~KesäMassut 2007~

Ihan ekaksi Äippä88 ja Hilipatuinen HIRVEESTI ONNEA!!! :flower:

Ebbuliini juu, paa poika tänne vaan=) onneks tuo miehen poika oli eilen illalla meillä, niin sai hiukan jo menoa ja viihdettä, mutta nyt taas oon yksin kotona, kun ukkeli lähti korjaamaan kaverin auton pakoputkea... toivottavasti on nopea keikka...

Eilen illal tuli muutama oikein kiperä supistus, ja sitten melkein kole-neljä tuntia suppaili ihan pikkusesti sillon tälön... olisin niin toivonu, et ois voimistunu, mut ei.... lämmin suihku provosi niitä eilen aika voimakkaasti... no tänään illal saunaan, et joskohan sitten alkais tapahtua... toisaalta pönttöä hätäillä, kun ei tuo iinuska tuolta maailmaan putkahda, ennen ku on ite valmis... mut ku mun mielestä se ois jo ihan redi=) Odotan niin innolla näkeväni meidän pienen... mahtaako sillä olla musta tukka ja onkohan se tyttö, mitä niin monet on veikkailleet???

Me kanssa yritetään löytää nyt joku uusi kämppä, rivitalo asunto mieluiten ja katotaan, josko heinäkuun alkuun pääsisi muuttamaan.... voi se olla aika rumba vauvan kanssa, mut ei tässä kämpässä jaksa olla, kun naapurit jatkuvasti juhlii... eikä seiska kerroksesta ihan oikein ihanteellisesti pääse kulkemaan edes takasin ja vaavin päikkäreiden ajan pitää olla itsekkin sitten ulkona, kun ei voi parvekkeella nukuttaa, kun aurinko paistaa koko päivän suoraan sille..

Mutta joo, jos alkais taas jotain leffaa kattomaan, kun kädet puutuu ja nilkat turpoo....

Vointeja kaikille, erityisesti kata, koita jaksaa.... suppari tuulia niille kaikille jotka niitä toivoo... ja jään kanssa odotteleen lisää vauva uutisia, kyllä se omakin vuoro tässä taitaa tulla jossakin vaiheessa =)

Maariana + Iinuska 38+5
 
Paljon onnea Hilpatuisen ja Äippä-88:n perheille poikien syntymisestä :flower: :flower:

Maariana83, täällä on sama tilanne kämpän haun suhteen :wave: Etsiskellään kanssa rivari tai mahdollisesti omakotitaloa, 4h+k+s. Meillä on tällä hetkellä kolmannen kerroksen kaksio. Hissiin ei mahdu vaunut, eikä parvekkeella voi nukuttaa kuumuuden takia!! Ja nyt ei parvekkeelle ole sitäkään vähää asiaa kun ollaan julkisivuremontin takia tiukasti hupun sisällä \|O \|O \|O Vähän on ottanut päähän viettää tämä "rentouttava äitiysloma" muovin sisällä poraamista kuunnellen :headwall: Sori pieni purkaus.... :x

Ja Kata....ei tuohon sun tilanteeseen voi muuta sanoa, kuin että VOIMIA :hug:

Nyt vauvalle hakemaan viimeiset hankinnat: mobile hoitopöydän päälle, sekä yövalo jotta vauva ei piristyisi liiaksi yösyötön / vaipanvaihdon yhteydessä.

Tähtitaivas & pikkuinen (la huomenna)
 
Minulta kanssa onnittelut Hilipatuiselle :flower: :heart:

Tässä parina päivänä huomannu et vauvan liikkeet paljon enemmän tuntuu..kun kylkiluihin potkii tms..

3,5h yöunet takana kun klo 7 aloin valmistautuun ystävän polttareihin..jaksoin n 5h olla messissä ja kyllä huomaa selästä et liikkeellä oltiin.....No raihnanen mikä raihnanen...lenkkeily kyllä sujuu mutta tollainen ohj.tekee väsyneeksi

Pärjäilkää!!
 
Hani- harmaana
Oikein paljon onnea hilipatuislle ja äippä-88:lle :hug:

ihanaa kun tulee lisää vauvoja :flower: :flower:

meillä on kotona mennyt ihan hyvin. onneksi vauva on täysin terve ja osaa itse hyvin hommat tissillä, isän poika tosiaan :LOL: :LOL:

itse olen kyllä aikas rättiväsynyt. poika nukkuu enemmän päivällä ja yöllä sitten alkaa kitinät. tosin on kyllä aika hiljaista ja rauhallista sorttia niin kuin epäilinkin, kun masussa ei pitänyt hirveitä bileitä.
mutta osaa olla hankala kun sille päälle sattuu ja yleensä tosiaan öisin. tällä hetkellä joudun hoitamaan itse myös koiran ja vähän miestäkin , kun hän oli juuri polvi leikkauksessa. sen takia rupee olemaan veto pois.

ihmeellisintä tässä on se, että päästään ekaa kertaa neuvolaan vasta kun samppa on jo kolme viikkoinen :eek: mun isä melkein jo nosti jonkun oikeus jutun kun, vauvat käy yleensä kuulemma ensimmäisten viikkojen aikana pari kertaa viikossa neuvolassa tarkastuksissa.
et sama peli näköjään jatkuu vielä synnytyksen jälkeenkin.

en mä kyllä veiläkään oo tajunnu et me ollaan nyt perhe ja et meillä on poika!!
koskakohan se oikein kilahtaa mun päähän kun synnytyskään ei sitä tehny :LOL: :LOL:
taitaa nää hormoonit vaan tehä tepposiaan. ja mulla nää hormoonit alkoi jyllää vast synnytyksen jälkeen.

Hani ja Samppa 2vko+2

ps. laitan sitte kuvan ku saan jonkun hyvän napattua ku on poitsulla silmät auki.
 
Onnea hirmupaljon hilipatuinen..(tuli kai nikki oikein)? :D

Ja hanille oikein paljon voimia kotiin..on varmasti rankkaa vähän aikaa kun muutenki synnytyksen jälkeen on niin tööt olo jonkuaikaa.. :)

voi sitä nauttimista kun saa nukkua sit mahalleen synnytyksen jälkeen..tahtoo äkkiä.. :D

voimia jälleen..moi!
 
Oikein paljon Hilipatuinen pikkupojasta! :flower:

Ihanaa kuulla myös Hanin kuulumisia vauvan kanssa. =)

Reilu kuukausi ja meitä on täällä enää muutama kärvistelemässä masujensa kanssa.. Tavallaan on mennyt tosi nopeasti aika viime syksyisistä "jos minäkin uskaltaisin tähän pinoon ilmottautua..." -viesteistä. =)

Tultiin pojan kanssa tänne vanhempieni luokse yökylään, kun mies lähti työporukan kanssa viihteelle ja palaa vasta huomenna. En edes muista milloin olisin ollut viimeksi yötä pois kotoa :eek: Taisi olla viime kesänä kun oltiin viikko etelässä.. Kaikki meidän sukulaiset ja kaverit on päivämatkan päässä niin ei tule noita yökyläilyjä juurikan harjoitettua. Ihan mukavaa vaihtelua kotona istumiselle, varsinkin pojalle, kun ei vaan liian usein tarvitse lähteä ;) Toisaalta tää on mulle lomaa, kun mummu ja pappa ovat pojan kanssa, mutta kun kotona ei tarvitsisi olla ihan joka sekunti katsomassa pojan perään, kun kaikki vaaralliset ja rikkimenevät tavarat on pois pojan ulottuvilta...

Masu on taas pinkeenä, mutta ei tää tänään ole tuntunut sellaiselta supistelupäivältä kuin eilinen. Vähän saisi kyllä jo supistella, kun ei tällä viikolla neuvolassa ollut oikein mitään tapahtunut kohdunsulla...

Jaksamisia kaikille!

-ebbuliini ja neiti rv 35+2-
 
Heippa!

Onnea hilipatuiselle ja äippä-88:lle vauvoista!

Ihana lukea vauvauutisista, koko ajan vaan lisääntyy meidän pinossa nuo uutiset!

Ihanaa on myös lukea synnytyksistä ja arjen alkamisesta vauvojen kanssa.

Äiti77 Rv35+1
 
Täällä yökukkuja jälleen:)

Maha ollut pinkeenä koko pvän..verisuonet masussa oikein paistaa..Voiko olla kivutonta supistelua melkein koko ajan?Olo on niin ahdistava ettei uskois ja pisulla saa ravata alvariinsa.Tohon pissan hädän tunteeseen koko ajan olen jo kyllästynyt...Eli pientä valittamisen makua.

Vauva sen kun jaksaa töniä kylkiin..Olen yrittänyt jutella et tuuppais itseensä synnytystä kohden jo :LOL:
Nännit ollu illan ajan oudonherkät-sellaista pientä vihlomista paitaa vasten.

Pompula joka haukottelee,mutta ei saa unta...+ vauva 38+2
 
Hyvää yötä kaikille =) Juu tosiaan kello on viisi aamuyöllä, päivällä supisteli vähän, mutta saunan jälkeen vähän enemmän... sitten alko särkee alavatta ja seuraavaksi selkä, eikä kumpainenkaan särky ole loppunut... oon suppareita yrittäny pongailla, mutta en tiedä kellotanko nuiden kivuttomien mahankiristymisien mukaan vai alapäässä repivän tunteen mukaan... tuntuu oudolta, kun ei satu, oikeestaan nyt vasta on nuita kovettumisia, niin että oikein ittekkin huomaa...

yritin nukkua, mut ei supisteluilta ja söryiltä oikein onnistu, kattelin jo tässä ice age 2:sen ja ajattelin nyt kirjotella ja sitten mennä katsomaan joskos hetken saisi nukuttua...

oli illalla ihan hassu juttu, kun tuo suoli alko ihan muitta mutkitta tyhjeneen ja nyt on saanu tarpeillakin rampata, sitten tuossa yhden aikaan alko närästää, kun tuli enemmän mahan kovettumisia... vaavi on aika aktiivinen tuossa supistusten välissä, potkii kylkeen ja tuntuu punkevan alespäin.... on aika huono olokin kaiken lisäksi.... toivottavasti nää nyt muuttuis säännöllisiksi tai eivät ainakaan loppuisi.... ans kattoo, pääseekö sitä tän vuorokauden puolella jo lähtemään laitokselle... selkää on särkeny jo puoli kymmenestä illalla.....

mutta jos menisin huilimaan ja yrittämään nukkumista, kun voipi olla ettei tarvitse ihan heti sitä harrastaa=)

Öisin terkuin hämmentynyt Maariana + valpas Iinuska 38+6
 
Maariana sinullakin on jännät paikat! Tsemppiä paljon!

Ja onnittelut teille, joilla on jo pojat sylissä! Muistanko oikein, ettei muita tyttöjä ole vielä syntynyt kuin kaksoset?

Täällä(kin) ollaan jo kovasti malttamattomia, mutta eipä taida meidän pikkuriikki syntyä vielä aikoihin... Toissailtana oli jonkin aikaa hiukan kipeitä supisteluja, mutta loppuivat kun koitin kellottaa... suunnilleen 12 min. välein olivat. No, olisin kyllä lentänyt hämmästyksestä pyrstölleni jos synnytys olisi jo nyt käynnistynyt! Ollaan sitäpaitsi anoppilassa 250km päässä kotoa käymässä, eli pysyköön vaan vielä ainakin sen verran pesässään, että päästään takaisin kotiin.

Vointi on muuten mainio, mutta selkä on eselleen aina nukkumaan mennessä ihan jumissa. Eilen illalla otin jopa särkylääkkeenkin, ja sainkin nukkua koko yön heräilemättä. Eipä siinä, nukahdan kyllä aina muutenkin heti herättyäni, eli univelkaa ei ole päässyt kertymään. :)

Eipä tässä tämän kummempia. Jään taas lueskelemaan ja odottelemaan vauvauutisia...
 
Heippatirallaa!

Onnea paljon Äippä88 ja Hilipatuinen pikkuprinsseistä!! :flower:

Marke.. Juu kerro ihmeessä mitä teille on sanottu kystasta! Meidän neidillä on myös hurjan iso, melkein 5 senttinen kysta. Mahtaa pientä sattua.. Ylimääräinen ultra on vielä kahen viikon päästä, jos yhessä koossa ollaan. Vauvan synnyttyä ultrataan hänet ja päätetään sitten tuleeko leikkaus vai lähteekö itestään pois. Toivottavasti ei leikkaukseen tarvi mennä!

PikkyMyy.. Kiitos, kun aina jaksat tsempittää toisia, vaikka itelläkin on jaksuvaikeuksi välillä! Itellä on aina vaan omat asiat mielessä... :ashamed:

Kata.. toivottavasti siellä suunnalla alkaa tapahtua, kuulostaa aika oudolta tuo touhu.. Jaksamisia!!

Itellä huomenna sairaalaan meno, toivottavasti ois arvot sen verran kohillaan, että vielä kotio pääsisi.. Ei millään meinaa sairaalassa uni tulla eikä aika kulua. Ja kun nyt taas näyttää, että ei tämä neiti vielä halua maalimmaan tulla.. Tulis vaan jo :p :heart:

Minäpä lähen lepäileen ja vältän turhaa huhkasemista, jospa niin sais nuo paineet alas ja sais vielä kotona kölliä!!

KuuttiPieni kera Hilmuskan 37+4
 
Sisi: mä voisin kyllä lähettää sulle ton Babyseven dvd:n postissa jos haluat. Saatiin se jo heti ensimmäisellä neuvolakerralla ja katsottiin läpi (tai ei mies oikein jaksanut ja minäkin kelailin sitä vauhdilla eteenpäin). Laita vaikka sähköpostia jos haluut sen: joninan_posti @ luukku.com (ota noi välit pois niin sitten osoite toimii).

Teppana: Jaksamista sinne kipeän nilkan kanssa! Toivottavasti ehtii hyvin parantua ennen vauvan tuloa, että käveleminen yms. helpompaa. Itse on kaksi kertaa meinannut lentää ulos mennessä. Meillä on pari korkeampaa ulkorappusta ja jotain olen aina kantanut niin etten ole oikein nähnyt mihin astun. Huojuen vielä täällä pystyssä...

Mulla oli niin kiireinen loppuviikko, että jouduin aloittelemaan lukemisurakan jostain tuolta torstaina kirjoitettujen viestien kohdalta. Yritin eilen lukea, mutten jaksanut illalla keskittyä niin aloin nyt urakoimaan. Onhan täällä ehtinyt muutamassakin päivässä tapahtua huimasti!

Onnea kaikille tuoreille äideille, kuten äippä88, Hilipatuinen

Irmeli: olisko sulla mennyt hammaslääkärissä puudutetta verisuonistoon. Silloin saattaa tulla tokkurainen olo. Voisko se sun huimaus johtua alhaisemmasta verenpaineesta tai siitä, että vauva painaa esim. keuhkoja tms. Eli arvailuja kaikki nämä mun "diagnoosit".

Niini: täällä myös "pientä" hormoonimyrskyä havaittavissa. Ja sama juttu noiden sänkyhommien kanssa. Huvittais tosi paljon (ja koko ajan on muutenkin märkä olo) muttei oikeasti halua kun kaikki paikat turvoksissa yms. Hei ja ihan rauhassa nyt vaan kirjoittelet omista asioista kun siltä tuntuu! Kaikki kirjoitukset on tärkeitä, tämähän on meidän oma "terapiakanava". En usko, että kukaan muu, joka siis ei ole odotuksen tässä vaiheessa jaksais lukea näitä juttuja. Itse luen mielelläni kaiken mitä muut tänne vaan jaksaa kirjoittaa. Ok. tunnustan että välillä hyppään yli neuvolakontrollien arvoja (rr yms.). Mutta ne taas on jollekin toiselle kiinnostavaa tietoa.

Voi vitsit Kata kun sua nyt koetellaan. Ihan nyt kiinnostuneena kyselen, että saako teillä olla tietsikka tms. sairaalassa mukana vai kotoako aina kävit kirjoittelemassa?

Ebbuliini: Mä nukun yleensä edelleen selälläni tai jommalla kummalla kyljellä. Kyljellään ollessa mua alkaa helposti silleen polttelemaan tuosta rintojen alta alemman kyljen puolelta, joten aika paljon tulee siis selällään nukuttua. Olen tätä aiemminkin pohtinut, mutta kun mulla on etuseinäistukka, niin voihan se olla, että selällään siihen kohdistuu vähiten painetta.

AnttuLiisalle pikaista paranemista! Nyt kyllä tosiaan väsyttää jo muutenkin.

Mariaana83, MHP, Jonnakar, Kreecher, Tähtitaivas, Ebbuliini, Moonlight, Pompula81 ynnä muut Paljon jaksamista teille kaikille supistuksien ja huonojen vointien kanssa.

Täytyy hiukan nolonakin myöntää, että mulla on tosi vähän (verrattuna moneen muuhun palstailijaan) oireita tästä raskaudesta, mutta jaksan kyllä niitäkin miehelle valittaa. Jalat ovat turvonneet, eikä se tahdo lähteä öisinkään pois. Olen siirtynyt juomaan vihreää teetä, että jos se poistaisi hiukan nesteitä ja syönyt ananasta. Tosin ananasta on mukava syödä muutenkin, se on niin raikasta. Mulla on aika rankka loppuviikko, paljon puuhaa, vieraita käymässä yms. joten tänään nukahdin aamulla sohvalle kun yritin katsoa Edeniä, Tilaa yms.

Tein eilen vahingossa aika tulista intialaisittain maustettua ruokaa, joten vatsa on korvikkeeksi toiminut hyvin :LOL:

Mekin asutaan kerrostalossa ylimmässä kerroksessa ja aurinko paistaa kyllä tosi hyvin tuohon avoparvekkeelle (ei siis kattoa tai lasitusta). Minä olen kuitenkin ajatellut nukuttaa vaivaa siellä. Tässä on kehitelty kaikenlaista varjoa ja suojaa, miten kopan saisi pois auringon paisteesta. Ja onhan se sade myös vähän tylsä vieras, kun ei ole sitä kattoa... Täytyy miettiä tätä asiaa. Asuntoa ei kuitenkaan ainakaan tällä hetkellä olla vaihtamassa. Tältä alueelta rivareita ei oikein edes ole myynnissä ja ovat tosi kovissa hinnoissa.

Ulkona on tosi upea sää, joten taidan lähteä sinne, vaikka tuonne meren rannalle lueskelemaan eväiden kanssa.
 
ja taas kun kirjoittaa harmaana eikä jaksa kirjautua, niin tietysti niitä virheitä satelee:

eli Minä olen kuitenkin ajatellut nukuttaa vaivaa siellä. vauvaa, ei vaivaa :LOL: :LOL: Olikohan tuo joku freudilainen lipsahdus. Oma rakas tuleva vaiva...
 
Joninalle pikaseen,hämeenlinnassa sai potilaat käyttää konetta n.15 minsaa jos oli vapaa.Loimaalle saa viedä oman koneen,mutta laajakaistaa ei oo eli puhelimen kautta kannettavalla sitte yhteys.Meillä ei ollut nyt mukana konetta,mut jos pitemmäks aikaa jään niin otan mukaan kyllä.

60 v juhliin valmistautumaan..Ja taas kaikille kertoiltava että mikä tässä nyt on ja koska poksahdan..Taidan sanoo etttei oo mitään hajuu,katotaan jos heinäkuussa oli vaavi pihalla... :D
 

Joo, ymmärrän sua hyvin noiden kyselyiden suhteen. Olin perjantaina yksillä koulutuspäivillä ja mahassa olisi saanut olla lapussa laskettu aika, sukupuoli ja yleisvointi. Alkoi jo rasittamaan ihmisten sinänsä ihan hyväntahtoinen kysely.
 
Täällä vaan yhtenä, isona kappaleena ollaan. Oltiin laulamassa meidän paikallisen kirkkoherran virkaanastujaisjuhlissa ja tosiaan ois saanu olla lappu mahan päällä, kun kaikki kysyy samat kysymykset! :kieh:

Totesin tuossa äsken, että helluntaihan olisi ihan hieno päivä syntyä, ja samantien tuli pari oikein napakkaa ja kipeää supistusta. Vaan siihenpä ne näköjään jäi. No, eipä tässä vielä laskettua aikaa edes hätyytellä.

Kreecher ja Antero 37+2
 
Katti71
Hei kaikille!

Tänään kotiuduttiin pikkuprinsessan kanssa, tyttö syntyi keskiviikkona 23.5. klo 16.13, raskausviikkoja silloin 38+3, tyttelin mitat 3950g ja 52cm.

Synnytys sujui hyvin ja hiukan pidempään viivyttiin sairaalassa, koska vauvan paino nousi hiukan liian hitaasti...mutta nyt kotona jälleen ja voi kuinka on ihanaa =)

Palailen myöhemmin kertomaan lisää ja luen teidän kuulumisenne, nyt vauvan viereen nukkumaan :)

Katti ja vauva 4vrk
 
Katti71... Hurjan paljon onnea! :) Ihanaa, kun tulee lisää vauvoja pinolaisille. :heart:

Täällä tilanne rauhallinen... Ei tehoa s:t, tai sit niitä ei olla harrasteltu riittävällä teholla. :p No, nyt on tehot pois tästä mammasta, joten keskityn rentoutumiseen... Kyllä tuo poikanen tuolta jssain vaiheessa kuoriutuu.

Aamupäivä meni siskon kanssa kirpparilla ja kyllä väsytti 3 tunnin kävelyn kälkeen. Äsken tosin vasta söin kunnolla, kun jotenki ei ollu ruokahalua muulle ku välipaloille. Muutaman löydön tein... Vaatejutska itelle, lakanat ja pari vaatetta vauvalle ja vauvaleluja papukaijalle järsittäväks. Kannattava reissu siis.

Nyt on taas pää ihan tyhjänä mitä piti kirjottaa... Taidan palata paremmalla ajalla.

Kaikille sellasia tuulahduksia, joita ite itelleen toivoo... Eli voimia, tarrasukkia ja suppareita, ihan tilanteen mukaan! :flower:

PikkuMyy-80 ja poikanen 38+2
 
Jousimies-70 harmaan
Oikein paljon onnea Katti71 vauvasta :flower:
Kateudella aina lueskelen, kun joku onnellinen on jo vauvansa saanut...
mulla ollut todella kurja viikonloppu voinnin puolesta... perjantaina olin verikokeissa ja pari arvoa oli noussut... turvotus on aivan kamalaa ja tänään ollut ihan ihme olo päässä.. verenpaineet on tosi koholla ja mieli maassa... nyt vaan pelkään, että tässä vielä joutuu osastolle pakkolepoon, kun nyt ei millään haluaisi.. ensi viikolla olisi lasten kevätjuhlia ym. ja kotoa ei muutenkaan pois haluaisi, kun sitten lapset on kuitenkin täällä... no toivotaan, että olo muuttuisi paremmaksi...
oikein hyvää yötä kaikille kesämasuille ja hyvää alkavaa viikkoa... toivottavasti kuullaan ensi viikolla lisää noita ihania vauvauutisia...
jousimies-70+ typyasukki 36+0
 
MHP HARMAANA
IHAN PIKASEEN TULIN KONEELLE JA HURJAN SUURET ONNITTELUT KAIKILLE VAUVALLISILLE! =) :flower:

ITSE EN PYSTY ENÄÄ EDES ISTUMAAN, PERSIKKA ON NIIN KIPEENÄ! :(
ANTAISIN KAIKKI SUPPARINI POIS JOS OLIS MAHOLLISTA...ELI SUPPARITUULIA NIITÄ TARVITSEVILLE, LEPOA JA RENTOUTUSTA TOISILLE JOTKA VIELÄ VÄHEMMILLÄ VIIKOILLA! JA KAIKILLE KESÄMASSUILLE HIRMUISESTI :hug: JA JAKSAMISIA...

NYT TAAS KÄVELEEN TAI LEPÄÄMÄÄN...ILMOITTELEN AIKA AJOIN KUULUMISIA, MUTTA OLO ON NIIN HUONO ETTEI PYSTYIS OLEMAAN ENÄÄ MITENKÄÄN PÄIN

MHP JA MASUASUKKI 35+JOTAIN
 
Katti71, suuret onnittelut pienestä tulokkaasta :flower: :flower:

Jousimies-70 toivottavasti arvot paranee ja saat olla mahdollisimman pitkään kotona lasten luona. Jaksamisia!! :hug:

Tähtitaivas pikaisesti & pikkuinen jonka laskettu aika on (kohta oli) TÄNÄÄN :kieh: No eipä kait, tulkoon pieni sitten vasta kun on valmis :heart: :heart:
 

Yhteistyössä