~KesäMassut 2007~

Heipparallaa....
nyt hiukan inhimillisempi aika istua koneella :D
Tosiaan koko päivän on supistellu, mutta ei nyt niin kipeästi lainkaan ja ilmeisesti pääsin eroon limatulpastakin.... ainakin semmoisen oletan klöntsähtäneen pyttyyn tänään, mutta ei ollu verinen, lähinnä simmonen kermaklöntti ja harvinaisen iso... ei voinut kyllä olla pelkkää valkovuotoa... nyt tässä vaan odotellaan säännöllisiä ja mielellään kipeitä suppareita... päivällä kellottelin ja sain jpa 4minsan välein melkein tunnin ajan merkattua niitä, mutta sitten ajattelin ottaa päikkärit... katsotaan nyt mitä tää yö tuo tullessaan=)

Oikein paljon onnea kattille(meniköhän nikki oikein??)!!!

Mutta meikä taitaa mennä lämmittämään kaurapussia tuohon selkäsärkyyni, joskos helpottaisi, kun suihkusta ei nyt ollu apua...

Hyviä öitä!

Maariana + Iinuska edelleen 38+6

Onnea onnea Katti71 ja Hilipatuinen :flower:

Alkaa tosiaan tämän palstan keskustelut jo olemaan vauvoja ja supistuksia ;)

Täällä ei edelleenkään ihmeempiä, supistuksetkin ovat vähentyneet. Silti koko ajan pelottaa, että synnytys käynnistyy yhtäkkiä kuten myös kahdessa edellisessä raskaudessa. Toivottavasti ei vielä tarvitsisi synnyttää, jos sitten kolmen viikon päästä :p

Mariaana taitaakin olla yksi seuraavista lähtijöistä :D

Täältä myös supistus-lähetys sitä tarvitseville ja MHP:lle voimia jaksaa tämä loppurutistus!

Niin tosiaan, olisi kyllä kiva lukea synnytyskertomuksia ja vauva-arjesta, jos vain vauvautuneet jaksatte aina välillä kuulumisia laittaa.

t.auramaria 37+4

Onnea Katti71 prinsessasta!! :flower:

Juu, kyllä tosiaan kirjoituksista huomaa, että viimeisiä raskausviikkoja elellään. :)

Mullakin eilen pikkasen heräs toiveita josko sitä olis päässy vauvan hakuun. Koko päivän supisteli tosi kipeesti ja tihenevään tahtiin, en kellottanut välejä, mutta lopulta niitä tuli varmaan jotain kymmenen minutin välein. Mutta siinäpä ne sitten kuitenkin illalla alko pikkuhiljaa laimistumaan kunnes loppuivat kokonaan. Täytyy toivoa, että olisivat jotain saaneet kuitenkin kohdunsuulla aikaan, ettei nyt ihan turhia suppareita ollu, kun olivat vielä niin julmetun kipeitäkin.

Samalla sitten, kun pikkasen oli toiveita synnytyksestä alko toisaalta iskeä vähän paniikkikin, että onko nyt kaikki valmista vauvaa varten ja olenko minä nyt valmis. Ja toisaalta haikea olo siitä, että kohta raskausaika on ohi, vaikka sitä tässä nimenomaa toivookin, niin kyllä sitä kuitenkin jää haikea olo hetkeksi.

Mä aloitin viikonloppuna nyt kopioimaan omat tekstini tästä pinosta talteen. Sata ekaa sivua kahlasin jo läpi. Hirveä homma, mutta kiva muisto jää sitten lueskeltavaksi.

Suppareita kaikille niitä haluaville ja pois supparit niiltä jotka niitä ei vielä tarvitse =)

Teppana & täysiaikainen pikku-ukko tasan 37 vko :heart:

Onnea Katti71 koko perheelle pienestä nyytistä!! :flower:

Voi kunpa pääsisin jo omaani myös hakemaan... Ei muuten, mutta kuten Kreecherkin sanoi, tämä kuluva raskaus on ollut kyllä jotenkin kaikkea ihan muuta kuin ihanaa, ainakin loppumetrit.. Vaivaa on.... :ashamed:

Mitähän kuuluu Katalle, Pikkumyylle ja Maarianalle???????

Jonna ja Pikkuinen 37+3

Pitäis muuten päivittää masukuvaakin... Profiilissa vkolta 34, jos nyt sit viä yhden ottais... Toivottavasti ei ainakaan enempää.. Luulen kyllä, että kun mulla on äippäpolille aika kolme pvää lasketun jälkeen, että silloin käynnistävät, ellei vaavi ole vielä tullut maailmaan.. Onneksi ei tarvi funtsia, että menis kovin paljon ainakaan yli....

=)

Aargh, mulla on raskausarpi!!! Onneks ihan pieni ja juuri navan yläpuolella, luultavasti jää navan kuoppaan piiloon, kun tästä pallosta pääsee eroon. (nyt luultavasti joku, joka on saanut oikein kunnon arvet, kiroaa mut ikuisiksi ajoiksi...)

Mulla on oikeastaan kaikki supistelut loppuneet, iltaisin tulee aina sellaisia suht kivuttomia harkkasuppareita, muuten ovat aivan satunnaisia. Eilisetkin, melko napakat supistukset loppuivat kuin seinään. Limatulppaa irrottelee edelleen palasina. Neuvolassa jo ihmettelinkin, voiko se tosiaan irrota tuollalailla, mutta kuulemma voi ja on aivan tavallistakin. Taas siis oppi jotain uutta...

Ikkunoita olen pessyt eilen ja tänään, tahti ei päätä huimaa, mutta hiljaa hyvä tulee.
Aamulla ukkosti ja satoi sen verran, että aamupäivän ulkoilu taitaa rajoittua rattaiden kanssa kävelyyn, tai muuten on siivottavana kaksi erittäin rapaista poikaa. Ihan tyytyväisiltä nuo vaikuttavat tässä sisälläkin, laiskan äidin lapsenvahdin (Muumi-dvd) kanssa. :D

Kyllä nämä päivät näyttävät silti kuluvan, eräpäivä lähestyy jo monella, Tähtitaivaalla vissiin menikin jo...

Jokohan Moonlight ja Pepsukka ovat vauvautuneet... Maariana taitaa olla seuraava, kun tekee palstakatoamisen ;)

Näihin kuviin ja näihin tunnelmiin.

Kreecher ja Antero 37+3

Hirmuisesti onnea Hilipatuinen ja Katti-71 vauvautumisen johdosta.

Tänään olin taas neuvolassa ja meidän pikkuinen on jälleen perätilassa. Viikon verran vauva nyt pyöriskellyt eikä osaa päättää miten päin tulis ulos :p No nyt keskiviikkona menen äippäpolille ja siellä sitten päättävät yritetäänkö kääntää (tosin vauva voi jo olla silloin taas raivotarjonnassa) vai mitä tehdään. Voi olla etten enää pääse sitten kotiutumaan kun rv 39+2 silloin kasassa. Harmittaa kyllä jos joudun jäämään koska lasten kevätjuhlat jää silloin näkemättä, mut onneks on videokamerat keksitty =)

Jaksamisia Jousimies-70 ja MHP :hug: sekä kaikki muut joilla vaikeaa.

Taas tuli vaan omaa napaa mut koittakaa kestää :snotty:

mama-75+baby rv39

Huomenta kaikille!

Tuntuu, että oon jääny koukkuun tähän sivustoon, on ihan pakko aina käydä kääntymässä ja ilmottelemassa mikä on tilanne, ettei muut huolestu=) Ootte kyllä kaikki niiiiiin ihania ja tsemppaavia. En oisi uskonu, et tämmösestä palstasta ois tullu näin iso juttu, kun odottaa, mut näinpä on vaan käyny... KIITOS KAIKILLE!!!!

Eikä haittaa mua yhtään, jos mun nikki menee väärin, aika paljon oon huomannu et aat menee sekasi ja Mariaanalle on osotettu viestejä, mut nou hätä, muita kun ei ole täs pinos, niin oon kyl pongaillu nuokin viestit =)

Tosiaan, selkä särkee, mut supistukset loppu yöllä, tai sit on niin lieviä, et en huomaa... viiden aikaan heräsin taas oikeen PING-ei väsytä! -oloon ja kirosin, kun huomasin edelleen olevani kotona ja yhdessä koossa, eikä merkkiäkään synnyttämään lähdöstä=) Laksettuun aikaan on viikko... ihan hillitöntä tajuta, et aika oikeesti menee näin nopeesti...

Oli hauska herätä tänään... ovikello soi puoli yhdeksän aikaan ja kirosin alimpaan #&%?$!* sen joka herättää mut niin aikasin, kesken makeitten unien, joita jatkoin kun mies lähti... tai en heränny kyllä ukkelin lähtöönkään, tunsin vain kun mua pussattiin poskeen aamulla, joskus siinä ennen kasia... noh... meninpä sit avaan oven, kun kellon soitto ei hellittäny ja olin valmis melkein tappamaan sen tyypin, avasin oven... ja kappas -anoppi- !!! Hiukan siinä sitten hölmistyneenä tuijotin anoppia ja meinasin että säpäs aikasin oot liikenteessä... puolilta päiviltä oli ukkelin kanssa eilen jutellu tulevansa, mut oli tullu suunnitelmien muutos ja anoppi oli lähteny tulemaan 60 kilsan päästä pienemmästä kaupungista sitte tänne asioille... ajatteli, et poikkee sitten meillä jo ennen ku kaupat aukee, kun remonttimiehet oli soittanu menevänsä sit puolilta päivin anopille.... oli aika hienoa syyä aamupalaa anopin kanssa... meillä siis on ihan huippu hyvät välit, ei mitään kitkaa=) Alkopa tää päivä paljon paremmin, kun sai höpötellä heti vauva juttuja...vaikkakin herääminen tapahtu luvattoman aikasin... mut nytpä voi sit huoletta löffäillä loppupäivän=)

Mutta juu... meikä varmaan ilmottelee viä lähtöhetkilläkin lähtevänsä, jos kone on auki :D Kiitos ihanasta tuesta ja jään nyt vaan ootteleen, et kukahan meistä nyt sitten oikeesti seuraavaksi pääsee hommiin... itellä kun tää tuntuu aika sahaavaa tää homma oleen... et kattellaan juhannusviikolla, joskos siihen mennessä ois lähtö tullu :LOL:

Hyvää maanantaita!!!

Maariana ja Iinuska 39 (tasan, vikan ultran mukaan jo 39+2, kuukautisten mukaan 38+6)

Halukas menemään
Kreecher: kysyisin sinulta kun sinulta irtoaa tuota limatulppaa..niin millaista se on ? Itse olen 38 vkolla raskaana, ja olen tunnustellut kohdun suuta. Sieltä ainakin minulta tulee semmoista kirkkaan keltaista paukkumaista limaa..Voisikohan se olla nyt sitä limatulppaa?? Anteeksi tämä epätietoisuus mutta olisi ihan kiva tietää. Ja mistä se erottaa milloin se tulee vai erottaako sitä ollenkaan? Onko se aina samanlaista tai väristä?

Kiitos vastauskesta joh kuitenkin...

:wave:

Hui, kamalasti tullut tekstiä...ja puoliakaan enää tietty muista. No, annattakoon itselleni anteeksi, kun muisti pätkii tekstienkin osalta- eihän sitä näin nopeasti lukiessa jää mitään päähän. :ashamed:

HURJAN PALJON ONNEA HANILLE, ÄITI88:lle, HILIPATITUINEN sekä KATILLE ja tietysti teidän perheillenne kokonaisuudessaan ! Olipas aivan ihana lukea vauvauutisia... :heart:

Oululaisten kesämassujen tapaaminen jäi minulta tosiaan ikävästi väliin... :'( , harmitti kyllä suuresti, mutta ehditäänhän sitä sitten tavata vielä vaikka vauvojen kanssa. Onneksi teitä kuitenkin päässyt tapaamiseen kaksi, ettei kukaan jäänyt yksin. Olisi mennyt jo todella kurjaksi.

Palstapimentoni on ollut tosiaan jonkinaikaista, vaikka neiti ei olekaan vielä syntynyt, vaan massussa jakselee olla. Sairaalassa olen saanut viettää aikaa, mutta se on johtunut sairaudestani(syöpä) eikä vauvelista.

Massussa neiti tosiaan edelleen on ja massu ei oikeastaan ole enää kasvanut profiilin kuvasti eli viikolta 35. Samanlainen massu edelleen.

Verenpaineen huomattiin pe:na alkavan kohoamaan eli alapaine oli yli sata. Nyt sitten mittailtu niitä 2xvrk. Hyvänä pysynyt, kunnes tänä aamuna taas näytti olevan melkein sata. Plääh. No, neuvola on tuossa klo.12.30, joten saa nähdä.

Minulla ei kyllä raskauden suhteen ole valittamista eli massu ei ole edessä eikä paina jne. Tietysti sitä tuntee itsensä ulkoisesti hirmuiseksi valaaksi, mutta...kiva, kun edelleenkään kenenkään mielestä ei uskoisi, miten lähellä laskettu aikani on massun perusteella. No, tiedänpäs itse kuitenkin :). Täällä ollaan vain erittäin kiitollisia, että neiti jaksoi pysytellä massussa näin pitkään ja täysiaikaiseksi, sillä iso kokoinen ei todellakaan taida olla ja nyt on sitten ns.valmis vauva, vaikka alle 3kg arvioidaan.

Turvotusta on tullut, mutta se kuulemma ennakoi synnytystä. Pitäneekö siitä sitten olla kiitollinen vai mitä? Inhoan itseäni turvotuksen takia vielä enemmän, vaikka turvotus onkin todella lievää eikä sitä moni varmasti huomaakaan.

Katalle muuten jaksamista kovasti ! Minä olen kuvitellut, että kun vedet menee, niin sitten se alkaa ja pian on vauva maailmassa.

Kaikille muillekin jaksamista kovasti ja supistuksia moni tuntui toivovan. Kyllä sitä itsekin voisi jo oman neitinsä tavata ja päästä massusta eroon ! On tämä raskaus ollut niin paljon erilaista, kun mitä kuvitteli (ei massu edessä eikä esteenä, omat vaatteet mahtuu päälle, ei tukalaa jne.)...:). Supistuksia on ollut tietysti edelleen ja niitähän saakin olla. Vauva on todella alhaalla, mutta minullahan massu ei oikeastaan noussut ylös ollenkaan. Vatsa on nyt toiminut erityisen hyvin parina päivänä ja menkkakivut on lisääntyneet. Viime yönä heijasteli kovasti alaselkään...

Mutta tämä tältä erää, pitää mennä suihkuun ja ehtiä sinne neuvolaan.

Pepsukka ja massuneiti 38+2. <br><br>

Moiks!

Täällä ollaan! :wave: Ei näy ei kuulu lähtöä, mut sellasii lällyjä menkkajuilintasupareita satelee kyllä. Yöllä taas heräilin niihin ja kyllästytti, kun on ihan sellanen fiilis ettei ne tilannetta yhtään edistä. Olisin ihan kypsä jakautumaan.

Pyykit pitäis laittaa kuivumaan ja hannatädin kakut paistaa... meinas vaan tekovaiheessa mennä taikina parempaan suuhun. :p :ashamed: On niin hyvää. Touhuuminen täällä siis päällä, kun ei malta vaan odotella... Se kolmas S on kyllä nyt vähän jääny. Taitaa mullakin venähtää sinne juhannusviikolle... \|O

Voimia ja jaksamista MHP ja muut, jotka sitä tarvii erityisesti! :hug: Tietty muillekin tarpeen mukaan! :) Jousimis-70... Peukut bd, että arvot laskee. :hug:

Kreecher... Ihan ku sun masussa olis rantapallo. :D Ihana! :D Pysyykö kahvikuppi masun päällä, jos istut selkä suorana?

Maarianaa mäkin veikkaan seuraavaks jakautujaks... Saas nähdä osuuko oikeeseen. :)

Katan kuulumisia kovasti odottelen, kun on niin kovasti koeteltu käynnistelyitten kanssa... Kaikki ok? Voimia sinne ja onnea myös, että lapsonen sieltä suostuis syntymään ja kaikki menis hyvin!

Missä Moonlight? Onko mulla jääny kuulumiset huomaamatta vai onko vauvaa hakemassa? Toivottavasti kaikki hyvin. Pepsukan kuulumisia odottelin kans... Kiva, kun tulit kertomaan! :) Taitaa jakautuminen lähestyä...

En edes muista ketä kaikkia on ollu hetken pois... Ei taida mulla ajatus enää pysyä kasassa, kun odotan niin oman nyytin syliin saamista. Ainakin homma jos toinenkin jää vaiheeseen ja mies joutuu sit huomauttelemaan... :ashamed: :whistle: Raden piikkiin menee. :saint:

Mama-75... Toivotaan, että sun vauveli kääntyy itte ja asettuu sit siihen raivotarjontaan, ettei kääntää tarvi tai muuta. Tsemppiä sullekin!

Jatkan nyt noita hommia tuossa ja tuun sit kurkkimaan välillä... Jakselkaa hyvin! Ootte kyllä ihan mielettömän upee porukka! :hug: :flower: En ees haluu kuvitella, millasta olis olla ilman teitä. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen 38+3<br><br>

Onnea Hilipatuinen ja Katti vauvaantumisesta :flower: :flower:

Hyvän kokoinen oli Katin tyttö ollut, hauskaa vertailla kun itsellä nyt viikkoja 38 ja 1, ja itsekin veikkailen nelikiloista ja tyttöä :)

Eilen sai melkein vauvan jalkaterästä otettua kiinni kun työntää sitä niin kovasti kyljestä läpi. Ja aina kun punkee peppuaan toiselta puolelta, sitä kun taputtelee niin alkaa potkia oikein kunnolla. Liikkeet ovat niin vahvoja ja osat pystyn ainakin itse erottamaan mahan päälle ( peppu, jalka ym.), että olen menettänyt toivoni pienestä ja sirosta vauvasta..

Tytön kanssa ollaan lähdössä hakemaan terveyskeskuksesta mulle kävelykeppejä. Joku hermo on niin jumissa selästä, että meinaa aina vasemmalla jalalla astuessa lähteä jalka alta. Piti viime viikolla ottaa muutama juoksuaskel kun opetettiin tyttöjä ajamaan ilman apupyöriä... eikä lauantainen Ikean reissu yhtään parantanut tilannetta. Ai että kun sais syödä relaxantteja...

Esikoisesta kävi aikanaan ihan samalla tavalla, en tosin muista että miksi selkä silloin kipeytyi, mutta meni viikossa ohi kun sain kepit. Pystyy selkä olemaan enemmän levossa kun tukeutuu keppeihin. Mua kun ei saa makaamaan paitti lepositeissä... ei oikein onnistu paikallaan olo kun tyttö kotona.

Mutta nyt täytyy lähteä, ihan vaan että pääsee sitte kauppaan ja raahaamaan tavaroita...

Paljon onnea Katti rinsessasta!! :D :flower:

Voi, että mäkin alkaisin olee jo ihan kypsä lähtee synnärille... Aika luottavaisin mielin kyllä ole, että viimeistään ensi viikolla alkaa tapahtumaan... Niin hyvin oli asiat kohdunsuulla silloin pari viikkoa sitten ja joka päivä nyt suppaillut, tänään taas oikein kunnolla.

Tosiaan tuli 5 tosi kipeää supistusta tasaisesti n.8min välein mutta lopahtivat sit. Olivat kyllä tosiaan ihan kamalia, oikein piti keskittyä hengittämään ja puhallutti jonkin verran....

Tänään neuvolassa paineet oli taas korkealla, yläpaineet oli hyvät n.137 luokkaa, mutta alapaineet pyöri päälle 100, korkeimmillaan 106 ja yhden kerran päästiin alle 100 ja se oli 96...

Perjantaina sitten uudestaan.

Pepsukka81 se vissiin puhui, että turvotus olisi merkki synnytyksestä? Voi kun olisi, mulla oli tullut 1,3kg painoa lisää 4 PÄIVÄSSÄ! Ihan älytöntä, sormet on nakit ja jalat kiristää ja on kipeät ja ihan kamalan tukala olo koko ajan..

Että tälläistä valitusvirttä myös tänne.... :whistle:

-Hiiviö & Elvis 37+1-

Väliaikatietoja:

Soitin neuvolaan, kun mietitytti mitä on meneillään... Oon tässä nimittäin ihan rauhassa touhuillu tiski- ja pyykkikonetta pyöritellen, leipoen (Tuoreita hannatädin kakkuja, olkaa hyvä! :) ) ja pyykkejä ripustellen. Vessassa saa juosta alituiseen ja joka välissä, kun tuntuu että vatsa kovalla mut silti tulossa. No mitään ei tuu, paitsi vähän tietty pissaa. (Taas päästiin alapääkeskusteluun... :whistle: ) Hirveesti janottaa, mut en kerkee juoda niin paljon. Kysyin sit terkkarilta voiko vauva painaa... Sano vaikuttavan siltä, että synnytys voi olla hyvinkin lähellä. Huomenna olis aamupäivällä neuvola-aika, mut en kuulemma sinne välttis pääse. Että silleen.

No, mielelläni mä tästä lähtisin jakautumaan, mut jatkan nyt vielä noita hommia. Enimmäkseen on tasasta menkkamaista juilintaa ja kestosuppareita (siis ei tunnu millään menevän ohi), joten en o voinu oikein edes kellotella. Tosi kipeitäkin kuitenki tulee, mut aika harvakseltaan. Ei siis säännöllisyydestä tietookaan niitten osalta.

Lisää suppareita tänne kiitos, vaikka hikeä pukkaa jo nyt. Sen nyt tosin voi laittaa osittain sään piikkiin. Taitaa tulla kotihommien jälkeen suihkun aika tai saunomista miehen töistä päästyä.

Päivän jatkoa...

PikkuMyy-80 ja poikanen edelleen 38+3

Jousimies-70 harmaan
Heippa taasen..
kiitos pikkumyy, tähtitaivas ja mama-75 kannustuksesta parempaan vointiin... taisi se auttaa.. juuri tulin äitiyspolilta ja oli onneksi arvot laskeneet... turvotus on edelleen järkyttävää ja olo ei maailman paras, mutta en ainakaan vielä joutunut osastolle makaamaan... ensi maanantaina uudelleen tyksiin ja toivotaan silloinkin parasta....
toisaalta vauva saisi vaikka syntyä, kun nyt sanoivat painoarvioksi 3.2kg.. edellisestä kun juuri ennen syntymää tehtiin arvio niin se heitti 10g, että voin jopa luottaa hieman tuohon arvioon...
täällä on aikalailla hiljentynyt, taitaa moni olla jo vauvaa hakemassa....
oikein mukavia vointeja kaikille tasapuolisesti ja nyt vaan odotellaan noita vauvauutisia....
jousimies-70 + typyasukki 36+1

Jännät paikat vaan teillä toisilla lähestyy. Mulla kun ei ole vielä ollut ainuttakaan kipeetä supistusta (tai ehkä yksi yhtenä yönä) niin voin vaan kuvitella kuinka kurja olo teistä jollain on.

Mä täällä järkkäilen firman asioita siihen pisteeseen, että voi sitten rauhassa pitää vähän aikaa vauvan kanssa äitiyslomaa. Uusen työntekijöiden rekryhaastatteluissa varsinkin naisten kanssa keskustelu kääntyy helposti tähän masuun. Olen onneksi ollut tosi hyvä vointinen, niin on saanut paljon asioita kuntoon.

2,5 viikkoa on laskettuun aikaan aikaa, mutta olen näillä näkymin henkisesti asennoitunut, että jos siellä kesäkuun lopulla vauvan sais. Juu, tiedän, on helppo asennoitua noin kun on sen verran vähän niitä kipuja.

Mua alko äsken ääneen naurattamaan kun Kreecher kirjoitti siitä "massiivisesta" raskausarvesta.

Katasta ei tosiaan ole nyt taas kuulunut mitään. Josko ne nyt olis saaneet synnytyksen käynnistymään. Jaksamista Katalle!

Pitääkin pyytää sitten miestä vaikka kirjoittamaan tänne kuulumisia, jos ei itse sairaalaan lähtiessä muista/ehdi kirjoittaa. Eli siis sitten kesäkuun lopulla...

Odottelen sieltä postista ilmoitusta, että saa hakea sen äitiyspakkauksen. Kelasta sain jo ilmoituksen, että pakkaus on tilattu. Jännä nähdä tosiaan, kumpi pakkaus tulee. Postissa odottelee jo noutoa Katan suosittelemat Glamuormomin imetystopit, värit musta ja mansikka-suklaa.

Nyt lähden kapungille ostamaan maalia/vahaa pinnäsängyn ehostamista varten. Samalla ajattelin käydä tilaamassa olohuoneeseen sellasen matalan tv-taso/kirjahyllyhässäkän. Nyt kun vielä on hiukan rahaa (tuli lomarahat) niin täytyy nopeesti tuhlata :)

Huomenna neuvolakäynti sen uuden terveydenhoitajan luona!

Joninan innoittamana täyty jäädä kommentoimaan Glamourmom-toppeja... Mä sain siskonkin kiinnostumaan ja soittelin sit sinne firmaan oikeeta kokoa pohtiessani. Sit tajusin... Hei! Mähän jakaudun kohta!!! Miks ihmeessä mä nyt oon tilaamassa, kun ihan lähellä on myymälä, jossa niitä pääsee kokeilemaan? Sinne siis poikasen kuoriuduttua. Maltan tuskin odottaa... Mä kans haaveilen mansikka-suklaasta ja toinen on sit turkoosi (oon turkoosin ja petroolin värin koukussa... :whistle: ). :)

Mut ei mulla nyt muuta... Hommat tehty, mut onhan tuota puuhaa vielä kun vaan ympärilleen kattoo. Lounaskin olis hyvä idea... Oon noussu ylös puol kasilta ja syöny vasta yhden banskun ja muutaman pikkuleivän. :ashamed: Siis jääkaapille...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:39 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Joninan innoittamana täyty jäädä kommentoimaan Glamourmom-toppeja... Mä sain siskonkin kiinnostumaan ja soittelin sit sinne firmaan oikeeta kokoa pohtiessani. Sit tajusin... Hei! Mähän jakaudun kohta!!! Miks ihmeessä mä nyt oon tilaamassa, kun ihan lähellä on myymälä, jossa niitä pääsee kokeilemaan? Sinne siis poikasen kuoriuduttua. Maltan tuskin odottaa... Mä kans haaveilen mansikka-suklaasta ja toinen on sit turkoosi (oon turkoosin ja petroolin värin koukussa... :whistle: ). :)

Joo siellä sivuilla oli kaikkia aivan ihania värejä! Olis tehnyt mieli tilata vieläkin useampi, mutta kans tuo koko vähän mietityttää. Tuli vaan paniikki kun mulla ei ole yksiäkään imetysliivejä tällä hetkellä, että mitä sitä sitten ottaa sairaalaan mukaan jos lähtö tulee. Siksi tilasin muutamat liivit.

Sisi: Babyseven dvd on nyt sitten matkalla teidän perheen iltojen iloksi.

Jossain vaiheessa oli täällä puhetta hyvistä mutta oudoista hajuista. Nyt olen viime päivinä haistellut innokkaasti veneessä tuoreita juuri maalattuja ja lakattuja pintoja sekä autotallin "tuoksua". Ei voi mitään, mutta ne ovat jotenkin oudolla tavalla musta hyviä hajuja. Tietynlaisten paksujen tussikynien haju on kans musta jotenkin tosi "hyvä".

Olen ihan koukussa tähän keskustelupalstaan ja meidän pinoomme, nimittäin olin 1½ vrk:tta nettipimennossa ja aivan paniikkia pukkasi, kun ei päässyt lukemaan teidän kuulumisia... :'( :LOL:

Katti71: Onnea koko perheelle tyttövauvasta!

Turvotusta löytyy täältäkin oikein kunnolla ja nyt olen pari päivää elänyt mansikoilla ja saunonut joka ilta, mutta tulosta ei kyllä puntarin mukaan ole tullut. :/
Ehkä tämän päiväinen lähes kahden tunnin ruohonleikkurin lykkääminen auttoi tuohon turvotukseen - ainakin hikoilin oikein kunnolla! :saint:
Huomenna on seuraava neuvola ja terkkari kyllä "riemastuu", jos mun paino on noussut lähes kaksi kiloa viikossa... :ashamed:

Saa nähdä, kuka teistä seuraavaksi jakaantuu - oisko PikkuMyy tai Mariana vuorossa?

Riina-Niina ja satuaarre 37+6 (huomenna taas uusi viikko :eek: )

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 10:43 Halukas menemään kirjoitti:
Kreecher: kysyisin sinulta kun sinulta irtoaa tuota limatulppaa..niin millaista se on ? Itse olen 38 vkolla raskaana, ja olen tunnustellut kohdun suuta. Sieltä ainakin minulta tulee semmoista kirkkaan keltaista paukkumaista limaa..Voisikohan se olla nyt sitä limatulppaa?? Anteeksi tämä epätietoisuus mutta olisi ihan kiva tietää. Ja mistä se erottaa milloin se tulee vai erottaako sitä ollenkaan? Onko se aina samanlaista tai väristä?

Kiitos vastauskesta joh kuitenkin...
Kuulostaisi tuo sun kuvailemasi vuoto limatulpalta, mutta sitä tosiaan voi irrota niin monella eri tavalla (kuulemma). Mullakin on kolme ihan erilaista kokemusta: esikoiselta tuli yhtenä isona verisenä klönttinä samalla kun lapsivedet menivät, kakkoselta alkoi tulla verijuovaista, limaista vuotoa n. 8 tuntia ennen kuin vauva syntyi ja nyt tältä irtoilee sellaisia pieniä, melko kiinteitä "limapalleroita", näyttää lähinnä pienenpieniltä meduusoilta! :LOL:

Oi, olisi NIIN hienoa, jos toi turvotus enteilisi synnytystä!!! Mulla turposi sormet ihan yhtäkkiä eilen ja tänään ei olekaan sitten mikään pysynyt käsissä, kun nuo sormet ovat tuollaiset nakit. Mahakin on nyt selkeästi laskeutunut alemmas ja näin istuessa se valahtaa tuohon reisien päälle. Pöljän tuntuista! :D

Tähän palstaan on tosiaan jäänyt koukkuun ja pahasti! Minäkin myönnän ravaavani monta kertaa päivässä kurkkaamassa, mitä uutta on mahtanut tapahtua...

Kreecher taas kerran...

Voi kun oliski turvotus merkki synnyttämään lähdöstä! Ei kuitenkaan taida ainakaan meikäläisen kohdalla pitää paikkaansa. Mä oon tosta turvotuksesta jo sen verran kauan kärsinyt, että sen mukaan mun pitäis olla jo moneen kertaan synnyttänyt... Tää on kyllä aivan kauheeta, hyvä että kävellä jaloillaan pystyy kun ovat niin pölkkyinä, samaten sormet on paisuneet melkein kaksinkertaisiksi :/ Ananasta oon mättänyt purkki tolkulla ja vettä juon kuin kameli, mutta ei auta.

Joo kyllä tässä on itse kukin "hieman" koukussa tähän palstaan... :whistle: Tulee munkin piipahdettua useaan otteeseen päivän aikana kurkkimaan mitä täällä tapahtuu.

Saapihan nähdä pääseekö PikkuMyy tänään vielä synnytyspuuhiin! Kata toivottavasti on saanut jo poikansa maailmaan.

Jaa taidanpa lähteä saunomaan ja sitten sitä toista ässää perään josko vähän paikat vaikka pehmenis ;)

Teppanahan se taas pikku-ukkoineen =)

no nyt on profiilissa poitsun kuva. vähän vaa on kuvan laatu täällä näköjään suttuinen, mut näkee siitä nyt jotain.

mites te joilla jo ennestään lapsia, ni miten ootte saanu ton vauvan rytmin sillai et nukkuis yöllä ja valvois päivällä eikä toisinpäin. ois kiva saada välillä vähän unta.

ja miten ootte suojannu rinnat viimalta ku on kesä ja lämmin ni ei viitteis kauheissa fleeceissä kulkea ettei viima mee rintoihin?? oliko tarpeks sekavasti sepustettu :LOL:

Hani ihana poitsu ja tosi hienosti silmätkin auki!

Itseasiassa fleeceillä juuri olen tissejäni suojannut, kesävauvojen kanssa ei tosiaan ole tehnyt kauheasti mieli vuorautua, mutta olen leikannut fleecekankaasta isohkot ympyrät, jotka olen survonut liiveihin. Tekee rintavarustuksen aika isohkon näköiseksi, mutta isompi harmi on mahdollinen rintatulehdus. Esikoisen aikana oikein keräilin niitä tulehduksia, kakkoselta tuli vain yksi maitotiehyttukos, jonka sain auki ennen kuin tissi tulehtui.

*muoks* kirjotusvirheitä...<br><br>

vauvaunelma harmaana
Voi että..ompas suloinen poika hanilla :heart:

Täälläkin kovasti oltaisiin jo synnyttämään lähdössä. Äsken kellotin kahden tunnin ajan lähes sekunnilleen 7 minuutin välein tulevia kipeitä supistuksia. Olivat siis todella niin kipeitä, että tuntu että kuolee :eek: Alkoi sillain alaselästä, sit kierti tuohon alavatsalle ja siitä reisiin, samalla tykytti inhottavasti peppureikää. Sittenpä nousin sängystä ja lähdin vähän kävelemään ympäriinsä niin ne loppui kun seinään..!?

Mietinkin nyt, että onko tuo tuommonen ihan normaalia ja varoittelee vaan vai voisikohan enteillä synnyttämään lähtöä jo piankin..? :)

On olo niin malttamaton että voi luoja...Aina pieni kateus pukkaa päälle kun lukee täälä vauvauutisia :) Mutta onnellinen oon kaikkien vauvansa jo saaneiden puolesta ja hienoa että ollaan saatu pinoon terveitä muksuja! :heart:

..tuli nyt vaan omaa napaa, jotenki ei nyt vaan ajatukset pyöri muutakun siinä että alkais jo tapahtuumaan :ashamed:

-vauvaunelma ja jonniminea 37+1-

Yhteistyössä