~KesäMassut 2007~

Moi (taas :ashamed: )

Mä saan varmaan koht porttikiellon tänne... :D

Onnea valmistuneille ja vauvautuneille!!! :flower: :flower: :flower: :flower:

Noita synnytystuntemuksia ei ole kauheasti ollut ennen lasten syntymää. Esikoinenhan käynnistettiin eikä ennen käynnistystä ollut oikeastaan mitään. Kakkosen kanssa oli pari viikkoa iltasupistuksia, jotka alkoi aina kuuden maissa illalla ja lopahtivat nukkumaan mennessä. Tämän kanssa on nyt samaa, mutta tosiaan kun tätä jatkui viimeksikin pari viikkoa, niin enpä turhia toiveita jakautumisesta elättele. odottelen nyt vain ensi maanantain äitipolia, jossa katsotaan vähän tän vauvelin kokoa, kun isoksi on epäilty.

Mä en ole pessyt oikeastaan mitään sellaisia vauvakamppeita, mitkä eivät kosketa vauvan ihoa. Siis toppavaatteet, patjat, turvakaukalon pehmusteet yms. ovat saaneet kelvata sellaisinaan.

Jaksamisia Maarianalle, kyllä se päivä vielä risukasaankin paistaa! :hug:

Nyt häivyn vielä ulkoilemaan, siellä on NIIN ihana hellepäivä! Hassua, miten erilaiset säät on saman maan sisällä, kun jossain päin Suomea on kuulemma ollut ihan harmaa ja sateinen päivä...

Kreecher
 
Onnea paljon jo vauvansa syliin saaneet! :hug:
Neuvola kuulumisia:
verenpaineet 138/94, Painoa tullut 4pvä kilo. turvotusta on. pääkipua ollu torstaista asti. Sf mitta 36cm vauva laskeutunut ja kiinnittynyt ihan hyvin. Huomenna soitan sairaalaan äippäpolille josko pääsisisn sinne käynnille, vauva niin iso jo ja kun noi paineet meinaa nousta korkeelleja vielä tota pääkipua tullu. Että jos vaikka käynnistettäisiin... :)
Olisin jo valmis luopuun tästä masusta.. ja saisin sen vauvan syliin. ei meinaa enään malttaa odottaa. Joka päivä ollu menkkamaista juilimista ja supistuksia mutta ei säännöllisiä. Mutta tsemppiä nillle jotka ovat tosi touhussa. ja Voimia ja kärsivällisyyttä meille jotka odottaa että päästään tosi toimiin. =)

Mari-83- ja vilivilperi 39+4
 
Täällähän minä!! :wave: Missäs muualla :ashamed: Ei siis ollut lapsivettä ei... :headwall:

Mutta ensiksi Onnea vauvautumisesta Moonlightille ja varmaankin myös jo Katziinalle!! :flower:

Hanilla oli aivan ihana vauva profiilissa, kuin myös Moonlightilla!!

Swerfielille pikaista paranemista!!

Kesäheinä-81 onnittelult valmistumisesta! :flower:

Pepsukka81 mulla ainakin tykytys peräsuolessa tarkoittaa vauvan hikkaa, tosin harvemmin on enää ollut hikkoja, taitaa olla keuhkot hyvässä kunnossa jo pikku hiljaa.. Hikkahan voimistuttaa keuhkoja...

Tähtitaivas Mulla ei synnytykset antaneet pieneintäkään merkkiä ennen h-hetkeä. Ekasta meni yhtäkkiä vedet seksin jälkeen, kun olohuoneessa jo istuskelin ja toisesta alkoi yhtäkkiä tosi voimakkaat supistukset, vaikkakin jo puolivälistä oli kiusannut mua harjoitussuppareilla...

Ja nyt omaan napaan:
Viime perjantaina olin siis neuvolassa ja vauvan sydän äänet olivat kovin heikot, kun menin makuuasentoon, siksi sain uuden ajan tälle pvälle. Painoa mulle oli tullut perjantaista 1,7kg!!!!!!! Ajatelkaas.. :eek: Sain sitten lähetteen äippäpolille ja lähdin sinne ajelemaan, kun ensin käytiin tikkaamassa pojan nenän sanka. Oli mun neuvolassa ollessa likkakaverilla ja oli lyönyt sen kattopeltiin...?! Niin äippäpolilla saivat verenpaineenkin nousemaan terveydenhoitajan päivällisestä mittauksesta 123/62 (Pvällä oli 108/66) Pissa tosin oli puhdas, mutta luultavasti käyn neuvolassa vielä tällä vkolla uudestaan, ettei vaan olisi raskausmyrkytystä tiedossa... Toivottavasti ei. :\| Kohdunsuu oli 4cm:stä lyhentynyt 2cm:n ja ulkosuu oli sormelle auki, mulle nämä ovat täyttä hepreaa.. :$ Kohdun mitta oli muuten sentään pysynyt samassa, 35cm viime perjantain käynnistä. Se antaa jotain toivoa, että tässä kuitenkin oltaisiin synnyttämään menossa seuraavan kahden vkon sisällä.. Tai toivon niin... Yhä siis mysteeri, mitä roiskaisin, taisi olla pissat vaan

:LOL: Niin ja kyllä teki jumalattoman kipeäää!!!! kun teki sisätutkimuksen, sanoi, että verenkierto ei siellä näillä vkoilla ole enää niin hyvä, joten siksi herkillä.. Kyllä meinas itku päästä!

Mutta tosiaan täällä ollaan, yhtenä kappaleena, mutta mies on vielä Porvoossa ja parempi olisi olla sitten jo huomenna kotona..

"Yksinäinen" Jonna ja pikkuinen 37+4

P.s. Oli muuten "tosi kivaa" (=kaikkea muuta) käydä synnytyssaleilla tarkkailtavana, kun kuuli taas kaikkien synnyttävien karjaisut ja vauvojen itkut.. Oli vähän turhan todellista, kun itse on taas vasta menossa, rupesi hieman jännäämään!! :D
 
Vielä piakinen iltakirjoitus, sitten olkoon palsta tältä illalta... :D

Kävin tuota Moonlightin synnytyskertomusta lukemassa ja ei tosiaan voi kuin ihmetellä sitä toimintaa! Tuohan on aivan pöyristyttävää kohtelua!

Jonnakar mulla tuli kans semmonen aika ahdistunut olo, kun kuunteli sairaalassa toisten synnyttäjien ääntelyä. Se on jotenkin niin sellaista (miten sen nyt sanoisi) intensiivistä se ääni, mitä moni synnyttäjä pitää, että sen tuskan melkein tuntee itsekin. Vaikka loppujenlopuksi minua ei siis synnyttäminen edes kauheasti sattunut viime kerralla. Huusin silti kuin pieni (suuri) eläin ponnistaessa. Jotenkin se karjuminen vaan auttaa siinä kohtaa.

Pitääkin muistaa sanoa miehelle, että tiedottaakätilölle sitten tilanteen ollessa päällä, että minähän karjun ponnistaessa just niin paljon kun haluan. Jos siis en enää itse kykene puhumaan. Monelle on kuulemma kätilöt oikein komentaneet, että ei saa huutaa ponnistaessa tai voimat loppuu. Mulla ainakin menisi kaikki voimat siihen, että keskittyisin olemaan huutamatta ja luultavasti en siihen edes pystyisi. Viime synnytyksessä kätilö tosin sanoi, kun karjumistani ponnistamisen välissä pahoittelin, että kyllä tähän maailmaan äätä mahtuu. :D

No mutta NYT jätän palstan rauhaan huomiseen asti!
Kokeilen, jos meillä suostuisi nelonen näkymään, tekisi mieli katsoa sieltä imetysdokumentti. Meillä vaan ei tahdo näkyä kuin ylen kanavat, kun asutaan tällaisessa kuopassa...

Kreecher jälleen.
 
Heippa!

Heti ensimmäisenä onnea kaikille vauvaantuneille ja teidän perheille! :flower:

Jaksamista kaikille supisteleville ja muuten sitä tarvitseville!

Eilisiä neuvola kuulumisia:
Hb 122, eikä ole rautaa tarvinut syödä. Hyvä kun olen muutenkin kärsinyt ummetuksesta.
RR kotimittauksissa hyvät ja neuvolassa aina hieman korkeammat.
Sf mitta 32cm
pissa puhdas
painoa oli tullut kahdessa viikossa 1kg lisää.
Vauva edelleen perätilassa niin kuin melkein aina ainakin neuvolassa käydessä. Joten nyt laittoi neuvolasta lähetteen äitipolille, joka ilmeisesti on ensi viikolla. Yrittävät silloin ulkokääntöä vauvalle. No saapahan ainakin ylimääräisen ultran ja muutenkin tarkempaa tietoa vauvan voinnista. Löytyihän tältä palstalta joku muukin jolla vauva tekee vielä kuperkeikkoja.
Nyt alkaa sitten viikkottaiset neuvolakäynnit.
Neuvolatädin kokeillessa mitenpäin vauva masussa on niin täti kysyi että huomaatko kun nyt supistaa, minä en sitä huomannut, maha tuntui vain hieman oudolta :LOL:

Eli täällä ei juurikaan ole supistuksia ollut ainakaan kipeitä. Joskus kovempaa vauhtia kävellessä tai kovasti kotitöitä puuhastellessa huomaa vatsan menevän kovaksi, mutta menee nopeasti ohi kun hetken huilaa.

Äiti77 Rv35+4
 
Niin ja onnea myös valmistuneille :flower:
On se varmasti siinäkin mielessä kiva, vaikkei nyt juuri miltään tunnu, että saa sitten joskus äitiysloman yms. jälkeen alkaa etsimään ammattia vastaavaa työtä, eikä tarvitse palata opiskelujen pariin (jollei sitten josatin syystä itse halua).

Hain päivällä äitiyspakkauksen postista. Se on nyt sitten se paljon puhuttu -07 sisältö. Muutenhan on samanlainen, värit vain hiukan erit. Niin ja se naisten kondomi ja hammasharja tullut lisää. Kiva sitä oli hypistellä. Onneksi ehti tulla ennen vauvaa niin ehtii vielä pesemään niitä pikku vaatteita.

Neuvolassakin kävin tänään ja turvotusta tai mitä lie, paino noussut minullakin 1,3 kg viikossa. RR oli myös melko korkea ja koska on sitä päänsärkyä aamuisin, niin hiukan tarkemmin nyt seurataan. Tosin pissanäyte oli puhdas, että toivottavasti ei ole mitään raskausmyrkytysoireita. Hb:n halus myös nähdä, joten huomenna sitten labraan.

Ensi viikolla mennään miehen kanssa tutustumaan perheosastolle.

Jaksamista nyt vaan kaikille. Tämä on tätä loppuodotusta. Vaikka minulla on sinällään tilanteeseen nähden ihan hyvä olo, toivoisin myös jo pikkuisen syntymää, kun on jo täysaikainenkin. Mutta eipä se toivominen näytä yksistään auttavan. No, jos vaikka pesis huomenna nuo ikkunat ;)
 
Suuret Onnittelut vauvautuneille ja valmistuneille!

Kylläpäs monella on yhtä aikaa jännät paikat ja toivottavasti tulee pian lisää vauvauutisia pinoomme... :hug:

Neuvolakuulumisia tältä päivältä:
-RR 110/60 eli alhaiset paineet kuten aina
-Hb 125 eli tässä raskaudessa säästyin raudan syönniltä kokonaan
-painoa tullut viikossa peräti 1500g, josta suurin osa turvotusta (neuvolatäti suositteli jalkojen ylhäällä pitoa useasti päivässä ja ananaksen syömistä edelleen, eikä kuulemma kannata juoda nesteitä liikaa - VAIN 2-3 litraa/päivä!)
-pissa onneksi puhdas
-sf-mitta sama kuin viikko sitten eli 33cm - masu alkaa laskeutumaan vihdoinkin! =)
-satuaarre raivotarjonnassa yhä ja sykkeet 128-132 :heart:

Saa nähdä kuinka kauheat turvotukset tulee viikonlopuksi, kun mennään yksiin valmistujaisiin - taitaa olla turha haaveilla juhlakenkien laitosta jalkoihin... :headwall: :LOL:

Riina-Niina ja satuaarre 38+0
 
Huomenta!
Jäi sitten imetysdokkari kattomatta, kun kömminkin nukkumaan... Unohtu ihan koko asia. Näkikö kukaan? Jäinkö jostain erityisestä paitsi?

Yö meni aika rauhallisesti... Vähän vaan menkkajomotteli ja suppailut oli lällyjä. Sain nukuttua hyvin neljään asti, jolloin joku kumma hälytysajoneuvon ääni herätti,, mut ikkunasta ei näkyny mitään... Hassua. Kuulosti nimittäin siltä, kun olis ollu paikallaan tai liikkunu tosi hitaasti. No, sen jälkeen jostain syytä heräilin paljon ja nyt väsyttää... Pitänee käydä aamupäikkäreillä.

Tulevasta jakautumisesta sen verran, että mun mies tuskin suostuu tänne mitään ilmottelemaan, vaikka nimimerkin tietääkin... Koitan siis mahdollisimman pian sit ite päästä kertomaan ainakin jotain. Vauvan kuvaa en myöskään profiiliin laita... Miehen toivomuksesta. Osa näkee sit ihan livenä jossain vaiheessa tapaamisessa. Täytyykin sit keksiä uutta profiilikuvaa, kun ei sit masussa ole näytettävää ja naamaani en sinne halua. Onneks voi laittaa tirpan pällistelemään, jos en muuta keksi. :kieh:

Tässä tällasta mulle epätyypillistä lyhyttä viestiä... Katellaan paivällä lisää. Mukavaa päivää kaikille ja voimia niitä tarvitseville!

PikkuMyy-80 ja poikanen 38+5
 
Paljon onnea Moonlight pojasta!!!

Ja Onnea myös kaikille valmistuneille, vaikka tosiaan ei taida ne työjutut olla päällimmäisenä mielessä :)

Tähtitaivas kyseli noista ennakoivista merkeistä, niin mulla ei ollut koko esikoisen odotusaikana yhen yhtä kipeää supistusta ennen synnytyssalia, vedetkin meni ihan odottamatta keskellä yötä rv. 38+6.

Nyt tässä raskaudessa on supistellut kipeästikkin jo reilu viikon, eilen kun jouduin käyrään makoilemaan niin piirtyi muutama todella kipeä supistus käyrälle ja kätilö meinaskin, että kyllä se vähän jo yrittäisi... :)

Mulla tosiaan sattui eilen pieni haaveri ja kaaduin tuolla pihalla, nilkka vähän venähti, mutta sain käsillä suurimmaksi osaksi kiinni, mutta pieni kolhu kävi tuohon ylävatsaan ja halusivat sitten että käyn tuolla Jorvissa katsomassa että kaikki on hyvin.

Ultralla katsoivat ja pikkuinen voi hyvin, istukan alue näytti normaalilta ja käyrä oli oikein mallikasta, lukuunottamatta että muutaman kerran vauvan sydänäänet laski liikaa, joten illalla kävin vielä uudestaan tunnin käyrässä. Kaikki oli kuitenkin hyvin, joten säikähdyksellä ja parilla mustelmalla selvittiin.

Painoarvio oli ultran mukaan 3800g, eli aivan järkyttävä, kahdessa viikossa olisi tullut yli puoli kiloa, mutta lääkäri sanoi, ettei usko noin isoon vauvaan, että käsin tunnustelemalla tuntuu enemmän 3-3,5kg... Hope so.

Mulla on myös oikea verenpaineen nostattaja täällä kotona, meinaan aivan järkyttävä muurahaisongelma!!
Se alkoi aivan viattomasti, aamuisin näkyi muurahainen siellä ja toinen tuolla, mutta eilen illalla niillä oli jo oma yhdyskunta tuossa ja häthätää pystyi laskemaan 20 niitä kerralla.... Tänä aamuna niillä oli jo oma polku tuolta jostain parvekkeen nurkalta keittöön ja niitä sit aamusen olen täällä imurilla tuhonnut jo varmaan satoja!!!

Mies lupasi töistä tullessaan hakea muurhaisenkarkoittimia, mutta ei kellään olis mitään kotikikkaa jota voisi myös kokeilla?

-Hiiviö & Elvis 37+3-
 
Hiiviö... Muista myös tyhjätä se imurin pussi murkkujen imuroinnin jälkeen, ettei siellä sit villiinny... Niinkin oon kuullu käyneen. Suola on hyvä hätistäjä, mut toivottavasti ne sit muuttaa ulos. (Mun vanhempien terassin laattojen alla oli ja isä suolas... Kun tultiin lomareissulta, oli muurahaiset muuttanu olohuoneen seinään. Että kiva oli sieltä niitä hätistellä. :/ )

Toivottavasti saatte önnykät pois.

Meillä pörrää tollasia koiperhosen näkösiä riesoja. Tulee lintujen siemenistä, vaikka me pakastetaan ne aina ensin (kun sen pitäis tuhota noi önnykät). Kaikki kuivaelintarvikkeet on tiiviissä purkeissa, ettei ne pääse syömään niitä ja lintujen häkit pyritään putsaamaan suht usein. Silti niitä vaan tulee jostain lisää ja jatkuvasti saa olla listimässä. Tosi ärsyttävää. Ei kellään olis vinkkiä? (Onneks toi ongelma ei o läheskään pahimmillaan, mut rasittavaa silti.)
 

Kuulin että muurahaisista vois yrittää päästä eroon myös etikalla, kun levittelee nurkkiin. Niin ja jos pesiä löytyy esim. kukkapenkeistä, niin niihin vaan reilusti käsitiskiainetta!

Noista muurahaisista tuli mieleen, että olisko teillä mitään kikka kolmosta myös sokeritoukkien torjuntaan??? Talvella ja syksyllä niitä ei just näkynytkään, mutta sitten kun naapuri teki putkirempan... YÖKS!! Yöllä saattaa näkyä lattialla ja pari kertaa on noussut tuosta keittiön lavuaarista.. Kivaa! Kiehuvaa vettä on kaadeltu lavuaariin (mikä on ilmeisesti vähän auttanutkin) ja kylppärin lattia pestään kyllä useasti kun siellä pestään myös koiran tassut. Keittiön lattiaa on aika vaikeaa pitää murusista vapaana kun koira saattaa kylvää raksujaan sinne. Ei oikein uskalla ruveta vetelemään mitään Raidia ympäri kämppää nyt tai silloinkaan kun poikanen on vielä pieni.

Tänään kyllä väsyttää ihan älyttömästi vaikka nukkui pitempään kuin monena muuna yönä. Ja pitäis jaksaa vielä siivotakin, kun se ¤%#& eilinen remonttimies sotki puoli kämppää. Yksien listojen laitossa siis!! Grr.

Niini ja poikanen 37+2
 
Kiitos vinkeistä, pitääpi kokeilla! :)

Nyt niitä ei näy juuri ollenkaan, koko asunnon imuroin ja tosiaan aamulla systemaattisesti niitä tossa imuroin, niin paljon kuitenkin, ettei niitä kannattanut alkaa paperilla nyppimään.

Pitäisi varmaan lattiat pestä ja varmistaa nyt ettei täällä ole mitään ruokaa niille, jos niistä ansoistakin olis apua.

Me tosiaan ekaa kesää asutaan tässä asunnossa, edellinen oli 4 kerroksessa niin ei paljoo ollut tälläisiä ongelmia, mutta nyt sit ihan maatasolla.

Sellainen kysymys tuli vielä mieleen limatulpasta, että olenko nyt ymmärtänyt ihan oikein, että se on sellaista kellertävää limaa?

Mulla meinaan nyt kolmen päivän ajan tullut aina välillä vessareisulla aika reilusti, siis niillä kerroilla kun on tullut, sellaista kellertävää, paksua ja venyvää limaa... ja tosiaan ihan selkeästi enemmän kuin esim.valkovuotoa, vaikka sitä oliskin reilusti. Ekaksi tuli mieleen että olisko joku tulehdus, mutta oisko se sit kuitenkin tulppaa??

Viime yönä oli varmaan joku ruokalusikallisen verran, mutta jostain olen lukenut että olisi tyyliin kananmunan kokoinen klöntti, että en sit tiedä.
Vähän kyllä jomottaa kevyesti koko ajan alavatsaa...

Kiva jos joku vielä osaa auttaa! :D Esikoisesta en meinaan edes huomannut koko tulppaa..

-Hiiviö taas ja Elvis edelleen 37+3-
 
Katti71
Paljon onnea Moonlight :flower:

Täällä olen vauvan kanssa kahdestaan kotona ja ajattelin kirjoitella hiukan synnytyskertomusta.

Reilu viikko sitten manailin täällä sitä alkavaa flunssaani ja toivoin, että synnytys ei ala, ennenkuin olen taas terve. No, viime tiistaina olo oli niin huono,pientä kuumetta ja aivan älytön räkätauti...ja eiköhän illalla istahdettuani tv:n ääreen alkoi supistella ihan erilailla kuin ennen. Väliä suppareilla oli vartin verran, mutta ne olivat jo ihan kivuliaita.

Menin siinä kymmenen aikaan sitten nukkumaan (ensin laitoin vaatteet valmiiksi ja synnärin numeron varuiksi kännykkään) ajatellen, että kyllä ne supistukset sitten pitävät hereillä, jos on tosi kyseessä. Ja niin kävi, että välit lyhenivät koko ajan, mutta kipu pysyi siedettävänä.

Kahden aikaan yöllä soitin Taysiin ja kehottivat siellä menemään kuumaan suihkuun ja ottamaan gramman parasetamolia. Jos supistukset siihen loppuisivat, niin synnytys ei todennäköisesti olisi vielä käynnissä. Ja jatkuivathan ne supparit suihkunkin jälkeen.

Siinä sitten herättelin miehen ja sanoin, että hälytetään pappa ajamaan minut Taysiin (matkaa n. 70km). Mies voi sitten laittaa aamulla lapset kouluun ja tulla perässä, jos jään sairaalaan. Neljän aikaan aamulla lähdin synnärille, takana yksi valvottu yö flunssan kourissa ja tämä ko. yö suppareita seuraillen.

Taysissa pääsin heti käyrälle ja sitten alkoi olla hiukan dramatiikkaa ilmassa. Vauvalla oli takykardia, eli syke oli aivan pilvissä n. 200 koko ajan. Lääkäri hälytettiin paikalle ja hän alkoi ultrata vauvaa. Mitään hälyyttävää ei löytynyt ja sykekin palasi normaaliksi. Sisätutkimuksessa kohdunkaulaa oli jäljellä puoli senttiä ja kohdunsuu oli neljä senttiä auki, kypsät paikat, mutta vauva ei ollut asettunut vielä synnytyskanavaan, joten synnytys ei varsinaisesti ollut vielä käynnissä.

Soitin miehelle, että tulee nopsasti ja olin aivan peloissani... kukaan ei tiennyt onko vauvalla hätää vai ei. Minut siirrettiin synnytyssaliin, jossa otettiin pidempi pätkä käyrää, n. 2 tuntia. Sen ajan vauvan syke oli aivan kunnossa. Lääkäri kysyi, haluanko että synnystä aletaan käynnistellä. Olin niin väsynyt ja kipeä, että pyysin , josko pääsisin osastolle ensin nukkumaan. Se kävi päinsä, mutta ensin lääkäri teki sisätutkimuksen ja samalla ärsytti kohdunkaulan reunoja, jotta jotain alkaisi tapahtua.

Mieskin kerkesi saapumaan, mutta lähti sitten takaisn kotiin, kun minä menin lepäilemään.

Osatolla sain hiukan torkahdettua ja syötyä ja puoli kahden aikaan iltapäivällä alkoikin sitten tapahtua. Supistukset muuttuivat jo tosi kipeiksi ja soitin taas miehelle, että takaisin tänne! Välit olivat heti viisi minuuttia ja alkoi olla kiire siirtyä saliin. Kävelymatka osastolta saliin ei ole pitkä, mutta siinä alkoivat supparit tulla jo parin minuutin välein.

Salissa menin heti makuulle ja pyysin ilokaasua, mies ilmaantui yhden kipeän supistuksen jälkeen ja minua helpotti hänen näkemisensä enemmän kuin koskaan! Supistukset olivat jo aivan "kaameita", mutta ilokaasu taittoi mukavasti kivulta pahimman terän.

Ensimmäistä kertaa tunsin synnyttäessäni, kuinka vauva kääntyi oikeaan asentoon kanavassa ja kuinka raivasi tietään alaspäin. Ja tietoisesti yritin rentoutua ja antaa kropan tehdä tehtävänsä. Ponnistamistarpeen tunnistin ajoissa ja soitin kätilön juuri parahiksi paikalle, sanoine ttä nyt ei kauaa jaksa enää pidätellä!

Kätilö totesi, että saan ponnistaa ja yhdellä työnnöllä oli tyttö maailmassa!
Hän syntyi kalvopussissa, eli "onnenhuntu yllään". Aika jännä juttu, että kalvot voivat tuolla tavalla pysyä ehjänä. Lapsivesi oli vihreää, mutta vauvalle siitä ei tullut mitään tulehduksia.

Vauva sai yhdeksän pistettä, paino 3950g, pituus 52cm ja päänympärys 36cm.

Synnytys oli siis viikolla 38+3, kesto 2h55min ja vauvalla kaikki kunnossa.

Kotiinlähtö viivästyi hieman, sillä vauvan paino laski yli 10 prosenttia, mutta neljäntenä synnytksen jälkeisenä päivänä pääsimme kotiin, ehtona se, että kävisimme neuvolassa heti seuraavana päivänä painokontrollissa. Siellä sitten vauva punnittiin ma ja ti, paino oli noussut 100g/vrk, joten kaikki on taas hyvin.

Vauva on erittäin tyytyväinen ja rauhallinen, syö paljon, kakkaa paljon ja seurustelee jo innokkaasti...ja isosiskot ja isoveli ovat aivan onnesta mykkyrällään.

Tämä äitikin on aivan onnensa kukkuloilla, varsinkin , kun tämä on meidän viimeinen vauvamme. Nyt yritän imeä itseeni tätä onnen tunnetta ja nautin joka hetkestä!

Onnea ja tsemppiä teille kaikille loppurutistukseen, on ilo seurata tätä palstaa. Jatketaanhan kesävauvaketjussa?

Lämmintä kesää teille kaikille!

Katti ja vauva 1vko
 
Paljon onnea Katti! :flower: Ihana kuulla vauvajuttuja... :) Hyvä, että kaikki meni hyvin, vaikka ehditte huolestua.

Tossa vähän aikaa meseilin yhden tutun kanssa... Oli nähnyt unta, että miehen mesessä lukee illalla teksti "Synnärille menossa". Ei ikuna laittais sellasta, mut jänskää silti... Oliskohan tässä sit H-hetki tosiaan lähellä? Suppareita on taas alkanu tulla, mut lällyjä vielä... Seuraan tilannetta. Ite muuten harkitsen meseen tekstin vaihtoa "Jakautumassa". En sit tiä vielä haluunko kaikille tiedottaa lähdöstä. Tänne laitan toki viestiä, jos suinkin ehdin. :)
 
Jonnakar pikana
Moi kaikille!

Rupesin juuri miettimään, että miksei Katasta ole kuulunut vieläkään mitään...? Eikö hän sanonut ottavansa kannettavan mukaan, jos pidemmäksi aikaa menee....? Innolla odottelen täällä synnytystarinaa..!

Katti kuulosti tuo sinun synnytyksesi rauhalliselta ja hyvältä, ilman noita vauvan sydänäänijuttuja, onneksi teilläkin on siellä kaikki hyvin. En malta odottaa, koska itse pääsen tositoimiin. :) Ajattelin myös, että jos tällä kertaa osaisin itse rentoutua eri lailla ja rauhoittua kuuntelemaan itseäni, eli toisin sanoen helpottaa itse oloani.. Saapi nähdä.

Hiiviö Kyllä tuo limatulpalta kuulostaa.. Eli tuskin yli kahta vkoa on ainakaan sinun synnytykseesi, lohduttavaa! :) Yleensä kuulemma vuorokausi limatulpan menosta suurin osa lähtee synnyttymään, tarkoittaneeko tuo sitten, että kun se on mennyt kokonaan.. Tyylejähän on erilaisia =)

Piti tuosta imetysdokumentista sen verran mainita, että aloitin katselemaan sitä, mutta mua ainakin suoraan sanottuna oksetti katsella, kun 8v. pimu kömpi makuuasentoon äitinsä syliin ja laittoi paidan alle päänsä, YÖK! :x En nyt mitenkään seksin orja ole, mutta jäin miettimään, että miehet mahtaa olla tuosta mieltä, kun jotkut kuitenkin "varovat" imetysaikana rintoja muutenkin, esim. etteivät seksin aikana kovin imeskele ja nuoleskele, ainakin meillä. Ja jo nyt, kun maitoa on tullut muutaman kuukauden.. Mä olen sitä mieltä, että eiköhän tuo max puoli vuotta-vuosi riitä siihen hommaan, kun ei sitten enää ole varsinaista hyötyä ja saa mieskin sitten taas nauttia eri lailla vaimostaan... (sanoo vain kuukauden lapsiaan imettänyt nainen.. :ashamed: Mulla kun tuo ei lähtenyt toivotusti luonnaamaan lainkaan..)

Niin ja lyhyesti vielä tuosta, kun puhuin aikaisemmin etten vain saisi raskausmyrkytystä vielä tähän loppuun.. Se oli vain sellaista mietiskelyä, kun ihmettelin tuota verenpaineeni nousua ja nakkisormiani, mulla on ennen raskauttakin ollut tosi, tosi matalat paineet.. Siksi vain mietiskelin, vaikkei korkealla tavallaan ole vieläkään..

Niin ja tuo synnytyksessä huutaminen mun täytyy kyllä sanoa, että minä en ole huutanut, en kironnut, enkä muutenkaan karjunut, vain korkeintaan hengittänyt äänekkäästi/ puhissut.. Olen yllättynyt siitä itsekin, mutta koin,, että pystyin kestämään kivut paremmin, kun en ruvennut ääntelemään mitenkään, vaan keskityin vain hengittelemään ja puhisemaan.. Siksi oli tosi vaikeaa ennen omaa h-hetkeä kuunnella karjuvia äitejä, kun luulin, että mä kuolen siihen tuskaan, kun tulee mun vuoro.. (siis esikosta) Kukin siis tyylillään.. :p Hyvä konsti kuulemma synnyttäessä on yrittää pitää koko ajan leuka tosi rentona, näin koko muukin kroppa rentoutuu ja kivut "pienenee" ja vauva saattaa tulla helpommin ulos, kun ei jännittele..

Joo, mutta, tässä siis Jonna pikaisesti, heh :snotty: Vkoja 37+5
 
Do diin...

Aurinko paistaa risukasaan, vaik ei ulkona paistakkaan... itkuksihan se eilen sitten meni, mutta autto kummasti... turhautumista, yksinäisyyttä, väsymystä, pettymystä, odotusta, jännitystä ja rakkautta.... kaikki tuli sitten kertalaakilla itkettyä ja mies soitti kesken itku-urakan ja oli ihan paniikissa, et mikä nyt on.... :D käski vetää peiton korviin ja nukkumaan=) ja kyllähän se autto... tunnin nokosten jälkeen petistä nousi oikea päivänsäde.... illalla taasen sit väsytti ja kiukutti, mut sit ku piti nukkumaan mennä, niin sit oli aika pakko pullaa, kun ei meinannu uni lainkaan tulla...

Nukuin pitkään ja nyt taas alkaa oleen väsynyt ja särkyinen olo, niin selässä kuin päässäkin... yöllä onneks taas sato ja ukkosti, oli ihanaa kuunnella=) rakastan myrskyjä, kunhan ei ihan päällä ukkosta...

Mutta kiitos tsemppauksesta... alan uskoa, et mun hormoonit on menny sekasin, kun ihan yhtäkkiä voi iskeä ihan mikä olo tahansa=) joskos se sitä synnytystä sitten enteilisi... ihan kipeä on olokin... aika samanlainen flunssanen ja kuumeinen ku sillonkin, kun tuli raskaaksi....

Mutta en veikkaile itsekkään mitään vaan yritän rauhassa kattella mihin suuntaan kroppa mua vie=)

Nyt petiin ja naureskelmaan Iinuskalle... kun makaan vasemmalla kyljelläni, niin rakas tassuttelee patjalla pitkin kylkeä=) Rakastan sitä tunnetta, kun masussa kävellään ja oikein patjaan asti painuu pikku askeleet=)

Mut nyt hyvää keskiviikkoa kaikille :flower:

Maariana + Iinuska 39+2
 
Oi ihana oli lukea Katti71:n synntyskertomusta. Noita kertomuksia lukiessa sitä toivoo aina vaan enemmän pääsevänsä jo itsekin tosi toimiin!

Hiiviö mulla edellisessä raskaudessa limatulppa oli sellanen hieman verinen valkoinen klöntti. Kahdessa ekassa raskaudessa en bonganut koko tulppaa. Ja kaipa se tulppa voi olla vähän erilainen eri ihmisillä.

Mitähän Katalle kuuluu? Melkein alkaa jo vähän tulla huoli, että onhan siellä varmasti kaikki hyvin, kun ei ole moneen päivään kuulunut mitään.

Kreecherkään ei ole tänään vielä kirjottanut mitään, noinkohan siellä ollaan kohta jakaantumassa??!

Juups, eli neuvolassa piipahdin tuossa ja tässäpä näitä kuulumisia. Ei siellä mitään ihmeellistä kyllä ollut, mutta laitanpa nyt tavan vuoks näitä arvoja.
-Painoa tullut 600g/vko, pikkasen siis rauhottunut painon nousu vaikkakin turvotus on ihan kamalaa.
-RR 124/97
-Pissa edelleen puhdas
-Sf 36 cm, viime viikosta kasvua 0,5cm
-Raivotilassa, mutta korkealla köllöttelee. Tosin en odotakaan laskeutuvan ennenko synnytyksessä.
-Syke n.150

Veikkaili terveydenhoitaja, että tuskin menee laskettuun aikaan ja noinkohan enää ens viikolla nähdään. Itse kyllä alan kallistua siihen, että lähelle ainakin laskettua aikaa mennään. Yritän nyt kovasti asennoitua siihen, että raskaana tässä vielä joku tovi pysytään.

Nyt sain muuten kopsattua kaikki omat tekstini tästä pinosta talteen, 47 sivua wordille tuli, ihan kiva romaani siis tiedossa, kun kaikki tulevatkin tekstit sitten siihen liittää.

Teppana & pikku-ukko 37+2
 
Kirjoittelen taas harmaana, kun netti/sivut/kone on ihan tautisen hitaalla enkä viitsi odotella kirjautumista.

Hiiviö meillä on koettu ne etikkarätit murkkujen sisääntuloaukolla tehokkaaksi. Riippuu kai vähän siitäkin, miten hyvin saa kaikki aukot tukkoon... Meillä oli murkkuongelma kolmannessa kerroksessa asuessa, (!) kiipesivät ulkoseinää pitkin ylös ja sitten jostain laastin raosta sisään. Se oli helppo hoitaa, kun reittejä oli vaan yksi.

Mahatauti oli onneksi lyhyt, vaikkakin äkäinen.Kiitos paranemistoivotuksista, auttoivat selvästi! Kolmen-neljän tunnin oksentelu, muutama tunti ripulia ja se oli sitten siinä. Onneksi, en olisi kestänyt kyllä yhtään enempää. :x

Minäkin katsoin sen imetysdokkarin... Taisi olla lähinnä friikkiarvoa niillä pisimpään imettävillä, muuten ihan asiallinen ohjelma. Vähän järkýtyin niiden brittien asenteista julkisella paikalla imettämiseen, itse pidän sitä niin luonnollisena, ettei tulisi mieleenkään käskeä puistossa imettävää "menemään piiloon". :eek: -aion ainakin itse näin kesäaikaan imettää tasan siellä missä satun silloin olemaan kun vauvalla on nälkä!

Ihana synnytystarina tosiaan, kiitos!

Tasan neljä viikkoa yliaikaiskontrolliin. :D Meikäläinen taitaa tästä siirtyä tekemään aamukamman, niin saa siitä sitten laskea päiviä synnytykseen...
 
Heippa kaikille ja suuronnittelut vauvansa jo saaneille!!! :flower: :flower:

Sitten oma-napa-vali-valia:
Täällä ollaan edelleen yhtenä palana, syvä huokaus... Mulle on kokoajan sanottu neuvolassa ja lääkärillä, että iso vauva tuntuis olevan mutta silti synnytystapa-arvioon pääsyä kuulemma mietitään vasta perjantain neuvolassa, LA olis ens viikon keskiviikkona... Soittelin just neuvolaan jospa ne vois antaa mulle jo sen lähetteen ja pääsisin sinne arvioon hiukka aikaisemmin. Ei nää asiat kuitenkaan yleensä millään huimaavalla nopeudella toimi käsittääkseni, siis aikojen saamiset sunmuut. Mutta joo, terkka totesi, että 'voi kuule, tänään just oli neuvolalääkäri paikalla ja kaikki ajat varattuja!' Siis ..täH!? Mä olin ihan siinä uskossa, että saisin tietenkin lähetteen synnytyssairaalaani kunnolliseen ultraan, kyseinen lääkäri sitäpaitsi itse sanoi mulle vikalla käynnillä ettei osaa tehdä kokoarvioita ultralla! Noh, pyysi th mut kuitenkin käymään huomenna tilannekatsaukseen. Aion painostaa sitä ihan kylmänä! Alkaa meinaan pikkuhiljaa huolestuttaa toi lähestyvä synnytys... Varsinkin kun ei ole mitään merkkejä, ei supistuksen supistusta, ei MITääN! Seksiä ei pysty harrastamaan kun tekee mulle niin kipeetä, ikkunat on jo pesty, kävelylenkit pitenee mutta ilmeisesti kunto vaan kohoo kun ei tunnu missään, saunominen on ihan kivaa muttei sitäkään nyt joka ilta jaksa... Mun piti varata aika sinne vyöhyketerapeutille mutta en oo saanut aikaiseksi. Katotaan nyt mitä siellä neuvolassa huomenna. Blaah... TYMPäSEE!

Sisi ja Toivo 39+0

 
Ihan nostella ajattelin, ettei tipahdeta pahemmin...

Kävin tossa kaupassa ja ostin hamosen. Olipa alesakin, vaik en huomannu. Kiva juttu. Mulla kun ei ollu mitään kesäsempää alaosan vaatetta (siis päälle mahtuvaa), niin olikin tarpeeseen. On niin hiostavaa. Tota sit voi käyttää synytyksen jälkeenki ja tarvittaessa ottaa saumaa sisään, jos käy liian löysäks.

No, sit piti saada sävyihin sopiva kynsilakka ja löytykin kaks. Varvaskorun ostin uuden myös, joten nyt saan söpöt pullukaks turvonneet jalkani kesäkuntoon. Tosin se kynsien lakkaaminen mahtaa olla melkosta ähellystä, kun leikkaaminenkin oli. :LOL:

Ei tässä sen kummempia... Koitan kulutella pitkältä tuntuvaa aikaa ja provoilla suppareita. Mukavaa päivän jatkoa! :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen edelleen 38+5<br><br>
 
kolmas
Moro kaikille!

Nyt tulee sitten omaa napaa, pahoittelen..
Tänään oli sitten pikainen neuvolalääkäri käynti.. oli jotenkin niin hätäistä toimintaa, että ei itse ehtinyt edes tajuta koko hommaa.. Oli siis viimeinen neuvolalekuri, paikalla oli vielä kaksi lääkäriä, nopeasti tunnustelivat vauvan asennon (perätilassa), nopeasti sydänäänet (170), sitten sormet sisään ja ulos.. kohdunsuulla ei ole tapahtunut mitään! Ja sitten näkemiin.. ei ole enää lekuria, ellei tule todellista tarvetta.. sf:ää ei kukaan mitannut, neuvolatäti katsoi kyllä vauvan laskeutuneen, koosta ei sanottu mitään.. :-( vähän jäi huono fiilis. Tämä on tällaista liukuhihna hommaa näköjään täällä päin Suomea. Nyt on ainoastaan neuvolatädillä käynti kerran viikossa, ei mitään ultria tai synnytystapa-arviointeja.. No, jos katsotaan aikaisempia synnytyksiäni, niin esikoisen aikana tilanne kohdun suulla oli sama näillä viikoilla, eli kiinteä, kiinni, pituus 3 cm ja synnytys käynnistyi itsekseen rv:llä 40+3, toisen raskauden aikana näillä viikoilla tilanne oli pehmeä, ulkosuu auki 0,5 ja synnytys lopulta käynnistettiin rv:lla 41+5. Eli jospa tämä itsekseen lähtisi käyntiin.. toivottavasti. Heinäkuun puolelle varmaan kuitenkin menee..

Imetysdokumentista munkin teki pahaa katsoa niitä isoja lapsia äitinsä rinnoilla! En voi ymmärtää noita ihmisiä.. kaikista oksettavinta oli yksi perhe, jossa isäkin käy silloin tällöin maitoa imemässä! oikeesti! oksettavaa!

Hormoneista: eilen oli esikoisen kouluun siunaamistilaisuus, ja voi pojat, että tämä hormonikimppu pillitti! Ei pitäisi näillä raskausviikoilla olla enää mitään tuommoisia herkkiä tilaisuuksia! Tuntui, että itkulla ei ole loppua! Hieman nolotti, mutta kaipa muut ymmärtää.. edellisen raskauden aikana oli siskoni esikoisen kastajaiset viikko ennen minun laskettua aikaa, ja se oli kanssa yhtä itkemistä! Kaiken lisäksi minun piti lukea raamatunpätkä siellä, ja siitähän ei tullut yhtään mitään.. en ole voinut katsoa tuota videota, nolottaa niin kamalasti.. Esikoisen aikana hormonit piti pintansa niin kauan, kunnes lopetin imettämisen. Saatoin itkeä ihan hölmöjen asioiden takia.. onneksi toisen aikaan ei ollut niin rajua.. toivottavasti ei tämän kolmannenkaan..

Jepulis, pitää lähteä ruuan laittoon! Hyviä vointeja kaikille, ja voimia teille jotka jo synnyttää!!


=) kolmas & beba 36+2
 
Kirjoitus sit hävisi vaan jonnekkin ja ei varmasti tullut kopioitua sitä joten uus yritys lyhenneltynä

Onnea kaikille jotka ovat saaneet jo nyyttisä syliin! :flower:
Kukkia myös valmistuneille! :flower:

Nyt tulee vaan tätä omaa napaa

Täällä supistelee ja polttelee joka päivä ihan kiitettävästi, pariin kertaan päässy jopa kellottamaan aikoja jos pääsis lähtemään. Meidän pitää olla laitoksella 4 tuntia aikaisemmin kuin vaavi syntyy että ehditään olla tarpeeksi kauan antibioottitipassa joten mietityttää vähän et miten pitää lähteä vaikka tämä onkin 4:s raskaus.

Eilen oli neuvola painoa oli tullut 108g viikolle lisää, rr oli 120/75 ja sf 33cm ja tunnusteli päältä ja sanoi että tuntuis olevan oikein päin mutta tarkistetaan ultralla vielä. Sanoin th:lle että vaavi on pyöriny kyllä reippaasti mut muutaman päivän ollu samassa asennossa ja itsestä tuntuu et on väärin siellä ja ultrahan sen vahvisti vaavi istuu kohdussa.
Lähete Oysiin käännökseen joka on vasta ens viikon tiistaina ja sillon on jo rv 37+5! Saas nähdä jäädäänkö sille reissulle sitten.

Pitäisi varmaan alkaa pikku hiljaa sairaalakassia pakkaamaan jos tässä ihan oikein pääsis synnyttämään.

Vointeja vaan kaikille! Toivottavasti saisi kohta taas lukea vauva uutisia joltain


:D
 
kolmas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 15:25 kolmas kirjoitti:
Nyt tulee sitten omaa napaa, pahoittelen..
Tänään oli sitten pikainen neuvolalääkäri käynti.. oli jotenkin niin hätäistä toimintaa, että ei itse ehtinyt edes tajuta koko hommaa.. Oli siis viimeinen neuvolalekuri, paikalla oli vielä kaksi lääkäriä, nopeasti tunnustelivat vauvan asennon (perätilassa), nopeasti sydänäänet (170), sitten sormet sisään ja ulos..
:LOL: taisin kirjoitella tuohtuneena.. vauva on kyllä ihan oikein päin, ei perätilassa.. :snotty: :LOL:

=) kolmas & beba 36+2
 

Yhteistyössä