~KesäMassut 2007~

Heips!

Enhän minä täältä mihinkään ole kadonnut, oli vaan vieraita, niin en avannut konetta ennenkuin nyt. :)

Aamulla neuvolassa kaikki ok, painoa vähän reilusti: 1kg/vko. Ja hauskuutanpa taas neuvolatädin painojutuilla:

Täti kysyi minulta aivan yllättäen, että onko minulla lihavia ystäviä. (ja ihan sanasta sanaan noin!) Tästä häkeltyneenä totesin että eiköhän jokaisen tuttavapiiriin kuulu joku, jolla ylipainoa on. Antoi minulle sitten sellaisen kiloklubi.fi -kortin, jossa on joku tunnusnumero, jolla saa käyttää tät nettipalvelua ilmaiseksi kesäkuun loppuun asti. Totesi sitten täti vielä, että voithan siellä käydä itsekin vilkaisemassa, mitä siellä sivuilla on. En mielestäni yleensä ole kovin herkkänahkainen tai ylitulkitseva, mutta eikö tuo nyt ollut aika suora vihje, että tädin mielestä painoa on tullut liikaa...? :D

Sf oli 36, eli on se kasvanut, mutta vauva tuntuu silti olevan alempana kuin ennen. Kuulemma on siellä aika "pyöreänä", sellaisessa tiukassa sikiöasennossa, eli työntyy siksi aika paljon ulospäin.

Limatulppa saattaa tosiaan olla joka kerralla erilainen, mulla sitä irtoilee edelleen, on irronnut jo viikon verran. Tai olettaisin sen limatulppaa olevan, kun melko kiinteitä limapaloja irtoilee...

Katselin illalla sen imetysdokkarin ja olihan se aika... jännä. Olen kyllä iloinen, että asun Suomessa ja voin rauhassa imettää vauvaani puistonpenkillä ilman, että poliisi (tai luultavasti kukaan muukaan) puuttuu asiaan.

Ihana synnytyskertomus Katti, noita on vaan NIIN kiva lukea!

Päätin itsekseni, että nyt lakkaan odottamasta, että vauva syntyy. Jos meinaan hermoni menettää jo näillä viikoilla, niin miten kovin se pää lahoaa, jos mennään yliajalle. Jotenkin on itseasiassa tuntunut helpommaltakin olo sen jälkeen, kun lakkasin tuskistelemasta, ettei tää synny ikinä. Tämä kärsimättömyys varmaan tuli tuosta sairaalajaksosta, kun näytti siltä, että vauva syntyy etuajassa ja siihen jotenkin sitten jo valmistautui henkisesti. Tosiasia kuitenkin on, että tässä voi hyvinkin mennä vielä kuukauden verran ja jos sen koko ajan on kuin tulisisilla hiilillä, voipi tulla aika pitkän tuntuinen loppuraskaus. Ikiklisee, mutta paikkansapitävä: ei sinne mahaan kuitenkaan ole pysyvästi yksikään vauva jäänyt.

Nyt ruuanaittoon ja sitten siskon kanssa Ikeaan. :)

kreecher ja Antero 37+5
 
Pepsukka81 pikana
Huh, väsyttää, väsyttää ja vielä enemmän väsyttää... :$ . Ihan uskomatonta, mikä uupumus iskee yhtäkkiä. Syitä tosin voi olla monia.

Kiitokset kukista (olen valmistunut siis)... :p

Joku kyseli vauvan kiinnittymisestä ja alhaalla olosta. En osaa kyllä siihen mitään sanoa kuin oman kokemuksen. Eli ma:na neuvolassa neuvolatädin piti kokeilla sisäkautta vauvan päätä, kun ei massun päältä tuntunut. Sanoi, että vauva jo niin alhaalla, ettei tuntenut sitä enää. Ei tarvinnut tosiaan paljon sormia työntää sisään, kun tunsi jo vauvelin.

RR-mittauksia tehty ja alapaine pysynyt yli 90:nen, mutten ole ottanut mihinkään yhteyttä, kun yli sata piti olla ennenkuin yhteyttä tarvitsee ottaa. Noh, minulla neuvola TAAS huomenna, hirveästi saa ravata siellä.

Minusta supistukset ovat vähentyneet tai jotenkin kadonneet. Kyllä niitä jonkin verran tulee. En ole kyllä varma, että onko kaikki supistuksia vai ei. Sellainen outo menkkakipu, tosi voimakas taas "kiersi" massun ympärillä eilen, sekä alaselkään otti myös- onkohan ne supistuksia vai mitä?

Minä en oikein ymmärrä olevani jo viikolla 39 ja että ensi viikon sunnuntaina (ei siis nyt tulevana) on minulla laskettu aika. Uskomatonta ! Aivan uskomatonta ! Nyt olen nähnyt taas kahtena yönä unta, että olen saanut vauvan ja olen jopa ensimmäisiä kertoja nähnyt unessa vauvani tyttönä :). Viime yönä näin muka unta, että synnytykseni oli todella helppo ja se ei juurikaan sattunut- juu, haaveilla saa...Olen alkanut tämän lasketun ajan lähestymisen tiedostamisen yhteydessä PELKÄÄMÄÄN synnytystä ihan kamalasti ! Olen melkein saanut paniikkikohtauksen nyt parina päivänä, kun olen miettinyt asiaa. En tajua, miten tulen selviämään siitä kivusta ja miten muutenkaan selviän koko asiasta. Olen aina pelännyt synnytystä, mutta se pelko katosi johonkin kokonaan pois ja nyt se on kyllä tullut takaisin entistä voimakkaampana. Tietysti ehkä siksi, kun alan ymmärtämään, että MINÄ TODELLAKIN JOUDUN SYNNYTTÄMÄÄN ! (ja toisaalta haluan jo NIIN kovasti, että syntyisi ja kaikki olisi ohi ja minä saisin jo vauvani syliini) :/

Katasta ei tosiaan ole kuulunut mitään, toivottavasti kaikki on hyvin !

Moonlight oikein paljon onnea koko perheelle vauvan saannista ! Aivan ihanan suloinen nyytti teillä kuvassa !

Katin synnytyskertomusta piti sitten lukea kyyneleet silmissä. On muuten selkeästi saanut havaita aika voimakasta herkistymistä viime päivinä. Johtuneeko pelosta... Pitäisi soittaa ystävälle, että olo vähän helpottaisi ja voisi puhua synnytyksestä ja muustakin !

Mutta olikohan siinä kaikki tällä kertaa..

Vatsakin muuten toimii yllättävän hyvin nyt, aivan uskomatonta, jo kolmatta päivää ! Alaselkä on kipeytynyt. Niin ja turvotuksesta haluan EROON !!!!

Pepsukka ja massuneiti 38+4.
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Kävin lukemassa viimeksi palstaa viime viikon perjantaina ja nyt kun maanantaina (tai eilen??) tulin seuraavan kerran, olikin kertynyt 7 sivua luettavaa!!! Niitä olen tavaillut ja paljon on näköjään tapahtunut, huh huh! Enpä juuri nyt osaa edes kommentoida, eli omaan napaan taitaa tämä teksti keskittyä.

SYDÄMELLISET :heart: ONNITTELUT :flower: kaikille vauvautuneille!!! Suloisia olivat Moonlightin ja Hanin pikkuiset profiileissa! Onnea myös valmistuneille! :flower:

Aiemmin kerroinkin kun sain opinnäytetyön tehtyä, opiskelin työn ohessa oppisopimuksella merkonomiksi. Nyt on pakko vähän kehua, kun eilen tuli postissa todistukset... Tutkintotodistuksessa oli yksi 4 ja kaikki muut 5!!! :saint: Sori että hehkutan, mutta tuli hieman yllärinä että meni niin hyvin! Tänään rakas mieheni toi 80 euron lahjakortin Stockalle valmistujaislahjaksi! Ihana se on, en nimittäin itse pitänyt tätä mitenkään varsinaisena valmistumisena, että olisin odottanut kukkia kummempaa.

Kävin eilen Babyidean jälleenmyyjällä täällä Espoossa ja mukaan tarttui imetysliivit ja Tri-Cott -kantoliina. Tarkoitus oli alunperin ostaa kantoliina vasta synnytyksen jälkeen jos tarvetta, mutta tuo oli nyt niin halpa, vaan 25e. Halusin simppelin liinan, en millään jaksa alkaa opettelemaan 5m:n kankaan sitomista ympärilleni. Jos innostun liinailusta, voin toki myöhemmin ostaa toisen pitkän liinan. Glamourmom-topit ei ollut ollenkaan mun juttu. Harmitti hirveesti, kun olin ihan innoissani niistä etukäteen, mutta mikään kokeilemani malli/koko ei vaan istunut päälleni. Höh :'( Voi kun löytäis jostain jonkun vastaavan joka sopis myös mun kropalle..

Vika neuvolalääkäri oli tiistaina. Kaikki muuten ihan ok, mutta painoa tullut 1000g/vko :ashamed: Turvotusta on ihan älyttömästi, mutta silti... Pissa edelleen ihan puhdas, et siltä osin ok. Nyt pitäis käydä varuiks antamassa vielä yks sokerin paastoarvo labrassa, se kun oli rasitustestissa raja-arvo. Tokalla kerralla olikin alempi, mutta nyt taas katotaan. Jorvista tuli tänään aika äitiyspolille suunnittelemaan synnytystä, johtuen niistä äitini oireettomista/nopeista synnytyksistä. Aika on ens tiistaina. Nyt alkaakin viikottaiset nlakäynnit ja sinne taas keskiviikkona..

Hiiviö ja muut Jorvissa synnyttävät , oletteko täyttänyt neuvolassa jonkin esitietolomakkeen? Täällä on ollut siitä puhetta, mutta mä en ole saanut mitään sellasta. Mulla luottamus neuvolan terkkaan vähän rakoilee, kun on unohtanut antaa mulle vau-kirjan sillon alussa (sain vasta pyydettyäni) ja myös labra-lähetteen unohti kerran laittaa. Pikku juttuja, mutta kun tuntuu ettei kemiat muutenkaan ihan kohtaa, niin kiinnittää huomiota tollasiin.

Piti tulla muka nopeesti kirjottamaan, mutta toisin kävi.. Nyt kuitenkin alakertaan miehen kainaloon mars! :)


Terkuin Anskuli ja Jorkki 36+5
 
Mulla on taas tänään migreenioireet vaivanneet urakalla. Maanantaina oli sama juttu, toivottavasti ei enää tule tällä viikolla. Mulla on ne tyypilliset oireet eli näkökenttähäiriöitä, toisen puolen käsi ja kasvot puutuvat ja pistenä iin päälle puhe sotkeentuu. Eli ajattelen sanoa jotain, mutta suusta tulee ihan eri sanoja. Tänään yritin täyttää yhtä lomaketta siinä vaiheessa kun nuo oireet tuli päälle. Ja kirjoittamaan pystyin kylläkin, mutta hahmotuskyky ja kirjaimet oli ihan hukassa. Nyt on sitten olo Panacodilla lääkitsemisen jälkeen vähän hukassa.

Voi jestas Kreecher sitä sun terveydenhoitajaa. Mitä se oikein höpisee taas? Sillä taitaa nyt olla itsellä joku ongelma tuon asian suhteen. Ainakaan sun profiilista ei edelleenkään tule millään tavalla tukeva kuva, päin vastoin. Sullaha on mahakin niin "timmi" pakkaus siinä edessä. Olis se mahtanut kauhistua jos minä olisin sen terkkarin asiakas, oli nimittäin viikossa noussut paino 1300 gr. Mun terveydenhoitaja ei onneksi ottanut pulttia vaan sanoi kuumien säiden aiheuttaneen luultavasti turvotusta. Ja ensi viikollahan on kuitenkin taas käynti siellä.

Onneksi Hiiviö ei käynyt kaatuessa mitään. Niitä muurahaisia ilmeisesti vaan tulee joihinkin asuntoihin aina keväisin. Mulla ei ole niihin, eikä valitettavasti soketoukkiinkaan mitään hyvää hävityskeinoa. Valitettavasti ainakin vanhoissa kerrostaloissa noita ötököitä tahtoo olla, kun kaikki eivät siivoa ikinä yhtä hyvin, niin jäävät asustelemaan sinne jonnekin seinän väliin. Onneksi meillä Suomessa on kuitenkin aina tuo talvi pakkasineen, niin osa ötököistä häviää ihan vaan luonnollisella tavalla.

Meillä on jatkuvasti tätä nykyä tuuletus päällä (eli siis ikkunat auki) kun mulla on koko ajan niin kuuma :/ Kaikki yrittävät lohduttaa, että vauvan kanssa on sitten kiva olla kesällä kun ei tarvi pukea niin paljon päälle. Onhan se tietysti niinkin.

Taidan olla vähän alitajuntaisestikin jättänyt jotain "ennen vauvan syntymää" tehtäviä hommia tähän loppuodotukseen. Menee ehkä sitten aika paremmin. Siitä tulikin mieleen, että pitäis pestä noi äitiyspakkauksen vaatteet... Kaikki muut vaatteet olen pessyt, silittänyt ja järjestänyt koko järjestykseen.

Tarkistin just, että 42 viikkoa tulee täyteen 30.6. Eli asennoidun odottamaan sinne saakka! Eli vain kuukausi enää... plääh...

Huomenna tulee lisää huonekaluja, saa kirjat paikoilleen olohuoneessa. Kiva kiva. Miten niin yritän suppareita provosoida
:whistle:
 
Vielä vähän lisää:

Anskuli: onnea hienosta opiskelumenestyksestä!

Pepsukka: Oletko miettinyt, että jos kävisit esim. pelkopolilla juttelemassa noista sun mietteistä. Se vois ehkä helpottaa, vaikka varmisti ihan luonnollisia tuntemuksia ovatkin.

Sisi: Olipas tympeää kohtelua sulle. Mullakaan ei ole tehty erikoisempia painoarvioita, mitä nyt lääkäri vaan käsituntumalla pientä vauvaa veikkaili. Saitko muuten jo sen dvd:n?

Teppana: Kyllä sitä ainakin näin loppuraskaudessa toivois lääkäreiltä vähän parempaa paneutumista, kurjaa tollanen.

Moonlight ja Katti-71: kiitos synnytyskertomuksista. Missä olit synnyttämässä Moonlight? kävin lukemassa kertomuksesi sieltä toukokuistenm puolelta.
 
Joo, kiitos Jonina, oli tullut tänään postissa! Just tultiin kotiin kun meni vähän pitkäksi kaupoissa ja sitten vielä mun vanhemmilla kun palauteltiin autoa. Oon pikkuhiljaa alkanut ajatelle, miten helppoa olis elämä auton kanssa... Ollaan vannottu, että meille ei sellaista tule ennenkuin on ihan pakko, mutta tää on kai niitä 'älä koskaan sano ei koskaan' -juttuja. Mutta joo, perusteellinen shoppailukierros Jumbossa ja ei sitten ainootakaan supistuksen häivähdystäkään, ainoastaan kipeet jalat...

Mutta jeps, nyt nukkumaan ja huomenna neuvolaan hankkimaan lähete siihen arvioon. Aion vakaasti saada sen vaikka itkemällä!
 
Onnittelut Moonlight poikavauvasta! Aivan ihana kuva hänestä profiilissasi! :flower: :D

Onnea myös koulutyönsä loppuun saaneille! :flower: On vielä elävästi mielessä se helpotuksen tunne vuodelta 2004, kun itse sai sosionomin opinnot päätökseen.

Katalla ja Katziinalla taitaa molemmilla olla jo vauvat maailmassa, mutta odotellaan onnittelemisia sinne asti, että käyvät itse kertomassa =)

Täällä turvotus on ehkä vähän helpottanut. Lähinnä noi sormet muistuttaa enemmän normaalia. Jalat on edelleen ihan kipeet turvotuksesta, etenkin toi oikeanpuolimmainen. :( Niin kuin ei muutenkin olisi kömpelö norsuolo... Myös ne ihmeelliset kivut/vihlaisut, jotka tuntuu alamahalla ja levii reisiinkin ei ota helpottaakseen. Lepo auttais, mutta yritäpä levätä poikaa hoitaessa.. Valivali taas, mutta minkäs mahtaa kun ei tässä olotilassa mitään hehkutettavaa ole :ashamed:

Voimia ja kärsivällisyyttä itse kullekin tasaisesti!

-ebbuliini ja neiti rv 35+6-

muoks: Mitä pitikään tehdä, jos kuva ei vaihdu profiilissa!? Siellä pitäisi olla tuore masu oranssiin toppiin pukeutuneena, ei valkoiseen.<br><br>
 
satu82 harmaana
Dodiih...

elikkäs. Kesämassuihin kuulun, mut nyt vasta saan aikaseksi kirjoittaa jotain. Tähän asti on kiinnostanut vain toisten tapahtumat sekä aiheet enkä oo vaa ite saanu aikaseksi kirjoittaa... :ashamed:

Juu, toista siis ootan syntyväksi kesäkuun 13 tienoilla.
Neuvolakäynnit on mennyt ok;
verenpaineet on ollu tasasesti n.130-140/80-90 välil.
"hemppa" on ollu 116-120välil.
vauvelin sykkeet 135-150 välil.
viime nlakäynti oli rv:lla 37+5 ja sf mitta oli huimat 37cm! vauva ei ole kuulemma vielä laskeutunut,mutta kuiteskin oikein päin on!
Painoa on tullut jopa n.15kg(onpa aika paljon karistettavaksi"sitten joskus!!)

Vaivoja:Kamalat liitoskivut vaivaa!!panadolilla koitan välil parannella oloani. Esikoisen kanssa touhuaminen lattialla ei tule kuuloonkaan,kun sitten ei pääse pois lattiatasosta!
Turvotusta on, ja varsinkin jaloissa!Jalat on polvista alaspäin aikamoiset pölkyt! nilkoista tuntee jo kävelles et turvoksis on ku ei meinaa taipuu ollenkaa.
Vatsa toimii hyvin;pari-kolme krt pvässä ja välil tuntuu sellasta huonon olon tunnetta vatsassa,joka "pakottaa" istumaan että helpottuisi..

Hmm, vauva liikkuu laiskan oloisesti nykyää..Ohan se totta että tila alkaa loppumaan,mutta silti tuntuu et aika vähäisesti se siel möyrii.. juuh,olen kyl laskenut iltaisin liikkeitä..
Tuol alapäässä tuntuu välil sellasii tosi kipeitä pistelyjä,ei kuiteskaa liitoskipujen yhteydes vaa silloin ku vauva välil liikkuu..aivan ku se työntäs jo kättä ulos!siis tuntuu aivan siltä..
Ja masussakin välil sellasii pistelyjä tuntuu. Supistelut on kuitenkin eriasia; masu on useasti päivän mittaan piukeena,mutta kivuttomia ovat..


Koti ois kutakuinkin kunnossa vauvaa ajatellen. Perussiivousta aina välil tehään, mutta oikein kunnon tyyliin "lattiasta kattoon -siivouksen tulee tekeen mun äiti sitten kun olen laitoksel, eli ennen kuin kotiudun! se on hyvä se!!
Vauvaa varten on jo peti ollut pedattuna melki pari vkoa;äippäpakkkauksen laatikossa pieni tulee alussa nukkumaan ja se sijoitetaa varmaan30v vanhaan rottinkisänkyyn kun muuta paikkaa ei laatikolle oikein ole. mutta hyvin esikkokin siinä nukkui!
Vaatteet on ollut pestynä,silitettyinä ja viikattuina kaapissa ja laatikoissa useamman viikon.
Sairaalakassi on edell pakkaamatta;no esikkoo kun lähettii synnyttään,niin pakkasin sen lähtiessä eli kyl sen kerkee,toivottavasti!!Ja joitain hankintoja kuten turvakaukalo pitäs ostaa..

MUtta joo, tulipas täs kirjotettua näin "alkajaiseksi" jotain, ja konekin alkaa "sopivasti" tökkiä joten lopetan tältä erää tähän..
T.satu82+masuasukki 38+0
 
Joo, myönnän: olen ihmetellyt, että kuka täällä jaksaa keskellä yötä kirjoitella kun nyt ei sitten väsytä yhtään tippaa - kuuma olo vaan on, eikä kestä sängyssä pyöriskellä. (ulkona on 17! astetta lämmintä, vaikka sataa vettä). Elisen migreenin jäljiltä kiva jyskytys varsinkin ylös noustessa päässä.

Vastapäisessä kerrostalossa on muistaakseni kans pieni vauva ja siellä näyttää valot palavan nytkin keittiössä (en mä mikään naapurikyttääjä olo - kunhan nyt satuin huomaamaan)

Aamulla on yhdeksältä sovittu työhän liittyvä tapaaminen, joten pakko tässä on jossain vaiheessa yrittää kömpiä takas sänkyyn.

Ebbuliini : mullakin ollut sitä turvotusta, lähinnä kuitenkin vaan jaloissa. Se ei tahdo sitten millään sulaa pois, vaikka mitä yrittää. Olen juonut vihreää teetä, syönyt ananasta, pitänyt jalkoja seinaa vasten ylhäällä, nukkunut sohvatyyny petarin alla jalkopäässä, voidellut Hirudoid-geelillä ja viilentävällä, turvotusta poistavalla geelillä yms. Mutta nämä hiostavat säät ilmeisesti sitten kuitenkin tekee tehtävänsä. Mites se menikään - enään kuukausi (kun on siis mulla silloin 2 vk yli lasketun ajan - huoh).

Mittojen mukaan tiistaina neuvolass ei ollut, mutta itsellä on hiukan tunne, että tämä masu on jo lähtenyt laskusuuntaan. Se on hyvä siinä mielessä, että lyhytselkäisenä se on painanut mun keuhkoja aika lailla yläasennossa. Ihan on riittänyt, että kotona on esim. kävellyt ja puhunut puhelimessa samaan aikaan niin on jo hengästyttänyt. Kreecherillä mahtaa olla samoja ongelmia, kun se masu alkaa kuvan mukaan heti siitä rintojen alta.

Aloin suunnittelemaan jo kastejuhlaa vauvalle. Millaisia tarjoiluvinkkejä teillä olis ja kuinka paljon olette ajatelleet kutsua ihmisiä? Tarjoiluihin ei vielä itsellä mitään ideaa. Lähinnä omat vanhemmat ja sisarukset ollaan ajateltu pyytää, tulee muuten meidän suht. pieneen asuntoon niin iso porukka. Ja jos on kesä niin on aika lämmin...

Tervetuloa Satu-82. Laita terveisiä Hiiviölle niin päivittää sut listaan.

Mä lähden nyt yrittämään, josko sitä unta jotenkin vielä sais...


 
No niin arvaan mikä on tän päivän kuumin peruna täällä kaksplussan palstalla... ÖÖÖÖÖÖ, oisko palstan uudistunut ilme???

Mutta eipä tässä mitään, tulin vaan täysin omanapaisesti kertomaan päivän nla kuulumiset. Kaikki ok, alapaineet vähän nousseet mikä ennakoi nla-tädin mielestä synnytystä, kuten sekin että nyt mahtuu melkein jo kaksi kämmentä vatsat ja rintojen väliin. Vanha kansa kuulemma tietää että sitten kun mahtuu kaksi kämmentä siihen niin synnytys on hurjan lähellä. Muutenkin ennakoivat oireet on sen mukaiset jo, eilen siivousvimma iski. Leivoin ja muuta, kaveri kävi kylässä ja nauroi sen olevan varma merkki siitä että kohta lähtee...

Mut siis nla:ssa kaikki ok. Nyt vaan odotellaan, odotellaan ja odotellaan. Tietty meitsin tuurilla meneekin pari viikkoa yli :(

Ilmoitelkaahan muutkin itsestänne, missä mennään. Huomennahan on se meidän kuu jo!

terv. tinazu ja toivo 38 + 5
 
Olipa tyly juttu aamulla kun ei päässyt kirjottaa tänne! Ja nythän tää on ihan erilainen koko palsta. Saa nähdä osaako tätä edes käyttää. Toivottavasti nyt olis sitten saatu tökkimis-ongelma kuriin ja palsta toimis moitteettomasti.

Eipä tässä ihmeempiä katotaan tuleeko viesti perille.

Teppana & pikku-ukko 37+3

*muoks* profiilit saa näköjään nykyään esiin klikkaamalla nikkiä. Mä meinaan jo aattelin, että ei ole enää koko profiileja, kun ei ole sitä profiili-nappulaa enää tossa.
 
Tervehdys! Vihdoinkin kirjauduin ja kerron kuulumisiani. Laskettu aika lähestyy...
Välillä odotan innolla milloin tulee lähtö synnyttämään ja välilä taas toivon ettei vielä kuiteskaan. Eka synnytys oli "helppo", 10,5 h, ponnistusvaihe 20 min. Siitä ei jääny mitään traumoja,paitsi että ompelu koski synnytyksenkin edestä! Mutta niinhän se on että tieto lisää tuskaa,eka kerralla kun ei tienny mitä tuleman pitää niin sitä vaan oli,nyt kun jo tietää,niin vähän jännittää...
ONNEA JO KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :flower:

Mitään tuntemuksia että synnytys olisi lähellä,ei ole. Esikoisestakin supisti eka kerran silloin kun synnytys käynnistyi limatulpan menolla,joten odottelen samaa nytkin. Maha ei ole laskeutunu eikä vauvan pää kiinnittyny. Painoa on tullu 8,5 kg, nyt rupeaa sormus vähän puristamaan, joten turvotusta alkaa tulla.
Yöt on aika vaikeita,välillä on alaselkä tosi kipeä ja nyt on joka yö pakottanu lonkkia ettei tiedä missä asennossa olisi hyvä olla. Viimeksi terkkari sanoi ettei selällään saisi enää olla kun sydänääniä kuunnellessa syke nousi vauvalla 180, niin sanoi että painaa vauvaa jotenkin selällään olo, mutta kun käännyin kyljelleen niin syke tasoitui 140. Nyt sitten olen yöt pyöriny kyljeltä kyljelle tyynyt jalkojen välissä.

Tässäpä tätä sekavaa sepustusta oli.

Helmiina-79 rv 37+4
 
Ei tänne enään voinutkaan kirjoittaa harmaana, vaan pitää näemmä kirjoittautua joka kerta. Olen aina laiskuuttani ollut harmaana ja nytkin piti useita kertoja muistella, mikä se tunnus ja salasana olikaan.

Nimittäin hassusti nuo kaikki yölliset ja aiemmatkin kirjoitukset ovat vaan itsekseen muuttuneet mustiksi, ihan niin kuin olisin aina kirjautunut sisään - outoa.

Tämäkin oli vähän tällanen testi näin muutoksen keskellä...
 
Onpas täällä nyt hienoa!
Vie varmaan hetken tottua tuohon uuteen näkymään, mutta ihan hyvältä tämä systeemi tuntuu.
Ei muuten yhtään huono homma, jos kirjautuminen on nyt pakollista. Karsii varmasti ainakin tuolta Mitäs nyt -puolelta siellä esiintyvää asiatonta kirjoittelua.

Mulla on ollut melkoinen supistelupäivä, supistuksia on ollut todella paljon ja melkoinen paineentunne alavatsalla. Supparit on kuitenkin aivan kivuttomia, joten eipä tässä taida lähtöä tulla mihinkään. Saisi kyllä oikeastaan vauva pysyä kyydissä ainakin viikonlopun yli, pikkusiskollani on lauantaina ylioppilasjuhlat ja todellakin haluan osallistua! Tää on näköjään mun valmistujais -look, tää masu. Kun veljeni valmistui kaksi vuotta sitten, odotin kakkosta viikolla 33. :D

Tervetuloa joukkoon Satu82, tämä on mukava pino! :)

Kreecher ja Antero 37+6
 
Olen alusta saakka käynyt ahkerasti lukemassa teidän muiden raskaustunnelmia, mutten itse ole vielä innostunut kirjoittamaan mitään. Viime aikoina olen usempaan otteeseen päivän mittaan käynyt tarkistamassa palstan vauvatilanteen. Katan katoaminen kummastuttaa. Toivottavasti kaikki on hyvin.

Itsellä on menossa 39. viikko ja laskettu aika on 10.6. Kovasti odotan jo lasta syntyväksi, sillä tämä möhköfanttina kompurointi alkaa jo riittää ja riistää hermoja. Mariaana83:n valittelut ovat kuulostaneet aivan omiltani!

Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole, edes mahaa en saa enää kovettumaan teen mitä hyvänsä. Varsinaisista kivuliaista supistuksista ei siis ole vielä kokemuksia. Terkkari tänään lohdutti, ettei niitä välttämättä tulekaan ennen kuin on jo tosi kyseessä. Toivottavasti menisikin niin.

Kaikenlaisia yöllisiä vaivoja on ollut puolivälistä saakka, mutta muuten olen voinut todella hyvin. Edelleen kävely maittaa, joskin lenkin jälkeen on sitten aina vuorossa ansaitut päiväunet. Herkuteltua on tullut aivan liikaa, ja se näkyy myös painossa, jota on tullut lisää kunnioitettavat 16 kiloa :( :( :( . Terkkari ei ole asiasta huolissaan, mutta itsellä on paha mieli, kun ei omaa kroppaa peilistä tunnista.

Hyviä vointeja kaikille loppuraskauteen! Minäkin lupaan nyt kirjoitella ahkerammin. Helpompaa kestää tämä hermoja raastava odotus, kun on joitain kohtalotovereita, joille purkaa tuntojaan ja joiden kokemuksia lukea täältä =) .
 
No eipäs näytä tosiaan pystyvän tänne kirjautumatta kirjottamaan. Mitäs nytille kyllä edelleen pystyy siellä tota kirjautumispakkoa olis kyllä eniten tarvittu. Hetki kyllä menee ennenko näihin uusiin sivuihin tottuu. Sais tää keskusteluosio olla kyllä koko ruudun kokoinen, nyt puolet ruudusta on pelkkää vihreetä ja mainoksia. Pääasia kuitenkin jos nyt sivut toimis tökkimättä.

Niin tervetuloa vaan munkin puolesta Satu82 :flower:
Ja tervetuloa myös kesätuulia80 :flower:
 
Inhottava ylläri ettei yhtäkkiä ollutkaan kukaan päässyt kirjoittamaan mitään. Pakkohan meidän on jatkaa kesävauvojen puolella, eikö? Joohan? Mä ainakin olen vakavasti addiktoitunut tähän palstailuun, vaikka en aina kirjoittele kauheesti.

Mutta joo, kävin tänään siellä neuvolassa ja pitäis tulla postissa aika ens viikolle synnytystapa-arvioon äitipolille! Ja siis nimenomaan pitäis, terkka laittoi mulle koneelta lähetteen, mutta kuulemma ne siellä lopullisesti päättää otetaanko mut vai ei, kriteerit terkan mukaan kuitenkin täyttyis. Mahakin oli taas kasvanut sentillä, sf nyt 38! Muuten kaikki oikeen mallikkaasti. Niin ja jos leipomisinto enteilee synnytystä niin mulla on varmaan lähtö tosi lähellä, tällä viikolla on pakkaseen ilmestynyt banaanimaustekakku, appelsiinisuklaakakku ja raparperitoscapiirakka... Oon siis varautunut kahvittelemaan ihan kaikki kaverit ja sukulaiset! Ihan hirveesti olis kyllä tehnyt mieli maistaa itsekin jo mutta saahan sitä sitten synnytyksen jälkeen. Eli toivottavasti pian!

Sisi ja Toivo 39+1
 
Tervehdys!
Oon kans usein juttaja lukenu mut en oo jaksanu kirjottaa :ashamed:
nyt kuitenkin aattelin kirjottaa kun aika moni valittaa tota turvotusta. Eli mulla oli sama juttu ei mikään auttanu joi sitten kuinka paljon tahansa ja söin melonia ja ananasta jne.
Mut nyt kävin ostaan tukisukat/lentosukat oli alta 14 ?instrussa! Ja voin kyllä sanoo että on helpottanu aivan mielettömästi!! Vaikka ei heti aamusta muistais laittaa niin auttaa silti. Jalkasärky on hävinny lähes kokonaan ja turvotus on ihan minimaalista. Aikasemmin kävelykin sattui kun oli niin turvoksissa eli suosittelen kaikille jotka turvotuksesta kärsii. Ehdottomasti 14? arvoset =)

Eipä tässä varmaan ihmeitä. Synnärille oottelen menoa vaikka viikkoja 37+2 supistuksia on ollu jo reilu viikko, aika lieviä ja muutama päivässä mutta tuskin niitä vielä kolmea viikkoa tulee?

täytyy taas jatkaa ruuan laittoa joten onnea jakautuneille ja valmistuneille
=) :flower: :flower:
 
ei ole näkökjään uusia vauva uutisia tänne saatu. kreecher kiitos siitä fleece vinkistä. ite sillä fleeceissä kulkemisella tarkoitin sellasta paksua takkia minkä oon aina päälle vetäny ja on ollu todella kuuma. nyt täytyy jostain hommata sitä kangasta että saa ne fleecet vaan tonne liivien sisään.

yritin laittaa paremman kuvan sampasta profiiliin. täytyy kirjoituksen jälken kurkata miltä se näyttää. on muutenb tyhmää ettei sitä kuvaa näe muuten ku hakemalla joku oma kirjoitus ja siitä katsoa omaa profiilia. korjatkaa jos on joku helpompikin keino.

oikein paljon kärsivällisyyttä kaikille ja innolla odottelen täällä lisää vauva uutisia

Hani ja Samppa tasan 3vko!!
 
Moikka moikka!

Täällä kovasti odotellaan jakautumisen alkamista ja tositoimiin pääsyä. Olisin aamulla tullu kuulumisia kertoon, mut eipä ollu mahdollista. No, otin sit kunnon päikkärit ja kävin sit vähän shoppailemassa... Nyt mul on uus hieno toppi, joka tosin tarttee alleen uudet rintsikat. Noi nykyset päälle mahtuvat kun näkyy sieltä reunan alta, kun on melkosen avonainen. Mut sentään mun povi mahtuu, se on hienoa.

Painetta tuolla alhaalla... Joutuu ihan jatkuvasti ramppaamaan pissalla ja janokin on kova. Oon ollu tosi väsynyt muutaman päivän (Tai ainakin pari... Aikakäsitys vähän kadoksissa.), mut sää varmaan vaikuttaa. Yötkin on menny sillai osittain hyvin ja osittain levottomasti. Kai tääkin jatkuva levon tarve on sit valmistaitumista.

S:t on jääny vähemmälle... Ei oikein petipuuhat innosta, kun on niin voimat pois ja tukala olo. Lantiokin pahus vie meni jumiin, enkä o saanu sitä vielä auki. Siivoilua oon harrastellu vaan sen mitä on ollu pakko... Tänään varmaan täytyy imurin varressa vielä heilua, muuten onneks hommat vähän kevyempiä. Saunoakaan en o jaksanu, mut nyt laitoin lämpiimään... Tykkää mieskin käydä työpäivän jalkeen, kun tulee ihan nihkeenä.

Muutama tosiaan "kadonnut", eli taitaa olla porukkaa vauveleita hakemassa. Katasta oon kyllä vähän huolissani, kun on niin koeteltu... Toivottavasti kaikki on hyvin.

Itellä tosiaan toivo menny lähipäivien aikana jakautumiseen ja odottelen nyt ihan rauhassa... Mutsin veikkaama aika umpeutuu huomenna ja mummon sunnuntaita vasten yöllä (tai aamuun mennessä kuiteski). Ihan sama mulle... Kesäkuulle kun kuitenki menee. Ei sillä muutamilla päivillä muuten väliä ookaan, mut minimipäivärahalaisena se kesäkuun lapsilisä olis ihan kiva... Mut poikanen syntyy sit ku tahtoo ja hyvä niin. Kaikki tärkeimmät on kuitenki hankittu eikä loppuihinkaan omaisuutta mene. Kaikki siis ok. Olis vaan niin ihana saada toi mukeltaja jo syliin... :heart:

Tervetuloa joukkoon Kesätuulia80!

Palstan uusiutumisesta oon sitä mieltä, että ihan suht hyvältä vaikuttaa. Vähemmän vaan sais olla tuota taustaväritilaa / mainosaluetta. Samoin tälleen vastaillessa on hankala, kun ei pääse edellistä sivua vissiin lunttaamaan ja samalla sivullakin olevia joutuu rullaamaan vähän väliä. No, kyl tähän tottuu... Pääasia on kuitenki se, että sivut toimii paremmin. Siis toivottavasti nyt toimii. Niin juu... Toiseks mua harmittaa tän vastaustilan mataluus, mut kai tähänki tottuu. Pystyyköhän omiaan edelleen muokkaamaan? *Muoks* Kyllä näköjään pystyy ja poistamaankin. :)

Sisi... Mä ainakin haluun jatkaa vauvojen puolella. Kyllä me varmaan sinne tuttu poppoo saadaan kasattua ja uusiakin saattaa mukaan tulla. :) Säälihän tällasta porukkaa on hylätä, jos vaan vähänkin aikaa riittää kuulumisten vaihtoon.

Hanilla jälleen ihana kuva Sampasta profiilissa... Oot sä melkosen hurmurin pyöräyttänyt. :)

*Muoks2* Ebbuliini... Ei o sun kuva vaihtunu, vaikka päivitäis sivua. Jotain häikkää tainnu tulla vaihtovaiheessa.

Mut ei kai siinä... Mä kurkkaan noihin muihin osioihin ja lähden sit yhden s:n pariin eli saunomaan. Palataan asiaan... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 38+6
 
En tiedä suuttuuko Kata,mutta koska me kaikki ollaan täällä oltu huolissamme Katan voinnista/kuulumisista..niin ellit palstalla Katan ystävä kertoi et poika olis syntynyt 29.5...Samasta Katasta pitäisi olla kyse-menkää sieltä kesäkuisista lukeen....

Mulla meni eilen lenkillä pakara taas paikoiltaan-siis sama kipu palas mitä helmik.kärsin ja si-vyötä apuna käytin..sen hetken vain...
lantion löystymisestähän tää johtuu,mut voisko enteillä synnytystä???onko muille kipu palautunut?Kurjaa kun ei lenkille pääse..
Muutamia polttoja tullu parin pvän aikana-no ainakin jotakin..vois viikonlopun vauva viä mahas olla,kun kerrankin tre:en suuntaan aurinkoista luvattu-ei vaan tulkoon jos tulee-vaikka heti
:LOL:
neuvolas terkka sano et rautaa ei suositella syömään lopussa kun voi aiheuttaa keltaisuutta vauvalle..no joka toinen pvä nyt kuitenkin jatkan syöntiä,kun ei aavistustakaan koska syntyy..hemogl.oli noussu kahdessa viikossa 109->118 eli sinänsä vois lopettaa...kuinkas te muut olette tehneet?

Pikkumyypuhuit tosta paineen tunteesta-oletko huomannu välillä et vauva punkee niin paljon päällään et tekee mieli laittaa jalat ristiin ettei tule jo näkyviin?Siis ihan järjetön tunne toi-painaa niin paljon paikkoja.Rakko kanssa täyden tuntuinen koko ajan.Multa puuttuu toi energisyys/leivonta-aineita ei löydy joten ei voinut tänään mitään vääntää :/
 

Yhteistyössä