~KesäMassut 2007~

Pompula... Mä oon lopetellu raudan syönnin, kun hemppis nous sinne 125 viime mittauksessa. On nimittäin ollu vatsan toiminnan kanssa ongelmaa ja kärsin mieluummin jalkakrampeista. Ei noi kiivit ja päärynät tunnu nimittäin asiaa auttavan tasasella varmuudella. Eli lopettanu oon, mut tollasesta suosituksesta en o kuullu. Jos itestäs tuntuu, että et sitä rautaa nyt tarvi välttämättä, niin voithan sä sen jättää ja alottaa sit vaikka uudestaan myöhemmin, jos tarve vaatii.

*Muoks* Katalle valtavasti onnea! :flower: (Mä nyt luotan siihen, että toi Ellien Kata on sama henkilö :) ) Toivottavasti kuullaan piakoin kuulumisia. :)
 
Hmmm...osaankohan edes vastata tänne mitään. Oon aina ollut hieman hidas kaikille uusille jutuille. Siis ihan kivalta näyttää, ainakin profiilit näyttäis paremmilta.

Nyt on sitten tännekin vaivat rantautuneet. Kohtalon ivaa, kun olen toivonut ettei tarvitsisi synnyttämään lähteä. Nyt alkaa kieltämättä tuntumaan siltä, että kovin kauan ei tätä oloa jaksa. Yöt on ihan tuskaa!!! Itkun kanssa saa käydä vessassa ja kylkeä kääntää :'( Kävely on kuin paskat housussa, kun liitokset natisee ja lonkat paukkuu. Kaikkein ihaninta on katsoa kun mies yrittää pidätellä naurua vieressä kun puoliskosta on tullut ihan raihnainen :kieh:

Tervetuloa uusille näin loppumetreilläkin mukaan!

t. auramaria 38+0
 
Näin taitaa olla, että Katalla on poju kainalossa! Hurjasti onnea!! :flower: Kylläpä helpotti "kuulla", että kaikki on kunnossa. Tosissaan alkoi jo huolestuttaa.

Tosta painontunteesta, mullakin on samaista tunnetta ja välistä kun oikein pahasti painaa niin vaikka on kova pissahädän tunne, niin rakko tyhjenee silti tooosi hitaasti lirisemällä. Onko teillä muilla samanlaista? :attn:

Teppana & pikku-ukko 37+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Tosta painontunteesta, mullakin on samaista tunnetta ja välistä kun oikein pahasti painaa niin vaikka on kova pissahädän tunne, niin rakko tyhjenee silti tooosi hitaasti lirisemällä. Onko teillä muilla samanlaista? :attn:
Juu, tutulta kuulostaa. Raivostuttava fiilis, ja mulle jää aina vessakäynnin jälkeen sellainen olo, että rakko ei edes tyhjentynyt kunnolla...

Ja kun kerran näissä navanalusjutuissa ollaan pysytty, niin jaanpa nyt teidän kanssanne, että se kiivi on todella toiminut minulla. Miten saatoinkin unohtaa sen, oon kärsiny ihan mielettömästä ummetuksesta koko raskausajan, eikä mitkään levolacit tai laxoberonit ole auttaneet. Yksi kiivi päivässä ja kyllä lähtee! :LOL:

No, taidan painella yöpuulle, nukkuminen on kuitenkin taas niin sikamaisen huonoa.

*muoks* Niin ja tervetulotoivotukset myös [/b]kesätuulialle
Kreecher
 
Olipas jännäksi menneet nämä sivut... ihan mukavat, varsinkin kun vaan oppis vielä käyttämään..
Tänään on ollu semmonen olo koko ajan, et kohta jotain änkee ulos jalkovälistä... särkee ihan hulluna nivusissa ja sisäreisissä ja on muutama kipeä supistuskin tullu. Huomenna taas tulis miehen poika viikonlopuksi ja lauantaina miehen pikkuveljen lakkiaiset ois tiedossa... on kyllä mekko mikä menee päälle, mut kengät onkin ihan oma lukunsa... taidan mennä ilman kenkiä, tai vetää vaan tennarit mennessä ja olla paikan päällä paljain jaloin... myöskään sukkahousut ei saa multa kannatusta, joten ajattelin hikoilla ilman, vaikka reisissä on varmaan nyppyä illan päätteeksi tiedossa... hankalaa kaikenlisäksi vielä, et juhlat on kahdessa osassa... eli eka anopilla anopin puolen sukua ja sit appiukon äidinluona appiukon suku... kun nuo appivanhemmat on eronnu, eikä päässy sopuun tässäkään asiassa... tai enemmän sukulaiset siinä varmaan on painanu vaaka kupissa... hirvittää vaan, kuinka ison osan huomiosta meikäläinen mahansa kanssa vie... kun tuo nyt ei ihan huomaamaton kapistus tuossa edessä ole =) ja ykskin masuntaputtelija on kättä lyhyempi |O aivan varmasti.... mut ei saa ressata, eikä sitä edes tiedä, onko sitä ees lähössä sinne lakkiaisiin.. pari vuorokautta melkein aikaa ja voi tapahtua vielä mitä tahansa :saint: toivossa on hyvä elää=) meikäläisellä on tohon maagiseen yliaikaiskontrolliin(15.5. kymmenen päivää ylitse) enään siis pari viikkoa... alkaa olla aika vahvasti voiton puolella... ja laskettuun aikaankaan enää muutama hassu päivä...
jänskättää aika lailla...

mut tää meni aikalailla omanapaiseksi koko sepustus B)

Vointeja kaikille!! Maariana + Iinuska 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kreecher:
Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Tosta painontunteesta, mullakin on samaista tunnetta ja välistä kun oikein pahasti painaa niin vaikka on kova pissahädän tunne, niin rakko tyhjenee silti tooosi hitaasti lirisemällä. Onko teillä muilla samanlaista? :attn:
Juu, tutulta kuulostaa. Raivostuttava fiilis, ja mulle jää aina vessakäynnin jälkeen sellainen olo, että rakko ei edes tyhjentynyt kunnolla...
Joo... Just noin mullakin usein. Siis liri liri, siinä istut ikuisuuden ja oottelet. Tai sit toinen vaihtis, että tuleekin vaan liru, kun vasta on käynyt. Ärsyttävää. Ja tosiaan melkein aina jää sellanen tunne, että kaikki ei tullu... Usein kerkeenki just nousta ja nostaa pöksyjä, niin pitää ainakin kuivailla uudestaan. Niin ärsyttävää! Mut jospa se kohta loppuis...

Mut joo... Hikeä puskee, vaikka olin hetken partsilla saunan jälkeen. Koitan saada lämmönsäätelyn tasapainoon. (Kuinkahan se mahtaa tapahtua?) Ehkä mä hetken nyt pysyn pois kommentoimasta... :whistle:

*Muoks* Lisään vielä tähän samaan, kun en ilkiä uutta laittaa taas...

Kävin toukokuisissa lukemassa Moonlightin synnytyskertomuksen... Oli tosiaan tosi törkeetä kohtelua henkilökunnalta! :headwall: Ammatillisuus tuosta kaukana, en voi edes käsittää miten noin voi joku toimia. Ihan oon tyrmistynyt! :eek: Moonlight... Ihan ehdottomasti valitusta tuosta! Tosi paljon voimia sulle ja ihania hetkiä suloisen vauvelin kanssa! Toivottavasti koettelemukset on nyt takana ja vointi myös sulla hyvä. :hug:
 
Iltaa!
Mulla tuntuu tosiaan vauva tulleen huomattavasti alaspäin, maha on ihan erinäköinen, kuin tuossa profiilikuvassa, jossa masu tosiaan alkaa suoraan tissien alta. Ihanaa, kun mahtuu hengittämään... :D

Aika monella tuntuu olevan tuota painontunnetta alavatsalla, alkavat vauvelit siis hiljalleen valua lähtökuoppiinsa. Hyvä niin.

Huomenna sitten ois 38 täynnä. Eli 25.6. päästään jo yliaikaiskontrolliin! :D Toi olikin ihan uusi laskemistapa, ja tavallaan paljon lohdullisempi kuin lasketun ajan tuijottaminen! Tuntuu heti olevan vauvan syntymä lähempänä, kun miettii sitä yliaikaisuutta, koska on aika epätodennäköistä, että nää vauvelit JOKAISELLA tässä pinossa menisi yli.

No, jos NYT menis sinne nukkumaan, mihin väitin tuossa joku tunti sitten meneväni... :LOL:

Kreecher taas kerran :ashamed:
 
Ööh... Aamulla oli ihan kamlaa kun ei tänne päässyt ja nyt kyllä täytyy opetella koko sivut ihan uudestaan...

Outoa, mutta eiköhän tähän totu.

Meillä oli tänään seksipäivä, toivon kovasti että vähän auttaisi noihin supistuksiin, tai siis, että potkis vähän vauhtia... Meillä olikin tossa varmaan kolmen viikon tauko ja kun pitkästä aikaa oltiin 'silleen' niin tuloksena oli se limatulppa reilu vuorokauden kuluttua... Että vaavia kehiin seuraavaksi kiitosh.

Supistelee taas koko ajan, koko päivän supisteli silloin tuon liman tultua, mutta ei niin kipeästi kuin yleensä, mutta oli kuitenkin erilaista kun tuntui että koko ajan... ja niin se vain lopahti.

Huomenna olisi aamusta neuvola, myös pojan 2 vuotisneuvola siinä samalla, tulen sitten kertomaan uusia kuulumisia.

-Hiiviö & Elvis 37+4-
 
Mulla kyllä kestää tottua tähän uudistuneeseen palstaan.. Harmi vaan, jos vakkariharmaat jää nyt joukosta pois kirjautumispakon vuoksi.. :/

En saa uutta masukuvaa profiiliin.. Se on hirveesti liian iso, eikä pienenny automaattisesti niin kuin ohjeessa luvataan ja kun oon tämmönen tietotekniikan ihmelapsi, niin en osaa sitä itekään pienentää.. Täytyy ottaa jossain vaiheessa miehen kännyllä kuva, kun sillain ne on valmiiksi tarpeeksi pieniä.

Tänään tuli taas oltua tavallista enemmän jaloillaan ja sen kyllä huomaa kun on ollut ihme kestosupistus päällä ja jalat totaalisen pökkelöinä. Tai vasen on vaan turpea, oikea totaalisen pökkelö. Portaissa kulkeminen on tosi ongelmallista. Oon nyt pari päivää syönyt ananasta ja tänään pistin vielä heti herätessäni tukisukat jalkaan, mutta kumpikaan ei auta tohon jalkojen turvotukseen. Selällään ei pysty makaamaan, joten jalkojen ylösnostaminenkaan ei oikein onnistu...

Närästys vaivaa jatkuvasti. Mulla mahtuu noin kaksi sormen leveyttä masun ja tissien väliin, joten ei kai ihmekään, että hapot punkee koko ajan mahasta kurkkuun. Hengästyttää kanssa kovasti.

Onneksi vauvan syntymä on joka päivä lähempänä =) Tietää, että sillä hetkellä kun tyttö syntyy, loppuu närästys ja kaikki muutkin vaivat vähintäänkin lievenee huomattavasti! Vielä ei huoleta se, että synnytyksen jälkeen istuminen ja pissaaminen sattuu ja vatsa lakkaa toimimasta. Ne on sitten sen ajan murheita.

Sellaista piti kysyä, että millaisia sykkeitä teidän vauvoilla on, joille on sanottu, että syke on matala tai jopa liian matala? Ja mistä se matala syke johtuu tai mitä haittaa siitä on?

Apua kuinka närästää! :/ Olis kiva välillä kommentoida muidenkin kirjoituksia eikä aina vaan omaa surkeutta tuoda esiin, mutta nyt ei ainkaan ajatus kulje ollenkaan.. Pakko lähteä Rennietä popsimaan.

Voikaa mahdollisimman hyvin kesämassut!

-ebbuliini ja neiti rv tasan 36-
 
Siis voiko todellakin olla näin kauheet liitoskivut!!?!?!!?
Kävely sattuu v.tunpaljon "sinne" ja reisiin ja nyt on alkanut pakottaa aikalailla myös alaselkää! Panadolia olen kyl ottanut,muttei tunnu helpottavan oloa. Istumassa ei kärsi olla reilua 5min kauempaa ja samaten makoilu tekee olon vaan kipeämmäksi! Saati sitten se voivottelu,mikä mul yöl tulee ku pitääs asentoo vaihtaa->se on muuten oma työnsä se!
Mietin tuossa, et kantsiiskohan tästä mainita neuvolassa taikka viimestää synnärillä, kun jotenkin tuntuu et synnyttäminen alakautta voipi sattuu melkoisesti jos tämä sattuu jo näin paljo! :eek:

nyt siis viikkoja 38+2
 
Mä haluaisin niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin isosti nukkua, mutta kun siitä ei tuu mitään :headwall: :headwall:

Ai miten ihanaa on kohta päästä nukkumaan mahalteen.. mä oon meinaas mahanukkuja ja nyt yhtä tuskaa kun ei voi nukkua kun kyljeltään ja kyljetkin puutuu
:headwall: :headwall:

Ja mies on tyhmä, se ei ymmärrä että väsyttää, sattuu selkään joka askel ja v.ituttaa. Kun hän on kuitenki joutunu olemaan TERVEENÄ 9h töissä... Koitin sille selittää että en mä ole ikuisesti raskaana, mutta nyt oikeestitarvin apua ees kaupassa käymiseen. Joo kyllähän se käy kaupassa, heti kun tulee himaan ilta 19.00 jälkeen kun ensin on taas fiksaillu työpäivän jälkeen omia autojaan. Ja sit se on kiukkunen kun ei oo syöny jne... Mutta mähän en voi tietää mistään mitään, kunhan ajankulukseni tässä valitan kun sen mielestä mua pitkästyttää kotona eikä sekään sais tehä töitä. Ei todellakaan näin, mutta en millään jaksais vääntää rautalangasta että kun mä en pysty edes kävelemään.

Nää sivutki on ihan oudot. Ja koko ajan on kauhee nälkä, mistä se nyt johtuu???? Tää on ihan s*******n typerää, mutta tekis mieli alkaa itkemään. Mä haluisin vaan jo nukkua.

Antakaa anteeks valitus, mä lähen nyt pyörimään sänkyyn kuuntelemaan miehen yvää kuorsausta. Että se taas hyvin nukkuneena pääsee aamulla terveenä töihin :headwall:
 
Eli tänään lähetettiin neuvolasta päivystyksenä äippäpolilla käymään, kun alapaineet olleet nyt tasaisesti sadan tai vähän yli. Tietty neuvolatäti soitti ensin sinne. No paino tippunut -3kg ma:sta ja kuivumista näkyi pissassa. Yhdellä plussalla myös valkuaista, kahdella plussalla joutuu jäämään seurantaan. Syömisestä sain moitteita, mutta ei voi mitään, kun pariin päivään ei ole ruoka maistunut. Turvotusta edelleen. RR kuitenkin hyvä äippäpolilla, alapaine makuulta 77 ja istualteen 84. Lääkäri sanoi, että yleensä toisinpäin: kotona mittaillessa alemmat ja sairaalassa kohoaa... :p

Vauvaa katsottiin ultralla ja virtaukset oli todella hyvät. Sydänkäyrä hyvä. Meidän vauva kuitenkin sai painoarvioksi nyt (38+5) 2629g eli pieni vauva on tulossa. Alakäyrillä kasvaa edelleen. Lääkäri sanoi, että keskivartalosta on hoikka vauva, muuten kehittynyt normaalisti. Mieluummin kuitenkin lääkärin mukaan keskivartalosta hoikka kuin liian iso. Tosi pieni kyllä, ihan hirvittää kuinka pieni toinen on, kun syntyy. :heart:

Kohdunsuun tilannetta kokeili ja sanoi sen olevan erittäin kypsä ja veikkaili, että näinä päivinä syntyy :eek: ! Tuntuu yhtäkkiä, etten ole ollenkaan valmis synnyttämään ja toisaalta haluan jo pois mahasta ja turvotuksesta ja saada oman rakkaani vierelleni. Lääkäri myös "kypsensi" tilannetta entisestään eli "ronkki" paikkoja aika rajustikin- sattui tosi kipeään. Sen jälkeen ollutkin tänään veristä vuotoa (mikä kuulemma kuuluu asiaan) ja aivan tuskaisia menkkakipuja. Alaselkään ottanut rajusti myös. Saa nähdä, mitä tulee tapahtumaan nyt sitten...

Minä tykkään uudesta palstasta. Kello on jo NIIN paljon, etten jaksa nyt ruveta kommentoimaan muiden juttuja. Päätin tulla ilmoittamaan vain oman tilanteeni...

Pepsukka ja massuliini 38+5. Kauniita unia kaikille !
 
Huomenta! |O

Täällä yks yökukkuja, kun tyhmä menin juomaan eilen kahvia. En sitten ikuna muista, että tässä tilassa se ei ole hyvä idea ainakaan neljän jälkeen illalla. :headwall: No, valvotaan sit, että edes mies saa nukkua. Lohduttais hieman, jos edes supistelis... Ei olis ihan turhaa tää valvominen. |O

Satu82... Kurjaa, että kipuilee niin kovin. :hug: Mulle kans tuttua, mut ei onneks jatkuvaa. Kyljen kääntäminen nukkuessa on kyl tuskaa, mut johtuu tuosta mun jumittuneesta lantiosta... On siis vasen peppu kipiänä ja siks erityisen työlästä. Voihan siitä neuvolassa mainita... Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Irmelile voimahalit! :hug: Sä tunnut nyt tartteevan sellasta ihan erityisesti. Ei ne miehet aina tajuu... On niin vaikeeta asettua naisen asemaan ja ymmärtää. Rautalankaa pitää väännellä ja siitäkin ne välillä loukkaantuu... Kummaa sakkia, mut onhan ne välillä onneks ihan ihaniakin. Toivottavasti saat nyt nukuttua, niin ei herättyä tuntuis ihan niin kurjalle. Jaksuja! Kyllä se siitä.

Pepsukka... Sun kuulumiset olikin positiivisia. Hieno juttu, että kaikki oli polilla ok. Ei sun vauvas kieltämättä iso ole, mut ihan normaalin kokonen kuitenkin ja ehtii vielä kasvaakin, mikäli ei nyt tänä yönä synny. Senkus menet jakautumaan, jos pienokainen tahtoo tulla... Oliskin kiva kuulla jälleen vauvantuoksuisia uutisia. :) Jaksuja ja voimia myös sulle! :hug:

Nyt kun tähän uuteen (joskin ilmeisesti keskeneräiseen) systeemiin on vähän tutustunut, alkaa tosiaan jo tottua. Tää vastaustila tuntuu edelleen aneemisen pieneltä. Profiilit on paremmat, mut minne on hävinneet viestien määrä ja yksityisviestit? Siis viestien määrähän ei o sillai välttämätön, mut ihan mielenkiintosta se olis nähdä (Kummat asiat muakin kiinnostaa...). Yksityisviestejä kyllä toivon takasin, vanhat mukaan lukien. Niin ja toi "ilmoita asiaton viesti" -naviska on kyl hyvä juttu.

Kirjautumispakko on ihan hyvä kuukausipinoissa mun mielestä. Joissakin foorumeissahan ei pääse edes lukemaan, täällä sentään on rajattu pois vaan kommentointi. Tosin miinuspuolena ehdottomasti se, että nyt tosiaan saattaa osa rekkaroitumattomista nimimerkeistä jäädä pois porukasta. Se olis sääli.

Ei kai tässä tän kummempia tälle yölle... Iltaan mennessä vois taas ottaa masukuvaa uuden viikon kunniaks, vaik ei toi varmaan enää kasvanu ole. Palailen...

PikkuMyy-80 ja poikanen 39+0
 
Mietiskelin tuossa sitä vauvojen puolelle siirtymistä... Pinoudutaanko me sille puolelle sit siinä vaiheessa, kun kaikki ollaan jakauduttu? Mun mielestä voitais hyvin pysyä täällä siihen asti, niin pääsee sillä puolella kaikki samaan aikaan mukaan eikä tuu välissä sellasta kahden piirin jakautumaa. Mahtais nimittäin viimosilla olla täällä aika hiljasta... :whistle:

Toinen juttu mitä mietin on se päivittäjä... Ottaako yks homman hoitaakseen tietyksi aikaa vai toistaiseksi? Vai tehdäänkö niin ku moni kuukausipino eli alotetaan joka kuukaus uus pino ja samalla vaihdetaan päivittäjä? Mun mielestä vois olla sama pitemmän aikaa, mut ei tartteis loputtomasti (paitsi jos ite tahtoo). Eli vähän vois kierrättää mun mielestä, mut ei ihan joka kuukausi.

Tässä nyt on kuukausi tai ehkä reilukin aikaa asiaa pohtia... Kertokaa mielipiteitä, niin tuumitaan sitä ratkasua sen mukaan.

Mä voisin harkita ekaks päivittäjäks ryhtymistä, mikäli vauvelin kanssa lähtee arki käyntiin sillai että aikaa jää. Jos siis voin pysytellä suht aktiivisena palstailijana vauvan synnyttyä. Mut varmaks en osaa sanoo, kun en yhtään siitä vauva-arjen sujuvuudesta vielä tiedä. Katsellaan...

Eipä o uni tullu edelleenkään silmään... Taisin keittää aika tehokkaat sumpit eilen. :p

PikkuMyy-80 ja poikanen edelleen 39 tasan
 
Huomenta vaan kaikille ja nyt on sitten se kauan odotettu kesäkuu tässä ja nyt! Hassua kuinka nopeasti aika loppujen lopuksi sitten menikään.

Satu82:lle myötätuntohali :hug: Täällä kärsitään just samoista kivuista ja voin sanoa, että yöt ovat kyllä oma taiteen lajinsa niiden kipujen kanssa. Lisäksi kädet ovat aivan turtana joka yö. Aivan sama, vaikka joku kävisi sahaamassa sormet poikki, niin en tietäisi mitään :LOL:

Irmelille myös jaksuja. Ihana lukea näitä tunteenpurkauksia, kun niitä alkaa olemaan jo jokaisella meillä!

Pepsukalle tsemppiä, jos synnytys vaikka tässä lähipäivinä jopa käynnistyisi. Ihan sopivan kokoinen vauva teille on tulossa, kun kuitenkin normihaitari liikkuu n.3-4kg syntymäpainoissa.

Hiiviölle
onnea limatulpasta :D Sitten vielä supistukset kehiin! Itse näin muuten viime yönä unta että limatulppa irtosi, ei kuitenkaan sattunut mun kohdalle.

Katan uutisia odotellessa... vielä en onnittele, kun virallista ilmoitusta ei ole tullut ;)

Nyt kiireesti laittamaan esikko kevään viimeiselle koulutaipaleelle. Huomenna enää kirkko ja sitten kyllä nautitaan lomasta!!!

t.auramaria 38+1
 
Huomenta kaikki kanssasisaret! =) Olen niin onnellinen kun sain viime yönä nukuttua, vihdoinkin...Edelliset yöt ovatkin menneet ihan harakoille |O Edellisenä yönä 7 minuutin välein ihmeellisiä supistuksia koko saakelin yön, vauva piti bileitään sen 7 minuuttia ja sen jälkeen minuutin pitkä suppis...Onko kenelläkään mulla tällaista?Muuten päivät olleet supistelujen kanssa rauhallisia. Odottelen kovasti ensi tiistaita ja neuvolalääkäriä...Aion pyytää jotain lääkettä tuohon jumittuvaan ja hitsin kipeeseen kankkuun...Jollain muullakin oli samanlaista tuntemusta, mutta en muista kenellä! Miehen kanssa niin ja näin...Menetän hermoni sen kanssa iltaisin, itseäni kun vain nukuttais ja toista vaan p.anettais! Ihmettelee kovasti väsymystäni, koska olenhan päivän "vaan" kotona lasten kanssa ja siten voin hyvin nukkua vaikka monen tunnin päiväunet! Voi kökkö, se ei tunnu tajuuvan sitä, että tuo 1 1/2 vuotias ja kohta 6 vuotias vesseli tarvitsevat jotain muuta kuin nukkuvan äidin seuraa... Eikä myöskään se mene ymmärrykseen, että jos nukun vaikka vaan tunnin päikkärit, kun isot siskot ovat tulleet kotiin koulusta, niin se on pois yöunista...Eli jos nukun päivällä, yö menee ihan p.ersiilleen...Vali vali vali....Nyt loppu oma(.) :ashamed:
Eli nyt aiheisiin joihin halusin kovasti kommentoida eilen aamulla...mutta syystä tai toisesta ei onnistunut!=) Ainiin, jotain hyvääkin eilisestä katkoksesta...Sain luettua vihdoin ja viimein loppuun kaikki kesämassulaisten viestit alusta loppuun...Välillä itkin toisten menetyksiä, välillä hirnuin aiheiden kanssa! Harmittaa kun en tiennyt tästä palstasta mitään, ennekuin ihana neuvolatäti kertoi...Siis niin samanlaisia tuntemuksia kuin itsellänikin, pelkoja, odotusta, iloa...Mutta toivonpa minäkin, että vauvapuolella jatkettais samalla porukalla?! Tuntuu että nyt luettuani kaikki aikaisemmat viestinne, tunnutte niin paljon tutummilta! :) Niin moni pyysi "lupaa" päästä kirjoittelemaan tälle kesämassut palstalle...Itseltäni se unohtui aivan täysin, pyydän sitä nyt anteeksi näin jälkikäteen! Eli minä vaan soluttauduin joukkoon noin mutkattomasti! :LOL:

Hei nyt yritystä...Voikun se KATAtulis nyt jo jotain itsekin kertomaan poitsustaan ja siitä miten synnytys nyt lopulta meni! Oli aivan ihanaa lukea Moonlightin ja Kattin synnytyskertomukset...Vaikka ensimmäisen tapauksessa kyllä ihmettelen suuresti lääkärien toimintaa...Mutta loppu hyvin kaikki hyvin...Onnittelut siis vielä kerran kaikille vauvautuneille ja tietenkin ahkerille opiskelijoillemme, joilla nyt sitten paperit kourassa! :flower: :flower:

Naureskelin ke-to välisenä yönä, kun tulin katselemaan uutisia täältä kesämassuista...Ihanaa että on joku toinenkin yökukkuja ja palstailija, Jonina Itse en ole noita yöllisiä viestejä ole edes kehdannut laittaa, ajattelin et luulette mua vamppyyriksi tai muuten oudoksi!hihihih :D Noh nyt sekin tiedetään,etten ole tässäkään asiassa ainoa...

Mulla ei ole turvotusta missään muualla paitsi siellä...ei meinaa värkki mahtua tavallisiin pöksyihin. Täytyy varmaan ostaa sellaisia" mummo-mallisiabeigejäsloggilahjepöksyjä" Eli mistä johtunee tuo turvottomattomuus?

Ainiin... Tervetuloa Satu-82 ja Kesätuulia

Nyt laittamaan aamupuuroa pienimmille ja latailemaan pyykinpesukonetta! Pyykkiä paljon näin suurperheessä! :D Ihana ilma, joten kaikki massulaiset ulos aurinkoon...Vaikka vaan lepäilemään...Rupsuttamaan pihamaata...Ihan tekemään sellaista mikä hyvältä tuntuu!

Jaksamisia kaikille ja oikein hyvää ja aurinkoista päivän jatkoa!

Terveisin MHP ja "bilehile" 36+1 (perässä tullaan...oottakaa mua siellä vauvapuolella, pliis... =) )
 
Auramarian tavoin hehkutan meidän kuukautta!!! Vastahan mie siirryin tuolta kuumeilupuolelta tänne varovaisin ja toiveikkain ajatuksin...

Taidan kommentointimielessä palailla vasta illalla, tuolla on nyt NIIN upea ilma, että taidamme häipyä poikasten kanssa ulkoilemaan. Tai sitten ampaisemme vanhempiemme pihalle, siellä saatetaan kaivata apua, huomenna pieni vauva-siskoni lakitetaan ylioppilaaksi... Miten voi aika mennä niin äkkiä. Vietetäänkö näiden omienkin lapsosten valmistujaisia niin pian...?

Tajusin muuten juuri, että esikoisen syntymästä on pidempi aika, kuin mitä on aikaa hänen kouluunmenoonsa! :eek:

Kreecher ja Antero 38+0
Täytyy vielä illalla ottaa uutta kuvaa pudonneesta masusta :D
 
Siis mitä mä menin tekemään :headwall: Piti kopioida kirjottamani pitkä teksti, mutta mä möhlö menin ja poistin sen. :headwall:

No joo, otetaan pikauusinta...

Niin se sitten tosiaan on nyt meidän kuukausi!! Jeeeeee :D :)
On kyllä äkkiä mennyt aika, vaikka tässä loppuvaiheessa tuntuu viikot junnaavan paikallaan. Välillä kyllä ihan hirvittää tuo ajan kulu, meilläkin hyvänen aika esikoinen lopettaa huomenna ekan luokan ja keskimmäinen lopetti eilen esikoulun, miten ne voi olla jo niin isoja, vastahan ne syntyivät! Kai ne kohta on jo armeijassa.

Pepsukka, hyvä että sulla oli asiat kunnossa. Ja ihanhan sieltä on hyvän kokoinen vauva tulossa, pikkuinenhan se on mutta ihan normaali kuitenkin. Ja joka päivä kasvaa lisää!

Irmelille :hug: Koitahan jaksella, kyllä se elämä taas iloksi muuttuu!

PikkuMyy Musta voitas kans pysyä täällä niin kauan kunnes kaikki on vauvansa saaneet. Tuntuu tosiaan tylsältä jos tää hyvä porukka jakaantuu kahteen leiriin. Minusta vois taas pitää pidempään samaa ketjua, vaikka puolikin vuotta kerrallaan. Mitä päivityksiin tulee niin varmaan alun jälkeen ei niin hirveesti päiviteltävää edes tule, kun nyt ekaks on saatu kaikki listalle. Joskus tietysti joku uusi saattaa ilmottautua mukaan. Mutta mietitään asiaa ja kertoilkaa muutkin mielipiteitä!

Hyvä oli kuulla, että muillakin on tuota samaa pissaamis ongelmaa, mä jo ajattelin että mulla on joku rakko vika...

Mitähän Narulle kuuluu? Toivottavasti asiat on kunnossa.

Aika äkkiä muuten tähän uuteen palstaan tottuikin, äkkiseltään eilen tuntui ensin hankalalta ja sekavalta, mutta ihan käypänenhän tää on. Ja ei muuten palsta kaatuntu eilen puoli seitsemältä niinkuin vanhan palstan aikaan aina kävi. Se on kyllä tosi harmi jos nyt kirjautumispakon myötä jää vakkariharmaat pois porukasta, eli ei muuta kun rekisteröitymään!

Jaa täytyy lähteä viemään kuopus hammaslääkäriin. Aurinkoista perjantaipäivää kaikille!

Teppana & pikku-ukko 37+4
 

Osaankohan näitä uusia systeemejä edes käyttää...kesti aikansa ennen kuin löysin meidän pinon.
Niin se vaan kesäkuu koitti, ei sitä meinaa tajuta.
Ihan alkuunsa onnittelut vauvautuneille ja toki myös valmistuneille :flower:
Täällä vaan odotellaan yhtenä kappaleena. Miehen kanssa olimme jotenkin niin arvelleet, että vauva syntyy jo toukokuussa, että on hieman kysynyt kärsivällisyyttä, kun kaveri viihtyykin masussa pidemmän kaavan mukaan. No, oikeasti laskettu aikakin on vasta huomenna, että eihän tässä ole aihetta hötkyillä. Voisiko meidän pikkuinen olla niin täsmällinen, että ponkaisee maailmaan juuri laskettuna päivänä? Kai se on noin tilastollisesti aika harvinaista, yleisempää lienee, että yli meneepi. Eli odotellaan... Hyvin kyllä kävisi huominen. Mulle passaisi, että lähdettäisiin synnytyslaitokselle, kun isukki on käynyt laulaa luikauttamassa suvivirren oppilaidensa kanssa. Supituksia on välillä enempi, välillä vähempi. Kovin napakoita ne eivät vieläkään ole.
Turvotuksesta on moni kärsinyt. Otan osaa. Sama vaiva täälläkin ja jalat ovat ne inhottavimmat. Tosin käsien turvotuskin vaivaa ja välillä tuntuu, että tavarat putoilee, kun sormet on niin kömpelöt. Lenkkareita sirompia kenkiä on turha edes suunnitella jalkaan. Voi, teitä, jotka joudutte huomenna sipsuttelemaan joissakin juhlakengissä ylppärikekkereillä.
Mie oon päässyt kyllä pienillä fyysisillä vaivoilla tämän raskauden läpi. Tuo tunnepuoli onkin sitten vaikeampi juttu. Oikeasti olen ollut aika jännittynyt viime aikoina synnytyksen ja tulevan vauva-arjen suhteen. Tuntuu, etten osaa rentoutua ollenkaan. Harkitsinkin jo pitäisikö kokeilla vyöhyketerapiaa, jos se vähän rentouttaisi. En muista, oliko se tässä ketjussa, kun keskusteltiin, että vyöhyketerapia voisi vauhdittaa synnytyksen käynnistymistäkin. Onko jollakulla kokemuksia?
Pitää vielä kommentoida Kreecherin neuvolatätsyn ruoka-/laihdutusvouhotusta... Siis ihan järkkyä. Onneksi osaat itse suhtautua tädin löpinöihin fiksusti ja huumorillakin. Olen itse ollut onnellinen, että meidä terveydenhoitoja ei ikinä ole valittanut painonnousustani, joka on ollut melko rivakkaa. Nyt on tullut varmaan jotakin 13-15kg tai vähän enemmän riippuen siitä, mistä lähtöpainosta laskee. Enemmänkin neuvolassa ja äippäpolilla on kyselty, saanko syötyä, kun nyt loppuraskaudessa paino on hieman ollut laskusuunnassa. Hassua, miten eri tavalla asiantuntijat tuohon painonnousuunkin suhtautuvat.
Raudasta joku kyseli... Mie oon syönyt rautaa muutaman päivän välein. Ainakaan neuvolassa ei sitä viimeksi kielletty, vaikka hemppa on melko korkea. Toisaalta ei kyllä sanottu, että pitäisi syödäkään. Ehkä jätänkin raudan pois, jos se tosiaan voi aiheuttaa vauvelille keltaisuutta.
Nyt ulkoilemaan ja metsästämään niitä kaivattuja kunnollisia supistuksia. Mulla kävely aiheuttaa ainakin jonkinmoisia tuntemuksia. Pari kertaa tuntui jo ihan lupaavan kivuliaalta.

Mukavaa kesäkuun alkua ja tsemppiä viime metreille ennen ponnistusta!

Manteli ja Masukki 39+6rv
 
.. juu niinhän se on sitten kesäkuu... tuntuu, että aika on mennyt todella äkkiä siitä plussaamisesta..
tulin juuri neuvolasta ja paineet oli taas kohollaan.. viime yön valvoin pahan olon ja päänsäryn kanssa ja nytkin päässä jomottaa siihen tahtiin, että oksat pois... maanantaina on äippäpolilla tyksissä kontrolli ja toivoisin, että sitten alkaisi jotain tapahtua.. alkaa tuo olo olla niin kurja, että ei tätä enään montaa viikkoa kyllä jaksa....
musta olisi kanssa kiva, jos kaikki pysyisivät täällä palstalla kunnes kaikki ovat jakautuneet, niin ei tarttis kahdesta paikasta juttuja käydä lueskelemassa ja näin kun laskettu aika on tuolla kuun loppu puolella niin voi olla, että olisi aika yksinpuhelua tuo loppuaika, jos kaikki jakautuneet häviäisivät...
nyt ei kyllä tosiaankaan tuo ajatus kulje... kun päätä kivistäääääää :headwall: :headwall:
mukavaa viikonloppua kaikille kesämasuille...
jousimies-70 + typyasukki 36+5
 
Huomenia! Takana taas tuskainen yö lonkkien takia. Puoli neljään asti nukuin ihan hyvin,mutta sitten esikoinen halusi viereen ja sen jälkeen ei uni tahtonu tullakaan. Yritin vaikka mihin laittaa tyynyjä ja oikoa jalkoja ja selkää, mutta eikun vaan pakotti koko ajan. Sitten vimein viiden jälkeen sain nukuttua uudestaan. Nytkin juilii alaselkää ja lonkkia.

Huomenna olis serkkutytön lakkiaiset. Etin tossa just sukkahousuja jos joihinkin mahtuis, on jalat niin hirveen näköset ettei mekkoa voi laittaa ilman sukkahousuja. Oli pakko ostaa trikoomekko juhlia varten, niitä oliskin vielä kolmet ennen laskettua aikaa. Yhdet häät päivää ennen laskettua-aikaa ja rippijuhlat laskettunapäivänä...Saas nähdä vieläkö silloin pääsee juhlimaan. Yritän ainakin huomenna kekkaloida korkokengät jalassa, pitää varmaan autoon varustaa matalat kengät varuiksi.

Helmiina-79 rv 37+5
 
Minä kyllä ihastelen tätä uutta palstaa, kun on jotenkin tyylikkäämpi ja huolitellumman oloinen. :)

Miten te ihmiset jaksatte valvoa? Nyt minut varmaan tullaan kuristamaan omakätisesti, kun tuollaista menen sanomaan. Tiedän, ettei kukaan omasta tahdosta valvo ja tunnen myötätuntoa. Minä olen ihan naatti koko ajan: päivät ja yöt ja voisin nukkua ties kuinka paljon- mieluiten koko ajan. Onneksi on kuitenkin sen verran järkeä- vielä, että en käytä aikaani vain nukkumiseen, ei se tosin olisi mahdollistakaan. Jaksamista teille, jotka joudutte yöllä kukkumaan.

Minäkin odotan niitä Katan uutisia, kun ihmeen kauan palstapimennossa! Toivottavasti kaikki vain on hyvin sekä Katalla että vauvelilla.

Minulla on tosiaan vauva ihan alhaalla, kuten aiemmin jo kerroin, mutta siltikään en joudu yöllä heräämään välttämättä kertaakaan vessaan. Joskus aina herään, useimmiten en. Aamulla kyllä on sitten pissahätä.

Turvotus: minulla sitä on jaloissa ja käsissä ja aamuisin kasvoissa. Todella, todella raivostuttavaa.

Sitä minäkin tosiaan ihmettelen, että nytkö sitä aletaan jo pian synnyttämään, kun eikö sitä vasta saanut yllättäen tietää odottavansa, sitten piti alkaa tehdä päätöksiä, sitten piti sopeutua...ja sopeutua...ja odottaa massun kasvua...ja sopeutua...ja nyt sitten jo synnyttää...mihin ihmeeseen ne viikot hävisi ja miten erilaisen helppo raskausaika voikaan olla kuin kuvitteli ?

Juu, piti kirjoittaa vain yksi kysymys tänne ja edelleen tässä runoilee..

Eli Limatulpasta:pitääkö sen tipahtaa housuihin vai voiko muutenkin irrota? Selitys: aamulla tuossa kävin pissalla ja aloin pyyhkiä paperiin, niin mieletöntä limaa vain tulee paperiin enkä saanut edes kunnolla pestyä pois. Lima muuten kirkasta, mutta siellä myös veristä vuotoa seassa. Voiko siis olla limatulppa? Kun minä en tajunnut ajatella edes koko asiaa ennenkuin tähän tulin palstailemaan ja joku puhui limatulpasta. Huom. ei ollut tipahtanut mitään kuiten housuihin vai johtuuko siitä, että heti herätessä menin vessaan eli makuuasennossa ollut...

Pepsukka ja massuneiti 38+6.
 
Heti aamulla esikoinen kyseli: "Äiti, onko nyt kesä? Nytkö se vauva syntyy?"
Hieman innokas pikkusisaruksen odottaja meillä tuo vanhin, kun taas kuopus ei varmaan edes tajua, että masussani on vauva...

Irmelille :hug: ja peesailen samalla tuota mahalla nukkumista - odotan sitä innolla, vaikka ihan hetihän se ei onnistu, jos maito nousee hyvin... Yritin muuten lainata tuota Irmelin tekstiä, mutta en osannut! :ashamed:

Mulla menee myös yöunet ihan harakoille, jos nukun päivällä edes pienen pätkän. :headwall: Yöllä sitten valvon yleensä yhteen tai kahteen saakka. :(

Tällaista pikaisesti...

Riina-Niina ja satuaarre 38+3
 
Pepsukka: Kyllä tuo on sitä limatulppaa, varsinkin kun siinä on verta mukana! Onneksi olkoon limatulpasta!
Itte olen yrittänyt sitä myös bongata, mutta EI - limatulppaa ei kuulu eikä näy...

Tuosta tekstin lainaamisesta; nyt tähän ruudulle vasta ilmestyi nuo LAINAA- nappulat! :eek: Palsta taitaa kuitenkin vielä temppuilla, ainakin minulle... :headwall:
 

Yhteistyössä