~KesäMassut 2007~

Jonnakar laiskana
Heips kaikille!!!

En ole tänne kirjoitellut varmaan muutamaan kuukauteen, mutta sitkeästi olen teidän jutut käynyt lukemassa melkein päivittäin. Kommentoitavaa olisi varmaan sivukaupalla, mutten muista puoliakaan, kun tosiaan viimeisestä on aikaa.. Suhteellisen hyvin täällä kuitenkin vielä tuntuu olevan asiat kaikilla, vaikka osa joutuu jo lepäilemään, ollaan kuitenkin jo aikas pitkällä..

Eli tsemppiä vaan multakin kaikille "huilaaville" tai muuten vaivojen kanssa "taisteleville"! :flower:

Itseäni on pohdituttanut viimeinen lääkärikäyntini, joka ei toivomukseni mukaan sisältänytkään sisätutkimusta, olisin niin halunnut tietää onko siellä tapahtunut mitään muutoksia. Siitä kun on viikkoja aikaa, kun itse kokeilin enkä löytänyt sieltä perältä kyllä muuta kuin varsinaisen lötköä tavaraa.. Melkeinpä kiisseliä, jos niin voisi sanoa ;-) Todella outoa.. Ja muutenkin lääkäri sitten ultrattuaan laittoi saman tien lähetteen äitipolille, jossa tarkastellaan vauvan tulevaa kokoa ja siten mahdollisesti synnytystapaa.. :x

Olisinkin palanut halusta tietää, minkälaisia painoarvioita te olette saaneet näillä vkoilla?? Mulla oli tuo lääkäri vkolla 28+5, muistaakseni ja vauvan paino oli kuulemma 1,5kg. Eli saattaa kuulemma tullessaan olla suurikokoinen, ja lääkäri sanoi, että selittää hieman tuota mun reipasta painon nousuakin.. Olen nimittäin kasvanut 18kg:lla :ashamed: Osittain sen kyllä selittää tupakan polton lopettaminen ja alkuraskaudessa pahoinvointiin mässyttäminen, mutta.. Hävettää..

Niin ja tuo vyötärön mitta mulla on nyt 101cm. Huomenna tulee täyteen tuo 30rv.

Onko muuten muilla ollut vaikeuksia noiden liitoskipujen kanssa? Musta kun tuntuu, että joudun nyt usein valvomaan öisin, kun jalkoväliä, alamahaa ja alaselkää vihloo.. Ja päivisinkin tuottaa väliin tuskaa, esim. tänään, hyvä että pääsee kävelemään.. Siis olen lukenut nämä liitoskivuiksi, kun en nyt satu muistamaan, minkälaisia edellisissä raskauksissa on nuo vaivat olleet.. Äkkiä nekin näkyy unohtavan..?! Lääkäri kyllä sanoi vauvan olevan tosi alhaalla, että sekin kai tekee tämän tuntee, hikkakin tuntuu peräsuolessa :LOL: Harva se päivä supistaa, autossakin väliin niin, että saa auton pysäyttää, mutta täytyy toivoa, että vaavi pysyy massussa vielä edes muutamia viikkoja. Täytyypä ottaa Katan vinkeistä vaari ja mennä tunnustelemaan lisää..

Varsinainen valitusvirsi ja täysin pelkkää omaa napaa.. :ashamed:

Harvoin kun kuitenkin kirjoittelen, niin toivon muille massuille hyvää vointia kaikinpuolin! :hug: Mukana ollaan hengessä!!

=)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.04.2007 klo 13:18 Riina-Niina kirjoitti:
Auramaria mulla oli myös rv30+0 masun ympärysmitta 113cm - tuntui vaan niin hurjan suurelta toi mitta, etten kehdannut sitä tänne silloin ilmoittaa... :ashamed: :headwall:
:LOL: Saat täältä myötätuntohalin :hug:

t.auramaria
 
Huu, oli puolentoista viikon tauko palstan lukemisessa, ja nyt olen koko viikon saanut kuroa välimatkaa umpeen! :D

lapsen sukunimestä. Ollaan naimisissa, mutta eri nimisiä. Lapselle tulee miehen nimi, kun asia on hänelle niin kovin tärkeä (samoin kuulema isälleen, kun mieheni on perheen ainoa poika eli ainoa sukunimen eteenpäin siirtäjä, noin teoriassa). Minä taas tiedän tuntevani lapsen omakseni ihan nimestä riippumatta, joten en vastustellut hänen toivettaan.

supistuksista: Tuntuu melkein aina liikkeelle lähtiessä, mutta ei kipeitä. Ihan siis vaan vatsan kovettumisena huomaan supparit, enkä niistä ole välittänyt sen kummemmin, vaikka niitä paljon onkin. Ne kuitenkin laukeavat aina kun vähän vaihtaa asentoa tai tekee ylipäänsä jotain. Terkkarilta eilen vielä varmistin asiaa, kuulema ei tarvitsekaan tällaisista tiheistäkään kivuttomista välittää, kun laukeavat itsekseen.

Täällä on ollut niin ärhäkkää tekstiä, että tuon vähän erilaista tarinaa väliin... :saint: Täällä siis kaikki ihan tosi hyvin. Ruoka maistuu, muttei liikaa, aurinko tekee olon pirteämmäksi kuin talvella, tunnen olevani yllättävän hyvässä kunnossa (johtuu varmaan koulumatkojen pyöräilystä ja kävelylenkeistä), vauva on ihanan vilkas ja tuntuu masunahan läpi... Ei valittamista! Virtsankarkailuongelmanikin on ainakin jonkin verran helöpottanut.

uups, mökkikyyti tuli etuajassa, pitää lähteä saareen.

-s-
 
Ekaks Sanille..
Vaikea mennä sanomaan mitään näin "kaukaa" =)
Mutta oliko ne oikein kipeitä,niiin ettet kävelemään päässyt?Ja kestikö kauan eli vähintään minuutin?
Mulla tulee noita harjoitussuppareita varmaan vartin välein,siis ihan normaalisti.Ne ei tee mitään,vähäks aikaa tekee ikävän tukalan olon.Esim kun käännän yöllä kylkeä,vetää maha ihan palloks ja kovaks,noin puoleks minsaks.

Tuo 5 kappaletta on melko vähän jos ne tosiaan loppui.Ja jos muuten olo ok,en huolestuis kauheesti.Mutta vaikee mennä sanomaan...Jos vaivaa niin mee lääkäriin tarkastuttamaan.

No niin!!Se Lääkärikäynti

Ekaks kohdunsuu oli ennallaan,pehmee muttei ollut auki.Muuttunut on kovasti tän raskauden aikana.Kanavaa oli ihan ok,joten uskallan "riehua" rauhassa voinnin mukaan!!

Sitten vauvaan..Se mistä olin huolissani,eli liikkeiden vähyys.
Lääkäri sanoi ettei ihme että liikkeet vähissä,kato miten poika siellä on..

Siis oikeesti en moista asentoa ole nähnyt,pojalla on jalat vasten vartaloa eli on ihan kuin linkussa,pää alaspäin kylläkin.
Ei siinä paljoa potkita ja todellakin kun sanoin että peppu vähän liikkuu,niin se näkyi ultrassakin...

Painoarvio siis nyt 31+6 eli oikeestaan 32 viikon arvio oli 1600 g.
ELi suht ok,kait.
Mutta sain kahen viikon päähän uuden ajan,kasvunseurantaan.
Tekayn sivuilla tais olla 1500g-2500 g ois normaalit ja 2 kiloa olis keskiarvo viikolla 32.

Mutta ihan hyvä että kävin,sillä mieli rauhoittui kummasti.

Mulla oli 29 viikolla painoarvio 1300 f,eli tuon verran on kasvanut.

kata
 
Suurkiitos kaikille henkisestä tuesta ja kannustuksesta! Ainakin fiilikset on rauhoittuneet eilisestä kun sain vähän sylittelyä ja hoivaa mieheltä (Se toi mulle mansikoita ja ne oli vielä tosi hyviä ja makeita!) ja purin sydäntä muutamalle kaverillekin. Päätin pitkällisen pohdiskelun jälkeen levätä tän pääsiäisen nyt sitten oikeen antaumuksella ja mennä tiistaina töihin. Voin ainakin sanoa yrittäneeni... Jos ei pysty olemaan niin varaan ajan heti jollekin TOISELLE lääkärille ja sitten kyllä sanon olevani jo melkein haudan tai vähintäänkin synnytyksen partaalla.
Pinnasuojista täällä on ollut juttua ja hintoja sekä malleja vertailtuani mä päätin tehdä itse, melko lailla helppo kapistushan tuo on ja saanpahan omannäköisen, mua kun ei noi puput ja pastellit oikeen nappaa... Ostin Ikeasta sellaista ihanaa kurpitsan-oranssinkeltaista tukevaa kangasta ja toiselle puolelle tulee pellavanvärinen kangas, koko systeemi luonnonvalkoisella kantattuna ja välissä napakka vanu. Samalla ajattelin tehdä siitä pellavanvärisestä kankaasta verhot pinnikseen, joko l.valkoisella tai kurpitsanvärisellä reunalla. Niin ja pari keltaista aluslakanaa odottais tossa kuminauhojen pujotusta... Jotenkin oranssista ja keltaisesta on tullut tän vauvan värit, en ole ikinä niistä erikoisemmin välittänyt ennen tätä raskautta ja nyt ne vaikuttaa niin ylitsepääsemättömän kauniilta, outo juttu. Ärsyttää vaan välillä ettei vauvan vaatteissa tahdo vieläkään löytyä mitään iloisia värejä! Niitä saa ihan oikeesti etsimällä etsiä.

Rauhallista pääsiäistä kaikille!

Sisi ja Toivo 30+1
 
Heippa!

Hyvää pääsiäistä kaikille kesämassuille!

Sukunimestä: Me ollaan naimissa ja minulla on miehen sukunimi, joten tuleva vauvakin saa saman sukunimen. Halusin ottaa miehen sukunimen juuri sen vuoksi että koko perheellä olisi sitten sama sukunimi.

Ihanaa meillä alkoi lomaviikko ja monta vapaapäivää, joten saan olla pois töistä kaksi viikkoa, kyllä tuleekin jo tarpeeseen. Sitten olisikin enää 4 työviikkoa jäljellä ennen puolentoista viikon vuosilomaa ja heti perään alkaa äitiysloma. Mahtaa olla työmotivaatio huipussaan kun palaa töihin talvilomalta. :kieh:

Äiti77 Rv 27+6
 
Kävin penkomassa sen viimeisen yhteenlasketun masumitan, löytyy sivulta 170. Lisään omani nyt siihen mittaan, eli sen jälkeen mitanneet, jos haluaa lisätä yhteismittaan, niin tämän luvun perään sitten. En siis lisäillyt kenenkään masua siihen sivun 170 mittaan, koska olisi kuitenkin jäänyt jonkun mitta huomaamatta.

Itsellä täyttyy huomenna tuo "vaadittu" rv 30, otan päivän varaslähdön ja mittaan nyt, kun satun muistamaan.

Eli oma mitta on 104 cm eli aiempi yhteismitta mukaanlukien 698cm+104cm=802cm. On siinä jo kesämasua kerrakseen!

Ihanaa, kun on pitkä viikonloppu! Tosin rairuohot olen jo ehtinyt tappamaan... :ashamed:

Kreecher ja Antero 29+6
 
Tähtitaivas harmaana
1019cm+110cm= 1129cm
Oma 30 viikkoa on jo jonkin aikaa sitten ohitettu, mutta silloin mittasin miehen rullamitalla lukemiksi huikeat 110cm :ashamed:
Hyvää pääsiäistä kaikille massuille :wave:
 
HAUSKAA PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!!

Ihana tervehdys sulla kreecher!

Nyt mä oon nolo...mä oon koko ajan aatellu, että meillä on jo kilometri kesämahaa kasassa :whistle: :whistle: :whistle: Ihmettelin tota kreecherin kymmentä metriä, kunnes tajusin, että totta, mahaa on reilu 1000 senttimetriä eikä metriä..... :ashamed: :ashamed: :snotty: :whistle: Aivot on todella valahtaneet mahaan B)

Teppana & pikku-ukko 29+4

<br><br>
 
Heippas!

Keskiviikkona oli kontrolli äp:llä, viikkoja oli 31+1(oikean kaavan mukaan, täällä 31+2) ja meinas reisiluun mitan perusteella että olis 31+4 menossa.. painoarvio oli 2100 eli 600g enemmän ku n. viikko aiemmin. Vettä oli ok. Syytä eivät huimauksen tunteelle keksineet, vaan neurolle on aika ens kuun alussa. Sairaslomaa lääkäri ei jatkanu, vaan meinas että kokeile nyt, että selviätkö ilman... voin muuten sanoa, että jos en oisi työharjottelua perunu, niin oisin ihan pississä... musta on aika häröä, ettei saikkua saanu enempää... mutta kotosalla menen rauhallisesti.

Täytyy ens viikolla kysellä neuvolasta, että oiskohan sitä saikkua mahollista saada... en kyllä jaksa ees koko päivää olla pystyssä, kun yöllä oon alkanu heräileen. Massu painaa sen verran mukavasti, että kun kääntää kylkeään joutuu heräämään.... kauhukseni juuri huomasin, että laskettuun aikaan oli eilen tasan kaksi kuukautta... kuka on vienyt 7 kuukautta raskaudesta??? kyllä aika on menny tosi äkkiä.

Siviilisääty kaksi vuotta ollaan oltu naimisissa... miehen sukunimen otin, kun se tuntu ihan luonnolliselta.. hauskinta tässä on, että miehen poika on samalla sukunimellä kuin minä ja meiän tulevat sitten... että ihan äidistä käyn pojalle sukunimenperusteella=)

Ulkonäöstä tuossa kokeilin kaapista farkkuja ja menee jalkaan ja menis kiinnikin, jos ei ois masua, että ylimäärästä ei oo tainnu tulla yhtään, kasvotkin on vähän kaventunu, vaikka kyllä huomaa, että pikkusen pyöreä on... mut voi johtuu turvotuksestakin... mulla on ainakin nykyään semmonen olo, et on nälkä koko ajan=) Mutta yleisesti oon kyllä tyytyväinen omaan ulkonäkööni, vaikkakaan tukastani en nyt tykkää, kun kampaaja sössi sen, mut onneks hiukset kasvaa=)

Appivanhemmista oli puhetta... hyvät on välit vaikka ne on eronneetkin meidän naimisiin menon jälkeen. Kummankin kanssa voi jutella puhelimessa ja pyritään näkeen useesti...

Tuossa joku jutteli, että rintoja puristaessa saa nestettä tulemaan... kumpa oiski niin.... mulla ainakin heruu ihan hulluna... ei päiväsaikaan kovin paljoo(tai ei ainakaan liivit kastu kokonaan=), mut illalla ja yöllä, huomaa että rinnat "itkee", oon yrittäny ottaa huumorilla, ja hyvinhän se alkujärkytyksen jälkeen on ollu ihan okei... asiastahan otin kauheet sykeröt jo monta viikkoa sitten.... oikeastaan on aika jännää, miten oma kroppa toimii ja huomaa että heraakin on mukana... toivottavasti myös maitoa sitten tulee synnytyksen jälkeen yhtä mukavasti=)

Meillä alkaa olla kaikki kunnossa vauvaa varten. Vaunut puuttuu vielä, mutta ostetaan ne varmaan sitten vasta kun kaverus on syntynyt, ellei rahaa saada kasaan riittävästi sitä ennen. Kantoliinaa ois tarkotus mennä ostamaan lähiaikoina, kun vauvakusuilla sain lahjakortin sitä varten kavereilta. Pinnasänkyyn ompelin suojukset itse, kun oli kangasta ostanu, niin sai mieleisensä... äitiyspakkauksen pienimpiä pitäs viä silittää, kun ne jo pesin...

(.) olen miettiny, että mahtaako masua jäädä kaipaamaan syntymän jälkeen, suihkuhetkistä on tullut yhteisiä masun kanssa, tuntuu kuin kaveri tietäs et mitä äiti seuraavaksi tekee, se tunkee ittensä ihan iholle, kun otan saippuaa=) hassu pieni... kohta onneksi nähdään ihan livenä.

Nyt menen huilimaan. Hyvää pääsiäistä!!!

Maariana + Iinuska 31+4 (32??)
 
Kiva pääsiäistervehdys Kreecher!

Huomasin, että mulla on 2 cm:n merkkausvirhe tuolla masun ympäryslistassa. Mutta en tiedä onko sillä nyt sitten niin suurta merkitystä :snotty:

Mulla jostain syystä iho kuivuu tosi paljon. On kyllä aina ollut kuiva iho, mutta nyt oikein ekstra-kuiva. Yritän kyllä juoda mahdollisimman paljon ja syödä Lady Vita plussaa. No, täytyy vaan rasvailla tiuhemmin.

Meillä on sattumalta tosi paljon tuttavapiirissä sillä tavoin, että äidillä ja isällä on eri sukunimet, vaikka oltaisiin naimisissakin. Siinä on sitten vaihtelua, mikä nimi on lapsella. Miehen sukunimeä ollaan vähän ajateltu. Mulla on hankalampi nimi (vaikka olenkin sen itse pitänyt).

Täytyis kaivaa se tarvikelista esiin ja alkaa vähitellen järjestämään noita vauvan tarvikkeita. Vaikka onhan tässä vielä oikeasti aika reilusti aikaa. Katsoin juuri eilen, että sellasen 7 viikkoa sais tuo vauva pysyä masussa (olen nyt viikolla 30).

 
Pompula81 harmaana
1343+97cm=1440cm

Useat sanoo että on koko ajan nälkä-mulla juuri toisin päin.kun aamulla syön 2-3 leipää niin oon kylläinen melkein iltaan asti-tietty jotain hedelmää tai pari namia tulee syötyä muutei sen kummemin pvän mittaan.Uskon et tää nuhainen olo saattaa olla syy-ja se etten ole töissä nyt ollu.

Meillä hyökkäs pikku muurahaiset taloon toissa päivänä-uusi kokemus kun enne olen asunut kerrostalossa jossa ei tätä ongelmaa(no lapsuudenkodissa kyllä oli).Ostettiin parit eril.mytkyt ja nyt ne on poissa...mutta niitä siis oikein kuhisi tossa lattialla..Onneksi en niitä pelkää,mutta jos olisivat hämähäkkejä asia ois toinen.

Cittarissa näin 29,90e ja 24,50e olevat reunapehmusteet..toinen väri kävi kummallekin sukupuolelle..

Mä en ole jaksanut täytellä neuvolan liikkeiden laskenta lappua..mulle riittää et tunnen potkuja usein..

Huomenna 8h töitä-saa nähdä kuin jaksaa olla pystyssä.

mä haluisin kokeilla tolla seksin harrastamisella,ettei menis välttämättä yliaikaiseksi,mutta kun ukon käsi nyt siteessä leikkauksen jäljiltä niin tulee sellainen ole ettei siitä tulis mitään..kolhisin toista pian :\| Niin kuka siinä sitten nauttii koko touhusta...ituttaa..Nyt kun vielä vois muista syistä ihan hyvin peuhata ja ois aikaa...Varmaan nää munarikasta pääsiäistä toivotukset saa meikäläisen valittaan:) Eilen leffan jälkeen pääsi turhautumisen takia pari kyyneltäkin-vaikka oma vika kun ei pyydä munaa :LOL:

Mutta hauskaa pääsiäistä!
 
Moikka!
Ja lanka-lauantain toivotukset täältä!

Mä en ole löytänyt vieläkään sopivia ja nättejä (ja nätin hintaisia) pinnasuojuksia, joten päädyin sitten tekemään itse. Tai yrittämään... :whistle: Noilla poikasilla ei ole kummallakaan ollut noita suojuksia, mutta jos nyt viimeiselle saisi aikaiseksi! Jollei muusta syystä, niin sen tutin sängyssä pysymisen vuoksi. :D Laitan sitten kuvaa, jos koko hommasta tulee muuta kuin sanomista.

Voi varjele, mä olen vissiin kuunnellu liikaa PMMP:tä. Kuuntelin tuossa, että isoveli 3-v laulaa puolitoistavuotiaalle pikkuveljelleen: "jos lyöt vielä kerran niin minä tapan sut..." :/

Jaaha. Nyt aamiaiselle.

Kreecher ja Antero 30+1
 
Pepsukka81 harmailee
Heippa!

Pikaisesti vain kirjoitan kysymykseni eli kun ruokahalusta ollut puhetta, niin minulla tuota ruokahalua ei liiemmin ole. Illalla kuitenkin syön ruoan (ja eilen söin todella paljon, kun kiinalaisen melkein koko aterian söin)...

Mutta tämä oksettava olo, joka vaivaa koko ajan ja tuntuu, että se vain pahenee, välillä tuntuu, että oksennus ihan tosissaan tuleekin. En ole kuitenkaan vielä oksentanut...Mistä se on taas yhtäkkiä voinut tulla, osaako kukaan sanoa omasta kokemuksestaan tai muuten...YÖK...?? Ja sellaista huimaavaa tunnetta koen nykyään uskomattoman usein ja sitten sekin tietenkin saa aikaan pahoinvoivan olotilan...Voiko kertoa jostain vai olla ihan normaalia vain...Ke:na onneksi se neuvolalääkäri...

Uudelle viikolle muuten taas päästiin eli tänään viikkoja 31 täynnä, jippiii !!

Pepsukka ja massu 31+0.
 
Sain tutulta pinnasuojuksen sänkyyn. Se on nähnyt jo useamman lapsen unet, joten oli hiukan rähjääntynyt. Ajattelin kuitenkin hyödyntää sen esim. ompelemalla joko kokonaan uuden kankaan sen päälle tai sitten vain kanttaamalla sen pirteällä nauhalla uudelleen. Kiinnytysnauhat täytyy uusia, osa niistä on poikki.

Tosin itse sänky puuttuu vielä:) Ollaan kuitenkin saamassa sellainenkin tuttujen kautta.

Näyttää siltä, että tähän saakka kallein asia tässä vauvaprojektissa on nuo lastenvaunut.

Upean näköinen sää ulkona, kova tuuli. Huomasin vaan eilen, että ulkoilutakkini ei enää mahdu kiinni. Tylsä lähteä tuonne tuulee takki auki :(

Mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille!
 
Terveisiä Ikeasta!

Sain aamulla kohtauksen ja ampaisin ikeaan. Tai siis herätin mieheni kesken uniensa ja ampaistiin koko porukalla. Tarkoitus oli hakea pinnasuojia varten kangas, mutta sitten ostinkin valmiina. Siellä sattui nimittäin olemaan sen sinisen ja roosan lisäksi myös valkoiset suojat. Se vaaleansininen ei nimittäin käy meidän makkariin. (ja sehän on tosi olennaista :D )

Reissulta tarttui mukaan myös hoitopöytä, sellainen halpa ja kapea malli. Passaa meidän käyttöön, koska tiedän, että hoitopöytää käytetään ekat pari kuukautta ja sitten hoito käykin jo sylissä.

Voisiko Pepsukka sun huono olo johtua siitä, että vatsalaukulla ei ole enä tarpeeksi tilaa? Mulla on ollu joka raskaudessa lopussa sellaista etomista ja oksetusta, kun mahaan ei tahdo mahtua mitään. Millaset verenpaineet sulla on? Jos on kovin alhaalla niin sehän huimaa... Onneksi sulla on se lääkäri pian, eipä minusta ainakaan taida tässä kohtaa olla juuri hyötyä.

Nyt oon koko poikien päiväuniajan ihan hulluna raivannu tonne meidän makkariin tilaa pinnasängylle ja hoitopöydäle. Alkaa ne siinä vähitellen paikoillaan ollakin. :)

Kreecher ja Antero 30+1
 
moro!

tulin vaan pikaseen toivottelemaan kaikille oikeen Munarikasta pääsiäistä.... itteä ituttaa kun ei oo keritty hommailee mitään ja koko ajan panettaa aivan himona!!!!! :LOL: en ymmärrä mistä tää taas on tullut, kun tos välillä oli sellanen kausi et ei ois tehny mieli oikeestaan olleenkaan..

Mut sellasen kysymyksen voisin vielä esittää, et onko teillä kellään kokemusta kaksostenrattaista?? kun olen miettinyt et millaset pitäis ostaa. olin ajatellut sellasia joissa lapset istuu peräkkäin,koska tuo esiko on sen reilu 1v et oisko helpommat, mut sitte keskiviikkona näin/löysin sellaset rattaat jotka ei maksanut kuin 200e(vierekkäin istuttavat) ja mietin et tekisiköhän niillä mitään.?!
jos joku kiltti viittis kommentoida... =)
 

Yhteistyössä