Moikka!
Tosi paljon on tullu pyhien aikaan tekstiä... Kiva, että teillä on ollu aikaa ja pino on pysyny akltiivisena. Ite pääsin vaan kerran lukemaan, vaikka kone oliskin ollu käytössä koko ajan... Oli vaan niin paljon muuta. Nyt sit yritän lueskella ja pysyä kärryillä.
Reissu meni hyvin. Oli tosi kiva, että saatiin olla melkein koko aika yhdessä paikassa ja viettää siellä aikaa molempien perheitten kanssa. Isovanhempia pääsin myös moikkaamaan ja selvisipä kummiasiakin nyt lopulta. Eli viimeinenkin kummi on nyt valittu / antanut suostumuksensa.
Ihania vauvatavaroita saatiin mukaan. Anoppi toi miehen entisiä vaatteita, joista potkari on pakko säästää pyhänä vaatteena... On niin ihana, että en raski ainakaan montaa kertaa vauvan päällä käyttää. Sen verran vaan, että voi sanoa kiertäneen isältä pojalle. Villavaatteita toivoin saavani ja siinä kassissa sellaset oli... Tosi ihanat. :heart:
Mun mutsi on ihan höyrähtäny... Oli vaatetta vaikka kuinka, leluja, lakanoita, peite, harsovaippoja yms. Kielsin ostamasta lisää ennen ku nään mille on tarvetta. Mulla on 56-62cm bodyja ihan hirvee kasa... Ei lopu ainakaan kesken ja valinnanvaraa riittää. On kyllä tosi söpöjä nuttuja. :heart:
Poikanen on ollu tosi aktiivinen... Taisi vaistota reissuun lähdön, kun alotti jatkuvan mukelluksen jo edellisenä päivänä vai olikohan jo pari päivää ennen lähtöä. Menomatkan jytki ahkerasti ja perillä jatkoi. Kahvia tuli joutua jonkin verran, joten sekin varmaan piristi. Eilen oli vähän liiankin rauhallinen, mut oli varmaan niin väsynyt. Tänään on taas mukeltanu ahkerasti, joten ei tarvinnu huolestua.
Niin, mullakin alkoi sit äitiysloma, mut ei tässä vielä oikeesti voi lomailla... Opintojen kanssa pitää vielä pakertaa. Motivaatiomopo vaan on ajellu muille maille, joten "hieman" on vaikeuksia ottaa loppukiri. Pakko yrittää... Plääh!
Jonina... Mä tunnistan hikan siitä, kun se tuntuu sellasena tiheenä rytmikkäänä (=säännöllisenä) nykimisenä tuolla jossain häpyluun lähellä, vähän vauvan asennosta riippuen. Muutaman kerran on tuntunu ylävatsalla, mut sillon vauva on siis ollu perätilassa... Viimeks viikonloppuna kävi päivän verran toisinpäin. No mut se on jo toista aihetta...
Hyvä että saitte sen vaunuasian sovittua. Ikävä se kommentointi siihen sun myynti-ilmotukseen... Oli ihan pakko laittaa viesti, kun ärsytti moinen mustanmaalaaminen, vaikka mainitsit faktat ja ilmotus oli muutenki asiallinen. Törkeetä käytöstä välillä tässä foorumissa vaikka ite ei mitenkään provosois ja aina ne on harmaana kirjotettuja jollain kertakäyttönimimerkillä. Harmillista.
Tän KaksPlussan kirppari on mun mielestä ihan ok mikä on siis linkkinä tuossa sivun vasemmassa reunassa. Keskustelupalstan puolella ei o kovin vilkasta, joten ite en sinne o kovin paljoo kurkkinu tuon toisen hoksaamisen jälkeen. Muilla palstoilla käyn välilä kattelemassa, jos jotain etsiskelen, mut eipä o vielä tullu nettikirppareitten kautta osteltua.
Mulla se vauvan hikka tuntuu välillä mahan päällekin. Välillä vaikuttais jätkä hermostuvan, kun tumpsasee kovasti. Aika hauskalle tuntuu, mut toisaalta harmittaa toisen puolesta... Eihän se pitkä hikka kivalle tunnu.
Vauvatavarat alkaa meillä olla hankittuna kaikkien tärkeimpien osalta. Pari tuttia ja tuttipulloa varmaan pitää vielä käydä ostamassa ja jotain muutakin pientä. Rintakumit ja muut ostan sit tarvittaessa. Jopa kosteuspyyhkeitä, vanulappuja yms on jo hoitopöydän hyllyllä odottamassa. Mulla meinas iskeä paniikki, joten rauhotin itteni hankinnoilla. Vauva saa valmisteluitten puolesta tulla, mut parempi tietysti jos malttaa kasvaa vielä kohdun suojissa. Nyt on paniikki kouluhommien kanssa... :ashamed:
Välit appivanhempiin on ihan hyvät... Ei olla kovin hyvin vielä ehditty tutustua pitkän välimatkan takia, mut hyvin tullaan juttuun. Mulla taitaa olla satumaisen hyvä tuuri, kun edelliset ehdokkaat oli kans ihanteelliset. Ex anoppi on sen verran huippu, että pidetään edelleen yhteyttä. Nykysessäkään ei o mitään valittamista, enkä usko että tuleekaan. Tosi mukava perhe on mun miehellä, onneks.
Joku kirjotteli vauvan tykkäävän suihkusta... Mä kans eilen huomasin, että pokanen punki itteään mun napaa vasten suihkussa ollessa. Luulin eka että supistaa, kun oli masu pinkeenä, mut ylävatsa oli kuitenki ihan pehmee. Vaikutti olevan selkä mun masuun päin, jos oikein päättelin. Saunassa vaikuttaa tykkäävän siitä, että masua valelee haalealla vedellä... Saa nähdä tuleeko poikasesta samanlainen himosaunoja ku musta.
Yöt menee vaihtelevasti... Jos oon tosi väsynyt, en jaksa könytä vessaan vaikka heräänkin sen takia välillä. Käännän kylkeä ja jatkan unia. Joskus en sit saa nukuttua ennen ku käyn ja kännin seurauksena oon valveila kauan. Joskus nousen aamupalalle ja nukun sit myöhemmin aamupäikkärit. Kääntyminen on hankalaa, selälläni pystyn nukkumaan (en tosin uskalla kovin paljon) ja lantion kanssa on ongelmaa. On siis välillä vaikea löytää hyvä asento ja lonkkiin sattuu välillä herkästi.
Myös suonenvedot / krampit on yleistyny, eikä niitä enää estä jäalkojen lämpimänä pitäminen... Vähänkin jos erehdyn puoliunessa venyttämään niin voi sitä tuskaa. Sattuu ihan jumalattomasti eikä meinaa millään mennä ohi. Oon yrittäny päivisin venytellä ahkerasti ja muistaa iltasin mangnesiumin, mut ei tunnu auttavan.
Myös hikoilu on lisääntyny, vaikka mulla on kevytpeite ja huonelämpötila mahdollisimman alhaalla (n. 20)... Hikoilen ku pieni eläin, joten pesulla saa käydä jatkuvasti. Myös alapesuille on enemmän ollu tarvetta, kun valkovuotoo hulahtelee nyt aika tiuhaan. Vähän väliä tuntuu niin ku pitäis käydä pissalla, vaikka just on käyny... En o kyllä todennu pissan karkailua, vaikka pöksyt onkin vähän väliä märkänä. Ainoot tilanteet ku fuskaa on sillon, kun vauva muksasee mua rakkoon, kun sitä ei voi ennakoida. Ei siis vissiin o vielä ainakaan lihakset huonossa kunnossa, vaikka treenaaminen onkin paljolti unohtunu.
Mulla on nyt parina iltana ollu alavatsalla polttelevaa kipua. Suppailuja en o huomannu samaan aikaan, joten päättelin johtuvan paljosta istumisesta. Eilenki kuitenki ajettiin melkein 7 ja puol tuntia, pysähdyksineen tosin. Mies on ollu ihana ja hieronu... Se onkin auttanu jonkin verran, mut ei toi selkä kunnossa ole. Akupunktio varaan auttais, mut sitä ei voi tehdä tohon alaselkään, kun ei sitä sit mikään kannattele kun rentoutuu liikaa. Venytyksillä ja hieronalla on varmaan pärjättävä.
Pepsukka... Mulla välillä kans ruokahaluton olo ja ajatuskin syömisestä inhottaa. Sillon kuitenki kannattaa yrittää syödä jotain mitä vahänkin voi kuvitella saavansa alas. Mulla ainakin helpottaa. Vatsahapot osaa tehdä tosi inhottavan olon, jos on masu liian kauan tyhjänä. Liian niukka syöminen aiheuttaa myös sen, että verensokeri tippuu liian alas ja se taas aiheuttaa huimausta... Voisko olla siitä kyse? Voimia!
Toivottavasti pääset miehes kanssa yhteisymmärrykseen tuossa nimiasiassa... Harmi, ettei munkaan ehdotukselle lämmennyt. Taitaa olla aika perinteinen mies tuossa asiassa, mut jospa te vielä löytäsitte molempia miellyttävän ratkaisun. Joskus toisen pitää joustaa ja joskus se on ihan tautisen vaikeeta... Myötätuntoja ja bd!
Irmelille onnea uuteen kotiin! :flower:
NallePuh... Hui! Tosi inhottava tilanne ollu teillä lähellä... Onneks ei sattunu mitään. Meillä tuossa reissun aikana sattu vähän vastaavia tilanteita useita, mut ne oli kyllä ihan tavallisella tiellä... Siis ei mitään ohituskaistaa ja vastaantulevat teki tosi törkeitä ohituksia. Monta kertaa piti ajaa ihan tien reunaan ja hiljentää rajusti, ettei posahtanu pahki... Kyllä jotkut on oikeesti ihan kaistapääidiootteja... Tosi törkeetä liikenteen vaarantamista jouduttiin siis todistamaan monta kertaa. Onneks päästiin turvallisesti mekin perille. Joko se törttöilyn syy selvis?
Moi uusille! :wave: Toi uus Kata tosiaan vähän sävähdytti, että mitä häh.
Mut ei vahinkoo. Pientä lisäystä nimimerkkiin, niin ei tule sekaannuksia.
Tässä nyt tuli taas tätä romaania... Yritän nyt irtautua muihin hommiin. Mukavaa viikon jatkoa ja ihania kevätpäiviä kaikille masukkaille ja masuasukkaille!
PikkuMyy-80 ja poikanen 31+5