~KesäMassut 2007~

Tervetuloa uusille kesämassuille!

Irmelille onnittelut :flower: voikun olis ihana mennä naimisiin,tarkotus kyllä on mut myöhemmin.

Naru levottomiin jalkoihin ainakin mulla on auttanut magnesium ja suonenvetoihin myös ja jostain luin että rautakin auttaa. Mulla loppu levottomat jalat kokonaan ja suonenvedot lähes kokonaan kun aloin syömään kalcium-magnesiumia ja rautaa.

Ei ole lehdessä ollut juttua siitä tapauksesta kun joku ajeli moottoritietä väärään suuntaan. Kovasti kyllä kiinnostais että minkä takia! Muutenkin jo ihan tarpeeksi pelkään kolaria niin nyt pelkään entistä enemmin. Pitää varmaan hankkia panssarivaunu tai ilmalaiva....

NallePuh ja masuasukki 32+3(jos oikein muistan)
 
Niini,ei tää mikään pieni ole tämä masu!!Enkä sitä siks sanonutkaan että jotain titteliä kaipaisin..
Siis siks sitä mittailenkin tässä iteksiin kun olen sitä mieltä että pojan on pakko kasvaa jos mahanympäryskin kasvaa..

Toisaalta oli ollut kiva jos jokainen ois mitannut masunsa ihan alkuun ja sitten ois nähnyt sen kasvun.Tuo mitta ei oikein sano yhtä eikä toista.Mulla oli vyötärö n.65 cm ennen,muistan kun viime kesäkuussa hääpukua mittailtiin.
Eli kasvu on ollut aika hurjaa!!
Eli masu on kyllä iso,mutta pitäähän sen kasvaakin.

Mua on tuo kans mietityttänyt tuo vajaa 2 vuotiaan hoito.Siis en hoitopaikkaa rupea hakemaan siks että vauva syntyy mutta vähän pelottaa sillä mulla on ollut isompi/isommat aina hoidossa mutta he onkin olleet isoja silloin kun on ollut vauva/vauvat..

Eli esikoisella ja kaksosilla on ikäeroa 4,5 v ja kaksosilla ja Maisalla on taas 6 v!!!
Nyt siis tulee vajaa 2 vuotta ja vähän ole pas...housuissa!! :wave:

Eli mä oon aikalailla saanut aina vauvaan keskittyä kun isot olleet tarhassa/eskarissa/koulussa.

Täytyy vaan mun äitiä ja anoppia pistää hoitamaan tuota isompaa.He kun on suht hyvässä kunnossa,kumpikin alle 60 vuotiaita.


Ja hei Kreecher...Tuo pyyhejuttu,oivoi..Mä olisin saanut slaagin ihan varmasti!!Oon vähän turhankin tarkka kait hygienia jutuista,eli tsiisus...
Ota taskuun omat käsipyyhkeet ens visiitille!! =)

Jaahas,huomenna siirrynkin jo viikolle 34...Huimaa.

kata
 
Irmelille onnittelut kihlautumisen ja tulevien häiden johdosta!
Aikoinaan järjestimme omat häämme aika nopeasti - vajaassa kolmessa kuukaudessa, kun esikoinen ilmoitti tulostaan ja halusimme naimisiin ennenkuin masu näkyi kaikille selvästi. :D

Sairaalakassi on nyt sitten pakattuna lähes kokonaan; vielä sieltä puuttuu kamera+filmiä ja itselle alusvaatteet.
Aika ajoissahan se tuli pakattua, sillä tänään on tasan kaksi kuukautta laskettuun aikaan! :saint: :LOL:

Tervetuloa pinoomme kaikki uudet kesämassut!

Nukkumisesta on ollut keskustelua; nukun aika hyvin vielä, herään kerran yössä vessaan ja pari kertaa yössä vatsakramppiin, jos yritän liian nopeasti unissani kääntää kylkeä. Auts! :x
Närästykseltä olen vielä välttynyt yöaikana, kun muistan ajoissa syödä aika kevyen iltapalan, enkä missään tapauksessa juo illalla appelsiinimehua.

Kaikki normaalit vaatteet alkavat olla pieniä, joten kaksilla äitiyshousuilla ja useilla normaalisti ylisuurilla paidoilla pärjäilen ainakin vielä (onneksi on kuivausrumpu huushollissa, ettei ihan kauhean likaisissa rentuissa tarvitse edes kotonakaan kulkea :whistle: ).
Tekisi kyllä mieli hankkia parit äitiyshousut lisää, mutta jos tämä lapsi jääkin viimeiseksi, niin tuntuu jotenkin turhalta ostokselta enää parin kuukauden takia hankkia niitä...
Kuljen siis viimeisen odotuskuukauden kotosalla luultavasti alasti! :LOL: :kieh: ;)

Riina-Niina ja satuaarre 31+2
 
Riina-Niina voi kun oli hauskasti sanottu :LOL: mulla ihan sama juttu noiden vaatteiden kanssa, kait tässä täytyy sit vaan nudistiksi ruveta :LOL:

mä olin ihan ihmeissäni kun posti toi tänään mulle sieltä vau-kirjasta sen tuotepaketti paketin. sisällä oli pampersin vaippojax2 ja sensitive puhdistuspyyhepaketti. sitten cd missä oli jotain rauhoittavaa musiikkia kuten bachia ja mozartia yms. sitte vielä vau-kirjan synnytyskirjan, sekä elämää äidin vatsassa kirja ja jotain esitteitä yms.
ihan kiva loppujen lopuksi vaikkei mikään ihmeellinen ollutkaan. kaikki ilmainen hyöty tavara on esikkoa odottavalle vaan suurta plussaa =) :flower: :)

huomenna sitten seuraava lääkäri käynti. tuun sitten kertomaan kuulumiset vaikkei siellä mitään ihmeellistä ikinä tehdäkkään.

Hani ja Samppa 32+3
 
moi kaikille!

irmelille oikein paljon onnea!!on ne häät aina niin mukavia! :flower: :heart:

meillä tulee jo juhannuksena 3 vuotta hääpäivästä! :hug:

neuvola kuulumiset rv 30 tasan;
RR: 112/65
sf-mitta: 27
raajatarjonnassa!(jee toivottavasti pysyy loppuun asti! :) )
vauvan syke +150
hemppaa ei otettu ollenkaa..

juu eli nyt toi maha mitta 2291+101cm=2392cm!!

viikko siten oli niin kipeitä liitoskipuja että huh huh..ihme että noin vain meni sitten ohi..sanoin neuvolassa siitä mutta sanoivat että vauva ollut jossain hankalassa asennossa ja nyt kun on oikeassa asennossa on helpottanut olo!jännä..kyllä jo luulin että jään sairaslomalle vaan eipäs sitten vielä tarvinnutkaan! :kieh: kyllä jo ihan mielellään jäis vaan eikait se auta vielä!huh :whistle:

juu taaspa jäi vähän omaksi navaksi koko juttu vaan poika kutsuu iltapalaa laiitamaan niin hyvät voinnit kaikille ja yritän välillä käydä kuulumisia taas kertomasssa!

donskusta ja vauvasta ois kiva kuulla :)

moi vaan!!

AnttuLiisa ja vauva 30 tasan!! :heart:
 
Kata, en mie sitä sillä ajatellutkaan :). Voitais samalla ruveta jakamaan täällä myös vaikka raskausdementoituneimman (hihi, sen saisin varmaan kirkkaasti :kieh: ) tms titteliä jos sille tielle ruvettaisiin :). Mulla tais olla joku pikkusen päälle 70 senttiä vyötärö ennen raskautta, tosin edellismittauksesta onki aikaa..

Onko teillä mitään keinoa akuuttiin suklaanhimoon?? Kohta on pakko lähteä hakemaan levyä jostain kioskilta, kun mies kattoo jääkiekkoa ja syö herkkuja.. "Lainasin" jo yhden Twixin, Snickers pitää kyllä säästää sille.. Aivan tolkuton sokerihinku!! Ei vaan kovin paljoa passais syödä maitonameja tuon laktoosiongelman vuoksi, huomisesta tentissä istumisesta voi tulla muuten hyvin mielenkiintoista :whistle: . Olen varmaan pari kertaa jo tänään valittanut täällä että nyt ei onnistu lukeminen, eikä se kyllä edisty vieläkään (jepjep, palstalla roikkuminen parantaakin asiaa :saint: ). en muista että koskaan olis ollut yhtä hankalaa saada itteänsä pysymään kirjan ääressä..

*muoks* Kreecher, huh tuon käsi-pyllypyyhejutun kanssa! eikö noistakin ole jotkut säännöt tai suositukset olemassa perhepäivähoitajille?

Keskittymiskykyä vailla oleva Niini ja mukeltava massupoikanen edelleen 30+2<br><br>
 
Heipsan ja iltaa!

Juu, tuota pyyhejuttua kauhistelen ja ällöstelen edelleen. En vaan millään keksi, miten asiasta voisi sanoa silleen kauniisti ja rakentavasti, ettei tarttis loukata anoppia. Mutta sanottava on, kun nyt kerran tiedän asiasta... Kun ajattelen itseäni vanhempana, niin haluaisin kyllä tietää, jos lasteni hoitopaikalla olisi joku homma näin rempallaan. :x

Niini, tuohon makeanhimoon kuulemma saattaa auttaa kromi. Eli jotain kromivalmistetta apteekista. Mulla oli esikoisen kanssa ihan kammottava suklaahimo. Yritin hillitä itseäni jättämällä kaiken suklaan kauppaan ja antamalla lompakon miehen mukaan töihin, etten pääse sitä ostamaan. Pahimpana päivänä sitten söin kaakaojauhetta purkista... Siis sitä tummaa kaakaota, en sitä juomajauhetta. Mikähän tässäkin nupissa sillon niin kilahti... :LOL:

Mä en saa ainakaan Katan uutta profiilikuvaa näkyviin, saako muut? (utelias!!!)
Munki pitäs saada napattua vähitelen taas uutta kuvaa... Mitenköhän sekin on olevinaan aina niin kauhian vaivalloista... :whistle:

Tervetuloa anskuli 1978 kesämassujen iloiseen joukkoon! Sullakin tulee tuo 30 viikkoa näköjään ihan juuri täyteen, muista mitata masu! :D

Toi lehtimyyjähomma on kyllä aivan uskomaton! Ne vissiin jotenkin haistaa raskauden... Ja terveyssideäytteitä ei ole tullut kertaakaan koko raskausaikana. Voiko ne muka oikeasti saada sen tiedon raskaudesta jostain? Tuskin nyt neuvolasta ainakaan... :eek:

Meillä pääsee tutustumaan synnäriin vasta joskus viikolla 36. Ja täällä on näköjään vaan niitä ensisynnyttäjille suunnattuja käyntejä, eli kahden tunnin kalvosulkeiset siitä, mitä synnytyksessä tapahtuu. Ei sillä, että kokisin joku asiantuntija olevani, mutta lähinnä vaan kiinnostaisi kiertää läpi se synnäri, kun aiemmat synytykset on olleet eri sairaalassa. No, nöyrryn ja osallistun myös sulkeisiin. Saattaahan sitä oppia uuttakin! :)

Plääh, taas on kello päässyt karkuun. Pakko siirtyä nukkumaan, herätyskello pärähtää taas 5.45. \|O

Öitä!

Kreecher ja Antero 30+6
 
Jousimies70 harmaana
Huomenta vaan kaikille pitkästä aikaa!
Pakko oli harmaana ruveta kirjottamaan, kun siitä on jo niin kauan aikaa, kun viimeksi olen kirjoitellut, että olen unohtanut salasanan... no onnistuuhan se näinkin...
Päivittäin olen teidän juttujanne käynyt lukemassa, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella...
Paljon näyttää muillakin olevan samoja vaivoja, kuin itsellä.. välillä tuntuu, että päivittäin tulee jotain uutta vaivaa...
En muista nyt nimimerkkiä (olisiko ollut Pepsukka), kun pelkäsi, että josko vauva jo kohta tulla tupsahtaa... olisin vaan lohdutuksen sanan sanonut, että mulla edellinen tuli rv33 yhtäkkiä vaan yllättäen ilman mitään ennakkovaroituksia.. ei supistellut eikä mitään, mutta yksi kaunis päivä vaan lapsivedet meni ja sillon oli rv 32 ja jotain... mutta ihan terve poika sieltä tuli ja painoakin oli 2600g.. eli halusin vaan sanoa, että aletaan olla jo aika turvallisilla viikoilla, kun mennään yli 30:nen..
Mulla oli kanssa eilen ylimääräinen lääkäärineuvola, kun nyt ne vähän paremmin tarkkailee, kun edellinen tuli niin paljon ennen... kaikki ainakin toistaiseksi näytti olevan hyvin, mutta eihän sitä koskaan tiedä...
Tarvii varmaan viikonloppuna mittailla oma maha, kun tuo 30 tulee täyteen.. eilen oli 29+4 ja sf-mitta oli 30.
Tässä tällainen pieni sepostus aamu-unenpöpperöisenä, toivottavasti tuli edes muutama järkevä lause...
Mukavaa viikonloppua kaikille kesämasuille ja nauttikaa lämmöstä, sitähän on vissiin viikonlopuksi luvattu....

jousimies-70+asukki 29+5
 
Voih...Meillä oli kotiverkko kaatunut ja jonnekin ne kuvatkin menneet..Hyvä Kreecher,sinäkös se olit kun sanoit!!
Ukolla illaks hommaa,jonhkin olen ne kuvatkin hukannut...No,ilmoitan uusiks heti kun saan kuvan profiiliin...
Musta nyt on masu ihan hurjasti kasvanut vaan pitäähän se loppua kohden kasvaakin.

Mä olen jotenkin ihan sokissa että aika loppuu,alkoi viikko 34...Alan toivooettä menis yliaikaseks ja pysyis pesässään vaan!!!
Hoh,tää kai tätä vuoristorataa...
JOs tulee kremppaa niin sitte eri juttu.Nyt vaan olo niin hyvä että ei uskois olevansa raskaana.

Mä olen kans sanonut että eka/ekoja vaaveja varmasti tupsahtaa niille joilla ei mitään ennusmerkkejä.
Eli kun ne osaa varoa kellä ennenaikasuuden vaara,mutta osa ei ees voi tietää ja toisaalta mulle eräs lääkäri sanoi että siinä ei oikein mikään auta.Jos on tullakseen niin tulee.

Nyt aamupalalle ja sähköpostin lukuun..

Heipat

kata tasan 33
 
Täällä ollaan samaan aikaan NIIN hämillään ilosta että pelosta.

Eilen käytiin synnyttäjien vastaanotolla, kun tuntui, että alapää repiää ja supistukset lisääntyi- pyysivät sitten käymään, kun soitin, että voivat tarkistaa tilanteen.

Se, mitä tipahtelee housuihin on nyt todistetusti valkovuotoa :p !
RR taas korkeampi kuin neuvolassa (viimeksi vastaanotolla oli myös- pelottaa aina niin kauheasti).
Pissanäyte otettiin- lopulliset vastaukset ensi viikolla.
Pehmeä on, mutta mittaa arvioi olevan vajaa 2cm.
Ultrassa vauvaa katseltiin ja sydänkäyrää otettiin; sydänkäyrä hyvä :).

Mutta se mikä sai minut täysin hämilleen (samoin kuin miehen), niin tämä lääkäri sanoi, ettei minulla ole mitään akuuttia hätää. Sanoin, että neuvolalääkäri kuvaili sisätiloja epämukavalla tavalla mössöksi, mitä piti täysin epäammatillisena ja sanoi, ettei ymmärrä, mitä sillä tarkoitettu. Sanoi myös, että minua on liikaa peloteltu ja turhaan käsketty suurinpiirtein kylkiasennossa makaamaan. Saan käydä nyt KÄVELYLLÄ ja muutenkin touhuta ihan rauhassa- pienet supistelutkaan ei haittaa, mutta tietysti jos enemmän alkaa supistelemaan, niin lepoa, nestettä ja sitten jos jatkuu, niin vastaanotolle. Siis tämä on ihan uskomatonta. Neuvolalääkäri ja toinen lääkäri viimeksi viikolla 28 kielsi minulta kaiken tuon. Ollaan nyt aivan hämillään, mutta minähän olen tietysti riemuissani ja aionkin tänään siivota ja käydä kävelyllä ! Mies kyllä sitä mieltä, että pitää silti ottaa rauhallisesti eikä heti liioitella tekemisiä :p , mutta voi tätä riemua, millä mielin heräsin tähäkin aamuun ! Mies sitten kyseli, että ei vissiin synny ensi yönä eikä seuraavana yönä, saattoi lääkäri luvata, mutta siitä eteenpäin ei luvannut mitään - eli eihän sitä koskaan tiedä milloin syntyy.

Painoarvio: Kata, sinä kirjoitit, että sinulla painoarvio 1600g viikolla 31+6. Minullahan oli eilen viikkoja 31+5 ja painoarvio 1.4kg. Lääkäri piti tätä ihan hyvänä :eek: ..en nyt ymmärrä, miten sinua seurataan ja minulle arvio hyvä. Katselin sitä sivua, minkä olit laittanut linkiksi (tekay) ja laitoin siihen minulle tehdyt arviot. Ensimmäinen arvo menee keskiviivoilla (28 viikko 1027g) ja tämä toinen (viikko 32 1.4kg) menee hitusen alaviivan alapuolella. Me ajateltiin, että vauva olisi meillä jo isompi...toisaalta en halua synnyttää mitään jättiläistä, mutta tietäisipä ainakin, että painoa olisi, jos syntyisi ennenaikojaan. Vähän huolettaa, mutta toisaalta lääkäri ei huolestunut...Ja muutenkin muut tuntuvat saaneen jo niin isoja painoarvioita että, esim. melkein 2kg tai 2kg... :\|

Niin, ja kyseltiin vielä, niin tytöltä edelleen näyttää... :whistle: :heart:

Aina, kun vauvan nähnyt ultrassa, niin tulee sellainen olo, että haluaisi pienen jo syliin...mutta toisaalta on NIIN pieni vielä että...

Nyt tuli omaa massua ja omaa huolta, pahoittelen tätä...:).

Pepsukka (joka pääsee touhuilemaan) ja massu 31+6.

Massumitta tänään 77cm eli laitanko sen vielä jatkoksi, vaikka kaksi viikkoa olen myöhässä (?), en vielä lisää...<br><br>
 
Hassua, kirjotin juuri pitkän avautumisviestin, kun olen väsynyt ja kaikki huolettaa. Ekaa kertaa, oikeastaan koko raskauden aikana, iski myös pelko että mitäs jos kaikki ei olekaan/menekään hyvin... Kun olin koko vuodatukseni kirjoittanut, teksti yksinkertaisesti hävisi johonkin! Tietokone sekoilee, en minä.. :saint:

Kivointa tässä on se, että samalla kun teksti hävis, hävis myös murheet ja pelot kuin tuhka tuuleen!! Ehkä se jo auttoi, että kirjoitin ne ylös, vaikkei siitä mitään dokumenttia jäänytkään. Äsken olin vielä tippa linssissa, mutta nyt jo hymynkare huulilla. :) Hormonien piikkiin... :p

Anyway, tänään on viikot 30+0!!! Alkaa siis uusi (toiv. viimeinen) kymmenluku ja tunnen olevani heti paljon pidemmällä masuasukkini kanssa! Mahamitankin mittasin, 2392+100=2492cm!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista, mukava olla mukana!

By the way, tietääkö kukaan mitään kivoja lastenvaate tai -tarvike ja mammavaate-kauppoja Tukholmassa? Myös second hand kiinnostaa. Ollaan miehen kanssa lähdössä lauantaina Tukholmaan, enkä itse tunne kaupunkia lainkaan. Hotellimme on aivan Hötorgetin vieressä.

T:Anskuli1978, rv 30+0
 
Huomenta täältä meiltäkin päin! :)

Vihdoin ja viimein saatiin yö nukuttua hyvin, edes pissalla en huomannut käydä! En herännyt edes herätyskelloon sen soidessa 5.30...En kyllä herännyt edes sumpittelemaan ukon kanssa, vaikka oli kuulemma kovasti kysellyt. Että näin ja täytyy sanoa, meidän isot tytöt ovat aivan ihanii, kun hoitivat aamupalat ym askareet ihan itekseen. Kun minut vihdoin ja viimein herätettiin tuossa 9 aikaan, aamupala odotti pöydässä, pienimmät jo syöneet, vaipat vaihdettu kaikista pienimmälle... Oli siis aivan kuningatar olo! =) Kyselin siinä isommilta , että mistäs nyt tämmöinen hemmottelu. Kuulemma koska oon ollut niin kauheen väsynyt nyt viime viikot, että mun oli pakko saada nukkuu, ja kuulemma joka aamu heitä hemmottelen vaikka osaisivat jo itekkin hoitaa hommia! Vähän olin autuaana! Siis ihana perhe, en voi muuta sanoo :D Onnex tää on vaan väliaikasta, hih, kyllä se joka-aamuinen jähinä alkaa viimestään huomen aamulla! Mutta myönnettäköön, nautin joka solullani!

Sokeriarvotkin oli taas aivan normaalit paastoarvot 4,8. Katotaan että miten humpsahtavat sitten 1,5 tuntii aamupalan jälkeen? Masuasukki potkii taas kylkiluihin ja ottaa voimia tuolta vatsanpohjasta...Kauheesti alkoi närästään, oiskohan noitten ihanien ruisleipävoikkareiden ja kaurapuurolautasellisen ansiota? Kahvii en juonut koska tee oli valmiiksi haudutettuna, iki-ihanaa rooisboo-teetä vaniljaa ja mansikkaa,njam...

pepsukalle muutama sananen: Ihanaa kun fiilikset nousivat, mutta muista ettet nyt innoissas ala liikaa rehkiin...Itse sorrun siihen aika ajoin ja sitten taas täytyy olla vatupassiasennossa ties kuinka kauan, kun supistelut eivät ota laantuakseen...Stressaan aina kauheesti kun pitäis olla rauhallinen ja vaan ottaa relax...Luulen että kotityöt katoo jonnekkin silläaikaa kun itse lepäilen! :ashamed: Nyt on ukko sentään saanut taottuu päähäni että kun hän tulee töistä, niin imuroi ja pesee lattiat...Imuroida saakin mutta se lattianpesu...Se on kyllä ihan mun omii heinii, muuten ei tuu hyvä. Ja TOLUlta täytyy koti tuoksuu ainakin jonkin aikaa siivouksen jälkeen...Siitä muuten tulikin semmoinen kysymys kaikille kesämassuille Onko kellään muulla tällasii ns. pakollisii tuoksuja mitä pitää ainakin saada nuuhkasta muutaman kerran päivässä?
Itelläni on tuo tolu-puhdistusaine :eek: Se on niin ihanan tuoksusta, että olen siihen aivan koukussa...Mutta silloin kun en oo raskaana, voin käyttää myös muita pesuaineita. Olenko outo vai mitä mieltä ootte?? Hei nyt jätän teidät taas joksikin aikaa ja menen riehumaan noitten pienimpien kanssa!

Ihanaa keväistä perjantaita kaikille toivottaen MHP :kieh:

Ja
Kata mulla tökkii toi säpo tosi kovaa, en pääse ees kirjautuun...joten yritetään pidellä yhteyksii, jotenkin :(
 
tuoksuista kyseli MHP. Minulla ei ole muita pakollisia tuoksuja, kuin miehen oma ihon tuoksu. Jotenkin tykkään siitä kauhiasti... Ei siis deodorantin tai saippuan haju,vaan ihan puhtaan ihon (tai vaikka vähän hikisenkin ihon) tuoksu.

Sitten on hajuja, joita en kertakaikkiaan voi sietää. Kahvi on yksi (en kyllä juo itse muutenkaan), joka on ennen tuoksunut kivalta, mutta nyt ällöttää. Tupakalla käyneen luokkakaverin vieressä en voi edes istua, kun se haju on niin voimakas ja vastenmielinen! Tämä tosin on ollut tuttua jo ennen raskautta.

Viime yönä näin tosi selvän vauvaunen. Taustaksi, en yhtään tiedä tulevan esikoisen sukupuolta, en osaa edes arvata. Unessa sitten katsoin masuani, ja näin sinne sisään, ihan kuin punasävyisessä 4D ultrassa. Siellä kölli pikkuinen tyttö, näin vauvan alapään ihan selvästi ja ajattelin, että näköjään selvisi tämän vauvan sukupuoli sittenkin ennen synnytystä. Heti perään mietin, että onpa kiva saada tyttö, kun on jo kaksi poikalasta.

Tarkoittaakohan tämä nyt sitä, että tämä ensimmäinen on tyttö, vai että saan kaksi poikaa ensin ja sitten tytön... :p No joo, en kauheasti luota uniin, tämä vaan oli niin selvä ja elävä.

Kertokaa muutkin vauvaunistanne!
 
Heips!

Eilen taas palstalla jumitti just sillon, kun olisin tullu kuulumisiani kirjottelemaan, joten täytyi lykätä hieman. Eipä nyt ainakaan mies vieressä hermoile, kun kestää... :whistle:

Kata... Täältä sitä romaania taas tulee... :LOL:

Eli neuvolassa poikkesin eilen ja lievää noottiahan siellä tuli. Paino on noussut nyt 8.5kg eli viimeisten 3 viikon aikana 1kg/viikko!!! :ashamed: Pääsiäisreissun mässytyksellä ja jatkuvalla istuskelulla on varmasti osuutta asiaan, mut tää mamma vaihtaa nyt kevyempään. (Kovin monesta tosin ei voi keventää. Kieltämättä karkkeja on menny nyt vähän liian usein, joten niistä ainakin.) Nestettäkin on kertynyt ja turvottaa, joten ananasta ja sitruunaa kehiin. Terkkari suositteli ottamaan kihlasormuksenkin pois... En ota ennen kuin on pakko, ainoa joka ei vielä purista liikaa.

RR 116/70 eli edelleen hyvä. Aika tasasena on pysynyt. Sf-mitta 31, syke 146 ja raivotarjonnassa veikkasi olevan. Hemoglobiinia ei mitattu, kun sokerirasituksessa oli 119 ja aloitin sen jälkeen raudan. Seuraavalla kerralla ehkä. Pissa puhdas.

Synnytystapa-arvioon kateltiin aikaa, mut ei vielä varattu... En haluu mennä sille ukolle, joten katotaan jos pääsisin jollekin muulle. Sen lääkärin luona käynti on jotenkin niin epämiellyttävää, kun on niin ylivirallinen ja hätäinen. Fiilistä ei tosiaan paranna se, että molempien käyntien jälkeen on tullu ongelmia. Mokoma pahan ilman lintu... :headwall:

Hani-... Mä sain eilen laput sitä synnärikierrosta koskien ja miehen kanssa pähkäiltiin ajankohtaa. Mies pääsee neljältä töistä eikä suoraan viiti tulla (sellasena ihanasti duunarin näkösenä), joten toi 18.30 alkava on meille ainoo vaihtoehto. En o vielä soittanu, joten päivää en tiedä. Tuun sit kertoon... Olishan se kieltämätä jännä törmätä, mut ei taideta ton osalta.

Irmelille hurjasti onnea! :flower: Tosi ihana juttu... (Mä täällä vähän kadena...) Nopeita ootte häitä järjestään, mut eipä sit koko vuotta stressaa asian kanssa. :) Ihanilta kuulosti noi pukusuunnitelmat ja muut.

Kreecher... Ihan kauhee toi pyyhehomma!!! :x :headwall: Ei varmaan mullakaan olis heti löytyny sanoja, mut ihan varmasti sanoisin asiasta. Tosi epähygieenistä. Ihan käsittämätöntä, että pph tekee noin. Toivottavasti anopissas on naista kattoo peiliin sen sijaan, että vetää sulle hirveet herneet.

Tosta muuten tulikin mieleen... Olin 4kk töissä tossa muinoin yhdessä pikkufirmassa lehtiä kaupittelemassa. Siel oli vessassa käsipyyhe sillon mun alottaessa ihan ok kunnossa, mut en siihen kovin montaa kertaa kuivannu... Sitä ei vaihdettu kertaakaan mun siellä työskentelyn aikana!!! :x Voitte kuvitella mille se näytti ja hais siinä vaiheessa kun lopetin, kun firmassa kuitenkin työskenteli vähimmillään 10 henkilöä ja jotkut siihen jatkuvasti kätensä kuivas. Yöks! :x

Kiva lukea Jonnakarin ja muitten pitempään taustailleitten kuulumisia. Kiva, että ette o kokonaan kadonneet. :)

Uusille tervetuloa! Vielä mahtuu... :)

Kutinoista oli puhetta... Mulla on ajoittain masu alkanu kutisemaan ja sit kun ravin varovasti, tulee masusta potkua. Kutittaakohan se vauvaa? Kädet on kuivat, mut masun kutinan syynä lienee kasvaminen. Rasvailu on unohtunu, mut hyvin näyttää nahka joustavan vielä.

Mulle tuli kans eilen se Vau*kirjan paketti... Eipä siellä hirveesti ollu, mut kaikki kotiinpäin. Ne kirjaset ainakin oli ihan kivoja. Esitteitä ei mulla kyl ollu muuta ku Pampersilta... Mitä Hani- sul oli?

Neuvolassa kysyin Pampersin ja Liberon kasseista... Jaetaan kuulemma molemmat synnärillä, joten pitääpä muistaa siellä kysellä.

AnttuLiisa... Mua jäi ihmetyttämään toi kun kirjotit, että sun vauva on raajatarjonnassa. Mitä se tarkottaa? Mä käsitän sen niin, että jalat olis edellä... Ei kai se o toivottavaa? Onko mulla jääny jotain tajuamatta, kun ihan uus käsite mulle tollanen?

Niini... Suklaata saa myös maidottomana ja tummanhan sanotaan olevan terveellistä. Hyvällä omallatunnolla siis vähän voi nautiskella. :p Brunberg tai jotain on se merkki ja ainakin S-marketeissa oon nähnyt (en kaikissa). Mun mielestä se suklaa on sellasta, mitä ei edes jaksa liikaa syödä... Muutama pala riittää. Tää kyllä tais olla huono vinkki makeanhimoselle... Anteeks. :ashamed: :whistle: :ashamed:

Lehtimyyjäasiaan en tiedä muuta vastusta kuin sen, että ne saattaa saada tiedon noitten erilaisten kerhojen kautta. Siis niihin kun rekisteröityy, niin jotkut välittää tietoja yhteistyökumppaneille. Siitä on kyllä maininta sopimusehdoissa, jotka kannattaa muutenkin lukee. Esim. oliko Pampers vai mikä, kun ehdoissa lukee, että rekisteröityvä sallii palveluntarjoajan tarkkailla netin käyttöä eli mitä sivustoja käyttää. Ihan siis palvelun kehittäminen mielessä, mut ite en missään nimessä sellaseen tietoisesti suostu. En mä haluu koneelleni mitään vakoiluohjelmia. Onneks liittyä voi muillakin tavoilla.

Pepsukka... Kiva, että rajotuksia karsittiin. On varmasti paljon helpompi lepäillä, kun saa jotain tehdä. Ota kuitenkin rauhassa liikoja innostumatta, ettei touhuilu kostaudu. Voimia! :hug:

MHP... Ihana aamu sulla! :) Kiva, että perhe tollai huomioi, varsinkin sillon kun se tulee erityisesti tarpeeseen.

Swerfiel... Kiva uni sulla. :) En kyl osaa sanoa kummin vois tulkita. Mä oon muutaman kerran sanonu miehelle, että olis kiva, kun toi masu olis läpikuultava... Vois kurkkia millanen jässikkä siellä köllöttää, tietäis asennon varmaks ja vois helpommin kommunikoida. Mut ei mulle edes unessa... :)

Mutsi ennusti mulle sormuksella... Kerroinkos jo? Poika, tyttö ja poika. Mun toinen mummo kyl oli sitä mieltä, että tyttö on tulossa... Saas nähdä osuuko oikeeseen... Mutsilla piti vastaava ennustus paikkaansa.

Tässä tais tulla nyt kaikki tähän romaaniin... :p Täytynee alkaa siivoilemaan ennen kun tilanne täysin riistäytyy. Mutsin antamat pikkuvaatteet koneeseen ja imuri hurisemaan... Ei kukaan haluis jeesiä, kun mä en yhtään tykkää siivoilla...? :whistle:

PikkuMyy-80 ja poikanen 32+0

Muoks, muoks ja muoks*... Hirveesti kirjotusvirheitä. Joku lukihäriöpäivä vissiin tänään. :whistle: <br><br>
 
Onpa ihanaa kun paistaa aurinko ja viikonlopuksi on luvattu lämmintä! Kovasti odottelen että kesä tulis,ei nyt vielä kauheen kuumat ilmat kuitenkaan mut että olis aurinkoista ja aika lämmintä.

Kiva että saat Pepsukka jotain tehdä,piristää varmasti. Mulla kovettuu heti maha jos kävelen vaikka kaupungilla tai postilaatikolle,pitää kävellä tosi hiljaa.

Mulla alkaa kans tulla paniikki kun mitään valmisteluja en ole viel tehny vaikka onhan tässä laskettuun aikaan vielä aikaa mut kun eihän sitä voi tosiaan tietää vaikka tulis aikasemmin. Esikoinen kyllä meni tasan viikon yli. Supisteluja ei ollut vaan lapsiveden menolla käynnisty. Tänään ollaan pojan kanssa menossa kauppaan ja sen jälkee olen niin puhki etten jaksa tehdä mitään :\|

Soitin poliisilaitokselle ja kyselin siitä ajajasta niin vanhempi mieshenkilö ja arviointivirhe! Ei oo nimittäin ensimmäinen kerta kun joku pappa lähtee motaria väärään suuntaan. Keskiviikkona 45 minuuttia ohjelmassa olikin juttua näistä liikenteen riskitekijöistä ja että pitäs oikeesti ottaa kortti pois niiltä jotka ei oo ajokykysiä ja jotka on riski liikenteessä!! Olen ihan samaa mieltä et jotain pitäs asialle tehdä!!

Nyt aletaan valmistautua kauppareissuun.

NallePuh ja masuasukki 32+4
 
Pikainen kysymys:
Mitä vaaraa vauvalle on selällään nukkumisessa?Vai onko siitä haittaa jos itse ei huomaa oloa tukalaksi?Nukun kyljillä ja selällä-kierin kuin mikäkin-eli en pelkästään selälläni ole.
Luin vaan jonkun kirj.jossa vauvan verenkierto vois häiriintyä???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.04.2007 klo 21:02 Hiiviö kirjoitti:
Tervetuloa mukaan masuasukin huolestunut pesä! Lisäilen sut tuonne etusivun listaan :)

Mantsu! Olitkos ihan vuorokausiseurannassa sokereista vai...? Tekivät myös ultran siellä vai?

Mulla nyt varmistui se vuorokausiseuranta aika ensi viikon torstaiksi ja kovasti toivon, että nyt jo tekisivät painoarviota, vaikka sitten viikoilla 36 onkin se synnytystapa arvio, jossa myös paivoarvio... Mutta olisi siis kiva tietää jo nyt missä mennään.


Hiiviölle vastausta...pikaisesti laitan.... Joo oon vuorokausiseurannassa...otan 7 kertaa päivässä verensokerin..ennen syömistä ja 1½ h syönnin jälkeen...oon saanut hyvin laskettua arvoja tuon ruokavalion avulla...ja liikkua oon yrittänyt mitä tän masun kanssa pystyy ilman supisteluja..eli ihan pieniä kävely tai pyöräilylenkkejä...

Oon nyt käynyt 2 vkon välein tuolla äitipolilla sokerien takia ja siellä aina otettu ultra ja sit painoarvio näille viikolle...nyt olin tiistaina (30+1) ja vauva oli 1500g Eli ok näille viikoille!

TV: Mantsu ja "toukka" 30+5
 
Mä en sitte tiiä miks mua seurataan ja olikos se Pepsukka jolla sitten lukema ok.
Kait siihen mitä mulla oli Maisasta,hällä hidasta kasvua myös ja sitten tuo hepatoosi tausta.
Sitä nyt katotaan että paino lähtee nousuun sillä 30 viikon jälkeen pitäis noin 200 g tulla viikossa vauvalle.
Nyt vaikkuttaa että on 100g per viko ja se melko vähän.sillä kasvulla poika olis vajaa 2,5 kg.Ja mulla kuitenkin nämä aiemmat on olleet suht hyvän kokoisia paitsi Maisa kasvoi hitaaasti,viikolla 33 oli 1600 g painoarvio.

Musta on hyvä että tarkkaillaan.
Ja siitähän kirjoitinkin jo että mulle eräs lääkäri sanoi että liikunnalla ei saa pelkästään vauvaa tulemaan,että lepo ei periaatteessa ees auta.
Eli normaalia olemista voi olla,mutta se miks makuutetaan äitejä on siks että tuntuis että tehään ees jotain...
Nooh,tä yhen lekurin mielipide,mutta mene ja tiiä.

Tiiän että monella mennyt yliaikaseks kun alku on makuutettu... =)

MHP!!!
Hei,mä oon tänne joskus kirjoitellutkin mun TOLU-vimmasta!!
Oli jo Maisaa oottaessa,varsinkin se valmiiks laimennettu suihkupullo...Ai NAM!!!
Mä pesen seinät ja kaapinovet ja lattiat ja kaikki...Tuo vajaa 2 v tytteli tulee rätin kanssa ja hokee tsuih,tsuih...HInkkaa ja puunaa... :kieh:

Mulla siis ihan samainen tuoksuvimma ja sitten tuo otsonaattori!!!
Siitä kun tulee samanlainen raikas tuoksu kuin olis tuulettanut viikon pakkasessa ja vähän kuin ukkosen jälkeen!!!
Ai että,mä oon niihin ihan koukkussa.
Miehellä siis tuo otsonaattori ja sillä välillä tapetaan pöpöjä ja raikastetaan ilmaa.
Hällä se oman firman puolesta siis..

Nyt en enää muista mitä piti sanoo,oli kovasti juttuu...

No,jatkuu seuraavassa numerossa!!

kata 33+0
 
KATAMIKÄ IHMEEN OTSONAATTORI? =) SIIS EN OO KUULLUKKAAN???Onks se joku ilmanraikastin tai jotain? Täytyy varmaan kokeilla, hih...meillä kun tuntuu menevän nää meijän jutut ja muutkin aika yksiin! :LOL: Siis on tässä äiskänä ihanat oltavat.Tultiin just poitsujen kanssa tuolta pihatöistä sisään...Kummatkin nahkaansa myöten mullassa ja märkinä-------------> eli suihkuun kummatkin...nyt hilluvat alasti tuossa vieressä ja tanssivat ja kailottavat täysillä Irinan Pokka-biisiä...Varsinainen pippeliparaati!nyt ettiin ukoille vaatteet ja ruoanlaittopuuhiin, kohta nuo isommatkin tulevat koulusta! Masuasukilla omat biletykset, ja mulla alkoi supisteleen...taidankin ekax hieman levähtää! Jaksamisia kaikille ja kuullaan taas myöhemmin! Terv MHP :LOL: 29+2<br><br>
 
Heipsan kaikille!

Mun mieltä on askarruttanut koko päivän tälläinen juttu, kun olen nukkunut tosi, tosi huonosti pari yötä. Toissayönä heräsin vähän väliä supistuksiin ja viime yönä en saanut nukuttua, kun takapuoli tuntui niin oudolta (?) Jo illalla saunassa huomasin, etten voinut istua tyypilliseen tapaani lauteilla vähän puoli-istuvassa asennossa, seinään nojaten.. Kun takapuoleen jotenkin otti..

Nyt koko päivän takapuolessa on tietynlainen "paineen tunne" ja vihloo joka puolelta, lonkista, takapuolesta, pimpsasta jne.. En siis pääse kunnolla kävelemään tuolta ja kun jotain yritän tehdä, niin saan olla kaksinkerroin ja välillä on sellainen supistuksen tunne (en ole siitä kyllä varma).. Mahtaako tämä nyt olla sitä kuuluisaa liitoskipua..? Jos niin kyllä tuntuu aika tavalla!!

Ensi viikon ti menen kyllä äippäpolille, mutta kun siihen tuntuu vielä olevan ikuisuus.

Edellisessä raskaudessa kärsin jo puolesta välistä asti supistuksista ja olin välillä niistä sairaalassa tipassakin. Nyt on ollut vähän sama homma, mutten jotenkin näin kolmannellakaan kerralla luota itseeni, että luenko nyt oikein vai väärin ja liioittelenko ja onko tämä normaalia..

Pyydän anteeks kaikilta kun kirjoittelen aina niin omaa napaa, mutta kun en koskaan muista mitä muut on kirjoitellut :ashamed:
Edelleen kyllä olen mukana juonessa.. =)

Pepsukalle terveisiä, älä rehki liiaksi! :)

T:Jonnakar ja Pikkuinen 31+0

P.S. Kirjoitin tän ihan omaksi aloitukseksikin, mutta jos jollain olis täällä jotain kommentoitavaa tai omaa kokemusta..
 
Kevätkesäinen tervehdys kaikille!

Irmelille heti kärkee onnittelut sekä muutosta uuteen kotiin että kosinnasta. Eiköhän sulla taas oo hommia vaikka kuinka vaikka kotona jo oletkin! :flower:
Tervetuloa uusille pinon löytäneille, kiva!

Levottomista jaloista oli juttua. Tuttu vaiva toisinaan. Jostain olen lukenut että elimistön varastoraudanpuute voi olla toisille syynä, eli hemppa voi olla ihan ok, mutta raudasta on silti puutetta. Liekö paikaannsapitävää en tiedä, mutta kokeilla voi ken haluaa. Varsinkin jos ei oo vielä muuten rautakuuria aloittanut...

Valkovuoto taisi vaivata ainakin pepsukkaa ja oisko ollu pikkumyylläkin samaa vaivaa. Mulla tulee kans sellasia yhtäkkisiä lorauksia etenkin jos enemmän liikun. Tuntuu että ne on vähän liiallisia ja epämiellyttäviä, mutta neuvolassa sanoivat että ihan tavallisia.

Ultrakuulumisia :heart: :heart: :heart:
Olin alun verenvuotojn takia ylimääräisessä kontrollissa tiistaina (32+1), ja tulin sielä ihan ilosta vinkuen kun kaikki oli ok. Oli nimittäin eka kerta tässä raskaudesa kun ultrassa ei ollu mitään poikkeavaa löydöstä, ja tämä oli sentään jo viides kerta! Vauva oli arvion mukaan tomera 2-2,1 kiloinen. Kata tais ihmetellä jossain vaiheesas isoja heittoja lasketussa ajassa eri mitoista, mullakin vaihteli melkein kolme viikkoa, mutta näytti olevan lukujen perässä ilmoitettu mittuastarkkuuskin +/-3 viikkoa. Nyt relaan jo minäkin, alkaa olla sekä viikkoja että painoa aika hyvin kasassa,ja kun kerta kaikki on kunnossa niin uskaltaa vähän reippaammin liikkuakin. Kohdunkauakanavaa oli jäljellä 4,5cm, eli kohdunsuun pehmeneminen ja aukeeminenkin on ollu lähinnä "kosmeettista" kypsymistä.

Yöt saan nukutua taas hyvin, ei tarvi valvoa tuntitolkulla aamuyöllä vaikka sattuiskin heräämään. Vessassakaan en käy, tosin juomista tarvis varmaan lisätä. Ei oikein vesi maistu, joutuu melkein pakottamaan itseään juomaan. Närästys kiusaa jos makaa vasemmalla kyljellä tai syö reilunpuoleisesti. Olo alkaa tuntua nyt jo aika täyteenahdetulle, ja vielä vauva on kuitenkin aika pieni...

Mahtaiskohan sitä vielä päästä polkupyörällä liikkeelle... tekis niin mieli mennä pikku sight-seeingille pojan kanssa. Kerran kokeilin kun lumet välillä suli, mutta silloin ei vielä maha ollu kauheesti tiellä. Hmmm. Onhan tuossa tietty riskinsä.

Ai niin pojasta tulikin mieleeni, meidän on nyt 1v 9kk ja ollaan ihan lirissä sen kanssa iltaisin. Yksivuotiaasta saakka on nukahtanu tosi iisisti kun on vaan tehty iltatoimet ja pistetty sänkyyn omaan huoneeseen, on saattanu olla puolikin tuntia kyllä hereillä, mutta kiltisti kuitenkin nukahtanut. Nyt se menee nukkumaan kuten ennenkin, mutta heti kun ovi suljetaan alkaa tavarat lennellä sängystä. Muutamana iltana petasin sängyn uudelleen ja sanoin että nyt nukutaan, mutta sitten meni hermo kun se lopulta riisui yöpuvun ja heitti patjankin pinniksestä pois. Sit se huutaa tänne! ihan onnellisena saavutuksistaan. Teillä keillä on kokemusta enempi, mitä tollaselle on paras tehdä? Oon nyt kahtena iltana sanonu etten nosta takas tavaroita, sit sanonu hyvää yötä ja jättänyt sen tyhjään sänkyyn. Siinä vaiheessa se hermostuu ja rupee itkemään, ja nukahtaa sitten heti kiltisti kun petaan sängyn ja pistän sen nukkumaan. Mutta siis tohon touhuun uppoo ainaki tunti puoltoista ennen ku se nukahtaa. Jos jään sen huoneen sohvalle vahtimaan, niin se on pitkään ihan kiltisti ja jutella höpöttöö itsekseen, mut sit kun se ei saa rauhoituttua uneen niin alkaa toi rumba. Ennen nukkumaanmeno ei oo tosiaan ollu mikään ongelma, joten uskoisin että oikeilla keinoilla siihen ois ihan helppo päästä takas.... mutta mitkä ne on??? Kuuluuks tollanen ikäkauteen vai onks sille iskeny joku hyperaktiivisuushäiriö? Meidän piti vaihtaa sille isonpojan sänkykin hyvissä ajoin enne vauvantuloa, mutta en oikein tiedä onko just nyt kovin hyvä aika?

Sori pitkät sepustukset, mutta jospa joku osais antaa hyviä vinkkejä!

Nipsu78 ja masuasukki 32+4
 
Perjantai päivää kaikille! :flower:

Irmelille hurjasti paljon onnea tulevista häistä! Aivan ihanaa :heart: Niin ne tosiaan osaa nuo miehet joskus yllättää; positiivisestikin ;)

Naru kyseli miten saa ajan kulumaan kun on jäänyt äippälomalle. Ehkä tosiaan jos esikoista odottaa saattaa olla joskus vaikeuksia ajan kulumisen kanssa, mutta kun noita perillisiä tuossa jo muutama pyörii niin ei tosiaankaan ole vapaa-ajan ongelmia. Se muutama tunti aamupäivästä, kun lapset on koulussa ja eskarissa niin kuluu yhdessä hujauksessa siivoillessa ja ruokaa laittaessa. Joskus saattaa kipaista kaupoilla tai jollain kaverilla siinä välissä. Ja iltapäivä meneekin sitten lasten kanssa.

Kreecher otti puheeksi tuon subjektiivisen päivähoito oikeuden. Kyllä minäkin osittain olen vähän sitä vastaan. Lähinnä siinä tapauksessa, että jompikumpi vanhemmista on vaikka työttömänä kotona ja pienetkin lapset viedään päiväkotiin klo 7-17, kun ei itse viitsitä hoitaa muksujaan. Eriasia on tietenkin jos kotona oleva vanhempi on kovin uupunut, sairas tmv. tai lapsi tarvitsee jonkin syyn vuoksi päivähoitoa. Meilläkin tuo 5 vuotias käy vielä toukokuun loppuun asti päiväkodissa 3x viikossa neljän tunnin ajan, lähinnä sen takia, että se on kuitenkin jo sen verran iso poika, että kaipaa ohjattua toimintaa ja kavereita. Syksystä se menee sitten srk:n kerhoon kahtena päivänä viikossa.

Yöt menee mulla vaihtelevasti. Joskus nukkuu oikeinkin hyvin, mutta pääsääntöisesti uni on kyllä tosi katkonaista. Lähinnä unta katkoo tuo lonkkien särkeminen, kun saa ihan myötäänsä olla kylkeä kääntämässä. Olis kiva tietää kyllä kuinka monta sataa kertaa sitä tulee yön aikana kylkeä käännettyä. Ja tosiaan kun tuo maha alkaa olla jo niin iso niin tuo kääntymisoperaatio on sen verran työläs että joka kerta herää. Vessassa saa käydä vaihtelevasti 1-100 kertaa yössä. Vauva muljuttelee päätään? niin tuolla rakon tietämillä, että saa aikaseks pissahädän tunteen vaikka ei rakossa oliskaan kuin tippa. Päivisin oon ollu kyllä nyt aiempaa väsyneempi, johtuen varmaan suureksi osaksi noista rikkonaisista öistä.

Plääh.. Piti käydä välissä koirajahdissa! Pojat tuli sanomaan, että meidän pihassa on vieras koira ja vaikka ensin epäilin, että narraavat niin koirahan siellä oli. Oli vaan niin kovin arka, että aikansa meni ennen ku sain kiinni. Naapurin mukaan on koko päivän pyörinyt tässä ympäristössä, ei ollu sillekään antanu kiinni. No nyt se on tuolla terassilla odottelemassa. Soitin poliisille ja lupasin vähän aikaa pitää täällä sitä jos omistaja ilmaantuis.

Mielialat vaihtelee tosiaan ihan omanpäänsä mukaan ilosta itkuun ja riemusta raivoon. Tänäänkin alko itkettää yhtäkkiä kun olin vieny pojat päiväkotiin ja siellä justiin yksi hoitajista lähti tohinalla viemään yhtä poikaa terveyskeskukseen, oli ilmeisesti syönyt aamupalalla jotain mille on allerginen. En tiedä miten se asia kosketti jotenkin niin, että kun lähdin pois tuli itku. Ja sitten saan ihan ihme raivareita asioista jotka toisinaan ei häiritse yhtään, mutta toisinaan saa kertakaikkiaan raivostumaan, esimerkkinä olohuoneessa syöminen.

Mulle tipahti eilen kans postilaatikkoon se vau´kirjan näytepakkaus, oon kyllä saattanut netissä surffaillessa sen joskus tilatakin. Ihan kiva oli saada muutama näyte vaippa, jotka sitten sai asetella vaipoille tarkoitettuun koriin :) Mua ei nuo puhelinmyyjät ole kiusannut, mä oon tehny jo monta vuotta sitten puhelinmyyntikiellon, kun meni hermo jokapäivä soitteleviin kaupustelijoihin. Se kielto on kyllä tepsinyt eikä puhelinmyyjistä ole ollut pitkään aikaan vaivaa.

Sairaalakassia en ole vielä edes suunnitellut, en kyllä muista että aiemminkaan olisin mitään ihmeitä pakannut. Isäntä on sitten saanut kantaa sairaalaan tarvittavia tavaroita :ashamed: Nyt voisi kyllä kunnostautua ja pakata edes jotain. Mitään ihmeitä en kyllä aio mukanani raahata, sillä edelleen toiveissa on polikliininen synnytys sikälimikäli vauvalla ja itsellä on kaikki kunnossa. Mutta omat pikkarit ja siteet kyllä otan tälläkertaa. Ne sairaalan kuminauhaviritelmät ja verkkohousut on niin kammottavia.

Vaatepulmaa tuntuu olevan siis muillakin kuin mulla. Mullakaan ei ole kun kahdet äitiyshousut, joista toiset pilasin kun siivoilin vähän liian innokkaasti kloriitilla :whistle: ja sitten on jotain noita lököhousuja kotikäyttöön. Paitoja on muutama käyttökelpoinen. Mua aina hävettää kun päiväkotiinkin vie noita muksuja, että kattovat ne tädit varmaan siellä, että aina toi kulkee samoissa housuissa. Mutta en kyllä tosiaankaan enää ala uusia ostelemaan. Takin kanssakin alkaa olla ongelmaa, kevättakki kinnaa melkoisesti mahan kohdalta. Tulis nyt vaan niin lämmin, että pärjäis ilman takkia tai että vois edes pitää takin auki. Mutta siskot, ei hätää, ei teidän tarvitse alastomiksi ryhtyä! Ottakaamme niksi-pirkan oiva niksi käyttöön ja pukeutukaamme pussilakanoihin! Ei muuta ku reikä keskelle pään aukoksi, käsireiäthän löytyy valmiina :LOL: :LOL:

Ihanaa Pepsukka, että sulla asiat käänty parempaan! Mutta tosiaan älä innostu liikaa rehkimään. Niin ja laita ihmeessä se sun mahamittas joukon jatkoksi :)

anskuli1978 Tervetuola mukaan :flower: Kyselit noista Tukholman mamma- ja lastenvaatekaupoista. Siellä keskustassahan on tietty nää samat Lindexit ja H&M:t, ku täälläkin, mutta sitten siellä keskustassa on myös Åhlensin tavaratalo, jossa oli aivan ihana lastenvaate ja tarvikekauppa (löytyy tavaratalon muistaakseni toiseksi alimmasta kerroksesta). Itse hullaannuin siellä kaupassa, niin ihania vaatteita siellä oli, eikä edes mitään ihan törkeän hintaisiakaan.

Pompula selällään nukkumisessa on se vaara, että kohtu voi painaa isoja suonia ja näin ollen äidin verenkierto heikkenee ja siten myös vauvankin. Mutta jos olo selällään on hyvä niin silloin ei syytä huoleen. Kyllä sen olostaan sitten huomaa jos ei parane olla selällään. Itselle ainakin tulee hyvin pian selinmakuulla huono ja ahdistava olo.

Jonnakar minusta kuulostaa hyvinkin liitoskivuilta nuo kuvailemasi oireet.

Jaa joskohan sitä lopettelis tarinoinnin vihdoin. Hyvät viikonloput kaikille!

Teppana & pikku-ukko 30+4
 
MHP:eek:tsonaattori tuhoaa otsonilla ilmasta pöpöt ja esim seinien välistä homeet ym epäpuhtaudet.Myös raikastaa huoneilman ja teho on melko pitkäaikasta.
Huoneessa ei voi oleskella otsonoinnin aikana,sillä otsoni syö hapen ilmasta.

Miehellä oma yritys joka tekee otsonointeja ja siis hyötykäyttöä kotona!!!

Autoista tupakin hajut tms.veneistä ja asuntovaunuista ummehtunut haju poistuu tuolla otsonaattorilla nopeeta.

Aivan ihana tuoksu tosiaan!!! :p

Ja todella tuo Tolu on ihan ykkönen!!Meillä yläkerta puulattiaa ja siihen tarraa ihanasti tuo tuoksu!!Mutta joka toinen päivä on puunattava että tuoksu säilyy!!!

Mitä vielä,Jonnakar luulisin että on liitoskipuja myös minä..Mulla ei moisesta vaivasta ole omakoht kokemusta mutta siltä kuulostais!!

Teppana!!Ihana masukuva!!!Niin söpö!!

täällä pelit kesken,triviaalia pelataan!!!Nyt jäi soimaan tuo pirun Irinan Pokka!!Täks MHP!!! ;)

kata 33 vieläkin... :D
 
APUVA!
Meil kakkashow! Mein pienin 1,6 vuotias tykkäskin olla ilman housuvaippoja... Eli arvata saattaakin mitä tapahtui! Laitoin pikku-ukon päikkäreille ja hetken kuluttua kävin katsomassa nukutaanko nyt ihan tosissaan vai ei...Kaikki oli hyvin ja rauhallisesti, menin jatkamaan ruoanlaittoa. Jonkin ajan kuluttua aloin haistaa nenässäni aivan toisenlaisia tuoksuja kuin valmistamani lihapullat...Ehdin jo syytellä 3.a isompaa jotka pötköilivät sohvalla. Meillä kun on aina välillä muksuilla sellasia kaasutteluskaboja! :ashamed: Hetken kuluttua hajun syy selvisi...Pinnasängystä kuului riemunkiljahduksia ja haju vain voimistui lastenhuoneen ovelle päästyäni...Ekaksi näen kakkavaipan lattialla, sitten näen pienen ihanan ukkelini enkelinkasvot aivan ruskeina, koko pullea kroppa samanlaisessa kökössä...Sänky, lakanat, peitot, tyyny, tapetit...jopa se rakas pehmo-oravakin, kaikki kakassa. Äiti kakassa...
Eipä muuta kuin siivoomaan ja pyykkikonetta käynnisteleen, äiti kävi jo suihkussa pienen kakkaisen poikansa kanssa, tuoksumme raikkaalle paitsi pikku-ukon hengitys!

Ihanasti alkanut aamu, nyt iltapäivästä kakkashow, mitä ilta tuokaan tullessaan? :) Näitähän sattuu, kunhan ei omalle kohdalle, ainakaan liian usein.....MHP ;)
 

Yhteistyössä