~KesäMassut 2007~

en jaksa kirjautu,koska musta tuntuu et kirjautuneena useimmiten tekstinihäviää jos en muista kopioda :(

mä olen alkanut pelaan ilmaispokeria netissä-mä luulin et koskaan ei mulle käy näin :LOL: meillä kun ukon homma koneen ääressä istuminen,mut nyt kun saikulla niin aikaa on..puoltakaan en varmaan tajua pelistä/siitä milloin kannattaa korottaa,mut eipä haittaa =)

mulla on nyt 3pvänä tullut navan alta muutaman sekunnin kestäviä vihlasuja..sellainen nopea polte/vihlasu,joka häviää..tätä tulee maatessa ja seistessä.Voi tulla useita peräkanaa ja sit taas mennä tunteja ennen seuraavaa..Oisko vinkkejä mistä kyse?
Tarvii ti kysyä lekurilta..samoin osaako arvioida vauvan painoa,kun mulle ei koskaan arviota tehty.

Mulla on pelko et mut laitetaan jossain vaihes pakkolepoon,enkä voi nauttia loppuraskaudesta..en tiedä mistä tullut pelko et paikat ois auennu..viime lääkärin tarkastuksessa oli kiinni mutta pehmennyt niin kuin kuulemma siinä vaiheessa yleensä onkin.

Eilen oli aivan ihana pvä-tänään ei paista samaan tahtiin vaikka lämmintä onkin.Sitä sai loput talvikuteet vietyä pois ja sandaalit ym kaivettua esiin.
Nyt jo suunnittelen takapihan kukkien istuttamista:)koskahan kannattas tehdä jotteivat kuolis yöpakkasil?
Tarvis käyttää kodin ykköseen oleva lahjakortti ja etsiä pehmustettuja tuoleja partsil ja takapihalle...sotkassa bade baden tuolit vain 30e,mut muualla netis ei sellasia näkyny..

vauva tönii päällään alapäätäni-aikamoiset voimat sille tulle-kun eilenkin mätki äitiä avikka kuinka..koko maha pomppi kuin mikäkin

:kieh:
 
Moi taas!

Äh, oli tarkoitus kommentoida vaikka mitä, mutta en nyt enää muista yhtään mitä se olis voinut olla :snotty: .. Ehkä palautuu mieleen tässä kirjoitellessa :).

Neuvolasta terkkuja. sf-mitta nyt tasan 30cm, painoa -215g/vk (tuli vähän tasausta kun viimes oli aika paljon plussaa, jotain päälle 700g/vk, mutta ei hyvä juttu kun oon normaalipainoinen ja painon pitäisi nousta..). Pissa puhdas ja vauvelin sydän pompotteli tasaisesti ja oli raivotarjonnassa. Hih, heräsi siihen kun neuvolan täti tunnusteli massua ja alkoi tunkea itseään konttausasentoon :). Painoarvioista Meille sanottiin vk 30+2 arvioksi 1400g, noin. Eihän ne mitään tarkkoja ole, ja varmaan vaikuttaa sekin onko vauva juonut just itsensä pullolleen lapsivettä jolloin se vartalonympäryskin kasvaa (eikös paino arvioida sen avulla?). Ja omaan tahtiinhan ne nyt siellä kasvaa kukin :).

ruoka-asiaa!!Piti kysyä teiltä, ootteko syöneet mitään vitamiinittomia omega-3:sia tai jotain kalaöljykapseleita? Huomasin juuri etten ole syönyt viikkoihin kalaa.. Pehmeitä rasvoja kyllä tulee margariineista, mitäs ne uudet camelina-rasvat olikaan.. Vihanneksetkin on olleet aika minimissä :ashamed: ihan sen takia että opiskelupaikan ruokalan hygienia ei todellakaan vaikuta maailman parhaalta. Ruoka on siis RAAKAA, vihannekset ihan kovia kastikkeessa ja liha punaista yms, henkilökunta ei ole ihan perillä toistensa tekemisistä jos jotain kysyy, salaattipöydässä kaikki salaatit sekaisin ja pitkin pöytiä jne.. Ei houkuta. Ihan varmaan johtuu osin siitäki että raskausaikana tulee syynättyä tarkemmin kaikkea, mutta parempi katsoa kuin katua.. ja kun ei sais syödä maitoa, niin se rajoittaa aika paljon (seliseli). Pitäisi kokata enemmän kotona. Sitä multitabsin raskaus-vitamiinia kyllä syön, ehkäpä siitä olis jotain apua. Ihan hävettää kyllä nää ruokailutottumukset :ashamed: mutta on kai mulla vielä aikaa parantaa tapojani. Kun en ollut raskaana niin puputin salaatteja tosi mielellään, nyt en ole oikein uskaltanut.. Siisteissä ravintoloissa varmaan ottaisin, mutta harvemmin tulee käytyä oikein "oikeasti"ulkona syömässä. Olipas siinä ripittäytyminen :).

Parissakin perheessä oli ollut kakkashowt pystyssä, oijoi.. Tulee mieleen omien pikkusisarusten edesottamukset, äitihän ne silloin siivosi mutta onhan se aika näky.. No, onneksi tuo vaihe on (kai?) aika lyhyt ihmislapsen elämässä :).

Tulipas oma napa-viesti, anteeksi. Pitää ruveta kirjoittamaan muistiin lapulle mitä kaikkea piti kirjoittaa ja vastailla, muistikapasiteetti loppuu :/ .. Ai niin, tuosta suklaahimosta vielä. Pitää kokeilla sitä kromia, tai tarkistaa ensin tuosta multitabsin kyljestä onko siinä jo kromia. Hih, olen kans lohduttautunut sillä, että tumma suklaa on kuulemma terveysvaikutteista, joten siitä ei tarvi potea huonoa omaatuntoa ;). Se brunbergin suklaa on tosiaan namia! ja ne brunbergin suukot, vai mitäs ne nykyään olikaan, hmm.. Alkoipas tehdä yhtäkkiä mieli niitä :p . Huono juttu näin kauppareissua ennen :whistle: .

Mukavaa alkuviikkoa :)

Niini ja massuasukkipoikanen 31+0 (miten muuten neuvolan laskujen mukaan olen päivän pidemmällä kuin muiden laskurien mukaan? Käytän varmaan sekaisin kahta eri merkintää, muttei kai se niin päivän päälle ole :) )
 
Pikaisesti omaa napaa eli täällä myös neuvolareissu takana. Kaikki ok, ja nyt ei enää toivottavasti tarvisi käydä lääkärillä. Kohdunsuu oli pehmeä, lyhentynyt 2,5 senttiin ja ulkosuu sormelle edelleen auki. Tilanne kutakuinkin rauhallinen.

t.auramaria

profiilissa uusi kuva rv31+3
 
Moikkis!

Tässähän alkaa käydä työviikot vähiin, kolme täyttä viikkoa jäljellä. Ja niistäkin yksi on vapun takia vajaa. (meillä on myös vappuaatto vapaapäivä)

Aika moni onkin jo äitiyslomalla, alan olla jo vähän kade... Jotenkin ei enää jaksa keskittyä työntekoon. Ei niinkään, että fyysiset voimat eivät kestäisi, ihan puhtaasti vaan ei enää huvita.

Niini osassa neuvoloista on vissiin joku erilainen laskuri. Savonlinnan neuvolassa nimitäin kans katosi johonkin yksi päivä, eli siellä mentiin aina yksi päivä muita laskureita edellä. Täällä taas laskettu aika tulee suoraan siitä vikojen kuukautisten alkamispäivästä 40 viikkoa eteenpäin.

Ihania keväthommia on porukka jo tehnyt. Mä olen siivonnut kukkapenkkejä, muta muuten ei olla juuri mitään tehty. Tai kuusiaita saksittiin jo aikaa sitten. Olisi tarkoitus käydä hakemassa Rautiasta pojille hiekkalaatikko. Mies meinasi alunperin rakentaa sen itse, mutta nytoli jo sen verran halvalla kannellinen hiekkis, että ei kannata ryhtyä väsäämään. Puutavarakin on melko kallista. Ja tuossa Rautian mallissa on se kansikin mukana, mikä on ihan ehdoton, koska napurustossa on aika paljon kissoja. (minulla ei ole mitään kissoja vastaan, mutta kissan p.askaa ja k.usta vastaan on)

Mulla alkaa hengitystila käydä vähiin. Vauva painaa jotenkin tuonne palleaan (vaikka maha onkin mielestäni aika alhaalla) ja tuntuu, että happi loppuu. Inhottavaa...

Jännä nähdä, kuka seuraavana "poksahtaa". Alkaa olla viikkoja jo osalla niin paljon, että varman alkaa kohta tupsahdella ekoja vauvojakin. Täälläkin odotellaan kärsimättömänä Donskun kuulumisia, jos sattuu tällä palstalla pyörimään...

Nyt syömään! :p

Kreecher ja Antero 31+3
 
Kreecher! Minkä kokoinen ja minkä hintanen se rautian hiekkis on? Meillä meinaan kans olis tarvetta. isännän piti jo viime kesänä rakentaa, mutta ei oo vielä näkyny... En usko, että sitä ilmestyy tänäkään kesänä ellen painele kauppaan ja osta sellaista..
 
jousimies-70 harmaan
Hyvää alkanutta viikkoa vaan kaikille kesämasuille!
Täällä taas viikko alkoi tuttuun tyyliin, kun nuorimmainen on taas kuumeessa ja tästäkin työviikosta tulee taas vajaa...
Ulkona olisi niin ihana ilma, mutta minkäs teet...
Itsellä olo vaihtelee kovinkin päivittäin... välillä on hyvä olo ja kaikki tuntuu luistavan, mutta seuraavana päivänä tuntuu, että on kaikki mahdolliset vaivat...
eilen tuli 30vkoa täyteen, joten mittailin minäkin masuni... elikkä....
masumitta 2569+107=2676
oikein mukavaa maanantai-iltaa kaikille..
jousimies-70+asukki 30+1
 

Pikainen kysymys...

Mistä kohtaa te mittaatte masumitan: siitäkö missä vyötärön pitäisi olla vai masun leveimmältä kohdalta?
Mulla tosin on kolmekymppiä mennyt rikki jo ajat sitten, mutta voisin kai silti oman mittani lisätä joukon jatkoksi...

Manteli ja Masumatkaaja 33+2
 
moikka moi!

en oo kirjoitellut pitkään aikaan kuulumisia
mutta ihan kivasti menee nyt vaan odotan jo sitä kun torstai olis mun viimeinen työpäivä ja sit tämä mamma jää viettämään ensin vuosilomapäiviä ja sit mamma lomaa ihanaaaa!!!mahassa ilmeisesti kaikki ok...ja istukkakin on siirtynyt pois synnytys kanavan tieltä.eli lupa myönnetty normaaliin synnytykseen jos mitään ihmeellistä ei tapahdu....vatsa se sen kun kasvaa kasvamistaan......tule kesäkuu pian tule.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 16:37 Teppana kirjoitti:
Kreecher! Minkä kokoinen ja minkä hintanen se rautian hiekkis on? Meillä meinaan kans olis tarvetta. isännän piti jo viime kesänä rakentaa, mutta ei oo vielä näkyny... En usko, että sitä ilmestyy tänäkään kesänä ellen painele kauppaan ja osta sellaista..
Hiekkalaatikko on 120cm x 120 cm ja hinta 69?.
Mäntyä, varustettu kannella.

Ei mikään kauhean iso, mutta meille ainakin välttää kotikäyttöön. :)

Saattaa muuten löytyä rautian sivuiltakin ( www.rautia.fi ) mutta nyt ainakaan en saanut sivuja auki...
 
tiällä o ollu vilkasta keskusteluu..en oo kyll kaikkee jassanna lukee..
masu kasvaa kovaa vauhtia tällääkii rv 30+6..
La on 19.6...
seur. nla o 15.5.
esikoinen ei viel iha ymmärrä et vauva on tulossa...(1v7kk) omia nukkejaan hoiteloo kovasti ja vauvoja ku näkee nii tykkee tehä tuttavuutta niiden kanss...
 
Heipsistä kaikille!

Ajattelin taas pitkästä aikaa kirjoittaa. Käyn kyl joka päivä lukemassa teidän kuulumisenne, mutta ite oon laiska kirjottamaan!

Tänään oli mulla neuvola, ja kaikki ihan ok
- RR 120/70
- HB 95
- Sf-mitta: 29
- Vauvan syke n.150
- Pissa puhdas
- Painoo tullu 133g/vko
- huomenna maksaverikokeisiin raskaushepatoosiepäilyn vuoksi

Vauva potkii ja liikkuu ihan kauheesti! Oon nyt innostunut tekemään kotona vähän kaikenlaista, nyt kun vielä pystyy! Tänään sain pestyä ikkunat ihan kunnolla ja pihamaatakin tuli laitettua jo vähän kesäisempään kuntoon haravoimalla. Siivoillu olen ja talvivaatteita pessy ja vieny varastoon. Koulukin loppuu kohta ja opinnäytetyökin on jo kansissa! Kohta alkaa mammaloma ja sit saa vähä huilahtaa!

=) Jotenkin on tosi hyvä fiilis, ku tietää, että kohta saa relata ja kaikki on pulkassa koulun osalta. Valmistujaisia vietän 28.5 ja oon ittestäni tosi ylpee!

Täs nyt oli vaan omaa napaa, mutta ei nyt päässä oikein liiku muutakaan! Pitäs tästä vissiin ruveta miettimään syventävien opintojen harjoittelun itsearviointia ku huomenna ois arviointi... kääk!


Aurinkoisia kevätpäiviä toivottelee Kesäheinä-81 30+0 :heart:
 
No huh huh kuinka paljon tekstiä! Olin lukenut viimeksi noin neljä sivua sitten! Olin koko viikonlopun nettipimennossa ja perjantaina en ehtinyt käydä näillä sivuilla.

Katellaan kauanko tässä menee jos hiukkasen kommentoin jotain... En ole iha vielä edes päässyt lukemisessa sinne viimeiselle sivuille, mutta avasin toiseen välilehteen jo tämän vastausikkunan. Muuten en muista millään lopussa kuka oli sanonut mitä.

Kesäheinä: sähän olet huhkinut oikein kunnolla. Mulla on jo kunnon työlista, mutten ole vielä oikein saanut otetta. Ihan samoja juttuja eli ikkunoiden pesua, parveke kuntoon (että mahtuu vaunut päiväunia varten), vaatekaappien siivousta. Olen pessyt valtavan määrän vauvanvaatteita, joita sain tutuilta ja nyt silittänyt niitä. Olen päässyt vasta kokoon 60 asti. Onnea koulun urakoimisesta! :flower: Mitä olet opiskellut?

Meillä taloyhtiö laittaa parhaillaan kuntoon lasten leikkipaikkaa pihalla. Hyvä ajoitus, vaikkei sen kaverin kanssa vielä ensi kesänä hiekkalaatikolla leikitäkään.

Jousimies-70: kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa.

Hengityksestä: riittää ihan, että vaikka kävelee kerroksen portaita ylöspäin ja yrittää puhua samalla. Tuntuu, että henki loppuu aivan totaalisesti :( Vieläköhän tämä pahenee tästä.

Pakko lopettaa kesken ... jatkan myöhemmin
 
Heip!

Kyllä oli ihanan aurinkoinen viikonloppu! Meilläkin laitettiin takapihaa kesäkuntoon. Mies tyhjensi meidän pikkulammen ja siitä tulee hiekkalaatikko. Aika pramea sellainen, kun lampea ympäröineet kivet ja valkoisesta murskeesta tehty polku jäivät paikoilleen ;) Mua vaan ärsyttää kun noi takapuolen kivut ja supistelut laittaa heti stopin tekemisille kun yrittää edes vähän jossain auttaa. :/

Neuvolassa tänään:

Painonnousua 620g/vk. 6kg on tullut yhteensä tähän mennessä.
Verenpaine 105/59
Pissa puhdas
Sf 28cm
Tänään köllötteli raivotarjonnassa, mutta on vielä kääntyillyt.
Seuraava neuvola kolmen viikon päästä.

Anskuliini: Me luotetaan rakenneultran tyttöarvioon =) Onhan se toki tiedossa, että poikakin sieltä voi syntyä, mutta sitten jää vain nyt hankitut tyttövaatteet käyttämättä. Poikavaatteita on esikoiselta jotain säästössä ja kaverilta sain ison nipun sukupuolineutraaleja vaatteita. Niin se vaan tuntuu menevän, että kaikkein kivoimmat vaatteet on selvästi tytölle tai pojalle suunnattuja... Mutta ehtiihän niitä ostella sittenkin kun vauva on syntynyt! =)

Mun napa on nyt lievästi pullistunut "kuopasta". Saa olla ohut, tiukka paita ennen kun näkee vaatteiden läpi navan paikan.

Pompula on huomannut saman alapään turpoamisen kuin minäkin :/ Ilmeisesti kuuluu raskauteen vaikka en kyllä ihan tuollaista muista esikoisen ajoilta... Suonikohjuja mulla ei ole.

Kesäheinälle onnittelut valmistumisen johdosta! :flower: Minkä alan ihminen susta tulee, utelen?

Teppana: Oletko varaillut tutustumiskäyntiä KHKS:aan? Tai muutkin sinne synnyttämään lähtevät? Millä viikoilla ajattelitte käydä vai käyttekö ollenkaan? Mä haluaisin käydä ja tänään neuvolassa th sanoi, että kannattaa varata hyvissä ajoin aika, koska kesällä eivät tee tutustumiskierroksia.

Nyt täytyy lähteä petiin. Sen taas tietää, että mahamuljahtelut ja närästys alkaa siitä hetkestä kun sammuttaa valot ja yrittää muka nukkua... Mutta enää reilut kaksi kuukautta muksimista ja närästystä, eläköön! Sitten pitää ihan eri juttu hereillä :D

-ebbuliini ja neiti rv 29+4-
 
Riina-Niina taas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 17:16 Riina-Niina harmaana kirjoitti:
[*Satuaarteen painoarvio oli 1100-1200g rv28 ja neuvolan lääkäri sanoi, että hieman keskikäyrän yläpuolella on, mutta ei mikään jättiläinen kuitenkaan olisi tulossa tälläkään kertaa.
Jännä kuulla, mitä tämä neuvolan oma (aika tuore) lääkäri arvioi syntymäpainoksi, kun viimeinen lääkärineuvola on muutamien viikkojen kuluttua?!? :whistle:

Lainailen tuota eilistä omaa kirjoitustani, sillä tein nimittäin tänä aamuna sellaisen päätöksen, että varasin sille yksityiselle gynelle ajan rv35+1:lle eli menen taas tutulle ja turvalliselle lääkärilleni, joka ei turhia hötkyile, toisin kuin tämä neuvolan lääkäri ja terkkarikin.
Olen kaksi kertaa käynyt tällä neuvolan lääkärillä ja jotenkin en vaan saa luotetuksi häneen - johtunee siitä eteisistukka-jutusta, kun neuvolan lääkäri sanoi sellaisen olevan ja kahden viikon kuluttua äippäpolilla olivat ihan ällistyksissä, että niinkö on neuvolassa sanottu?!? :headwall: :eek:

Pihatöitä on meilläkin tehty urakalla parina päivänä (haravointia ja kulottamista) ja kyllä iltaisin on ollut todella väsynyt ja seuraavana aamuna on kropasta huomannut, että jotain on tullut tehtyä. :)

Äitiysloma alkaa 2.toukokuuta, mutta käytännössä sillä ei ole merkitystä, kun kotiäitinä olen ollut jo yli 4½ vuotta - arki jatkuu samanlaisena kuin tähänkin asti lasten kanssa touhuten... =)

Laskettuaika heittää meidänkin neuvolassa sen päivän eli kuukautisista laskettuna la pitäisi olla 13.6, mutta neuvolan mukaan se on 12.6.
Synnärillä on kirjattu kuukautisten mukaisen la:n mukaan, ainakin noiden edellisten lasten syntymien kohdalla, mutta onneksi ei ole kuin tuo päivän heitto. :whistle:

Riina-Niina ja satuaarre 31+6 (huomenna vaihtuu taas viikko!)
 
Kiitti Kreecher kommenteista siihen nukkumisjuttuun. Näyttäis siltä että poika oppi jo takaisin tavoilleen, ainakin on nyt nukahtanut ihan kiltisti kahtena iltana... tosin enpä tiedä oisko tänään päässy taas vauhtiin ellei ois noudatettu neuvoasi ja menty heti ekasta rapsahduksesta paikalle...

Mitäs muuta... Kivoja uusia masukuvia oli ilmaantunut ja hyviä neuvolakuukumisia! Ja totta tosiaan toi hengittäminen tuntuu nykyään jo kumman raskaalle etenkin istuessa.

Nipsu78 rv 33
 
Jousimies-70 harmaan
Huomenta kaikille!
Täällä edelleen ollaan nuorimmaisen kanssa kotona ja rohina vaan herralla pahenee... katotaan pääsenkö huomennakaan töihin...
Mulla yöt menee aina samaa rataa.. herään monta kertaa yössä ja tuntuu, että välillä en millään meinaa saada unen päästä kiinni...
Viime yönä kun tuo pieni herra herätti useaan otteeseen niin välillä unohdin, että mulla on tuo maha ja ponkaisin pystyyn vauhdilla... mutta kyllä sitten sain nahoissani tuntea, sattui meinaan ihan sairaasti...
olen kyllä noita teidän profiilejanne katsellut, mutta en nyt muista kuinka moni on Turun seudulta?? Olisko mitään itua, että koitettaisiin järjestää sellainen tapaaminen? Vaikka nyt vielä kun ollaan yhtenä kappaleena ja sitten myöhemmin kun kaikki ollaan jo jakauduttu??? Muistelen vaan tuosta edellisestä, että päivät oli välillä niin tylsiä, kun kaikki kaverit on työssä ja itse vauvan kanssa kotona, niin olisi ollut kiva tavata muitakin äitejä.... sanokaa vaan jos on tyhmä idea... kunhan tässä vaan pähkäilin...
ja olisihan se ihan kiva jos joku sitten sattuisi samaan aikaan tyksiin...
mutta oikein mukavaa tiistaita kaikille... :saint:
jousimies-70+asukki 30+2
 
kolmas
Moro kaikille!

Paljon on tullut juttua tänne! Kiva lueskella joka päivä, mutta eihän sitä muista mitä oli tarkoitus kommentoida..

heti alkajaikseksi massumittaus: 2767+108=2875. Katselin eilen aikaisempien lasteni neuvolakortteja, ja huomasin, että esikoisella on massumitta ollut vkolla 40 99! :whistle:

Neuvola oli tänään heti aamutuimaan. Kaikki on ok, jopa pissa puhdas (ennakoin tämän, ja en syönyt mitään ennen sinne menoa..), sydänäänet hyvät, ja vauva raivotilassa. Vielä on kuulema hyvin tilaa liikkua ja pyörähdellä. Nyt ruvetaan käymään parin viikon välein 'tarkastuksessa'.

Viime viikolla oli puhe öistä. Silloin kaikki oli ok meikäläisen osalta, ja nukuin kuin tukki, mutta nyt olen viisi viimeistä yötä nukkunut todella huonosti. Illalla nukahdan hyvin, mutta johonkin aikaan herään ja pyörin (tai luen..) pari tuntia, kun yksinkertaisesti en saa nukuttua! Mulla oli ihan samaa viime raskaudessa, ja neuvolasta sanoivat, että on hyvin yleistä näillä viikoilla. Kaippa se vauva valmistelee äitiä yöherätyksiin ja vähiin uniin.. olin jo toivonut, että olis saanut pari päivää saikkua, koska tuntuu, että työnteosta ei tule mitään -mun työni on vielä sellaista, että aivoilla tehdään koko ajan töitä.. sit kun on pää pumpulissa, niin tuntuu, että ei saa mitään aikaiseksi. Illat menee sitten murjottaessa väsymystään.. :( neuvolatäti sanoi, että jos alkaa olo menemään niin huonoksi, niin ota sitten yhteyttä ja laitetaan lepäämään.. en sitten saanut sanottua siinä kohtaan, että tekisi varmaan jo nyt ihan terää.. no, jospa tämä tästä.. Painoa oli tullut nyt vain 100 g viime kerrasta! Epäilen, että tähänkin vaikuttaa se, että aikaisemmin paino otettiin iltapäivällä, ja nyt heti aamulla, kun en ole mitään syönytkään.. :whistle: muutenkin eilen ei oikein ylimääräiset maistunut, viikonloppuna tuli syötyä vähän liikaa..

Todella ihanat ilmat olleet muutaman päivän, ja itsekin sain jotain aikaiseksi viikonloppuna. Tosin koko viikonloppu meni melkein levätessä, koska oltiin perjantaina työporukan kanssa keilaamassa pari tuntia, ja tuo pari tuntia jaloillaan todella tuntui koko viikonlopun! Kuin olisin maratoonin juossut, jalat oli aivan turrat! Sen se teettää kun on istumatyö.. Esikoisen aikana olin töissä, jossa piti juosta jaloillaan koko päivän, ja loppuun astihan sitä mentiin ilman ongelmia.

Jeps, nyt en muista yhtään mitä piti kommentoida.. jotenkin tämä muistikin on alkanut pettämään.. ;)

Hyviä vointeja kaikille!!

=) kolmas + beba 30+1
 
No onpas taas tullut tekstiä :) En muista nimimerkkejä, mutta yritän joihinkin vastata.. Levottomista jaloistahan myös minä viime viikolla kyselin ja ehdotettiin magnesiumia. Enkä ole muistanut ostaa vieläkään... rautaa olen kyllä alkanut taas syömään illalla ja ehkä vähän on auttanut niihin. Aika paljon se taitaa mulla ola sitäkin että oikein kun asiaa ajattelee niin yltyy vaan.. Ja sitten jos illalla olen käynyt "lenkkeilemässä" (hehheh..) niin jalat ovat rauhallisemmat.

Hengitys alkaa olla raskasta ja kestää ihmeen kauan ennekuin hengitys ja syke tasaantuu. Istunkin mielummin nykyään iltaisin lattialla kun tuossa meidän ylipehmeellä löhöilysohvalla, missä tuntuu että vauva painaa joka kohtaa ja hengitäminen on vaikeaa. Muutenkin vauva tuntuu keksineen x-hypyt mahassa, pää on alhaalla ja joka puolella mahaa tuntuu samaa aikaa potkut, eli kaikki vartalon osat ovat liikkeellä.

Tulee sellaisia toimintaspurtteja itsellekkin että virtaa löytyy ihan sikana, nyt kun ollaan laitettu pihaa ja olen heitellyt kiviä ja kuokkinut maata. Ei millään malttaisi lopettaa illalla.. Ja sen sitten huomaa seuraavana päivänä, ei meinaa sänygystä jaksaa nousta. Esim. juuri tänään on taas suuria käynnistymisvaikeuksia. Eilen ei taahtunut sen kummempaa kun kävin miehen kanssa Turusta hinaamassa yhden auton. Aamulla lähdettiin 7.20 ja 15.00 oltiin takaisin.. pakettiautossa kun istui koko päivän, niin supistuksia alkoi tulla oikeen kunnolla ja niitä jatkui sitten illalla kotonakin. Että en lähde enää...

Joku kyseli että miten minua kosittiin? Se meni niin että istuin sohvalla pari viikkoa sitten ja aloin selittää miehelle joka oli menossa keittiiöön että meidänhän molempien pitää hakea uudet passit kun lähdetään sinne Hotelli Viruun ensi kuussa. Sanoin sitten että kiva kun mun omalla nimellä oleva passi on hävinnyt ja ajokortti on ex-miehen sukunimellä, eli toista kertaa nyt olen menossa naimisiin. Tämä yhdistettynä siihen että on ollut ongelmia kun perheessämme on kolme eri sukunimista eikä olla päästy päätökseen siitä että kumman sukunimen vauva saa, niin mies huusi jääkaapilta että " Eikö me jo voitais mennä naimisiin??". Minä siihen että ei ole kosittu... Johon mies että " justhan mä kosin??!!" Aijaa...

Häät on pienet, eli helpot järjestää näin lyhyellä varoitusajalla. Paikalla miehen vanhemmat, sisko miehineen, omat isä ja äiti puolisoineen, sisko ja veli puolisoineen ja miehen kaksi kaveria tyttöystävineen. Kirkossa naimisiin ja sitten meillä on varattu yhdestä ravintolasta kabinetti. Illaksi sitten pyydetän tänne meidän uuteen kotiin enemmän kavereita juhlimaan. Seuraavana aamuna lähdetään sinne tallinnaan yöksi. Varsinainen häämatka sovittiin että vuoden päästä lähdetään viikoksi Kreikkaan. Mä olisin halunnut Italiaan, mutta mies ei innostunut.

Tuli taas tosi omaa napaa.. on niin rajallinen tää ajattelumaailma just tällä hetkellä :ashamed: Täytyy vaan toivoa ettei vauva innostu tulemaan ulos ennen häitä ainakaan. Tosiaan viikkoja alkaa monilla olla jo sen verran että kohtahan alkaa varmaan ensimmäiset kesämassut näkemään päivänvalon :)

Nyt pitäis saada tää päivä käyntiin että ehtii neuvolaan. Sitten pitäis käydä tutustumassa uuden kunnan kirjastoon. Illalla nukahtaminen on niin vaikeeta ja tiedän että kirja auttaa siihen. Ihan vaikka yöpöydällä :)

Terveisiä kaikille ja yrittäkää ymmärtää mua ja tätä ainaista omaa napaa... ehkä mä sitte häiden jälkeen.. :whistle:

Irmeli ja Pönä 32 ja 2
 
Moikkis..Täälä selkä aivan hajalla kun tuli tuo viikonloppu riehuttua.Eilen todellakin viimeisä öljyämisiä terassikalusteisiin ja se olis saanut jäädä tekemättä..Yöllä oli kuin tulipallo tuolla alaselässä.

Tänään vähä parempi mutta ei hyvä kyllä vieläkään.Ei se kumartelu ja nypertäminen maantasalla tainnut hyvää tosiaan tehdä!! :(

Ebbuliini Mulle kätilö puhui että tällä hetkellä KHKS:ssä on niin kova ruuhka että eivät tee ees tutustumiskierroksia.
Käytävillä on porukkaa ja sitä rataa...
Mutta sanoi että mitä hän tietää niin rauhoittuis tuossa toukokesäkuussa ja elokuu taas kiireisempi.

TOivottavasti mikään kesätunari ei osu kohdalle,mä meinaan vaatia "osaavan" ihmisen siihne.Niin pelästyin kun Maisalla oli kaks kertaa napanuora kaulan ympäri ja onneks oli kaks kätilöä,toinen vanha konkari joka katkasi napiksen heti kun pää oli ulkosalla.

Aika mustelmat oli tytöllä niskassa...Hurjan näköistä.

Turu tapaamiseen voivin minäkin tulla,mulla matkaa n.tunti ja tulee aika useesti käytyä vanhassa kotopaikassa... =)

Mulla ei ole hengityksen kanssa ongelmaa,ehkä oon sitte niin tottunut siihen taikka vauva niin alhaalla...En tiiä.

Muutenkaan ei ikäviä muita kuin tuo selkä joka kiukustui mun touhuiluista..

Mua jurppii naapurin kersat,on sellasta eläväistä sorttia jotka ei ymmärrä että jos meillä lapset ei pihalla,niin meillä ei mennä piharakennuksiin ja haeta leluja sieltä.Meillä on iso uima-allas pihalla ja siihen kun laskee vedet,niin tietäähän sen että siellä pulikoidaan.Juur ukolle sanoin että täytyy ottaa naapurien kanssa puhe,on iso vaaratekijä tuo että juoksevat täällä ja tottakai allas kiinnostaa...
Menevät vielä ja hukkuvat... :eek:

Muuttivat viime syksynä tuohon ja talven aikana tutustuneet...Ihan kiva että kavereita mutta jotain tapoja pitäis olla.Sanottiin ukon kanssa jo että ei haeta leluja eikä leikitä tällä pihalla jos meillä ei ketään kotona.
tai pihalla.Outoo että tollasia joutuu sanomaan,musta ne ois vanhempien hommia.

Kohta ne istuu ruokapöydässä meillä... \|O

No,täällä sisäsiivoukset jatkuu,kurjaa kun eilinen aurinko katosi..

kata 33+4
 
Heipähei täältä meiltäkin!

Perjantai-illasta saakka olen joutunut olemaan vatupassiasennossa, kun nuo p.irun supparit alkoi taas....
Viikonloppu meni multa ihan harakoille, loppu suurperheestä rapsuttelivat pihaa innoissaan ja mä vaan kuikuilin ulos silloin tällöin...Noh, tää on elämää ei sen enempää... :) Masuasukki mellastaa sisuksissani ja on ilmeisesti ottanut mallia Irmelinmasuasukista, tuon x-asennon suhteen! ;) Kata, otappa nyt hyvä ihminen rauhallisesti! Hyvä sanoo, kun ite samanlainen hösääjä ja aina se sit kuitenkin kostautuu... :ashamed:

No, tänään kotona...ja yritän olla rauhallisesti...
Ihanaa kun tuo pienin ei oo saanut raivonpuuskiltaan nukuttua koko aamupäivään...semmoista jähinää isonveljen kanssa! Lopuksi laitoin pienimmän omaan sänkyynsä ja varmaan 10 minuuttia jaksoi huutaa ihan täysillä, sitten rauhoittui. Äiti kans, täytyy myöntää...Mutta kun mitkään keinot ei auta ja ukkeli väsynyt kuin mikä....selittelyä, joku varmaan sanoo, mutta sanokoot.... :whistle: En pidä itseäni kuitenkaan minään monsteriäitinä! Voi video, ei musta kyllä ikinä mitään kirjailijaa tulis, on tää niin vaikeeselkoista tää mun teksti...Heittelee ja huitelee minne sattuu...Sorry!

Siis nyt pienin nukkuu aivan auvoisena ja isoveli lähtee justiinsa kerhoon, isosisko vie , onneksi! Kyllä kiitän luojaani noista kahdesta isommasta mimmistä, ne on aivan rautaa! =) Tämä äitsykkä alkaa nyt lopetteleen ja jatkamaan uunin puhdistamista! Ei kerrota mun ukolle, se suuttus, koska mä oon nyt ihan invalidina! Niinhän se luulee! :LOL: Kyllä minä rajani tiedän...kunhan en liikaa innostu, sitten noi isot mimmit kyllä kertoo isille! :eek:

Hei nyt jätän teidän seuranne, kuulemisiin myöhemmin tai sit taas jossain vaiheessa! Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja masuasukeistanne!

T: MHP viikot 29 ja jotain...( kohta masunympärysmitan mittaaminen, jee!!!)
 
Heipähei täältä meiltäkin!

Perjantai-illasta saakka olen joutunut olemaan vatupassiasennossa, kun nuo p.irun supparit alkoi taas....
Viikonloppu meni multa ihan harakoille, loppu suurperheestä rapsuttelivat pihaa innoissaan ja mä vaan kuikuilin ulos silloin tällöin...Noh, tää on elämää ei sen enempää... :) Masuasukki mellastaa sisuksissani ja on ilmeisesti ottanut mallia Irmelinmasuasukista, tuon x-asennon suhteen! ;) Kata, otappa nyt hyvä ihminen rauhallisesti! Hyvä sanoo, kun ite samanlainen hösääjä ja aina se sit kuitenkin kostautuu... :ashamed:

No, tänään kotona...ja yritän olla rauhallisesti...
Ihanaa kun tuo pienin ei oo saanut raivonpuuskiltaan nukuttua koko aamupäivään...semmoista jähinää isonveljen kanssa! Lopuksi laitoin pienimmän omaan sänkyynsä ja varmaan 10 minuuttia jaksoi huutaa ihan täysillä, sitten rauhoittui. Äiti kans, täytyy myöntää...Mutta kun mitkään keinot ei auta ja ukkeli väsynyt kuin mikä....selittelyä, joku varmaan sanoo, mutta sanokoot.... :whistle: En pidä itseäni kuitenkaan minään monsteriäitinä! Voi video, ei musta kyllä ikinä mitään kirjailijaa tulis, on tää niin vaikeeselkoista tää mun teksti...Heittelee ja huitelee minne sattuu...Sorry!

Siis nyt pienin nukkuu aivan auvoisena ja isoveli lähtee justiinsa kerhoon, isosisko vie , onneksi! Kyllä kiitän luojaani noista kahdesta isommasta mimmistä, ne on aivan rautaa! =) Tämä äitsykkä alkaa nyt lopetteleen ja jatkamaan uunin puhdistamista! Ei kerrota mun ukolle, se suuttus, koska mä oon nyt ihan invalidina! Niinhän se luulee! :LOL: Kyllä minä rajani tiedän...kunhan en liikaa innostu, sitten noi isot mimmit kyllä kertoo isille! :eek:

Hei nyt jätän teidän seuranne, kuulemisiin myöhemmin tai sit taas jossain vaiheessa! Pitäkää hyvää huolta itsestänne ja masuasukeistanne!

T: MHP viikot 29 ja jotain...( kohta masunympärysmitan mittaaminen, jee!!!)
 
Heip!

Yritän nyt lyhyesti, kun on hommat aika pahasti kesken...

Miehellä on tänään synttärit ja päästään "juhlistamaan" sitä perhevalmennuksella. :D Lahjan olis halunnu jo viikonloppuna "kun tänään ei oikein ehdi" edellä mainitun takia... En antanu periks. Kerron sisällöstä illalla tai huomenna. Ei varmasti ole yhtään hajulla mitä on saamassa. :kieh:

Hani-... Kummastuttaa noi sun neuvolakäynnit, kun mulla on jo kahden viikon välein. Muitakin eroja oli, joita en nyt tosin muista, vaikka samassa kaupungissa tosiaan. Taitaa olla terkkarista kiinni.

Varasin synnärikierroksen ja nopeesti ollaankin sinne menossa, kun meille sopii vain myöhäisin aika. Viikon päästä maanantaina siis mennään sinne, lastenhoitotuntia en o vielä saanu varattua (kun ei kurja lastenneuvolan terkkari vastaa puhelimeen soittotunnin aikana!!!).

Turun seudun masukkien kokoontumiseen osallistun mielelläni masukkaana ja poikasen kuoriuduttua. Pitäis vaan keksiä kiva paikka tavata. Ideoita?

Ihania päivitettyjä masuja! :) Katallakin huimasti kasvanut... Ei se tosiaan mikään pieni masu ole. Mulla uus kuva edelleen ottamatta... :ashamed:

Uusia tervehtien... :wave: :)

Alapään turvotusta vaikuttaa olevan mullakin, mut ei onneks suonikohjuja. Pissalla ja pesulla käydessä huomaa ja pehko onkin nyt erityisen tärkee muistaa parturoida siistimmäks... Muuten on koko ajan mähmänen olo, kun valkovuoto on runsasta. Itellä tosin ei o ollu näkyvyyttä ja notkeutta aikoihin, joten mies on päässy uusiin puuhiin... Siitä sit on revitty huumoria. :LOL:

Näin muuten toissayönä ekan vauvaunen ja synnytysunen heti perään... Iski vähän paniikki, että nyt pitää saada sairaalakassi pakattua. Paperilla on vielä... Päätin pakata ne "pakolliset" hygieniajutut ja muut tänään, kun loput ehtii myöhemmin. Kerron niistä unistakin myöhemmin...

Nyt täytyy jatkaa siivoilua ja muita puuhia... Mukavaa päivää!

PikkuMyy-80 ja poikanen 32+4
 
Mulla jäi jutut eilen kesken, kun mies tuli kotiin ja sillä oli joku homma. En sitten ehtinyt koko iltana palata koneelle.

Mua ei ainakaan haittaa, että ihmiset kertoilee omista jutuistaan, eikä aina kommentoi toisten kirjoituksia. Mulle ainut keino pystyä pidemmän "lukemattomuuden" jälkeen kommentoimaan on se, että avaan toisen sivun samaan aikaan ja kirjoitan aina kun tulee jotain eteen. Silloin kyllä melkein poikkeuksetta yhteys katkeaa/ tulee errori joten täytyy muistaa kopioida ennen kuin yrittää lähettää. Ilmeisesti se paljon puhuttu aikakatkaisu. Ja jälleen kerran - laiskuuttani en jaksa kirjautua :ashamed: Mulla olis kamerassa oikein masukuvakin. Yritän jaksaa laittaa sen profiilin ja niin - myös viitsiä kirjautua että sen näkee.

Unista: Yhtenä yönä synnytin/yroton synnyttää moneen kertaan. Jo joskus aiemmin olin unessa synnyttämässä, mutta silloin vauva ei liikkunut ollenkaan ja heräsin yöllä siihen, että itkin. Olin kait hiukan liian tosissani kuulostellut liikkeitä edellisenä päivänä.

Liikkeistä: Vähän sivuten tuota edellistäkin. Jos en tunne pitkään aikaan vauvan liikkeitä, juon jotain sokerista mehua tai syön makeaa. Ei mene kovin kauan kun vauva alkaa taas liikkumaan. Tuttu kätilö kertoi, että vauvoja masussa joskus herätellään esim. ultraa varten antamalla äidille sokeria tai soittamalla musiikkia mahaa vasten.

Neuvolasta, painoarvioista, labroista yms: Yritin tänään taas tavoitella terveydenhoitajaa saadakseni vihdoinkin ajan neuvolaan. Keskus ei voinut yhdistää, kun puhelin oli varattuna, mutta otti soittopyynnön. Eipä ole ainakaan vielä soittanut, enkä usko että soittaakaan. Labrakokeissa olen ollut kerran - tuloksia en ole kuullut. Mitään paino- tai muitakaan kokoarvioita ei ole tehty. Kerran olen itse unohtanut mennä neuvolaan, muuten olen kaikkiaan käynyt 2 krt terveydenhoitajalla ja 2 krt lääkärillä tämän raskauden aikana. Toisaalta, kun vointini on ollut sillä tavoin normaali, niin en ole kaivannut käyntejä. Mutta kyllä nyt vähitellen olisi kiva päästä siihen synnytysvalmennukseen ja muutekin kuulla asioista. Ja alkaa huolestuttamaan kun muilla tuntuu olevan niin usein noita käyntejä.

Nukkuma-asennosta: Luulen myös, että istukan sijainnilla on tekemistä esim. nukkuma-asennon kanssa. Minulla on etuseinäistukka ja ylivoimaisesti parhaimman tuntuinen makuuasento on selällään ja istuma-asento hiukan takakenossa.

Hengityksestä/hengästymisestä Itselläni on lyhyt selkä, joten lääkärin mukaan maha painaa keuhkoja ja kylkiluita sen verran, että se voi aiheuttaa hengästymistä. Mulla alkaa masu heti pyöristyä tuosta rintojen alta.

MHP: Tuskin ne lapset nyt siitä mitään ikuista traumaa saa, jos niille joskus hermostuu. Itse sitä varmaankin enemmän jälkeen päin miettii ja ajattelee, että olishan tuossakin voinut hermonsa hallita. Multa ainakin menee joskus pinna ihan naps* vaan.

Irmeli ja häät: Me järjestettiin alkuvuodesta ne häät ja aikataulu oli kanssa aika nopea. Mutta eipä siinä oikeestaan mitään erikoista ole, johon sitä aikaa tarvitsisi. Hääpaikka, kirkko, pitopalvelu, vieraat ja kutsukortit. Siinähän ne isoimmat pääpiirteissään. Kun oli kutsut lähetetty, niin aikaa oli runsaasti mietiskellä, mitä halus syödä jne. Sivuilla www.naimisiin.info on aivan valtavasti kaikenlaisia ideoita kuvineen kaikesta mahdollisesta aiheesta, jos vielä tarvit jotain innoketta :)

Ihania masukuvia kaikilla!

Nyt lähden kaupungilla käymään ja pitää silittää vielä paita ennen lähtöä. Eihän sitä kehtaa ihan minkä näköisenä tahansa näyttäytyä kaupungilla ;)
 
Jousimies-70 harmaan
Heippa taasen!
Turun seudun tapaamisesta, että olisi kiva, jos kaikki kynnellekykenevät lähtisivät mukaan.
Pitäisikö sopia, että olisi joku, ketä sen järjestää? En halua itseäni tupata siihen tehtävään, mutta jos ketään muu ei ole vapaaehtoinen, niin kyllä sitten minäkin sen voin tehdä....
Laittakaa jotain ehdotuksia ja varmaankin kannattaisi laitella vähän aikoja milloin sopisi ym.
Mutta pistäkäähän mietintämyssyä päähän ja heitelkää ilmaan ajatuksia ja ehdotuksia...
mukavaa illanjatkoa kaikille kesämasuille tasapuolisesti...
jousimies-70+asukki 30+2
 

Yhteistyössä