~KesäMassut 2007~

Heippa!

Kuulostaa tosi kivalta noi tapaamiset! Mulle käy Helsinki ihan hyvin, vaikka täällä Hämeenlinnassa asunkin. Ja 5. tai 6.5. käy kumpikin yhtä hyvin. Täytyykin käydä tuolla tapaamispuolella kurkkaamassa vielä Kreecherin aloitusta!

Katalle kiitokset khks:n ruuhkainfosta! Täytyy vielä soitella sinne, jos vaikka toukokuun lopulla tekisivät tutustumiskierroksia. Mulla kun la on vasta kesäkuun lopussa niin ei sellaista kiirettä ja hoppua ole heti päästä. Toivottavasti silloin juhannuksen aikoihin olisi 1) vähän synnyttäjiä ja 2) riittävästi henkilökuntaa ja päteviä sijaisia... En haluaisi vuodepaikkaa käytävältä ja 16-vuotiasta lähihoitajaopiskelijaa omaksi hoitajaksi :ashamed:

Mua kanssa hengästyttää tosi helposti. Ei varmaan pelkästään ison mahan takia vaan myös siksi, että kunto on päässyt ihan nolliin, kun en kivuilta ole päässyt paljon liikkumaan... Yöt on edelleen sellaisia, että heräilen usein, enkä saa uudestaan unen päästä kiinni. Yritän ottaa päikkärit silloin kun poika nukkuu, mutta pojan päiväunet on viime aikoina kutistunut puolituntisiksi. Eihän siinä ajassa ehdi edes nukahtaa!

Anskuli: Mä en tuntenut esikoista odotellessa ensimmäistäkään supistusta koko raskausaikana, ennen kun sitten lapsivedet meni ja synnytys käynnistyi =) Eli kaikki ei niitä ennakoivia supistuksia tunne ollenkaan!

Mittasin masunkin tälleen tuntia ennen kun 30 viikkoa tulee täyteen =)
Eli: 2875 + 102 = 2977cm

-ebbuliini ja neiti rv 29+6-

MHP harmaana
Terve kaikille!

Pitkästä aikaa, on muuten pakko harmailla kun muuten kone alkaa jumittaan....Täällä kaikki ihan normaalii ja hössätty on karmeesti...Siivottu on ihan liikaakin ja pienimpien kanssa hilluttu oikein tosissaan...Supparit ovat pysyneet aisoissa ja yöt menneet melkosen hyvin, mitä nyt X-jumppaa on masuasukki harrastellut :) En ehdi kirjotella nyt paljoa. Mutta nyt on 30 viikon rajapyykki rikottu! jihuu pääsen mahaa mittaileen...tai pääsin jo...eilen siis 30 täynnä ja masuasukin pesän ympärysmitta 103 cm...se muuten mulle tosi paljon kun aikasemmissa raskauksissa ihan lopuillani olen ollut näin iso! :kieh: Mutta ehkä ne on noi vatsalihakset jotka on antaneet jo periksi?! Hei nyt on mullakin profiilissa masukuva eiliseltä, pyydän anteeksi kuvan huonoa laatua, puhelimella otettu...Kamerasta oli akut loppu! :ashamed: Mutta nyt toivottelen kaikille mahakkaille hyvää päivää ja masuasukeille pitkäjännitteisyyttä...pysykää pesissänne =)
Terveisin MHP 30+1

Huomenia!

Siivouspäivää tässä viettelen, kuten huomaatte :whistle:

Joo hyvä Kreecher, että perustit sen uuden pinon tapaamis sumplimista varten. Ei mene ihan sekasin sitten tää pino. Ilmoittautukaahan kaikki uudenmaan tapaamiseen osallistujat siellä uudessa pinossa niin saadaan homma kunnolla vireille.

Niin ja kiitokset Kreecherille myös hiekkalaatikko-infosta! Täytynee käydä sellanen hakemassa.

Eilen alkoi mullakin sitten virallisesti (varhennettu)äitiysloma! Kivaa :) Sen kunniaks leivoin mustikkapiirakan, joka myös tuli melkein kokonaan itse syötyä :ashamed: Saas nähdä minkälaisiin lukemiin neuvolan vaaka huomenna heilahtaa...Toivottavasti ei tuu pahemmin noottia.

Ebbuliini en oo vielä varaillu tutustumiskäyntiä sairaalaan. Aloin jo vähän kyllä miettimään, että josko jättäs väliin koko käynnin, näkeepähän ne paikat sitten kun synnyttämään menee. Saapihan nyt nähdä sitten. Toivottavasti tosissaan ruuhka hellittää ennen kun on meidän synnytysten aika. Ja jos ei hellitä niin sitä paremmalla syyllä haluan polikliinisen synnytyksen.

Laskettu aika muuten laskettiin täälläkin neuvolassa päivää aikasemmaks kun menkoista laskien. Ja lisäks vaikka ultrassa muutettiin LA:ta viikolla myöhhemmäks ja merkattiin siellä neuvolakorttiinkin se myöhäsempi päivä, niin neuvolassa ei olis muuttanu La:ta. Terveydenhoitaja oli laittanu raskaustodistukseenkin La:ksi 11.6, vaikka oikeesti se on 18.6. muutti se sen sitten kyllä kun pyysin. Eihän siinä muuten mitään, mutta mulla olis sitten alkanu äitiyslomakin jo viikkoa aikasemmin, enkä halunnu sitä, kun muutenkin jo varhennettuna alotin niin olis sitten lyhentyny loppupäästä melkein kuukaudella.

Yöt on alkanu olla mulla entistäkin repaleisempia. Pissalla ei oo kyllä tarttenu juosta kun kerran yössä, mutta kylkee joutuu kääntämään ihan jatkuvasti. Vaikka ei särkiskään mihinkään niin silti käännättää kylkeä myötäänsä ja joka kerta tietysti herään siihen. Lisäks mua vaivaa ei levottomat jalat vaan levottomat kädet! Niitä pitää sitten venytellä ja sätkytellä, rasittavaa.

Hengitys on toisinaan mullakin tosi työlästä ja hengästyy ihan vähästä. Välillä sitten henki kulkee ihan normaalisti. Riippusko lie jotenkin vauvan asennosta tuo, että joskus hengästyy ihan vähästä ja joskus ei enemmästäkään.

Kivoja masukuvia kaikilla, on ne niin nättiä noi vauvamahat! Laittakaahan loputkin kuvaa kehiin ;)

Ei, nyt on pakko alkaa siivoilemaan tai menee (tämäkin) päivä ihan pelastusarmeijalle. Sitä kun ei iltapäivästä ainakaan enää saa mitään aikaseks.

Teppana & pikku-ukko 31+3

Hei KuuttiPieni ja Pepsukka, olis kiva nähdä muita Oulun lähipiirissä asuvia :). Ei oikein ole täältä muita tulevia mammoja joita tuntisin, olis kiva tutustua siis!

Nukkumisesta.. nukkuminen onnistuu hyvin, paitsi että en osaa mennä nukkumaan ennen kahtatoista. Väsyttää ihan rutosti aamuisin, ja iltapäivällä onkin päikkäreiden vuoro jos vaan on aikaa.. Sellainen hassu juttu nukkumisessa on, että yöllä pissalla käynnin jälkeen ei voi aloittaa nukkumista uudellleen vasemmalla kyljellä, koska pikkusella on jotain sitä vastaan: se alkaa hirveästi potkia ja sätkiä ja täristellä :heart: ! Monesti on mieski heränny kun tämä monottaa sitä selkään, kyllähän se vähän herättää itseäkin kun maha alkaa äkkiä hytkäyttää koko keskiruumista edestakaisin :).

Hengitys on vähän hankalampaa kyllä jo. Istuessa varmasti ryhti paranee kun lysyssä istumisesta tulee helposti paha olo kun tuntuu että happi loppuu..

Kiitos neuvolan laskutapaa selventäneille, huomasin sen ihan vasta että se onkin vähän erilainen :).

Hups, aika rientää, pakko mennä jos ei halua myöhästyä bussista..

Niini ja massuasukkipoikanen 31+3

Pakko tulla vähän tänne valittamaan kun on NIIN huono päivä että!! Siis ihan vaan olen noussut väärällä jalalla ja oon tosi pahalla päällä. Johtuu varmaan ihan väsymyksestä kun eilen oli koko päivä menoa ja heti seuraavana päivänä kostautuu hurjalla väsymyksellä :/ En jaksa tota poikaakaan yhtään nyt,ärsyttää kokoajan,tekis oikeesti mieli heittää se pihalle :ashamed:
Koko päivä menee pilalle kun on tällänen inhottava kiukkunen ja väsynyt olo,ei mitää jaksais tehäkkään vaikka ois kuin paljo kaikkee kotitöitä :(
Eipä mulla tälläkertaa muuta,oli pakko tulla tänne kirjottaa jos edes vähän helpottais.

vihanen NallePuh

NallePuh... Saat mun myötätunnot. :hug: Mulla oli eilen aamupäivällä ihan sama fiilis, kun olisin halunnu nukkua hirveetä väsymystä pois, mut amatsonipa päätti huutaa sen puolitoista tuntia putken, kun en jaksanu könytä peittoa nostamaan. En mä edes varmaks ennen ylös nousemista rienny, että se peitto on tippunu, mut helppo päätellä, kun peitettynä pysyy hiljaa vaikka puoleen päivään. Linnuilla on yö sillon ku on pimeetä.

Kyllä oli sit niin viimesen päälle kiukku, kun en saanu nukkua rauhassa ja oli vetelä olo koko päivän. Vääntäydyin sit kuitenki iltapäivällä keskustaan saamaan pika-apua lantion kipuihin... Se piristi niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Keksipäs sinäkin joku mukava juttu, josta tuut hyvälle tuulelle... Jospa se aurinko alkais sit paitella sunkin päivään vieden huonon fiiliksen mennessään. :)

Mukavaa päivää myös muille kesämassuille! B)

Pirteämpi PikkuMyy-80 ja ylivilkas poikanen 32+6

Teppana: Huomasin, että sulla samanlainen tapa "siivota" koneen ääressä. :whistle:

NallePuh: Katos just tänne saa ja pitää tulla silloinkin kun muuten pännii. Kun ei sitä aina viitsi kotiväelläkään mesota. Säilyy parempi tunnelma, kun vähän kirjoittelee tänne. Uskon että muutkin ymmärtää, ei ne päivät aina niin ruusuisia ole.

Laitoin profiiliin masukuvan viimeviikolta.

Jousimies-70 harmaan
Heippa vaan kaikille!
Turun tapaamisesta taas sen verran, että olisiko joku viisaampi, joka voisi meille kanssa perustaa sellaisen erillisen jutskan, ettei mennä ihan sekaisin....
Pikaisesti lueskelin noita aikaisempia ja seuraavat ainakin ilmoittivat kiinnostuksensa: Hani, Kata, Pikku Myy-80 ja Mama-75
Itse olen niin tumpelo näitten kanssa, että en viitsi sellaista yrittää...
Joku siellä ehdotteli jotain meksikolaista paikkaa Turussa, mutta itse ainakin olen niin pirun kranttu noiden ruokien suhteen, että olisiko joku ns.perinteisempi parempi... ajatuksia...????
Entäs jos pidettäisiin se tuolla toukokuun loppupuolella? vai miten te muut olette jäämässä äippälomalle?? kun sitten kun oltaisiin jo lomalla, niin voisi mennä vaikka keskellä viikkoa, kun nyt nämä työt vielä estävät kaiken muun ja sitten se tapaaminen pitäisi nyt järjestää viikonloppuna ja täytyy sanoa, että silloin on aina niin paljon kaikkea muuta... tämä nyt vaan oli tällainen ilmaanheitetty ajatus...
itse olen jäämässä 20.5 äippälomalle...
mutta miettikäähän ja jos tosiaan joku voisi luoda meille sen pinon(????) missä voitaisiin sitten sopia paremmin...
mukavan aurinkoista päivänjatkoa kaikille kesämasuille tasapuolisesti ja eikun takaisin töiden pariin...
jousimies-70+asukki 30+4

Mä voin käydä tekemässä pinon Turun seudulla asuvien tapaamisesta... :)

Täytyy miettiä sitä paikkaa siis vielä... Ei o kiva, jos joku ei löydäkään mieleistään syötävää. Mulla vastaavaa allergioitten kanssa, joten ymmärrän hyvin. Ehdotuksia otetaan vastaan.

No jos mie nyt saisin ihen kommentoituakin... :D

Ihanaa, kun joku muukin viettää siivouspäivää koneella istuen! Kuulostaa NIIN tutulta... :ashamed:

Mä leikin eilen reipasta ja testasin raakapakastepullien tekemistä. Saas nähdä, mitä niistä tulee sitten paistaessa... Eli siis ihan normi pullat, mutta ei kohoteta eikä paisteta, vaan raakana alustalle ja pakastimeen. Sitten kun on jäätyneet, voi pussittaa. On sitten vähän vierasvaraa, jos joku ei ymmärrä tuoda rotinoita... :whistle:

Noita huonoja päiviä on osunut itse kullekin. Siitä on tällä tosin se hyöty, että kun san oikein hyvän kiukun päälle, alkaa pienikin epäsiisteys kotona ärsyttää ihan julmetusti. Meillä on siis ollut aika siistiä viimeaikoina! :D

Jipii, 30 metriä kesämasua kasassa! On siinä aikamoinen pallo... :LOL:

Ihania isyyspakkauksia, munki pitäs alkaa kasata sitä. Ja niitä sisaruspakkauksia... Mies ei ole multa aiemmin sellaista saanutkaan. Tuon vauvamanuaalin ostin kakkosen jälkeen, kun mies jäi silloin kotiin koko vanhempainrahakaudeksi, kun minä opiskelin loppuun.

Voi että, Sisi, teidän toi synnytysvalmennus kuulostaa ihan loistavalta! Meillä oli aikanaan vaan kalvosulkeisia, joissa kerrottiin tasan samat asiat, mitä kaksplussissa ja vauva-lehdissäkin. Eli niitä pläränneenä oli jo ihan "täysoppinut"...

Et ole KuuttiPieni yhtään hölmö, kun pähkäilet tuota synnärille lähtemistä. Mulla on nyt kolmatta odotellessa ihan yhtä "hoomoilanen" olo, koska esikoinen käynnistettiin ja kakkosen synnytys oli niin kivuton, etten olisi niillä supistuksilla lähtenyt sairaalaan, ellei neuvolassa olisi tähdennetty, että heti ekasta supparista pitää mennä, koska eka synnytys oli niin nopea. Nyt asutaan sen verran kauempana sairaalasta, ettei millään viitsisi lähteä ekasta supistuksesta, koska sitten v%¤uttaa ajaa takaisin, jos synnytys ei ollutkaan vielä kunnolla käynnissä... Tosin pakko kai se on vaan lähteä, koska kakkosenkin kohdalla supistukset tuntuivat lähinnä kuukautiskivuilta ja silti sairaalassa ehdin olla vain pari tuntia, kun vauva oli jo maailmassa. (ja siitäkin ajasta meni reilu puoli tuntia mun omaan jahkaamiseen, kun en antanut puhkaista kalvoja. Oli siinä kohtaa niin hyvin muistissa, miltä ne supistukset tuntuu juuri ennen ponnistamista... :/

Millaisia äitipoli-kuulumisia Kata sai? Toivottavasti mukavia! :)
Toi mahan koko on muuten niin jännä juttu, sitä tuntuu kaikki kommentoivan ja tosiaan saman päivän aikana joku saattaa sanoa, että voi kun söpö ja pieni maha ja toinen taas kiljaista, että kauhean kokoinen pötsi, ei kai siellä kaksosia ole...?

Anskuli myös siten ilmanmuuta mukaan tapaamiseen, jos tuo päivä vaan on käypäinen. Sama se, onko ollut listalla muana alusta vai vaikka vaan yhden viestin verran, kesävauvan odotus meitä yhdistää! :)
Eli siellä plussalaisten kokoontumiset -osiossa on se lista.

Nyt häivyn päiväkodille poikien vasukeskusteluun!

Kreecher ja Antero 31+6

Pääsihän pitkästä aikaa kirjautumaan tänne!
Ei ole viitsinyt kirjoitella kun palsta on tökkinyt ja meidän yhteys kans katkeaa välillä. Juttuja olen kyllä käynyt lukemassa minkä olen ehtinyt.

Saikulla olen ollut helmikuun lopusta asti ja se jatkuu äippäloman alkuun. Ensin vaivasi selkä sitten alkoivat supistukset ja liitoskivut.
Kohdunsuu on jo pehmeä ja hiukan auki mutta pituus on edelleen 3 cm.
Masuasukki on oikein vilkas kaveri ja viettänyt suurimma osan aikaa perä tai poikittaistilassa. Saas nähdä kääntyykö itse oikein.

Tänään oli neuvola ja painoa on tullut lisää yhteensä 10 kg, sf mitta oli vaan nyt 28 kun vaavi oli taas poikittain.

Käynnillä selvisi myös syy supistuksiin, viime kerralla lääkäri otti kokeita joissa ilmeni että minulla on B streptokokki eli onko kellään ollut raskauksissa sitä ja miten se on vaaviin vaikuttanut? Nyt iski vähän paniikki sen suhteen että se tarttuisi pikkuseen synnytyksessä antibioottitipasta huolimatta :'(

Masumitan muistin mittata rv30 viikko sitten eli [/b]3080+113=3193Oululaisten tapaamiseen voisin myös tulla jos päivä vaan on sopiva.

Pitää alkaa jo nousemaan ylös tästä koneelta kun alkaa sattumaan jo niin paljon tämä istuminen.

Tässä tuota toistakin tapaamiskeskustelulinkkiä, niin voi suoraan hypätä sinne. Eli Turun seudun tapaamiseen haluavat ehdotuksia sinne. :)

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=753062

Kommentoin sit toisella kertaa... Nyt täytyy mennä kaupaan, vaikka riskihän se on herkkusuulle näin nälkäisenä (ja nirsona, kun jääkaapin sisältö ei kelpaa). :p :ashamed:

Heips!

ilma rupeaa täällä taas muuttamaan suuntaa huonommaksi, voih iloitsin jo niin siitä kesäisestä tunnelmasta.

nyt on ruvennut huomaamaan, että vauva tosiaan kasvaa masussa ja on jo ison kokoinen. lytyssä ei juurikaan pysty olemaan kun kylkiluut ihan hellänä kun tulee koko ajan monoa sinne ;) tai jos joutuu menemään kaksin kerroin niin vaavi ilmoittaa heti, että mihinkäs mun tila hävis!?

Nukkuminen on jotenkin taas sujunut kun on ne hirveät lonkkakivut rauhoittuneet. muuten vaan paikat puutuu kun ei ole kuin pari asentoa missä voi yrittää nukkua.
turvotusta on ihan aavistus tullut ja jouduin ottamaan kihlasormuksen pois :'( kauhee paikka mulle! mutta en halua sitäkään , että se jouduttais pahimmassa tapauksessa leikkaamaan irti sormesta.

nyt täytyy kyllä lähtee kauppaan hakemaan pullaa. tänään kilahti 26 vee tauluun! :eek: kaveri onnitteli, että tästä se alamäki kuulemma alkaa :LOL:

Hani ja Samppa 33+3

Haudi!!
JA kuten päättelinkin,hyvin oli vauva kasvanut!!!
On niin helpottunut olo.Painoarvio oli 2200g eli tosi hyvin.Viikkoja siis 33+6 eli miltei tasan 34.

Oli niin hellyyttävää kun lääkäri ultras kasvoja ja sanoi että hereillähän tämä kaveri onkin!!

Näkyi oikein kun silmät liikkuivat,hän katseli puolelta toiselle ja vähän päätäänkin käänsi... :heart:

Sormet oli kaikki 10 tallella ja vähän heilutti kättään.

Lääkäri ultras myös napanuoran virtausta värikuvalla eli antoi kaikua sieltä missä napanuora on,sillä Maisalla oli kahdesti kaulan ympäri ja se oli aika kaameeta.Nyt näytti että napanuoraa oli vain jalkojen luona,kaikua ei tullut vauvan pään eikä ees rintakehän luota.

Eli jos pysyy asemissaan niin napanuorasta ei pitäis ollahuolta.Aika paikoillaan tämä onkin ollut,tilaa ,melkoisen vähän sanoi lekurikin...Eipä mahdu potkimaan enää.

Eli täällä ei ole mitään x-jumppia vaan hentoista koputusta ja möhkimistä!!
Tosin on rauhallinen vaavelikin,sen totesi lääkärikin.

Seuraava käynti äitipolilla vasta 37 viikolla,ihanaa!!Nyt vaan nautin olostani!!! :wave:

Tää oli ihan omanapa-paras napa juttua sillä ei oikein mahdu muuta mun putkiaivostoon!!!

Heipat!!

kata 33+6

Kata, minä ilmoittaudun myös "vaivattomaksi" odottajaksi. Tai ainahan sitä jotain vaivaa keksii jos oikein yrittää, mutta... Minusta on ihana odottaa, tykkään masusta kauheasti ja vauvasta myös! Raskauden loppumista odotan vain siksi, että haluan tavata pikkuisen. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 14:58 Hani- kirjoitti:
nyt on ruvennut huomaamaan, että vauva tosiaan kasvaa masussa ja on jo ison kokoinen. lytyssä ei juurikaan pysty olemaan kun kylkiluut ihan hellänä kun tulee koko ajan monoa sinne ;) tai jos joutuu menemään kaksin kerroin niin vaavi ilmoittaa heti, että mihinkäs mun tila hävis!?
Tuo oli niin hyvin sanottu, että alkoi ihan ääneen naurattaan. Mun vaavi ilmoittelee ihan samalla tavoin. Esim. pyykin laittaminen edestä ladattavaan koneeseen on tullut haasteellisemmaksi. Oikeestaan ainut tapa on olla polviseisonnassa siinä koneen luukuun edessä ja mättää pyykkiä koneeseen.

swerfiel: Olin lukevinani jostain toisesta ketjusta, että olet ajatellut testata vaunuttomuutta vauvan kanssa eli kuljettaa vauvaa kantoliinassa. Vieläkö on samat aatokset?

Kysymys vaipoista: Teillä joilla on jo lapsia, oletteko käyttäneet kestovaippoja ja miten mies on suhtautunut ajatukseen? Saa tähän tietty nekin vastata joilla ei vielä omakohtaista kokemusta.

Hyvä idea siirtää ne tapaamiskeskustelut tuonne Plussalaisten tapaamisiin. Sinne vaan Oululaisetkin laittamaan omaa ketjuaan.

Hani-:lle onnitteluja! :flower: Perästä tullaan, vaikkakin vuosi enemmän kilahtaa mittariin. Viikon päästä siis mun vuoro... Mitenkäs meinasit juhlistaa? Kokemuksesta voin muuten sanoa, että ei lähde suunta alas päin... Parempaan suuntaan on ainakin mulla elämä suunnannut ton 26 v tultua täyteen. :)

Nyt ruokaa laittamaan... Masu huutaa armoa välipalasta huolimatta. :ashamed:

PikkuMyy-80 edelleen 32+6

PS. Ja muistutuksena vielä tuo tapaamispino, johon linkki edellisessä mun viestissä... Jotkut jo sinne kerkeskin. Pidetään keskustelua yllä. :)

Ei tää näköjään malta pysyä pois palstalta... :ashamed:

Onnea Hanille kukkien kera! :flower:

Meillä on käytetty molemmilla pojilla kestovaippoja vauvakauden yli ja pienemmällä toisinaan edelleen (nyt viimeaikoina kyllä erittäin laiskasti). Ei olla oltu mitään absolutistej, vaan ohella on käytetty kertakäyttövaippoja öisin ja kyläreissuilla ja unirytmin säännöllistyttyä (eli pitkien vaunupäiväunien alettua) myös päiväunilla. Sekakäyttäjiä siis. :D

Itse olen tykännyt kestoja käyttää, eik niissä mielestäni ole mikään mahdottoman kova duuni. Käytetyt vaipat kun huuhtasee samantien ja laittaa kannelliseen ämpäriin, jossa on etikkavettä (etikka tappaa bakteereita ja syö hajua) ja sitten yötä vatsen koneeseen pyörimään, niin eipä tuo ole juuri sen kummempi homma kuin kertakäyttöisten roskiin roudaaminenkaan. Meillä on paras vaihtoehto ollut harsovaipat, joiden päälle puetaan villaiset päälihousuut. Ruskovillalta on meidän pöksyt, mutta lienee melko sama, mistä ne housut hankkii. Harsot kuivuvat äkkiä ja mahtuvat melko pieneen tilaan. Ja villahousujahan ei tarvitse (eikä pidä) pestä kovin usein, tuuletus riittää, ellei niissä ole kakkatahroja.

Näin on menty noin puolivuotiaaksi saakka, sitten on harsot ruvenneet päästämään pisuja läpi. Mulla on ollut käytössä muutama all-in-one -vaippa ja jokunen froteesta ja fleecestä rakennettu viritys lisäimuineen. Niitä on sitten käytetty isommalla, mutta ne kuivuvat aika hitaasti. Eli niitä pitäisi olla aika paljon, jos haluaa pitää kestoja jatkuvassa käytössä.

Eli tällaisia kokemuksia...

Kreecher, ties kuinka monetta kertaa tänään!

Kyllä on ollut väsypäivä! Poika valvotti viime yönä. Heräsi puoli kolmesta lähtien huutelemaan n. puolen tunnin välein ja nukahti heti uudestaan. Epäreilua siksi, että itse en saanut enää kertaakaan kiinni unen päästä puoli kolmen jälkeen... Tänään sain onneksi nukuttua yli tunnin päikkärit, mutta tuntui ettei sekään tehnyt yhtään pirteämmäksi. Nyt voisin vaikka nukkua, mutta yllättäen jumitan taas täällä koneella... :whistle:

Varmaankin tuosta väsymyksestä ja matalasta verenpaineesta johtuen oon meinannut pyörtyä tässä parina päivänä. On tullut ihan kiire päästä sohvalle asti ennen kun taju menee. :(

Meidän masuneiti on vielä oikein liikkuvaista sorttia! Siitä en ole varma meneekö enää perätilan ja raivotilan välillä (maanantaina neuvolassa oli raivotilassa) mutta muuten kyllä kääntyilee puolelta toiselle ja potkii oikein kipeästi välillä! Navan kohdalle osuneet iskut tuntuu kaikkein pahimmilta. Toisaalta täytyy vaan yrittää nauttia näistäkin tuntemuksista, kun todennäköisesti on viimeinen kerta kun masuvauvaa sisälläni kannan :heart:

En muista mitä piti vielä kirjoitella.. Parempi mennä vaan nukkumaan.

-ebbuliini ja neiti rv 30+0!!!-

Huomenia!

Hanille myöhästyneet synttärionnittelut :flower: :flower:

Neuvolasta juuri tulin ja hetihän se pitää tulla kirjottamaan raportti :whistle:

Eipä tuolla mitään sen ihmeellisempää kyllä ollut. Terveydenhoitaja oli ihmeen puheliaalla tuulella. Kyseli jopa vointia ja mietityttääkö synnytys yms. Olin ihan ihmeissäni, mutta mukava oli rupatella! Puhuttiin mm. polikliinisesta synnytyksestä.

Pissa oli puhdas
Hb 133
RR 137/96

Syke n.150-160+, liikkeellä kovasti oli vaavi kun ääniä kuunneltiin. Hienosti syke reagoi liikkeeseen.

SF-mitta oli 32cm, hitusen yläkäyrän yläpuolella mennään. Ja kuulema näppeihinkin tuntuu vauva isolta. Laittaa painoarvioon 37-38 viikolla. Sano, että ei varmastikaan alle neli kilosta vauvaa tule, enkä kyllä odotakaan, kun nuo edellisetkin on olleet n. neli kilosia.

Raivotilassa tuntu kuulema olevan ja itsekin kyllä olen sitä mieltä, että pää alaspäin vauveli köllöttelee. Nyt se tuskin enää muuhun asentoon kääntyykään, toivon ainakin niin.

Painoa oli tullut kilo per viikko :/ :whistle: Ja tähän mennessä on tullut jo viitisentoista kiloa. 25 viikolle asti painon nousu pysy kurissa, eikä paljoa lisää tullu, mutta sen jälkeen on alkanu tulee hurjaa tahtia lisää. Ihan syömällä en kyllä tollasta määrää painoa ole voinu kerryttää, turvotusta kyllä on, että se selittää tietysti osan ja mä kyllä olen sen sorttinen tyyppi , että painoa helposti tulee. Niin on tullut aiemmissakin raskauksissa. En onneksi kuitenkaan saanut mitään saarnaa th:lta. Täytyy nyt kuitenkin kiinnittää vielä enemmän huomiota syömisiin ja yrittää liikkuakin enempi, ettei nyt ihan kauheesti taas olis seuraavaan kertaan painoa tullut.

Mulle ei sitten tulekaan ollenkaan kahden viikon välein neuvola käyntejä. Seuraava käynti on neljän viikon päästä (36 viikolla) ja siinä samalla on lääkärillä käynti. Sen jälkeen sitten kuulema alkaa viikottaiset käynnit.

Oma napa kertomus pelkästään tälläkertaa, täytyy lähteä ruuan laittoon, isäntä tulee kohta ruokikselle.

Hyvää viikonlopun alkua kaikille! (miten muuten taas on viikonloppu? Viikot kyllä vierii ihan älyttömän nopeesti)

Teppana & pikku-ukko 31+4

Mä eilen kävelyllä ollessani menin suoraan terveyskeskukseen, jossa on siis myös neuvolan vastaanotto. Kun tämä terveydenhoitaja ei ole soittanut soittopyynnöistä huolimatta minulle aikaa sinne.

Kävelin vastaanottotiskille ja kerroin, että haluan varata tälle terveydenhoitajalle ajan. No, vastaanottohoitaja soitti terveydenhoitajalle ja kysyi, että onko hänellä huomenna soittoaika. Ja sitten kertoi minulle sen soittoajan huomiselle! Siihen tietysti vastasin, että koska se terveydenhoitaja on nyt paikan päällä ja minä olen, niin eikö hän voisi antaa minulle ajan ihan vaikka potilaiden välissä. "Kun hän on juuri lähdössä", sanoi tämä tiskin takan oleva rouva. No, menin kuitenkin käymään siinä terveydenhoitajan ovella ja hän nyt sitten malttoi kuitenkin antaa sen ajan. Uskomatonta touhua!

Samalla kertaa terkkari sanoi, että voisit käydä siellä pissanäytteessä vaikka nyt heti. Hänhän ei ole vielä toistaiseksi kertaakaan sanonut, että pitäisi käydä näyte antamassa. Eipä siihen muuta kuin ok ja marssin labraan. Kysyin terkkarilta lähetettä ja hän sanoi sen olevan jo valmiiksi labrassa. Arvaatte varmaankin - ei ollut lähetettä! Labrahoitaja kyseli, että kenen potilas olen ja tokaisi, että "siltä saa kans aina pyydellä niitä lähetteitä."

Nyt pakkailemaan, ollaan lähdössä viikonlopuksi mökille. Sää ei kyllä näytä suosivan, hyvä kun ei lunta ala satamaan. Mutta saa ainakin rentoutua ja vähän irrottautua arjesta.

Hyvät viikonloput kaikille, en taida enää tänään ehtiä koneelle (ja mökillä ei nettiyhteyttä).

Muokkaus: siellä profiilissa on nyt sitten vihdoinkin se masukuva...<br><br>

Oulun tapaamisesta! Voisko joku, joka siellä oulussa asuu nii järkätä tapaamista. Mä asun niin kaukana eikä oikeen oo hajuakaan mistään paikoista, missä vois tavata.. Enkä osaa mitään alotuksia muille palstoille mennä tekeen....... Oisko joku innokas?

Kiitti Kata ja Kreecher neuvoista. Muuten ei oo tullu tuota synnytystä ees mietittyä, vaan tuo lähtö tosiaan arveluttaa. Mitä muuten meinaa ku neuvolatäti sanoi mulle että pitää laskea supistusten välinen aika, ei siis supistusten kesto?? Siis laskeako siitä ku supistus loppuu ja seuraava alkaa? Sori, oon hiukka pihalla... :/

Pitääkö aina käyä tarkastuksessa sairaalassa jos kaatuu? Vai riittääkö jos vauva liikkuu hyvin? Huolettaa, ku menin suihkussa liukastumaan ja sattu nii pirusti tuonne sisälle. :/

KuuttiPieni kera Hilmuskan 32+2

Yhteistyössä