~KesäMassut 2007~

Vilmat
Vaikka mulla 6:des raskaus menossa en koskaan ole tullut ajatelleeks lapsiveden menoa itestään antaako se mitään merkkejä vaan tulla tupsahtaa yhtäkkiä?

Luulin jo et tää olo alkais paraneen mut nyt alkoi taas supparit tuntuun ja selkäkin on aika kovilla, siis tuntuu selässä ku supistaa :whistle:

Täytyy nyt katella vielä jonkun aikaa ja soitella tonne neuvolaan mitä pitäs tehä pitäkää peukkuja, ettei vielä kuiteskaan synnytys käynnistyis ku on kaikkee vielä tekemättä :) Toiset lapset on syntyny laskettuna aikana(2 lasta) loput menny 3-6päivää yli .

Hello!

Ihan infona Turun seudun tapaamisesta kiinnostuneille, että laitoin uutta viestiä tapaamispuolelle ravintolaa koskien. En kovin paljon vielä ole vaihtoehtoihin perehtynyt, mutta alustavasti kuitenkin. Käykää vilkaisemassa ja kommentoimassa.

Anskulille myötätuntoja... :hug: Täällä toinen kiukkuaja. :ashamed: Ihan aiheesta illalla herneet vedin, mutta osittain itse aiheutettuna. Ei miehellä raksuttanut ja pahoitti mun mielen pahasti. Synnäriin pitäis mennä illalla tutustumaan, joten toivottavasti töitten jälkeen saadaan juteltua. Kurja fiilis... :(

Tunnin päästä meen lääkäriin näytämään näitä kipeitä käsiä... En o nyt lääkettä ottanut, että saa tutkittua hyvin, joten pitää yrittää kärvistellä kipujen kanssa. Aika kiusallinen vaiva, toivottavasti harmitonta. Avuton fiilis välillä, kun ei tavaratkaan pysy kunnolla käsissä.

Mutta se huonoista fiiliksistä, vaikka ulkonakin näyttää ankealle... Tästäkin päivästä voi vielä saada ilon irti! :D (*poikkeuksellisen väkinäinen smaili-irvistys*) En anna periks!

PikkuMyy-80 ja poikanen 33+3

kolmas
Moro kaikille!

joku kyseli käsien puutumisesta ja kivuista: itselläni ei tätä vaivaa ole ollut, mutta ystävälläni oli molempien raskauksien aikana. Hänelle lekurit sanoi, että johtuu huonosta verenkierrosta, vauva painaa verisuonia tms.

Mulla taas pahaolo vaivaa! Samaa kuin muutama viikko sitten. Eilen, aivan yhtäkkiä, kun olin ruokaa tekemässä tuli heikotus olo, piti mennä istumaan. En pystynyt paljoa olemaan ylhäällä kun tuli heti paha olo -ei huimausta, eikä sinänsä yökötä, mutta huono olo! Ja närästys on ollut paha viikonloppuna. No, soittelin sit neuvolaan heti aamutuimaan, itseä huolettaa, koska ei ole muiden raskauksien aikana ollut. Lisäksi tuttavapiirissä on tapaus, jossa yhtäkkiä vko 30 jälkeen on äidin oireiden takia ruvettu tutkimaan vauvan vointia ja huomattu vaikea sydänvika vauvalla -tätä ei oltu huomattu aikaisemmin neuvolassa eikä rakenneultrassakaan! En halua nyt säikytellä ketään, mutta itseä mietityttää.. neuvolassa pyysivät käymään, mitattiin verenpaineet ja kuunneltiin sydänäänet, ja kaikki oli ok. Neuvolatäti sanoi, että johtuu ilmeisesti siitä, että näinä viikkoina vauva kasvaa kovaa vauhtia, ja tila alkaa käydä pieneksi, jolloin vatsalaukku painaa palleaa, joka taas aiheuttaa pahaaoloa. Lisäksi, kun teen istumatyötä, niin se pahentaa asiaa --> tämä selittänee, miksi aikaisemmin ei tällaista ole ollut. Pitäisi nyt muistaa useaan otteeseen päivän aikana jaloitella ja venytellä.. eipä ole tullut tehtyä tänääkään aamuna.

Onko kellään vastaavaa pahaaoloa? Tosi inhottavaa. Toivottavasti menis ohi pian. Vielä yritän sinnitellä töissä, kun on kiirettä, mutta jos jatkuu useamman päivän, niin kaipa sitä pitää lekurilla käydä. :(

Vappusuunnitelmista kyseltiin; me ei hirveästi vappua juhlita -mielestäni jonninjoutava 'juhla'. Yleensä on tuttavaperhe kutsunut syömään ja vappupäivänä käydään vapputorilla. Tänä vuonna ajattelin kutsua kummityttöni meille yökylään ja meidän kanssa vapputorille, niin kuin viime vuonnakin. Ikään kuin perinteenä. Toivottavasti ilmat suosii, ettei tarvitse tutista torilla.. Munkkeja täytyy kyllä leipoa.

Jeps, hyviä vointeja kaikille! ja yritetään sinnitellä vielä muutama viikko töissä -me joilla viikkoja on jäljellä..

=) kolmas + beba 31+0

Maanantaita!

Jaaha, täällä jo ehkäisyä pohditaan :) No oon mäkin sitä miettinyt, mutta en kyllä yhtään tiedä mitä sitä alkais käyttämään. En halua mitään pitkäkestoista ehkäisyä, koska ajatuksena olis tehdä vielä viides muksu melko pian tämän perään. Mutta, ettei nyt ihan heti kun laitokselta kotiutuu pamahtais uudestaan raskaaksi, niin jotain ehkäisyä kai olis käytettävä jonkin aikaa. Pillereitä en halua alkaa syömään, en niitä kuitenkaan edes muista ajallaan ottaa, enkä ole koskaan pillereitä syönyt niin ei huvita nytkään alottaa. Kortsun kanssa ei todellakaan huvita alkaa vehtaamaan enää kaikkien näiden vuosien jälkeen B) Ei mut nythän mä muistin, taidanpa ottaa käyttöön Nuvaringin! Se mulla oli jonkin aikaa käytössä jossain vaiheessa ja varsin tyytyväinen olin. No olipa hyvä, että muistin tuon kapistuksen olemassa olon, ei tarttekaan enää pähkiä mitä ehkäsyä alkaa käyttämään. Sitten jos/kun viides mukelo joskus maailmaan saadaan saa kyllä isäntä luvan marssia piuhojen poikkasuun. Viidennen jälkeen meinaan todellakin on lapsiluku täynnä.

Vappua ollaan sen verran suunniteltu, että aattona mun siskon perhe ja mun vanhemmat tulee meille ja grillaillaan jotain ja paistellaan iso kasa lättyjä. Ihan rauhallista oloa serpentiinien ja ilmapallojen kera tiedossa siis! Vappupäivänä ajateltiin käydä tutustumassa Hämeenlinnan vapputarjontaan. Aiemmin ollaan aina käyty vanhassa kotikaupungissa Hyvinkäällä, mutta nyt ajateltiin muuttaa perinteitä.

Vähän on alkanut hirvittää tulevat yöheräämiset, sitä kun on saanut jo useamman vuoden nukkua yöt ilman, että kukaan herättelee, mitä nyt joskus jollain lapsista särkee jalkoja tmv. mutta se on niin harvoin ja melkein tuo isäntä on noussut silloin :ashamed: Mä kun en oo mikään päivänpaiste jos yöllä herätellään. No eiköhän sitä sitten taas selvitä!

Sitä oon kans miettiny miten tuo meidän nuorimmainen (5v.) reagoi kun vauva syntyy. Hän kun on tähän asti ollut se äitin vauva ja nauttinut kyllä täysin siemauksin "vauvana" olostaan! Saa nähdä tuleeko mustasukkaisuutta, kun äiti ei ehdikään enää samallailla lellimään.

Päivän jatkoja kaikille!

Teppana & pikku-ukko tasan 32 vkoa :heart:

Niin piti vielä muistutella, että kaikki halukkaat uudenmaan tapaamiseen osallistujat, käykääpä ilmoittamassa itsenne mukaan tuolla Plussalaisten kokoontumiset osiossa! Tulkaahan kaikki kynnelle kykenevät mukaan!!!<br><br>

Vielä yksi kommentti ja sitte häivyn B)

Vilmat mulla on 2/3 synnytyksestä lähtenyt käyntiin vesien menolla. Eikä kyllä antanut minkäänlaista merkkiä etukäteen. Ekalla kerralla katselin rauhassa sohvalla onnenpyörä-ohjelmaa, kun yhtäkkiä ryöpsähti vedet. Viikkoja oli tuolloin 38+5. Ei ollut supisteluja tai muutakaan merkkiä lainkaan ennen vesien menoa. Toisella kertaa vedet ryöpsähti yöllä nukkuessa ja silloinkaan ei siis ollut minkäänlaista ennakoivaa merkkiä.

Pidetään peukut pystyssä, että pikkuinen malttaisi vielä jonkun aikaa pysytellä masussasi!! Ja tosiaan mene näytille jos supparit ei ala laantumaan. Tsemppiä :hug:

Teppana taasen ja nyt poistuu...

Alakuloa ilmassa...Njoo,vähän tuppa täälläkin.Ja tänne purkamaan kaikki olot vaa.samassa veneessä ollaan!!
Kyllä me tästä rauhoitutaan jahka hormoonit tasaantuu.Ei surra etukäteen elämätä...helppo sanoo,nimimerkillä ei kai yöllä vauva valvota!!!

Jouskari,tuo Singulair maksaa n.30 e kuukauden satsi.EI ihan älyjä,mutta jos joutuu vuodenkin syömään niin tuleehan tuosta summa.

Joo,mekin käytiin yksityisellä ja vasta lastenpolilla ylilääkäri ehdotti että kokeillaan sitä.Alkoi olemaan siinä ja siinä infektioastma.MAisalla kaks vinkuna kohtausta ja kolmesta saa astmadiagnoosin.Mutta ei alettu oottaa sitä vaan tuo lääke todella auttoi meillä.
Meillä oli kans VEntolinea nestemäisenä ja ihan babyhalerillakin kiskottiin suihkeeena.Mutta ei niistä apuja ollut kuin vain se hetkellinen.

Kysy ihmeessä,suosittelen!!

Nyt lähetään päikkäreille,on vähän vetelä olo...
Ja oon kuullut noista puutumiseoireista muillakin,eli taitaa olla yleisiä ne.MÄ edelleen suht oireeton oottaja,pahaa oloa vähän väliä kyllä jos ei muista syödä tasaseen...
Eli jotain täälläkin!!
Nii...ja selkä kiukkuu,ei kait tykkää kun kantelen tuota likkaa melko paljon vielä.

Mut kait on luonnon tapa ilmoittaa että eukko otahan iisisti!!! =)

Jaksuja,heipat!!!

kata taasen..

:wave:

Heippa !

En muista tietenkään taas yhtään asiaa, mitä täällä kirjoiteltu--- :p . Tosin tuo muisti muutenkin alkaa olla todella hataraa- en todellakaan muista yhtään mitään, ja tuntuu, että koko ajan sitä muuttuu "blondimmaksi" muutenkin :ashamed: . Eilen nimittäin miehen kanssa tuli puhetta siitä Eniro 0100100 mainoksesta ja minä olen ihan oikeasti luullut, että siinä on se James Bond (Sean Connery) :ashamed: - no ei aiheesta enempää !

Kuuttipieni: laitoin sinulle yksityisviestiä yksi päivä, kun en ikäväkseni päässyt sinua tapaamaan. Itsekin tosiaan kaipaan uusia tuttavuuksia ja olisi juuri ihana saada sellaisia tuttavuuksia, jotka saavat samaan aikaan pienokaisen kuin itsekin...Niini oli myös muistaakseni Oulusta :). No jospa minä tekisin tuonne plussalaisten kokoontumispuolelle sen Oululaisten osion, niin sovitaan siellä tarkemmin tapaamisesta...

Ehkäisystä ilmeisesti ollut täällä puhetta; hyvä aihe, nimittäin mekin olemme sitä pohtineet. Minä pelkään ihan todella uutta raskautta, kun vauva syntynyt. Se on pahin pelkoni, ikävä sanoa näin, mutta niin se vain on. En oikein tiedä, mikä ehkäisy olisi sitten kaikkein luotettavin. Toista en kuitenkaan halua ainakaan nyt, ehkä kymmenen vuoden päsätä kuitenkin, joten mitään peruuttamatonta ei voi tehdä. Tosin olen miettinyt, että kun mieheni minua 9:n vuotta vanhempi, että liekö haluaa enempää lapsia (hänellä siis yksi jo aiemmasta avioliitosta), mutta itse varmasti tulen myöhemmin haluamaan- no ehkä se on sitten sen ajan murhe, en tiedä.

Väsyttää; mistä ihmeestä tämä kamala väsymys on tullut ? Tuntuu, että uuvun aina yhtäkkiä. Ihan kamalaa olla näin uuvuksissa...

Eilen käytiin rakentajamessuilla, jotka olivat yhtä tyhjän kanssa, ei siellä ollut kyllä mitään mielenkiintoista. Ilmapallon sain mukaani :).

Hanille myöhäiset synttärionnittelut ! :flower:

Vaivoja: Minulla on sisäreidet aina päivän päätteeksi ihan hellänä ja tuntuu, että alapää repiää. Onko muilla vastaavaa? Kaverini ja äitini sanoi, että heillä tuollaista vaivaa vasta vähän ennen synnytystä...!

Ke:na neuvolalääkäri, mitäpäs siellä taas kuulee...

Mutta nyt en jaksa kirjoitella enempää. Massu tosiaan tullut näkyviin- ihan yhtäkkiä :) ! Valaaksi tunnen kyllä itseni, mutta kai tähän vielä ehtii sopeutua...

Synnytys on alkanut ihan tosissaan pelottamaan- kauhea, kun siihen on vähän aikaa, vaikka vauva syntyisikin lasketun ajan tienoilla ..

Pepsukka ja massuneiti 33+2.

Ps.Tässä linkki Oulun kesämassuille: http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=756317

Pss. Profiilissa ensimmäinen kuva massustani...viikkoja siis 33+2.

<br><br>

No niin, mulla on neuvola tänään, itse asiassa kohta sais lähteä menemään sinne. Autokin olis käytössä mutta se on tuossa vajaan kilsan päässä, joten kävely olisi hyväksi. Tosin ulkona sataa kaatamalla.

Syömisestä on tullut täälläkin vähän hankalampaa. Ruualle ei vaan ole ilmeisesti enää tilaa. Nytkin ihan ähkynä kun söin vähän keittoa äsken. No, se on vaan ihan hyvä, pysyy ehkä kilot paremmin kurissa :) Lisäksi närästää jos on hankalassa asennossa, esim. nojaa eteenpäin.

Tänään on väsyttänyt aivan hirveesti. Nukuin sohvalla päikkärit ja heräsin puhelinsoittoon. Muuten nukkuisin varmaan vieläkin. Ehkä tämä sateinen sää väsyttää. Tosin mies sanoi myös eilen, että olet nykyään paljon väsyneemmän oloinen kuin ennen raskautta. Niin varmaan onkin.

Mulla palaa pinna myös tosi helposti, joten täältä löytyy ainakin ymmärrystä. Meillä on ihan sama kaava: mä hermustun jostain ja huudan sekä mesoan hetken kunnolla. Ja sitten se riita olis mun puolesta ohi. Puolen tunnin päästä voisin olla miehen kanssa jo ylimmät ystävykset. Mutta hänellä se ei mene niin. Jos hän suuttuu kunnolla, sitä voi kestää päivä tai parikin. Ja mä taas en siedä mykkäkouluja tms. kun "asiathan on jo hyvin".

No, lähden nyt sinne neuvolaan. Tämä on sen terveydenhoitajan "viimeinen mahdollisuus". Jos taas tuntuu tosi tympeältä tämän käynnin jälkeen niin lupaan huomenna soittaa osastonhoitajalle ja vaihtaa terveydenhoitajaa.

Neuvolakuulumisia täältäkin...

Eli kaikki ihan ok, painonnousu hidastunut selkeästi, mikä on vain hyvä asia. Kakkosen kohdalla kävi ihan samalla lailla, että puolivälissä paino nousi kauhealla vauhdilla ja hidastui (tai oikeastaan loppui) loppua kohden. Verenpaine vähän koholla, mutta ihan sallituissa rajoissa. Johtui luultavasti siitä, että juoksin parkkipaikalta sisälle, kun ulkona satoi.

Netin sivuhistorian mukaan mies on näköjään käynyt tutustumassa vasektomia-sivuihin! Täytyy antaa toisen nyt sulatella asiaa rauhassa ja ottaa puheeksi vaikka joskus synnytyksen jälkeen... Luultavasti itse saisin olla aika tiukkana sen sterilisaation kanssa, vaikka lapsia kolme onkin, kun olen vasta sen 25-v. Aika usein -ja varmasti ihan syystäkin- lääkärit eivät kovin helposti myönnä sterilisaatiota näin nuorelle...

Hui, kun kello karkaa! Ruokaa pitää mennä laittamaan...

Niin, tuohon hormonikiukutteluun piti vielä todeta, että tutulta kuulostaa. Nuokuin lauantai-iltana sohvalla, kun mies kysäisi, että kannattaisikohan mennä sänkyyn nukkumaan. Minä sitten vetäisin herneen nenuun ja tiuskin, että jos kerran herra noin kovin haluaa saada vaimon pois silmistään, niin voinhan tästä mennäkin. :LOL:

Olipa tosi fiksua...

Kreecher the hormonihirviö...

En ollut pitkään aikaan kereny lukemaan tätä keskustelua ja nyt on viestejä tullut niin paljon ettei jaksa ees lukea kaikkia! :) Meillä on nyt raskausviikkoja takana 30 eli viikko 31 menossa. Käytiin viime viikolla istukkakontrollissa jossa tarkistettiin onko istukka siirtynyt pois kohdunsuun päältä ja olihan se! Kätilö sanoi ettei istukka ja kohdunsuu enää mahdu ees samaan kuvaan! :D Oli helpotus saada tietää niin voi nyt alkaa sitten keskittymään/asennoitumaan ihan tavalliseen alatie- synnytykseen!

Neuvolassa kaikki on ollut hyvin...verenpaine ihanteellinen ja hemoklopiini nousussa! Painon nousu n.300g/viikko.

Nyt vaan kun kelitkin tästä paranisi niin voisi alkaa kunnolla nauttimaan tästä kesälomasta ja sen jälkeen heti äippälomasta ;)

Voimia kaikille joilla on ollut vähän hankala olo!!! Ja yritetään pitää hormoonit aisoissa!!! ;) Joo...helpommin sanottu kun tehty! :whistle: <br><br>

Hei pitkästä aikaa!
Kun sitä ollaan saikulla niin ei saa sit aikaseksi kirjoitella vaikka päivittäin lukemassa juttujanne käynkin.Tosin usein en pysty 5min kauempaa koneella istua kun painaa selkään..

Hanille myöh.synttäri onnittelut..eikös se 26v ollut?itse kans toukokun puolessa välissä pääsen samaan ikään-no pääsen ja pääsen :whistle:

Mulla oli viikko sit ti lekuri-teki jo nyt kaikki tutkimukset etukäteen eli vasta jälkitarkastuksessa seuraavan kerran näemme jos ei mitään tule..Eli sitä sit vaan saa jännittää et onko paikat auki vai kiinni :x
Supistellu ei kyllä nyt ole-välillä mahan kovettumis kipua kävellessä.

Anoppi ehdokas innolla lakanoita vääntää vauvan sänkyyn joka vielä kokoomatta..jotkut saa aikaan :LOL:

vauva-kirjassa puhuttiin et 32viikolta eteenpäin saattaa elämä olla itkua-taitaa olla täällä päin ainakin niin..pelkkää porua ja mökötystä ollu viimeinen viikko :'(

Mulla on luottamus mieheeni hänen ollessa kännissä aikas huono..1½vuoden takaisen pettämisen takia..la hän oli sitten baarissa ja itse nyyhkytin kotona ja mietin jo mihin matkaan jos pettää..Olen huomannu et luottamus jos joku on vaikea rakentaa takasin..en näe mitään syytä miksei pettäis mua uudelleen jos juo liikaa..ei se selvinpäin sitä tekis-eli viinan syytä..Itkin sit eilisen päivän enkä keskustellu ukolle mitään..kunnes yöllä kun nukuttaan mua pyysin niin avauduin.Hän tietää et on mokannut tän meidän jutun tän asian takia...
Niin paha mieli kun joutuu edes miettiin tälläisiä asioita..

no paljastuhan et hänen ex-panonsa 5vuoden takaa(joka mieheni hyvän tyttökaverin kaveri/kutsuttiin hänet 2kk sitten tupareihimme tyttökaverin aveciksi-mut ei päässytkään)oli yrittänyt jotain ympäripäissään ehdotella..en sen tarkemmin tiedä,mut mitään ei ollu tapahtunut.siitä ei kuulemma huolta..tää tyttö yritti eilen soittaa miehelleni-kuulemma varmaan anteeksi olisi pyydelly käytöstään...no enpä ihan väärässä ollu..
Nyt vaan ei tule saamaan enään koskaan kutsua tähän taloon--olenko ihan liian ilkeä??

Tässä teille jotka antoi luvan purkaa tänne tunteitaan.. :kieh:
ei sitä osaa puhua tunteistaan muille kuin pikkusiskolleni ja äidille..
mutta ihanaa et te kaikki olette kans täällä :hug:

nyt kun tuo synnytys on jo sen verran lähellä niin alkaa miettä kaikenlaista ja ajattelin taas kysellä teiltä yhtä asiaa.
te jotka olette jo synnytyksen kokeneet, oletteko ennen sitä rasvailleet välilihaa tai jotenkin hieroneet tuolta alapäästä??
sittn kaikille sellainen kysymys, et ootteko nyt sitten rasvailleet/ hieroneet tai aiotteko ruveta siihen ennen synnytystä??
mahtaakohan tollaisella olla jotain vaikutusta repeämiin ja paikkojen venymiseen ylipäänsä?
itsellä paikat ollu niin arat nyt ja vähän kuivan oloiset , et on tullu kyl mietittyä pitäiskö jotain valmistautumista alkaa tehdä?

vastatkoon taas ken haluavat jakaa täällä julki tällaisia tietoja :) :)

Hani Ja Samppa 34+0 (hui, jo viikko 35 meneillään!!!!!)

Neuvolakuulumisia tältäkin suunnalta...

Meidän oma terkkari oli talvilomalla ja kotisairaanhoidon puolelta tuuraaja, joka oli todella mukava - kerrankin stressitön neuvolakäynti! :D

*RR 116/56
*Hb 126
*painoa tullut 3vk:ssa 170g/vk (terkkari epäili mun paastonneen, kun noin vähän oli tullut lisää!) :)
*paino noussut tähän mennessä 8,6 kiloa
*sf-mitta 31cm eli hieman keskikäyrän yläpuolella mennään yhä
*satuaarre raivotarjonnassa ja syke 130-133

Seuraava neuvolakäynti on tasan kahden viikon kuluttua, paria päivää ennen kuin on se yksityisellä gynellä käynti...

Tällä hetkellä vointi on yllättävän hyvä; saan öisin nukuttua tosi sikeästi, niin että vessaan tulee aina kauhea kiirus viime tipassa. :x :LOL:

Eipä tämän kummenpaa tällä kertaa...

Riina-Niina ja satuaarre 32+6

Ohhoh millasten hormonihirviöiden kanssa mä täällä seurustelen :eek: :D Ite oon säästynyt suurimmilta kohtauksilta. Itku on kyllä turhan herkässä etenkin kun ollaan miehen kanssa eri mieltä jostain asiasta... Mutta voimia teille ja miehillenne hormonimyrskyissä :hug:

Vappu ollaan varmaan taas ihan kotosalla herkutellen. Mulle tulee nyt kolmas vappu putkeen raskaana. Viimevappuinen raskaus meni kesken :(

Ehkäisyasiaa en ole vielä miettinyt. Mies on puhunut, että pistäisi piuhat poikki, mutta meinaan kyllä tehdä kaikkeni, ettei niin tapahtuisi... Mulla on kolmas lapsi jo haaveissa, ei nyt heti perään mutta edes joskus! Aika paljon saan kyllä tehdä töitä, jos meinaan saada miehen mukaan siihen hankkeeseen...

Hani: Mä en hieronut tai rasvaillut välilihaa ennen esikoisen syntymää. Väliliha jouduttiin kyllä leikkaamaan, kun ponnistusvaihe meinasi pitkittyä. Muuten en repeillyt. En sitten osaa sanoa, olisiko rasvailu tms. säästänyt leikkaamiselta.

Suonenveto: Viime yönä oli aivan älytön suonenveto sääressä! Ei meinannut mennä niin millään ohi. Löysin kaapista magnesium-tabletteja, mutta purkissa ei mainittu mitään käytöstä raskauden aikana. Ne on vahvuudeltaan 350mg niin voikohan niitä ottaa sen suositellun yhden päivässä..? Jos siitä jotain apua saisi.

-ebbuliini ja neiti rv 30+4-

Pikaseen ettei blokkaa ulos mua...
En ole rasvaillut välilihaa eikä ole ollut pahempia repeytymiä.Ekassa laitettiin muutama tikki,kätilö sanoi että ei tarvi kuin pintapuudutteen ees...Siitä vaan laittoi tikaten...Se kyllä oli ikävää,onneks ei tullu useita.Kaksosista ei tullut mitään eikä Maisasta.
Tai siis muuta kuin pieniä nirhaumia.

Mull aolleet nopeet synnytykset,ponnistukset.

Ja uskonettä siitä vois päätellä repeekö pahasti,mulla ei ainuttakaan raskausarpea eli kudokset antavat melkoisesti myöten...
Venyy ja paukkuu,kuminahka siis!!! =)

Mä mussutin eilen ihan typerästä koko illan.Tai en jaksanut kuin tunnin ja menin jo 19 aikaan maate!!Ja hei..Vedin unta aamu 7 asti!!!! :eek:

ELi kellon ympäri.
:whistle:

kata 34+4

No niin, uusi yritys... meni äskön totaalisesti hermot pojan ja miehen kanssa, että suljin netin kesken kirjoitusten :\| Yritin lukea ja vastailla kirjoituksiinne oikein ajatuksen kanssa, mutta koko ajan jommalla kummalla oli jotakin "asiaa" ja ajatukset katkesi tuhanteen kertaan...Ei voi mitään, mutta sain kyllä semmoset pultit, että jäivät kyllä katselemaan ihmeissään. Nyt kaikki ne ajatukset, jotka aioin kirjoittaa on unohdettu.

Mua vaan ahdistaa, että en voi edes kerran päivässä hiljentyä omiin puuhiin hetkeksi. Jep, eli täälläkin hormonit pelaa oikein hyvin :saint: Asiaa ei varmaan auta myöskään se, että ollaan oltu viikko sisällä sairastaen...

Ehkäisyasioita olen myös miettinyt ja erityisesti sitä sterilisaatiota. Kuinkahan helposti itse sellaisen saisi, kun olen vasta reilun vuoden päästä sen 30, mutta tämä on kuitenkin kolmas lapsi? Toinen vaihtoehto on hormonikierukka, jännittää vaan ne mahdolliset sivuvaikutukset.

Kävin sitten eilen ultrassakin. Koko viikonloppu on supistellut reilummin ja halusin tarkistaa, mikä kohdunkaulan tilanne on ultralla mitattuna. Neuvolassahan viimeksi todettiin kaulakanavan pehmentyneen ja lyhentyneen, joten asia hieman mietitytti. Ultrassa kuitenkin kanavaa oli reilusti jäljellä, joten voin olla huoletta sen suhteen. Samalla katottiin vauvan vointia, ja sain minäkin nyt painoarvion, vaikka en nyt kauheasti niihin luotakaan kokemusteni perusteella. Eli eilen rv32+4 vauva arvioitiin olevan 2442g eli aika hyvillä vesillä ollaan, vaikka vauva nyt syntyiskin. Itse ei vaan ole ymmärtänyt, että massussa on jo ihan oikean kokoinen vauva - hassua.

Mutta nyt kauppalapun ja siman tekoon :p

t.auramaria

Vilmat
Neuvolassa käyty mut ei se terkkari muuta sanonu noihin supistuksiin ku et koitahan nyt lävätä ja jos jatkuu tai kovenee mene sairaalaan näytille ei edes varannu lääkärille aikaa :(

Kaikki kunnossa muuten

verenpaine 125/80
veri 130
kohdunpohja 31
syke vauvalla 146
pissa puhdas =)

Supistukset on jatkunu jo kolmatta päivää ei kauheen kipeitä kaikki mut toiset vähän tuntuu

Kiva ku huuli on turvoksissa poika 2v heitti mua pikkuautolla ku en heti menny leikkimään sen kanssa no hali kyllä päälle et semmossii :) =)

Rv 36 meen kokoarvio ultraan jos siellä sitte katellaan tarkemmin (toivottavasti pääsen sinne asti) rv 38 taas kokoarvio en tiiä miksi :whistle: no täytyy mennä antaa pijalle banaania ja sitte nukkumaan päikkäreitä \|O

Moikat kaikille!

Tää viikon alku on kyllä yhtä touhua ja menoa... Huh! Pitäis tänään siivota, kun appiukko tulee käymään huomenna. Ei vaan yhtään innostais, mut liian pahaks on päässy toi tilanne, joten pakko on. Oon aika tarkka siitä, millaseen kämppään vieraita päästän.

Eilen käytiin synnärillä ja oli ihan mukava tutustumiskäynti. Mies kokeili ilokaasua... :LOL: Pitihän se arvata, että miehet innostuu kokeilemaan ja naiset sit vasta tarvittaessa. :D Siel oli vaan Liberon kasseja, vaikka terkkari sanoi pampersin kassienkin olevan siellä jaossa... Täytyypä kysellä mistä sellaisen sitten saa. Kaikki mulle! :D :ashamed: :saint:

Vapusta oli puhetta... Me mietittiin siskon porukan kanssa, että jos heillä voitais grillailla ja istua iltaa sillai rauhallisissa merkeissä. Niillähän on sama tilanne kuin meillä. :) Ei o mitään lukkoon vielä lyöty, riippuu säästäkin. Ajattelin kuitenkin varautua... Voihan niitä kestejä sisälläkin tarvittaessa pitää ja ihan kaksinkin.

Välilihan rasvailustakin voisin rohkaistua puhumaan, kun en mä ennenkään ole paljon häpeillyt... :whistle: Eli en varsinaisesti o rasvaillu, mutta oon kuitenkin. Mulla kun on ollu niin herkkänä toi iho alapäässä ja turvotuksen takia ärsyyntyy herkästi, niin oon sit välillä laittanu sellasta öljyä. Siinä samalla on sit tullu rasvattua välilihaakin. Mä oon vähän huono panostamaan tollasiin... Toivottavasti tuosta vähästäkin on apua.

Synnytyksen jälkeinen ehkäisy mietityttää muakin, kun ei ne kumit meitäkään innosta. Mikään hormonallinen ei vaan mulle tunnu sopivan, joten kuparikierukka vissiin olis sit ainoa. Nyt sit kävin vähän selvittämässä asiaa ja meni kiinnostus siihenkin... Ei kiitos epäsäännöllisille vuodoille ja menkkakipujen voimistumiselle! Mulle ei sit varmaan ole muita vaihtoehtoja. :( Täytyy keskustella vielä terkkarin kanssa, jos joku ratkaisu löytyis.

Pompula... :hug: Toivottavasti tilanne on jo parempi.

Täällä on nyt ollut vähän hiljaista, mut aikasemmista on varmaan jotain jäänyt kommentoimatta... En vaan malta selailla enää sivuja läpi. Siispä omaa napaa vielä hueman... :whistle:

Poikanen liikuskelee, mut aina iltaisin huolestun, kun liikkeet on enimmäkseen mukellusta. No, normaalia varmaan, kun alkaa tila käydä ahtaaksi. Ihmettelen vaan, miten käännökset tuntuu niin kevyiltä muljahduksilta sitä huolimatta. ??? Nyt onneksi tuntuisi olevan taas raivotarjonnassa.

Näin taas pari päivää sitten vauvaunta, mut ei ollu yhtään kiva... Vauva oli siis syntyny ja m vähän hoitelin sitä, sit havahduin, että en o syöttäny enkä vaippaa vaihtanu vuorokauteen!!! Huono äiti... :ashamed: Voiko vauvan oikeesti muka sillai vaan unohtaa? Sitä unta en halunnu kirjottaa ylös... En haluu poikasen siitä lukevan.

*Muoks* Pepsukka... Kiva, kun laitoit masukuvan. Suloinen vauvamasu sullakin. :)

Siirryn kotihommien pariin ja taustalle... Turun seudun tapaamispinoon mahtuu porukkaa, joten vielä ilmottautumattomat kiinnostuneet tervetuloa sinne. Ja linkkiä: http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=753062

PikkuMyy-80 ja poikanen 33+4<br><br>

Mullakin alkaa jo elämä hymyilemään hormonimyrskyjen jälkeen, täytyy tosissaan alkaa panostamaan tuohon suuttumiskäyttäytymiseen... Suuttua ja loukkaantua saa, mutta ei käyttäytyä miten sattuu! Läksy siis opittu -ainakin toistaiseksi.

Mies oli eilen töiden jälkeen jo ihan normaali. Tykkäs kun kävin eilen ostamassa anteeksipyyntöruusuja :ashamed: Mietin itsekseni, että miksei nainenkin voisi joskus ostaa miehelleen kukkia ja tuli hyvä mieli kun mieskin tykkäs huomionosoituksesta.

Tänään sain kammettua itseni töihin. Kävin kyllä pikasesti neuvolassa ottamassa hb:n kun tää väsymys on ihan sairasta. Se oli taas laskenu, 109, ja taas alkaa kahden rautatabletin tehokuuri... Väsymyksestä sanoi, että jos nyt ihan mahdottomaks menee töissäolo, niin ei muuta kun soittoa sinne ja saikulle. Tällä hetkellä kyllä tuntuu, että jaksan vaikka väsyttääkin. Aika näyttää.

Nyt syömään kana-fetasalaattia, nam!

T:Anskuli ja Jorkki 31+4

Heippas!!

Olipas tekstiä=) kiva, että ihmiset on aktiivisia..

ihan ekaks PIKKU MYYLLE!!! mites ne sun kädet??? mulla on ihan sama ongelma täällä.... sormet on tönköt ja puuduksissa, nivelet ja ranteet on kipeet ja käsien käyttö sattuu... epäilen itse että johtuu nukkuma-asennosta, kun nyt vallan kyljellään joutuu nukkumaan, et varmaan kroppa painaa käsien päälle jotenkin... mitäs sulle lääkärissä sanottiin? Itellä neuvola perjantaina...

Vappu suunnitelmia ei olla ihan vielä lyöty lukkoon, opiskelijavappu poistettiin listalta=) Simaa teen tänään ja munkkeja aion paistaa, koe paistoin jo tossa viikonloppuna ja onnistuin... eipä mee vappumunkit sitten pilalle kun on harjotellu. Oon viime aikoina leiponu ihan älysti kaikkea hyvää... ihan emomainen olotila on iskeny jostain... huonekalujen paikkaa on ollu pakko siirtää(pakko ja pakko...) et on saanu avaruutta... ristiäiset mietityttää, kun ollaan kotona päätetty pitää... miehen veljen lakkiaiset on tulossa ja toivosin niin kovasti, et pääsisi paikalle, mut täytyy kattoa nyt sitten miten tässä käy=)

Yöt tosiaan menee ihan harakoille, kun kädet särkee ja puutuu.. panadolin voimalla sain viimeyönä nukuttua JOPA 4tunnin pätkiä... muuten uni vaihtelee 50minsan ja 2½ tunnin välillä... päivisin tuntuu olevan ihan kukkuluuruu olotila... eilen illalla olin ihan hysteerinen... nauroin vaan omia tyhmiä juttujani.... ei sais olla liian väsyny =)

Kestovaipoista oli kans juttua... meillä mies ei oo ihan kauheesti lämmenny ajatukselle, touhotin alkuraskaudesta aika paljon niiden kanssa ja nyt oon todennu, että kokeillaan niitä, mut opetellaan eka elämään vauvan kanssa käyttäen kertakäyttösiä... kestot on aika kalliita, jos haluaa muita ku harsoja... ja yks kesto setti maksaa melkolailla samanveran ku pari pakettia vaippoja.... et varmaan menee helpommaksi ostaa kerttiksiä ja kattoa sitten myöhemmin kestoja.... liinan ajattelin ostaa, vaikka mies tuossa juuri sano, et hän ei ymmärrä koko kantoliinatouhua... ihan kiva että nyt sano, kun tytöt hommas mulle lahjakortin liinaa varten... no, ostan liinan meni syteen tai saveen ja todistan, että se on kätevä =)

Ehkäsyä on täälläkin mietitty... ei kiitos kumeille ja mitään kierukkaa tms en viittis hommata, kun halutaan lapsia pienellä ikäerolla useampikin=) muttei kuitenkaan nyt ihan heti... et varmaan jotain pillereitä pitää sitten alkaa miettiä... ehkäsyrengastakin oon ajatellu, mut e tiiä sitten... pillerit vois olla mulle se helpoin ja varmin juttu.... pitää pohtia asiaa vielä....

Synnytyksestä oon nähny unia kanssa, mut nykyään enemmän näen unta vauvasta ja päivätouhuamisista ja imettämisestä.... onneksi tässä ei enää kauaa nokka tuhise, kun saa sen oman palleron pois tuolta massusta ja saa oman kroppansa takasin.... tosin raidallisena=) raskausarvet yllätti sitten meikäläisenkin ja muistutan navankohdilta aikalailla tiikeriä=) mutta eipä niitä saanu ehkästyäkään....

Mutta nyt taidan mennä ulkoilemaan, kun ei vielä ainakaan sada vettä....

Maariana + Iinuska 34+rapiat
(on tuo la nyt niin sekasin eri ultrien perusteella, että en viitsi sitä enään seurailla... 5.6. lukee neuvolakortissa, mutta ultran mukaan se vois olla 1.-5.6 välillä)

Ehkäsy asiaan en olekaan sanonut mitään!!Ohoh,kuinkas noin on päässyt käymään!!! :LOL:

Mulla ollut siis kuparikierukka,hormonikierukka,ehkäsypillerit,minipillerit ja ehkäsyrengas...niin ja kumi sekä tjottailu.... ;)

Kuparikierukka:EI käynyt mulle,kivut joita ei koskaan ollut ollut tuli ja mulla iski kaamee kohtutulehdus.Märkää oli kohtu täys ja kovat suonensisäiset antibiootit sekä kierukka veks.Niin ja keskenmenokin sattui kuparikierukalla.Kokonais aika tälle ehkäsylle oli n.6 kk.

Hormonikierukka:Sopi mulle tosi hyvin.Kuukautiset jäi pois,mutta PMS oireet vahvistui.Eli rinnat oli tosi kipeet n.viikkoo ennen vuotoo,tai oletettuu vuotoaikaa,siivousvimma,nukkumishäiriöt,ja mielialajutut.
Mutta 5 vuotta oli,eli tän otin kaksosten jälkeen.

Ehkäsypillerit teki mut järkyks,mä sain raivareita ja olin ihan mielipuoli.Minipillerit ois sopineet kait jos oisin muistanut syödä... :whistle:

Ja tuo rengas...
Mulla teki kirvelyä ja kutinaa,voi olla jos olisin pitempään jaksanut sitä pitää,olisi tuo värkki tottunut,mutta ne kolme käytin ja sitten kumilla ja ilman...
Ja tää sen ilman tulos!!! :kieh:

Mutta jotain pakko tehä tosiaan ettei olla ens kesänä taas samassa tilassa.
Hormonikierukkaa ei saa imetysaikana,joten minipillerit kai silloin ainut vaihtis.Taikka kumi.
Mulla pysy menkat imetyksen ajan todella hyvin veks,eli 10 kk täysimetystä.
Ei siihen uskallettu luottaa eli kumiukko oli käytössä kun pillereitä en muistanut napsia.

Mä kyllä mietin että mitä jos...Oikeesti mies on valmis lisälapsiin mutta mä en kyllä.Mutta että niin lopulliseen ratkasuun kuin putket poikki niin se tuntuu hurjalta.
Lääkäri sanoi mulle suoraan että mitä jos sattuu onnettomuus...Mikään eikä kukaan ei korvaa omia lapsia mutta jos lapsille sattuu jotain,ette koskaan saa lisää lapsia jos se ovi suljettu.

Kaamee ajatus.
Mutta en enää sterilisaatiota aatellutkaan.Niin ja Miska on nyt siis tulossa!!!
NÄin se mieli muuttuu!!!

Mutta tuon kierukan aattelin ottaa,hormonisellasen.Se määrä on tosi pieni ja haitat pienimmät.
Ainakin sopii mulle.

kata taas.... :wave:

Haleja sulle Pompula-81. Sitä elämä heittää meitä moniin tilanteisiin eikä ne kaikki aina niin kivoja ole. Kannattaa tehdä selkeä päätös itsensä kanssa - joko sitä pyrkii kaikin keinoin antamaan toiselle anteeksi ja jatkamaan taikka sitten eroaa. Eihän se näin selkeästi mene, mutta siihen epäilyjen alaiseen välitilaan ei kannata jäädä. Se jäytää muuten suhdetta hitaasti mutta vakaasti loppuun. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni eikä mikään ainut oikea tosi :flower:

Tuo ehkäisy on vaikea juttu. Pillereitä olen aiemmin käyttänyt, mutta ne aiheuttaa välillä niitä mielialan muutoksia yms. Rengasta ei ole tullut kokeiltua. Kierukkaa en haluaisi, koska seuraavaa lasta toivotaan kuitenkin jo parin vuoden sisään (ehkä).

Mä olen ollut aivan umpiväsynyt pari päivää. Hb oli viimeisimmän mittauksen mukaan 120 eli ihan ok. Voishan se parempikin olla. Mikäs se juoma olikaan, josta sai rautaa? En viitsisi syödä rautatabletteja kun mun maha menee niistä niin kovalle...

Nyt meen tyhjäämään pesukonetta. Ja sitten vähän jätskiä ja telkkaria:)

kiitos pikkumyy-80 nyt on ankat hankittu. sukatkin löysin mut oli jäljellä vaan pieniä kokoja ,mut täytyy käydä vielä toisessa seppälässä. oli muuten kyllä ihan sika halvat!

joo toi ehkäisy muakin mietityttää, vaik onhan siinä sit aikaa miettiä mitä alkaa käyttää kun varmaan menee kauan aikaa ennen kuin uskaltaa synnytyksen jälkeen ees yrittää :eek:

masussa vauva on kyllä liikuskellut joka päivä, mut liikket on vaan suurimmaks osaks sellasta mylvintää, ihan ku välillä menis sisuskalut pois paikaltaan :D kovempia potkuja tulee noin 3 kpl per päivä.
onkohan tää ihan normaalia. ihmiset kyl puhuu et vauvalta loppuu tila ja liikkeet muuttuu siksi.

Hani ja Samppa 34+1

Ehkäisystä tulin kirjottamaan eli niin kauan kun imetän kumi taitaa olla ainut vaihtoehto vaikka ei sitä kyl todellakaan oo kiva käyttää. Cerazette minipillereitä kokeilin kun esikoista imetin mut ne teki mut ihan hulluks joten niitä en aio syödä. Imetyksen jälkeen alan varmaan syömään Yasmin pillereitä kun niistä ei tullut mitään sivuvaikutuksia. Kolmannen lapsen haluaisin parin kolmen vuoden päästä jos saan miehen suostuteltua :D

Eipä tässä nyt kummempia,kohta nukkumaan.

NallePuh ja masuasukki rv 34+1

Pompula,kirjoitinkin sulle pitkän stoorin tuossa pari sivua aiemmin,mutta se katosi jonnekin sfääreihin.

Tuo sun tunne on varmasti jäytävä ja kamala,ja mä niin sympatiseeraan ja kokemuksesta tiiän kuinka kamalaa tuo on,oottaa toista ja miettiä mihin tää johtaa.
Mun exä siis petti ja ilmeisesti todella paljon.Jälkeenpäin saanut vasta tietää miten paljon.Ihan muutaman kerran ns.jäi kiinni.Enkä osannut kyllä epäillä,paitti sen jälkeen kun oli jäänyt kiinni.

Todella kuten tuossa eellä joku sanoi,siitä on joko päästävä yli jottei tuhoa suhdetta taikka todettava ettei jaksa tuon tunteen kanssa.

Mahtaisiko miehes voida kulkea ravinteli reissut ihan sun kanssa,ettei jäisi tulaa epäilyksille?
Tosiasia on että jos pettää haluaa,sitä voi tehdä ihan päiväsaikaan-ravintolaa ja känniä siihen ei tarvita.

Jotenkin musta kuulosti hassulta tuo,että viinan vuoksi petti,mä en voi mitenkään siihen uskoa että kukaan tekisi mitään vain ja ainoastaan siksi että olisi humalassa.
Musta se ei ole koskaan kelvannut syyksi,mutta tää on ihan mun mielipide.Ikuna,vaikka kuinka kännissä olisin,en ole never tehnyt mitään vasten tahtoani.

Parisuhdejutut on vaikeita,varsinkin raskausaikana....niistä jotenkin tulee valtavia ja sitä kyllä parisuhde nousee tärkeämmäksi näin raskaana.
Se kun on se kaiken nostava,kaikki perustuu siihen.Kahteen ihmiseen ja heidän pikkuiseen hetelmään!!
=)

Nyt herättelemään koululaiset,ja kahvihetki.

VOimia Pompula ja kirjoittelehan kuulumisia...

kata 34+5

Yhteistyössä