Heippas!
Keskiviikkona oli kontrolli äp:llä, viikkoja oli 31+1(oikean kaavan mukaan, täällä 31+2) ja meinas reisiluun mitan perusteella että olis 31+4 menossa.. painoarvio oli 2100 eli 600g enemmän ku n. viikko aiemmin. Vettä oli ok. Syytä eivät huimauksen tunteelle keksineet, vaan neurolle on aika ens kuun alussa. Sairaslomaa lääkäri ei jatkanu, vaan meinas että kokeile nyt, että selviätkö ilman... voin muuten sanoa, että jos en oisi työharjottelua perunu, niin oisin ihan pississä... musta on aika häröä, ettei saikkua saanu enempää... mutta kotosalla menen rauhallisesti.
Täytyy ens viikolla kysellä neuvolasta, että oiskohan sitä saikkua mahollista saada... en kyllä jaksa ees koko päivää olla pystyssä, kun yöllä oon alkanu heräileen. Massu painaa sen verran mukavasti, että kun kääntää kylkeään joutuu heräämään.... kauhukseni juuri huomasin, että laskettuun aikaan oli eilen tasan kaksi kuukautta... kuka on vienyt 7 kuukautta raskaudesta??? kyllä aika on menny tosi äkkiä.
Siviilisääty kaksi vuotta ollaan oltu naimisissa... miehen sukunimen otin, kun se tuntu ihan luonnolliselta.. hauskinta tässä on, että miehen poika on samalla sukunimellä kuin minä ja meiän tulevat sitten... että ihan äidistä käyn pojalle sukunimenperusteella=)
Ulkonäöstä tuossa kokeilin kaapista farkkuja ja menee jalkaan ja menis kiinnikin, jos ei ois masua, että ylimäärästä ei oo tainnu tulla yhtään, kasvotkin on vähän kaventunu, vaikka kyllä huomaa, että pikkusen pyöreä on... mut voi johtuu turvotuksestakin... mulla on ainakin nykyään semmonen olo, et on nälkä koko ajan=) Mutta yleisesti oon kyllä tyytyväinen omaan ulkonäkööni, vaikkakaan tukastani en nyt tykkää, kun kampaaja sössi sen, mut onneks hiukset kasvaa=)
Appivanhemmista oli puhetta... hyvät on välit vaikka ne on eronneetkin meidän naimisiin menon jälkeen. Kummankin kanssa voi jutella puhelimessa ja pyritään näkeen useesti...
Tuossa joku jutteli, että rintoja puristaessa saa nestettä tulemaan... kumpa oiski niin.... mulla ainakin heruu ihan hulluna... ei päiväsaikaan kovin paljoo(tai ei ainakaan liivit kastu kokonaan=), mut illalla ja yöllä, huomaa että rinnat "itkee", oon yrittäny ottaa huumorilla, ja hyvinhän se alkujärkytyksen jälkeen on ollu ihan okei... asiastahan otin kauheet sykeröt jo monta viikkoa sitten.... oikeastaan on aika jännää, miten oma kroppa toimii ja huomaa että heraakin on mukana... toivottavasti myös maitoa sitten tulee synnytyksen jälkeen yhtä mukavasti=)
Meillä alkaa olla kaikki kunnossa vauvaa varten. Vaunut puuttuu vielä, mutta ostetaan ne varmaan sitten vasta kun kaverus on syntynyt, ellei rahaa saada kasaan riittävästi sitä ennen. Kantoliinaa ois tarkotus mennä ostamaan lähiaikoina, kun vauvakusuilla sain lahjakortin sitä varten kavereilta. Pinnasänkyyn ompelin suojukset itse, kun oli kangasta ostanu, niin sai mieleisensä... äitiyspakkauksen pienimpiä pitäs viä silittää, kun ne jo pesin...
(.) olen miettiny, että mahtaako masua jäädä kaipaamaan syntymän jälkeen, suihkuhetkistä on tullut yhteisiä masun kanssa, tuntuu kuin kaveri tietäs et mitä äiti seuraavaksi tekee, se tunkee ittensä ihan iholle, kun otan saippuaa=) hassu pieni... kohta onneksi nähdään ihan livenä.
Nyt menen huilimaan. Hyvää pääsiäistä!!!
Maariana + Iinuska 31+4 (32??)