~KesäMassut 2007~

Enni80:Mä en ole ostanut vauvalle vielä mitään, mutta juttelin äitin kanssa puhelimessa, ja hänellä kuulemma on jonkin verran vauvan vaatteita ja jotkut tossutkin. Äika ihana tuo äippä on! =) Tekis kyllä mieli ostaa joku ihana nuttu pikku-Paavolle, ja varmaan pian löydänkin itseni ostamassa jotain söpöä meidän muruselle. :)

Myös minä ajattelin mennä ensimmäiselle neuvolakäynnille yksin, kun siellä kerran ihan rutiiniasioista jutellaan. Oispa tosiaan ihana nähdä se masussa elelevä kirppu mahdollisimman äkkiä!

Oireista vielä... Mulla on seuraavia oireita:
- mahassa tuntuu nippailuja ja vihlontaa
- maha on turvoksissa
- usein nälkä
- jonkin verran närästää
- etova olo välillä, ei kuitenkaan kovin paljoa eikä usein

Pahoinvointia ei muuten välttämättä ole kaikilla kovin paljoa. Äiti sanoi, että voimakkainta pahoinvointia oli silloin, kun hänelle tuli keskenmeno. Meidän kolmen lapsen kohdalla pahoinvointi ei taas ollut kovin voimakasta. Ei siis kannata huolestua, jos sitä pahoinvointia ei heti ilmaannu! Toisilla sitä vaan on enemmän kuin toisilla, eikä se mitenkään korreloi keskenmenoon. Näin sanoi myös lääkäriksi valmistuva siskoni.

Pitäkää itsestänne ja murusista oikein hyvää huolta!
:flower:
 
elin
Voi ei, Moonlight-80 , kuulostaa tosi kurjalta sun olo. Toivottavasti alkais nyt helpottua!

Oireita sen verran, että viikolla 5+2
- päätä särkee
- kiukuttaa
- lämmöt koholla
- hikoiluttaa
- vatsa turvonneen tuntuinen


Ekalle neuvolakäynnille en ota miestä mukaan, koska hän on töissä 50 kilsan päässä ja töissä on sen verran kiirettä, ettei oikein ehtisi lähteä sieltä. Mutta ultriin toivoisin hänen pääsevän!

Missä aiotte synnyttää? Mulla ois kauhia hinku Tammisaareen, mutta Lohja olisi lähempänä... Aiemmat synnytykset olivat niin nopeita, että pelottaa lähteä sadan kilometrin synnytysreissulle. Taidan siis jäädä Lohjalle... Jorvikin olisi mahdollinen... :/
 
Heips!

Laitanpa minäkin noita oireita pinoon, eli nyt 5+1 ja seuraavanlaista ilmassa:

*VÄSYTTÄÄ, tää väsymys on aivan tolkutonta, nukkuisin kellon ympäri eikä silti auta.

*mahassa ja alaselässä vihlontaa

*salmiakin himo

*paikat puutuu tosi helposti

*joskus ajoittain vähän huono-olo

*pissaattaa ja janottaa

*ÄLYTÖNTÄ valkovuotoa

Mies ei varmaankaan tule mukaan ekalle neuvolakäynnille, ekaan ultraan kyllä sitten tulee. Ja Hämeenlinaan meen synnyttää jahka sinne asti päästään.<br><br>
 
Bruschetta harmaana
Oireita mulla on tässä raskaudessa:

*Kaamea pahoinvointi

*Nipistelyt

*Vihlaisut

*Ala vatsan turvotus / Paineen tuntu

*Yöllä pitää käydä pissillä

*Ala selkä kipee


Jänään miten on täysin eri oireet kuin esikoisen odotus aikana.
Esikoista kun odotin, niin ei ollut minkäänlaisia oireita.

Nyt rv 6+4
 
elin
Linnea jos on omien juomien bileet, vaihda kotona muutamaan siideripulloon tilalle alkoholitonta sidukkaa tai jos juomat tarjoillaan isäntäväen toimesta, ota lasillinen ja ole juovinasi sitä. Kukaan ei kiinnitä huomiota, jos pidät lasia kädessä ja olet vain juovinasi, mutta kaikki huomaavat varmasti, jos kieltäydyt kokonaan.
 
Minä kans mukaan! :wave:

Viitsitkö Hiiviö päivitellä? siis päivittää, ei päivitellä...

plussasin ma 9.10 eli toissapäivänä. Aika venkula olo, etten sanoisi! Nyt jonkun laskurin mukaan la 17.6, lähdetään siitä. Olen 20 vuotias ja esikoista odotetaan. Rv 6+2, tjsp.

Ihan EPISTÄ että monilla on neuvolat noin aikaisin! Meillä vasta 10. viikolla, ja sitten heti seuraavalla viikolla ultra. Mies aikoo tulla mukaan, ja neuvolassakin toivoivat että tulisi. Ilmeisesti juuri noita suvun sairauksien kyselemistä ym. varten.

Minulla on ollut vauvanvaatteita ostettuna jo kauan ennen yrityksen aloittamistakaan... :whistle: mitään uutta en ole vielä plussan jälkeen hankkia. Tosin plussaamispäivänä (ennen testausta) hankin muovitettua froteeta.Saa siitä sitten askarrella.

Joku kyseli oireita. Aika vähäistä on, silloin tällöin pieni heikotus ja jonkin verran ilmaa ruuansulatuskanavassa. Ei oikeastaan muuta. Neuvola-aikaa varatessa sanoivat, että pahoinvointi olisi varmaan jo alkanut jos olisi alkaakseen, eli taidan kuulua niihin onnekkaisiin joiden ei tarvitse viettää ekaa kolmannesta pää pöntössä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 11:26 Linnea kirjoitti:
Kiitos neuvoista, mutta en usko, et keksin mitään tarpeeksi uskottavaa tautia mihin tarvisin antibiootteja. Eilen just näin nuo bileiden järjestäjät eikä ollut puhetta mun "sairauksista". Ja miehen veljenvaimo kyllä varmasti huomaa, jos en oikeesti juo/tuu känniin. Ne on oikein örvellysbileet. :x Mietin jo sitäkin, että mulla olis muka mahatauti enkä menisi bileisiin ollenkaan, mutta mies ei halua mennä yksin.
Niin yksi lääke on Flagyl, ei saa tippaakaan ottaa alkoholia. Käytetään esim. kohtutulehduksiin ja pahoihin hiivasieniin.

Voisit sille veljenvaimolle (naisten kesken) luottamuksella kertoa oikein sillein ääntä madaltaen kun niin kovasti hävettää tälläinen vaiva ja nyt on viimeiset keinot käytössä ;) :LOL: Ja harmittaa niiiiin paljon kun ei voi ottaa, vaikka mieli tekisi.

Kauhea nälkä!!! Taas syömässä.... painoa tulee varmaan 30kg lisää, kun viime raskaudessa tuli 20..... :whistle: :ashamed:
 
swerfiel ; tietosi lisätty! Sainpahan jonkun itseni kanssa samalle päivälle :D Ja paljon onnea plussasta!

Ja tosiaan jos/kun tietoja tullaan muuttamaan, olisi kiva jos sitten kertoisitte lasketun päivänne niin on helpompi löytää tosta listasta

meitä on jo aika monta kasassa ja listasta puuttuu vielä melkein puolet kuusta, joten voidaan odottaa että lisääkin on tulossa :D
 
Uusi tyypi mukaan:

Plussasin 2.10 ja laskettuaika on tämänhetkisten tietojen mukaan 3.6. Veikkaukseni on, että oikea on hieman myöhemmin kun kiertoni on ollut pitkähkö (vaihtelevasti 29-40...).

Olemme kumpikin mieheni kanssa 29 vuotiaita ja asumme Helsingissä. Ensimmäistä odotellaan. Eka neuvola on 16.10. Isukki ei taida päästä mukaan ensi kerralla, mutta tuskin se haittaa ainakaan häntä... Sitten kun on vuorossa ultrat sun muut tutkimukset, haluan ehdottomasti että mies on mukana. Toivottavasti jakamassa ilouutiset, pahimmassa tapauksessa sitten niitä huonompia.

Olen kovasti kahden vaiheilla ton varhaisultran kanssa. Toisaalta en viitsisi käyttää rahojani yksityiseen lääkäriin, kun kunnallisellekin pääsee sitten aikanaan. Mutta toisaalta, jos masussa sattuisikin olemaan jotain vialla, haluaisin tietää sen mieluummin jo nyt enkä puolentoista kuukauden päästä. Mitenkäs te muut olette asiaa ajatelleet?

Olotilani on kaikenkaikkiaan hyvin vaihteleva: Väsymystä, rintojen aristusta, päänsärkyä ym. Olo on välillä yököttävä, mutta en oo oksentanu. Vatsa on kyllä sekaisin ja tyhjentyy alakautta erittäin tehokkaasti.. Eilen en meinannut päästä lenkiltä kotiin ollenkaan, kun en meinannut uskaltaa kävellä enkä viitsinyt mennä mihinkään puun allekaan.. Että sellaista kivaa täällä!

Juuri nyt on kuitenkin melko hyvä olo, joten ehkäpä jaksaisin taas ajatella positiivisemmin. Optimistisesta perusluonteestani huolimatta tämä vauvan odotus on niin jännittävää, että lipsun välillä "pessimisti ei pety"-ajattelun puolelle.

t.Donsku rv 6+3 (?)
 
Lueskelin just noista ultrista. Varhaisultrassa lähinnä katsotaan
-onko raskaana
-missä raskaus sijaitsee
-onko sikiötä
-onko sikiö hengissä
-kuinka pitkällä raskaus on

Eli tämmöisiä aika perus juttuja. Vaikka ensin oli kärsimätön olo, olisin halunnut jo alkuraskauden ultraan, niin enpä noiden tietojen takia viitsi maksaa.

siellä 1. kolmanneksen lopulla tehtävässä niskaturvotusultrassa sitten katsotaan, että onko todennäköistä saada down-lapsi, ja jotain muutakin, varmaan myös noi samat jutut kuin tuossa aiemmassa. Siellä saa muksusta hyvän sivuprofiilikuvan, kiva nähdä sitten toukka ihan oikeasti!

Vaikka onhan tässä aikaa reilu kuukausi vielä.
 
Bruschetta harmaana
Joo tosiaan neuvola olisi myöhemmin, ellen olisi silloin plussatessani innostunut soittamaan neuvolaa aikaa.
Siis aivan liian ajoissa sinne soittelin ja sain sitten ajan 18.10.
Eli ei enään kovin kauaan aikaa, ensi viikolla.

Perjantaina käyn ultrassa, se on gynen ultra.
Haluavat tarkistaa tilanteeni, koska kävin siellä ja sain hoitoa raskautumiseen.
Jänään sitten nähdä mitä masussa perjantaina näkyy. =)

Niin tohon listaan piti vielä lisätä se että nännit ovat kipeet ja paisuneet melkein puolella. :D
Oikea povipommi taidan olla tällä hetkellä, entäs sitten kun ne on maitoa täynnä. :D

Tänään on tullut taas vihlasuja noustessa.
Vessassa käysessä niitä tulee myös välillä, silloin kun pyyhin peppua :D

mun mielestä mun masu kasvaa aika nopeesti.
Sillä huomaan sen siitä, kun mulla on semmoinen läskimakkara, niin se taive on kohta kadonnut kokonaan.
Vaikka rv vasta 6+4. Jännää-

Nyt katoan.
 
FISU74
Täällä olisi yksi joka ujosti yrittää mukaan päästä..
Ikää on se 32 vee ja tänää plussasin testin.
Neljättä tässä yritetään. Meillä olis keväällä yksi jo tulossa mutta meni kesken 18 viikolla. Siksipä tässä ei kovasti uskalla hurrata,mutta on se ihanaa kuitenkin.
 
Taas tulllu lisää kesämassulaisii!! :)

Mulla edelleen oireet ollu vähän laimeempia kun aikasemmin, tänään on ollu kyllä huonoa oloa jon kun verran. Muita oireita on pissalla ravaaminen, vihlonnat ja nippailut, masu turvonnu, tisut ja nännit kasvanu huikeesti ja on aika arat. Väsymys on ihan kaameeta...

Ite aion mennä alkuraskauden ultraan siks että jos sattuisikin olemaan esim tuulimuna niin en halua odottaa et se menee kesken ja pitää kaapia. Ajoissa kun sais sellasenkin uutisen kuulla niin sit vois ottaa lääkkeellisen tyhjennyksen mikä on paljon "helpompi" vaihtoehto (kuulema).. Se on pieni hinta siitä, että saan mielenrauhan että onko siellä masussa ketään vai ei.

Niin ja me nyt sit mennään yhessä neuvolaan miehen kans..se sano eilen illalla että sille olis tosi tärkeetä saada osallistua kaikkeen tällaiseen kun on niin uus juttu sillekki :)

Nyt pakko lähtee taas syömään ennenku iskee se hirveä heikotus :) ja sit päikkäreille!
 
Hei taas kaikille ja onnea uusille joita en ole vielä onnitellut. Ihan yllätyin kun muutamaan päivään en ole käynyt ja näin paljon meitä jo on, MAHTAVAA! Mulla nyt hedelmöittymisen mukaan 6+4. Ensimmäinen neuvola vasta reilun parin viikon päästä. Ultraan mennään kahden viikon päästä kun se eka kerta oli vähän liian aikaisten. Raskausoireita löytyy: Etova olo, ei suoranaisesti okseta
Nälkä KOKO AJAN
Väsymys ja sellainen yleinen laiskuus, toi meidän 2v. ei sitä oikein ymmärrä ;)
Rinnat turpoaa
Mitähän vielä unohtu....
Ja niistä peloista sitten. Kyllä tää on kummallista kun pitää aina miettiä sitä pahinta. Kai se on sitten sellaista itsensä valmistamista jos jotakin tapahtuiskin. Ekassa raskaudessa kaikki meni loistavasti ettei sen takia pitäis olla mitään traumoja jääny. Mut kai se sitten on että tietoisuus lisää tuskaa kun nyt on tässä vuosien varrella niin paljon kuullut ja lukenut. Toi Pilates juttu sopi kyllä mun suuhun myös. Ihan samaa mietin ja sekä lääkäri että Pilates-ohjaaja sanoivat että omien tuntemuksien mukaan.
Miten muuten noi vitamiini jutut? Kun on tullut tietoa monesta suunnasta ettei sais ensimmäisen 12 viikon aikana ottaa mitään, mitä teille on sanottu? Mistä sitä foolihappoa sitten saa, kun sitä ainakin pitäis saada tarpeeksi? Ja syötteko graavilohta jos itse suolaa, ei siis tyhjiöpakkauksesta? Onhan se tietenkin raakaa kalaa??? Mun mies sanoo aina näihin(kun mietin et mitä syö ja mitä ei) et mitenköhän me itse ollaan ylipäätään hengissä ja "suht koht terveitä" kun ei meidän äitejä oo kai tällaiset rajoitukset koskeneet. Meidän äiti muisteli et sitä oli käsketty syömään maksaa raskausaikana.
Niin ja vauvan vaatteita ei olla hankittu kun niitä aika paljon jo löytyy ja kaikki vaunut yms. Mutta kyllähän niitä salaa aina ihailee kaupassa :whistle: ;)
Synnyttään yritetään päästä Haikaranpesään, Kättärille. Esikoinenkin syntyi siellä ja todella hyvät kokemukset.
Tulipas taas tekstiä...
 
elin
Foolihappoa on runsaasti ainakin porkkanassa ja paprikassa, ylipäätään tuoreissa kasvikunnan tuotteissa. Greipeissäkin taisi olla paljon.

Mä taidan olla jotenkin saamaton, en ole edes soittanut neuvolaan vielä... Sinne on soittoaika klo 12-13, oon melkein aina tuntia pitämässä juuri silloin, kun muistaisin sen soittamisen (olen siis ope). Sitten kun olisi välitunti niin en tietenkään enää muista... :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 13:17 swerfiel kirjoitti:
Lueskelin just noista ultrista. Varhaisultrassa lähinnä katsotaan
-onko raskaana
-missä raskaus sijaitsee
-onko sikiötä
-onko sikiö hengissä
-kuinka pitkällä raskaus on
Juuri noita asioita tässä vaiheessa haluaisinkin vahvistaa :ashamed:
Kyllä mä voin myöntää, että odotan ultraa innokkaasti.

Me ei olla ennen ultraa ajateltu kertoa juuri kenellekkään, ehkä vain molempien vanhemmille. Ne ei niin siitä ultrasta perusta, kun ovat itse odottaneet aikana, jolloin ultratutkimusta ei tehty odottaville äideille.

Mulla on kylmä, vaikka päällä on kunnon kerros vaatteita. No, välillä sitten todella kuuma. Onneksi pahaa oloa ei ole. Tosin minua varoiteltiin, että kyllä se sitten jo kuudennella viikolla alkaa, nyt siis 5 + 1.
 
Tervehdys, josko minäkin uskaltaisin ilmoittaa itseni tänne. La olis laskurin mukaan 6.6.07. Ensimmäisen ultran sain ens viikon keskiviikkoon, ihan vain varmistamaan että meillä todellakin on matkalainen massussa kun juhannuksena meni kesken ja sitä epäiltiin tuulimunaksi. Ihan neuvolan kautta sain ajan eli en joudu yksityiselle menemään. Plussasin muistaakseni 27. tai 28.9. Niin ja pikkukakkosta odoteltais :)

niin ei olla kerrottu kelleen kun ennen juhannusta oltiin kerrottu lähimmille ja otti koville kun kaikki sanoi että teillä on aikaa vielä saada lisää lapsia ja elämässä sattuu...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 13:17 swerfiel kirjoitti:
Lueskelin just noista ultrista. Varhaisultrassa lähinnä katsotaan
-onko raskaana
-missä raskaus sijaitsee
-onko sikiötä
-onko sikiö hengissä
-kuinka pitkällä raskaus on

Just noitten asioitten takia menen ultraan ja sit vielä saa tietää että monta vauvaa olis tulossa,kun edellisessä raskaudessa odotin kaksosia. En kyllä usko että ois enempää kun yks tulossa. Niinkuin joku tossa kirjotteli niin minäkin haluan saada mielenrauhan tai jos kaikki ei ole ok niin tällä kertaa haluan tietää sen mahdollisimman aikasin. Toivottavasti kaikki olis hyvin!
 
jaahas, täytyy varmaan uskaltaa kans tähän pinoon.
Eli ensimmäistä tulos + 10.10.06 ja vauvalehden mukaan laskettu aika ois 19.06.2007

yritän varata aikaa kans tuohon varhaisultraan, kun haluan tietää että sielä on elämää..

Niin Vaasassa asuntaa ja kumpikin miehen kans 81 siis syntyny =)


Kait sitä voi jo täs vaihees ruveta hehkuttaan, pitäs olla ehkä hieman maltillinen...........
..........................................pöh mitä turhia iloa latistaa murehitaan sit jos murehdittavaa =)

Onnea kaikille!!!
 
Olen samoilla linjoilla Netskuli! Iloitsen tästä rakaudesta enkä mietikään mitään mahdollisia ongelmia tai vaaroja. Joku miettii, että miksi juuri minun raskauteni menisi hyvin, eihän siitä ole mitään takeita. Minä mietin, että miksi EI menisi hyvin, kun nuoria ja terveitä ollaan! :heart:

Kaikille teille mielenrauhaa ja sitä mystistä odottavan äidin tyyntä Mona Lisan hymyä! Ihana odottaa yhdessä teidän kanssanne!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.10.2006 klo 13:46 FISU74 kirjoitti:
Täällä olisi yksi joka ujosti yrittää mukaan päästä..
Ikää on se 32 vee ja tänää plussasin testin.
Neljättä tässä yritetään. Meillä olis keväällä yksi jo tulossa mutta meni kesken 18 viikolla. Siksipä tässä ei kovasti uskalla hurrata,mutta on se ihanaa kuitenkin.
Terwetuloa mukaan! Oliskos sulla jotain suuntaa antavaa Laskettua aikaa, vai lisäänkö tonne listan loppuun ja laitetaan sitten kun tiedät sitä aikaa? :)

Tänään kun käytiin kävelemässä alkoi taas kunnon menkkakivut, niitä ei oikeastaan nyt pariin päivään ole ollutkaan. Ja hirveä himo suolakurkkuun :p Muilla mitään outoja himoja....?

Mä nyt kanssa ajattelin että en mene varhaisultraan. Kaiken on PAKKO mennä hyvin. Ei voi salama iskeä kahta kertaa samaan paikkaan, kuitenkin ollaan terveitä ja nuoria ja yksi terve lapsi jo. Pakko se on yrittää näin ajatella.

*kiittää ja kumartaa* :D
 

Yhteistyössä