~KesäMassut 2007~

elin
Onpa sua Hiiviö koeteltu! Toivottavasti tämä raskaus sujuu mukavammissa merkeissä.

Vitamiineista sen verran, että rasvaliukoiset vitamiinit (A,D,E,K) voivat olla haitallisia, jos niitä saa hurjasti liikaa. Sen sijaan vesiliukoiset vitamiinit (C,B-ryhmän vitamiinit, joihin foolihappo kuuluu) eivät ole haitallisia suurempinakaan annoksina, koska ylimääräiset poistuvat elimistöstä virtsan mukana.
Yleinen suositus lienee, että monipuolinen ruokavalio riittää turvaamaan vitamiinien saannin, pimeään aikaan voi käyttää D-vitamiinilisää.

Omaa (.) : mun maha pömpöttää!!! Liekö turvotusta tai jotain, mutta eilen kun käytiin kaverin kanssa "hullujen päivillä" stockalla, hän kysäisi varovasti, että ootanko vauvaa. Mitäpä siihen sitten vastaan väittämistä. Sanoi vaan, että mun maha näyttää vauvamasulta. Ja viikkoja kaikki 5+5!
Pömpähtääköhän sitten kolmannelta jotenkin nopeammin... Onko monilapsisilla kokemusta?

Lievää heikotusta ja äklötystä havaittu, voi eiiii.... :x

Täällä KesäMasu ilmottautuu =)
Tänään tein plussa testin ja la olis näillä näkymin 22.6.07.
Olo on aika heikonlainen pyörryttää ja ällötys olo on koko ajan mut toivottavasti hellittäisi pian.
Profiilista näkee vähän taustoja minusta.

tervetuloa Sade-74, ja vakoilijalle kiitos vastauksesta!

Joku kyseli noista oireiden äkkivaihteluista. Eilinen oli ihan maanisen nälkäinen päivä, jouduin monta kertaa kääntymään jääkaapin ovelta takaisin, kun huomasin ettei edellisestä ruuasta ole kuin kaksi tuntia. Onnistuin venyttämään ruokailuvälin jopa kolmeen tuntiin, ja muutenkin... "no, syönpä karjalanpiirakan. Tai no syödään nyt tuo viimeinenkin pois. Ehkä vähän vielä jugurttia. Miksi minulla on puoliksi syöty nektariini kädessä?!" Tähän tapaan. Tänään taas on ollut ihan normaali olo, olen syönyt ihan vaan siksi, että on ruoka-aika, ei mitenkään erityisen nälkä.

Ihan hyvä vaan ettei joka päivä ole niin mahdoton, en kyllä millään jaksaisi pitää painoa kurissa kesään asti muuten!

FISU74
Tutkittiin kyllä eikä mitään syytä löydetty. Lääkäri vaan sanoi ettei pieni poika vain jaksanut.
Kävi patologin tutkimukset ja muut labrat läpi sekä poika että minä,mutta
mitään ei löytynyt.
Olis ehkä helpompaa jos olisi joku syy miksi. Nyt vaan sitä kelaa että jos sillonkin niin miksei nytkin.
Joo. Tiedän että se on tyhmää,mutta.
Menen ens viikolla ultraan jossa kattovat että onko kaikki hyvin.
Juttelin neuvola tädin kanssa ja sanoivat siellä,että joudun käymään viidesti ultrassa ja joka toinen viikko neuvolassa.
Että näin mennään.

elin
Swerfiel , mulla on ollu kans tommosia "nälkäpäiviä", et on vaan PAKKO syödä koko ajan. Itse en ole jaksanut stressata mahdollisesti kertyvistä raskauskiloista. Esikoiselta tuli +20kg ja kakkoselta +14kg. Yllättävän helposti ovat pudonneet pois synnytystä seuranneen vuoden sisällä.

Aika monella taitaa olla jo neuvola-aika varattuna, osa on jo käynytkin. Mä en ole vieläkään saanut edes varattua ekaa neuvolaa. Tänään muistin sentään soittaa, mutta terkka olikin just tänään työkeikalla toisaalla.

Nyt alan nauttia syysomasta! :)

Elin, Ei kai sitä kannattaiskaan stressata, mutta en halua joutua kauheaan laihdutusrumbaan, kun siltä olen tähän elämänvaiheeseen asti välttynyt. Sinulla on lähtenyt helposti, mutta kaikilta ei kuulema lähde. Mielummin painonhallintaa kuin painonpudotusta!

Varmaan annan itselleni sitten myöhemmin luvan nauttia herkuista vähän useammin, kun voi perustella itselleen, että vauva vaatii... :D Tekosyyt ne on jotka jyrää.

Kiitos Nti Kesäheinä mielenkiintoisesta liberon linkistä! Piti mieskin oikein kutsua katsomaan, minkä näköinen se meidän pikku-Paavo nyt on. :)

Mies muuten ilmoitti, että haluaa tulla mukaan jokaiselle neuvolakäynnille. Minä kun luulin, ettei se ainakaan ekalle kerralle halua tulla, kun ei ole ultraakaan silloin. No, ihanaahan tuo on, että se haluaa osallistua kympillä. :) Tuo meidän tuleva isi sai muuten koulutustaan vastaavaa työtä. Meillä on nyt siis monta syytä olla onnellisisa. Eipä vois kyllä asiat paremmin nyt ollakaan!

Lyydis: Kannattaakin ottaa ihan rauhallisesti ja olla stressaamatta. Se on parasta sulle ja vauvalle. Kotityöt kyllä odottaa. =)

Hiiviö, kyselit oireiden vaihtelusta. Myös mulla vaihtelee päivästä toiseen oireet paljon. Eilen oli tosi etova olo, mutta tänään ei juuri mitään. Muuten Hiiviö, mun LA on tossa etusivullä vähän väärin (kaksplussan laskurin mukaan se on 14.6.), mutta voisin ilmoitella virallisen lasketunajan vaikkapa vasta neuvolakäynnin jälkeen, niin ei tarvitse turhaan ruveta säätämään.

Olen lukenut jostain (varmaankin tältä palstalta), että mehujää ja jäiset marhat/hedelmät auttaa pahoinvointiin. Kannattaa varmaan kokeilla, jos painiskelette pahoinvoinnin kanssa.

Kivaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Teppanalle jaksamista töihin!

Katziina ja Paavo rv 5+1

Bruschetta harmaana
Heips!

Pysyn vielä tässä pinossa, kun en ole varma lasketusta ajasta.
Menkkojen mukaan se olisi 2.6-07.
Tänään kävin gynen ultrassa ja sieltä sain uuden LA 24.5-07.
Jänään että viikkoja tuli lisää ja noinkin paljon.

Menkkojen mukaan nyt olisi rv 6+6 ja ultran mukaan rv 8+1.
Kumpaa pidän nyt oikeana osaako kukaan kertoa?

raksu81
Heippa kaikille!
Ilmottaudun mukaan. Plussasin tänäaamuna ja olo on aikas hämmentynyt, mutta onnellinen. =) :heart:

En ole vielä tilannut neuvola-aikaa, mutta käsitykseni mukaan lasketun ajan pitäisi olla 20. kesäkuuta. Ihanaa, että tulee kesävauva =)

Ollaan miehen kanssa molemmat 25 vuotiaita ja tästä tulee meidän ensimmäinen pikkuinen.

Katziina!! Sori..... :ashamed: Muokataan sitä sitten kun olet ultrassa käynyt ja LA on varmistunut, jooko? :)

Tänään on sitten niitä olojaollutkin; päätä särkenyt, väsyttää ja kylmä!!

Mä olen siis joka-toinen-päivä -oireilija :D

Täällä niin kiirettä töiden kanssa, ettei ole oikein koko asiaa ehtinyt miettiä. Oireita on (onneksi) tosi vähän. Katsellaan sitten taas ens viikon alussa kun kuudes viikko alkaa miten käy oireiden...

Mies ilmoittanut, että voi mun halutessani tulla vaikka joka kerta neuvolaan yms.

Katziina, eipä kestä, kiva että siitä on iloa! :) Tykkäsin niistä sivuista, kun siellä on ytimekkäästi ja selkeästi kirjoitettu missä mennään milloinkin.

Mulla kanssa nämä oireet vaihtelee välillä, alkuviikosta väsymys helpotti mutta loppuviikosta se tuli takaisin pahoinvoinnin kanssa. :x Ei okseta, mutta etoo, etenkin jos ei pariin tuntiin ole napostellut mitään. Toisaalta taas myös ajatus suurimmasta osasta ruoista etoo :$ Ei oo helppoa ei. B) Hedelmät kyllä menee helposti alas, onneksi edes joku. ;)

Pahoinvointivapaata ja vauvakuumeista viikonloppua kaikille! :heart:

heps vaan kaikille!
Viikonloppu se on mukavaa kun on aikaa siivota .... vaikka väsyyttää ihan hulluna. No se on nyt tehty.
Olen tullut siihen tulokseen että painan kohta jo 100 kiloa, kun syön ja syön ja syön... ja kun herkut maistuu.... ja sitten kun haluaisin liikkua ja lenkkeilä niin eikös sitä ole koko ajan flunssainen...
No jokatapauksessa 6+3 on menossa ja ihan hyvä mieli...
onneksi huomenna saa vielä nukkua pitkään aamulla ennen kuin taas työt kutsuvat. Töissä on kyllä se hyvä puoli että myös aika menee silloin tosi vahtia eikä päivien laskeminen ole silloin niin pitkästyttävää...

Onnea uusille plussanneille!

Tänään sitten ollut taas ei oireeton päivä :D

Ainoa että väsyttää ihan hirveästi, mutta se nyt voi johtua ihan siitä kun poika ei viime yönä nukkunut hirveän hyvin ja tuli sitten meidän väliin yöllä, enkä sitten hennonnun viedä poiskaan.... ei siinä muuten mitään, mutta kyllä se yllättävän paljon tilaa viekin tollanen n.83cm ja 11 kg jätkä, pyörii hirmuisesti niin mä sitten 'nukuin' sellaisella n.10cm leveällä kaistaleella ku ukkokin nukku asennossa X.

Huomenna alkaisi kuudes viikko :)

-Hiiviö & Elvis 4+6-

Hei kaikille!
Meikä päässyt hienosti tehdyn listan ensimmäiseksi =) Kiitos vaan Hiiviölle kun jaksanut organisoida selkeän listan.

Mulla oli alkuviikko ja sitä aiemmat pvät ongelmia unen kanssa.valvoin osan yöstä.Nyt alkanut meneen jo paremmin/väsymys vie voiton.

Nyt ongelmana ruskea vuoto.Alkoi eilen (pe seksiä)aamulla.Siis väriä normaalin valkovuodon seassa ja muutama limaklimppi joukossa.Tänään taas tuli vetistä vuotoa aamul-oli kanssa rusehtavaa.

Mahan nippailuja en ole usein huomannu,mutta nyt tässä istuessa tunnen niitä.Ei kai liikkeellä niitä helpolla havaitsekaan. ;)

Eilen ja pe tuntu kipua alapäässä-vihloi ikävästi.

Haukottelen päivän mittaan paljon,mutta unia ei tarvi ottaa/ei ole mahdollisuuksia.

Olen ehkä vähän kiukkuisempi,yks kaks voi maailma heittää pyllylleen jostain pikku asiasta.Tuntuu et töissäkin vähän tiuskin asiakkaille takasin..siis kohteliaasti,mut sillein et tiedän etten niin ennen oo tehny.Aina valitetaan joka asiasta!

Voimia meille kaikille
:flower:

Bruschetta harmaana
Niin tietääkö kukaan kumpi aika pitää paikkansa?

Eli kävin 13.10 gynen luona ultrassa ja sain sieltä ajan että olisin nyt rv 8+3.

Menkkojen mukaan aika olisi rv 6+8.

Kumpi pitää paikkansa?

brusch =)

elin
Voi rectum tätä päänsärkyä! Kakkosta odottaessa kesti koko alkuraskauden ajan, hellitti vasta joskus viikon 15-16 kieppeillä. Pitääkö tätä nyt tosissaan kestää 10 viikkoa! :eek:

Onko joku saanut helpotusta päänsärkyyn jollain lääkkeettömällä tavalla? Parasetamoli ei tunnu auttavan...

Bruschetta: et voi mitenkään olla 6+8, ei viikossa ole 8 päivää ;)
Raskausviikot lasketaan siten, että jos sulla alkoivat viimeiset menkat vaikka 1.9. niin tuo 1.9. on 0+0 ja 2.9. on 0+1 jne. kunnes on 0+6, sen jälkeen ei tule 0+7 vaan 1+0 jne.

Hiiviö himmeenä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.10.2006 klo 17:41 Bruschetta harmaana kirjoitti:
Anteeksi väärin kirjoitus.
Tarkoitin että kumpi on oikee aika.
Ultran 8+3 vai menkkojen mukaan 6+6
Mä uskon että toi ultra on tarkempi. Siellähän ne saa selvän kuvan vauvan pituudesta, ja siinä ei suurempia heittoja ole. Menkoista laskettu on kuitenkin enemmän 'suuntaa antava' :)

ja voihan olla, että sulla on ollut valemenkat tuossa ennen kuin sait "virallisen" plussan.

Täällä viikonloppu kärvistelty töissä. Mun maha on paisunut kuin pullataikina, vaikkeihan sen vielä pitäis näkyä :(

Eilen oli ensimmäiset pippalot ilman viinaa. No, jotenkin se sujui, kukaan ei ainakaan kysellyt mitään. Kiertelin lasi kädessä niinkuin muutkin, ei siellä kukaan ehtinyt tarkkailemaan, juonko vai enkö. Mies oli juonessa mukana, vaihdettiin välillä lasia keskenään ;)

Heippa vaan!

Täällä ollaan jotenkin alakuloisissa tunnelmissa. Mulle on tullu jostain syystä tosi vahva tunne, että tää raskaus menee kesken tai sitten se on tuulimuna :( En pääse ajatuksesta millään eroon. Oon lueskellu tota keskenmeno osiota ja yrittäny valmistautua tulevaan.

Vaikka aluksi ajattelin etten mene varhaisraskauden ultraan niin nyt olen kyllä ajatellut, että taidan sittenkin mennä niin jos tää onkin tuulimunaraskaus niin saa keskeytettyä sen jo nyt heti alkuunsa, eikä mahdollisesti useita viikkoja luule kantavansa vauvaa sisällään eikä siellä sitten olekaan ketään. Ja jos siellä vauvan alku näkyisi niin saisi ainakin tuulimunan osalta mielenrauhan vaikkei se tietenkään poissulje km:n mahdollisuutta :/

Keskenmenoa olen alkanut pelätä kauheasti senkin vuoksi, kun luin että yötyöntekijöillä on kaksinkertainen km-riski. Ja minähän teen pelkästään yövuoroja. Olen siis melko varma, että yötyön vuoksi tää keskeytyy...

Voi tätä mun pääparkaani, miksei sitä vaan voisi iloita raskaudesta vaan pitää aina alkaa miettiä vaan pahinta mahdollisuutta.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Teppana & Pikku-ukko 5+5

Yhteistyössä