~KesäMassut 2007~

Vilmat: Minäkin kiukuttelin eilen miehelle pikkulapsen lailla. Kananmunat oli loppu, kun rupesin laittamaan munakasta, ja siitä sitten innostuin narisemaan... Mies laitto mut telkkarin eteen ja taiko jotenkin ihanan ruuan salaatteineen päivineen kaapista löytyneistä tarpeista. Tänä aamuna sain istua valmiiseen aamupalapöytään, johon oli katettu kaikkea mahdollista muroista ja jogurtista hedelmiin. Mies vaan totesi, että pikku-Paavo tarttee nyt terveellistä ravintoa. Ihana tuo oma kulta on. :heart: Oon sanonutkin sille, että siitä tulee loistava isi. :D Pitää varmaan tänään yllättää mies vaikkapa hieronnalla, kun se on nyt hemmotellut mua niin kovasti.

Ipu: Eiköhän se toinen pysy mukana loppuun asti. Miehen ystävän vaimolla tuli kesken raskauden toinen pois, mutta se ei häirinnyt millään tavalla toista vauvaa. Toivottavasti kaikki menee teidän kohdalla hyvin!

Eilen oli koko päivän etova olo, ja tunsin itseni ihan sairaaksi. Kunnon lenkki koiran kanssa kirpeässä syysilmassa teki kuitenkin hyvää. Kannattaa ulkoilla paljon, ainakin mua se auttaa jaksamaan. Hyvää vointia kaikille! =)

Nyt taas opiskelujen pariin.

Katziina ja Paavo rv 5+5

Hyvää tiistai aamupäivää!!
Tänään on se päivä kun on mun ihka ensimmäinen neuvola :) Kahdelta mennään miehen kanssa yhessä..vähän jänskättää vaikkei siellä mitään ihmeitä olekaan.. :) Ihmeen aikasee mulla kyllä toi neuvola on..nyt kuudes viikko menossa vasta, luin että moni on menossa vasta viikoilla 10-12..hmm.

Hiiviö kyselit onko muita oireettomia..no minä oon oireeton. Oli niitä oireita sen pari viikkoa mutta katos sitte ihan ykskaks olikohan viime viikolla. Ainoana on hhirvee väsymys, kipeet tisut ja välillä menkkamaiset kivut.

Tervetuloa kaikille uusille odottajille munkin puolesta!! :hug: ja onnea!

Moikka taas kaikille!!
Mulla menossa nyt siis todennäköisesti 5. rv. Oireita ei juurikaan ole, rinnat vaan kipeät. Phv ei myöskään... Kumma juttu...

Jotenkin en ole vieläkään sisäistänyt sitä, että odotan lasta. Eilen sain kuitenkin aikaiseksi soittaa neuvolaan, ja sain ajan parin viikon päähän 3.11. Jännittää vähän, mutta onneksi siellä oli mukavan tuntuinen täti langan toisessa päässä =) . Toivotti minut lämpimästi tervetulleeksikin! :D

Tää viikko mulla onneksi koulunkin puolesta löysempää...saa vähän hengähtää ja ajatella rauhassa tulevaa! =)

Mukavaa syksyistä päivän jatkoa kaikille Kesämasuisille!!! :heart: :hug: =)

Täällä podetaan hirveää väsymystä ja paha olo on koko ajan, paitsi sillon ku nukkuu=) illalla neljän jälkeen on suht koht hyvä olo....
Lääkäri aika on kuun lopussa... en nyt muista oliko 30 vai 31 päivä ja sen jälkeen sitten ekaan ultraan, kun tulee lähete äitiyspolille....
terveyden hoitaja ei tee meillä ultraa...
Massu on aika turvoksissa ja ostin ekat mammahousutkin, helpotti kummasti oloa kun ei kiristä.... meillä on vähän uumoiltu, että mahtaako olla kaksi tulossa, mutta se selvii sitten ultrassa.

Nyt alan tekee opinnäytetyötäni...

Maariana+ Iinuska rv7 :flower:

kopioin hiviön kirjoitusta:

Kuitenkin koko ajan kummittelee takaraivossa se heinäkuun ultra missä kätilö kertoi että ei löydä sykettä enää... :'(

Oliko sinulla millä viikoilla tämä vauva?nuo on aina niin surullisia asioita, minulla itselläni kuoli vauva mahaan 30+1 viikolla ei ultrassa enää ollut sykettä ja vauva oli todella sairas niin se asia lohduttaa hirveästi miksi ei me saatukkaan vauvaa kotiin!

Mutta nyt asiaan: Nostelen pinoa. olen 20v. (19.päivä tätäkuuta 21v. :) , +16.10 ja vielä en oo aivan varma lasketusta ajasta mutta kumminkin kesäkuussa, oman lakus mukaan 27.06.2007 =) , kolmas raskaus, 2 poijan äiti toinen poika 1v 6kk ja toinen pojista enkelinä taivaassa :'( :heart: ,pohjoisessa asustelen!

Ei ole ollut vielä kovin tuota pahaa oloa, kumminkin oli viikko sitten, niin ajattelin vaikka menkat tulikin, että josko oisin ollut jo silloin raskaana!=)Nyt koko ajan vähän epävarma olo nyt raskauden alussa varsinkin kun pelottaa hiukan se mitä tapahtui 4kk sitten kun poikamme pääsi taivaaseen ja tämä on mahdollista uusiutua, mutta kumminkin lääkärit sanoivat, että on silti varmempi saada terveitä lapsia tulevaisuudessa kun sairaita!Niin jospa se olisi nyt ihana terve pikku vauveli! :heart: :hug:

Hyvät odotukset teille kaikille muille ja kohta me jo voidaan ihanan paksusti! :D

Noniin nyt on eka neuvolakäynti takana ja hyvin meni!! Tunnin verran siellä meni, ja kaik asiat selkiinty tosi hyvin..mieskin oli ihan innoissaan ja piti mua kädestä kokoajan. Sekin sai oman isille tarkoitetun paksun kirjan ja oli siitä tosi mielissään =)

HIIVIÖ..munkin laskettu aika muuttui, se on nyt 17.6 eli samana päivänä kun sullakii :) niin että jos joskus samalla päivittelet kun lisäilet muidenkii tietoja :)

Eka ultra on rv10 ja sen tarjoaa meidän kaupunki..ajattelin siis odottaa sinne asti enkä sitä aikaisemmin menekkään ultraan. Tosin neuvolatäti sanoi että kun olen ollut lapsettomuushoidoissa niin jos mun mahakivut yltyy niin pääsen kyllä polimaksulla ultraan aikaisemminkin :)

Oireettomana mennään eteenpäin :)

elin
oireista ja oireettomuudesta sen verran, että mulla on ollut hieman pahoinvointia, jos edellisestä ruuasta on kovin kauan ja sitten pinna on olematon. Näitä jo esille tulleita "pikkulapsen kiukkukohtauksia" on tullut vedettyä milloin mistäkin olennaisesta aiheesta.

Kiva lukea ensimmäisiä neuvolakuulumisia! Tuota omaa neuvolaa kun joutuu odottelemaan vielä yli kuukauden... :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 17:12 Annmari76 kirjoitti:
Menin ny varamaamaan yksityiseltä ajan varhais-ultraan..
Olenko liian ajoissa jos tuolloin tutkimuksen aikaan on menossa 6+6 ??
Noo mulla on torstaina aika ja silloin on 5+3 ja ne kyl sano t voi tulla mutta ei paljoon muuta nyjä ku että onko tuulimuna vai ei. että ei kait se aikasta oo =)

Annmari76
Netskuli, kiva kuulla että muutkin on ajoissa liikenteessä =)
Just tuota itsekin ajoin takaa ultralla, että sais jonku suuntaa antavan tiedon että onko tuulimunaraskaus tms..

Mun mies ilmottautui mukaan, että on sit siel varhaisultrassa, onko teil muilla ollu / tai tuleeko mies mukaan ekaan ultraan ?

Hiiviö, minullakin on ollut aika vähissä nuo oireet. Ei oikeastaan mitään selvästi tavallisuudesta poikkeavaa. Mitenkäs sinulla on 5+ viikko menossa, vaikka meillä on sama la, kun minä olen omasta mielestäni jo 6+1:ssä menossa? Kumpi on laskenut pieleen? (tod. näk. minä... ;) )

Vähän väliä kurkistelen alavatsaa, että näkyiskö edes turvotusta. Ei näy, yhtä littana se on kuin aina ennenkin... kalenterin mukaan vauva on nyt 2mm pitkä. Aika mini!

sormella kohdun kohdalta painaessa tuntuu kyllä jotenkin kimmoisammalta, masu tuntuu ikäänkuin tönäisevän sormen takaisin. Kuvittelen kai taas. Muita merkkejä on vain se, että mies sattui tänään kulmakarvojani nyppiessään huomauttamaan, että nenäni limakalvot näyttävät tosi ärtyneiltä. Eikös limakalvojen verekkyyden kuulukin lisääntyä raskausaikana?

Vauvaunelma, meillä näkyy jo tuon alkulistan mukaan olevan yhtä jos toistakin yhteistä!

swerfiel; Mä olen sen katsonut suoraan sieltä tekay:n omasta kalenterista ja lisään siihen sitten päiviä... Joten se taidat kyllä olla sinä joka on sekoillut :whistle: :D ;) Vaikka olisi upeaa jos olisi noin, olis jo paljon pitemmällä :D

Tänään vaan vähän väsyttänyt, eipä muuta.... Ajattelin ehkä sinne femedaan varata ajan.... katsotaan :whistle:

-Hiiviö & Elvis 5+2-

Noniin,ultrassa sitten käytiin. Jännitti ihan hirveesti mut kaikki oli ok. Yks vauvan alku siellä oli ja sydänkin pompotteli kovasti :heart:
Tossa hoitokertomuksessa lukee et CRL 8,9mm eli eikös se tarkota vauvan kokoa? Viikkoja 7+0 ultran mukaan eli päivällä heittää,nyt mul siis menkkojen mukaan 7+1 =)
Kyllä helpotti kun kävi siellä. Lääkäri sanoi että keskenmenon riski on nyt pienempi kun sikiö näillä viikoilla elossa. Seuraavaksi on sitte np-ultra 15.11.
Tänään oli aamupäivällä tosi huono olo ja nukuin kun poika katteli lastenohjelmia. Kävin eilen myöhään nukkumaan ja aamulla nukuin tosi levottomasti,näin ihme unta siitä ultrasta. Täytyy alkaa käymää aikasemmin nukkumaan,aina vaan menee tosi myöhään.
Kysyin siltä lääkäriltä noista vitamiineista ja sanoi että foolihappoa pitäisi syödä ennen raskautta,ite söin b-vitamiinia muutaman kuukauden ennen raskautta kun olin kuullut terkkarilta aiemmin saman jutun. Sanoi että ei ole estettä b-vitamiinin syönnille,mut ei enää välttämättä tarvi ja muita vitamiineja ei tarvi kun syö monipuolisesti,tuoremehua suositteli ja sellasta missä sokeria EI makeutusaineita.

Annmari76
NallePuh, hieno kuulla että kaikki on niinku pitikin!
Kuinka kauan siel ultrassa kesti ? Oliko siis neuvolakäynti vai olitko yksityisellä ? Itse varasin yksityiselle 15 min ajan, mielestäni aika lyhyt. kerroin ajanvaraustädille että kerkeekö siinä ultralla katsoa jne, mutta silti lykkäs 15 min ajan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 21:33 Annmari76 kirjoitti:
NallePuh, hieno kuulla että kaikki on niinku pitikin!
Kuinka kauan siel ultrassa kesti ? Oliko siis neuvolakäynti vai olitko yksityisellä ? Itse varasin yksityiselle 15 min ajan, mielestäni aika lyhyt. kerroin ajanvaraustädille että kerkeekö siinä ultralla katsoa jne, mutta silti lykkäs 15 min ajan...
Yksityisellä kävin ja 20 minuutin aika. Ihan hyvin siinä kerkesi,ensin lääkäri kyseli ja tutki mun papereita ( tutkimustuloksia kun mulla vuos sitte meni kaksosraskaus kesken rv18+6),sitte ultrasi,siinä ei menny kovin kauaa,näytti missä kohtu, missä vauva ja sydämen syke ja mikä on lapsivettä,sitten mittasi vauvan. Sen jälkeen vielä ehdittiin jutella ja kyselin myös noista vitamiineista. Tykkään kovasti tästä lääkäristä kun hänellä ei ikinä ole kiire ja mielellään vastaa kysymyksiin ym. Mies sanoi myös että tosi mukava lääkäri.

Hiiviö himmeenä
Siis ootteko miten käynyt yksityisellä? Oliko kallista?

Mietin vaan että kannattaako mennä sinne femedaan kun on ihan erikoistunut raskauksiin yms. että pääsisikö normi yksityisellä halvemmalla....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 22:00 Hiiviö himmeenä kirjoitti:
Siis ootteko miten käynyt yksityisellä? Oliko kallista?

Mietin vaan että kannattaako mennä sinne femedaan kun on ihan erikoistunut raskauksiin yms. että pääsisikö normi yksityisellä halvemmalla....
Kävin Kotkassa Appelmedissa jossa tehdään raskauden aikasia tutkimuksia. Maksoi kelan korvauksen jälkeen 77?. Ite aion mennä sitte 4D-ultraan sinne femedaan tai felicitas-klinikalle kun lähempänä ei sitä ultraa ole. Vaikka kallis olikin niin olen kyllä kovin helpottunut nyt kun siellä kävin,vaikka eihän se silti takaa etteikö vois keskenmenoa viel tulla mut ainakin tiedän että vauva on oikeassa paikassa ja sydän löi ja tiedän että yks vaan tulossa =)

äiti4
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 22:03 Jonina kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että onko kesämassuissa muita yli 30 v. odottajia? Itse olen nyt 33v.

Täällä yksi 36 v. kesämassu, viidettä lasta odotellaan, LA 24.6. Plussasin 16.10.

:wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 17:36 netskuli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 17:12 Annmari76 kirjoitti:
Menin ny varamaamaan yksityiseltä ajan varhais-ultraan..
Olenko liian ajoissa jos tuolloin tutkimuksen aikaan on menossa 6+6 ??
Noo mulla on torstaina aika ja silloin on 5+3 ja ne kyl sano t voi tulla mutta ei paljoon muuta nyjä ku että onko tuulimuna vai ei. että ei kait se aikasta oo =)
Moi Netskuli!!! Milloin sulla muuten on la??

Tosi mukava lukea teidän ultra ja neuvolakokemuksia. Mekin päätettiin, että mies tulee ainakin ekaan neuvolaan. Ultraan ja lääkärikäynneille tulee tietysti, mutta tuota neuvolaa ensin ajateltiin ettei tule ku en tienny mikä täällä paikkakunnalla on tapana. Että jos miestä hävettäis jos muut isät ei käy. Mutta äitini on terkkari ja sanoi, että kyllä siellä isätkin käy. :heart:

Hei kaikille!

Täällä 6+6 menossa ja mun sekopäisyys vaan jatkuu ja pahenee... Yöllä heräsin enkä saanut enää unta ja unenpöppöröissäni aloin ajatella, että rinnat on paljon vähemmän kipeet kuin vielä pari päivää sitten ja lopulta olin melkein vakuuttunut että itseasiassa kaikki mun raskausoireet on hävinneet kuin tuhka tuuleen! Viimeksi mulla juuri hävis kaikki oireet kun meni kesken. Tiedän ettei se välttämättä mitään tarkoita, mutta mun aivot ei ilmeisesti suostu nyt kuuntelemaan järkipuheita. Siispä varasin ensi töikseni aamulla ultran yksityiselle. Tosin se on vasta tiistaina, joten melkein viikko pitää vielä kärvistellä... Olisin saanut ajan jo huomiselle, mutta silloin vasta 7+0, eikä puhelimessa ollut hoitaja tiennyt näkyiskö syke jo silloin. Päätin siis lykätä vähän. Tosin näkyi kai täällä jollain muullakin jo 7+0..? No, ehkä mä kestän vielä viikon.

Voi kun voisin olla vaan optimistinen ja onnellinen alkaneesta raskaudesta! Toivon etten tietäisi kaikista riskeistä ja mönkään menemisen mahdollisuuksista yhtään mitään tai että voisin edes keskittyä ajattelemaan jotain muuta! Onko kellään muulla tällainen ahdistus päällä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 22:03 Jonina kirjoitti:
Ihan uteliaisuuttani kyselen, että onko kesämassuissa muita yli 30 v. odottajia? Itse olen nyt 33v.
:wave: 32 vuotias olen ja neljäs tuloillaan.

Huomasin tuossa että mulla oli varattu aika gynekologille ens viikolle piti soitella sinne että ottavatko papa koetta kun raskaana olen, täti meinasi että se varmistetaan ensin voiko sitä ottaa mutta samalla sanoi että jos haluan voidaan tehdä varhaisultra samalla eli sinne sitten tiistaina =)

Ollut vähän raskasta kun meidän pikku neiti ollut kipeänä ja mies ilta vuorossa ja itsellä ei mikään hyvä olo, paranis vaan tuo neiti niin olis hyvä.

Noniin, muutin sen ultra-ajan, eli huomenna mennään ja mieskin tulee mukaan! Jännittää ihan pikkusen! Heti piristyin ajatuksesta, että JOS kaikki hyvin, voin huomenna nähdä bébéni ruudulla! Kerron sitten täällä miten kävi, pitäkää mulle peukkuja.

Yhteistyössä