~KesäMassut 2007~

raksu81
Hei Teppana :hug: :hug:
Minuakin pelottaa keskenmeno asia, mutta lohduttaudun sillä, että kuitenkin todennäköisempää on, että kaikki menee ihan hyvin. Näin varmasti sinullakin, vaikka teetkin yötöitä.

Koita jaksaa :hug:

Teppana: Tuollaiset tunteet on ihan luonnollisia! Mullakin on koko ajan pieni huoli vauvasta, ja huoli olis varmasti suurempi, jos mies ei olisi puhumassa mulle järkeä. Se muistaa aina yhtä rauhallisesti muistuttaa, että kaikki menee varmasti hyvin, eikä asiat murehtimalla muutu ainakaan paremmaksi. Jos jotain tapahtuu, niin se on sitten vaan otettava vastaan... Mulla on yks tuttava, joka oli ihan varma tuulimunaraskaudesta ja jännäs eka ultraan asti asiaa tosi paljon. Nyt tämä tuttava kulkee onnellisena ison mahansa kanssa. :) Luulen, että tuo yötyötä tekevien suurempi keskenmenoriski johtuu lähinnä vähäisemmästä unesta. Nuku ja lepäile siis päivällä reilusti. Lue vaikka peiton alla kirjaa tai kuuntele rauhallista musiikkia. Oma hyvä olo on hyväksi myös vauvalle. =) Luin jostain netistä, että kun raskausviikkoja on yli viisi, niin on ainakin 80 % mahdollisuus, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Ei ole siis kovin suuri todennäköisyys, että raskaus menisi kesken. Paljon suuremmat mahikset on sillä, että vauva pysyy mukana kesään asti! :heart: Tarrasukkia ja jaksamista Teppana!

Bruschetta: Mäkin uskon, että tuo ultra on tarkempi.

Kävin viikonloppuna kotipaikkakunnalla. Äiti ja isä on siellä ihan innoissaan tulevasta vauvasta, tämä kun on ensimmäinen lapsenlapsi mun vanhemmille. Hypistelin siellä ihania vauvanvaatteita ja juttelin äitin kanssa sen odotusajoista. Koko perhe puhuu nyt pikku-Paavosta, mikä on mukavaa; kivaa, kun saa jakaa tämän asia rakkaitten kanssa. :) Viikonloppu oli muutenkin rentouttava. Nähtiin sukulaisia ja kavereita ja lenkkeiltiin koiran kanssa. Nyt jaksaa taas. =)

Kivaa alkavaa viikkoa kaikille KesäMassuille!

Teppana mulla on ihan samat fiilikset, juuri olen varaamassa aikaa varhaisultraan. =)Haluan kans olla varma että siellä on kaikki mukana. Oli mulla aika sinne kyllä mut siihen on kuukausi ja haluun nopeempaa sen ajan.

Mä uskon kans että tua yötyö pelkästään ei oo ns. vaarallista. Luulen että kolmivuorotyö on se pahin kun se kuluttaa kuitenki enempi. Kun lepää vaan paljon niin kyllä kaikki menee hyvin!! :)

Hauskaa viikon alkua kaikille! :)

Koska teillä on ollut varhaisultra?
Mulla ois torstaina aika ja silloin ois 6+4
Siel sanottiin että ois parempi että menisin myöhemmin niin kuuluis sydän äänet mut haluan tietäää että kaikki on kyydissä. Se kuulemma näkyy muttei paljon muuta.

Toivottavasti tortaina saan rauhan. Kyllä se niin on että tieto lisää tuskaa. Näillä palstoilla kun pyörii ja lukee kaiken mahodollisen tuulimunista keskenmenoista ni HUH!
Ei pitäs kaikkee lukee..

sellasta näin maanantai aamupäivällä!

Annmari76
Taidan ilmottautua tänne mukaan !
Viime viikon to tein plussan ja sen jälkeen toisen merkkisillä testeillä TOSI haaleat plussat mm. eilen. Koko ajan pelkään että menkat alkaa... (nyt 32/28-29). Onko muilla kokemusta eri merkkisistä testeistä ja haamuplussista ?

En vielä uskalla varata varhaisultraan aikaa, taitaa olla liian aikaistakin (?). Nyt olisi siis vasta 4+4. Ja laskettuaika 22.6.

Olen vähän pihalla näistä asioista, mutta kumpaa suosittelette: kunnallista vai yksityistä lääkäriä näin alkuvaiheessa ?

Olen paraikaa kipeänä ja saikulla, tosin nämä oireet saattavat olla raskausoireitakin. Lämmöt kohollaan, päänsärkyä, huimausta jne..
Viikonloppuna tosin olin "oikeasti" kipeä ja syönyt aika vahvoja panadoleja, tosin lääkeselosteessa vakuutellaan että sopivat myös raskaanaoleville..

FISU74
HEI VAAN KAIKKI!!
Kävin tänään lääkärin määräämällä varhaisultralla.
Siellä se mönkijäinen on mukana ja pieni sydänkin jo sykki.VAU!
Kahden viikon päästä menen uudestaan. On aika hassua juosta
koko ajan siellä,mutta näin on määrätty.
Tuo huutonetti on muuten vaarallinen paikka... :x
Huutelin mammavaatteita vaikka päätin että toppuuttelen intoani
vielä kunnes se maha on niin iso ettei muihin mahdu,mutta näin kävi taas...
Vointeja teille kaikille!!!!! :flower:

TUTTUvieras
juuri testasin plussan! :D :heart:
kolmosta nyt siis odotellaan. ehkäisy jätettiin viimekierrosta pois enkä muista koska ne kuukautiset oli viimeksi joten tarkkaa laskettua aikaa ei nyt sitten voi sanoa mutta kesäkuussa jokatapauksessa se on!

pysyn harmaana ja käytän tälläistä nimimerkkiä koska mieheni kanssa haluamme pitää asian salassa vielä jonkun aikaa enkä kirjoita omalla merkilläni tänne koska täälläkin on minulle tuttuja :D

tytsy83
täällä olisi uusi odottaja, jos mahtuu ketjuun mukaan?!?

elikkä,ikää23v, plussa14.10.06, pikkukakkonen tuloillaan, la,20.6.07, asustelen läntisellä uudella maalla.

entuudesta meillä on poika, 1,5v..
(pesueessani lisäksi mies,koira ja kissa)

ihan tuosta lasketusta en ole varma,selviää sitten np-ultrassa...
mutta hyvän laskurin löysin www.helistin.fi sivuilta...
siihen tulee viim kk alkamispäivän lisäksi myös oman kierron pituus, eli se laskee sen mukaan, ei keskiverto kierron,niinkun muut laskurit!

kirpakoin syysterkuin tytsy
=)

raksu81
Moi

Mitenkäs te noihin varhais ultriin sitten pääsette noin aikaisin? Soitin tänään neuvolaan ja antoivat ajan vasta viikolle 8. Onko iällä jotain tekemistä sen kanssa kun se siellä kysy mun ikää ja sitten vasta anto sen ajan? Oon siis 25. Minäkin haluaisin tietää, että vauvan alullani on kaikki hyvin!

Niin ja kun merkkaatte noita rv:itä, niin onko ensimmäinen päivä uudesta viikosta vain esim. rv 5 vai rv 5+1?

rv 4+5 vasta...

minuakin kiinnostaa tuo rv:n merkkaaminen.

Muuten tänne ei kuulu mitään erikoista. Ainoa raskausoire on kuukautisten puuttuminen, joten ei erikoisen "raskaalta" tunnu. Hassua kun kaikki tuntuvat olevan niin hermona ja huolissaan, kun itse en ole. On vaan jotenkin sellainen olo, että asiat sujuvat täsmälleen niin kuin pitääkin.

No just... mähän oon laskenu ihan väärin nythän mulla vasta viides viikko.
Piti soittaa lääkäriin ja kysyy näkyykö siel ylipäänsä mitään näin aikasin mut pitäs pystyy kattoo onko tuulimuna vai ei.

Juu eli en oo omaan neuvolaan saanu ultraan aikaa, kun Vaasas kuulemma ei saa niin montaa kun esim pääkaupunkiseudulla.
Eka neuvola on 14.11.06 eikä silloin ole edes ultraa vielä. Sen takia varasin yksityiseltä ajan koska mun mielestä on hölmöä mennä neuvolaan ja puhuu tulevasta kun ei edes tiedä onko kaikki kyydis mitä pitääki.
Tiedän että hössötän liikaa, mutta vauvaa on yritetty niin kauan että halaun olla varma ja miellään maksan tuosta tiedosta n. 60? se jää maksettavaksi kelan jälkeen. Tämä tietenkin vaihtelee lääkäristä riippuen mitkä hinnat.

Mutta rentouttavaa odotusta kaikille =)

Ja kertokaa milloin olette käöyneet varhaisultrassa! tai olette varanneet ajan/varaatte?

Annmari76
Nyt olen ihan vakuuttunut raskaudestani - hain apteekista uuden testin ja noin vahvaa ja selkeää plussaa ei enää voi saada B)
Piti ihan ottaa kameralla kuva tikusta, on sitten todistusaineistoa miehellenikin =).
Olo on aivan käsittämätön !! En voi uskoa että olen raskaana.
Ekan neuvola-ajan menin varaamaan, sain vasta kuukauden päähän (16.11), mielestäni aika kauas... Kyl aattelin aikasemmin mennä vaik yksityiselle ... Jotenki vaan haluis tietää nopsempaan että kaikki on kunnossa!
Nyt pitää vain toivoa että kaikki sujuu ongelmitta =)

4+4 tänään

elin
Sain vihdoin ja viimein varattua sen ekan neuvolan. Menee viikolle 11! Julmaa! Esikoisen kohdalla kävin ekan kerran neuvolassa viikolla 7 ja kakkoelta viikolla 8. Johtuneeko kunnan säästökuurista vai kolmannesta odotuksesta, mutta kyllähän tuo aika kaukana on. Harmittaa, kun tekisi mieli päästä kurkkaamaan, onko siellä ketään. (meidän neuvolassa on uä-laite) En kuitenkaan viitsi maksaa yksityisellä tehtävästä varhaisraskauden ultrasta, ei siis auta kuin luottaa, että vauva on kyydissä! :D

Tervetuloa uudet! Lista päivitetty B)

Joku kyseli noista haamuista, eli itse sain kaksi 'haamua', toisen apteekin omalla. Niihin sitten luottaen ja kun menkatkin myöhässä jo puolitoista viikkoa uskon olevani raskaana :D

Joku kyseli miten r.viikot merkitään. Eli jos on merkitty 4+1 on se neljä viikkoa ja yksi päivä. Kuudennen päivän jälkeen viikko vaihtuu, tässä tapauksessa 5+0:ksi. Ja huom. jos viikkoja on esim.4+3 puhutaan raskaudesta viikko tasolla niin silloinhan on viidennellä viikolla. (koska ensimmäinen raskausviikkohan on 0+1, 0+2 jne.)

Täällä ollaan taas menty ilman oireita, mutta oikeastaan mä en jaksa enää stressata. Kyllähän välillä huolestuttaa, mutta nyt sen murehtimisen on voinut jättää taka-alalle. Luojan kiitos :D

-Hiiviö & Elvis 5+1-

Onnea uusille KesäMassujen kantajille! :)

Teppana, on ihan luonnollista olla huolissaan masuasukista, etenkin kun täällä netissä helposti eksyy kaikenmaailman keskenmeno-, yms. sivuille. Mutta varmasti ajan kanssa pelkokin menee ohi =)

Mä olen kans menossa torstaina alkuraskauden ultraan, silloin on mulla 7+1. Mulle sanottiin Femedassa, että heti kun on 7 viikkoa edellisistä kuukautisista, voi tulla heille alkuraskauden ultraan. Tuolloinhan pitäisi tosiaan syke näkyä ultrassa. Odotan toisaalta innolla ja toisaalta myös hieman pelonsekaisilla fiiliksillä torstaita... Mutta päällimmäiset fiilikset on kuitenkin hyvät. =)

Nti Kesäheinä & salamatkustaja 6+5

Hei kaikki,

nyt se on tosiaan alkanut tämä oireilu ja pahoinvointi.. 6 raskausviikkoa tulossa täyteen ja oksettaa ja ällöttää heti heräämisestä lähtien... Syöminen helpottaa hetkeksi, mutta kaikki ruoka laittaa masun ihan sekaisin ja se on jatkuvasti tosi kipeä ja turvoksissa. Ja sitten tämä väsy, aarghhhh.... Hallusinoin tänään koulutuksessa hotellihuoneen ja sängyn :LOL:

Puhisin tuossa juuri miehelle, että ihana vaimo olen, syön ja nukun ja syön ja nukun ja syön ja piereskelen \|O

Lisäksi mulla on ihan kauhistuttava pomo, se on muutenkin hullu mutta kilahtaisi viimeistään siinä vaiheessa kun kertoisin olevani raskaana kesken projektin! Tosin olen jo päättänyt lähteä sieltä pois vuoden lopulla koska en halua stressillä riskeerata vauvan hyvinvointia.

Joku kyseli tuosta varhaisultrasta, ihmetteli miksi hän sai ajan vasta niin myöhään. Nämä alkuraskauden ultrat joista olemme täällä pääsääntöisesti puhuneet ovat siis yksityisellä taholla tapahtuvia ja maksullisia. Tietääkseni niitä ei ole julkisella sektorilla tarjolla.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille, pitäkää peukkuja että mulla pysyy eväät sisällä (yäk) :eek:

Nyt on neuvolaan saatu aika joka meni niin myöhäiseen ku 27.11 eli sitten ollaan 10+3 omien laskujen mukaan.

Väsymys on aivan hirveä ja pyörryttä koko ajan. Viikonloppuna kävin äitin luona ja se ihmetteli tätä mun olo tilaa sanoin että flunssaa vaan tämä on :D Eihän tästä raskaudesta tiedä vielä kuin muutama kaveri miehen lisäksi. Malttaisi vielä muutaman viikon olla kertomatta.

Muutes mua ei edes näy listassa

:( <br><br>

ipu
Heippa,
ehkä minäkin uskallan ilmoittautua tänne vihdoinkin!!
Taustaa: omien laskujen mukaan LA 5.6.2007, esikoinen, kolmen vuoden lapsettomuushoitojen jälkeen. Olen pääkaupunkiseudulta ja 31 v.

Kävin tänään varhaisultrassa (viikolla7), ja tuli sekä hyviä että vähemmän hyviä uutisia. Yksi sydän siellä kovasti sykki =) , mutta löytyi myös toinen tyhjä pussi, eli tuulimuna. Ja lääkärin puheiden perusteella sain sen käsityksen että tämä toinen voi häiritä vaavia aiheuttamalla vuotoa jos päättää kesken kaiken poistua. Eli olen koko päivän miettinyt että pitääkö mun nyt pelätä keskenmenoa koko loppuraskauden :x

Muuten, vointi on vähän niin ja näin, en enää viime viikon jälkeen pääse sängystä ylös ilman TUC-keksejä ja rusinoita :LOL: muuten menee vatsa täysin sekaisin! lisäksi närästää ja väsyttää ja on ilmaa vatsassa..
...joo ja koko ajan nälkä!!
mutta on kiva lueskella teidän muiden uutisia ja huomata että on kohtalontovereita

t. Ipu (ja mifu)

Onpas tullut paljon uusia =)

Mulla on huomenna se alkuraskauden ultra ja viikkoja huomenna 7+1. Maksaa kelan korvausten jälkeen 77?,aika kallis mun mielestä mut en vaan pysty oottaa sinne np-ultraan. Oon odottanu tosi kovasti sitä ultraa,pikkasen pelottaa mut uskon et kaikki on hyvin.
Paha olo on aina kun maha vähänkin tyhjä,kokoajan oikeestaan pitää jotain olla syömässä. En oo ikinä syöny näin paljon kun nyt! Ja ei muka tarvi syyä kahen eestä,mun tarvii ainakin :D

Huomenta!

Onpas tosiaan tullut monta uutta porukkaan mukaan =) Tervetuloa!

Kiitos kaikille kannustavista viesteistä tossa mun km-pelko asiassa. Ihania ihmisiä täällä kertakaikkiaan :hug: Nyt onkin jo vähän rauhallisempi olo.

Tänään oliskin vapaapäivä ja lapsillakin syysloma, täytys yrittää keksiä jotain tekemistä. Nyt täytyy kyllä lähteä kauppaan ostaa munia ja prinssinakkeja. Mun tekee ihan älyttömästi mieli hotelliaamiaista :LOL:

Teppana & Pikku-ukko 6+0

vilmat
Aamupahoinvointia poden täälä minäkin!
Eilen sai mies kokea että emäntä on raskaana ku meiltä oli kaakao loppu ja teki mieli sitä niin kiukuttelin ku pikku ipana heh voi ukko parkaa. Ihan ku ei ois tarpeeks kiukkua 5:den ipanan kanssa et eukkokin vielä kiukkuaa pirullista :kieh:

Niin pitäs varmaan miunkin esittäytyä jos listalle pääsis =)

Nimimerkkini on vilmat.
Ikäni on 38v
6:des raskaus toivottu pikkuinen
+04.10
La:ni 11.06

T.vilmat

vilmat
Joo siis hyvä minä mähän olen jo listalla anteeks laitetaanko tääkin raskauden piikkiin :D

Mulla muuten kauhia ummetus vaivaa pahoin voinnin lisäks rinnat on kipeet ja vali vali vali......no katellaan joskus ku ollaan yli 30rv niin sitte vasta valitellaan =)

Kattelin yks ilta strong medisiiniä (varmaan kirjotetaankin noin :( ) niin liikutuin ihan mahottomasti ku siinä mentiin naimisiin :'( kyyneleet valu silmistä sanoin ukollenikin ,että mamma on varmaan raskaana ku itku tulee niin pienesta :LOL:

No nyt toisten vuoro mä meen kattelee maa aikojen alussa nuorimmaiseni kanssa =)

T.vilmat

Kait se ummetus täälläkin alkaa vaivaan-viime viikolla maha toimi heti aamu kahvi hörpyn jälkeen,mutta nyt olen kahvin juonnin lopettanut..siis vähensin viime siikolla jo siihen 3hörppyyn.Ei vaan tee yhtään mieli.
Töissä vähän ihmettelivät kun sanoin et mulle ei tarvi kahvia laittaa.No univaikeuksien piikkiin pistin :kieh:

Mä olen kanssa kuin ilmapallo.Aamulla piereskelen,yöllä ja illalla.Töissä en sentään :LOL: Maha on kamala pömppis kun pääsen kotiin-eilen mieskin nauro ja katseli mun mahaa.
Ennen mulla paremminkin tiimalasi vyötärö ollu,mut nyt näyttää iltaisin kuin rv 20 pintaan olis.
Ei kai se pelkästä ilmasta johdu-vaan siitä kun päivän mittaan syön ja sitten kun pariin päivään ei oo maha toiminut.Vähän pullottaa näin aamuisinkin
Ajatuskin kauheesta turvotuksesta hirvittää.Iltasin housut hiertää reisistä.Töissä eri vaatteet,joten huomaa eron kun farkut pukee.

Eilen ekaa kertaa tuli vähän huono olo-aamulla etenkin.no murot helpotti hieman.Seuraavan kerran 16 aikaan-kotimatkalla.

Ruskeaa vuotoa tullu muuatma kerta päiväs.

Hyviä vointeja kaikille =)

Joulu on jo kohta-ihanaa!!!!!

Ei vieläkään mitään ihmeellisiä oireita, väsyttää vaan oikeastaan.

Onko täällä muita oireettomia? Vai onko ne sitten ilmestynyt viikolla kuusi?

Joku täällä kertoi menevänsä sinne Femedaan, jos vielä saisi udella paljon maksaa...? Ottaako ne kelakorvauksen heti siitä vai...?

Mä olen vieläkin vähän kahden vaiheilla mitä sitä tekisi. Kun toisaalta ei malttaisi oottaa, mutta.... Äh äh äh :headwall: :D

Ja anteeksi SADE74 kun unohdin sut....... Uuusia saattaa kerralla tulla niin monta että jonku luulen jo laittaneeni....

Ja sit jos vielä (kun :D ) unohdan jonkun niin voisitko ystävällisesti laittaa tietosi myös uudestaan, niin ei tarvitse kelata noita sivuja takaisin, kun niitä on jo aika monta kertynyt. KIITOS :D

-Hiiviö & Elvis 5+2-

Yhteistyössä