~KesäMassut 2007~

Minni83
Terve taas!

Onkos täällä muita, jotka rakentelee omaa taloa? Linnean taisin bongata näin äkkiseltään ainakin. Meillä myös rakentaminen menossa, ja valmistuu tuossa ensi vuoden keväällä, eli pääsee uusi vauva uuteen kotiin. =)

Lieviä pahoinvointikohtauksia alkanut tulemaan, kunhan ei vaan sellaista oksennusrumbaa tulisi tosiaan kun esikoisesta! :headwall: Tisut kipeät, pissitystä, mahatuntemuksia, nälkää ja hirveätä väsymystä...mitähän muuta vielä valittaisi..siinä se varmaan kaikki oleellinen.

Paljon on tullut porukkaa kesäkuulle, tosin jos vanhat merkit yhtään paikkansa pitää, niin meikäläinen räjähtää jo tuolla toukokuun puolella, ihmeellisiä nuo laskurit, kun joku näyttää että LA olisi 3.6 ja jostain saan taas 5.6. Mutta ultrassa sitten selviää sekin!

Maanantain jatkoja kaikille! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 13:58 Moonlight-80 kirjoitti:
soitin neuvolaan ja täti sanoi että huomenna kirjoittaa mulle jotain pahoinvointi lääkettä.. en kyllä ole koskaan kuullut että olisi turvallista vetää mitään sellaisia lääkkeitä raskaana ollessa.. yleensähän ne on kolmiolääkkeitä..
On yksi jo vanhampi pahoinvointilääke, joka on alun perin tehty matkapahoinvointiin. Sitä voi vaaratta ottaa. Jos joku lääke mietityttää, HYKS:n myrkytyskeskuksen numerosta voi tarkistaa, voiko ottaa raskaana ollessaan.

Täällä oltiin vielä aamupäivällä oireetta, nyt sellaista yleistä ällötystä ja hirmu nälkä!
 
Lista päivitetty, suosittelen kyllä tarkistamaan tietonne B)

Mä sain tänään varattua neuvolan, olisi 9.11. Viikkoja silloin 8+4. Sitten sitä seuraavalla viikolla onkin pojan 1,5v neuvola.

Järkkyjä menkkakipuja ollut taas tänään... ja kauhea väsymys, nukuttiin pojan kanssa kolmen tunnin päikkäritkin :D ...
Ja saa vessassa ravata koko ajan, tunnin välein hätä! Ja saa käydä katsomassa paniikissa tuleeko verta, kun 'lorahtelee' välillä, mutta pelkkää valkovuotoa.

Ja hirveä himo suolakurkkuun :p
 
Mulla tänään pikkasen huonoa oloa aamulla kun en ollut syöny mitään,eiköhän se pahoinvointi sieltä pikkuhiljaa tule. Oikeesti toivon että tulee vaikka se on ihan hirveetä mut silloin ei ollut pahoinvointia kun meni kesken rv8-9. Esikoisesta olin noin 3kk sairaslomalla kun en mitenkään kyenny olemaan töissä. Sain silloin jotain pahoinvointilääkkeitä mut en kuitenkaan sitte käyttäny niitä. Kolmannessa raskaudessa pahoinvointi oli yhtä kauhea kun esikoisesta mut helpotti kun sai levätä kotona kun olin hoitovapaalla,oksennus lensi kuitenkin melkein joka päivä. Tää raskaus oli kaksosraskaus joka selvisi vasta rakenneultrassa rv18+6,mut vauvat eivät enää eläneet. Keskenmenot tapahtui viime vuonna,alkuraskauden km huhtikuussa ja tää myöhempi syyskuussa.
Pahoinvointiin en osaa sanoa mikä auttaa,joskus auttaa syöminen,joskus ei yhtään mikään. Amppari mehujäitä söin esikoisesta ja jäisiä mansikoita. Joskus 14-16 viikolla on pahoinvointi hellittäny.

Meillä remontoidaan vanhaa taloa. Kellariin rakennetaan sauna+kylppäri,kodinhoitohuone ja takkahuone. Saa nähdä valmistuuko ennen kesää. Yläkertaan tulee lastenhuone mut sillä ei niin kiire kun poika nukkuu meiän huoneessa ja kyllä vauvakin sinne mahtuu. Keskikerros on laitettu kuntoon,keittiöremontti tosin joskus edessä kun on niin pieni,vasta oli mummolle joka tässä asui keittiö remontoitu ja rakennettu pikkusuihku ja kun meille tulee sauna alas niin purataan sitte toi suihku ja tehdään keittiöstä isompi. Mies remontoi itse.
 
Moikka moi!

Alkuraskauden ajankohdasta ultrasta joku täällä kyseli, mä olen menossa ensi viikolla, jolloin on täynnä 7 viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta. Hiiviö mä olen menossa juurikin Femedaan.
Tuon Oys:in laskurin mukaan salamatkustajan sydänäänet olisi muuten todettavissa itseasiassa juuri tänään 9.10. :heart: Jännää!

Jotenkin tää raskaus on niin epätodellista vielä. Mun täytyy tunnustaa että tein tänään vielä yhden raskaustestin, olkoon se sitten viimeinen! :LOL:
Testiviiva piirtyi heti ja se on tummempi kuin kontrolliviiva, joten kai tässä sitten erittäin raskaana ollaan B)

Huh, rintavarustus on kyllä kasvaa humpsahtanut. Nyt jopa takin napit pingottuu :ashamed: Lisäksi tunteet kyllä heilahtelee kuin tuuliviiri, päivällä jopa pidättelin itkua töissä ihan tyhmän asian vuoksi, siis sellainen asia minkä vuoksi ei todellakaan kukaan itke. :kieh:
Mä oon ostanut sitä Bodyshopin kaakaovoidetta ja rasvaillut rintoja ja mahaa parina päivänä raskausarpien varalta. Okei, tosi ajoissa oon liikkeellä mutta... :ashamed:

Mukavaa maanantai-iltaa kaikille!
 
ONNEA KAIKILLE UUSILLE! :flower: :flower: :flower:

Mä päädyin varaamaan alkuraskauden ultran ykstyiselle omakustanteisesti, koska juttelin saman lääkärin kanssa joka mulla siellä totesi endometrioosin ja hän kehotti tulemaan, "jotta nähdään että kaikki on hyvin". Se on pieni sijoitus mielenrauhasta kuitenkin. Olen menossa ma 23.10. jolloin on siis rv 6+6. Eka neuvola-aika mulla onkin heti seuraavalla viikolla, 30.10 ja rv 7+6.

Nyt on viikko plussatestistä, ja mua on alkanut pelottamaan ajatus ettei kaikki olekaan hyvin. Tiedän, että nämä pelot on tavallisia mutta silti ajoittain tarkkailen jokaista nipistystä ja pelkään housuissa olevan verta :ashamed:

Onko muilla tätä samaa? Supporttia kaivataan täällä! :attn:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 19:47 Tinkerbell kirjoitti:
Nyt on viikko plussatestistä, ja mua on alkanut pelottamaan ajatus ettei kaikki olekaan hyvin. Tiedän, että nämä pelot on tavallisia mutta silti ajoittain tarkkailen jokaista nipistystä ja pelkään housuissa olevan verta :ashamed:

Onko muilla tätä samaa? Supporttia kaivataan täällä! :attn:
Voi Tinkerbell täällä kohtalotoveri! Mä näin plussauksen jälkeen viikon sisällä kolme kertaa unta, että menkat oli alkaneet yöllä kun aamulla menin vessaan. Ja viikon ajan pelkäsin aina vessassa käydessä että menkat olis alkaneet. Mutta ei ne alkaneet eikä ala sullakaan =)

Mä luulen, että nämä pelot johtuu siitä, että tämä on kaikki niin uutta, ja kun raskautta ei välttämättä muuten voi "todentaa" kuin plussatestillä niin se tuntuu vähän epätodelliseltakin. Mulla ainakaan tämä perusolo ei ole järisyttävästi muuttunut, väsymystä lukuunottamatta, mutta siis että ei ole mitään yökköilyä tms. Viimeksi tänä aamuna mietin, että entä jos en olekaan enää raskaana. Kai ihminen aina löytää uusia huolenaiheita raskauden edetessä, mutta ei kannata antaa peloille liikaa sijaa, vaan yritetään ajatella positiivisesti ja keskittyä näihin kaikkiin raskauden mukana tuomiin iloisiin asioihin. :heart: :heart: :heart:
 
moonlight harmailee
juu siis pelothan on aivan normaalia, mulla oli kauheita pelkoja.. mutta kumma kyllä kaikki loppu ku seinään ku se eka ultra oli ohi. Tarvi vaan siis tietää että siellä on joku ja se rauhoitti mielen.

Nyt mulla on sitten tänään näiden olojen kans käynyt aika selkeeksi että meidän häät Mauritiuksella täytyy perua ja mennä sitten vain maestraatissa naimisiin joko täällä oslossa tai sitten suomessa.. Tosi kurjaa, mutta en voi oikeesti ajatella näiden olojen kans olevan kuumassa ja lentää 18 tuntia.. :ashamed:
No mutta pääasiahan on että on naimisissa. .ja halutaan mennä ennen vauvan syntymää ja jos jotain sattuu niin on naimisissa kuiten..

No tämä taas tätä pähkäilyä kun on niin tylsää.. koko päivä syömättä ja oksentaa ja maata vain.. kurjaa..

Onnea kaikille uusille plussanneille ja tulokkaille!! :flower:
 
Tinkerbell! Täällä myös kohtalotoveri.... pelkään että joku kerta vessassa käydessä tulee verta tai ultrassa ei sykettä löydetä...

Mutta ihan normaaleja nää pelot. Ihan pimeää tohua oikeastaan, ekaksi stressataan että tullaanko raskaaksi, sitten pelätään keskenmenoa, sitten kaikkea muuta mitä voi raskausaikana olla, sitten aletaan pelätä synnytystä ja sitten käydään ensimmäinen vuosi tarkistamassa öisin että vauva hengittää, sitten pelätään kaatumisia, yms. Ei tämä lopu ikinä!!!

mutta on ihanaa kun on kohtalotovereita :D B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 20:15 moonlight harmailee kirjoitti:
Nyt mulla on sitten tänään näiden olojen kans käynyt aika selkeeksi että meidän häät Mauritiuksella täytyy perua ja mennä sitten vain maestraatissa naimisiin joko täällä oslossa tai sitten suomessa..

No tämä taas tätä pähkäilyä kun on niin tylsää.. koko päivä syömättä ja oksentaa ja maata vain.. kurjaa..
Moonlight, tsemppiä sulle ja jaksamista tuon pahoinvoinnin kanssa.

Voittehan pitää joskus myöhemmin hääseremonian Mauritiuksella, jos haluatte :) Yritän siis lohduttaa...
 
Joo, tutuilta noi pelot kuulostaa. Mulla on nyt kauhee yskä ja pelkään, että vauvan-alku irtoaa yskimisestä. :headwall: Ihan pimeetä. Ja jatkuvalla syötöllä kans ravaan vessassa tarkistamassa, ettei vaan tuu verta. Toi todella runsas valkovuoto kyllä hämää, kun tosi usein tuntuu et jotain lorahtelee pöksyyn.

Lisäks mulle on tullu pelkoja siitä, että mitäs jos ei me pärjätäkään tai jakseta neljännen lapsen kanssa. On tää niin kummallista, ensin vuosi kaudet yritetään saada raskaus alulle ja sitten kun viimein onnistuu, tulee kauhea epävarmuus. Kaipa nää tunteet on ihan normaaleja.

Mä en oo vielä varannu neuvolaa, ajattelin odotella vielä viikon pari ennen ku soittelen. Mietintä asteella on vielä mennäänkö yksityiselle alkuraskaudenultraan vai malttaisko odotella niskapoimu-ultraan asti. Toisaalta olis niin kiva nähdä onko siellä mahassa oikeesti joku. Ja onko se joku hengissä ja oikeessa paikassa.
 
Heippas!!!
Minä en löytänyt itseäni etusivun listalta... et voiskohan mut lisätä sinne??

Plussa tuli 29.9, olen 23v, esikoista odotellaan... Porissa asustan ja la on omien laskujen mukaan 5.6.2007...

Eka neuvola on nyt perjantaina.... vähän jänskättää... paio on tippunut prisen kiloa, olo on huono koko ajan, mutta syöminen ja nukkuminen auttaa=) Massu on turvoksissa, vaatteet tekee tiukkaa...
 
Ah, ihanaa että muut on yhtä hulluja!! Mä en uskaltanut jumpata Pilates-dvd:n tahtiin kun pelkäsin kanssa että pinnistys pistää asukkaan pihalle.. voi kamala miten hullua :LOL: Samoin pelkään vetää vatsaa kovasti sisään jos vaikka tyyppi litistyy siellä, :LOL: kuolen itsekin nauruun!

Helpottaa tosin että voi vähän nauraa näille sekopäisyyksilleen. Ja onhan tää ihan söpöä tavallaan että me ollaan kaikki ihan tviiuu-tviiuu päästämme :p

 
Huomenta!

Mä voisin lisätä tohon sekopäisyys kohtaan tosiaan vielä sen, että jos on ollut 'oireetta' jonkin aikaa, esim. tänään ollut ihan normaali olo ja yölläkään ei tarvinnut käydä vessassa, niin oon ihan varma että on keskeytynyt km. Siksi olisi aivan upeaa oksentaa vaikka joka aamu B) Tietysti oireilu ei ole tae että kaikki ok, mutta vähemmän se aiheuttaa huolestuttamista kuin oireettomuus.

Mä en nyt oikein tiedä menisikö varhaisraskauden ultraan vai ei... toisaalta voisi nekin rahat säästää ja laittaa pari kymppiä lisää, niin voisi mennä sitten vaikka viikoilla 25 4d ultraan :D ...

Mutta olisihan se ihana kun saisi tietää että kaikki hyvin. Mutta kun viimeksi tosiaan kävi niin että ultrassa viikoilla 7+4 ultrassa oli kaikki hyvin, sydän sykki ja lääkäri totesi että normaalisti etenevä raskaus ja alle 2% riski että menisi enää kesken... Ja kuinkas kävikään.... Np-ultrassa ei sykettä löytynyt...

Pitää nyt vähän miettiä... Milloin voisi neuvolassa niitä sydänääniä kuulla? jos vaikka kysyisi siltä neuvolantädiltä voisiko tulla heti kun ne voisi kuulua kokeilemaan ihan oman mielenrauhan takia. Voisiko jo esim.9+4 kuulla? Silloin olisi pojalla neuvola, voisi mennä samalla :whistle:

-Hiiviö & Elvis 4+2-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.10.2006 klo 21:53 Kirppuliini kirjoitti:
Noista laskurihommista näytti olevan keskustelua, niin itse pidin tätä hyvänä,käykääpäs kokeileen. Voi syöttää tiedot mm.viimeisten kuukautisten mukaan tai hedelmöityksen mukaan.
http://www.oys.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=111
Hiiviö: ton laskurin kautta vois saada vähän osviittaa myös siitä, koska sydänäänien pitäis kuulua. Pohdin itsekin nyt oikein urakalla sitä, että menisinkö nyt jo ultraan, vai vasta ensiviikon lopulla, kun niiden sydänäänten pitäisi kuulua :headwall: Kun ei jaksais odottaa sitä varmistusta... Juu ja tiedän, kaikkea voi vielä tapahtua sen jälkeenkin, näinhän se vaan on.
 
elin
Meillä rempataan vanhaa taloa (kun oli puhe, että rakentaako joku), tai ei siinä ole kuin kaksi huonetta enää kesken. Päästään muuttamaan sinne ensi viikonloppuna. Päässen "piällysmiäheksi", kun mies ei anna mun kantaa yhtään mitään! :D

Tosta kanniskelusta: mielenkiintoinen juttu on ollut se, että mies ei antaisi mun kantaa parin kilonkauppakassia, mutta ihan mainiosti se antaa mun raahata 13- ja 10-kiloiset mukulat sillä samalla kauppareissulla. Minä siis hikoilen kiukuttelevat lapsoset kainalossa ja mies kulkee edellä ritarillinen ilme kasvoillaan kantaen sitä NIIN raskasta kauppakassia... :LOL:
 
Hyvää tiistaita kaikille!
Minä vielä vietän sairaspävää kotosalla ja huono omatunto vaivaa, kun toiset joutuvat tiukoille töissä.
Minua hirvittää, kun raskaus vasta alussa ja tuntuu, että paino jo nousee... ja kun muutenkin tuota ylipainoa jo on. Toisaalta aamuisin vaaka näyttää vielä mukavampia lukemia, että johtuisikko päivän turvotuksesta vai mistä???
seltyksen makua sanon minä!
Ei ole pahoinvointia täällä vieläkää vaan kaikki maistuu hyvin. Kahvikin maistuu, vaikka huonolla omatunnolla sitäkin lipitän...
Neuvolaan on vielä kuukausi aikaa ja sitten ollaankin jo 25 % raskausajasta selvitetty (toivottavasti kaikki menee sine asti hyvin)
Miten saisin tämän mahan pysymään aisoisssa tuonne vuodenvaihteeseen... jotta tuo työsopimus uusittaisiin mukavasti... toisaalta haluaisin ola työnantajallekin rehellinen, mutta... :/
ja toisaalta haluaisin näyttää vatsani heti koko maailmalle, kun se vain vauvamahalta alkaisi näyttää (tuolta vatsamakkaroiden takaa)
Tässäpä ajatuksia.... ja tosiaan yskiessä pidän vatsasta kiinni, ettei siellä pikkuinen häiriintyisi....
 
Hiiviö: Mulla esikoisesta kuului sydänäänet rv9,kannattaa kysyä että voisiko jo silloin kuunnella. Mut eihän ne välttämättä silloin vielä kuulu.

Tänä aamuna oli paha olo,mut meni onneksi ohi kun söin aamupalaa,mut selvästi pahempi olo tänään kun eilen. Mulla ens tiistaina alkuraskauden ultra yksityisellä,menis vaan viikko nopeesti. Aion myös mennä 4D-ultraan Femedaan. Viime raskaudessa myös piti mennä,olin säästänyt rahaakin siihen. No nyt menen jos kaikki menee hyvin siihen asti.

Mua ei oikeestaan pelota muutakun se ultraan meno ja varsinkin kun on tullu tää paha olo niin helpottaa jotenkin,mut se ultraan meno on kauheeta.

Mul on tullu myös kauhee pakko myydä meiän auto ja ostaa uus minne sit kaikki mahutaan,ihan kun sil ois niin kauhee kiire :ashamed: :LOL:
 
Hei te joilla jo lapsia... :wave:
Mulla eka neuvola käynti rv 10 niin mitähän siellä tehään????

Meillä tuo autonvaihto on miehen pakkomielle.... ihan niin ku yksi pikku vauva ei mahtuisi meidän tavalliseen henkilöautoon... :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.10.2006 klo 12:00 Enni80 kirjoitti:
Hei te joilla jo lapsia... :wave:
Mulla eka neuvola käynti rv 10 niin mitähän siellä tehään????
Mulla jo jonkinaikaa viime kerrasta, mutta muistelisin, että ainakin punnitaan, mitataan verenpaine, ehkä hemoglobiinikin, pissanäyte otetaan. Voivat yrittää jo kuunnella sydänääniäkin, muttei välltämättä. Sitten siellä jutellaan raskausajan ruokavaliosta, tupakoinnin ja päihteiden käytön vaarallisuudesta. Yms. mitä raskaana oloon liittyy.
 
Koskas se eka ultra sitten on neuvolan puolelta? onko se se niskapoimujuttu? ja onko sitten muuta ultraa vai pitääkö ite kustantaa muut? Jyväskylässä kun asusta ja katselin tuolta huvitutin jostakin taulukosta että jyskälässä olis vaan 1 ultra? voiko pitää paikkansa? vai pitääkö alkaa sästämään utrausrahoja???
 

Yhteistyössä