Sunnuntaihuomenia!
Voi, kurjaa kun mahatauti jyllää nyt monessa paikassa. Paranemisia :hug:
Mä oon kans odotellu koska se iskee meillekin, kun töissä oli oikein kunnon noro-epidemia, mutta ei ainakaan vielä ole kukaan meistä sairastunut. *Koputtaa puuta ja lujaa*
On ollu kerrassaan ihanaa olla nyt vaan kotosalla. Olo on ihan toisenlainen. Nukkuminenkin sujuu paremmin ja oon monena yönä nukkunu tosi hyvin.
auramaria mulla katsottiin kohdunsuun tilannetta rakenneultran yhteydessä viikoilla 20+2, kun oli ollut supisteluja ja nyt tiistaina katottiin, kun kävin neuvolalääkärillä hakemassa saikkua eli viikkoja oli 24+1. Mitään ei ole kohdunsuulla tapahtunut vaikka supisteluja onkin. Normaalisti täällä katottas kohdunsuun tilanne lääkärineuvolassa 26 viikoilla.
Painoarvio silloin rakenneultrassa viikoilla 20+2 oli 305g.
Hiukset ja kynnet on pysyneet ennallaan. Mulla on aina ollu tosi vahvat kynnet, juonkin paljon maitoa. Mutta hiukset on olleet jo pidempään ohenemaan päin. Hiuksia lähtee hirveitä määriä, mutta näin on ollut siis jo ennen raskauttakin.
Liikkeistä jälleen... Nyt on taas masussa menossa hiljaisenelon päivät, eilen ja tänään ollut hiljaisempaa. Sellasen huomion olen tehnyt, että noiden parin päivän hiljaisempien kausien jälkeen liikkeet tuntuvat entistä voimakkaimpina eli olisko vauva aina parin päivän hiljasemman kauden aikana kasvanut ja kerännyt voimia.
Kelan papereita pitäis alkaa täyttämään, näytti niin monimutkaisilta että laitoin ne vielä kaappiin odottelemaan... Töissä pitäis kans käydä täyttämässä äitiyslomahakemus. Mä oon nyt päätynyt ottamaan äitiyspakkauksen sijasta sen rahan. Saahan sitten ainakin mieluisia vaatteita ostaa sillä rahalla. Täytyy sitten kun se raha tulee kyllä lähteä ihan vartavasten vauvanvaateostoksille, ettei se raha sitten hupene ruokakauppaan.
Tähtitaivas mulla on kaikissa aikaisemmissakin raskauksissa (ja nytkin) aina ollu sf-mitta käyrien yläpuolella, ei mun kohdalla ainakaan ei siitä ole ollut mitään haittaa. Suurin vauvoista on ollut syntyessään 4105g, muut hiukan pienempiä. Eli ei mitään jättiläisvauvoja ole tullut suuresta sf-mitasta huolimatta.
Meillä
isäntä ei ole ollut mukana kuin np-ultrassa, harmikseen ei töiden takia rakenneultraan päässyt. Neuvolat olen hoidellut yksin, eikäpä tuolla miehellä siellä mitään tekoa oliskaan, kun tosiaan nuo neuvolakäynnit on tosi pikaisia, rutiinit otetaan ja heippa.
Hani hienoa, että säkin pääsit viimein lepäämään töiltäsi. Nyt otat ihan rennosti. Noi sappivaivat on sitten niin kurjia. Kokemuksesta tiedän, mulla oli sappikivet parikymppisenä ja ne sappikohtaukset oli aivan järkkyjä. Onneksi pääsin melko pian koko sappirakosta eroon ja vaivat loppu.
Töihinpaluun kanssa en pidä mitään kiirettä, jos vain suinkin rahat riittää haluan olla mahdollisimman pitkään kotona. Pikkasen olis toiveissa "tehdä" vielä viides muksu tämän kaveriks, kun tulee sen verran ikäeroa noihin isoveljiin, että jää muuten tämä raukka ihan yksinäiseks
Saa nähdä mitenkä muuten sitten synnytyksen tullessa ajankohtaiseksi sairaalassa toimitaan, kun mä olen töissä altistunut MRSA-bakteerille. Meiltä löyty sattumalta seulontatesteissä useampi mrsa-kantaja potilas ja heitä siis olen hoidellut pitkään ennen mrsa:n toteamista ilman mitään eristyksi. Noinkohan laittavat mut eristykseen sairaalassa. Täytyy kyllä vielä neuvolassa kysyä testaisivatko mut neuvolan puolesta, kun työn puolesta työntekijöitä ei testata :/ Raskaudelle ei onneksi tuosta bakteerista ole vaaraa.
Jep, mukavaa sunnuntaipäivää!
Teppana & pikku-ukko 24+6