~KesäMassut 2007~

Gallupiin tartun.
Raskausoireita melko vähän ajoittaista suonenvetoa ja närästystä lukuunottamatta. Ja jos voidaan vaivaksi lukea, niin on pakko istua tosi ryhdikkäästi, jos yhtään röhnöttää mahan päällä, niin tuntuu, ettei henki kulje. Ja niin, onhan mulla siis noi alapään suonikohjut, yäkkäk!!! Niihin vaan on jo niin tottunut, ettei aina edes muista... Ja ummetuskin vaivaa edelleen. Eli tulihan sitä listaa, kun vähän alkoi hakea! :D

Jännittää ens yö, esikoinen oksensi koko viime yön. Hirvittää, jos tuo kuopus päättää tehdä tänä yönä saman, ei jaksaisi millään valvoa toista yötä... Ja itselläkin vähän kiertää mahassa. Liekö psykosomaattista, mulla on aina ollu kauhea oksutautikammo! :x
No, onneksi huomenna on vapaapäivä. Saavat olla pojat kotona, vaikkei kumpikaan laatottaisikaan. Tämän vuorokauden puolella tuo esikko on kuitenkin oksennellut, niin en viitsi vielä huomenna viedä päiväkotiin tartuttamaan toisia.

Nyt poistun unille, viime yön valvominen painaa.

Kreecher ja Antero 25+2
 
Niiskuneidin perheelle voimia :hug: Ikävää, että olette joutuneet kokemaan noin surullisen tapahtuman.

Voi, nyt näiden huonojen uutisten myötä unohdin täysin, mitä te muut olittekaan kirjoittaneet... :ashamed:

Parisuhteesta ainakin oli jotain juttua ja yksinäisyyden tunteesta. Sama ilmiö on rantautunut tännekin. Vaikka en kaipaakaan ylimääräistä hempeilyä, niin todellakin olisi kiva joskus edes jutella, kuten Katakin mainitsi. Perjantaina täällä onkin riehunut kunnon hurrikaani, kun en enää yksinkertaisesti jaksanut pitää asioita sisällä. Mies kun puhuu vain ja ainoastaan hänen omista asioistaan, eikä viitsi kysyä edes kuinka minä voin :kieh: Aivan ihmeellistä minusta, varsinkin kun hän tietää kohdunsuun olevan jo auki ja että supisteluja tulee pienestäkin risauksesta....

Kävinkin sitten viikonloppuna tosiaan päivystyksessä, kun pissan viljelyssä oli jonkin verran kasvua ja edellinen yö oli aika kipeä selkä- ja alamahakipuineen. Sain nyt lääkekuurin pissatulehdukseen ja supistelujenkin pitäisi tässä sen myötä alkaa vähentymään.

Samalla tehtiin ultra, jossa todettiin kaulakanavaa olevan jäljellä n.4cm ja sisäsuu on onneksi napakasti kiinni vaikka ulkosuu "rehottaakin" auki. Vauva oli oikein vilkas, lapsivettä normaalisti ja painoarvio 855g (rv25+2). Kaikki siis onneksi kunnossa. Eli kohdun sisältä ei ainakaan löytynyt selittävää tekijää isolle sf-mitalle.

Nyt vain siis rauhallisesti otetaan ja pitää toivoa, että supistelut nyt vähenevät.

T.auramaria rv25+4 (profiilissa tuore massukuva)<br><br>
 
Kirjoittelenpa taas vaihteeksi minäkin... on vähän tämänkin foorumin lueskelu vaikeutunut, kun kaksplussan sivut ovat vähän väliä ihan tosi hitaat ja tukossa. harmittaa, kun on niin kiva kuulua tähän porukkaan!

Masu on pyöristynyt nätisti, mutta oikeastaan mitään vaivoja ei ole. Tai on vähän selkä- ja liitoskipuja, mutta ei mitään elämää haittaavaa. Nyt jostain syystä ollut maha ihan kuralla parina päivänä, en käsitä miksi. Noroviruskin kun meni ohi jo viikko sitten.

Vauva alkaa tuntua omalta lapselta, kun liikkeitä tuntuu niin reiluina. On jotenkin osannut orientoitua tähän asiaan kunnolla vasta nyt, kun maha ja isot liikkeet ovat tulleet kuvioon.

Vauvan asento kiinnostaa minuakin. En osaa sitä tunnustella, mutta potkuista voi päätellä, että kovasti se pyörii ja vaihtaa asentoa. Ei siis ainakaan vielä mitään "asettumista" johonkin tiettyyn asentoon.

Ensi viikon torstaina pääsee kanarialle...

B) B) B)
 
Siinä neuvolasta saadussa kierrekirjassa oli kuva 27 viikolla syntyneestä lapsesta-tajusin et herttileijaa se mun masuasukki on oikeasti jo pienen vauvan näköinen ja kokoinen..Huomasin kuvan kun eilen lueskelin sitä minkälainen mahdollisuus nyt syntyvällä lapsella ois jäädä henkiin.

Eilen oli pitkästä aikaa seksiä tässä talossa..Nyt vaan tuli kumma huoli kun vauva ei nukkuun mennessä temmeltänyt normiin tapaan.Eikä vielä yöllä pissalla käydessänikään.Mielestäni yksi tönäisy vain tuntui..Pääsin vasta töistä ja aion mennä makuulle tv katsoon ja toivoon et pikkuinen ilmoittaisi itsestään.
Eihän kai rakastelu voi aiheuttaa mitään pahaa?Ei ainakaan painon alle maha pahemmin joutunut.Siis miehen painon.
Huomenna pääsen 3-vuotiaan miehen kummitytön kaa leikkiin työpvän jälkeen niin tytön äiti pääsee ostoksille.
4 työpvää talvilomaan. =)
 
Osanottoni sinulle Niiskuneiti ja miehellesi! Paljon voimia ja halauksia! :hug: Menin ihan sanattomaksi uutisestasi... :ashamed:


Hei Äippä88 sulla on sama laskettuaika kun mullakin, eli 3. kesäkuuta!


Päivät menevät varsin nopeasti. Tänään vasta sain tehtyä sen sokeritestin, se siis tehdään kaikille täällä jenkeissä, niin ajattelin, ettei se niin tärkeä varmaan ole ja pitkitin testausta niin pitkälle kuin voin. Noh, tulipa nyt sitten tehtyä. Oli tosi huono olo ennen testausta, kun laskin, että olin ollut 12 tuntia syömättä. 8 tuntia piti vähintään olla. Sitten kun olin saanut sen sokerilitkun niin kummasti piristi oloa :D

Onko muilla ollut huonosti nukuttuja öitä nukkumisasennon takia? Oon tähän asti nukkunut supermies-asennossa, mutta nyt kun maha on edessä niin kovasti niin sekään ei enää onnistu. Sitten tulee pyörittyä sängyssä koko yö nukkumatta. Todella raivostuttavaa. Luulin, että se tulee sitten loppuvaiheessa, mutta miten 3 kuukautta jaksaa olla nukkumatta :headwall:

Siitä gallupista niin joo, täällä on ainakin listaa vaikka kenelle jakaa. Tuntuu jo tynnyriltä, selkä on kipeä, jalkoja turvottaa, lonkat ovat kipeät kun puutuu nuo jalat aina öisin, väsyttää. Täähän alkaa kuulostamaan kuin olisin 8-kymppinen, ääääkkk!

No, meni vähän negatiiviseks, ihanahan se lapsi on saada, sen takia kärsis mistä vaan. Tuntuu vaan tosi ulkopuoliselta, kun on tälläinen. Mies yrittää aina kun jaksaa hieroa ja silittää. Itkeskelen aina välillä.

Mutta palailen, toivottavasti hiukan positiivisimmissa merkeissä. :)

 
Irmeli harmaana
Terveisiä sängynpohjalta.. iski se mahtauti sitte muhunkin.. Tänään on mustikkakeitot pysyny jo sisällä, ja viime yönkin sain nukuttua melko hyvin. Huomisen päivän sain vielä saikkua. Pitäis soittaa siitä töihinkin.. ärsyttää vaan kuulla puhelimen toisessa päässä se just joo-ääni, vai että TAAS kipeenä :(

Huomenna on sopivasti neuvola ja lääkäri, jos vaikka edes tän kerran paino olis tasasempi :) Kyllä se siitä kiinni vielä itsensä kuroo..

Miehen kanssa oli silleen puolitosissaan juttua että mentäisiin naimisiin ristiäisten yhteydessä. Mutta silloin kun telkkarista tulee Orange County Choppers, on melko turhaa saada varmoja vastauksia. Meillä molempien sukulaiset, sekä minä itse ollaan odotettu kosintaa. Lauantaina piti iahn suoraan kysyä, että hauatko sä mennä mun kanssa naimisiin vai et?? Mies sano että haluaa, mutta näkee jotenkin sen äjuhlan kauheen vaivalloisen. Vastasin vaan että en mä edes välttis halua sitä hääjuhlaa.. Miehen vanhemmilla on molemmilla 8 sisarusta, sit tietty niiden lapset ja lapsenlapset.. Mulla on tosi pieni suku.

Sit ehdotin et mentäiskö ristiäisten yhteydessä, kun kerran kirkossa ollaan. Mies siihen että noooo joooo. ?? Päätin suosiolla lykätä asiaa.

Tosta yksinäisyyden tunteesta; poden samaa myös. Mut mä olen ihan suoraan marssinut miehen luo ja sanonut että nyt on mammalla halipula, jos et tee asialle jotain, niin mä alan laulaa sitä Joel Hallikaisen biisiä :LOL:

Yleensä alkaa läheisyttä löytymään. Mieskin alkaa kangistua arkeen jo nykyään, niin minä vaan väkisin tungen itteni sohvalla sen kainaloon ja sanon että on ollu ikävä, tai musta tuntuu vähän kurjalta. Kyllä se sen siitä tajuaa..

Mulla autto selkään ihan sikana kun loppuviikosta venyttelin oikein kunnolla. Nyt on vielä sen verran huono olo etten tänään venyttele, mutta heti huomisesta taas. Vielä kun on ihan vaan maannut pari päivää, niin selkää puuduttaa.

Tulipahan taas joristua. Jos nyt menis vaikka soittaa sille pomolle.

Irmeli ja Niilo 26 ja 2
 
Vauvan asennoista mahassa on täällä ollut paljon juttua. Mä en kyllä millään onnistu erottamaan missä ja mitenpäin tyyppi on paitsi potkiessa, josta oonkin päätellyt sen vaihtavan ainakin vielä paikkaa päivittäin. Välillä tulee monotusta keskelle ylös, välillä taas alas ja sitten taas kylkiin... Kysymys siis: Millä viikoilla pikkuisen pitäis lopullisesti asettua pää alaspäin? Eikös niitä vauvoja yritetä joskus kääntääkin joillakin viikoilla(?) jos on perätilassa vielä..?
 
Hei...

Pitkästä aikaa kirjoittelen. Tervetuloa uusille tulokkaille.

Massussa on tuntunut pistelyä aika kovastikin parin viikon ajan. Ensin tuntui vain kävellessä ja nyt jo istualteenkin. Kävin siis tänään neuvolassa ylimääräisellä ajalla, kun eilen soitin oireitani. Pissassa näkyi vähän elektrolyytteja, on tosin ennenkin näkynyt, vaikkei tulehdusta olekaan. Huomenna kuitenkin varmistetaan labrassa, ettei ole tulehdusta.

Tosissaan alkoi huolettamaan, onko neidillä massussa kaikki kunnossa. Liikkeet kuitenkin tuntuu todella voimakkaasti, on oikeita voimapotkuja :). Välillä tuntuu, että meinaako vauva tulla jo massun läpi pois vai osoittaako vain mieltään, jos äiti ei anna tarpeeksi ruokaa :) vai leikitkö siellä menossa. Sydänäänet kuului oikein hyvin, pulssi 142. Massu kasvanut kovasti. Viimeksi oli viikoilla 23 sf-mitta 20cm, ja nyt viikolla 27 sf- mitta 24 :). Siitäkin olen ollut huolissaan, kun edelleen, viimeksi eilen minulta kysyttiin, tuleeko ollenkaan mahaa ja onko vauva varmasti kehittynyt normaalisti.... :kieh: . Neuvolatäti sanoi kuitenkin, että oikein hyvin kasvanut. RR 120/60 eli ihannemitta siinä edelleen. Painoa ei onneksi otettu, kun ylimääräisellä käynnillä olin ja oma neuvola kiinni eli piti mennä toiseen neuvolaan.

Sairaslomalle pakotettiin pariksi päivää eli lepoa tarvitsee. Olenkin kyllä ollut aivan käsittämättömän väsynyt. Ensi viikolla sitten ke:na neuvolalääkäri eli siellä selviää tarkemmin kaikki. Jos tulee hätä, niin sitten päivystykseen. Vuotoja ei ole ollut.

Viime yönä näin hirveitä painajaisia ja nukuin huonosti; tosissaan sitä jo oman pienokaisen puolesta pelkää. Joku kirjoitti, että oli katsonut vauvakirjasta viikolla 27 syntyneen vauvan kuvaa. Eikös olekin uskomatonta, miten oikealta lapselta meidän pienokaiset jo näyttää? Pelkään hurjasti, että syntyy liian aikaisin, eilen varsinkin.

Joku mietti, milloin vauva kääntyy. Minulle täti sanoi juuri tänään neuvolassa, että vielä ei vauva ole asettunut eli ei voi tietää, missä asennossa tulee olemaan...En itsekään tiedä, milloin sen sitten tietää.

Parisuhteista ollut puhetta: itse olen jotenkin yrittänyt vältellä kaikkia riitoja ja olla puhumatta mistään asiasta mikä itseä vaivaa. Hyvin kuitenkin ilmeisesti osaan ärsyttää miestäni, kun taas tänään lähti vihaisena. En edes tiedä mitä tein väärin...no aika näyttää, miten tästä voidaan edetä. :eek:

Mutta oli aika omaa massua, toivottavasti ei tällä kertaa haittaa.

Pepsukka ja massuneiti 26+3.
 
Paljon voimia Niiskuneiti!! :hug: :'(

Kyyneleet tuli täälläkin, itse myös jonkun verran miettinyt että miten kävisi jos synnytys käynnistyisi nyt, mutta aika yleistähän tuo näytti olevankin, kai se näillä viikoilla on taas uudet asiat mielessä.

Me ollaan saatu muutettua ja kaikki tavaratkin on jo paikoillaan, paljon kyllä vielä hankittavaa... Nettikin alkoi tänään toimia, joten nopeaa tuli, vaikka kyllä tossa kerkesi jo vierotusoireita tulla :whistle: :D

Pari viikkoa vielä neuvolaan, lääkärintarkastus täällä myös edessä silloin!

Ja kelan päätöskin tuli, oikein kolme eri kirjettä lähettivät, eivät sitten voineet kaikkea laittaa yhdessä kuoressa... :D Nopeaa toimintaa kuitenkin, vajaa kaksi viikkoa meni.

Parisuhteesta, meillä on mennyt ihan tasaisen hyvin, nyt on taas alkanut seksikin maistumaan ja se on poistanut pientä kireyttä ja on sitten tullut tehtyä kaikkea muutakin yhdessä. Ja tiettu se lomamatkakin tossa välissä piristi kovasti, meillä mies välillä tekee töitä paljon ja pinna on silloin kireämmällä kun joudun yksin olemaan pojan kanssa kotona.

Vauvan liikkeet tuntuu jo kovastikkin välillä masun päältä ja näkyvät myös, oikeastaan joka puolella masua, joten en yhtään osaa aavistella miten päin siellä ollaan. Edelleen rauhallisempi tapaus kuin isoveljensä ja välillä on päiviä että on oikein hiljaista ja välillä huolestuu, mutta kyllähän niitä vähän vilkkaampiakin päiviä sitten välissä tulee, taitaa vauva vain kerätä välillä voimia :)

-Hiiviö & Elvis 25+2-
 
Heipä hei!

Pepsukka: Hyvä, että tilasit ylimääräisen ajan neuvolaan, kun olit huolissasi. Lepäilehän nyt ja hoida itseäsi. :) Irmelille toivottelen myös pikaista paranemista!

Pompula: Älä yhtään huolehdi: rakastelusta ei ole varmasti vauvalle mitään haittaa! Pikkuinen on nyt vaan varmaan vähän rauhallisemmalla tuulella kuin yleensä. Joko liikkeet tuntuu tavalliseen tapaan?

Auramaria: Kiva kuulla, että kaikki oli tarkastuksessa hyvin! =) Toivottavasti supistelutkin nyt hellittää!

Nukkumisasento ei oo vielä ainakaan aiheuttanut mulle huonosti nukuttuja öitä. Oon nukkunut kyljelläni niin kauan kuin muistan ja se onkin luonnollinen asento nukkua myös ison mahan kanssa. Joinakin öinä saatan tosin herätä kääntäessäni kylkeä, kun se ei oo enää niin helppoa kuin ennen. Välillä tuntee itsensä kyllä jo melko kömpelöksi tämän mahan kanssa.

Swerfiel: Hyvää matkaa teille! Ois kyllä aikasta ihanaa itsekin päästä jonnekin lämpimään. No, kesää odotellessa... B)

Hiukset ja kynnet on ihan hyvässä kunnossa. Itseasiassa kynnet taitaa voida paremmin nyt kuin ennen raskautta. Juon nyt enemmän maitoa ja käytän raskausajan vitamiineja päivittäin, joten niillä on varmaan vaikutusta.

Vauva liikkuu tosi paljon ja potkut on oikein voimakkaita. Maha ihan hyppii silmissä! Eilen Paavo painoi päällään (?) mun mahaa pitkän aikaa ja tuntu, että se yrittää porautua mun mahan läpi. :D Oli kyllä aika hassu tunne... Liikkeet tuntuu aina milloin missäkin, meidän Paavo ei siis ole vielä asettunut mihinkään asentoon pysyvästi.

Teppana: Mä säikähdin alkuraskaudessa tuota MRSA-bakteerialtistusta. Käyn tapaamassa sairaalassa erästä yksinäistä mummoystävääni ja samalla sairaalan osastolla on MRSA-tartunnan saaneita potilaita. Soitin huolissani asiasta osastolle, josta kertoivat, että MRSA-potilaat ovat eristyksissä (vaikkakin siis samalla osastolla) ja hyvän käsihygienian avulla voin käydä tervehtimässä ystävääni raskauden aikana ilman tartuntavaaraa. Luulen kyllä, että testaavat neuvolassa, ootko saanut bakteerin vai et. Toivottavasti et ole saanut tartuntaa, ettei tarvitse eristyksessä synnyttää! bd

Mariaanan galluppiin vielä vastailen. Mulla on joskus iltaisin närästystä, mutta muilta vaivoilta oon toistaiseksi säästynyt.

Nyt on jalat vähän väsyneet, kun eksyin koiran kanssa tänään lenkillä. Tuli vähän suunniteltua pitempi lenkki. Oon muutenkin innostunut touhuamaan kaikenlaista koko päivän. Nyt salille, että kädet saadaan yhtä väsyneiksi jalkojen kanssa! :D

Katziina ja Paavo 25+5
 
Heippa kaikille!

Kyllä tuon Niiskuneidin uutinen on vaan saanut tarkkailemaan vauvan liikkeitä entistä tarkemmin. Niin kauhean ikävää, että tällaista sattuu. :'(

Tehtiin miehen kanssa julma temppu ja lämmitettiin sauna vasta, kun pojat olivat menneet nukkumaan. Olipa harvinaisen ihanaa käydä saunassa kaikessa rauhassa. Ei tarvinnut olla koko ajan varuillaan, että joku hyppää kiukaalle tai liukastuu märillä kaakeleilla tai hukkuu ammeeseen... Kyllä olisi vastassa kaksi aika pettynyttä naamaa, jos nuo lapsoset tietäisivät. Meidän sällit kun rakastavat saunomista. No, viikonloppuna sitten.

Mulla ois pitänyt olla lääkärintarkastus tänään, mutta lääkäri olikin sairaana. Täytyy varata uutta aikaa.

Meillä on vauveli ollut pää alaspäin kääntyneenä jo hyvän aikaa. Kaikki kolme ovat (muistaakseni) olleet pää alaspäin jo rakenneultrassa, eivätkä ole siitä juuri kuperkeikkoja heitelleet. Ilmeisesti johtuu ainakin osittaine kohdun asennosta. Mulla on myös kaikki vauvat köllötelleet oikealla puolella. Maha on tosi typerän näköinen, jos menee selälleen makaamaan: ihan toispuoleinen!

Niitä tarkkoja viikkoja en muista, milloin vauvan tulisi olla kääntynyt, mutta olisikohan niitä käännösyrityksiä tehty yleensä rv 36 paikkeilla. Korjatkaahan joku, jos mun mutu-tietoni meni ihan keturoilleen. Olisi sellainen muistikuva, että tuossa 36 viikon kiepeillä olisi parilla kaverilla sitä ulkokäännöstä tehty.

Meillä ei ole vieläkään kukaan muu sairastunut mahatautiin tuon esikoisen jälkeen. (koputtaa puuta ja LUJAA!) Mutta tuskin tässä vielä kannattaa hurrata, kun ei ole mennyt kuin pari päivää. Mulla oli tänään töissä sellainen tosi keinuva olo, ihan kuin olisi olut laivalla. Ei mitenkään paha olo tai mitään, tuntui vaan, että tasapaino olisi jotenkin hukassa. Meni kyllä jo ohi, mutta olipa aika hassua... Pikaista paranemista Irmelille ja kaikille muillekin sairastelleille!

Hassu, nyt on pakko udella, että mikä ihme on supermies-asento??? Nukkumisasennon löytäminen on välillä ollut aika haastavaa täälläkin. Nukun kyljellään niin, että yksi tyyny on polvien välissä ja toinen osittain mahan alle tungettuna. Ja tietty pään alla tyyny myös. Miestä huvittaa mun tyynyrakennelma. Mutta ilman tyynyjä ei kyllä tulisi nukkumisesta mitään! Siispä eläköön-huuto vaan tyynyille! :D

Äippä 88 kovasti tervetuloa porukkaan! Tämä on kyllä ollut hurjan kiva porukka (oon hehkuttanut useaan otteeseen), kaikesta uskaltaa jutella, niin iloista kuin suruistakin. Ja vinkua ja valittaakin voi, jos sellainen olo iskee! Olikohan tuolla ylempänä pinossa joku muukin uusi... Kun hatara mielikuva olisi, mutta en nyt ihan heti löytänyt. Tervetuloa jokatapauksessa ihan kaikille uusille!

Pompula 81 yhdyn Katziinan sanoihin: kyllä vauva on varmasti ihan turvassa rakkaudenosoituksilta. Täällä ainakin on välillä liikkeiden kanssa hiljaisempia päiviä, kun taas toisina päivinä myllätään urakalla.

Irmeli, toi häät ristiäisten yhteydessä kuulostaa aika ihanalta jutulta! Tilaisuus olisi varmasti todella kaunis ja koskettava, olisihan siinä suurta juhlaa monin kerroin!

Nyt taidan mennä nauttimaan jalkahoidosta. Syyllistys- ja pakotuslinjalla mieheni lupasi leikata mun varpaankynnet (se on toivotonta ähellystä, jos itse alkaa väkertää) ja vielä rasvata jalatkin siihen samaan syssyyn! Täytyy hyödyntää ukon mielenhäiriö, ei se kovin usein tällaisia palveluita tarjoa! Tai sitten sillä on joku oma lehmä ojassa nus...nukkumaan menoa varten... :whistle:

Kreecher ja Antero 25+4
 
Katziina ja Kreecher kyllä vauva on liikkunut jo enemmän..Se vain pelästytti kun meillä ei tosiaan 3viikkoon ollu seksiä ja sit kun oli väheni liikkeet.
Nyt vaan taas taidan rakastaa miestäni ja jaksetaan vitsailla..Siis ei enään sitä itku juttua/ajatuksia kuin la.Näin se mieli vaihtuu. =)

Tänään soitin sohvasta huonekaluliikkeeseen,et kun eilinen päiväys laskus et koskahan tulee..ei kuulemma tällä viikolla.Ei ainakaan usko kun ei varastoon ollu vielä saapunut-#&%?$!*!
Millä nyt uskaltaa 17.3 kutsua väkeä tupareihin kun ei tietoakaan onko sohvaa.Tai sit perun kaikille jos kuulee ettei tule ensi viikollakaan.lomaviikko silloin ja ois jo halunnu kodin olevan kunnos :/

Mites teillä muilla tissikipujen kanssa?onko sellaisia?
Itsellä varsinkin tänään ulkona ollessa ja nyt kyllä sisälläkin kihelmöiny/kevyesti sattunut nänneihin.Ikävä tunne mutta ei onneksi mikään vaarallinen oire :)

Saadaan miehen siskolta itkuhälytin ja kaukalo lainaksi..ai kun kiva!

Eilen illalla kävin huuto.netis ekaa kertaa..nyt ymmärrän miksi monet ostaa sieltä.hyvän näköisiä vaunuja esim.eikä hinta paha.

Mullakin aina aikaslailla omaa napaa-luen kyllä kaikki jutut ,mutta en muista nimiä enään kelle kommentoisin kirjoittaessani.Enkä kyllä ole tietonen näistä asioista kun esikoinen tulos,siksi kyselen enemmän.

Hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Raskausajan vaivoja ovat ainakin
iskias (jos vähänkin tulee jalkoihin kylmä ulkoillessa),
rintojen arkuus (eli aina saa pelätä noiden lasten kanssa, koska pukkaavat päällään tisseihin sylissä ollessaan) sekä
navan arkuus on uusin vaiva, tosin napani ei ole pullistumassa ulos (napani on tosi syvä), joten epäilen etuseinämässä olevan istukan olevan syy tähän arkuuteen?!?
Vai onko kellään kokemusta tämmöisestä napavaivasta? :attn:

Pikaisesti Riina-Niina ja satuaarre 26+0
 

Yhteistyössä