Hei vaan. Pikaista tekstiä kirjoittelen. En kyllä ole viime aikoina jaksanut kovin ahkerasti tänne kirjoitella. Lukemassa käyn kyllä säännöllisesti.
Tervetuloa kaikille uusille minunkin puolestani, mukava, kun joukko kasvaa!
Tarvikkeista: Tilasin vaunut juuri ja illalla pitää käydä maksamassa ne. Samalla otin pari tuttia ja tuttipullon tilaukseen, menee kanssa ilmaisilla postimaksuilla. Jos joku haluaa katsoa, niin siis nämä aiemmin puhutut vaunut tilasin, tosin 2007 värissä: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=724. Onneksi ei tarvinnut tyytyä tumman siniseen, kun neiti tulossa. Sain myös tietää, että serkulta saa sitterin, joten sekin on hoidossa. Rintapumppu, pinnasänky ja turvakaukalo on myös tulossa muualta. Listaa olen tehnyt, mitä pitäisi hankkia.
Miksi se on aina niin, että kun alkaa kirjoittamaan, niin unohtaa, mitä piti kirjoittaa kenellekin... :ashamed:
Kata: Sinua on jossain välissä huolettanut pienoinen massu, mutta jos yhtään lohduttaa, niin minulla on todellakin sinua pienempi massu.
Miehen annoin viikonloppuna tunnustella massuani (yllättävää, kun en ole tykännyt, että siihen kosketaan) ja yritin ylpeillä kuinka se on kasvanut ja minusta tuntuu makuulta isolta pallolta
. No mies katseli sitä ja sanoi, ettei voi oikein mahaksi sanoa. No minähän kyllä loukkaannuin, vaikken sitä sanonutkaan.
. Minusta tuntuu, ettei minun avoni ainakaan saa minua tuntemaan itseäni ollenkaan kauniiksi raskauden aikana, tuntuu, että
olen ihan kamalan näköinen ja niin varmasti kyllä olenkin. Jotenkin tunnen itseni lihavaksi, kun massua alkanut vähän tulla, vaikkei ole nimeksikään.
. Enkä pidä siitä, että finnejä tullut sinne tänne välillä, ei nyt naama tosiaankaan kukoista eikä mikään muukaan paikka, mutten ole tottunut ollenkaan finneihin ja parikin saa jo tuntemaan itsensä kamalaksi. Muutenkaan en tosiaan tunne itseäni mitenkään "kukoistavaksi"...
Entäs te muut, tunnetteko itsenne kauniiksi tai sanotaanko teille, että olette kauniita?
Paino: Onko muita, joilla ei paino nouse? Minua on vähän masentanut, kun neuvolassa valitettiin ja seuraavan kerran olisi meno 5.3. neuvolalääkäriin ja hirveä paine, että painon pitäisi nousta. Itse olin niin tyytyväinen, ettei viimeksi ollut pudonnut kuin 200g ja sekään ei sitten siellä kelvannut.
Kuinka paljon te muut syötte, että paino nousee ja mitä te yleensä syötte?
Kelan paperithan sain viimeksi neuvolakäynnillä ja niitä pitäisi täyttää. Neuvolatäti sanoi, että pitää täyttää jo vanhempainrahahakemuskin, mutta ei me edes vielä tiedetä , kumpi jää kotiin. No, täytän itselleni sen ja muutamme sitten, jos mies jääkin. Minä haluaisin nähdä uuden pakkauksen ennenkuin vien paperit. Eikös se ole kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, kun ne pitää viedä...Eli jos 10.6. laskettu aika, niin minun mahtavan matemaattisen logiikan mukaan pitää olla vietynä...hmm...10.4.
Synnytyksestä: Tämä on kauhea aihe ja kamala pelko. Minä pelkään ihan hirveästi synnytykseen menoa, vaikka onkin sanottu, että vauva tulee ulos halusin tai en jossain vaiheessa. Aion ottaa kaikki mahdolliset puudutteet, jotta selviän siitä. Synnytysvalmennukseen sain ajat viime käynnillä. En oikein tiedä mitä ajattelen koko valmennuksesta, olen ajoittain ihan varma, että se lisää pelkojani entisestään.
Ebbuliini: Onnea tyttöuutisista ! Ja onnea muillekin hyvistä rakenneultrauutisista.
Mutta nyt pitää mennä:
nopeasti
oma massu: Vilkas neiti edelleen. Aivan kamalasti liikkuu. Välillä, kun olen syönyt, niin minulla saattaa tulla ihan hirveää turvotusta mahaan.
Onko muilla yhtään samaa ongelmaa ja jos, niin millä saatte turvotuksen pois? Ihan kauhea tunne kertakaikkiaan, onko sitten ihme, jos silloin ei tee mieli syödä.
Ystävänpäivä : Meillä ei ole kertaakaan muistettu toisiamme ystävänpäivänä ja ei varmaan tehdä nytkään niin, näin ainakin sitten oletan. Olisihan se ihana, jos suhteessa olisi edes jotain romantiikkaa, vaikka kerran vuodessa.
Onko muita, joilla miehellä ennestään jo lapsi ja itsellä ei? Haluaisin vaihtaa kokemuksia...
Massuneiti 23+3. Sunnuntaina siirrytään jo 7.kuulle,kamalaa.
<br><br>