Moikka!
Mä nyt yritän purkaa tän kasaantuneen kommentointitilanteen, kun vihdoin saan rauhassa istua koneella. Tulee siis pitkästi... Pahoittelen! Viikonloppu meni remppaa avustellessa ja uni maistu sen mukaan... On vieläkin sellanen vetelä olo, kun herääminen on vähän kesken. Onneks ei tarvii vielä lähtee liikenteeseen.
pompula81... Älä ihmeessä heitä sitä kosahtanutta digiä pois! Yritä vaan sinnikkäästi takuun piikkiin, jos kesällä vasta menny umpeen. Ei ne saa noin pian takuun umpeuduttua hajota... Oletus on, että kestää kauemmin, joten sinne vaan rohkeesti vaatimaan korjausta tai uuttta tilalle. Kyl ne on viel velvollisia hoitamaan teille toimivan kameran. Mulla oli vastaava tilanne jonkun vempeleen kans pari vuotta sitten ja sain kyl toimivan tilalle. Sille ei kyl annettu enää takuuta, vaik oli ihan uus. Niin ja tervetuloa la 8.6. odottajiin...
Manteli-76 kyselit, milloin sikiö alkaa kuulla... Anni77 tuossa jo ehti vastata virallisemman tiedon... Yritin sitä äsken itsekin metsästää, mutta löytynyt ei. Vau*kirjassa taisi olla mainintaa vauvalle juttelusta ekan kerran viikon 24 kohdalla. Itse luin Kaksplussan Odotus lehdestä (5/2006 pieniin päin -palsta), että vauva alkaa kuulla jo noin viikolla 12. Sivulla ei kyllä missään tekstissä sen kummemmin mainittu, mistä tieto on peräisin. Meillä kyllä ollaan juteltu masukille jo kauan, kuuli tai ei... Musiikki on mulle itselle todella tärkeää, joten vauva kuulee siinä samalla ja totuttelee kuuntelemaan aika laidasta laitaan. Välillä teen myös rentoutusharjoituksia niihin tarkoitettujen levyjen avulla. Välillä siis raskaampaa ja välillä hyvinkin rauhallista... Ei kuitenkaan mitään klassista, kun ei sitä muutenkaan kuunnella. Gospelin soittamista myös vältetään, kun ei aiota kastaa kirkkoon... Mulla on niin huono kokemus tuosta uskonnon valmiiksi valitsemisesta ja siihen kasvattamisesta. Itse kyllä silti pidän joistakin gospelbiiseistä, ihme kyllä.
Hemoglobiinista on ollut puhetta... Itse en voi vielä kommentoida, kun en ole kokeitten tuloksia vielä kuullut. Selviää siis tuossa 15. päivä, kun käyn neuvolassa. Yleensä on kyllä ollut hyvä, siinä 130 yläpuolella ja nytkin oli tumman ja paksun näköistä. Varmaan siis ihan kunnossa.
Kysymys tähän väliin... Ymmärrän kyllä keskeytyneestä raskaudesta ja keskenmenosta puhumisen, mutta mistä tulee käsite keskeytynyt keskenmeno joka tässä foorumissa on usein tullut vastaan? Miksi se on keskeytynyt keskenmeno? Itse ymmärrän kyseisen käsitteen niin, että keskenmeno on alkanut, mutta tilanne saatu hallintaan ja raskaus jatkumaan. Kysymys on ehkä tyhmä, mut ei mene mun ymmärrykseen... Voisiko joku valaista?
Janosta on myös ollu puhetta... Mulla on sen jatkuvan syömistarpeen lisäksi myös tuo jatkuva ja käsittämätön jano. Suolaa jos enemmälti syön, tulee janosta huono olo, kun ei ehdi riittävästi juomaan... Puoli litraakerralla ei tosiaan tunnu isolta määrältä, mutta koitan juoda pienempinä erinä, kun ei keho niin suuria määriä kuitenkaan pysty kerralla hyödyntämään. Vessassa ei silti tarvitse ihan jatkuvasti rampata, ihme kyllä. Sekin varmaan sitten näkyy illan edetessä muun turvotuksen lisänä tuossa masun seudulla...
Tuosta
parisuhteessa etenemisestä sen verran, että meitä nopeamman toiminan pareja on näköjään ihan reilusti ja osalla jo monia yhteisiä vuosia takana. Ei se siis aina tarkoita hätiköityjä päätöksiä ja suhteen kestämättömyyttä. Meilläkin siis eka vuosipäivä vielä tulossa, mutta ei häiritse yhtään... Yhdessäolo (kaikkine koettelemuksineenkin) on tuntunut alusta asti hyvältä ja oikealta, joten mitäs tässä jarruttelemaan. On ollut mukava lukea muitten tarinoita ja se että muillakin on asiat edenneet nopeaan on tuntunut kannustavalta... Tällaisista ratkaisuista kun usein saa kuulla ihmettelyä ja arvosteluakin. Toisille sopii hitaampi eteneminen... Mulla oli niin edellisessä suhteessa, nyt toisin.
Raksu81:llä oli välimatkaa... Meil oli kans päälle 140 km ja oltais muutettu aikasemmin yhteen, mut ei voitu luopua kummastakaan asunnosta... Miehen kämpässä (eli mis nyt asutaan) on määräaikanen soppari ja mun asuntoo tarvittiin miehen työkomennuksen takia. Olis säästetty, jos olisin muuttanu aikasemmin tänne, mut sit oltais oltu viikot erossa... Ei kiva. Mulla on opinnot Keski-Suomessa, mut onneks pystyn tekeen etänä... Muuten oltais kaukana toisistamme. Edellisessä suhteessa viikkojen erillä olo oli pitkään hyvä juttu vähäisen yhteisen ajan takia, kun en ollu kotona stressaamassa... Nyt en tykkäis ollenkaan, vaik erossa ollessa onkin rauhallinen ja hyvä olo. Se jatkuva reissaminen on tosiaan rasittavaa!
Onnea häitä viettäneille ja viettäville! :flower: :hug: Perässä tullaan jossain vaiheessa...
Ebbuliinin perheytymistarinaan kommenttia... Mä oon aina halunnu perheytyä alle 30-vuotiaana ja edellisen suhteen kariutuessa se haave romahti. En uskonu pitkiin aikoihin löytäväni mieleistäni miestä ja suhdetta, saati uskaltavani sitoutua kovin nopeesti. Toisin kävi ja 30:een on vielä sen verran matkaa, että saattaa keretä toinenkin vauveli siihen mennessä. En olis kuitenkaan ihan niin rohkee uskaltanu olla kuin sä, mut toisaalta mun tausta on tehny aika varovaiseks. Pistää aika sanattomaks tollanen, kun niin hyvin natsaa että noin uskaltaa toimia.
Hiiviö... Oliko se joku 4D-ultra, jossa nyt viimetteeks kävitte? Meil oli se np-ultra perjantaina, mut ei me mitään jalkateriä erotettu... Kasvoista erottuu yhdessä kuvassa nenä ja nyrkin hahmo on pään vieressä... Kyl niistä hahmottaa, mut ei ne selviä ole. Sen takia haluisin johonki tarkempaan, mut taitaa meidän rahat mennä johonki muuhun, jos ei erityistä ultraustarvetta tule.
Moonlight-80... Täällä kans ajellaan pitkää reissua jouluna. Viime kesänä tais mennä lomareissulla 200km rikki ja nyt menee ainakin 100km... Tarkkaan en vielä tiedä. Aika raskas reissu tolleen vajaan viikon sisällä... Mut silti mennään. Voimia matkailuun ja toivottavasti vältyt pahoinvoinnilta! Muuten tuntuu reissuaminen tosi kurjalta.
Pompula81 kyselit asumisesta... Kuun loppuun asti kaksio n. 40 neliöö eli perjanaina muutetaan isompaan. Sit 65 neliöö, kaksio sekin, mut lisänä neliöitten lisäks sauna ja partsi. Kolmioon olisin jo nyt halunnu, mut mun varat ei riitä tällä hetkellä... Tohon mahtuu aluks ja sit ennen kakkosen syntymää täytyy taas muuttaa, toivottavasti sillä kertaa omaan.
Sisi... Kyl se kuulemma niin on, että kudokset kasvaa yön aikana... (Keho muutenkin toimii sillon enemmän.) Ei siis mikään ihme, että unet kärsii. Ite kans heräilen paljo ja nukahtaminen on välillä vaikeeta... Tässä sitä harjotellaan yösyötöille...
Sit on aamulla tosi väsy, jos ei saa nukkua riittävän pitkään, mut kai tähän pitää tottua. Vinkit paremman unen saamiseks on myös mulle tervetulleita! Olisko tyynyistä apua?
Vauvanvaatteita ei vielä olla osteltu, mut oon kyl käyny hypistelemässä... Alesta saatan jotain ostaa, kun en kuitenkaan malta odottaa. Leluja ja muuta oon myös katellu, mut en ostellu... Niitäkin varmaan muutamia ostan tässä vähitellen valmiiks, ainakin miehelle isyyspakkaukseen. Tarvii kiertää kirppareillakin ettimässä, kun sain kaverilta vinkin, että ne on hyviä leluja myös linnuille... On meil jo pari sellasta, mut noi tartteis uusia ja eläinkauppojen valikoimat on tosi köyhät vaikka kattois kissojen ja koirien lelut myös. Ei meinaa löytyä riittävän kestäviä ja värikkäitä. Puisia voi tehdä onneks ite.
Olikohan täs nyt kaikki mitä meinasin...? Saa kyl tällä kertaa riittää, ku on jo niin älyttömän pitkästi. Voimia vielä edelleen pahoinvoinnin kourissa taisteleville ja onnea hyviä uutisia saaneille! Onnellista odotusta kaikille! :wave:
PikkuMyy-80 ja masukki rv 12+3