~KesäMassut 2007~

Tässä ollaan nyt kertoiltu tarinoita parisuhteista... Tuli kyssäri mieleen, joten pistänpä toisenlaista galluppia kehiin. Jos saatais koottua sellanen "Kesämassujen niksikirja parisuhteeseen". Eli: Miten hoidatte parisuhdettanne ja millaisia yllätyksiä järjestätte kumppanillenne?

Meillä hoidetaan suhdetta pienillä asioilla...
- Hoidetaan oma osuus arkirutiineista ja autellaan niissä toista
- tehdään pieniä palveluksia
- keskustellaan kaikenlaisista asioista
- viljellään kiitoksia ja kauniita sanoja
- myös anteeksi pyydetään ja annetaan tarvittaessa
- järkkäillään pieniä yllätyksiä
- annetaan pieniä lahjoja ihan muuten vaan
- neuvotellaan kompromissi, jos ollaan erimieltä
- sovitaan kotona olosta ja yhteisestä ajasta (Eli sovitaan jostain tietystä päivästä ennalta, että molemmat ollaan kotona ja vietetään yhteistä aikaa.)

Ylläri voi meillä olla esim.
- Kynttilöillä valaistu kylppäri saunaan mennessä, ehkä vähän jotain tuoksua (vaikka mieto suitsuke) ja juomaks poreilevaa oman maun mukaan... Vaikka olut, jos siitä tykkää. Kuoharia, jos on juhlan aihetta.
- Aterian nätti annostelu pöydän kattamisen lisäksi.
- Miehellä aterian valmistus. (Siis ateria, ei arkiruoka.)
- Hieronta työviikon päätteeksi.
- Joku pieni kiva lahja ihan muuten vaan.
- Kävelyretki piknikille johonkin kivaan paikkaan, erityisen kivat / mieleiset eväät.
- Aamiaisen / iltapalan valmiiks laittaminen.
- Toisen osuuden tekeminen arkiaskareista.

Siinäpä niitä... Päivitän listaa, jos tulee vielä jotain mieleen.
 
elin
Moiks!

Eka lääkärintarkastus on sisätutkimus. Että mä inhoan sitä alapään ronkkimista, mutta pakkohan se on tsekata. :kieh:

Nukkuminen on mulla ainakin helpottunut siten, että olen tukenut mahan tyynyä vasten. Erityisesti loppuraskaudesta ei voi enää kuvitellakaan nukkuvansa ilman, että mahan alla olisi jotain.

Tää on kyllä ihan järjetöntä, miten toi masu voi olla näin kauhean kokoinen. Laitan jossain vaiheessa kuvan profiiliin, jahka pääsen käymän iskän koneella. Meillä on niin hidas vanhus tää meidän kone, että se raksuttaa joka kuvaa minuuttikaupalla, kun niitä yrittää siirtää kameralta koneelle.

Mukavaa alkavaa viikkoa kesämassuille! :)
 
Ensimmäinen neuvola takana ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Ultrattiin heti ensimmäisenä ja siellähän se meidän pikku Hups oli oikein vauhdikkaalla päällä, huito käsillä hirveästi ja heilui ku heinämies :D
Sydänääniä ei saatu kuulumaan muttei se haitannut kun olimme jo nähneet sykkeen ultrassa.
Neuvolatädin laskurin mukaan la olis 21.6 tänne ilmoitin 22.6 mut eipä se niin päivän päälle ole, ultra näytti muutaman päivän varhemman ajan muttei sitä kannata muuttaa. Eihän ne vauvat tule just sinä päivänä välttämättä ku la on ei ainakaan minun edelliset ole tullu.

Ja meidän historia on kanssa aika nopea tempoista ollut. Ystäviä ollaan oltu ennenkuin alettiin seurustelemaan itseasiassa olin sillon vielä naimisissa. Ero tuli ja melkein heti aloin seurustelemaan nykyiseni kanssa loppuvuodesta 04, asuimme alusta asti epävirallisesti yhdessä (kummallakin oli oma asunto mutta vietimme joka toisen viikon toisessa osoitteessa) Ehkäisy jätettiin pois 01/05 ja positiivinen tulos saatiin testiin
07/05, kihloihin mentiin 09/05, virallisesti yhteen muutettiin 11/05, yhteiseen omaan taloon muutettiin 02/06 ja tytär syntyi 04/06 ja nyt odotellaan toista yhteistä lasta =)

Jensa Täällä myös taas Oysiin menossa sitten kesäkuussa, muitakin taisi olla?

 
elin
Nyt osui PikkuMyy asian ytimeen! Noita asioita tulee mietittyä turhan harvoin. Kyllähän tuo parisuhteen tila vaikuttaa koko perheeseen, myös lapsiin.

Meillä on otettu aivan hävyttömän vähän aikaa parisuhteen hoitamiselle, että oltaisi tehty mitään keskenään ilman lapsosia. Tuossa joku aika sitten miehen kanssa alettiin oikein keskustella aiheesta ja päätettiinkin, että noita vapaailtoja pitää alkaa järjestää edes silloin tällöin. Toistaiseksi on kyllä jäänyt puhetasolle.

Noita pikkuylläreitä meilläkin on harrastettu. Tyyliin pätkis työhaalarin taskuun. (ei muuten kannata toteuttaa kuumana kesäpäivänä... :ashamed: )

Mukavalta tuntuu myös se, kun mies kysyy, miten päivä on mennyt, ja kuuntelee myös sen vuodatuksen, minkä sitten kaadan hänen niskaansa. Samaa yritän muistaa aina kysyä häneltä.
Nämä nyt tuli äkkiseltään ekana mieleen.
 
Voi että kun on tullu paljon viestejä tänne sinä aikana kun en ole päässyt käymään eli pariin viikkoon nyt ainakin. Poika on täällä työhuoneessa mukana ja vaatii koko ajan kukkaa piirtämään niin en kyllä millään pysty kaikkea lukemaan. Pitäisi oikein ajan kanssa päästä tänne mutta illat menee melkis nukkuessa, nukahdan siis pojan kanssa samaa aikaa. Hieman on siis väsymystä. Päiväsaikaan harvemmin pääsen kun on hoitotyttö. Sähköpostiinki on aina tullu 20-30 viestiä. senkin purkamiseen menee oma aikansa.
Pojan huoneen remontti alkaa vihdoinkin olla loppusuoralla. enää lattia ja sähköjen laitto on tekemättä.

Vielä kaikille hyviä vointeja ja onnitteluja ja :hug: sitä tarvitseville.
 
Mekin tässä joulukuussa siirrytään asuntovelallisten ylevään säätyyn. Nyt 50 neliöinen vuokrakaksio, jossa on onnettoman pieni makuuhuone eikä yhtään kiinteätä kaappia keittiön ulkopuolella. Vauvan hoitotaso olisi pakko laittaa joko a)kirjoituspöydälle tai b)vaatekaappiin. Ei siinä kyllä sinällään mitään vikaa olisi, mutta tuo kaappitilan puute alkaa olla ongelmallinen.

Löysimme siis hyvältä paikalta täältä Jyväskylästä ison (80m2) kolmion, jonka keittiö ja saniteettitilat on rempattu ihan pari vuotta sitten. Eli aiak pränikkä, vaikka aika vanhassa talossa onkin. 105 000 piti ottaa velkaa, sitä maksellaan sitten 550 e kuukaudessa kunnes minäkin pääsen töihin(joksus ehkä viiden vuoden päästä) ja velkaa maksamaan.

Ollaan niin totuttu köyhään opiskelijaelämään, että yhteensä reilusti alle kahden tonnin kuukausitulot tuntuu ihan ruhtinaallisilta!
 
Nyt voi ihan virallisesti olla onnellinen masusta ja heinäsirkasta;) Kävin tänään ultrassa ja siellä vauvan sydän sykki ja oli oikeen potra:) Varmistui La samaksi kuin kuukautisista laskettuna. Oi että on ihanaa- viel kun paha olo helpottaisi ;)

heinäsirkka 10+3
 
Sanokaa mitä mä teen...Mulla tunne että kaikki ei oo masussa ok...ei oo vuotoa mut maha on melki kaiken aikaa kipee...sellaista menkkakipua.. Tää vaan kun on niin epätodellista niinkuin varmasti meillä kaikilla... Pahoinvointikin helpottunut päivän osalta siis ei tarvii oksentaa kun aamulla jos silloinkaan...sekin mietityttää onko se jo psyykkistä oksentelua...Oisko typerää huomenna soittaa neuvolaan ja pyytää että ne ultraas tai kuuntelis sydänäänet..??? Mulla menossa 11+0

TV: tosi huolestunut Mantsu ja masuasukki 11+0 :ashamed:
 
Mantsu soita vaan ihmeesseä sinne neuvolaan, itse kävin justiinsa samoilla viikoilla ja samoissa fiiliksissä eli itku silmässä kuunteluttamassa niitä sydänääniä. Hyvin kuului ainakin mulla...

Parisuhteen huomioimisesta: Meillä kanssa harrastetaan yllärihellimishetkiä joka voi siis olla ihan mitä vaan mistä tietää toisen tykkäävän. Aika usein esim. jätetään toisillemme post-it'teja kylppärin peiliin aamun piristykseksi kun ei koskaan olla samaan aikaan hereillä, tai mennään ex tempore ravintolaan syömään tai laitetaan ruokaa yhdessä tai vaan makoillaan sängyllä ja jutellaan kaikenlaista. Parasta on mun mielestä se, että melkein viiden vuoden jälkeen ei vieläkään maltettais mennä nukkumaan vaikka ollaan jo sängyssä kun on niin paljon juteltavaa :heart: ... Arvatenkin tää käytäntö tulee tossa kesäkuun jälkeen hiukka muuttumaan kun makkarissa tulee olemaan yksi nukkuja/yökukkuja lisää :D . No, sitten löytyy varmaan niitä uudenlaisia ihania hetkiä yhdessä.

Vitsi että mä odotan sitä hetkeä kun näen meidän rakkauden hedelmän! Mietin silloin tällöin kenenköhän näköinen siitä tulee? Katsooko meitä takaisin mun vai murun silmät? Onko vaalea tukka? Kihara vai ei? Pisamia? Vai ei? Haluan käydä sellaisessa 3D-ultrassa tossa alkuvuodesta ja haluan myös selvittää sukupoulen ennakkoon. Mies on vielä ainakin sitä mieltä, että se ylläri kuuluu syntymän hetkeen, joten mun on siis onnistuttava pitämään kyseinen salaisuus aika pitkään. Mitähän siitäkin tulee? Oletteko muut ajatelleen selvittää vaavin sukupuolen ennakkoon?

Sisi ja bébé 12+5
 
Kuulostaa ihanalta tuo teidän kaksinainen olo...Meillä on menoo ja meinikiä mutta joka käänteessä koitetaan suukottaa taikka halata.

Meillä iso omakotitalo ja velkaa myös tietenkin.Yhessä ollaan oltu 4 vuotta ja hätäseen mekin yhteen muutettiin,kun tuntui oikeelta.

Me tiietään jo sukupuoli,kysyttiin tytöstäkin jo niskapoimussa.Mä oon tykännyt tietää kumpi masussa melskaa,sillä se että vedotaaan siihen "yllätykseen" joka tulis synnytyksessä,että se ois kauheen kivaa kun säilyy joku ylläri loppuun asti on musta huuhaata.
Sillä synnytyksessä on kaikki yllätystä,ihan näin konkarillekin!! =)

Mulla oli jo niin läheinen suhde tuohon tyttöseen,iltaisin juttelin ja nimeltä jo kutsuin.Oli aivan erilaista kun aiemmissa,kun en tiennyt sukupuolta.
Siksi haluttiin nytkin tietää.

Ja kun se nykyainaka on mahdollista,miksei hyödyntäisi sitä.

Mahakivuista oli jollakilla puhetta,mulla oli myös tuossa 10-11 viikoilla kipuja,ja uskon että se oli turvotusta tms.sillä kun kivut katosi niin katos masukin!!

Nyt tosi seesteinen aika,ei kipuja ei mitään isompaa-paha olo kadonnut ja väsymys aikalailla myös
.Aamulla aattelin tuntevani potkuja,en ole ehtinyt koko päivänä aatella enkä tunnustella sen enempää,illalla kokeiltava joko voisi olla niitä tuntoja!!!
Voi kun oiskin ihanaa...

kata 13+3
 
voi ei toi huominen np-ultran odotus tekee mut hulluksi. oon jo pari yötä nukkunu huonosti ja tänä yönä ei uni varmaan tuu. jänskättää ihan hirveesti. onneks mies osaa olla aina niin rauhallinen ja positiivinen.
noh loppuu tää odotus sit huomenna neljältä ja jos lääkäri sanois et kaikki on hyvin ja pahimman yli on jo päästy ni sit mä riemuitsen :heart:
 
Aiemmin en ole huomannut sitten minkäänlaista himoja mihinkään tiettyyn ruokaan/namiin...No nyt sitten viime viikolla menin ostaan eri makuisia turkkareita ja pari päivää myöhemmin bonbonin kaatissäkin.
Nyt olen koukussa.Näitä mukava pureskella.

Onko tietoa kuinka paljon näitä saa syödä?eihän nää ole salmiakkia tai lakuja,mutta sisältää ammoniumkloridia(salmiakki) ja lakritsipulveria...Onkohan määrä edelleen se 50g/pvä silloin tällöin vai enemmän??
Mulla ei kyllä ole vielä ainakaan verenpaine ollu koholla,mutta en sitä toivokaan.

Kiitos kaikille,jotka kerroitte asumisestanne ja
PIKKUMYY tarvii tosiaan mennä siitä kamerasta valittaan..sen vielä möi mun miehen tuttu.

Mun avomies on muuten 30v kun joku sitä asuntovelan suhteen kysäsi.

Maha on kyllä turvoksissa-mutta ihanasti...kumartuessa on jo nyt tiellä :kieh:

Kerroin tänään pomolle raskaudesta.Yllärinä tuli.Meillä vaihtunut nyt koko ajan työväki,joten kai sitä sekin harmittaa et meikäläisen tilalle tuuraaja löydettävä.
Eniten hämmästytti,et sanoi jaa teillä tehdään noin päin!Siis kun ei olle kihloissa vielä eikä naimisissa...ja vauva kuitenkin tulossa...Eipä kuulu sille.Näin suurin osa tutuistamme tekee tai on tehnyt
 
elin
Pompula81 olipa tökerö toi sun pomon kommentti! Siis toi, että "teillä tehdään noin päin". Täysin asiatonta, ja kuten totesitkin, niin ei TODELLAKAAN kuulu sille. Ällistyttävää... :eek: Oma pomoni on ollut suorastaan liikuttava varmistellessaan koko ajan, että jaksanko varmasti ja pyytänyt sanomaan heti, jos töitä on liikaa. :)

Kata ja Sisi puhelivat sukupuolesta, siis vauvan! :D Kyllä mä taidan kysyä rakenneultrassa, että kummalta vauva näyttää. Toivottavasti eivät vastaam että "niin näyttää". Siis vauva kummalta. No joo. Mulla on aika huono huumori...

Mantsu soita vaan ihmeessä neuvolaan. Yleensä ovat varsin ymmärtäväisiä tällaisten huolten suhteen. Etenkin, jos soittaa soittoaikana... ;) (kaveri oli saanut aika tylyn töksäytyksen eräässä neuvolassa, että eikös tällaiset asiat jouda odottaa soittoaikaa)

Pennosen synnytyspaikkakysymystä peesailen, eli onko joku kesämassu menossa synnyttämään Lohjalle? Itsellä ois tarkoitus suunnistaa sinne. Tammisaari houkuttelisi kauheasti, mutta sinne on meiltä niin pitkä matka, ettei välttämättä ehditä. Mun vauvat ovat olleet aika pikajuoksijoita syntymisensä kanssa...

Tulipa taas joristua.
Nyt nukkumaan, niin jaksaa aamulla herätä työn raskaan raadantaan! \|O
 
Tosta parisuhteessa huomioimisesta sen verran, että meillä yritetään kanssa arkisissa asioissa huomioida toisemme. Mä olen kotona pojan kanssa ja ukko käy töissä, niin esim.mä yleensä aina imuroin ja pesen lattiat ja pesen pyykit, eikä miehen tartte ajatella kodin hoitoa töitten ohella. Mun mies yleensä vaan aina tiskaa, koska mä inhoan sitä :whistle:
Välillä yritän laittaa jotain herkkuruokaa illaksi, kun poika menee nukkumaan, niin saadaan ihan rauhassa syödä jotain hyvää.
Joskus viedään poika yökylään mummolaan ja sit keksitään yhdessä jotain spesiaaliohjelmaa.
Meillä myös aika vapaasti toinen saa mennä, ukko käy joskus ryyppäämässä kavereiden kanssa ja mä saatan seuraavan viikonloppuna lähteä ulos syömään ja elokuviin omien ystävien kanssa.
Ja kyllä mun täytyy myöntää, että varsinkin jos on ollut hiljaista makuuhuoneen puolella, niin mä hemmottelen aika paljon seksillä.... :whistle: Niinkuin nyt tää alkuraskaus on ollut aika kuivaa, kun ei itseä ole kiinnostanut. Välillä sitten repäisee ja ja tekee jotain yllättävää :)

Mutta pääasiassa otetaan toisemme huomioon perhe-elämän arjessa.

Joku kyseli tosta asunnon koosta myös, eli kun poika syntyi asuttiin kaksiossa, mihin mahduttiinkin alussa ihan hyvin, mutta kun poika oli (on) aina ollut vähän huono nukkuja, oli pakko muuttaa isompaan asuntoon, että saadan hänelle oma huone.

On meillä nytkin kyllä muutto keväällä edessä, asutaan meinaan neljännessä kerroksessa, eikä ole hissiä.... ja en oikein usko että pärjäisimme kahden lapsen kanssa tässä jos olisi sit ostokset yms. Esikoista pitää vieläkin kantaa portaita kun ei jaksa ja siihen vielä iiso masu tai toinen lapsi.

Puhuttiin että vuoden vaihteen jälkeen ruvetaan aktiivisemmin etsimään asuntoa.

Mä kävin muuten vilkaisemassa tota joulukuun ketjua, niin siellä eletään nyt kovin jänniä paikkoja :D Ensi kesänä mekin päästään sitten jännittämään kuka poksahtaa ekaksi ja koska tulee lähtö.. Nyt vain tuntuu niin kovin kaukaiselta vielä. *huokaus*

-Hiiviö & Elvis 11+2-
 
Heipsis tällekin päivälle!

Kiitos Hiiviö selityksestä! :flower: Nyt ymmärsin ja muuttui ihan loogiseksi tuo käsite. Sitä tosin jäin miettimään, miksi keho ei poista sikiötä itse ja lopeta oireita... Kummallinen tuo luonto välillä. En kyllä tuollaisia yllätyksiä kellekään toivo... On varmaan tosi raskas kokemus.

Mulla oli toi eka ultra samalla lääkärintarkastus ja siinä ultratessa katto vaan paikat. Ei sen kummemmin. Muutamia kysymyksiä esitti, mut osa oli samoja kuin neuvolassa... Uusina lähinnä onko ollu vuotoa tai epänormaaleja kipuja yms. Ei mitenkään erityisesti härkkinyt, kun sillä ultralla näki samalla.

Kiitos Elin nukkumisvinkistä! :flower: Kokeilin viime yönä ja kyllä se auttoi... Heräilin silti paljon, mut hyvä asento oli helpompi löytää ja sitä mä eniten kaipasin. Täytyy jossain vaiheessa kokeilla toista tyynyä polvien väliin, jos ei tuo yksi enää tunnu riittävän. Mies vähän ihmetteli, kun hänen sijastaan otin tyynyn syliin ja harmitteli, kun vien enemmän tilaa... Sanoin, että saa vähitellen totutella ja pitää ite mua sylissä, kun mun nukkuminen vaikeutuu mahan kasvaessa. On se ennenkin niinkin päin onnistunut.

Tota yhteistä aikaa voi olla välillä vaikee järjestää... Itellä suht toimiva kokemus kalenterin käytöstä, vaikka tuntuu tosi kylmän viralliselle. Eli siitä vaan kalentereista yhdessä valkkaamaan sopivaa aikaa kaksin oloon ja pieniä hetkiähän voi viettää vaik lasten nukkuessa lyhyellä varotusajalla tai yllärinä. Meil on vielä helppoo, ku esikoinen vasta tulossa, mut täytyy totutella... :) Ei kyl niitä kalentereita vielä tarvita, se oli edellisessä.

Ihana toi pätkisylläri... :D Just tollasilla pienillä jutuilla voi olla uskomattoman suuri vaikutus, eikä ne vaadi paljo mitään vaivaa. Toi päivän kuulumisten kysyminen on mun mielestä kans hyvä juttu, kun toinen pääsee heti purkamaan niin ilot kuin ikävätkin asiat, eikä ne ikävät jää vaikuttamaan koko illaks. Ja osoittaahan siinä samalla kiinostusta toista kohtaan.

Sisi meil on kans noita loikoiluhetkiä... Mut eihän niitä rarvi lopettaa vauvan syntymään, kun sinne vaan vauva mukaan ja koko perhe hellimään. Sit iskän ja äitin välisen lähemmän hellimisen ajan vauva voi vaik nukkua... ;)

Me ollaan kans mietitty miltä poikanen mahtaa näyttää, mut myös persoonaa... Temperamenttia varmasti ainakin löytyy, kun se on tuplaten geeneissä. :LOL: Mies ei eka halunnu tässä vaiheessa tietää sukupuolta, mut muutti mielensä ultrassa... Poika on kuulemma tulossa ja siks aloin sanoo poikaseks. Toinen syy on sit noihin meidän lintujuttuihin liittyvä. En kyl jostain syystä osaa ajatella vauvaa pojaks... Johtuneeko siitä, kun oli enemmän tyttöfiilis tuossa jo jonkin aikaa ennen ultraa.

Onnea Hani ultraan... :hug: Kyl siel varmaan kaikki on hyvin... Mä ainakin pidän bd. :) Tuu sit kertomaan asukista...

Pompula81... Sitä suuremmalla syyllä vaatimaan hyvitystä, jos myyjä on tuttu... Mä olisin nolo enkä ilkeis torjua vaatimusta (Vaik ei se hajoominen myyjän vika ookaan.) .Kyl oikeesti pitää kestää kauemmin kuin takuuaika.

Joo kyllä riittää meilläkin varmaan ihmettelijöitä, kun vauva ensin ja sit kihlat ja häät... Toi on ihan yleinen tapa toimia nykyään, mut jotkut perinteitä noudattavat ei sitä viel tajua. Mulla varmaan uskis kummi tulee silmille, kun näin suvun häpäsen aviottomalla lapsella... Ihme kun ei moralisoi avoliitosta, mut nyt voi olla eri asia, kun on todistetusti touhuiltu... :LOL: Voi täti parka, kun saa sulateltavaa ihan urakalla.

Mantsu soita ihmeessä neuvolaan, niin ei tarvi yksin stressata... Sitä varten ne siellä on, että voi kysellä. Mä kans aikanaan soitin ja tuli heti rauhallisempi olo, kun sanovat että on normaalia. Mistäs näistä ite aina tietää. :hug:

Hiiviö veit sanat suusta... Eipä tullu itellä mieleen, että voi seksilläkin hemmotella, mut kyllähän sillä voi. Mul oli kans halut kadoksissa alussa ja kun mies siihen ehti tottua, ei nyt edes yritä kovin usein... Mun on sit hyvä yllätellä, et miten olis tai sit tehdä sellanen hiljanen toiminnallinen alote. Seuraa ku pässi narussa eikä varmasti valita. Varmaan varmin ja helpoin tapa miellyttää miestä... :LOL:

Pitäiskö noista suhteenhoitotavoista koota sellanen eheä lista? Voisin vähän aikaa viel odotella lisävinkkejä ja koota sit yhteen, jos kannatusta löytyy. Näkeehän ne tuolta viesteistä, mut olis sit kaikki samassa.

Nyt kun noita synnäreitä on kyselty, niin kysynpäs itekin... Ketä menossa Tyksiin? Mulla ainakin tarkotus mennä sinne, kun on kai lähin. Jossain odotus / vauva -aiheisessa lehdessä oli juttuakin sieltä... Onko kellään omia kokemuksia?

:wave:
 
Heips!

Voisin ilmoittautua joukkoonne!!
LA 25.6. Toinen lapsi, ennestään 2v.tyttö.

Mulla oli heinäkuussa keskenmeno.

Ainiin, ja synnytyspaikkana toimii tälläkin kertaa KYS.

Tänään ultrassa tarkistettu viikkojen määrä joka oli niinkuin pitikin 10+1.
 
Ilmoittaudun kesämasulistalle empien, 28v äiti, toista odotan viikolla 13+2, l.a. 4.6.07, Turku.
Onpas täällä jo paljon porukkaa, ajattelin ajankuluksi tulla katsomaan josko lista olisi jo perustettu...javascript:emoticon('=)')

Raskaus alkoi mukavasti pahoinvoinneilla ja muilla toiveikkailla oireilla, mutta v. 11+5 tuli runsasta verenvuotoa ja yhden keskenmenon kokeneena olin jo varma toisestakin. Sikiö kuitekin eli ja voi hyvin vielä np-UÄ:ssä v. 12+2, vuoto johtui kaiketi istukan alueella katkenneesta verisuonesta. UÄ:ssä näkyi iso hematooma eli hyytymä. Kotona lepäilen nyt sairaslomalla ja jännitän toiveikkaana kuinka tässä käy.

PikkuMyy: TYKS:iin toivon myöskin pääseväni synnyttämään, esikoisemme syntyi siellä 4.7.2005, ja ihan hyviä kokemuksia vaikka kuumaa oli heinäkuun helteillä ja osastolla paljon kesätyöläisiä. Ja remontin takia melkoinen melu. Sattui tosi mukavat kätilöt, ja sehän on synnytyksessä tuiki tärkeätä.

Onnellista odotusta kaikille kesämasuille!
 
Heipsansaa!

No hitsit, mulla on nyt pari päivää ollut huono olo ja oon oksentanut molempina päivinä töissä..yököttävää. Mä kun luulin, että tässä vaiheessa ei tämmöstä tulis. Olen voinut tosi hyvin tähän asti ja nyt sitten näin :'( Myös väsymys tuntuu taas palanneen, ja pientä päänsärkyäkin ollut. Voi tietty johtua myös viikonlopusta, kun oltiin häissä juhlimassa :kieh:

Vielä pitäs jaksaa töissä tunti..blääh!

Parisuhteiden kestosta on ollut paljon keskustelua. Me ollaan oltu yhdessä päälle neljä vuotta ja asutaan kaksiossa saunalla ja partsilla. Kihloissa ei vielä olla, eikä naimisiinkaan ole kiirettä. Yksi asia kerrallaan ja tämä seuraava on sitten varmanakin taaperon syntymä

=) :flower: :heart: :heart: Meillä on villi koira, jonka kasvatuksessa on ollut paljon työtä (eikä tulos vieläkään vastaa täysin odotuksiamme). Saa sitten nähdä, mitä koira vauvasta ajattelee...
Niin, ja vauva koirasta!

Nyt takasin töiden pariin!

Niinuli
 
Tulin nopsaan kertomaan np-ultra kuulumiset!! Kaikki oli masussa oikein loistavasti, vauveli näytti uskomattoman ihmiseltä jo varpaineen ja sormineen :) Meillä kun oli aamuaika niin vauva vielä nukkui ja kätilön piti kohtua heiluttelemalla herätellä pikkuinen. Sitten se venytteli, selkä meni kaarelle ja kädet ja jalat vispas :heart: Näytti kun olis meille vilkutellut. Sydänäänetkin kuultiin ja oli tosi ihmeellinen kokemus sekin. Niskaturvotusta oli 0.6 eli ihan normaali lukema :) Kyllä helpotti suuresti!!..jospa nyt uskaltaisi käydä ostamassa isompaa housua :D Kävin myös siellä veriseulassa sitten.. Saatiin iso läjä kuvia joista laitan jonkun profiiliin kun on enempi aikaa :)

Hani ja muut joilla tänään tuo ultra oli, mites meni?

:) vauvaunelma ja pikkune 11+2 (ultran mukaan 11+4 mutten halua vaihtaa)
 
Heippa kaikille, tänään on ollut parempi päivä pahoinvointien kanssa ja pääsin ostamaan jopa hääkengät! Vaikkakin hirveessä flunssassa vieläkin olen.. Siis nyt tulee 3 viikkoa tätä räkätautia.. Onko muilla tälläistä pitkittynyttä flunssaa??

Niin Pikku- Myy, kun puhuit noista kilometreistä niin ajattelin vielä tarkentaa että meillehän tulee siis 1 500 km per siivu, eli siis 3 tuhatta!!
Ja nyt en kestä autossa 10 min kauempaa näiden olojen kans, että aika tuskaa voi olla tuo matka..

Kukaan ei vastannu mulle, mutta onkohan teillä jollaki käytössä se turvavyönalennin??

Niin ja paljon on puhuttu tuosta vauva sukupuolesta, niin meilläkin on 13. päivä se ultra missä tutkitaan laskettua aikaa.. niin siellä kans meinataan kysyä josko näkee kumpi olis tulossa.. Jotenkin helpompaa kun tietää. . synnytyksessä on muutenkin jännittämistä.


Ja tuosta janosta on ollut puhe, niin mulla ei kyllä janota ollenkaan.. ja vettähän en voi juoda missään vaiheessa päivää kun tulee heti sitten oksennus.. Joten mun ei juuri tarvi päivässä pissallakaan käydä, mikä on tosi huono homma.. täällä just pelkään pissatulehdusta kun aina on vahvaa pissa kun käy vessassa ku juo niin huonosti..

Jokos teillä tuntuu liikkeitä??
Mulla niinku välillä jotain tuntuis, ja sitten saattaa mennä taas päivä ettei tunnu mitään.. välillä tuntuu että mahakin on pehmee ja ei sitä mahaa olekkaan ja välillä nuo mammahousut on kireenä mahasta.. aivan outoa.. kai se on vaan sitten turvotusta vielä, kun kunnon kasvanut mahahan ei varmaan mihinkään häviä.. heh.


No mutta nyt pienet torkut on paikallaan, joten palataan myöhemmin..

Moonlight ja vempula

 
moikkis! =)

nyt päästiin kotiin sieltä np-ultrasta. mä voisin pakahtua onnesta, kaikki oli hyvin. siellä "jätkä" veti voltteja ja hyppeli niin että pää tömisi "kattoon" :LOL: sukupuolta ei pystyny edes arvaamaan tässä vaiheessa ja lääkäri sano ettei pystyny näkee mitään mikä ois viitannu toiseen sukupuoleen. mä luulen että johtui myös sikiön asennosta kun oli jalat kippuralla ja koukussa melkein koko ajan. turvotusta oli 1,1mm ja kaikki näytti tosi hyvältä ja tutkittiin nenäluita, aivoja, selkärankaa yms. pituutta oli tullut huimat 7cm. olin ihan ihmeissäni. viikot tänään 13+0. sydän pamppaili kovasti ja syke oli joku 150. saatiin kuviakin mukaan ja heti kun saan skannattua ni valitsen parhaan tonne profiiliin.
laskettu aika siirtyi, 04.06 olisi se oikea päivä. jos Hiiviö voisit sen hossain vaiheessa tonne listaan muuttaa ;)
tyksiin olen minäkin menossa synnyttämään.
onnea kaikille ja toivottavasti saatte näitä ihania uutisia :heart: :heart:
 

Yhteistyössä