~KesäMassut 2007~

Heippa!
Joku kyseli aikaisemmin asumisesta ja maksuista. Me ostimme omakotitalon 2/06 eli tilaa 3makkaria, työhuone, kodinhoitohuone, sauna ym. Eli tilaa meille kahdelle on yllinkyllin, nyt sitten tämä esikoinen ja lisääkin lapsia mahtuu meille hyvin tulevaisuudessa. Lainaa lyhennämme 900e/kk.

Parisuhteen hoitamisesta. Meillä on ollut tapana aina työpäivän päätteeksi kysellä miten toisen päivä on sujunut. Ohimennen halaamme tai annamme suukkoja. Välillä köllöttelemme vain sylikkäin sohvalla tv:tä katsellen. Eli meillä riittää toisillemme hyvin päivittäin aikaa jos ei olla ristiin töissä, kun vielä ei ole lapsia viemässä sitä yhteistä aikaa. Käymme välillä ulkona syömässä muuten vaan. Kesälomalla on käyty viime vuosina ulkomailla ja mökillä. Keskustellaan asioista avoimesti ja sanotaan kauniita asioita.

Ja sitten itsestäni. Kovasti jännittää huominen ensimmäinen neuvolakäynti, sitten ehkä selviä pikkuhiljaa myös np-ultra aikakin. Meillä onneksi mies tulee mukaan ainakin ensimmäiselle neuvolakäynnille.

elin
Moonlight, meinasin kans hankkia sen turvavyönalentimen. Kaverilla oi sellainen ja sanoi, että teki matkustamisen paljon miellyttävämmäksi, kun vyö ei painanut mahaa. Plus vielä se, ettei vauva mene äkkijarrutuksessa lyttyyn. Voimia sulle matkustamiseen! Toivottavasti olo helpottuisi reissuun mennessä!

Omaa kiukuttelua:
Kyllä mies meni ja töksäytti! Tein päivälliseksi spagettia ja jauhelihakastiketta, jota jatkoin wok-vihanneksilla. Mies sitten totesi, että "onko sun pakko aina pilata kaikki ruuat" (viittasi niihin kasviksiin). Totesin sitten herralle, että sopii tehdä jatkossa itse omat ruokansa. Olen ehkä nyt niuho, mutta meinasin oikeasti jättää äijän huomenna ilman ruokaa! Pääsen itse pari tuntia aiemmin töistä ja ehdin hyvin tehdä ruuan ja syöttää pojat ennenkuin rakas siippa saapuu töistä. Kokatkoon itselleen vaikka kaurapuuroa! :kieh:
(Olen vain edelleen jotenkin ällistyneessä tilassa, ei nimittäin todellakaan ole mun mieheni tapaista lytätä mua tolla lailla. Mutta kärsiköön nyt sammakosta, jonka suustaan päästi!)

Että tällaista tänään.

Elin kera Saara-Anteron rv 11+4

Tuosta turvavyönalentimesta: Minulla ainakin maha on vielä olematon, eli tavallinen vyö on se paras. Minulla ainakin lantiovyö asettuu muutenkin reisille tai ihan lantion alaosaan, eli lantion luut suojaavat vauvaa ihan varmasti, jos jotain sattuisi.

Tosin masu ei ole IHAN niin olematon kuin vielä pari viikkoa sitten. Tai siis silloin selällään maatessa siinä oli kuoppa suoliluiden välissä, ja nyt se kuoppa on selvästi madaltunut... pöhkö minä.

Ehkä oeln vaan saanut syötyä. :)

Taas kahlasin niin kiireellä uudet (miljoonat) viestit läpi, ettei oikein jäänyt mieleen, mihin kommentoisi mitään..

Pari uutta kesämassua näkyi ilmaantuneen, tervetuloa teille! =)

Siitä turvavyön alentimesta, onko se sellainen, joka siirtää alempaa, sylissä kulkevaa remmiä alemmas. Jos näin on niin uskoisin sen helpottavan hurjasti paljon ajavien mammojen elämää! Esikoista odotellessa kävin töissä 40 km:n päässä, ja siihen päälle viikonloppureissut sukulaisiin. Kyllä se alempi remmi ahdisti! Koko ajan sai olla vetämässä löysemmälle, eikä siitä sitten olisi ollut onnettomuustilanteessa täyttä turvaakaan... Mutta siis kokemusta alentimesta ei ole...

Meidän suhteessa on aika vähän sellaista tietoista parisuhteen hoitamista. Pussataan, halataan, sanotaan kivasti joka päivä. Kotityöt jaetaan niin, ettei kummallakaan ole sanomista toisen tekemättä jättämisistä. Molemmat tykkää olla kotosalla, ei tarvii tapella siitä, että jompikumpi viettäisi liikaa aikaa töissä/harrastuksissa/kavereiden kanssa/baarissa tms. Mulla on ikävä nukkumaanmenokeskusteluja, joita käytiin paljon ennen kun mies alkoi tehdä pelkkää yövuoroa. Nyt meillä on eri vuorokausirytmi, ja nukutaan aika vähän samaan aikaan :( Ennen pojan syntymää käytiin myös usein syömässä tai leffassa, nyt ei enää, vaikka pojalle kyllä löytyisi hoitaja tällaisten menojen ajaksi. Täytyypä heti ensitilassa varata pojan kummilta lastenhoitoaika ja viedä mies treffeille! :D

Vauvan sukupuoliasiaa joku kyseli myös. Esikoisen kohdalla olin "vakaasti" sitä mieltä, etten halua tietää etukäteen. Rakenneultrassa kätilö kuitenkin vinkkasi, että "tästä näkee kyllä tosi hyvin", enkä enää malttanut olla kysymättä :whistle: Kyllä se odotus muuttui erilaiseksi, kun vauva sai tavallaan uuden persoonallisuuden poikuutensa myötä. Olen ajatellut tästäkin vauvasta kysyä, mutta en hirveästi pety, jos ei sukupuoli selviä ennen synnytystä.

Sain tänään varattua np-ultraan ajan, se olisi 15.12. rv 12+1. Innolla odotan! Jotenkin se alkuraskauden ultra rv 7+4 vei sen pahan jännityksen, että onko siellä ketään. Nyt olen aika luottavaisin mielin, että kaikki on kunnossa np-ultrassakin. Esikoisen np-ultrassahan kaikki ei ollut niin kuin piti, mutta ei kai salama voi kahta kertaa iskeä samaan puuhun! Eihän..? Ja menihän esikoisellakin kaikki loppujen lopuksi hyvin!

Hiiviö: Nyt kyllä pyydän varmaan liikoja, mutta voisiko etusivun listaan lisätä synnytyssairaalan, kun niin monia tuntuu kiinnostavan!? Itse lähden tätä kakkosta synnyttämään Hämeenlinnaan, K-HKS:aan.

Tulin pikaseen käymään täällä,pitää lähtee ihan just nukkumaan kun pojalla on aamulla kerho ja vaikka ei tarvi herätä kun vasta kaheksalta(mulle aikanen herätys) nii on mulle rankkaa. Eilen oli parempi olo mut tänää on taas joutunu pari kertaa oksentaa. Pelottaa et meneekö tää pahoinvointi ollenkaan ohi. Väsymys on ehkä hiukan helpottanu. Huomenna mulla on lääkärineuvola.
Vauvaunelma: Mulla on pelkästään hyviä kokemuksia Koksista! Tosi mukavat kätilöt oli esikoisen synnytyksessä ja osastolla oli myös ihan mukava olla. Siellä oli pari vähä nyrpeetä kätilöä mut ei nekään niin kauheita loppujen lopuks ollu. Ja sitte kun jouduin kaksoset synnyttää siellä synnyttämättömien osastolla kun olivat kuolleet kohtuun niin siellä oli todella ihania ne kätilöt. Järjestivät niin että mies sai nukkua siinä toisessa sängyssä ja mies sai olla koko ajan siellä mun kanssa. Hyvillä mielin siis menen Koksiin synnyttämään =)
Moonlight-80:Aion ostaa sen turvavyön alentimen,olen huuto.netistä katellut mutta en ole voittanut vielä yhtään huutoa kun oon niin hajamielinen että en muista käydä huutamassa uudestaan...Uutena en viitsis ostaa kun maksaa 44?. Meiän nykysessä autossa vyö tulee mahan päälle,edellisissä autoissa on mennyt hyvin masun alta.

Joku täällä kirjotti että aivot valuu mahaan ja mun kohdalla se on totta,hyvä että oman nimen muistan,oon todella hajamielinen!!
Nyt vielä syön vähän tonnikalasalaattia(ihan tajuton himo salaatteihin)ja meen nukkumaan.

NallePuh rv13+2

Moonlight harmailee
Joo siis tässä on siihen turvavyönalentimeen linkki ja ainakin kuvat näette, vaikka sivut on ruotsiksi.. Kun en suomeksi niitä löytänyt.. Ja tuo sivu on ruotsalaisen äitiysliikkeen sivu, josta voi mihin maahan vaan tilata vaatteita ja tosi ihania farkkuja siellä ainakin on!!! Itse olen jo sinne rekistöröitynyt ja tilaan pian kauheen kasan vaatetta..heh

http://www.4mom.se/default.aspx

Ja tosi paljon tuolla toisessa keskustelussa siitä oli juttua, että kolarin sattuessa se vyö nousee siihen mahan päälle vaikka se kuin olis tuolla reisillä muuten.. ja silloinhan se tonnin voima litistää sen vauvan palasiksi.. Ja just kerroin kaverille, että jos en olisi vauvaa nähnyt ihan vauvan näköisenä tuolla ultrassa niin en varmaan tätä olisi niin ajatellut.
Mutta ajattelin sen käydä tällä viikolla ostamassa nyt sitten.

Hyvää yötä kaikki kesämassut ja huomisiin..

Vilmat
No niin nyt se kauan odotettu ultra on ohi ja kaikki oli hyvin =) sisutuulikin Nt:eek:li 1.5 ja pituutta veitikalla oli jo huimat 54mm väsynyt vauva oli ja mun piti hypähtää lattialla tasajalkaa ja täristää vatsaa et saatiin vauva hereille oli varmaan näky ku mamma hyppii tasajalkaa alapää paljaana kesken hoitojen :LOL: La: pysyi samana .Seuraava neuvola on sitte vasta ens vuonna 4.1.07

No eipäs muuta lähen paranteleen kuumeista oloani pojan ja puuan kanssa (nallepuh)

Päiviä jälleen... Taas yksi huonosti nukuttu yö takana ja ajatustyö käy kiivaana tilanteen korjaamiseksi. Taidan tarvita lisää tyynyjä. Päänsärky piinaa jälleen monen rauhallisen viikon jälkeen. Muuten on aika hyvä olo.

Tervetuloa uusille! Tää porukka senkun kasvaa, kun edetään vaikka muutama tipahti matkalle. Kiva, ettei kutistuta. Kiva myös lukea jälleen hyviä uutisia... Onnea kaikille ultrasta iloisena tulleille!

Moonlight-80... Joo sulla tosiaan on matkaa paljon enemmän ja sitä mietiskelin. Meillä kun tulee lenkki, ei tarvi kerralla kovin hirveesti istua. Välit on 630km, 200km ja 160km (nää kaks samana päivänä) ja 540km. Taitaa siis yhteensä olla suunnilleen sama ku sulla toinen sivu... Tällä kertaa kun jää pari paikkaa välistä. Mä kestän matkustelua ihan hyvin, joten ei hätää... Tosin tuota vyön alenninta harkitsen tosissani. Ikävä kyllä mulla ei o sulle vinkkejä matkaa helpottamaan... Voimia toivottelen kovasti. :hug:

Mulla ei liikkeitten tuntumisesta o tietookaan, mut kovasti odottelen... Olis niin kiva tuntee poikasen polskinta ja tässä vaiheessa. Yritän kyllä tarkkailla erityisesti, jos vaikka joulun tienoilla jo tuntisin. Olis kyllä ihan paras lahja.

Mä oon muutaman päivän odotellu sopivaa ajankohtaa ekojen masukuvien otolle... Tuntuu vaan jo iltapäivästä turvottavan niin kovasti, ettei masusta erotu muuta ku se turvotus. Ei sitä palloo kannata kuvata, kun on kuitenki isompi ku muutaman viikon päästä oikeesti. Tän asian osalta harmittaa tuo pahuksen vararavinto ja turpoomisominaisuus... Ei muuta ku sitruunavesi ja liikunta kehiin, että illalla pääsis käymään siskon kuvattavana. Tai sit alotan vasta joulun tienoilla...

Kuulostaa Elin tutulle... Mulla mies valittaa, kun joskus hujahtaa vahingossa sapuskaan vähän liikaa suolaa tai pippuria, kun sählään maustamisen kanssa. Tai siis suolaahan mä en käytä, mut soija ja lihaliemi on todettu huonoks yhdistelmäks vaikka miten varovasti laittais. Kumma vaan, kun kasvisliemen kans ei o mitään ongelmia. Sit mä opin, et kaalilaatikon jauhelihaan ei missään nimessä kannata laittaa yhtään chiliä... Se kun muhii moninkertaisen tuliseks siellä uunissa ja sit on niin hot hot, että. :kieh: Pari kertaa on meinannu jäädä kaalipöperö syömättä. Eikä sit kannata pitää saman näkösiä cayenne- ja jauhelihamaustepurkkeja vierekkäin... Voi käydä "Hups, tais hujahtaa väärästä purkista". :LOL:

Niin että mun mielestä jätä vaan ilman ruokaa päivänä tai parina... Eipä ihan herkästä valita eikä pidä itsestään selvänä. Ja mikäs miestä estää tekemästä sitä ruokaa välillä? Meillä se, että on toistaseks ehkä kaks ruokaa mikä syötäväks päätyy, jos mies tekee... Jauheliharisotto ja makkaraperunat. Muita miehen tekemiä en ainakaan muista syöneeni. Taitaa asiaan tulla vähitellen korjaus...

Hyvä idea Ebbuliini tuo synnärin listaan lisääminen... Itellä kans kävi jossain vaiheessa mielessä, mut en sit sen kummemmin tajunnu. Aivot mahassa mullakin näköjään. :LOL: Onkin sit jännä nähdä sattuuko täältä useempia samaan aikaan samalle synnärille... Tiedä vaikka tunnistais.

Täytyy alkaa vuokrailemaan autoa muuttoon... Palailen.

Mulle kyllä tuo listan muokkaaminen sopii. Olen sitä itsekkin jossain vaiheessa harkinnut, mutta en ole saanut aikaiseksi :D :ashamed:

Poistin tuosta listasta jo plussausajat, jotta sairaalat mahtuvat perään.

Joten ne jotka haluavat synnytyssairaalan omiin tietoihin niin muistakaa sitten ilmoittaa laskettu aika, niin mun ei tartte etsiä koko sivua läpi! Kiitos!

Meitä siis nyt 88 kesämassua :)

Mä olen byt aamulla taas repäissyt ja siivonnut. Jotain edes saanut aikaiseksi. Ja tänään luovutan ja laitan illemmalla jouluvalot ikkunoihin :D On niin kamalan pimeää kun ei ole luntakaan....

Nyt pitää mennä ruokkimaan poika, palaan myöhemmin :whistle:

-Hiiviö & Elvis 11+3-

Pikavisiitillä vaan täällä...

Toi synnytyssairaalan lisääminen on hyvä idea jos kerran Hiiviö jaksaa nähdä vaivaa. Itsekin meinasin eilen sitä ehdottaa, mutten ilennyt :ashamed: Mulle saa lisätä tietoihin synnäriks K-HKS ja LA on 20.6.

kesäkuinen
Teppana Meillä on sitten sama sairaala ja lasketut ajatkin ihan lähekkäin :D Meillä aikaistui 21.6 eli juhannus aattoon siirtyi.
Toivottavasti törmätään :flower:
Ultrassa tänään varmaan varmistuu tuo la. tai sitten viimeistään 8 päivä siinä np-ultrassa. Neuvolassa vaan saivat tämän 21 päivä laskemalla.
Hiiviö päivitätkö minullekin sairaalaksi Kantahämeen keskussairaalan ja la. 21.6.

Jännittää niin hirmuisesti, kun tänään sitten on ensimmäinen ultra aika, joka tulee ns. ylimääräisenä käyntinä. Kivahan se on kun saa kunnon varmistuksen tälle raskaudelle, mutta silti toisaalta pelottaa niin vimmatusti...
Neuvolantäti oli niin ihana, että järjesti mulle tuon ultran täksi päiväksi, kun tietää että meillä keskenmenoja jo neljä takana ja pisin viikoilla 14 :'( Joskos tämä pelko ja epävarmuus olisi illalla sitten poissa. Viiteen asti on vielä ikuisuus... :\|
Kuulemisiin taas ja jaksuja kaikille mammoille! :hug:

T. Kesäkuinen ja toinen kesäkuun masuasukki :heart:

kolmas
Moro kaikille pitkästä aikaa!

Mullakin oli eka ultra eilen; kaikki on hyvin ja vauveli potkiskeli innoissaan! Mukana katsomassa vauvaa oli myös isosisko viis vee, joka tietty ihmetteli, että eihän tuosta saa mitään selvää.. ;-)

Neuvolalääkäri oli viime viikolla, ja olihan se aika kokemus.. oli nimittäin opiskelijoita mukana kolme kappaletta.. neuvolatäti sanoi kyllä aikaisemmin siitä, mutta hän antoi ymmärtää, että opiskelijat on vaan mukana, mutta ei 'tee' mitään.. no, siellä oli kaksi naispuoleista ja yksi miespuoleinen opiskelija, ja minulle tietenkin osui kohdalle tuon miespuoleisen opiskelijan tutkimusvuoro.. siinä sitten etsittiin sopivan kokoista 'putkiloa' millä saada paikat näkyviin.. ym.. olihan se aika epämukavaa, mutta pitäähän lääkäriopiskelijoiden oppia saada.. saivat samalla kokemusta myös 'herkistä äideistä', kun kyyneleet valuivat silmistäni kun saatiin ekaa kertaa sydän äänet kuuluviin.. hieman oli opiskelijapoika hämillään.. :)

Olen muuten ollut tosi herkkänä, itku tulee ihan mitättömistä asioista.. tuleville isosiskoille kerrottiin viime viikolla, ja tytöt on ihan innoissaan! Nyt vaan pitäisi pitää salaisuus jouluun asti, jolloin aateltiin kertoa isovanhemmille. Nyt tytöt sanoo kaikille, että 'joulun jälkeen mulla on sinulle tosi ihania uutisia!'

Ihana oli nähdä ultrassa että kaikki on ok! Laskettu aikakin pysyi samana, mitä tänne ilmoittelin, eli 25.6. synnytyssairaala tulee olemaan KYS.

Heipsan hei, empä ole näköjään muistanu laittaa synnytyspaikkakuntaa eli Hyvinkäälle taas suunnistamme. La on 3.6. jotta löytyy meikäläinenkin =)
Kävin viime viikolla ultrassa ja hienosti vaavi siellä potki ja huitoi kun tarpeeksi härnättiin :LOL:
Sydänäänet sain kuulla seuraavana päivänä kun oli neuvolalääkärin aika. Kyllä se vaan on hurja tunne varsinki ekalla kerralla kun kuulee.
Mulla on edelleen selaamatta nää sivut kun olis luettavaa parikyt sivua. aika ei millään riitä. Remontti alkaa vihdoin näyttää hyvältä, kun vielä sähkömies ehtisi tänne pönkerönperälle. Kyl saa poika hienon huoneen kun vertaa huoneen entistä kuntoa.
Hyviä vointeja kaikille kesämassuille =)

Tänään oli käynti neuvolalääkärillä. Kaikki oli niin kuin pitikin. Sydänäänet kuunneltiin mun iloks doplerilla. Tosi hyvin kuului syke, joka oli oli noin 160. =)

swerfiel: Meillä on sama laskettu aika ja sama synnytyssairaala. Ehkäpä tavataan sitten laitoksella. =) Me asutaankin tässä ihan Keskussairaanlantien lähellä, eipä oo kovin pitkä matka synnyttämään sitten.

Hiiviö: Synnytyssairaala on K-SKS ja laskettu aika siis 14.6.

Parisuhteesta on juteltu paljon, joten kerronpa minäkin jotain. Me ollaan oltu yhdessä 7 ja puol vuotta. Kihloihin mentiin vuonna 2002 ja naimisiin kesällä 2004. Parisuhdetta hoidetaan meillä oikeestaan joka päivä eri tavoin sitä mitenkään erityisesti ajattelematta. Esimerkiksi hierotaan toistemme kipeitä hartioita, järkätään pieniä yllätyksiä, esimerkiksi jotain herkkuruokaa ja joskus pieniä lahjoja (mies keräilee DVD-leffoja, joten niitä tarttuu mun mukaan joskus kaupungilta), tehdään kaikki kotihommat puokkiin (se tekee, joka ehtii ja jaksaa) ja käydään joka päivä yhdessä lenkillä. Iltaisin me silitellään toisiamme nukkumaan mentäessä ja jutellaan kaikenlaista. Oon lukenut jostain tutkimuksesta, jossa rotat, jotka nuolee/hellii toisiaan, pysyy pitkään yhdessä ja läheisinä. Kai sama pätee myös meihin ihmisiin, luulen. =) Meillä myös sovitaan kaikki riidat heti ja kaikista mieltäpainavista asioista jutellaan, ettei mikään jää vaivaamaan. Kivoja vinkkejä on kyllä tullut parisuhteen hoitoon tosi monilta! Mä laitan varmaan joku päivä miehen eväiden sekaan jotain ekstrahyvää, vaikkapa lempikarkkeja. Eliniltä taisi tulla se kiva pätkisidea. =)

Moonlight kyselit liikkeiden tuntemisesta. Mulla ei oo mitään tuntemuksia, mutta odotan kyllä innolla, milloin alan niitä tuntemaan. Varmaan joskus viikolla 16 --> ensisynnyttäjillä alkaa yleensä tuntumaan. Olikohan näin?

Sukupuolen haluan kyllä selvittää rakenneultrassa, jos se vaan näkyy. Vaikka eihän se ihan varma ole... Ois se kuitenkin ihan kiva tietää.

Oli taas kiva lukea mukavia ultrakuulumisia.

Katziina ja Paavo 11+6

Tervehdys!

Kävin tänään sitten uudestaan neuvolassa ja sieltähän ne sydänäänet kuuluivat selvästi. HELPOTUSTEN HELPOTUS !!
Joku kirjoittikin että liian aikainen kuuntelu vain lisää turhaan äidin huolia. Ja totta joka sana. Olin jo tosi vauhkona tilaamassa ultraa yksityiselle, mutta onneksi näin...

Hyvää keskiviikkoa kaikille!

Anni rv 10+1 :heart: :heart:

No niin, tänään taas sitten masentaa!!!

Kävin lääkärissä, kun olen ollut tässä flunssassa ja nyt ihan kauheessa tukko olossa ja yskässä.. jonka vuoksi on niin iinhottavaa sitten oksentaakkin kun on joka rööri tukossa ja ei saa happea...

No minulla on nyt sitten keuhkoputken tulehdus, ja siihen sitten liittyen sydän lyö extroja...

siihen sitten kivat vahvat penisiliinit jota ilmeisesti ottelen sitten tyhjään mahaan? kun niin useesti oksennan ja saa nähä pysyykö nuokaan sisällä ja tulee varmaan joku mahahaava..

No lääkäri pani siellä yskiin ja sitten käski juoda väliin vettä, vaikka sanoin että en voi kun tulee sitten ulos.. no sano että otat vaan vähän.. Otin vähän ja sitten oksensin näyttävästi apteekin oven vieressä maakaivoon kun tulihan ne ulos.. mutta onneksi kukaan ei niin huomannut, vain vanhuksia liikkeellä...heh.
apteekkari sano että nuo maitohappobakteerit voi auttaa siihen oksenteluun ja tasapainoittaan mahaakin.. joten niitäkin ostin sitten.

Mutta arvatkaa, alkaako olla huoli??

Kun siis aioin olla ihan täysin ilman lääkkeitä koko raskauden ajan ja olin jo monta kuukautta ennen raskautta jotta olisi ns. puhdas elimistö..
No nyt sitten pakosta syönyt välillä noita pahoinvointi lääkkeitä, nyt sitten penisiliini kuuri ja nuo maitohappo bakteerit ja ostin jo valmiiksi sitten hiivalääkeetkin tuon kuurin loputtua, kun se on varma että sekin tulee!!

Tosi kauheeta marmatusta nyt, mutta kukapa oli ajatellut että kohta alkaa viides kuukausi ja heti plussattuaan onkin sitten siitä lähtien kotona ja oksentaa ja sitten vaikka on kotona,saa keuhkoputken tulehduksen.. ja siis koko ihana raskausaika menee täällä neljän seinän sisällä! Koti näyttää välillä miltä näyttää ja ruokaa tekee silloin toiselle ku pystyy!

Häät on kahden viikon päästä ja varmaan tuosta kauheesta matkasta väsyneenä oksennan vaan hääpäivänkin..

Plääh.. mitä valittamista! Mutta ei näitä oikein muillekkaan voi purkaa.. Anteeksi oikeesti kun näin valitan.

Kyllähän nämä olot sitten palkitaan kun vauva tulee, nyt näyttää vaan niin kauheen hankalalta!

No ihana,että muilla on hyviä uutisia ja ihania ultrakertomuksia.. näillä saa vähän iloa päivään..

Elin: Mulla muuten naurattaa vieläki välillä tuo sun vitsi,.. että näyttääkö kummalta.. :LOL:

Niin ja pikku-myy; Nyt vasta tajusin siis tuon, kuinka teilläkin kertyy matkaa.. siis joo on kyllä kivaa joulun alkua meillä tiedossa autossa.sulla kyllä hyvä kun ei ole näitä oloja..

Miten te muut nukutte öisin? Oletteko alkaneet varomaan jotenkin mahallaan nukkumista?? Mä kyllä olen ajatellut, että kai se vauva sitten möyrii jos sillä on huono olla, nukun usein puoliksi mahallaan ja nyt sitten yritän tyynyä laittaa sen toisen jalan alle että vähän menis kyljelleen...

No mutta nyt yritän jotain laittaa suuhun tälle aamulle niin palataan taas sitten..

Ja kiitos noista turvavyö vastauksista!

Moonlight ja vempula

Soitin eilen sinne neuvolaan ja kaikki oli kuin olikin OK!!!! Arvatkaa mikä helpotus..ja neuvolatäti sanoi että soita aina kun siltä vaan tuntuu...selittämättömiksi jäi noi mun kuukautiskivut...kun niitä on kokoajan :/ mut ei se mitään pääasia että vaavilla kaikki hyvin ja sydän lyö!

Eilen sanoin että helpottunut toi pahoinvointi...ja tänään sit oon taas oksennellut koko päivän..*plääh*

Ja sit tää poskiontelotulehdus vielä...kuuri loppuu tänään ja ainavaan pää on paineinen..en tiiä pitääskö käydä uusiksi lääkäris???? Uusi kuuri vai piikit nenään..kääks!!! :/

Mut muuten hyvillä mielin.. Niin ja synnytyssairaala on SEKS

TV:Mantsu ja masuasukki 11+3 :heart: <br><br>

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti. Sydän äänet kuunteli ilman pyytämistä, alkuun ei meinannut kuulua, mutta sitten lopulta kuului hyvin pienen hetken. Neuvolantäti sanoi että on vilkas vauva. =) Ihanaa kun sai varmuuden raskaudesta ja että kaikki on ainakin nyt hyvin. Olihan se liikuttavaa. Mieskin oli mukana kuulemaas sykkeen. Np-ultra ois sit ilmeisesti joko viikolla 50 tai 51. Sit pääsee kertomaan muille sukulaisille raskaudesta, nyt jo tietää kummankin perheet. Ehkä sit ultran jälkeen uskaltaudun ostamaan vauvalle jo jotain, kauan ollen sivusta ihastellut vauvan vaatteita. :D

Hiiviö: synnytyssairaalana minulla on PHKS la oli 29.6<br><br>

elin
Voi että, ostin Pentti Rasinkanas&Ohilyönti-orkesterin uuden levyn pojille ja siinä on sellainen "suruvaippa" niminen biisi. Aivan ihana tarina! Kyyneleet vain valuu, kun kuuntelee... Siis ei ole mikään surullinen tarina, vaan kauhean liikutava.
Kuorossa harjoitellaan jouluohjelmistoa, johon kuuluu mm. "Marian poika". Ja tämä äiti sitten vaan aukoo suutaan ja ajattelee jotain ihan muuta, tyyliin veroilmoitusta, ettei sama vollotus ala sielläkin. Ihan hullua tämä tunneherkkyys! :eek:

Synnyttämään olen menossa Lohjan aluesairaalaan, en kyllä tiedä, miten se lyhennetään. Laita, Hiiviö, vaikka että Lohja. La on 15.6.

Jaahas. Mies tuli kotio. Saas nähdä, alkaako kokata itselleen evästä... ;)

Elin + Saara-Antero 11+5

Hiiviö:Mulla synnytyssairaala Koks ja la 4.6.

Tänään oli lääkärineuvola ja kaikki ok,sydänäänet kuului hyvin ja syke noin 150. Hb 135. Apteekissa sanottiin että siinä 2+ vitamiinissa on niin paljon b-vitamiinia että on turhaa ottaa mitään muuta b-vitamiinilisää.
Olen aikonut mennä Helsinkiin 4D-ultraan ja siellä sitte selviää sukupuolikin,olis ihan kiva tietää aikasemmin niin voisin ostella jotain vaatteita,varsinkin jos on tyttö kun meil on vaan pojan vaatteita.

Tervehdys! :wave:

Turhaa juhlin, kun vaikutti huono olo kadonneen viikonloppua kohden, nimittäin löysin itseni sunnuntai-illalla pää pöntöstä ekaa kertaa tässä odotuksessa! :x
Painokin on tippunut jo melkein kilon siitä, kun kävin viimeksi neuvolassa, mutta en sure sitä, koska tuota massaa on muutenkin liikaa... :ashamed:

Hiiviö lisäätkö synnytyssairaalakseni SEKS, niin ja la 12.6. Kiitos!

Riina-Niina + satuaarre 12+1

Yhteistyössä