Mukavaa vappua kaikille näin aluksi! :wave:
Pepsukalle jaksamista! :hug: Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa, vaikka viikkoja onkin jo melko mukavasti sulla kasassa!
Unohdin viimeks kirjoitellessani vastata
swerfielin kysymykseen vauvaunista. Mä näin pääsiäisen aikaan tosi monena peräkkäisenä yönä jotain vauvaunta. Yhtenä yönä synnytin vauvan, mikä oli unessa nopea, kivuton ja helppo juttu. Ei taida oikeesti ihan yhtä helposti tapahtuakaan...
Unissa oon myös harjotellut imettämistä ja hoitanut muutenkin vauvaa. Jospa
auramaria sunkin synnytysunet muuttuis vähän mukavemmiksi. Toivottavasti tämä synnytys menee nyt ihan oikeestikin kaikinpuolin hyvin! =)
Kata kyseli raskauden aikasista
vaivoista jokin aika sitten. Mulla on ollut tosi helppo raskaus ainakin tähän mennessä samoin kuin ainakin Katalla, swerfielillä ja Kreecherillä. Närästys on ollut oikeestaan ainut vaiva alkuraskauden pahoinvoinnin lisäksi. Niin, ja navan pullahtaminen tuntu kans inhottavalta! Satunnaista närästystä ja yöllisiä vessakäyntejä lukuunottamatta ei kyllä oo ollut mitään oireita. Oon saanut siis ihan rauhassa nauttia tästä raskaudesta. Teille kaikille kipuilijoille toivon hurjasti jaksamista!!
Mulla onkin nyt tullut vähän
haikea olo raskauden loppumisesta: kohta mulla ei ookaan enää isoa mahaa enkä tunne Paavon mahamöyrintää eikä Paavo kulje joka paikkaan vaivattomasti mun mukana. Tää on mun eka raskaus, niin varmaan tämän kokemuksen ainutlaatuisuus saa mut miettimään tämmösiä juttuja...
Toisaalta taas ootan jännityksellä ja innolla vauvan syntymää. On aivan ihanaa tulla äidiksi ja päästä hoitamaan ja hellimään pikkuista! :heart:
Lisäksi ootan liikuntaa ilman jatkuvaa sykerajojen tarkkailua. Mukava päästä taas kunnon lenkeille ja aerobictunneille! Ostettiin viime viikolla sporttiset yhdistelmät, joiden kanssa ainakin pitäisi olla hyvä lenkkeillä. (Ostettiin vaunut sillä periaattella, että ne on käytössä sitten jokaisella lapsella. Samoin ollaan tehty kyllä muidenkin hankintojen kanssa. Jos joku haluaa kurkata vaunuja, niin linkki on tässä: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=998) Toivottavasti mun oma elimistö vaan on yhteistyössä mun suunnitelmien kanssa.
Miten te "lapselliset" ootte päässeet liikkumaan synnytyksen jälkeen? Onko teillä ollut joitakin vaivoja ja jos on, niin kuinka kauan?
Ehkäsyasiaa en oo vielä kovin paljoa miettiny. Kierukkaa en ainakaan halua, koska luulen, että me ei odotella vuosia ennen kuin ruvetaan seuraavaa lasta toivomaan. Varmaan ne minipillerit ois mulle sitten hyvä vaihtoehto... Pitää miettiä tätä asiaa vielä.
Välilihaa tai rinnanpäitä en oo rasvaillut ollenkaan. Pitäis varmaan alottaa nyt se homma. Nuvolasta sain lappusen, jossa on ohjeet ja kehoitus alottaa öljyhieronta viikolla 34-35.
Lantionpohjanlihaksia puolestaan jumppailen nykyään aina kun muistan, mikä on melkeen joka päivä.
Kata kyseli
ammatista. Mulla on luokanopettajaopinnot luppusuoralla, paperit on keskeneräistä gradua ja päättöharjottelua vaille valmiina. Ehdottomasti unelma-ammattiini oon valmistumassa. Tulevaisuudessa on suunnitelmissa/haaveissa täydentää opintoja vielä liikunnan aineopinnoilla, jolloin saisin myös liikunnanopetajan pätevyyden. Liikunnalle on vaan tosi vaikee päästä, mutta eihän sitä tiedä... Voihan sinne ainakin hakea.
Nyt vähän siivoilemaan, niin voidaan miehen töiden jälkeen juhlistaa vappua rauhassa. Laitoin miehelle just kaljan jääkaappiin kylmenemään, mulle on simaa. Kaupasta haen meille munkkeja ja yritän ehtiä tekemään ainakin pikkupitsoja naposteltavaksi. Vapputorille suunnataan ja käydään kiertelemässä tivolissa, joka on tullut kaupunkiin. Jos huomenna on kiva ilma, niin mennään piknikille. Rauhalliset vappusuunnitelmat meillä siis.
Aurinkoisia päiviä kaikille!
Katziina ja Paavo 33+4<br><br>