~KesäMassut 2007~

Hyvää vappua kanssa täältä suunnalta-hieman etukäteen tosin.

Kata siis mä nautin masustani,se mikä otti päähän on se että muiden mielestä mahani on aikas pieni..Ja se saa itse jo pelkään et onkohan kaikki ok!Eihän kaikilla ole ihan hervotonta masua.

Kävin ruiskutus rusketuksen tänään ottamassa-piristi kummasti mieltä =) kiva pomppia alasti nuoren tytön edessä-mutta se on kyl tottunut siihen..ja itsekin olen yksi nakuilija kotona- välillä kuulemma vois vaatteita pitää :LOL: -mutta aina se on erilainen fiilis ventovieraan edes olla.

Kohta valmistautuun iltaan..Kiitos Pikkumyy kommentistasi-ehkä sit vaikka pyörähdän baarissa..jos vaan seuraa löytyy

Heippis!

Ipanat vetelee unia, joten tässä on aikaa majaille koneen äärellä. Mies lähti Paraisille siivoamaan kesämökin pihaa. Meillä on siis sellainen, miten sen nyt sanoisi, yhteistalousmökkisysteemi. Appivanhemmat omistavat päärakennuksen, meillä on yksi piharakennuksista, kuten myös miehen veljelä perheineen. Itse luistin tällä kertaa, kun tuo autossa istuminen tökkii... Matkaa on vain vajaa kaksi tuntia, mutta on siinäkin jo puolitoista liikaa... :ashamed:

Ihanaa, kun oli paljon juttua!

Meillä seksielämää rajoittaa todella paljon tuo alapään turvotus, mistä Katakin puhui. Onneksi se tilanne tosiaan muuttuu jo heti pian synnytyksen jälkeen, juuri eilen miehelle siitä juttelinkin. Esikoisen jälkeen kesti kyllä pari kuukautta, ennenkuin uskalsi kokeilakaan, eikä kieltämättä silloin vielä tehnyt kauhean gutaa. Ihan kuin olisi neitsyys mennyt uudelleen... Johtui lähinnä episiotomiasta, se parani aika hitaasti. Kakkosen jälkeen ei mennyt kuin muutama viikko, kun oltiin taas "työn touhussa" :whistle:

Meillä on itkuhälytin ollut tarpeellinen, kun vauva nukkui vaunuissa takapihalla (missä oli ainoa varjo) ja elämä keskittyi taas lähinnä etupihan puoleisten ikkunoiden äärelle. Ei siis uskaltanut luottaa, että olisi kuullut vauvan huudon ikkunasta. Meillä vaan on ilmeisesti pakkanen hajottanut sen Philipsin hälyttimen. Villasukassa sitä on pakkasella pidetty, mutta ei ole vissiin ollut suoja riittävä. Hälytin kyllä toimii, mutta pätkii aikalailla. Täytyykin ostaa se Cobra-vehje. Ihanaa, kun meillä on täällä palstalla Kata, sulla on kyllä aina antaa vinkkejä melkeinpä joka asiaan! :D
Ja onhan niitä siis tullut muiltakin, hyvänen aika, kiitosta siis vaan ihan kaikille! :flower:

Minä olen siis ammatiltani kotitalousopettaja ja meinasin nyt äitiysloman aikana opiskella verkko-opintoina terveystiedon perusopinnot. Jos saisi sitten aineopinnot räävittyä vielä jossain vaiheessa esim. työn ohella. Tällöin saisin siis pätevyyden myös terveystiedon opeksi. (terveystieto tuli uutena oppiaineena peruskouluun v. 2004, meistä ei taida olla kukaan siitä sellaisenaan opiskellut)

Aivan ihania masukuvia profiileissa. Pitäsisi varmaan itsekin taas päivittää... Mies vaan vei kameran mukanaan mökille. No, jos sitten huomenna, kun mies tulee takaisin.

Voi että, kun kuulostaa toi Niinin tentti-innostus niin tutulta. Mun noi isommat pojat ovat siis kumpikin syntyneet opiskeluaikana ja loppuraskaus on ajoittunut siihen pahimpaan kevättenttiruuhkaan. Innostus asteikolla 1-10 varmaan -2, ei tullut pahemmin niihin tentteihin luettua... mutta en kyllä oikeastaan ole koskaan lukenut kokeisiin/tentteihin kovin suurella hartaudella. Mulle on aina ollut helpompi oppimistapa kuunnella oppitunneilla ja tehdä tehtäviä. Lukeminen menee melkein aina sellaiselle "hauki on kala" -linjalle. Romskuja tykkään kyllä lukea, se onkin jännä, miten tuhatsivuisen harry Potterin tempaisee muutamassa illassa, mutta sata sivua kasvatustiedettä vie viikon... :LOL:

Mä olen kyllä käynyt muutaman kerran ravintolassa raskausaikana ja vaihtelevalla menestyksellä sitten keräillyt katseita. Kukaan ei ole kyllä koskaan tullut suoraan sanoman. Ja tosiaan savuttomalla puolella toki vietän aikani ja juomapuoli on ollut limua. Kauhean pitkiä iltoja en ole viitsinyt baarissa viettää, lähinnä siksi, että kun porukka alkaa humaltua, laskee juttujen taso yleensä aika alas. Ja takstinen veto: kun häipyy riittävän aikaisin, ei joudu juoppokuskiksi!

Jaaha, alkaa kuulua kitinää poikien huoneesta. Välipalan laittoon siis.

Kreecher ja Antero 33+1

Ihan pikaisesti vaan poikkean kertomaan, että tapaamispuolella on nyt sitten ruokalistaa katsottavaksi. :) Vaikuttaa herkulliselta... :p

Toivottavasti kaikki ilmottautuneet pääsee paikalle. Pistäkää viestiä yynä tai sit tuonne tapaamispinoon, jos tulee joku este. Katakin toivottavasti pääset kiireistä huolimatta paikalle.

Kommentteja sit myöhemmin... Mukavaa iltaa!

PikkuMyy-80 ja poikanen 34+1

Sulla on Kreecher sama homma kuin Auramarialla,masut on samanmallisia!!!
Nätti masu ja kasvua tullut sinnekin kivasti!

Ei kestä kiittää,noista neuvoista ja vinkeistä,on kivaa että on apua.Kun tuota kokemusta on kertynyt niin sehän on kiva jakaa.

Pompulamua kans kutkuttanut tuo suihkurusketus!!Täällä uus liike aukes ja siellä tarjoukena solariumkerta ja suihkurusketus 35 e.
Musta halpa!!
Ja Maisasta olin tosi ruskea kun tyttö syntyi 1 heinäkuuta,niin kiva kattoo kuvia jälkeenpäin kun on vähän väriä eikä kalpee kuin lakana!!VÄhän sen rusketuksen allakin kalpenin sillä verta menetin liki litran.
Synnytys oli niin nopee ja oksitosiinitippa oli ehkä liian kovalla (jälkeenpäin kätilö veikkas)
Ja tällöin vuotoa tulee monesti enemmän.

Yhdistelmäpilsuista Askuliko se kysyi...Minipilsussa on vain keltarauhashormonia ja yhistelmässä on keltarauhashormonia ja estrogeenia.

Tuo Cerazette on uudenpolven minipilsu eli se on parennettu versio ja kaikinpuolin kuulemma hyvä.
Siinä ei niin terkkaa että ottais tunnin sisällä siis joka päivä samaan aikaan.
Mutta lähelle kuitenkin hyvä.

Meillä tupa tyhjä!!
Ketään kersaa ei kotona,nii Miska tietty mahassa.
Eilen oli kavereita ja grillattiin ja tänään tehään tässä pihassa ja kotosalla vähän hommia.
Oli mukavaa jutskata aikuisten juttuja.
Ja syötiin hyvin!!!

kata 35+2

Huomenta!

Päivitin minäkin tuon masukuvan tänään, raskausviikkoja koossa siis tasan 33+0.

Perjantain neuvolassa oli sf mitta 35, alkaa tosiaan olemaan mahalla kokoa.

Eilenkin kun oltiin kaupoissa pyörimässä niin masu kerää kovasti katseita... Luonnollisesti, onhan tuo niin iso monumentti, että ei voi olla huomaamatta, mutta jotkut katseet välillä vähän vaivaavat....

Oma isä tuossa just naureskeli, että maha on senkin takia niin hassun näköinen, kun olen itse aika lyhyt, vain pari senttiä päälle 160cm, niin näyttää ihan luonnottomalta miten sitä voi seistä pystyssä, kaatumatta eteen :D

Ei ole pahoja punaisia arpia tullut nyt tässä raskaudessa, mutta pahastihan tuo repesi esikkoa odottaessa, joten nyt oli vielä varaa kasvaa... oikea maantiekartta tämä mun maha, ei taideta enää bikineitä käyttää...

Nyt on muutamana iltana ollut aivan järkyttävää närästystä, yleensä mulla ollut iltaisin kun menee nukkumaan ja siihen auttaa yksi rennie, mutta nyt on ollut että jo alkuillasta alkaa ja rennietä saisi tunnin välein olla ottamassa.... Ihan kamalaa. Onneksi tuli ostettua säästöpakkaus, vähän jännittää miten käy kun tämä masu vielä tästä kasvaa.

Ollut puhetta myös vähentyneistä liikkeistä, täällä myös huomattu sama juttu. Ei enää oikeastaan niin paljon potkuja ja iskuja, vaan enemmän sellaista kääntymista ja möyrimistä. Kai se tila vaan alkaa kohta loppua kesken.

Ja se alapään jumitus!!! \|O Hyvä, että taas pääsin yöllä käymään vessassa ja aamulla ylös sängystä! En tiedä mitä on, mutta voisi verrata että hartiat ihan jumissa, liikuttaminekin sattuu, mutta kipu on alapäässä.

Sitten olisi sellainen jännä tilanne tässä edessä, että miehelle selvisi että olisi tuossa Toukokuun lopussa työmatka hällä edessä.... Mulla silloin viikkoja 36+3-36+5, eli ei ole ku yhden kokonaisen päivän poissa, mutta matka on Puolaan, joten jos jotain sattuu niin sieltä ei ihan heti takas tulla.... Tuskin mitään nyt sattuu ja saa mun puolesta mennä, mutta silti se jännittää, että JOS....

Se olisi viikon päästä sitten hesan tapaaminenkin, vähän jo jännittää, kiva nähdä millaisen porukan kanssa sitä on täällä jutustellut :)

-Hiiviö & Elvis 33+0-

Jaa, mulla taitaakin tulla ryppäissä nämä kirjottelut ja sitten taas hiljenee vähäksi aikaa B)

:LOL: Vauva tosiaan kasvaa ihan tuossa edessä ja niin näyttää Kreecherilläkin tekevän, kuten Kata jo mainitsi. Huono puoli siinä on se, että mun ihokudokset ei tahdo venyä mukana ja maha onkin sitten karttapallon näköinen. Nuo kuvassa olevat arvet ovat kyllä edellisistä, mutta ehtiihän niitä vielä tässäkin raskaudessa tulla lisää.

Tuli tuosta Katan unesta mieleen, että itse näen hirveästi synnytykseen liittyviä unia ja ne ei ole mitenkään mukavia. Aina synnytyksessä on jokin hätä ja hirveällä kiireellä mennään sektioon... Aamulla sitten ahdistaa, kun muistaa nuo unet. Mun synnytyksethän on menneet niin, että eka oli se kiireellinen sektio ja toinen tuli normaalisti, mutta toisessakin vauva vietiin heti lämpökaappiin. Siinä varmaan selitys ahdistaville unille.

Minä kävin ostamassa Doven päivettävää kosteusvoidetta kun olen kamalan kalpea. Normaalisti rusketun hetkessä, mutta nyt on hb matalalla ja ilmatkaan eivät kovin aurinkoisia ole olleet. Mutta voi kamala mille tämä haisee! Yöllä haju tuli koko ajan nenään ja kun aamulla nousin, pari tosi pahaa länttiä oli jäänyt ihoon. En todellakaan tajunnut, että tässä on niin voimakas vaikutus. Ehkä pitäisi itsekin käydä siinä "suihkussa"...miksi sitä nyt sanotaan :saint: Riittääkö niissä muuten yksi käyntikerta? Ja mitähän se suurinpiirtein maksaa? Onko tietoa kellään?

Ensi viikolla sitten neuvola, ja valmiiksi jännittää painonnousu...ahdistaa hirveästi :ashamed: Sitten varmaan pääsenkin jo ä-polille vauvan kasvukontrolliin, mihin sain viime ultrasta lähetteen.

t.auramaria 33+3

muoks...Hiiviö olikin samanaikaisesti kirjoitellut omasta maantiekartastaan :D Mutta siis sun massun arvet on niin sieviä ja hentosia, että niitä tuskin näkee.<br><br>

Mä kävin ennen häitä suihkurusketuksessa (kun talvisin ei oikein sitä luonnollista rusketusta saa ja turhamaisuuttani halusin vähän väriä vaalean puvun kanssa). Kävin kaksi kertaa, mutta lähinnä vain sen takia, että halusin nähdä sopivan ajoituksen. Tuo ruiskurusketus kun alkaa lähtemään melko nopeesti pois. Tosin sitä poistumista voi pitkittää esim. käyttämällä noita itseruskettavia voiteita.

Homma oli kaikin puolin helppo ja melko nopea. Olin sellaisessa paikassa, missä hoitaja ruiskuttaa käsin sen aineen. Niitähän on myös sellaisia "suihkukaappeja". Sain sieltä kertakäyttöpikkarit jalkaan, muuten ilman vaatteita. Sitten vain kääntyiltiin hoitajan ohjeiden mukaan. Samana päivänä ei ole suositeltavaa mennä suihkuun (tai väh. 6 tuntia). Aine myös haisee jonkin verran, samaan tapaan kuin muutkin itseruskettavat. Suihkutettavia aineita on kahdenlaisia: toisessa on väri jo suihkutettaessa mukana, silloin tietysti näkee paremmin, mikä kohta on jo suihkutettu. Toinen on kirkasta. Yllätys oli, että se suihku on aika viileää, koska kuulemma väriainetta säilytetään jääkaapissa.

Ekalla kerralla tuli minusta liian vaalea väri joten pyysin toisella kertaa tummemman värin. Se oli jo parempi. Aika mieto se rusketus kokonaisuudessaan oli.

Etukäteen piti kuoria iho, erityisesti kyynerpäät, polvet ja kuivat paikat, ettei jäisi läiskiä. Ja rasvata huolellisesti. Mutta juuri ennen suihkutukseen menoa ei saanut rasvata. Päälle väljät, hankaamattomat vaatteet. Noh, kyllähän ne sieltä neuvoo.

Hinta oli muistaakseni 30 euroa. Hintaluokkaa hiukan vertailin Helsingissä ja se liikkui 30-45 euron välillä / krt.

Itse olin tyytyväinen tulokseen ja sen vaivattomuuteen.

Jaa mullakin iskee dementia, enkä muista mitä piti kirjoittaa. Joo, Kreecherin maha on kanssa hyvin söpösti "ulkoneva".

Katselen juuri telkasta näitä sisustusohjelmia ja tekis mieli mennä kalustekauppaan. Pitää ehkä vähän rajoittaa nyt rahan kulutusta kun äitiyspäiväraha tulee vasta niin myöhään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 15:02 Kreecher kirjoitti:
Lukeminen menee melkein aina sellaiselle "hauki on kala" -linjalle. Romskuja tykkään kyllä lukea, se onkin jännä, miten tuhatsivuisen harry Potterin tempaisee muutamassa illassa, mutta sata sivua kasvatustiedettä vie viikon... :LOL:
Hihih, tämä on kyllä niin totta :LOL: .. Kiva että täälläkin luetaan Pottereita :). Ei haittaa vaikka sanottaisiinkin lapselliseksi - odotan sen viimeisen kirjan heinäkuista ilmestymistä innolla! Oi sitä jännäriä, kun saan tietää miten sarja päättyy, ja mies joutuu odottelemaan suomennosta kun se ei englanniksi noita tykkää lukea ;)..

Tuli taas valvottua yöllä, en ymmärrä mikä ihme mut herättää kolmen ja viiden välillä. Vessaan menen edelleen sen kerran yössä, niin kuin aina, eikä vauvakaan paina rakkoa kun on makuulla (mutta sitten kun nousee ylös, maha painuu alas ja tuleekin TOSI kiire :kieh: ). No, siinä sitten valvotaan ja jostain "keksin" syyn kiukustua. Puhkun ja kihisen sen tunnin-puolitoista ja sitten uni hiipii takaisin silmiin.. Aika omituista, toistuu joka yö.. Ehkä se on vain se väsymys. Nukkuma-asentoja on tasan kaksi kappaletta: oikealla ja vasemmalla kyljellä käsi tyynyn alla. Joskus nukahdan vahingossa selälleen, mutta kaipa sitä heräisi jos joku verisuoni painuisi vauvan alla. Lonkat on alkaneet puutua ja särkeä öisin, ehkä joku tyynyviritelmä auttaisi. Yleensä ottaen nukun kyllä muuten tosi sikeästi.

Taas piti vielä kirjoittaa jotain, jotain mihin on pitänyt vastata jo pari kertaa. Ei vaan muistu mieleen!! Taitaa olla päivän happihyppelyn aika.. Mukavaa vappua kaikille :flower: !

Niini ja massuasukkipoikanen 32+6

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 13:09 Niini kirjoitti:
Hihih, tämä on kyllä niin totta :LOL: .. Kiva että täälläkin luetaan Pottereita :). Ei haittaa vaikka sanottaisiinkin lapselliseksi - odotan sen viimeisen kirjan heinäkuista ilmestymistä innolla! Oi sitä jännäriä, kun saan tietää miten sarja päättyy, ja mies joutuu odottelemaan suomennosta kun se ei englanniksi noita tykkää lukea ;)..
Noi viimeisimmät Potterit on muuten ilmestyneet juuri parahiksi mun lasteni syntymän aikoihin! Esikoisen kanssa oli helppoa lukea The Order of the Phoenixia, kun vauva oli tissillä ja itsellä kirja toisessa kädessä! Kakkosen synnyttyä taisivat lapsiraukat olla heitteillä, kun Half Blood Prince oli juuri ilmestynyt... Sama taitaa tapahtua taas... :whistle: Mä en ole millään malttanut odottaa suomennoksia, ja on ollut hauska huomata, että englanniksikin lukeminen sujuu yllättävän hyvin. joitain pieniä yksityiskohtia on saattanut mennä ohi, mutta kokonaisuuden on aina hahmottanut ihan hyvin.

Ruiskutus rusketusestaMulla tekijä kysyi haluanko tumman vai kevyen..no halusin tummemman koska dovella saa sen vaaleamman kun tahdon..nyt on jalkapohjat tumman ruskeat..muutoinkin huomasin et jalkaterät ja säären etuosa muita tummemat.ranteissa sama juttu..muutoin olin eilen juhlissa kuin papu-tummuin illan mittaan :LOL: Ja oli ihan loppuun asti liikkeellä..savuton baari mihin 1.30 mentiin..mukavaa muutoin mut sit klo 5 ei tullut unta kun pohkeita särki vaikka istuin illan ajan..Klo 7 jälkeen sit nukahdin.

se rusketus tosiaan 30e luokkaa normaalisti..itse testasin 10e tarjouksen =) ostin suihkeen jolla voi jatkaa rusketusta iholla ja samassa paketissa myös kuorinta-aine.Jo 4pvän päästä alkaa rusketus väheneen..eli eihän tästä pitkää iloa tule..Valkoisen takkini niska värjäytyi hieman eilen eli väljät vaattet tosiaan kannattaa pukea..

Taysin synnytysvalm.puhuttiin myös siitä vaihtoehdosta et ainakin kerran kuussa sielä kuolee joku vauva..siksi liikkeiden seurantaa kovin painotti.jotenkin en vaan niin tarkkaan seuraa niitä.Huolestuisin päivittäin taatusti laskiessani sillä se 10liikettä/h on vaikea arvioida..välillä vauva möyrii ja potkii putkeen paljon sit varmaan kääntyy enkä tunne enään potkuja,joten en tiedä tuleeko tuo 10 täyteen..

Nyt olen aivan poikki ja nukahdan kohta pystyyn..Mies saa vaan ennen nukkuun menoani hieroa kivikovia pohkeitani. :\|

Täällä taas.. Viikonloput selkeästi addiktoi palstailuun ;). Teillä on kaikilla niin nätit massut, selailin profiileja :). Uskaltauduin sitten laittamaan omankin mahan näkyville, se on rv32+5..

Kreecher olen kans lukenut ne potterit suomeksi, se selvensi jos jäi jotain vähän hämäräksi. Suomentajat on kyllä onnistuneet noissa tosi hyvin työssään! Niistä kirjoista jotenkin jännästi muodostaa erilaisen kuvan mieleensä kun lukee eri kielellä.. Sulla on osuneet kyllä hyvin ne julkaisupäivät :D! Jos vauva syntyisi laskettuna ajankohtana niin sen hoitoon ehkä ehtisi jo tottua sen verran että kirjan lukeminen onnistuu siinä sivussa meikäläiselläkin (vähän jännittää, kun on eka lapsi ja edellisen pikkusisaruksen hoitamisajoista on jo montamonta vuotta..) :).

Pompula aika hienoa että jossain on olemassa savuttomia baareja, olispa täälläkin.. Siis toivoisin sellaista ilman raskauttakin, tunsi kyllä nahoissaan (ja keuhkoissaan..) olleensa tupakansavussa kun kävi baarissa ennen raskautta.
Joku (Mariaana?) taisi puhua jotain tukan sekoittamisesta.. Mulla ei ole ollut ollenkaan kiusausta edes alkoholittomiin alkoholillisista puhumattakaan, se pelkkä haju vetää vieläkin edellisen aterian aika lähelle kurkunkantta.. Mutta sitten myöhemmin kesällä saatan maistaa kyllä yhden (laktoosittoman) valkovenäläisen jos tilaisuus tulee :). Lempparidrinkkini! Aika hurjaa kun muistelee viime vappua, joka oli aika opiskelijavappu ja vielä pitkän kaavan mukaan, siitäkin on jo vuosi.. Ei sitä aikaa silti ikävä tule. Ihanaa jos ensi vuonna saa lykkiä pikkusta rattaissa ja ostaa sille sellaisen folioilmapallon torilta ja kaikkea :heart: ..

Heippa!

Olipas taas tekstiä tullut!

Ammatti: Mä valmistuin sosionomiksi (AMK) syksyllä 2004 ja lastensuojeluhommia olin tehnyt monessa paikkaa jo opisekeluaikana. Lastenkodin ohjaajana mulla on vakipaikka, josta oon nyt hoitovapaalla. Muuton jälkeen mun työmatka tosin piteni yli 80 km:iin eli työpaikan vaihto olis edessä kun tämän toisen muksun jälkeen joskus töihin palaan... Unelma-ammatissa olen, luulisin :whistle: Samaa hommaa jos saisi tehdä pelkästään päivätyönä ja paremmalla palkalla, niin sitten olisin täysin tyytyväinen! Jatko-opiskelu/erikoistuminen kiinnostaisi, mutta ei ole vielä ajankohtasta.

Itkuhälyt: Asuttiin parvekkeettomassa kerrostalossa, kun esikoinen synty, ja sillon itkuhälyä käytettiin vaan mummoloissa kyläillessä. Sitten kun muutettiin rivariin, niin itkuhäly oli ahkerassa käytössä. Kyllä se itku kuului ulkoa sisälle oven läpikin, mutta itkuhälyn kanssa kuuli heräämisen jo ennen kun meni ihan paniikkikarjumiseksi. Meillä on philipsin halvempi perushälytin ja se toimi kyllä pakkasellakin, jos sen laittoi vaunujen sisään lämpimään.

Yölliset suonenvedot loppu kokonaan kun aloin syödä magnesiumia 350mg iltaisin! Jostain muistan lukeneeni, että se auttaisi myös levottomiin jalkoihin. =)

Ihania masukuvia teillä! Mulla on vieläkin alkuraskaudesta otettu kuva profiilissa.. Pitäisi saada vaihdettua tuoreempi otos, mutta ei vaan saa aikaiseksi :/

-ebbuliini ja neiti rv 31+3-

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.04.2007 klo 21:02 pompula81 kirjoitti:
muutoin olin eilen juhlissa kuin papu-tummuin illan mittaan :LOL:
:LOL: Tuli ihania mielikuvia, että voisi mies olla ihmeissään kun aamulla herääkin vierestä aivan toisen värinen kaveri!!!

Mutta kiitos pompula ja Jonina kokemuksistanne, pitääpä harkita jos ei luonnollista rusketusta ehdi saamaan.

Tästä kirjoitellaan aika paljon, mutta pakko kysyä naksuuko teillä mahat kuinka paljon? Välillä itse oikein säikähtää, kun naksahdus on niin voimakas ja äänihän liittyy vauvan liikkeisiin. Syiksi on esitetty nivelten naksumiset tai sitten kalvot...kumpihan lie.

Sitten mietin tuota pompulan tays:n tutustumiskäyntiä, että aika hurjalta kuulostaa kätilön varoittelut. Tottahan se on, että kaikkea ikävää voi sattua, mutta yleensä se on niin päin, että raskaana olevia rauhoitellaan ja kielletään suunnilleen nettiinkään menemästä, ettei hysteria pääse valloilleen. Niin, vaikea kyllä sanoa kumpi on sitten parempi/pahempi.

Ihania mahoja kyllä kaikilla, kun minäkin selasin noita profiileja läpi!

auramaria

Iloista vappuaattoa kaikille! B)

Mie oon leikkiny reipasta: käytiin aamulla poikien kanssa kaupassa, kun mies jäi nukkumaan. Oli mukavan väljää, kun mentiin heti kahdeksan jälkeen.

Leivottiin munkkitaikina ja paisteltiinkin munkit äsken: nyt koko torppa haisee rasvalle, yäk! Tein vielä yhden pikkutäytskärin, niinku koekakun, kun töihin pitäisi viedä vikana päivänä. Meinasin oikasta ja tunkea täytekakun väliin valmispussista valkosuklaamoussea ja aprikoosisosetta ja päällystää koko höskän suklaamoussella. Aika äklömakea pakkaus siis tiedossa. No, kun kostuttaa jollain vähemmän makealla mehulla niin se nyt vähän tasoittaa sitä. Piti nyt vaan väsätä koevedos, että tuleeko siitä aivan liian äkläkkää...

Meillä taitaa siis mennä vappu aikalailla mässätessä! Vieraitakaan ei tule tällä kertaa muuten kuin anoppi iltakaffelle.

Viettäkäähän mukavat vaput!

Kreecher ja Antero 33+3

Mukavaa vapun aattoa kaikille!!!

Meikäläinen on täällä vappu-flunssassa, ihan vetämätön olotila ja pitäis kohta tehä munkkitaikina nousemaan...

Perjantaina olin neuvolassa, sillon rv 34+4
turvotusta löytyy=) sehän on syynä tähän käsien särkyynkin
painoa oli taas tullu liikaa 1200g/vko, joudutaan todennäkösesti painoarvioon lääkärineuvolan jälkeen, se on ensi viikolla...
rr= 146/76
hb=123
sf=32
oikein päin on pikkunen, tai siis pää alaspäin*heh* ja syke 135

Painoa on tullu hiukkasen vajaa 10 kiloa... vkon 29 jälkeen 6 kiloa...
tuntuu pöljältä, et alussa seurattiin tiukasti, et kun paino ei nouse... laskee vaan ja nyt sitte kytätään, et miksi se nyt nousee niin kauheesti... antaisivat olla... joskin turvotuksen piikkiin menee varmaan muutama kilo tuostakin...

Oon huomannu, et meikällä palaa pinna aika äkkiä, kun kulkee ulkona... miksi ihmisten täytyy toljottaa ja tuijottaa, jos on raskaana?? Eikö kukaan muka oo ennen mahaa nähny???? Meikällä on aika hyvin toi maha kertynyt eteen (laitoin profiiliin kuvan mun kurpitsasta=) rv 33+jotai), mut silti ärsyttää... onneks tää mun pituus kompensoi hiukan, tai sit just se siinä onkin, kun on pitkä ja suht sopusuhtanen ja sit joku on liimannu mahanpäälle rantapallon=)

Se vau-kirjan pakettikin tuli, luin sen synnytysoppaan kannesta kanteen, mutta cd:hen en kyllä koske.... meikä ainakin ite hermostuu, jos joutuu kauheesti klassista kuunteleen ja kyllä tää meidän pieni rauhottuu ihan apulantaa kuunnellessa=) Taitaa olla hyvät unenlahjat tällä pikkusella... ainakin tunuu siltä, kun nukkuu jos kuunnellaan heviä lujaa=) äitiinsä tulee=) *heh* aika jännä, että millasia mielikuvia tuosta asukkaasta on kehitelly näitten kuukausien aikana, jännittää hiukan kohdata todellisuus... sekun alkaa olla aika käsillä... äippäloma alko lauantaina=)

Ostettiin muuten jo vaunutkin... bassonin viimevuoden mallia... on sitten aivan ihanat!!!! tykkään kovasti, ainoa miinus on että ei saa kasaan kunnolla, jos koppa on kiinni, ja voi olla että autoon mahtuminen tekee pikkusen tiukkaa... mut eipä se oo ongelma, kun pääasiassa kotoa ulos ja kaupunkiin on kävellen tarkotus kärrytellä....

Muttapas, jos menis laittaan taikinan nouseen ja menee taas lepäilemää, kun alkaa tuo kuume taas nousta....

Maariana + Iinuska rv 35

VOi sullakin on ihanan muhkee masu!!!Tosi söpö!
Kait ihmiset on katelliisisa taikka sitte vaan uteliaita kun kattelevat...
Mä kyllä ihan tykkäänkin,enkä saanut hepulia kun ykspuolituttu kävi viikonloppuna kaupassa lääppimään!!
Ekasta olin tosi ärjy jos joku koski!!! :wave:

Ootteko mitanneet pituuttanne odotusaikana??
Mä oon mennyt kokoon...Siis musta oon normaalisti 159 cm pitkä,se mitattiin kerran tuossa reilu vuosi sitten Maisan neuvolareissussakin.Nyt kotona muksuja mitattiin ja ei voi olla mitassa vikaa,kun ihan oikee metrimitta,ja näyttäisin sen mukaan olevan 157,3 cm!!! :eek:

Siis voisko sitä mennä kasaan noinkin paljon,liki kaks senttii???Kyllähän sitä luut ja nivelet ennenkaikkee löystyy mutta että menis kasaan??

Mitatkaa tekin nyt vai onkos mulla joku luukato!!
No,kattoo jos pitenen taas huimasti tästä kunhan poikanen syntyy.

Painoa täällä kertynyt 5,5 kiloa kokonaisuudessaan...Mutta mulla sitä kun ei ole aiemmissakaan tullut tän enempää niin ei kai sen ole väliä.
Mutta kun vaaka näyttää 60,5 niin se kutonen vähän järkyttää aina.Hassuu...Mitta kun uudelle kymmenluvulle mennään niin on aina vähän APUA olo,vaikka hyvä että paino nousee,en sitä yhtään tarkoita ja sen kuuluukin.Vois nousta vaikka 10-15 ihan hyvin sillä mulla ekan kuukauden aikana tippunut sen 10 joten se toinen 5 lähtee omistani...
Mut hassua tuo vaa`an kanssa temppuilu!!

Nyt päiväunille,kamalaa kuinka kylmä on.Toivottavasti ihmiset ei palellu tuolla vapunjuhlissa,Onneks ollaan me turvassa masujemme kanssa!!!

:kieh:

Oikein rauhaisaa vappua kaikille!

kata 35+3

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 12:00 Kreecher kirjoitti:
Leivottiin munkkitaikina ja paisteltiinkin munkit äsken: nyt koko torppa haisee rasvalle, yäk! Tein vielä yhden pikkutäytskärin, niinku koekakun, kun töihin pitäisi viedä vikana päivänä. Meinasin oikasta ja tunkea täytekakun väliin valmispussista valkosuklaamoussea ja aprikoosisosetta ja päällystää koko höskän suklaamoussella. Aika äklömakea pakkaus siis tiedossa. No, kun kostuttaa jollain vähemmän makealla mehulla niin se nyt vähän tasoittaa sitä.
Jos satut vielä olemaan koneella niin laittaisitko munkkitaikinan ohjeen? On jäänyt hiukan viime tippaan tämä leipominen, mutta ajattelin tuossa iltapäivällä vielä pienen taikinan väsätä.

Ihanan rentouttavaa huomata, että ammattilainenkin vähän "oikaisee" välillä noissa leipomisjutuissa (valmispussista moussea). Kun noista kaikista kokkiohjelmista saa aina sen mielikuvan, että kaikki tehdään tehdä, tai sitten ei ole "oikeaa" ruokaa. Kiitos muuten siitäkin mousse-vinkistä, täytyy joskus itsekin kokeilla kakun väliin ;)

Mukavaa vappua kaikille näin aluksi! :wave:

Pepsukalle jaksamista! :hug: Toivottavasti vauva pysyy vielä masussa, vaikka viikkoja onkin jo melko mukavasti sulla kasassa!

Unohdin viimeks kirjoitellessani vastata swerfielin kysymykseen vauvaunista. Mä näin pääsiäisen aikaan tosi monena peräkkäisenä yönä jotain vauvaunta. Yhtenä yönä synnytin vauvan, mikä oli unessa nopea, kivuton ja helppo juttu. Ei taida oikeesti ihan yhtä helposti tapahtuakaan... :whistle: Unissa oon myös harjotellut imettämistä ja hoitanut muutenkin vauvaa. Jospa auramaria sunkin synnytysunet muuttuis vähän mukavemmiksi. Toivottavasti tämä synnytys menee nyt ihan oikeestikin kaikinpuolin hyvin! =)

Kata kyseli raskauden aikasista vaivoista jokin aika sitten. Mulla on ollut tosi helppo raskaus ainakin tähän mennessä samoin kuin ainakin Katalla, swerfielillä ja Kreecherillä. Närästys on ollut oikeestaan ainut vaiva alkuraskauden pahoinvoinnin lisäksi. Niin, ja navan pullahtaminen tuntu kans inhottavalta! Satunnaista närästystä ja yöllisiä vessakäyntejä lukuunottamatta ei kyllä oo ollut mitään oireita. Oon saanut siis ihan rauhassa nauttia tästä raskaudesta. Teille kaikille kipuilijoille toivon hurjasti jaksamista!!

Mulla onkin nyt tullut vähän haikea olo raskauden loppumisesta: kohta mulla ei ookaan enää isoa mahaa enkä tunne Paavon mahamöyrintää eikä Paavo kulje joka paikkaan vaivattomasti mun mukana. Tää on mun eka raskaus, niin varmaan tämän kokemuksen ainutlaatuisuus saa mut miettimään tämmösiä juttuja... Toisaalta taas ootan jännityksellä ja innolla vauvan syntymää. On aivan ihanaa tulla äidiksi ja päästä hoitamaan ja hellimään pikkuista! :heart:

Lisäksi ootan liikuntaa ilman jatkuvaa sykerajojen tarkkailua. Mukava päästä taas kunnon lenkeille ja aerobictunneille! Ostettiin viime viikolla sporttiset yhdistelmät, joiden kanssa ainakin pitäisi olla hyvä lenkkeillä. (Ostettiin vaunut sillä periaattella, että ne on käytössä sitten jokaisella lapsella. Samoin ollaan tehty kyllä muidenkin hankintojen kanssa. Jos joku haluaa kurkata vaunuja, niin linkki on tässä: http://www.babyshop.fi/product_details.php?p=998) Toivottavasti mun oma elimistö vaan on yhteistyössä mun suunnitelmien kanssa. Miten te "lapselliset" ootte päässeet liikkumaan synnytyksen jälkeen? Onko teillä ollut joitakin vaivoja ja jos on, niin kuinka kauan?

Ehkäsyasiaa en oo vielä kovin paljoa miettiny. Kierukkaa en ainakaan halua, koska luulen, että me ei odotella vuosia ennen kuin ruvetaan seuraavaa lasta toivomaan. Varmaan ne minipillerit ois mulle sitten hyvä vaihtoehto... Pitää miettiä tätä asiaa vielä.

Välilihaa tai rinnanpäitä en oo rasvaillut ollenkaan. Pitäis varmaan alottaa nyt se homma. Nuvolasta sain lappusen, jossa on ohjeet ja kehoitus alottaa öljyhieronta viikolla 34-35. Lantionpohjanlihaksia puolestaan jumppailen nykyään aina kun muistan, mikä on melkeen joka päivä.

Kata kyseli ammatista. Mulla on luokanopettajaopinnot luppusuoralla, paperit on keskeneräistä gradua ja päättöharjottelua vaille valmiina. Ehdottomasti unelma-ammattiini oon valmistumassa. Tulevaisuudessa on suunnitelmissa/haaveissa täydentää opintoja vielä liikunnan aineopinnoilla, jolloin saisin myös liikunnanopetajan pätevyyden. Liikunnalle on vaan tosi vaikee päästä, mutta eihän sitä tiedä... Voihan sinne ainakin hakea.

Nyt vähän siivoilemaan, niin voidaan miehen töiden jälkeen juhlistaa vappua rauhassa. Laitoin miehelle just kaljan jääkaappiin kylmenemään, mulle on simaa. Kaupasta haen meille munkkeja ja yritän ehtiä tekemään ainakin pikkupitsoja naposteltavaksi. Vapputorille suunnataan ja käydään kiertelemässä tivolissa, joka on tullut kaupunkiin. Jos huomenna on kiva ilma, niin mennään piknikille. Rauhalliset vappusuunnitelmat meillä siis.

Aurinkoisia päiviä kaikille!

Katziina ja Paavo 33+4<br><br>

Huh huh...nyt alkaa noi mun sokerit nousta...aamulla pienen aamupalan jälkeen 10.2 *ei hyvä* viimeisen viikon aikana alkaneet aamuarvot olla korkeita...keskiviikkona on äippäpolille meno...neuvolan kätilö kattoi arvoja viime viikolla kun hain neuloja verensokerin ottoja varten niin sanoi että "varaudu että aloitetaan insuliini"...voi ei...tämä tästä vielä tosiaan puuttuikin...:( No keskiviikko kertoo paljon...tuun sit kirjootteleen mitä sanottiin ja mikä on vauvan tämän hetkinen painoarvio...

Alkaa kyllä kokolailla synnytys jännittää...sillä tästä vauvelista taitaa tulla isoo...olihan esikoinenkin 4475g joten....*jännittää kuin käydään nyt* :whistle:

TV: Mantsu ja "toukka" 33+0

Sain masukuvan kanssa laitettua profiiliin...vihdoinkin onnistuin! Kuvassa 32+5 ;) <br><br>

Huh...Puoli tuntia tuli todella kipeitä suppareita 3-5 minsan välein...
Oksetti ja lensi kyllä kakkikin...
Olin päiväunilla ja heräsin kun heti löi lujaa nuo supparit...Ihmeellinen.

Mua alkoi jännäämään kun en ole luomusynnytystä kokenut,siis kun mulla käynnistetty kaikki...
Ihan liki kirjaimellisesti pas...housuissa oli..Outoa ja nyt vähän sellanen kestoruppari päällä,kun sain kkurat pönttöön heitettyä.

Ukolle laitoin viestiä,tulee kotiin jo.
Ei kai vappuvauvaa meille tuu....?? :wave:

Koitan olla kun en oliskaan,mutta matkaa sairaalaan n.70 kilsaa enkä tosiaan tiiä jos iteksiin alkaa että kauan kestää.Käynnistettynä viimeks kesto oli 2 h 15 minsaa.

Ja taas supistaa.... :/

Matsulle tsemiä noitten arvojen kanssa ja hyvä että seurataan.Ja lyhyt aika jos pakko inssit alkaa.

Katziinako se oli joka kysy synnytyksen jälkeisestä elosta..Hengitys on ekat päivät vähän outoo,ja jälkisupparit oleet mulla kovat.Muuten
mä oon ollut tosi voimissani,ainot mikä on tosi petollista,varsinkin meillä tä ajankohta ja rintatulehdus!!!
Siis ei uskois että pieni viima voi tehä sen että tulehtuu.T paitasillaan jos on niin voi tosi äkkiä saada tulehduksen.Ja se jos maito pakkaa tisuihin ja menee ulos vaikka roskat viemään,niin takastullessa voi olla jo tulehdus..

No tuo voi hoituu ihan imettämällä taajaan ja lämpimällä kauratyynyllä taikka suihkulla.
Mutta jos vähänkin pakottaa niin heti joko imetys taikka pumppu kehiihn.Ja vielä hehkutan sen AVENT ISIS pumpun puolesta,aivan taivaallinen pumppu.

Mulla on tosi herkät rinnanpäät,rikki ei koskaan ole menneeet,mutta sattunut tuo pumppaaminen.Tuo on hellävarainen ja sillä tulee maitoa todella nopeeta.
Alussa se on ollut ihan taivaan lahja sillä maitoa tulee ja se tiehyttukoksen vaara.

Ai..taas supistaa..
:x

oli vähän pienempi jo taas.Siis ei salpaa henkee. =)
maha on tosi arka.ihan kun silittää niin sattuu.Ihmeellinen tä nyt on..

Tuos veskis iski paniikki että tuleeko se vauva pönttöön nyt,kun kakatti ja supisti.ei uskaltanut ponnistaa ja pakko oli silti.
voi voi...

KOitan mennä Maisan viereen vielä torrkumaan,josko menis ohitte.
Kyllä ottaisin käynnistetyn synnytyksen,niinpaljon helpompaa kun on sairaalassa ja apua liki sekä tietää että nyt tapahtuu.
Mä oon näköjään kun ensisynnyttäjä tässä hommassa.

Käyn vielä täällä ilmottelemassa mikäs meiniki täällä on.Vapun oisin kotona ihan mieluusti,mulla suklaakakku tehtynä täällä,munkkeja en tehnyt muuta kun puoliks,niitä kaupan valmiita joita ihan ite uuniin ja sokruun kieputetaan muksujen kanssa.Nii jos ei lähetä hämeenlinnaan!!!

Heippa!
kata 35+3

jee. nyt mä sain masukuvan profiiliin! mies tuli ja auttoi pulasta :D se on kyllä jo 3 viikoa vanha. pitäis jossain vaiheessa, ehkä taas ottaa uusia kuvia ,mut eipä tuo masu juurikaan minun silmisäni ole tuosta muuttunut. eli kuvassa masu rv tasan 32.

tänään oli taas neuvola käynti. pissa oli edelleen puhdas ja verenpaine matala. oli se sf -mittakin sentään kasvanut ja tällä hetkellä on 32 cm.

koitteli täti mun mahaa ja sanoi että on tämä kyllä tiukka pakkaus, vauvaa maha täynnä. =)
kyselin häneltä arvioita vaikkei lääkäri olekkaan, niin ajatteli, että aika lähelle 2,5 kiloa olis koko tällä hetkellä. et ei oo tulossa jättiläinen, mut ei sit taas hirveän pienikään. jos loppuun asti mennään veikkas olevan synnytyksessä 3,5 kiloa.
no mut mulla on 10 päivä lääkäri aika missä on sitten synnytystapa-arvio ja kyselen häneltäkin painoarviota sun muuta.

en nyt muista nimimerkkiä ketä kertoili et oltiin sanottu, että vauvoja kuolee ainaki 1 viikossa et täytyy tarkkailla liikkeitä, ni mä just kerroin neuvola tädille täst mun pelosta et kuolee kohtuun viime metreillä. niin hän taas sanoi, että ne on todella harvinaisia, eikä ole hänen aikanaan koskaan sellaista sattunut ja on sentään jo melko iäkäs tätskä.
et kummasti ihmiset puhuu erilailla, mut ei se tätä mun pelkoa kyllä poista. haluisin pikkuisen äkkiä syliin, että näkisin onko kaikki kunnossa.

meijän töistä yks tyttö joka oli vain alle kaks viikkoa mua edellä, ni meni saamaan noin pari viikkoa sitten jo omansa ja mä täällä kiroilen et mäkin haluun \|O

mut HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE!!

taas alkoi uus viikko :heart: :heart:

Hani ja Samppa 35+0

Huiii, ilmottelehan Kata jos joudut lähtemään vappuduuniin...

Tää on mun mielestä aika hyvä munkkitaikina (eli pullataikina...)

2 1/2 dl maitoa
25g tuorehiivaa tai 1 pss kuivahiivaa
3/4 dl sokeria
1 tl kardemummaa
n. 5-6 dl vehnäjauhoja
25 g margariinia

Maito kädenlämpöiseksi, hiiva joukkoon, sitten vaan kaikki muut aineet. Pehmeä margariini sekoittuu helpommin, kun lisää ensin osan jauhoista, sitten margariinin ja sitten loput jauhot.

Paistamiseen puolisen litraa öljyä.

Tosta tulee n. 16 munkkia. Suosittelen lämpimästi reikämunkkeja: paistuvat tasaisemmin! Helppo tehdä silleen, että tekee pyöreän munkin, ja siihen sitten reiän keskelle ja pyörittelee reikää isommaksi. (vähän vaikea selittää, mitä tarkoitan)

Nyt päivällisen laittoon: lohkoperunoita, nakkeja, italiansalaattia, patonkia... :p

Kreecher vappupalloineen

Yhteistyössä