Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) Vol.7

Tervehdys kanssasisarille kesätauon jälkeen! Jos mua muistattekaan :wave: mutta täällä ollaan taas touhuissa mukana.

Ensiksikin bongasin pikakatselmuksella plussanneista tuttuja ainakin NapaKissan ja G-L-H:n. Megaonnittelut ja ihanaa odotusta teille!! Onnittelut myös netta23, tatskattu ja äitix4
! Saankos onnitella myös jo NeliApinaa? Onnittelen kuitenkin, IHANAAAA!!! Kaikki mahdolliset tsempitykset nyt sinne suuntaan!

Meille tuli kesän ajaksi pakollinen tauko yrittämiseen kun kesäkuun kierto (josta oltais päästy jo ekaan klinikkainssiin) venähti 42 eikä oviksesta tietoakaan ennen klinikan kesätaukoa. Eikä siis ihmekään kun lopputulos oli noin pitkä kierto ja ultria tehtiin liian aikaisin siihen nähden. Mun normikierto on 32-35 about ollut. Nyt sitten aloitin tän kierron alusta Femareiden popsimisen ja maanantaina ultrassa kp 10 oli oikein hyvänkokoinen munarakkula siellä kasvamassa ja toinenkin melkein yhtä iso. Tein sitten siitä lähtien ovistestejä, mutta eiliseen mennessä ei plussaa tullut, joten illalla sit pistin irrotuspiikin ja tänään oli inssi. Nyt ollaan sitten odottavalla kannalla vaan seuraavat pari viikkoa. Kuitenkaan ilman mitään suuria odotuksia, vaikka toiveita tietysti on kovastikin.

Pikakertaus meidän tilanteesta: esikoinen on 2,5v ja enkelipoika syntyi rv21+0 menehtyneenä muutamaa viikkoa aiemmin. Nyt siis elävää pikkusisarusta kovasti esikoiselle toivottaisiin.

Suuri :hug: kaikille "tutuille" jotka täällä vielä listalla ovat. Kovasti oletin ja toivoin, että olisi porukka uusiutunut enemmän... Mutta näillä mennään eikös vaan ja plussia nyt syksyllä sitten urakoidaan!! Tervetulotoivotukset myös kaikille uusille. Mä koitan lukea kuulumisia ja missä mennään kunhan ajan kanssa ehdin. Ainakin Tipetsulle vielä erikoishalin lähetän. Lukaisin pikaisesti muutamia sivuja ja bongasin tilanteesi sieltä. Toivottavasti en nyt jättänyt mainitsematta ketään plussaneita, jos meni ohi pikakatselmuksella niin Onnea!

Mulle voisi päivittäjä laittaa nyt sitten yk 4. Tänään mennään kp13/?? ehkä 28. No, parin viikon päästä odotellaan menkkoja tai testaillaan. Ainakin sain nyt kierron lyhyemmäksi noiden pillereiden jos ei muuta. Ei tule niin pitkät kärvistelyajat kuin mun normikierroissa kun se alkukierto matelee tajuttoman hitaasti.

Taisipa olla aika omaan napaan keskittyvää tekstiä, mutta päivitin nyt tilanteeni ja lueskelen teidän juttuja sit kohta...
 
KHJ
Tatskattu Onnea sylin täydeltä! Mahtavaa!! Tarroja mukaan!:heart:

Tipetsu[/B]:hug: Olen hengessä mukana.

ON: kp13/? menossa ja valkovuoto on jotenkin ekstra runsasta ja limasta. ovista ei näy ei edes hitusta tikkuun kun olen tikkuillut,kun nuita nyt on kun innostuin tilaamaan. Voiko olla että ovis tikkuun ei tule toista viivaa etes haamuna ennen kuin LH-huippu on päällä tai just nousemassa? Rupes jo pelottamaan että entäs jos en ovuloikaan täs kierros.
Jomi ja mimmu1984 Hesaan.. joo ei tosiaan,siellä saanu olla opiskelujen takia tarpeeks :) ja mökki meillä on omasta takaa joten nyt haluttais istuu valmiiseen pöytään. Mut eiköhän me jotain keksitä:whistle: Kiitos ideoista kuitenkin.

Nyt vain reippaasti ajatukset muualla niin tiedä vaikka yllätyttäs itse kukin! Tsemppiä hanit!!
 
Ihanaa Tatskattu! Onnea paljon!!:hug:

Mie yritän päivittää tälleen töissä näitä teidän päivityksiä.. Meillä kotona meni mokkula, ja en oo päässy nettiin koko viikkoon kotona ollessa.. byhyy!:'(

Täällä kp 30/31-32, mietin et josko uskaltas tänään testata.. Tissejä vihlo toissapäivänä ihan hulluna, mutta eilen ei mitään eikä tänään.. Liekkö ollut vaan kuvitelmaa.. Ei oo kyl mitään menkkatuntemuksiakaan mitä viime kierrossa oli, koski silloin nimittäin 4päivää ennen mensuja alamasuun..
 
ja minä en osaa käyttää tätä uutta palstaa ollenkaan.. siksi olen entistä vähemmän kirjotellu :/
tällä hetkellä kp 31/30 mutta mulla on tuo kierto venyny jopa 40 pintaan että en turhia haaveile..
pitää ensi viikonloppuna testata jos menkat ei ennne sitä tule, tosin masussa on ikäviä tuntemuksia..
pojalla alkoi eka kerran hoito ja stressikin voi toki kiertoon vaikuttaa..
poika nyt 2 vuotta ja sydäntä särkevästi jää äidin perään itekmään.
luen ja kirjoittelen paremmalla aikaa lisää, nyt parempi mennä iltapalalle ja nukkumaan, poika on kovasti aamuvirkku!
 
Onneks saatiin mokkula lainaan ni pääsin nettiin, mut tääl onkii ollu hiljasta tänä päivänä..
Mie sorruin tekemään testin 31/31: nega! Ja oon ihan varma et sellasena pysyy, huomen alkaa menkat tai viimestään maanantaina, oon ihan varma! Argh!! :headwall:
 
Onnea tatskatulle!!! :hug: ja paljon tarrasukkia pienelle... :heart:

Kopsaan laiskasti toisesta pinosta omaa napaa: Eilen olin lähdössä ystävien kanssa saunomaan ja tein aamupissasta testin varmistaakseni vaan, että uskallanko ottaa pari saunasiideria.. Tosin dpo eilen vasta 10 tai 11.. Ja sainkin tikkuun toooosi hailakan haamun!!! ..ja ajattelin että se on mielikuvituksen tuotetta ja varmistin sitten mieheltä ja kaveriltakin ja monelmmat sen kyllä näki, mutta kuvaa tuskin sais..
Äsken tein taas testin ja samanlainen haamu.. Järkyttävää turvotusta ollu jo viikon ja on niin ilmapallo olo ettei mitään järkeä..ja maha on muutenkin sen tuntuinen, että kohta menkat alkaa.. Eilen tulikin vähän ruskeaa tuhrua..eli voi olla, että kohta hanat aukeaa..
Nyt sitten jännäilen vahvistuuko tuo haamu vai alkaako menkat.. :/ Jänskättää niin ettei mitään järkeä...ja pelottaa, että tulee jättisuuripettymys!!
 
Onnea valtavasti tatskatulle Paljon vauvaliimaa ja tarrasukkia taipaleelle!
Varovanlaiset onnittelut myös Neppis85. Toivottavasti viiva lähtee tummumaan parin päivän päästä! :) .

Mitenkäs muiden laita? Täällä on ollu niin kuoleman hiljasta pari päivää? Kertokaa nyt jokainen missä mennään!

ON dpo 7: Tissikivut on aika järkyt. Mihinkää ei pysty nojaamaan ettei niihin sattus (siis jos tissit osuu). Vasemmassa munasarjassa nippailua ja viime yönä kävin hereillä ku oikeella puolen tuntu kova vihlasu :O . Samalla tuntu siltä et pitääkö tästä lähtee oksulle, mut rauhottu olotila sit kuitenki. Väsyttää jatkuvasti, on vetämätön olotila + yläselän lihakset on ihan jumeksessa. Flunssaa tuntuu pukkaavan, mutta kuumetta/lämpöö ei kyllä nosta, aika normi lämmöillä mennään. Sorruin aamulla kielloistani huolimatta tekemään testin, negaahan se näytti... mut eipä noilla päivillä oikein mitää vois näkyäkkää... piti vaan olla tyhmä :xmas: .

Ne ketkä on kokeneet raskaustissikivut, voisitteko kuvailla miltä ne tuntuu? Haluaisin tietää oisko tässä näitten tissikipujen kanssa mitää mahiksia :whistle:.
 
OiOiOi!! Ihanaa NePPis85! :hug: Toivottavasti viiva vahvistuu! =)

Memelisa
Lupaavalta kuulostaa siun oireet, plussapuhuri sun suuntaan:whistle: muoks.. niin ja minuuki kiinnostaa toi tissijuttu :)

ON: 32/31 huono olo, huimaa, pitää vähän väliä käydä vessassa ku tuntuu et menkat alkaa... Tänään on ollu ihan karsee turvotus olo alavatsalla... Onneks muru on nyt kotona. Se oli eilen juhlimassa ja olin sit yksin eilisen illan ja ihan maassa mietin näitä kaikkia juttuja.. Mut tänään oli ihana ku muru lohdutteli et kyl me vielä oma vauva saadaan.. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
KHJ
Neppis85 Varovaiset onnittelut ja toivotaan että viiva tummuu:heart:

Äiti88:hug: harmillista et täti tuli ja tiedän et se sattuu. uutta yritystä vain vähemmällä "yrittämisellä" tai ajatuksia muualle. Tiedän helpommins sanottu kuin tehty.

Memelisanoi sinun oireet on niin just sitä ihteää,että nyt tuntuu et tais tärpätä. minulla oli kakkosen aikaan ennen positiivistä testiä tisut ihan sika kipeet ja alaselkää jomotti.sain sit haileetakin haileemna viivan testiin sillon,mut siitä se tummui :)

ON: viikonloppu vietetty ukkosen kanssa vällyjen välis ja tänään sit ovis oli ja sen kyllä tunsikin..ai saamari. pupuiltiin sit äsken vielä ja nyt alkoi ukkosesta tuntuu jo siltä että liekö sieltä mitään tullutkaan:LOL: No nyt sit pari piina viikkoa alkakoot.

plussa tuulia naiset:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla sekä tässä raskaudessa, että edellisessäkin oli tissit kipeet. Ne oli sellaset pinkeät ja arat, eli siis koko tissi oli arka, kosketusarka. Sit jos käveli tai juos sillei et tissit hötkyy niin se sattu, auh. Välillä oikeen pakottaa, ja pingottaa tissiä ja jos tää esikko osuu niihin niin se sattuu. Eli ne on arat.
 
Tein taas tänään testin ja edelleen yhtä hailakka haamu..hyvä että silmillä erottaa.. Eli ei ainakaan kahteen päivään oo yhtään vahvistunu..noinkohan enteilis sitä että on vaan hipassu.. :(
Eli voi olla että kohta täti tulee.. :( koko ajan ravaan vessassa tarkistelemassa kun on semmonen olo..
 
Tissijupinaa toisen pinon ihmiseltä ;)

Mulla alkoi tissikivut molemmissa raskauksissa sellaisella kainalo/kylkialueen kutinalla, sitten tuntui kiristystä siellä samaan aikaan, kun nännit tulivat niin herkiksi, että pelkät liivit sattuivat. Se meni onneksi pian ohi, mutta sitten tuntui jo kuin joku olisi piilottanut perunat tms. noihin ja tärähdykset tekivät kaikkein kipeintä....

Näin oli mulla.... :)
 
Oli mullakin tissikipuja kun hipaisi vain. Todella kipeet,pingottuneet,painavat. Tuntu että ne räjähtää jos niihin tökkää! :) Että oikeen hyvältä kuullostaa Memelisa!

NePPis Mä sain kanssa viime kierrossa vain super hailuja haamuja,jotka ei lähteneet vahvistumaan. Tein sit digin jossa luki tietysti raskaana. Tottakai se teksti siihen tulee jos Hcg:tä on edes vähän. Sen takia luotan kyllä enempi noihin perinteisiin viiva-testeihin,koska niistä näkee että viivva vahvistuu mikäli siellä jotin on. Itselläni se siis oli hipaisi kaiketi.

Nyt ois menossa kp 25/27 eikä juurikaan tunnu miltään. Tissit tuntuu olevan kipeet vai kun liivejä pitää,mutta illlalla kun ne ottaa pois arkuus jäviään. Huonoa oloa on pitäny kylläkin 3 pvää,mutta en usko sen olevan mitään. Kovasti vihloo oikeelle kylkeä käääntäessä ja välillä muutenkin.
Luulenpa vaan,että keltarauhanen siellä lopettelee toimintaansa ja pian menkat tulee. Toivottavasti ei ainakaan veny kierto kovin paljoo.


Voiko ovis jäädä tulematta,vaikka sais ovisplussan tikkuun??


Plussapuhureita!!!!!
 
Hei,

superpaljon onnea plussanneille :heart:

Täälä alkoi ekat luomumenkat, kp 23. Onko vähä oudon aikaasta? Tuntuu et kaikilla on kp:t n.30-40. Toki voi kai olla ku noi pillerit lopetin et tulee vähä kuinka sattuu näin aluksi...? Mut kyllä toisaalta helpotti, että menkat tulee normaalisti, ettei mitää häikkää ainakaa sillä saralla..
muoks. Ja menkkakivut ovat saavuttaneet aivan uusia ulottuvuuksia, eilen meni särkylääkkeitä ku leipää ja tänään tuntuu olevan sama homma edessä.. Pillereiden lopettamisen ihanuutta :) Mieskin totesi että kyllä se lapsi nyt pitää laittaa alulle että saa nämä kivut loppumaan.. Totesin vaan tuskinpa ne raskauskivut ainakaan lievempiä on.. :LOL:
Joka tapauksessa mulla siis alkaa yk2.

Luminainen84: Joo mulla on aika d-hoitajalle, pitää ottaa sen kanssa puheeksi, kun olen niin paljon lukenut noista Levemiristä ja Novorapista raskauden aikana sekä puolesta että vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Hellou! Meillä netti kotona ihan jumissa ja on "pakko" näin päiväsaikaan kirjoitella töistä... Ärsyttää kun ei pääse lukemaan / kirjoittamaan tänne niin usein kuin haluaisi. Paljon on uusia plussia taas tullut; onnittelut niistä ja plussatuulia teille muille! :)

ON: kp63 menossa, eikä tätiä kuulu vieläkään! On niin turhautunut olo. Tiesin kyllä että ei ne kuukautiset välttämättä tule normaalisti heti ehkäisyn lopetuksen jälkeen, mutta en odottanut että siinä voisi mennä näin kauan... :confused: Mieltä kumminkin piristää tieto siitä että pääsen parin viikon kuluttua gynelle. Varasin ajan jo puolitoista kuukautta sitten ihan vaan "vuosihuoltoa" :D varten, mutta nyt toiveissa olisi samalla saada terolut kuuri kuukautisten käynnistämiseksi (elleivät siis ala ennen sitä itsekseen). Muutamaan otteeseen olen kuvitellut tuntevani menkkakipuja, mutta EI.

Seurailen taas hetken taustalla ja palaan asiaan viimeistään gynen jälkeen! Mukavaa syksyä ihaNAISET! :heart:
 
voi kiitos kaikille myötäeläjille :) nyt on hetki vierähtänyt viimeisimmästä käynnistä!
juu eli nyt kävin sitten hakemassa ehkäisyrenkaan kun mies ei sitten ollutkaan valmis, vieläkin harmittaa niin maan pirusti että huh huh! asiasta ei ole sen koommin puhuttu, sanoin kyllä itsekkin tosi ilkeästi miehelle kun perui puheensa :( enkä edes uskalla ottaa enää asiaa puheeksi! voi kun mies muuttaisi mieltään pian.. kun mielestäni kaikki on kunnossa.. on oma koti (tai pankin :D), autot ja vakinaiset työt yms, ja nyt on jopa tunne että jotain puuttuu (oma lapsi)!!! itse hän noin sanoi kun minua mukaan yritti saada.. noh, ehkäpä vielä jaksan odottaa tovin..

kaikille plussanneille kovasti onnea ja plussatuulia oikein kovasti *puuh*! :hug:
 
Heipähei tännekin puolelle taas :wave: Olen kirjoitellut pääasiassa tuolla pidempään yrittäneiden pinossa, mutta täytyy tulla täälläkin välillä käymään ja katsomaan, että mitä tänne kuuluu! :)

Tatzkattu on plussanut!!! Oih! Onnea nääääääin paljon!! :heart:

Tipetsu Kyllähän se tosiaan on mahdollista, että ovis jää tulematta vaikka testiin plussa tuleekin. Se testihän kertoo vain, että hormonia munasolun irroittamiseen erittyy. Keskustelin asiasta viimeksi lääkärin kanssa ja hän kehottikin tarkkailemaan lisäksi omia tuntemuksia ovulaation aikoihin ja oli myöskin sitä mieltä,että jos kierto ei veny ovulaatioplussasta normaalia pidemmäksi, niin voi luottaa ovulaation tapahtuneen.
Toivon sulle ihan hurjasti uutta plussaa heti perään!! :hug:

jennuliini Onpas kyllä harmillista, että jouduit hakemaan ehkäisyn uudelleen :( Toivotaan, että miehesti vielä muuttaisi mielensä ja tietysti mahdollisimman pian!

Tiiperi Onhan tuo kieltämättä hiukan tavallista lyhyempi kierto, mutta aivan kuten sanoit, voi kierto hakea hetken oikeaa pituutta pillereiden jälkeen! Joten, ei syytä huoleen :)

Omaa napastelua vielä; Oviksen bongasin kp 18 aamulla ja oli kyllä reippaasti normalia suuremmat ovulaatio-oireet, liekö sitten sillä aukiolotutkimuksella osuutta asiaan:confused: Hyvin hyödynnettiin tuntemukset ja nyt siis taas odotellaan ja ihmetellään! Nyt menossa dpo4 ja olen palellut ja tutissut koko päivän, onkohan flunssa tulossa?

Eilen ja tänään on ollut ällötysaaltoilua, pelkään vatsatautia ihan hulluna kun sitä on ollut töissä liikkeellä!
Vielä hetki pitäis odottaa ja saa jo taas bongailla raskausoireita :whistle:
 
Moiks!!

Vaniljainen
Kiva kun tulit pyörähtämään ja kertomaan kuulumisia. Mie oon ainaki käyny aina teijän kuulumisia kurkkimassa siellä toisessa pinossa:wave:

Jennuliini Harmittaa kyl tosi paljon siun puolesta.. Hali vielä! tosi inhottavaa ku ekana innostuu ja sit innostus latistetaan kokonaan: / Toivottavasti miehes muuttaa mielensä nopeasti!

Tiiperi aikanenhan tuo ois jos koko ajan tollasena pysys, mut tosiaan ku oot vasta jättäny pillerit pois niin kierto voi olla toooosi kummallinen pitkän aikaa..

ON: Täällä kp 33/31. Vähän väliä semmonen olo et menkat alko, mut ei sit kuiteskaa. Tänään taas vihlonu rintoja välillä ja välillä taas vihloo munasarjojen kohilla. Raskaustesti tänä aamuna negatiivinen... Huoh...
Kävin tänään lääkärillä ihan muiden juttujen takia ja tuli sitten puheeksi vauvan yrittäminen ja lääkäri sanoi et kilpirauhasarvot ainaski on kunnossa et niiden takia ei pitäs ongelmaa tulla. Sanoi vaan et jos tulisin nyt raskaaks ni paino ei sais nousta yhtään raskauden aikana.. Itekin olin vähän ajatellu et niin varmaan pitää yrittää jos näin käy ennen ku kerkee laihtua. mut on siinä varmaan haastetta pitää paino koko raskauden ajan paikallaan. Huih!
Onks kellään teistä muuten astmaa?? sain kokeiluun avaavaksi lääkkeeksi ventolinen, mut unohdin kysyy et mitä jos tuun raskaaks ni saaks sitä käyttää? Onks kellään tietoa/kokemusta?
 
Tiiperi mulla kans nyt menossa yk 3 ehkäisyn jätöstä ja ennen kierto oli n 30-33 ja nyt se on ollu nää kolme kiertoa 26 pvää että mullaki se heittelee en tiedä sitte jääkö lyhemmäksi..
mutta kait se siitä tasaantuu sullaki ajan kanssa :) Nyt itellä menossa kp 20/26 mutta en odota mitää erityistä sillä ekaa kertaa en tuntenu ovista, ennen tuntunu voimakkaana..ja kuulemma nainen ei ovuloi jokA kk niin tais tääki kierto mennä nyt tässä...

NePPis85 eikä :( no nyt nokka kohti uutta kiertoa ja toivotaan että ens kerralla pysyis siellä kiinni! :/ pitäiskö itelläki ens kierrossa alkaa juomaa sitä greippimehua?!
 
Täällä tihkuttaa,varmasti vielä tänään alkaa kunnolla vuotamaan. Kp 26/27 vaihtu kp 1 ja yk 9!! Eli kierto oli 25,mitä se oli ennen clomejakin. Clomit pidensi kierron 27 ja kun nyt en niitä saanu alottaa,niin kierto vanha. Tyhmää,jos nyt kolmas clomi-kuuri vaan tsottaa taas kiertoo ja menee v*tuiks muuten,niin toiveet jää neljännen ja vikan kuurin varaan,saakeli!! Ei nyt niin kamalasti ketuta että menkat tulee,kun huojentavaa tietää että kroppa suht normi km:n jälijiltä. Yritettiin kyllä kovasti pientä,ihan päivittäin mutta lullen kyllä kierron olleen anovulaarinen,koska juuri normaalit ovis-oireet jäi tulematta Eipä kai auta kun tilata ovistestejä ja vetää clomit lärviin ja ootella taas 4vkoa. Nyt sitten jättäydyn pinoista,mutta käyn lukemassa teidän kuulumisianne. Paljon ja kamalasti plussaonnea!!


-Tipetsu kiittää,kuittaa ja poistuu pinoista!-:wave:
 
Joo, tosi ärsyä. Nyt tissikivut on sit lähestulkoon kadonneet :( . Vielä ovat arat painaessa kunnolla, mutta ei mitään sellasta mitä pari päivää sitte :/ . Nyt pelottaa et ketään ei sit matkassa ookkaa :/ . Alavatsaa on kyllä ruvennu nippailemaan ihan urakalla ja muutenkin kaikki arkuus tuntuu nyt olevan vatsan alueella. Tuun kohta hulluksi :kieh:. Oi miks pitää olla vasta kp 22, eiks vois olla jo joku yli 30 :LOL: ni vois testailla :D .

En tiiä yhtään mitä ajatella. :(

Tatskattu kerro mulle millasia oireita sulla oli ennen plussaa
 
Apuva en osaa käyttää tätä uutta foorumia :eek: Just vasta ehdin tottua edelliseenkin. Ehkä tää tästä lähtee...

Täällä kp 27, ja voisin nukkua aivan jatkuvasti ja kokoajan, maha kiukuttelee ja tissit on arat. Joko olen tulossa kipeäksi tai sitten ehkäpä mahassa kasvaa jokin...en kyllä uskalla alkaa toivoa yhtään mitään, kun en enää luota omiin tuntemuksiinikaan ollenkaan. Kuvitteleminen ja oireiden keksiminen on vaan niin liian helppoa :D

Testaillakaan en vielä viitsisi, ettei tule turhia pettymyksiä..vaikka tänään kyllä hätäilin jo niin, että hain lisää testejä apteekista. Kohta vessan kaappeihin ei enää muuta mahdukaan :D

Mutta mutta, täällä siis jänniä hetkiä elellään..

Onnea plussanneille ja paljon tuulia muille (ei niitä, joista tulee flunssa)!! ;)
 

Yhteistyössä