Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Vaniljainen: Kiitos =)

Tiikkis : Tervetuloa!! =) Miekin tuolta raskauskeijulta netistä tilasin davidin liuskaovulaatiotestejä. On niin kätevä kun tuli jo seuraavana päivänä siitä kun tilasin ja normikirjekuoressa ilman mitään lähettäjätietoja niin ei voinu kukaan aavistaa mitä sisältä löytyy.

ON: Mulle tuli hiivatulehdus!! Canesten kuuri piti napata kehiin eilen illalla ku kävi kutina ärsyttämään.. Parina iltana kutis ja sit oli pakko toi puikko laittaa. ja sit viel on maha ollu sekasi useempana päivänä, ei hyvältä näytä jos tässä viel joku mahatauti iskee!!

Mul ei oo ollu ikinä menkkojenkaan aikana tissit kipeät.. Joten sellanen oire jos ilmestys niin melko varmana tarkottas että masuasukki ois matkassa, mutta ei mitään tuntemuksia oo..

Mua on äsyttäny ihan suunnattomasti viime aikoina meistä liikkuvat vauvahuhut kylällä ja anoppi vielä pistää lisää puuta tuleen... Odottaa niin kovasti lapsenlasta, sille ei oo edes uskaltanu kertoa et yritetään vauvaa. Mulla kun vielä sattuu olemaan tätä ylipainoa ja kohta on vuosi häistä niin eihän nää tutut muuta ku vaan seurailee mun masua, et jokos siellä joku matkassa kulkee! Tosi ärsyttävää ja stressaa ihan hulluna! onks muita kohtalotovereita? Ei kyl enää tunnu kivalta kuulla viikottain onnitteluita kun ekana haaveili tosi monta vuotta et mies innostuu ja sit ku yritetään ni ei saa rauhassa yrittää!!
 
Onnea kaikille plussanneille tasapuolisesti! Teitä on ollut nyt ihanan paljon!

Ja tervetuloa Tiikkis!

Neliapinalle oikein ihanaa telttaretkeä!

Lily-Jane: Ihanaa että asiat etenee! Tuloksia jännätään täälläkin, hengessä mukana!

memelisa, mimmu, Napakissa: Tsempit! :)

Vanilijainen. Varmasti mieli rauhoittuu kun homma tarkastettu ja ei ollu mitään. Nyt vaan täysillä yritystä kehiin! Pidetään peukkuja! :)

Mimmu, mua kans ärsyttää suunnattomasti kyselyt ja mahan tuijottelut, jota tapahtuu jopa töissä. Kuitenkin vauvan teko ja tulo on jokaisen oma asia, ja todella ärsyttävä selitellä kun en halua tätä asiaa kaikille jakaa. Mun maha ja meidän vauvasuunnitelmat ei oo julkista tietoa ja kytättävää!!!

Sitten vähän omaa napaa.
En siis ole pitkään aikaan tuntenut mitään ovulaatiotuntemuksia (aikoinaan pillereiden lopetuksen jälkeen todellakin tunsin), mutta tänään minusta tuntui samalle kuin alkaisi menkat. Eli koska niiden ei pitäisi alkaa vielä hetkeen, niin tulkitsen sen ovulaatiokivuksi. Jotain nettilaskuria hyväksi käyttäen hedelmällisyyden pitäisi alkaa nousemaan tänään, tosin ovulaatio sen mukaan vasta ensi viikolla. No lopputulos joka tapauksessa, aion hyödyntää tilanteen. Suunnitelma laadittu, ja kunhan pääsen töistä kotiin niin ukkoa viedään. Jos harrastelisi sitä vaikka joka toinen päivä, niin ehtisi nuo siittiöt mukaan juttuun. Tässä kuussa meinaan että tärppää, Heh!
:LOL: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lumpe:
En siis ole pitkään aikaan tuntenut mitään ovulaatiotuntemuksia (aikoinaan pillereiden lopetuksen jälkeen todellakin tunsin), mutta tänään minusta tuntui samalle kuin alkaisi menkat. Eli koska niiden ei pitäisi alkaa vielä hetkeen, niin tulkitsen sen ovulaatiokivuksi.
Ihan mielenkiinnosta kyselisin; kauanko sulla on pillereiden lopetuksesta? :)
 
Tervetuloa Tiikkis seurueeseen mukavaan jännäilemään :)

Mimmu1984: Voin kyllä arvata tunteesi, ei ole kivaa jos koko ajan ahistellaan. Just tuon takia ei olla kenellekkään oikeestaan kerrottu mitä täällä toivotaan. Meiltä ei ees kysellä mitään vaikka ollaan kohta 7,5 vuotta yksissä oltu et millo mentäs naimisiin tai millo lapsia tulis, se on sit toisaalta kans ärsyttävää... Ois kiva sit joskus kuulla vähän "uteluita" mut liika on aina liikaa..

Lily-Jane: Kyllä ne asiat alkaa pikkuhiljaa järjestäytymään. Muistathan tulla sit meille kertomaan mikä tilanne teillä on. Täältä satamiljoonaa toivetta et kaikki on kunnossa :heart:

Lumpe: Toivottavasti myös tärppää. Ite oon kans ajellu tiettyyn kuukauden aikaan tuota miestä vähän tiheemmin tuonne peiton alle urheilemaan, näyttäs vaan siltä että nyt ei vaan ala tärpätä, syyskuussa sit vois lääkärille käyä ihmettelemässä jos mitään ei näytä tapahtuvan siihen mennessä.

Pikaisesti myös omaa tilannepäivitystä ennen reissuun lähtöö (tätähän tää lomalla olo on meillä). Vaniljaiselle tilanne on tällä hetkellä aika normaalin tuntuinen. Mitään erikoisia tuntemuksia ei ole. Uskon vahvasti et täti sieltä tulee. Vaikka niin kovasti toivonkin ettei se tulisi.

Onko kellää kokemusta/tietämystä et voikohan maholliset raskausoireet kadota ja silti voisin mahdollisesti plussata myöhemmin? Nyt siis kiertopäivä 32/???. Terolutien ansiosta ollut kuitenkin aika tarkkaan se 28. Viimeset menkat oli kyllä tosi tyngät, vuoti nihkeästi sen 3 päivää ja sit viimesenä 4 päivänä tuli vaan tyyliin pyyhkimällä :eek: .

Nyt epäilen vielä et on mahollisesti pissitulehdus :(
Tai sit hiki, hiertymä tms on aiheuttanut ikävän olon ja kutinan. Pakko kait sitä on maanantaina varata lääkärin aika, mikäli ei tuo alapään kivut hellitä kotikonstein yhtään siihen mennessä.
 
memelisa: kuulostaa enemmänki hiivalta jos kutiaa...tai emättimen ph arvo on heitellyt johon auttaa paikalliset maitohappobakteeri kuurit....itselläkin tälläisiä kokemuksia ja töissä tekemisissä näitten asioitten kans miltei päivittäin...
 
Oikein hurjan paljon onnea kaikille plussanneille!!! :flower: :D

Olen ollut kolme viikkoa lomalla ja nauttinut ulkoilmasta, joten en ole paljon käynyt lukemassa teidän juttuja.

Sen verran omaa napaa, että nyt on kp 38/33-39. En ole vielä testannut ja ajattelinkin odottaa siihen kp 40, kun tuo yksi aikaisempi kierto oli melko pitkä. En voi varmaksi sanoa oviksesta, kun tässä kierrossa en testannut eikä ollut oikein mitään ovistuntemuksiakaan. Vatsa ja tissit turvoksissa ja välillä nippailee oikealta alavatsasta, mutta muuten ei ole minkäänlaisia oireita.
 
Äääh...Pikainen omanapa-päivitys ennen töitä. Mua on alkanut nyt kamalasti stressaamaan tää koko homma, kun meillähän on häät tulossa ensi kesänä, elokuussa, paikka, kirkko, bändi jne on jo varattu ja kovasti häitä odotellaan :heart: Nyt vaan alkaa stressaamaan tää vauvan teko, kun laskeskelin, että jos nyt tästä kierrosta tulisin raskaaksi, niin vauva syntyisi ensi huhtikuussa :heart: Seuraavasta kierrosta toukokuussa ja sitä seuraavassa kesäkuussa. Ja sitten ollaankin jo niin liian liki häitä :| Olemme mieheni kanssa puhuneet, että meille tulee näiden kolme kierron jälkeen pakollinen kolmen kuukauden paussi vauvahommiin, koska en halua synnyttää kuukautta ennen häitä, enkä varsinkaan hääkuukautena, enkä mielellään myöskään haluaisi laskettua aikaa kuukausi häiden jälkeen, koska jos vauva vaikka syntyisikin etuajassa, niin siinä sitä sitten oltaisiin ja muutenkin..Äääh...Tää on ihan tyhmää miettiä tämmöistä, hyvin voi tärpätä vaikka heti tästä kierrosta, mutta minkäs teet :x
Kaikenlisäksi selvitin, että mehiläisessä, jossa siis mä olen käynyt tutkimuksissa, miehen siemennestenäytteen tulosten saamisessa kestää jopa kuukausi :eek: Ja sitten sen jälkeen mun pitäis mennä siihen aukiolotutkimukseen jonka jälkeen kannattaa ehdottomasti yrittää vauvaa täysillä, koska tosi monet on raskautuneet heti sen jälkeen..Ei perkele, meillä loppuu aika näiden tutkimusten kanssa ennen tätä kolmen kuukauden paussia :| Yritin soittaa myös In-Tiimiin, joka on siis lapsettomuusklinikka täällä, mutta nekin ovat hemmetti kesälomalla ensi perjantaihin asti ja pulju siis kiinni. Sieltä voisi saada tulokset vähän nopeammin..
Ei kuitenkaan haluta häitäkään siirtää, odotetaan niitä tosi paljon ja toisaalta se kolmen kuukauden paussi menee äkkiä (...niin varmaan...), ainakin jos pystyisi unohtamaan koko homman.
Tää on tämmönen huono aamu nyt mulla, kaikki alkoi siitä kun ovistestiin ei tullut edes plussaa vielä
:(
 
Takaisin tultu, ihana reissu oli :saint: vaikka en tietenkään saanu mielestäni sitä tyhmää liian aikaista testausta :ashamed: . Tänään ois sitte kp 27/29 :whistle: jännittäääääää. Mulla on niin paljon 'oireita' joita oli sillon ekan kanssa. (tai sitte innoissani vaan kuvittelen) Mutta testaan seuraavaks vaan jos ei täti tule :p
 
Vaniljainen Voi muru kyllä se ovisplussa pian pärähtää, eihän noi lääkäreiden arviot ihan tarkkoja ole :hug: Ymmärrän kyllä ton pohdiskelun, eihän sitä tietenkään halua häissä olla ihan viimeisillään kun ei ikinä voi tietää, että syntyykö etuajassa, vai myöhässä vai miten.. Ja muutenkin kun yritystä on sen verran takana niin lykkääminenkin tuntuu niin väärältä vaihtoehdolta ja ahdistavalta. Mutta onneks kolme kuukautta kyllä menee nopeasti, ja onhan sulla tässä vielä kolme kiertoa aikaa! Mietin vaan, että voisihan sinne aukiolotutkimuksiin mennä vaikka miehen tuloksia ei olekaan tullut.. Koska sehän tehtäisiin jossain vaiheessa kuitenkin, huolimatta siitä, että onko miehen simpoissa vikaa tai ei, jos se lapsen tulo viivästyy. Joten mun mielestä soitat sinne, ja kysyt, että voitko varata ajan ensi kierron alkuun (sehän kai tehdään alkukierrosta?), jos siis ei tässä kierrossa tärppää. Kannattaa ainakin kokeilla! Eihän sillä väliä, että missä järjestyksessä ne tekee. Kunpa nyt tärppäis niin ei tarttis miettiä tällaisia juttuja :heart:

tatskattu Loppukierrossa kyllä aina pysyy mielessä noi jutut koko ajan :) Nyt toivotaan, että olisi tärppi käynyt!!

Almukka83 Hui sulla on jo päivät pitkällä, tsempitykset täältä!!!

Memelisa ja Lumpe Kiitos tsempityksistä :heart:

Mulla alkaa menkat vähitellen loppua, taitaa olla kp 4/28-30. Ihan alussa, byäääh. Odotan kyllä kovasti sitä lääkäriaikaa torstaina, kunpa miehellä olisi kaikki kunnossa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!!
:wave:
 
Hellurei! Monilla alkaa olla taas jänskät paikat,huih!Pidän kovasti peukkuja teille kaikille!

Vaniljainen Onpas teillä nyt melkosia pohdintoja ollu! Mutta peukutan kovasti että eka ovisplussa,sit raskausplussa tästä kierrosta!Ihanaa häät...:heart: Mä haaveilen edes kihloista..;)

Mulla täällä öööh...kp18/27 ja kummia tuntemuksia tullu. Siis nännit on kipeet,lämmöt 37.1,alaselkää kummasti jomotellu,närästää/ällöolo.Mutta siis noihan voi johtua mistä vaan.Ja sitä paitsi ku on vasta dpo 6.Mutta tämmösiä täällä.


Plussaonnee naiset!!
 
Pikaisesti pyörähtämässä ennen remonttihommiin lähtemistä :wave:

Vaniljainen: Toivon sulle pikaista ovisplussaa! Itehän jouduin tikuttamaan tosi pitkälle yli siitä mitä piti ennen ku plussa tässä kierrossa ilmesty tikkuun.
On muuten tosi paljon asioita mielessä sulla. Meillähän oli häät viime kesänä ja sillon ku siitä päivästä päätettiin niin oltiin vähän kahen vaiheilla et kumpaa vauva vai häät. Mies oli kuiteski sitä mieltä et ensin naimisiin ja sit vasta vauva. Ihanan vanhanaikasta ja nyt huomaan et se oli ihan oikee päätös, et mies oikeesti sai aikaa sulatella asiaa et yritetään vauvaa ja sit mahdollisesti sitä et on valmis myös tulemaan isäks=) mutta näitä ajatuksia siis sillon meijän kohalla. Teillä tietysti ihan eri juttu :) Tosiaan pien peukkuja ja varpaita pystyssä et lähikierroilla tärppää et saisitte vauvan ennen häitä!

Sitten vielä omanapailua pikaisesti... Nukahdin sovalle töiden jälkeen ja heräsin kun oikeenpuolen munasarjojen kohdalla alko vihlomaan kovasti..Eikä mulla oo ikinä mitään vihlontaa ennen menkkoja, vasta sillo ekana päivänä ku menkat alkaa niin alkaa jomotus alamahalla ja sitä kestää pari päivää.. Olisikohan?? voi niin toivoisin et jotain merkkais, mutta palataanpas taas takas maanpinnalle.. =) Odotellaan.. Mut olli vaan pakko tulla jakaan tää teijän kaa =)
 
Beatrix Kiddo: reilun vuoden olen ollu ilman pillereitä. Alkuun tiesin hyvinkin kipeästi ovulaatioajan, mutta penen hetken sitä en huomannu. Tosin voi olla että sitä ei edes ajatellu, kun ei sillai ollu väliä...

Terveiset kaikille! :flower:
 
Hei mussukkapyllyt. Tänään ois testattu One Stepillä ja Apteekin omalla haamut, One Stepiin tuli ihan testiajan sisällä tosi haalee, mut en usko sitä ku on ennenki näyttäny päin peräreikää. Äsken iltapäiväl testasin Apteekin omalla ja selvä haamu. MUTTA. Eipäs viel innostuta, katotaan vahvistuuko ja alkaako menkat. Nyt dpo 10 ja maanantaina pitäs alkaa. :) Jotenki silti hymyyn vetää suu väkisin mut järki ei anna innostua :)
 
mimmu1984, no siis on ja outoja, tissit kipeet kyljistä ja päältä, vilunväreitä tulee, tekee mieli omituisia ruokia (esim. mansikkajogurtti-broilerpyörykät), nukun huonosti, päätä särkee, tulee vissyröyhyjä vaikken ees juo hiilihappoja, jotenki tosi tyyni olo. Ihan hassu :) Maanantaina saan innostua jos viiva on vahvistunu. IIK! :heart:
 
Varovaiset onnittelut Napakissalle!! Toivottavasti viivat vahvistuu =) Mulla oli kans, ja on edelleen, tissit kipeet tuolta sivuista, se on kyllä ihan kummaa!

Tatskatulle ja muille tädin yllättämille :hug:

Mä oon ihan hurmiossa. Pitäs vissiin palata maanpinnalle, etten putoa. Mutta siis hurmiossa oon, koska sain kuulla, että myös mun sisko oottaa :heart: Sille tulee jo kolmas ja sillä on laskettu aika yhdeksän päivää mun jälkeen :LOL: Tulee hyvä ikäero serkuksille, jos kaikki vaan menee hyvin molemmilla =)

Eipä mulla muuta. Täällä mä käyn joka päivä teitä kyttäämässä :D Oireet on ja pysyy, hiukan heittelee voimakkuus, mutta enivei. Kai mä edelleen raskaana oon, vaikka vaikeaa se on sisäistää :)

Mömmis ja nyyti 5+2 :wave:
 
Hui, dpo 11 kp 27/29 ja tein taas tommosen Biocard Raskaustestin (viimeks puhuin läpiä päähäni eilen, oliki Biocard eikä Apteekin oma) no joka tapauksessa näkyy taas haalee viiva, hieman vahvempi ku eilen. Mut nyt teen niin et koitan kerätä kärsivällisyyttä ja kaikkee ja seuraavaks testaan dpo 13 eli tiistaina ku on 29/29. Mul on tuol toi viikkonäytöllinen Clearblue.

Ymmärrätte varmaan miksen pysty innostumaan ja riemuitsemaan positiivisista testeistä, kuitenki 3 varhaista keskenmenoa takana ni haluan ihan rauhassa nyt ottaa ja katsoa tilanteen.

Ootte ihania mussukat! :heart:
 
tastkattu Pahoittelut tädin tulosta! :hug:

Napis Varovaiset onnitteluni! :flower: Ihanaa!


Täällä menee kp 20/27 eikä tunnu missään miltään. Meniköhän kierto suoraan sanottuna v*tuiks!? Nännit aristelee ja vasen tissi on sivulta kipee. Mutta taitaa valmistautua sekin menkkoihin,kun siellä on se joku kohta joka kipeytyy ennen menkkoja..Tosi hienoo!
Ei kummemmin vihlo tai nippaile.No eilen tuntu kun päikkäreitä nukuin.Havahduin sit siihen.
Alaselkää kummasti jomottelee,mutta voihan toi sänkyki olla huono.Ei kyllä aiemmin ole selkää jomotellu,säteilee hieman nivusiin ja lonkkien puolelle.Flunssaista oloo pukkaa,aivastuttaa.Mutta mies on ollu n. viikon nuhassa ja nyt yskii kamalasti.Mulla on kyllä allergialääkkeet loppu ja pujo kukkii..

Joskus kyllä tulin siihen tulokseen,että plussakierto on varmaan oireeton,kun aina on muka jotain raskausoireita ja silti menkat vaan tulee.

Vaniljainen Mikä siellä on tilanne?


Toivotan kovastipaljon plussaonnee meille kaikille!!
 
Nyt sitten vaan ootan että josko jo ma kolahtais ne ovisliuskat ja sillei, aika turhauttavaa, mutta ei voi mitään. Elokuu tulee olee tosi stressaava meille kaikille, kun on niin paljon kaikkea ikävää, uutta ja vähemmän kivaa. Eli aika rankka elokuu ja sit aion ehdottomasti myös plussata =)
 
Onnea plussanneille! Ja toiveikkaat onnittelut NapaKissalle, ja jännäystä muiden puolesta.

Omaa napaa: Testasin tänään Davidin raskaustestillä selvästi näkyvän mutta haalean viivan, onko se sitten haamu vai mikä..........Kääk!
Kp on 27. yk7, kai. Ovista koitin kovasti testata tässä kierrossa mutta oli silloin vähän kiirus, testit tuli tehtyä kirjaimellisesti juosten kusten, kiven takana kyykkien, joten oviksen ajankohta jäi vähän epäselväksi. ehkä dpo13 tai 14. Toinen nänni on aavistuksen laajentunut viime viikolla. Nyt sitten vaan ihmetellään täällä.
 

:attn: siis ei mul alkanukkaa menkat? Eilen tuli ensin aamusta vähän ruskeaa tuhrua housuun, sitte illalla pyyhin kirkasta verta ja päättelin, että menkat alko ja menin nukkuu masentuneena. Yöllä ei ollut tullu siteeseen mitään eikä myöskään aamulla lösähtäny mitää pönttöön, eikä tänään ole tullut edes tuhrua :eek: Nyt en oikesti käsitä.... testasin negan eilen... odottelen tässä nyt sitte lasta tai tätiä.... mielenkiintoista jo melkeen :D
 
Ginger-Lemon-honey: Onnea! :)

tatskattu: Pietään peukkuja että täti ei tupsahtaisikaan kylään :)

ON: Täällä samanlaiset tuntemukset alamasulla ku yleensä ku menkat alkamassa, eli se siitä sitten. On niin tuttu tunne et tiedän jo et täti tulee. mitään raskausoireitakaan ei oo ja testi näytti aamulla negaa.. Mutta uuteen yritykseen lähdetään positiivisin mielin =) Nyt toivon vaan et ne menkat alkas nopeesti.
 
Napis toivottavasti sua ei enää täällä nähdä paitsi vierailulla!!! Mut katsellaan rauhassa....Ihanaa jos nyt tärppäis oikeesti. :heart: :hug:

tatskattu nyt sit ihmetellään yhessä et alkaaks vai ei...

Mulla ei tainnu tärppää vaan kierto alkaa pikkuhiljaa venymään normaaliks.Eilen alko vähän tuhruttaa ja tänään vähä enemmän mut ei vielä ihan kunnolla joten katellaan nyt viel.Mut eiköhän tää oo kp1 ja yk4...Kierto ois nyt ollu 27. Ja huomenna töihin!! :x
 

Yhteistyössä