Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Hei vaan kaikille taas.

Sen verran hoppu, että en nyt oikein ehdi kaikille kommentoimaan, mutta tsemppiä jännääjille ja :hug: sitä kaipaaville!

Ja Mömmömmöölle tervetuloa takaisin!

Mä olen tässä nyt aatellut, että pikkasen vähennän tätä palstailua kun ottaa niin koville nää jokakuiset pettymykset. Mielelläni silti listoilla pysyn ja käyn kyllä teidän juttuja lukemassa ja välillä kommentoimassakin. Lauantaina lähdetään sinne häämatkalle eli tulee pakollakin viikon tauko :)

Eli ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 
Moikat pitkästä aikaa! Kävin tänään siellä lekurilla.Ultrasi ja sieltähän löytyi uusi endometriooma halkaisijaltaan 2cm samasta kohtaa mistä 7cm kasvain leikattiin vasta. Tosi hienoo,mut arvasin sen kyllä (perusnegailija kun olen..) Noh,sanoi kuitenkin vasemman munasarjan olevan oikein aktiivinen ja folleja näkyi hyvin.Ovuloinutkin olen ja limakalvo kohdussa 8mm eli hyvä sekin. Oli sitä mieltä että mitään paniikkia ei endometriooman suhteen ole,mutta seuraillaan. Ei estä ivf:ää eikä punktiota.Lapsettomuuslääkäri kattelee tulokset ja soittaa 25.5. verikokeet kp 20-22 ja toiset sitten kp 2-5. sitten lokauussa oli tarkoitus aloitella hotoja,mutta gyne halusi että lääkäri aikaistaisi hoitejen aloittamista kun ne huimat 7 vuotta jo menny..Tosin muistutti että spontaani raskaus on mahdollinen vaikka endometrioosi ja endometriooma onkin.Juujuu kaikki on mahdollista... :kieh: :headwall: |O

Että näin täällä...

Sekin vielä että näöntarkastuksessakin selvisi että näkö huonontunut ja matkakassasta (mistä matkakassasta?) pitäs uusiin rilleihin ja piillareihin ottaa rahat..
Ja äippäkin sai ei-niin-hyviä- uutisia lääkäriltään,huoh mikä päivä! :( :headwall: :| :x :/

Ja kp 16/17-29 ja ei toiveita varmaankaan...

Plussatuulia kaikille!
Ja sorry omanapaisuus..taas! :ashamed:
 
Hejssan...

Tipetsu :hug: Johan sua nyt koetellaan. Voi, mä niin toivoisin sulle plussaa! Toivotaan, että viimeistään hoidoista on sitten apuja :flower:

Nelli-86, omasta kokemuksestani voin tosiaan sanoa, että hetken hiljaisuus ja taukoilu tästä palstailusta auttaa paljon. Nytkin olen tauon jälkeen ottanut paljon rauhallisemmin tämän koko yrityksen. Mukavaa häämatkaa jo etukäteen!! :heart:

ON: kp 20/n.27.. Vähän alkaa taas jännittää. Saas nähdä miten käy. Jotenkin ei vaan jaksa uskoa siihen raskautumiseen, vaikka yritystä ei olekaan kovin montaa kiertoa takana. Uskoa ei siis oikein ole, mutta toivoa kyllä sitäkin enemmän! Eihän tässä enää ole kuin viikko, tai vähän reilu, jännättävää ja sitten, jos ei tärppää, niin pää pystyssä kohti uutta kiertoa (niin varmaa, kuitenki ryven taas viikon itsesäälissä :LOL: ).

+++++++tuulia kaikille! Ja haleja sitä tarvitseville :heart:
 
Voi kurjuus Tipetsu.Toivotaan parasta että raskaudut itekseen kuitenki :hug:

Mömmömmöölle puhaltelen :whistle:

Itel menee viel yli viikko ennen ku on edes ovis...mut samapa tuo kun se yrityskierto on vihdoin alkanu yleensäkki :D
 
Jep,tosiaan toivon luomuraskautta kun tuntuu olevan tosi ärhäköitä uusimaan noi endometrioomat..Ja kun lääkärikin oli sitä mieltä että kaikki on kunnossa ja hyvin raskautta ajatellen ja kun endometriooman ei pitäs vaikuttaa siihen,muuten kun häiritsee hormoneita joka pikkusen hidastaa ovista sitten.Sano kyllä että on syytä tutkia miehen sperma kun ei mitään kuulu.

Ei kyl kohta taas jaksaa ees yrittää.. :'(
 
nelli-86 mulla ainakin on helpottanut oloa, kun en ole ihan jokapäivä käynyt täällä kirjoittelemassa :) Lukemassa olen kyllä käynyt :ashamed: Ainakin tuo kierron alkupuolisko tuntui menevän paljon nopeammin!

Voi Tipetsu!! :hug: :hug: Mulla on myöskin tommonen endometriooma vasemmassa munasarjassa ja mulle sanottiin ihan samaa, että ei estä raskautumista. Onko sulla siinä jotain oireita ollut? Mulla tietyt asennot seksissä sattuvat ikävästi :x Toivottavasti teillä nyt tärppäisi tästä kierrosta!! :heart:
 
Täällä sama tilanne kuin ALMULAKAlla, eli kp 2 menossa, päivittää voi yk5...Huoh...Ei se siis helpolla tule toinenkaan lapsi jos ei ensimmäinenkään. Onneksi on tuo ihana pieni poika olemassa :)

En jaksanut oikein jännäilläkään tässä kierrossa. Oli oikeastaan vaan yksi kunnolla ajotettu yrityskerta, ja arvasin ettei se meillä mihinkään riitä. Jos tässä kierrossa yrittäis taas enemmän yrittää.

TIPETSUlle haleja! Hyvä että teillä nyt on kuitenkin hyvällä mallilla nuo lapsettomuushoitoon jonottamiset, jollei jo sitä ennen sitten tärppää.
 
Pitääpäs tulla tännekin ilmoittamaan, että taidan uskaltautua siirtyä tuonne odotuspuolelle.. Alkuviikosta tein plussatestin, tuntuu vieläkin niin uskomattomalle koko juttu! Mutta täytyy toivoa,että pikkuinen jaksaa pysytellä mukana tammikuuhun asti. :) <3 Plussatuulia tänne jokaisella yrittäjälle, tulkaahan pian perästä! :whistle:
 
nellille oikein ihanaa ja rentouttavaa häämatkaa!

Tipetsu: :hug: toivottavasti hoidot auttaa!

mömmömmöölle oikein iso ja vahva +++++ :whistle: (laitoin eka kysymysmerkkejä :D )

Almukkalle ja Novellelle iiiisot :hug: ja nyt paljon plussatuulia sinnekin tulevalle kuulle :)

iitu-: tervemenoa ja onnea! :heart:

ON: Täällä päässä on kaikki oireet lähes hävinneet! Nännejä kivistää enää vain vähän verrattuna siihen mitä ne oli kipeät ja mahaakin juilii vähän, lähes mainitsemattoman verran. Vessassa saa kyllä edelleen rampata ehkä normaalia useammin. kp 23 menossa, viikon päästä sitä vois siis alkaa ootella tätiä... Vähän aloin jo epäillä että kuvittelinko vain viime viikon oireet, mutta en kyllä kuvitellut... Saas nähdä kuinka akan käy :)

Ulkona on aivan mahtava keli!!! Voisi karata töistä vähän aiemmin viikonlopun viettoon ;) Oikein ihanaa, lämmintä, aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 
Iitu no jopas jotakin! Sullahan kävi tärppi nopeasti! :heart: Onnea läjäpäin!! Toivottavasti kaikki menee hyvin!! :)

Almukalle ja Novellelle halit tädin vierailusta :hug: Parempaa onnea uuteen kiertoon!

pokemoni höh, tyhmät oireet tulkaa takaisin!! :whistle: Mä jännäilen kyllä ihan sun mukana :heart:

Mulla on ollut tänään ihan älyttömän huono olo. Tuli kamala kuvotus ja oksetus olo töissä aamupäivällä, arvatkaa vaan oliko ihanaa istua siinä kassalla ja palvella asiakkaita, kun pelotti, että tulee oikeesti oksennus :x Mahakin on kipeä ja sekaisin hiukan :| Nyt en kyllä todellakaan kaipais mitään vatsatautia, on just parhaimmat päivät kuukaudesta menossa, itseasiassa tänään on tullut ihan hulvattomia lorahduksia valkovuotoa housuihin, pelästyin oikein kun ekan kerran aamupäivällä lorahti. Eilen onneks pupuiltiin ja ajattelin kyllä sinnikkäästi tänäänkin yrittää, vaikka ei ole hepponen olo vieläkään..Onneksi se oksetus olo helpotti.
Pakko myöntää, että kävi mielessä myös raskaus, vaikka mulla tossa menkat olikin, mutta ne oli kyllä niin onnettomat, että sen puolesta voiskin olla..Mulla on jo pari viikkoa ollut vatsa turvoksissa ja ihme tuntemuksia ollut. Eli siis ennen jo tätä huonoa oloa, on käynyt mielessä että pitäiskö vielä testata. Mutta kyllä tämä taitaa nyt vaan olla jotain vatsatautia.. :/

Kaikenlisäks mulla on esimiehinä semmoinen kolmekymppinen pariskunta, jotka odottavat nyt esikoistaan ja pikkuisen olisi määrä syntyä maanantaina :heart: Ihanaa kyllä, mutta tänään jo luultiin että ovat synnyttämässä kun miespuolinen esimies tuli myöhässä töihin ja arvatkaa vaan kun työkaveri sanomaan, että ne on ihan varmaan synnyttämässä, niin mä meinasin alkaa itkemään!!! Onneks ehdin kipittämään pukuhuoneeseen ja sitten siellä vähän vetistelin, olen niin kateellinen :ashamed: Minäkin haluan! :'(

Ihana ilma tosiaan, nyt kaikki kipin kapin ulos! :hug:
 
Tipetsu :hug:

Almukka83 tervetuloo yk3 :hug: Josko se kolmas kerta toden sanois..

Novelle78 myöski iiiiiso :hug:

iitulle tosi paljon onnea, kävi aika silmänräpäyksessä tämä sun "yritys" :heart:

pokemonille peukkua täältä, sul on jännät paikat :heart:

Vaniljainen ymmärrän kyllä. Sain ihan hirveen itkukohtauksen viime perjantaina, ku paras ystäväni ilmotti että oli synnyttänyt pojan. Itkin ihan hirveesti ja välillä onnesta mut välillä myös ihan hirveestä katkeruudesta ja kateudesta. Ihan normaalia kai nämä tunteet.

ON: Tääl ois kp 18 dpo 2(?). Nyt sikäli erilainen kierto, et en oo tuntenu mahdollisen oviksen aikaan ku pientä nipistelyy alavattassa, ainoo mikä paljasti oli kananmunalima. Eli oletan oviksen olleen pari päivää sitten. Neljäs päivä teroja menossa, 6 vielä. Sitte kaks päivää ja menkat. Ehkä. Oon ottanu ihan erilailla tän kierron, eläny ihan normaalisti. Tänäänki vietän ihanan tyttöillan ystäväni kanssa, grillataan, saunotaan, lauletaan Singstarilla :D ja hieman otetaan alkoholia. Makoillaan meen takapihalla ja nautitaan kesästä. En rupee elää niinku oisin raskaana, ennenku se plussa tulee pysyvästi testiin. Muuten tässä hajois pää. Tiedätte varmaan mistä puhun. Kaunista viikonloppua ja nauttikaa helteistä!
 
ON: Ihan kakka päivä. Joutuu istuu iltavuorossa ja ihastelemaan katkerana upeeta kesäsäätä täältä sisältä käsin. Ja tänään kp 1, eli mulle voi päivittää yk 2 :( :( :(
Olin jo niin ehtiny toivomaan muuta, ku normisti alkaa järkyt menkkakivut jo viikkoo ennen menkkoja, nyt ei ollu juuri mitään.. No jos jotain positiivista, niin ei ainakaan kierto ollu pitkä, niin pääsee kohta yrittää uusiks.

Parempaa onnea muille, niin ja onnittelut iitulle ! :flower:

:wave:
 
Emily: :hug: hyvä että osaat kuitenkin ajatella myös positiivisesti :)

Vaniljainen: Toivottavasti olosi kohenee :hug:

NapaKissalle nautinnollisia hetkiä, toivottavasti se rennoin rantein ottaminen auttaisi ;)

Eilen käytiin piipahtamassa mökillä, vesi oli kylmää mutta kastettiin silti talviturkit. Ihana kesä! :heart:
 
Apua rakkaat...!! Mun oli ihan pakko tehdä raskaustesti, koska mulla on nyt kolmatta päivää aamulla ollut huono olo. Tein clearbluen plus- testin, jossa pitäis siis tulla se plussa, jos on raskaana. Ja heti, alle minuutissa siihen tuli haalea, mutta hyvin havaittavissa oleva pystyviiva, joka on kuitenkin semmpoinen ohut, eikä paksu niinkuin se poikittainen viiva siinä. Olen nyt ihan pihalla, että mitä tämä on!? :eek:
Luulis, että viiva olis tummempi jos olisin raskautunut viime kierrosta, vai onko mulla ollut tosi aikainen ovis tässä kuussa ja se näyttää jo plussaa, vai mitä ihmettä..?? Pitäiskö sen pystyviivan olla yhtä paksu vaakaviivan kanssa?
Koitan saada teille kuvan jos onnistun..
Ei kai raskaustestit voi ovulaatiotakaan näyttää? Kun mulla pitäis just näinä päivinä olla ovulaatiokin, mutta en ole testannut sitä.
 
Vaniljainen: Itselläni ei oo kokemuksia tosta testistä, mutta monesti oon kuullu, että se antaa vääriä positiivisia (tiedä sitten kuinka yleistä se oikeasti on, mutta olikohan se just täällä kaksplussassa, missä oli ihan oma ketjukin sille ja moni siitä kertoi huonoja kokemuksia). Voi kun se olisikin plussa! Käy ostamassa joku toinen testi, niin saat varmuuden :)
 
Mun esimiehet olivat saaneet eilen aivan ihanan pienen tyttövauvan :heart: Kateellinen olen, mutta pystyn kyllä olemaan jo onnellinen heidän puolestaan :heart:

Napakissa Mä olen myöskin mennyt tämän kierron rennoin mielin ja on ollut kyllä huomattavasti helpompaa :D

Emilylle paljon haleja tädin tulosta! :hug: :hug:

pokemoni hui, miten sä olet jo uskaltautunut talviturkista eroon! =)

Mömmömmöö nuo voivat tosiaan ilmeisesti antaa väriä plussia, ihan hanurista tommoset testit joihin ei voi luottaa :kieh:
Löysin kyllä myös monia keskusteluja, joissa tuo ohut viiva on ollut plussa..huoh.
En kyllä ollenkaan voi uskoa, että mun olis positiivinen, mutta kyllä tuo vähän saa ajatukset sekaisin :ashamed:

Mulle tulla pamahti siis tämmöinen, luonnossa se on vielä hiukan vahvempi, otin kuvan ulkona niin se vähän kirkasti kuvaa.
Toi tosiaan tuli heti, alle minuutissa.

http://s800.photobucket.com/albums/yy287/MariaValve/?action=view&current=toukokuu2010023.jpg

Pitää varmaan testata jollain toisella testillä parin päivän päästä..Tää on kyllä ihan järjetöntä hommaa, ei voi muuta sanoa!
 
Heippa,

reissusta ollaan tultu takaisin, olipas ihana tulla kotiin ja nukkua omassa sängyssä miehen vieressä. Reissussa oli hauskaa, ja elin ihan kuin NapaKissa, eli en todellakaan "raskaana". Viini virtasi ja oli hauskaa :) Itsellä on tänään dpo 8 ja hmm, ei oikein mitään mainittavaa. Nännit kipeyty pari päivää oviksen jälkeen mitä ei ollut viime kierrossa, mutta se ei oo mitenkään tavatonta myöskään.. Eilen tuli seksin jälkeen aika paljon verta (veikkaan että kuivat limikset) ja vähän säikäytti. Lopetettiin oikeastaan kesken kun mies huomas, että sitä oli itseasiassa aika paljon :( Ajateltiin, että tänään ei mitään ja huomenna vois kokeilla taas jos vaikka olis parantunut. Outo juttu, ei kyl oo tapahtunut usein.. Ehkä oltiin alussa vähän liian rajuja, hih. Valkkaria ollut myös jonkin verran, ja tollasta pientä. Ei oo sellainen olo, että olis tärpännyt, joten aika rauhassa odotellaan ensi viikkoon. En kuitenkaan malta olla testaamatta joten enköhän joskus keskiviikkona jo testaa ekan kerran :LOL:

Vaniljainen Hui apua :eek: Mä toivon niin kovasti että siellä kyytiläinen olisi!!!!!! Olis niin ihana ylläri :heart: En missään nimessä halua olla partypooper mutta sain tolla samalla testillä samanlaisen pari kiertoa sitten ja se ei ollut plussa :( Kunpa tää olisi oikea plussa!!!

Novelle ja Almukka :( Päivitetään. Voi tylsyys. Isot halit sinne :hug:

Emily83 Sinne myös halit :(

pokemoni Oli varmaan virkistävää pulahtaa, brrrrr tulee oikein kylmä miettiessä :)

Tipetsu Eikä!! Noh, toivotaan että selviää enemmän ja pääsisitte sitten hoitoon jos ei luomuna onnistu. Kerrohan sitten heti kun saat lisää tietoa!! Tsempitykset täältä, oot niin pitkään odottanut jo ettei todellista :(

Laitan nyt noi päivitykset, huikatkaa jos jotain puuttuu!!

:wave:
 
Tulin vähän päivittämään tietoja :|

Mulle voi merkitä yk7 :( tänään siis pärähti käyntiin kp 1/30-59. Mä en nyt oikein tiedä mitä enää tekisin tämän yrittämisen kanssa :ashamed: Toisaalta haluaisin aloittaa pillereiden syömisen ja taas toisaalta haluaisin jatkaa yrittämistä... Pillereiden syömisen kannalta olen, koska en jaksaisi näitä pettymyksiä, kovia kipuja ovuloidessa ja kuukautisten aikana ja kaiken kukkuraksi tällä hetkellä on fiilikset ihan maassa :'( kun ei sitä vauvaa vain kuulu. Noh, ehkä mä vaan odottelen kunnes hermot palaa koko touhuun ja teen jonkinlaisen päätöksen asian suhteen.

Vaniljainen: Toivottavasti sulla nyt tärppäisi =)

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
Iita83 Ymmärrän turhautumisen, itselläkin on periaatteessa yk 7 menossa.. En tiedä onko pillereiden aloittaminen oikea ratkaisu, sillä jossain vaiheessa joudut kuitenkin aloittaa yrityksen alusta ja nyt ainakin olet lähempänä sitä vuoden normaalia rajapyykkiä kuin kauempana.. Tietenkin en voi tietää, mikä on parhainta juuri sinulle, mutta näin mä järkeilisin. Ehkö auttaisi, jos päättäisit, että "lopettaisit yrityksen", mutta et aloittaisi ehkäisyä? Vai luuletko, että sitä pystyisi unohtamaan? Paljon paljon tsemppihaleja sinne.. vaikea kysymys ja paikka edessä. Toivon, että et luovuta!! Oletko käynyt gynellä tsekkaamassa paikat? Se mun kohdalla rauhoitti mua tosi paljon, kun kuulin, että kaikki ok. Paniikki hellitti heti.
 
Voih, Lily-Jane mitä jos se oli kiinnittymisvuotoa? :heart:

Minäkin ymmärrän Iitaa, mutta mieti nyt tarkkaan niiden pillerien kanssa :hug: Mitä jos yrittäisit ensin unohtaa muulla tavoin yrittämisen( tiedän, helpommin sanottu kuin tehty)? Monesti kuulee miten onkin tärpännyt kun on ns. luovuttanut ja alkanut elää taas normaalia elämää ilman kiertopäiväkirjoja ja oireiden tutkiskelua?
Tuhat halia tädin tulosta! :hug: :hug:

Lily-Janelle vielä, että tiedän todellakin, että tuo testi on antanut noita vääriä plussia ja sen takia pidän sitä itse negana niin kauan, että saan toisella testillä myös plussan. MUTTA ostin noita testejä semmosen tuplapaketin ja tein nyt illalla muutaman tunnin pidättelyn jälkeen sen toisen pois, koska en ois kuitenkaan siihen enää luottanut yksinään. Ja siihen tuli haamu. Voiko noi testit tosiaan olla niin totaalisen susia, että kahteen peräkkäiseen tulee väärä plussa?? Sit lähtee kyllä niin äkäinen posti Clearbluelle, ettei tosikaan :kieh:
Haen huomenna digitaalisen testin ja teen sen tiistaina aamulla. Näkeepähän siitä sitten ne viikotkin JOS niin mahdottoman ihanasti ois käynyt, että raskaana ollaan :heart:

Jännittää...Ja toisaalta olen ihan pihalla, että koska se hedelmöittyminen sitten ois tapahtunut.. :)
 
Eilen alkoi menkat mutta pienenä vuotona että siteeseenkään ei jäänyt paljon mitään,tänään sitten on vähän enemmän vuotoa ja tein huvikseni r-testin kun tänään olis tullun 1vk menkat myöhässä,noh laitan teille kuvan tänne niin kertokaa mitä te siinä näätte itse,r-testi tehty tänä aamuna klo:05.00.. http://www.aijaa.com/v.php?i=6208831.jpg
 

Yhteistyössä