Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

NapaKissa: Toivottavasti keltarauhaskuume (hoho, sormet kirjoitti noin) siis -kuuri auttaa asiaa :)

Toivottavasti Minna89 yllättyy positiivisesti äitienpäivän kunniaksi ;)

ON: Pitäis olla ovispäivät ihan tässä just nyt. Vähän eilen nipisteli vasemmalla puolella, vaikka koskaan en ole tuntenut MITÄÄN sillä puolella, aina vain oikealla puolella. Tosin en tiedä johtuiko nipistely siitä, että söin toissapäivänä pussillisen lakritsaa :D No niin tai näin, peittoja on heiluteltu joka toinen päivä ja mun suunnitelmissa on jatkaa heiluttelua samaan tahtiin vielä tovi ;)

Parin viikon päästä saa jot tietää toimiiko kroppa jo kunnolla, alkaako ekat luomumenkat vai ei... Onneksi on taas kiireisiä viikkoja töissä tulossa, niin aika menee nopeasti!

Paljon plussapuhureita kaikille! +++++ :whistle:

Lueskelin tuossa kirjoituksianne tuntemuksistanne / oireistanne :flower: ja tuli mieleen, että oletteko seurailleet kuinka ahkerasti lämpöjä ovulaation jälkeen? Itse muistan edellisestä raskaudesta, että lämpöä oli 37.2 (tosin silloin en vielä tiennyt, että kannoin mukanani pientä alkioita =) )

Onko teillä kivulaista ovulaatioita? itselläni on nyt joka ovulaatio ollut TODELLA kivulias (melkein kivuliaampi kuin kuukautiset) ja tiedättekö onko siitä mitään haittaa?
Tiedän siis kivuista koska ovulaatio on, mutta tikutin siitä huolimatta ja 1.5 sain vahvan viivan, joten ovulaatio siis tapahtui 2.4 tai 3.4, mutta enpä usko tästäkään kierrosta tärpänneen :ashamed:

Nyt siis mennään kp 20/30-59

Oottepas te ollut aika aktiivisia ton kirjottamisen suhteen taas :)

Shamandille kamalasti onnitteluita, ihan varmasti se viiva siitä vahvistuu! Koskas sulla olis la? Noin niinkun ihan uteliaisuuttani kyselen...;)

Iita mä en ole kyllä lämpöjä mittaillut oikeestaan missään vaiheessa. Oon tosi laiska käyttämään tota kuumemittaria ja joskus viime syksynä mulla oli monta kuukautta pikkasen lämpöä ja lääkärit oli sitä mieltä että ei mussa oo mitään vikaa niin sen jälkeen en oo varmaan kertaakaan kuumetta ees iteltäni mittaillu...

Minnalle ainakin tsemppiä testaukseen. Ja olikos niitä muitakin testailijoita, emmä muista...

Kamalan hitaasti tuntuu menevät tää aika ja sillee. Toisaalta nyt eletään dpo10 (ja kp 23/23-28) eli periaatteessa jotain vois testissä näkyä, mutta en halua pettyä niin ens viikolle venytän sitä testailua mikäli tarvetta sillon vielä on. Tosin eilen oli niin kamalat menkkaolot, että eiköhän se täti sieltä kurvaa.

Lily-Jane mulla kanssa taitaa olla pikkasen ongelmia ton luteaalivaiheen kanssa (viime kierrossa tais olla 9 päivää) eli jaathan sitten mulle kanssa sen tiedon mitä gyne sulle kerto. Ja niistä niukoista menkoista kanssa. Ärsyttää kun maksoin ison rahan sillon reilu viikko sitten sille yksityiselle gynelle ja en tajunnut siltä mitään kysyä. Sit jälkeenpäin tuli just mieleen että olis tota lutealivaiheesta voinut kysyä ja siitä limakalvon paksuudesta. Mutta meni jo...

Shamandalie Mukava saada kuulumisia!! :)

pokemoni No niin, nyt vaan ovulaatiota hyödyntämään!!

Iita83 Mä seurasin jossain välissä noita lämpöjä, ja iltalämpö ovulaation jälkeen mulla on ollut 37,4°c. Jossain välissä seurasin aamulämpöjä mut ne kyl unohtu nopeasti.. En usko, että kivuliaasta ovulaatiosta mitään haittaa ole, pääasia että ovuloit :) Toivottavasti tärppää!!

Täällä ollaan hyvällä tuulella, kävin gynellä, ja kaikki hyvin! Ultrassa näkyi isot munasarjat (kuulemma ihan hyvä), paljon follikkeleita (jopa 13 yhdellä puolella), limakalvo oli ok (kp 13 ja 7,3 mm) ja ovulaatio meneillään, ja lääkärin määräyksestä seksiä joka päivä sunnuntaihin asti! Se sano että joka-toinen päivä on höpö höpöä, että jos on terve mies niin se pystyy tuottamaan kaksikin annosta hyvää spermaa päivässä. Joten lääkärin määräyksestä seksiä nyt sunnuntaihin asti :LOL: Nyt vaan toivotaan tärppiä, ja jos ei tule, niin simppatutkimuksiin parin kuukauden päästä. Hyvä mieli :)

Hienoa Lily-Jane :flower: Nyt vaan tärppi onnea hitosti!!! Toi joka toinen pvä on mun yrityksessä vähintään :D Et ei ainakaan harvemmin.
Ens viikon su eli 15pvä täällä alkaa paljaalla vetelyt vaikka olis vuoto tilanne mikä vaan...Sit on eka päivä ku ä-loma alkais ens vuonna.Ei olis enää pitkä aika... =) Ja sopivasti miehen synttäritki siinä...ei kai sitä haittaa saada synttäripiparia :kieh:

Heh nii joo =) Tarkotin tosiaan et joka päivä on suotavaa mut vähintään joka toinen.Muuten menee jo liian harvaks...Olipa joskus aika et kerran kuussa tai harvemmin :whistle: Siin ei kovin helposti raskaudu.Eipä auttanu ku vaihtaa mies :kieh:

Alappas sä laittelee hepeniä päälle että pääsette siementää...vaikka ei kai se siemennys niit pitsejä tartte :D

Onneks on vaan neljä päivää putkeen, muuten vois olla aika puurtamista :LOL: Etenkin kun gyne mulle sanoi, ettei mun tartte mitään ovistikkuja käyttää, senkun harrastatte seksiä kp 12-20 joka päivä :eek: Sit se sano, et niin et jos vaan pystytte... Mä ehkä pystyisinkin mut toi mun mies ei oikein tykkää pakkoseksistä :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeliApina:
shamandalie oli kyl tosi omanapaista pakko myöntää ku noin monta kertaa sama kirjotus :LOL: mut oli siin tärkeetä asiaaki.Kyllä mä nyt sua onnittelen kuitenki koska ite en oo koskaan saanu haaleita tai yleensä mitään viivoja olematta raskaana :hug: perun sit onnittelut jos et ookkaan...Mut kyl sä oot.

Mä tein aamulla varmuudeks testin ja tulos oli niinku pitikin eli - Hyvä juttu vielä tässä vaiheessa :)

:D Jotenkin arvasin et noin käy kun kännykällä kirjoittaa, sama homma naamakirjassa et lisää tuhanteen kertaan sen yhen tekstin. :LOL:

Ja kiitos onnitteluista. Uskomattomalta tuntuu, mut eipä ole tätioireitakaan joten kai siihen pitäs alkaa uskoa... :) Tosin jännittää valmiiks , kun kaiken kaavan mukaan sitten tämä raskaus menee kesken, kun ensimmäinen meni, sitten syntyi esikoinen, kolmas kesken ja neljäs syntyi... Toivottavasti nyt menis kaava rikki... ;)

Iita: Mä en ole koskaan noita lämpöjä jaksanut mitata. Ja oviksiakaan en ole tuntemusten perusteella bongannut vaan ovistikkujen...

nelli: Kiitos. :hug: LA ois kai joskus tammikuun puolivälin paikkeilla. En ole uskaltautunut laskureita kokeilemaan, mut kai se sinne johonkin menisi... Eli olis ihan ok hetki. :)

Lily-Jane: No niin, oikein lääkärin määräys. :D Nyt sitten vaan paljon plussatuulia sinne. Ja toki kaikille muillekin. :) Pakkoseksistä... Se taitaa olla miehillä yleistä, et jos tietää et ois just se paras aika niin tulee suorituspaineita. tai jotain. :D Mä en tässä kierrossa miehelle edes sanonut tikuttavani ovista ja tein sen hänen huomaamatta, ja tulosta näyttäisi tulleen. :D

Kiitos kaikille, olette olleet ihana tuki. :heart: Toivottavasti mä pysyn nyt tältä palstalta pois ja te tulette odotuspuolelle pian loputkin. :hug: Mulla kassissa odottamassa cler bluen viikkonäytöllinen testi, se saa odottaa alkuviikkoon jos maltan odottaa... :LOL:

Lily-Jane kysyitkö siltä gynelta siitä luteaalivaiheen lyhyydestä?

Ihan pikasesti tulin vaan omaa napaa raportoimaan ainakin näin aamusta. Ehkä illalla sit enempi. Täällä siis kp 24/23-28 ja dpo11. Jännittää, pelottaa ja ahdistaa. Muutamana päivänä ollut vahvemmat tätioireet, mutta vaimeempia oireita ollut tosiaan jo yli viikon. Viime kierrossa luteaalivaihe oli muistaakseni 9 päivää eli se on jo ohitettu, onneksi:) Kp24 tais sillon alkaa menkat, eli katotaan kuin tän käy. Kyllä tullaan niin kovaa ja korkeelta alas jos se täti nyt tulee. Jotenkin tässä kierrossa taas sellanen ihmeolo että tärppi olis käyny, muutamaan kiertoon ei oo ees ollu näin tällasta vahvaa oloa...

nelli-86 Jännittää sun puolesta!! :) Lääkäri ei ollut huolissaan luteaalivaiheesta, sanoi, että ne hormonit romahtaa aika nopeasti jos ei kiinnity, niin siitä se tuhru alkaa. Se myös sanoi, että menkkojen määrä ei ole suhteessa limakalvon paksuuteen. Ja tää on siis lapsettomuuteen erikoistunut klinikka, jolla on yks parhaimmista onnistumisprosenteista koko Englannissa. Mitäs muuta.. se myös sano, että länsimaissa kiireinen elämäntyyli tuppaa vaikuttaa siihen, ettei seksiä harrasteta liian usein, joka on iso syy, ja ikä tietty myös, kun esim tällaisessa suurkaupungissa jätetään lastenteko usein reilusti yli kolmenkympin. Se oli kyllä hyvä ukko se lääkäri! Nyt toivotaan että sulla on tärppi käynyt!! Ja että mä tulisin parin viikon päästä perässä B) Musta olis niin ihanaa saada "vanhoja tuttuja" samaan odotuspinoon :heart:

Vaniljainen Luepa toi mitä laitoin nellille tosta menkkojen niukkuudesta. Mitä sinne kuuluu muuten? :hug:

Unohdin mainita, että tosiaan perusverikokeissa käyn kierron alussa (jos nyt ei tärppää), kattoo noi perus LH ja FHS hormoonit ja sit myös tällaisen kuin Rubella? Ootteko ottanut? En edes tiennyt mikä se on, mut ilmeisesti joku juttu, joka voi aiheuttaa sikiölle jotain. Pitääkin googlettaa.. Eilen laitettiin simpat matkaan, jes! Ja tänään jatkuu seksimaratooni :xmas:

Moikkelis! :wave:

Aaaa, Rubella on sama kuin vihurirokko! Kai mut on rokotettu? Kuulemma tärkeää tsekata, että ne vasta-aineet on kunnossa, koska jos sen saa raskauden alussa on 90 % mahdollisuus, että se vaikuttaa vauvaan. Tässä linkki:
http://www.poliklinikka.fi/?id=1932914&page=9588600

En tiennytkään tästä, pitääkin kaivaa rokotuskortti esiin...

Shamandalie Onnea ihan hirmuisesti! :heart: Toivottavasti kaava rikkoutuu eikä tämä menis kesken :)

Minna89 tsemppiä testaukseen, sais tulla kyllä lisää plussia tänne :)

nelli-86 Hui, etkö oo viel testannu? :) Toivotaan plussaa!

Lily-Jane kuulostaa hyvältä mitä gyne sano, ja nyt sitte vaan touhuilemaan ja jalat kattoon!

Teil on kyl kaikilla ihana aika. Mul on kp 8 eli PLÄÄH. Sain klamydiatestin tuloksen ja se oli tietysti negatiivinen, mut onpahan suljettu pois. En edes tiedä miksi se piti tutkia kun ei mulla torvet oo tukossa, limakalvo vaan ei pidä. Tiistaina lääkärille josta saan sen kuurin, ja sitte aletaanki PANEMAAN ku on ovis ensviikon lopulla ;)

Oi, Shamandalie mitä ihanaa ootkaan mennyt tekemään :heart: :heart: Hurjasti tarrsukkia matkaan mukaan! :hug:

nelli-86 erittäin hyvältä kuulostaa!! Koska ajattelit testata? Olen mukana jännittämässä :heart:

Samaten Minna89 sulle pidän myös peukkuja ja ihan kaikille jotka ovat testaamassa lähiaikoina! :heart:

Lily-Jane täällä ollaan, kiitos kysymästä :wave: Ja kamalasti kiitoksia tuosta tiedosta, että menkat eivät kerro kohdun limakalvon paksuutta. Olen lukenut vastaavaa netistä, joten kaipa siihen uskotaan :)

Mulla on kp 8 ja edelleen tylsäääääääääää.... |O Mä päätin myös repäistä tässä kierrossa ja jättää ovulaatiotestit kaupan hyllylle =) Mulla on ihan hyvä fiilis nyt tästä päätöksestä, tiedän että se ovulaatio siellä kuitenkin tapahtuu joten koitetaan vähän vähemmällä stressillä nyt ;) Tiedän suunnilleen ajankohdankin ovulaatiolle, jos kahteen aikaisempaan kiertoon on luottaminen.

Testatkaa, testatkaa, testatkaa!! :attn: :heart:

Moikka!

Me jätetään vauvahaaveet toisaalle. Mies oli vappuaattona kolarissa. Häneltä solisluu poikki, vasemmalta puolelta lonkka murtunut ja kasvoissa ruhjeita. Lonkka joudutaan leikkaamaan että saadaan luun ja lasin sirut kunnolla poistettua. Edelleen siis sairaalassa toipilaana :( :ashamed: Minä poika ollaan kahdestaan kotona. Anoppi oli alkuviikon meillä koska mulla meni suurin osa ajasta sairaalassa miehen vierellä.
Mutta ehkä joskus palaan tähän pinoon kun on vauva kuumeilun aika meille jälleen. Toisaalta surettaa hirveästi tämä miten jääkin vauva meille nyt tulematta. Mutta keksitytään saamaan tuo mies kuntoon. Ennuste toipumiseen on ihan hyvä mutta pistää mielen aina matalaksi nähdä toinen siellä sängyssä kun ei voi kävellä eikä tehdä itse mitään :(

Paljon onnea teille plussanneille! ja plussatuulia ja puhureita teille muille ++++++

:heart: :wave: :wave:

Voi ei IkanderinMilja :'( Paljon pikaisia paranemisia miehelle! Onneksi ei kuitenkaan tullut mitään pysyvämpiä vammoja, varsinkaan pään alueelle. Voimia toipumiseen koko perheelle!

Hyvä että Lily-Janella on kaikki kondiksessa, sit vaan peittojen heilutteluhommiin! :D

Shamandalielle oikein paljon onnea!!!Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :heart:

Täällä on vähän kummalliset fiilikset. Kp16 taitaa olla meneillään ja mukamas tuossa alkuviikosta bongailin ovismaisia tuntemuksia. Oli limoja ja pienen pieniä nippailuja. Eilen kuitenkin oli vähän menkkamaisia juilimisia, mutta ei mitään ihmeempiä. Tänään kuitenkin töissä päivällä vessassa käydessä paperiin jäi kunnon verituhru! :eek: Kuitenkaan pikkuhousuihin ei ollut tullut mitään ja sen tuhrun jälkeen ei ole tullut yhtään mitään (paitsi normaalia valkovuotoa). Myös juilimiset ovat voimistuneet.

Melkoisen lyhyt kierto jos tämä tähän jää, tosin vastahan ne pillerit lopetin ja eka luomukierto, että eihän sitä tiedä. Kuitenkin tähän mennessä menkat on aikalailla alkaneet kerrasta ilman mitään ihme tuhrutteluita ja näillä juilimisilla olisi jo vähintään side tarpeessa... En myöskään muista aiemmalta tauolta mitään lyhyttä kiertoa vaan aikalailla heti olin tavallisissa kiertopäivissä.
Toisaalta jos tämä olikin jo kiinnittymisvuotoa niin ei kai sekään nyt ole mahdollista, vastahan se mahdollinen ovis oli :/

No niin tai näin, odottelulla tämä selvinnee :)

Huomenna lähdetäänkin heti aamusta ajelemaan mun vanhempien luokse 400 km päähän, sunnuntaina on samalla paikkakunnalla kummitytön ristiäiset. Mitäs teidän viikonlopun suunnitelmiin kuuluu?

IkanderinMiljalle tosi paljon :hug: ja voimia. Pääasia kuitenkin, että ei sen vakavampaa käynyt vaikka kamalaa se on tuokin. Tervetuloa takasin sitten kun silta tuntuu!

Pokemoni
voihan se olla kiinnittymisvuotoakin! Odottavan aika on niin pitkä...

Lily-Janelle iso kiitos kun kerroit noita gynen terveisiä, aika samankaltaset tilanteet meillä noiden vuodon niukkuuden ym suhteen niin rauhotti omaakin mieltä nuo:)

Olipas mukavaa kun oli meitä 2 työntekijää iltavuorossa ja kaikki nuoret omilla menoillaan niin pääsin sit lähtemään 1,5h aiemmin töistä kun turhaan 2 tyyppiä hengailee siellä tyhjän panttina. Oon siis jo ihan hyvän tovin ollut kotona näin perjantai-illan ratoksi :) Ja huomena mennään miehen kanssa kattomaan se Reindearspotting, toivottavasti on hyvä:)

Tänään ollut tätioireita myös, mutta ainakaan vielä mitään vuotoon viittaavaa ei ole näkynyt. Ehkä maanantaina testaan jos tarvetta on, toivottavasti maltan sinne asti odottaa. Olis kyllä tosi kiva tonne tammikuisiin päästä kun siellä muutama tuttu tästä pinosta. Joku muukin oli siitä maininnut, että olis kiva jos olis sit odottajien pinossa "vanhoja tuttuja"...:) Täytyy huomiselle keksiä kamalasti ohjelmaa ettei ehdi testailuja ajattelemaan, sunnuntaille on jo niin se menee ihan omalla painollaan...

Yhteistyössä