Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Ihanaa Mutzilla!!! :heart:

Meep: Mä aloin syödä raskaus-multitabseja ja juoda greippimehua tyhjennysvuodon ekasta päivästä lähtien. Apteekissa ei ollut juuri silloin muita raskausvitamiineja joten en voinut vertailla. En tiedä muita vaikutuksia, mutta tyhjennysvuoto oli normaalia paljon runsaampaa ja hieman kivuliaampi.

Uusi viikko on lähtenyt käyntiin, tällä viikolla pitäisi loppuviikosta ehkä (toivottavasti) olla ovis jos on yhtään normaalisti lähtenyt kierto käyntiin :)
 
Meep tervetuloa takaisin kuumeilemaan, mukavaa, että mieskin näyttää vihreää valoa :hug:
Ja kiitos kun kerroit ajatuksesi mun niukkoihin menkkoihin! Samaten Lily-Janelle kiitos vastauksesta! Mä kaivelin nuo mun maaliskuisen tutkimuksen paperit kaapin perältä ja katsoin, että mitä niihin oli merkattu limakalvojen paksuudeksi. Mulla ultrattiin sillon kiertopäivänä 7 ja paksuus oli 4mm, papereissa lukee, että on normaali kierron ajankohtaan nähden..Netistä löysin, että ovulaation aikoihin sen ois hyvä olla 5-8mm, joten uskoisin, että se sen muutaman millin siitä vielä paksunee, kun ovulaatio on mulla vasta joskus kp 18 paikkeilla..Olen myös luottavaisin mielin, että lääkäri olisi maininnut jos se olisi ollut liian ohut...Blaah, nyt on kp 4, vielä kaks viikkoa ovulaatioon... |O
Mä olin tänään ekaa päivää töissä ja oli tosi mukavaa, saa ainakin ajatukset vähän pois tästä yrittämisestä :)

Vautsi vau, mikä viiva Mutzilalla :heart: Kaikkea hyvää teille! :) Muista tulla moikkaamaan meitä välillä ja kertomaan miten menee!

Pokemoni pillereiden jälkeen vuoto tosiaan muuttuu runsaammaksi (yleensä..Ei mulla :/ ) ja monesti myös kivuliaammaksi :)
Mun pitäis myös hakea noita raskausvitamiineja, muistaisinkohan huomenna..

Plussatuulia jokaiselle!! :heart:
 
Kiitos Vaniljainen. =)

Onnea Mutzillalle! :flower: Selvä viivahan tuo. Toivottavasti saat nauttia raskaudesta, eikä tule pahaa pahoinvointia.

Katselin tänään apteekissa raskausvitamiineja, kun olin muilla ostoksilla, mutta vielä purkki jäi hyllyyn. Olin ihan työpaikan vieressä ostoksilla, niin en halunnut jäädä kiinni niitten ostamisesta. Miksihän niissä pitää lukea niin isolla, että RASKAUSVITAMIINI. En haluais vielä muille paljastaa vauvahaaveita, varsinkin kun ne vasta ovat haaveita. Voisi moni vetää liian nopeat johtopäätökset...
 
Vaniljainen: Joo, muistaakseni mullakin oli silloin 5 vuotta sitten vuoden tauon aikana runsaammat menkat. Mutten kuitenkaan usko että edelliset olisi vielä olleet "luomut" kun vastahan silloin lopetin pillerit ja menkat olisi siis olleet ihan samanlaiset kuin pillereiden kanssa tyhjennysvuotona (söin laatan kiltisti loppuun asti ennenkuin lopetin)...

Meep: Mäki kävin ostamassa mun vitamiinit silloin apteekista, jossa en yleensä käy ja joka oli kaukana työpaikasta, etten vain törmää kehenkään :D
 
Mua kyllä hassuttaa et odottelen EDELLEEN menkkoja alkavaks mut alavatsa tuntuu ku se olis raskaana... :/ nipistelee,vihlasee ja on turvonnu/pinkee...
Kerran tossa viime kuun puolvälissä(pari päivää siitä ku otin laastarin pois) kävi niin et ennen ku kortsu sujautettiin niin mies oliki niiiiiiin innoissaan et tuli siinä käsitellessä touhulimaa... :ashamed: Olis just niin mun tuuria. Ja kun edelliskerrasta oli aikaa jo niin siinä varmaan oli kauhee kasa uimareita,vaik yks riittää kyllä :D Ei auta ku odotella.
Jos kierto sama ku laastareilla niin tällä viikolla pitäis alkaa menkat. Alakerta on kyl tosi kuiva et toivottavasti alkais kans. Jos ei ala viikolla ni pakko sit testata,kai :headwall:

Muoks:Kävin vähä lueskelee netistä niin ehkä/toivottavasti touhutipoista ei voi tulla raskaaksi...Toivotaan siis niin :D Tai jos voi niin olkoon niin :p
 
Meillä alkoi yritys pari viikkoa sitten kesken kierron. Mulla on PCO joten yritystä tulee varmaan riittämään mutta luomukeinoin mennään :whistle: Ja pikkukakkonen on siis kyseessä, esikoinen s. 08/08. Olen vm. -84 ja mies -83.
Monivitamiinina mulla on Bio Strath (joka ei muuten ole synteettinen kuten nää yleiset merkit). Toivon varmaan liikoja mutta pakko käydä huomenna apteekin kautta koska alavatsa tuntuu turpealta. Olisipa hauska luomuyllätys näin äitienpäivän alla, kun esikoista kuitenkin odoteltiin 3 vuotta.
 
Heippa kaikille!

Ilmoittautuisin mukaan pinoon. :) Meillä vähän erilainen tilanne kuin muilla, mutta kai tänne silti saa tulla vauvakuumeilemaan... :whistle:

Elikäs meillä ennestään yksi lapsi synt. 02/09, vaimon synnyttämä, ja nyt olemme aloittaneet yrittää toista lasta, ja tällä kertaa olisi minun vuoroni olla raskaana. :)
Nyt siis jännäämme tärppäsikö eka yrittämällä, niin kuin kävi vaimoni kohdalla, tosin paha aavistus että ovis taisi olla väärään aikaan.. Plussaa en ovistikuilla koskaan onnistu saamaan. :( Koti-inseminaatiolla yritämme, harmiksi tässä kierrossa olimme reissussa juuri ovisaikaan, eli luovuttaja ehti käydä vain kerran, ja luulemme, että se oli liian aikaisin. :( Kateeksi käy heteropareja, jotka pääsevät yrittämään monta kertaa ovisaikaan ilman erityisjärjestelyjä :/

Nyt menossa kp 19, kierron pituus vaihtelee, yleensä kuitenkin n. 30. Kaksi raskaustestiä olen jo malttamattomana tehnyt, vaikka tiennyt jo etukäteen, etteivät millään voi näyttää plussaa :LOL: Töistä tuli vain sellaisia otettua, paketissa lukee, että näyttävät raskauden jo 7pv kuluttua hedelmöityksestä.. :p. No, jos seuraavaa testin tekoa malttaisi odottaa lähemmäksi kuun puoliväliä... :heart:
Greippimehua en onneksi joudu juomaan (yök), ongelmana pikemminkin paksu limakalvo ja mulla on siitä syystä erittäin kivuliaat ja runsaat menkat... kävin lääkärillä tarkistamassa,ettei ole endometrioosia, lääkäri sanoi, että ei näe merkkejä siitä, mutta koska endometrium niin paksu, niin kehoitti hakeutumaan hedelmättömyysklinikalle :'( Tosi kannustavaa :( Mutta se omanapaisuudesta, toivottavasti olen tervetullut palstalle, vaikka tosiaan hieman eri tilanteessa olenkin. :) (en ainakaan bongannut toista lesboparia täältä, luin tämän uusimman pinon läpi..)

Ai niin ja Helsingistä ollaan, ja ikää on 27v.

Emily
 
Paljon onnea Mutzilla! =) :flower: Ihanan kuvan olit laittanut!

Täällä täti tiputtelee viimesiään ja pian pääsee taas "laittaan tilausta vetämään" :p .

Tuosta greippimehusta kysyisin semmosta, kun en asiaan ole yhtään perehtynyt, että mitä se siis tekee???? Vainko autttaa oviksen bongausta vaiko ehkä edes auttaa hedelmöitystä?

Täällä on ollut niin kiire, että en ole ehtinyt kirjotteleen, mutta aina välillä olen kävässyt lukemassa. Uusia nimiä oli ilmestynyt, tervetuloa munkin puolesta yhdessä jännäilemään! Ja voimahalit teille, joiden kanssa lähdetään uuteen yritykseen. Ei menetetä vielä toivoa!

Ihana ilma täällä meillä! Viimeinkin aurinkokin pilkistää. Monta päivää onkin vain satanut ja satanut. Välillä lunta, välillä vettä.

NeliApinalla jännä tilanne!
 
Emily83 Tervetuloa mukaan kuumeilemaan :whistle: Ja onnea yritykseen :flower:

Täällä syödään Multivita Raskaus ja imetys -monivitamiinivalmistetta. Greippimehuakin yritin alkaa juomaan, mutta oli sen verran pahaa että ei pysty :ashamed:
Täällä menossa kp 13. Ens viikolla on raskaustumisaika lääkäriin,sitä odotellessa :)

Yritysonnea ja plussatuulia kaikille +++++++ :whistle:
 
Lilianne, minulla ainakin greippimehu tuntuisi parantavan tuota liman eritystä. (Olen muuten vähän kuivakka ;) ) Lääketieteellisesti greippimehulla ei kai ole mitään vaikutusta todettu, mutta itse uskon että psykosomaattinen vaikutus edes... :whistle:
 
Lilianne joo jännä ja ärsyttävä ku ei nyt yhtään tiedä missä mennään :/
Jos ei mitään kuulu ens ti kun kuopuksella on 6v neuvola niin sieltähän voin sit kysyä ohjeita...mut ehkä pakko testaa kuitenki ensin :D
Hienoa mötkis toivottavasti tärppää nopeesti :flower:
 
Pakko ehtiä äkkiä kirjoittamaan, että tervetuloa Emily83! Täällä on toinenkin naispari mukana, jotka yrittävät pikkukakkosta koti-inssillä. Meillä esikoinen on minun synnyttämäni, mutta puolisoni munasoluista, meillä siis eka tehtiin IVF:llä ja onnistui ekalla yrittämällä. Esikoinen on syntynyt 01/08 ja toista yritämme koti-inssillä saman isän kanssa kuin esikoinenkin on. Ja edelleen minä olisin se raskaana oleva osapuoli :) Meillä syksyllä onnistui kolmas koti-inssi, mutta raskaus meni kesken rv20+ tammikuussa ja nyt meillä menossa yk3. Tosiaankin on harmillista kun ei voi samaan tahtiin yrittää kuin heteroparit, mutta näillä mennään ja yritetään ajoittaa yritys oikeaan aikaan.

Nyt kiirus jo harjoitteluun!

Sateisen päivän jatkoja kaikille!
 
Lämpimästi tervetuloa Emily minunkin puolesta :)

Lilianne: Greippimehu sisältää paljon foolihappoa, jota tarvitaan mm. solujen uusiutumisessa ja jakautumisessa. Itse käsittäisin sen vaikutuksen niin, että se auttaa limojen ja limakalvojen muodostumisessa ja tietysti myös sikiön kehityksessä. Wikipedia tietää asiasta enempi :)
 
Sateista tiistaita kaikille!

Tervetuloa uusille kuumeilijoille!

Pokemonille onnea oviksen bongailuun

Mä join muutamassa kierrossa alussa greippimehua, mutta en nähnyt siitä olevan minkäänmoista hyötyä, en kyllä haittaakaan. Limat ei lisääntyneet, tosin ei kyllä vuotokaan. Nyt on varmaan ainakin 3 kierto ilman mehua, jos ei tästä tärppää niin kai sitä sit joutuu taas jotain poppaskonsteja harkitsemaan.

Mä olen aika huono syömään mitään jatkuvasti otettavia tabuja, koska unohdan ne aina ottaa. Silloin yrityksen alussa söin jonkun aikaa vitamiineja (en kyllä muista enää merkkiä, ehkä Multivita) mutta sit sekin jottenkin jäi. Oon kyllä miettinyt, että täytyis varmaan taas jotain vitamiineja alkaa syödä, viimeistään sit plussan jälkeen.

Täällä eletään ihmeellisens seesteistä aikaa. Kp 21/23-25 ja dpo8. Tossa just aamulla mietiskelin, niin ei oikein ole mitään intoa testailla, vaikka muutaman päivän päästä jo vois. Ovis oli kp 13, joten kaiken järjen mukaan kierto olis jotain 25 päivän tienoilla. Jos ens viikkoon oottelis ton testaamisen kanssa mikäli sillon vielä on tarvetta...Täällä ollut dpo1 lähtien sellasta menkkamaista jomotusta selässä ihan päivittäin. Omituista, koska ei mulla yleensä tällee jomottele. Mulla kyllä on skolioosi ja se aiheuttaa välillä millon minkäkinlaisia kiputiloja just tuola selässä, eli johtuu varmaan siitä.
 
Enpä oo muutamaan päivään täällä käyny ku on ottanu niin paljon aivoon. MUTTA

Tervetuloa uudet kuumeilijat! Mutzillalle tosi paljon onnea, komea viiva testissä. Plussatuulia ja onnea oviksen metsästykseen.

Mä kävin äsken gynellä, ja mun piti antaa klamydianäyte.. Oon sairastanu sen joskus 10 vuotta sitten, ei voi uusiutuu mut suljetaan tämä nyt sitte ainaki pois. Eli ku mul on joku ongelma ton limakalvon valumisen kanssa, kaks kertaa hedelmöittyny, kaks kiinnittymisyritystä mut molemmat tullu pihalle hirveen aikasin. Noh, lekuri sano että jos klamydia on nega (niinkun sen 99,9% onkin) ni meen ensviikol uusiks, ja hän määrää mulle kevyen keltarauhashormonikuurin. Ensviikol ois sopivasti oviskin, katotaa miten käy. Nyt ihan hyvillä mielin jos tommonen pieni kuuri ois se ratkasu tähän tilanteeseen.
 
NapaKissa, :hug: mulla on myös ollut joskun opiskeluaikana klamydia ja se ehti olla useamman kuukauden ennen kuin ihan perus kontrollissa huomattiin. Olen aina ollut itse vähän huolissani miten se tulee vaikuttamaan. Mitään näkyvää ei kuulemma ole, mutta kun on neuroottinen niin... Toivotaan että sulla se keltarauhaskuuri nyt tekisi sen taian että kaverit pysyy kiinni!
 
Catalia kiva kuulla, että täällä muitakin naispareja. :) Tosi rankkaa varmasti saada keskenmeno noilla viikoilla (tai on se rankkaa varmasti aina), hienoa, että kuitenkin jaksatte positiivisin mielin yrittää uudelleen. :)

Pakko udella, että mistä päin ja minkä ikäisiä olette?

Mälsä ilma, vaikka viikonloppuna just iloitsin, että ennustivat auringonpaistetta mun vapaapäiville, huomenna tietysti paistaa kun pitää mennä töihin |O

Sateisia plussatuulia kaikille :heart:
 
Tervetuloa Emily ja oNefer!!

NapaKissa Hyvä että kävit gynellä tsekkaa! Tota, muistan kyllä että sait sen kemiallisen, joka oli tosi ikävä, mutta mistä päättelit, että sulla oli viime kierrossa myös kiinnittymisongelmia? Multa varmaan meni joku juttu ohi, mutta ethän testannut viime kierrossa plussaa? Ikävää kuitenkin :( Toivottavasti kaikki on hyvin! Täälläkin epäillään limakalvossa olevan häikkää, enemmänkin noiden menkkojen takia.

ralliperuna Milloin testaat? B)

mötkis Päivitetään :)

NeliApila Mitä jos siellä joku asusteleekin masussa ;)

Täällä odotellaan ovista ja ei paljon muuta, paljon koulukiirettä joten onneksi ei tule ajateltua niin paljon tätä asiaa. Isot voimahalit kaikille ihanille kanssayrittäjille! Kyllä tää tästä kun kesä tulee! Lämpö tekee hedelmällisemmäksi :D

:wave:
 

Yhteistyössä