Kesällä ja syksyllä aloittavat ja jo yrityksen aloittaneet :) vol. 6

Noni, kävinki sit veskis ni sieltähän se täti kurvas. Eli päivitystä kp 1 ja yk 3 Omituisen lyhyt kierto, vaan 24pv. Mutta ei tämmöstä verimäärää ja menkkakipuja voi tulla jos on raskaana. Huoh.

Taidan vetästä kunnon kännit tänään. Oon varmaan ihan helvetin hauskaa seuraa illalla.
 
Jaahas..Täti löysi myös minun luokseni :'( Toisaalta olen kyllä tyytyväinenkin nyt kun nuo testitkin kerran olivat tädin puolella. Pelkäsin jo ylipitkää kiertoa.
Jos tästä nyt jotain hyvää hakee, niin olipahan kunnon luteaalivaihe ainakin!
Mulle vois siis päivittää yk 6 (huokaus) ja kp 1 :ashamed:

Järkätäänkö jotku masennus vappubileet?? :D
 
voi teitä napis ja vaniljainen :hug:
Kattoko kukaan eilen saimi ja jalmari ohjelman yleltä? Ajattelin vaan ku siin oli nyt mun mummi... :whistle:
Menkat ei oo alkanu joten nyt ois selvillä vesillä ajoituksen suhteen koska ä-loma saa siis alkaa vasta ens vuonna. En varmaan oo koskaan maininnutkaan :D mut hitto ku ei oo muutakaan vielä. Onpahan ainaki sit joku joka innostuu menkoista... :LOL:
 
Vaniljainen No voi perkele vaan sunkin puolesta, siis oon pahoillani, mut ottaa päähän toi koko täti ku ei ymmärrä! :hug:

Joo järkätään vaan masennusbileet, kävin äsken ostamassa ketutusaskin tupakkia, jota saan tänään polttaa ku juon ja ottaa päähän (muuten olen lopettanut). Jos sitte ostas jotain hyvää alkoholijuomaa ja nollais tänään. Mietin muuten et selkeesti ku tiputtelee, ni on joku ongelma limakalvon kanssa. Soitan maanantaina mun gynelle ja varaan ajan, jos se määräis jotain nappeja. Onkohan Terolut sitte sellanen mikä vahvistas sitä limakalvoa? Jos vaikka kolmas kerta toden sanois. Typerää ku tiedän että siel hedelmöitytään, mutta siihen se sitte jääkin. Ei kai sitä mihinkään voi tarttuakaan ku seinä hajoo käsiin. |O

Kiitos haleista, hilppa ja NeliApina

Muoks, soitinki äsken ja sain tiistaiks ajan gynelle. Nyt on jotain mitä odottaa taas.
 
Moi taas marraskuisista :wave:

Tällaista ajattelin tulla jakamaan ainakin teille joilla vastikään imetys tms rasite takana ja kierrot sekoilee: kannattaisi käydä jossain välissä tarkistamassa Hb, raudanpuutehan on niitä simppeleimmin hoidettavia raskautumisen hidastajia. Tätä vaan tulin miettineeksi, kun mä mietin itsekin olisiko anemiaa kun yritys tuntui pitkittyvän, ja yritysaikana vähän aikaa söinkin rautatabletteja ja Multi-tabsin raskausvitamiineja joissa on vähän rautaa olen syönyt jo varmaan puolisen vuotta. Silti ekassa neuvolassa rv 9 oli Hb 108 eli aika surkea. Enkä ole oksentanut kuin kahdesti ja ruoka mennyt suht normaalisti myös, eli veikkaan että olen ollut raudanpuutteinen jo pitkään. Tämä siis vinkkinä, hempanhan saa helposti otettua, soittaa vaikka terveyskeskukseen.

Täällä elämä hymyilee, rv 9+6 ja eilen kuulin dopplerilla itse ekat sydänäänet :heart:
Paljon plussaonnea teille kaikille =)
 
Hitto kun ei meinaa millään ehtiä kirjoittelemaan tänne vaikka joka päivä käyn moneen otteeseen kurkkimassa ja elän ihan täysillä kaikkien teidän mukana vaiheissanne.

Napis ja Vaniljainen, voi paska! Ja I feel you, täällä kp 2 ja yk 3 lähtee käyntiin.
Vedetään sit kaikki yhdessä vaikka nollauskännit kun ei muutakaan hupia oo just tähän hetkeen! :LOL:

Mutzilla IHANAAAAA!! Onnea ihan hurjan paljon! Teidänkin vaiheita olen elänyt niin täysillä mukana kun meille sattui niin samaan aikaan nuo jo pitkälle ehtineiden raskauksien menetykset. Toivotan ihanaa raskautta ja tammikuussa sitten sitä parasta lopputulosta!

Kaikille Aurinkoista Vappua! Ja halit tarvitseville ja tsemppiä piinailijoille!
 
NapaKissa ja Vaniljainen oikein isot :hug: . Eiköhän täältä viikon päästä perässä tulla itsekin.

Mutzillalle oikein paljon ONNEA ja kaikenmoisia tarrajuttuja matkaan että pieni pysyy matkassa loppuun asti.

Kovasti olitte olleet ahkeria ton kirjottamisen suhteen. Mulla hajos mokkula ja ei toimi netti niin täytyy aina välistä ukkelin mokkula varastaa, että pääsee teidän juttuja lueskelemaan. Täytyy toivoa, että ens viikolla saan uuden mokkulan tai ihme tapahtuis ja toi vanha alkais toimia.

Täällä eletään kp 17/23-28 ja dpo4. En oikein tiedä mitä ajatella. Jotenkin on sellanen olo, että olis voinut tärpätä mutta en kuitenkaan usko kun eipä tärpännyt vaikka kuinka täsmäiskuihin on pyritty. Tuskanen odotus taas menossa...
 
Hyvää vappua!

Ensimmäistä kertaa tähän pinoon kirjoittelen, aiempiin pinoihin ehdin jotain kirjoittaakin. Muistetaankohan minua edes enää täällä, noh... Lapsen hoito, talon rakentaminen ja työssä käynti vie ajan niin tarkoin, ettei ehdi palstailemaan. Välillä olen käynyt täällä lukemassa ja olin bongaavinani, että Metsiksellä on vihdoin tärpännyt. :)

Eilen kysyin mieheltä, onko meillä hänen mielestään nyt sopiva aika hankkia toinen lapsi, ja hän oli kyllä myötämielinen. :heart: Joten reilun kuukauden päästä alkaa täälläkin tositoimet. Sitä odotellessa. :wave:
 
Meep kyllä mä ainakin sut muistan hämärästi! Tervetuloa mukaan kuumeilemaan!

Catalialle :hug:

Taas yövuoron kunniaksi hengailen netissä (ja välttelen koulutehtävien tekoa... ). Kovasti oon itestäni yrittänyt raskausoireita bongata (vaikka tänää vasta dpo 5, eli mitään oireita ei oikeestaan voi edes olla) ja tullaan kyllä taas reilun viikon päästä kovaa ja korkeelta alas. Hitto että pitääkin itsensä anta kuvitella kaikenmoista. Mulla on siis ollut ihmeellistä selkäsärkyä/menkkajomotusta dpo1 lähtien joka päivä. Ei ole mitään jatkuvaa ja kokoaikasta, mutta joka päivä jossain vaiheessa huomaan sen. Eikä missään nimessä niin voimakasta kun menkkojen aikana. Ja sitten oikeella munasarjoissa/jossain niillä tienoin on nippaillut useempana päivänä oviksen jälkeen. Ei mitenkään kivuliaasti, mutta sillee että huomaan. Ja toki sitten väsyttää (joka oikeesti kylä taitaa johtua näistä opiskelut+työ yhdistelmistä). Eli mitään oikeita oireita ei todellakaan ole...
 
Hyvää vapunjälkeistä sunnuntaita kaikille :)

Paljon haleja Vaniljaiselle, NapaKissalle ja Catalialle :hug:

Nelli-86
: Pidetään peukut ja varpaat pystyssä että olisi tärpännyt :)

Ensi viikolla on NE päivät, todennäköisesti, toivottavasti. En ajatellut tikutella vielä tässä kierrossa, kun yritän suhtautua tähän maltillisesti ja realistisesti, ei se kuitenkaan vielä voi tärpätä (ja kuitenkin lasken tämän yk1:ksi). Vähän jänskättää bongaanko oviksen ihan itse :)

No mutta, vettä sataa ja eilen huomasin puiden alkavan olevan hiirenkorvilla! Kesä tulee! Ja sovitaankos nyt kuitenkin, että toukokuu on plussakuu? :p
 
Joo toivotaan että olis plussakuu :hug: Kunhan vaan pääsis yrittää edes...
No kai ne menkat alkaa täs kohta puoliin.Aika kuivaa on nyt ollu pari päivää alakerrassa et eiks se sitä tarkota et voi alkaa pikkuhiljaa??Kun en koskaan oo perehtyny noihin lima-asioihin :)
 
Kiitos kaikille tädin tulosta osaa ottaneille! :hug:

Mä pidän kamalasti peukkuja Nellille ja muillekin, joilla on jänskät päivät menossa :heart:

Mua on huolettanut koko vapun nää mun menkat, jotka on aikalailla niukanpuoleiset :/ Oon viettänyt monta tuntia etsien netistä tietoa niukkojen menkkojen ja kohdun ohuen limakalvon vaikutuksista toisiinsa. Joku lääkäri oli jossain palstalla vastannut, että sillä ei ole merkitystä kuinka niukat kuukautiset ovat, kunhan ne tulevat ja mielellään mahdollisimman säännöllisesti. Tällöin kaikki yleensä on kunnossa. Löysin kuitenkin aika paljon myös ihmisiä, jotka ovat sitä mieltä, että niukat menkat saattavat kertovat ohuesta kohdun limakalvosta.. :| Mutta mikäköhän on sitten liian niukka..
Mulle ois ihan hyvin riittänyt näinä kolmena päivänä pikkuhousunsuoja, vessassa pisulla käydessä on onneksi kyllä välillä tullut ihan kunnon verta jonkin verrankin, mutta muuten ei tule oikeen mitään! Äsken kyllä miehen kanssa pupuiltiin ja onneksi sen yhteydessä tuli kuitenkin verta. Mietin, että pitäiskö mun käydä ultrauttamassa se limakalvon paksuus ovulaation aikoihin, vai soittaisinko ensin sille mun lääkärille ja kysyisin sen mielipidettä...
Mulla on mennyt usko jo koko touhuun :ashamed:

Ihanaa sokeripala kun kävit meitä moikkaamassa!! Mietinkin meinaa sua juuri tuossa yksi päivä =) Tossa sun kertomassa vois ihan olla järkeä, täällä on ainakin yksi jonka pitäis käydä hemoglobiini mittaamassa!
 
Heippa,

toivottavasti kaikilla oli mukava vappu! Me ei vappua pahemmin juhlittu kun ei Suomessa asuta, mutta kavereita oon nähnyt ja ollut mukava viikonloppu. Nyt on pizzataikina kohoamassa ja ajattelin tulla moikkaamaan teitä kaikkia! :)

Tervetuloa HelinäKeiju10 laitoin sinut listoille :flower:

Vaniljainen Mähän "kärsin" myös samasta ongelmasta, eli menkkojen niukkuudesta ja oon menossa taas gynelle. Viimeksi kun olin ne ultras kp 21 ja silloin limakalvo oli 7,8 mm, eli ei kauhean hyvä mut ei huonokaan. Jessiellä tässä pinossa oli sama limakalvo kp 10, joten se kertoo jotain.. Mulla toi luteaalivaihekaan ei ole kovin pitkä niin sekin voisi kertoa jotain. Mutta menehän ihmeessä gynelle ultrauttaa, äläkä menetä ihan toivoasi!! :hug:

nelli-86 Paljon paljon plussatuuletuksia täältä!!! :heart:

Meep Mukava että pääset jännäilemään mukaan!

Sokeripala Ihania uutisia :heart: Ihanaa että masussa kaikki hyvin!!!

Täällä taitaa olla kp 9, eli aikaisessa vielä.. Mietin, että pitäiskö olla tikuttamatta tässä kierrossa ovista ja vaan pitää huolta, että rakastellaan joka toinen päivä. Pitäis vissiin miehen mielipidettä kysyä :D Mulla oli muuten ihan kamalat vatsakivut, olin neljään asti yöllä hereillä.. Ja se oli sellaista alavatsakipua, tuntu kuin kohtu olisi täytetty ilmalla, ihan kamalaa. Aina kun käännyin niin vihlas tosi pahasti häpyluun kohdalta ja muualta alavatsasta. Meni sit kun nukahti, mutta kaikennäköstä kävi mielessä..

Paljon haleja kaikille!!! Kyllä me täältä pois päästään ;)
 
nelli-86 Kivaa, ettei mua olla ihan kokonaan unohdettu. :)

Vaniljainen Minä en olisi niukoista menkoista huolestunut. Äidilläni on ollut aina niukat menkat. Hän on kuulemma pärjännyt aina pikkuhoususuojilla, ja silti hän on saanut kuusi lasta. Mutta jos limakalvon paksuus muuten huolettaa, niin kyllähän sen voi oman mielenrauhan takia testauttaa.

Tajusin eilen, että minulla tulee kiire hammaslääkäriin ennen yrityksen aloittamista. Minulta pitäisi leikata viisaudenhampaat. Kun odotin esikoista, hammaslääkäri käski tulla synnytyksen jälkeen kuvauttamaan hampaat. Esikoinen on jo reilusti yli vuoden, enkä vieläkään ole hammaslääkärillä käynyt. :whistle: Pitää yrittää heti huomenna muistaa soittaa aika.

Sitäkin olen miettinyt, että voisi alkaa syömään jotain vitamiinivalmistetta ennen kuin yritys toden teolla alkaa. Mitä vitamiineja te muut syötte vai syöttekö mitään?
 
On tuo kyllä komean näköinen tuo Mutzillan tikku! :heart:

Minä tilasin äsken Raskauskeijusta parin kierron verran ovulaatiotikkuja ja raskaustestejä. Miehen kanssa sovittiin että nyt kun yritys alkaa todenteolla, jätetään molemmat alkoholijuomat ainakin juhannukseen asti kokonaan pois. Lisäksi vitsailtiin että kun minä olen Lappeenrannassa ja hän Tuusulassa, niin pitänee tehdä jollekkin huoltsikalle treffit aina ovulaatiopäiviksi... :D
 

Yhteistyössä