***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Onkos muut alkanu käyttää jo mammahousuja? Mulla ku ei tavalliset enää mee, paitsi lökähousut, lörtsähtäneet kreppihousut ja irvistellen yhet sellaset vähän-niinku-hoppari-housut, ja vaan viimesiä voi pitää töissä. Noin viikon kuluttua pitäis (ellei mua o huijattu) tulla Ruotsista mulle postiin vähän mammavaatteita. Kehtaiskohan niitä pöksyjä jo pitää? Mä oon tottunu et aina pidetään vatsalihakset kireenä/vedetään mahaa sisään, mut alkaa tuntumaan vähän tukalalta. Jos en vedä mahaa yhtään sisään, se näyttää vielä isommalta, mut sehän on vaan läskiä. Miten te muut? Mulla alkaa jo kehittyä hirveitä mahakompleksjä, ku en tiedä antaako näkyä vai piillotellako...

Äippä2006, en osaa varmasti sanoo, ku tossa sun kuvassa on vähän tota varjoa, mut musta tuntuu, et mulla on nyt jo isompi masu... :eek: Jos musta ei enää huhtikuun jälkeen kuulu mitään, ni teidätte kaikki sitte, etten mä vaan enää yletä näppäimistölle mun mahan takaa. ;) Taitaa tulla samanlainen jumppapallo ku mutsilla oli ekassa. :x

Laittakaa muutki masukuvia, niitä on kiva katella! (kyllä mäki sitte, ku pääsen tästä kompleksista ;) )

täällä selvitty työpäivästä ja alko kolmen päivän vapaat :) väsyttää koko ajan iha mahottomasti ja voisin vaan nukkua..millon lie tää loppuu...

Mä oon joutunu käyttään jo jokusen viikon äippähousuja kun kaikki muut farkut kiristää. on mulla parit normaalit trikoohousut joita voi töissä käytellä. Myös mammapaitoja oon hankkinu parit että ei maha pilkottele paidan alta :D

Poika- ja tyttöolosta....mulla tää raskaus menny aikalailla samalla tavalla ku tytön odotus, poikien odottaminen taas meni joskus iha samaa rataa..ton takia sitte kai tullu tuo tyttöolo...ja kyl meillä tyttökin ilmotti että tyttö se on, koska jos on poika ni sitte meillä on poikia enemmän :D

Rypäle, aika ilkeästi äitisi kyllä sanoi :/ Itseltä olisi varmaan päässyt parku :ashamed:

Kyllä minullakin maha näkyy, on näkynyt jo muutaman viikon ja äippä housuissa oon kulkenu "jo" reilu 2 viikkoa.

Ihanaa, tänään saan ahtaa kupuuni voileipäkakkua, kun kaveri viimein kirjotti ylioppilaaks :)
Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!

äippä2006: meillä neuvolassa ekalla käynnillä terkkari oikein eritteli mitä saa ja "kannattaa" syödä ja mitä ei. Mieleeni jäi erityisesti se kun painotti tuorejuustojen,homejuustojen ja kypsentämättömien juustojen kiellosta.
itse aurajuuston himoitsijana masennuin uutisesta (9 kuukautta ilman aurajuustoa :/ ) mutta viime viikonloppuna vierailtiin ystävättäreni tykönä jossa siis emäntä odottaa toista lasta ja kummasteli suuresti neuvolan toimintaa täällä koska heillle ei neuvolassa olla esim. aurajuustosta puhuttu sanaakaan :eek: itse olne kyllä sortunut muutaman kerran syömään sitä ja muutakin kiellettyä -pienissä määrin siis :)

rypäle: täällä mammahousut jo kovassa käytössä..kurjaa olla vanhoilla omilla kun kiristää kamalasti jo pyöristyvää masua. ystäväni eilen alkoi mahaani päivittelemään.. ihana kupu kuulemma kasvanut jo :D sillä taisi tulla ikävä omaa raskauden aikaista mahaansa, kotona hällä siis n. 4kk ikäinen poika.

marleena83 ja vinski 13+6

Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että kotimaisten valmistajien juustoja uskaltaa syödä, eli esim. Valio ja Ingman. Myös Valion omilla sivuilla luetellaan ne juustot, joita EI ole valmistettu pästöroidusta maidosta. Mutta esim. Aurajuustoa saa vedellä ihan rauhassa nassuun :p

Nyt kun on kuvotuksesta ja väsymyksestä päässyt eroon, niin tilalle on tullut valtava ahdistus äitiydestä. Eiköhän tää kuitenkin oo normaalia, ja siksi kai odotus kestää sen 9kk, jotta ehtii valmistautua. Mutta tällä hetkellä ei siis pinnalla mitään muuta kuin ajatuksia, että "mä en tahdokaan tätä!", "mä en pysty tähän"! Itkettää vaan! :'(

Onnellista itsenäisyyspäivää kaikille!

Tiivari & Tyyppi 13 + 2

Hei ja hyvää itsenäisyyspäivää kaikille!

Täällä pahaolo jatkaa olemassaolollaan. Enää se tosin ei onneksi ole ihan kokaikaista.. mutta jokapäiväistä kuitenkin. Millon tää loppuu? mä niin elättelin kun 12 viikkoa oli täynnä että nyt helpottaa, muttei.. niin ei.

Täälläkin ollu löysemmät vaatteet käytössä jo muutaman viikon. Vatsa näkyy jo selvästi.
Tyttö/poikaoloista: En yhtään osaa sanoa. Miehen mielestä siellä on tyttö, samoin mun äidin. Itse en osaa sanoa mitään, ei ole sellaista selkeää tunnetta, molemmat kyllä ihan yhtä toivottuja.. Miehen puolella on nyt syntynyt vain poikia ja anoppi odottelisi kovasti tyttöä, kun sillä itsellään on kolme poikaa ja heistä yhdellä kaksi poikaa. Meillä puolestaan äidillä kaksi tyttöä ja mun siskolla tyttö ja poika. Saas nähdä saadaanko miehen sukuun nyt ensimmäinen prinsessa. :heart:

Voikaahan paksusti!
-kylli ja Anni-Yrjänä 13+4-

Mä en oikein osaa sanoa tosta tyttö/poikafiiliksestä. Ehkä enemmän poikafiilis :whistle: Kun sais ostettua digikameran itelle ni vois ottaa masukuvia :heart:
rypäle: ompa ikävää että äitisi kommentoi tuolla tavalla. :|
Tiivari: mä oon viikon päästä samoilla päivillä kuin sä nyt, joten toivon hartaasti että pahoinvointi alkaa hellittää, ja tää väsymys!Huhhuh.
Äippä2006: minä koitan varoa ulkomaisia juustoja. Jos pitsassa on aurajuustoa, se menee kyllä alas, jotenkin tuntuu että monessa sadassa asteessa paistettu aurajuusto ei voi olla haitallista...

Linnan juhlissa kauniita masuja! Ootteko huomanneet?! :wave:

Di 12+2

Ottekos te nyt ihan tosissanne? :eek:
Tuollaiset masut jo?? Ja nuilla viikoilla?
Olen hämmästyksissäni, kun itsellä nyt rv 11+6, eikä masua vielä lainkaan... miten teitillä voi olla jo nuin isot masut? Mulle menee vielä kaikki housutkin jalkaan...vaikkakaan kaikki ei tunnu enää yhtä mukavilta, mutta silti...
Oon nyt ihan ihmeissäni... :D

Venla 05: Mulla kolmannen lapsen odotus, 13. viikko alussa ja aikamoinen vatsakumpu jo nyt!!! Omat housut mahtuu vielä, minulla kun tuo maha alkaa kasvaa tosi ylhäältä, heti rintojen alta. Tuntuu että jo nyt saa ravata vessassa kun kohtu painaa virtsarakkoa ja jotenkin raskas olo, aikamonta kuukautta mahan kanssa pitäisi vielä elää. Jotenkin hieman nolottaakin kun on vatsa jo niin iso ja viikkoja kuitenkin vasta niin vähän... Painoa tullut ehkä kilo.
Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille :heart:

Koska sen mahan pitäisi alkaa näkyä? Nyt rv 13+3 menossa eikä oikein mitään vielä. Vanhat housut menevät hyvin jalkaan, myös kireämmätkin. Iltasin on kyllä turvotusta, mutta aamuisin ei juurikaan mitään. Ihmeissäni myös =)

Tuo vauvavatsan näkyminen on hyvin yksilöllistä. Joillakin ei näy lopussakaan kuin pieni kumpu, ja joillakin vatsa on aivan valtava.
Itse taidan kuulua näihin valtaviin vatsoihin. Mä oottelen esikkoa 13+5 ja vatsa on kylkiluun kanssa sama luokkaa..
munkin pitäisi saada digikamera niin saisi kuvaa.. jospa pukki toisi ;)
Hauskaa perjantaita kaikille!
töihin..plaah.. miks meillä ei voi olla vappaapäívä? :/

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

jeeeeeee, 12vkoa täynnä!!!!!!!!!!!!!!!!jeee, taidan kulkaas kanss käydä tilaamassa dobblerin....ihan sama mitä maksaa. Kun päätin että minä ja mieheni mennään kahdestaan sinne neuvolaan, ni olis kiwa että molempien äidit kuulis kanss taavi-onni-lotan sydän-äänet... :D

Heipsan kaikille!

Noista kielletyistä ruuista kun oli puhetta... Meillä ei ole neuvolasta kerrottu asiasta yhtään mitään ja menossa on kuitenkin jo 15. viikko! Itsekös tässä pitäisi kaikki asiat ottaa selville?! Kaikesta kun ei ymmärrä erikseen kysyäkään - ensimmäinen raskaus kun menossa! Ihmetyttää kyllä että miksi ei ole varoitettu, jos joku ruoka todella voi olla vaaraksi lapselle... :eek:

Peesaan kyllä rankkapanuun viestiä, miten teillä voi olla jo noin isot vauvamasut?!? :) Itsekin tahtoisin jo :) Mullakin käytössä tavalliset housut, lantiomallisia suurin osa johtuu ehkä siitä. Mammahousujakin on jo hankittuna kaapissa ja kaverilta saatuna, mutta ei niille vielä ole löytynyt käyttäjää tästä osoitteesta :LOL: Ihmeissään ollaan myös täällä! Mutta kai silläkin on merkitystä odottaako ensimmäistä vai onko jo entuudestaan lapsia...

Täällä paha olo on taas kylässä närästyksen kera - ei kivaa ei! Toivottavasti alkaisi jo pian helpottamaan, onhan tästä jo kärsittykin!

Mukavaa joulukuun 7. päivää kaikille! Voikaa hyvin, kasvatellaan mahaa kukin tahdillaan ja koitetaan nauttia raskaudesta huonoista oloista ja mielialan vaihteluista huolimatta!

:xmas:

NASU-masu 14+5

Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

jeeeeeee, 12vkoa täynnä!!!!!!!!!!!!!!!!jeee, taidan kulkaas kanss käydä tilaamassa dobblerin....ihan sama mitä maksaa. Kun päätin että minä ja mieheni mennään kahdestaan sinne neuvolaan, ni olis kiwa että molempien äidit kuulis kanss taavi-onni-lotan sydän-äänet... :D
Jaa...katos vaan. Meitä onkin täällä neljä samalla lasketulla. Mulla tosin pikkuinen oli ultrassa hieman viikkojaan isompi, mutta päivää ei lähdetty siirtämään muutaman vuorokauden vuoksi...

Morgen!

Odottelen täällä täristen makaronilaatikkoa uunista :p Tyttökin käy vähän väliä vilkuilemassa ja pyytelee ruokaa. Sudennälkä kummallakin ja mulle huono olo iskee tosi helposti, jos ei kahden tunnin välein tankkaa ruokaa naamaan.
Niin tuosta masun kasvamisesta... Kuvista päätellen mulla on ollut masu näillä viikoilla samaa kokoluokkaa myös ekassa raskaudessa ja kyllähän se ihan tajuttomaksi kasvoi :xmas: Taitaa käydä samoin tälläkin kertaa. Se on tosiaan niin yksilöllinen juttu, tunnen monia joilla ei vielä rv 20 raskaus oo näkynyt mitenkään ja sitten yhtäkkiä koko komeus on pullahtanut kunnolla näkyviin isoksi masuksi. Ja toisilla taas odotuksen kalkkiviivoillakin mahan peittäminen onnistuu helposti ja kyydissä on kuitenkin ihan normaalikokoinen vauveli =) Kohdun kallistuneisuus tietty vaikuttaa myös, jos on taaksepäin kallellaan, raskaus usein näkyy vähän myöhemmin.

Nyt syömään!! :p :p

Päivänjatkot!

Kylkis 12+5

Voi vitsi miten ihania masuja teillä jo on!Mä täällä kateellisena kattelen,kun mulla ei näy vielä mitään.Esikoisestakin näkyi vasta puolen välin jälkeen..Ja duunikaverilla loksahti suu auki sillon kun jäin äitiyslomalle,kun se ei edes tiennyt että oon raskaana :LOL: Mä varmaan lukeudun sit niihin pikkumasuihin.
Tyttö-ja poikaoloihin sen verran et ekassa oli ihan selkee poika olo ja poikahan sieltä tuli,mut tässä raskaudessa ei ole minkäänlaisia oloja.Saas nähdä mikä sieltä tulee :whistle:
Peesaan vielä Kylkiluuta tossa mahan kasvu asiassa,et se on tosiaan yksilöllistä ja kohdun asento vaikuttaa mahan näkyvyyteen.Mulla on itellä taaksepäin kallistunut kohtu,eikä mahaa näkynyt ennen puolta väliä,vaikka sf-mitta oli yläkäyrillä.

Nyt pitää mennä siivoamaan!! :wave:

Bamse 14+0

tietääkö kukaan mitään mobilaation käytöstä raskauden aikana? Mies laittoi sitä niskaani ja yläselkääni eilen illalla ja vasta myöhemmin tajuttiin et pakkausselosteessa lukee että raskauden aikana käytöstä on keskusteltava lääkärin kanssa, eikä sittenkää laajoille iho alueille
En kai nyt vaan ole aiheuttanut masu asukille mitään kamaluuksia? Tuntuu kyllä vähän höpsölle, että tuo yksi kerta nyt mitään aiheuttaisi :O

Menhit ja Ella-Viljami rv 14+3

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
tietääkö kukaan mitään mobilaation käytöstä raskauden aikana? Mies laittoi sitä niskaani ja yläselkääni eilen illalla ja vasta myöhemmin tajuttiin et pakkausselosteessa lukee että raskauden aikana käytöstä on keskusteltava lääkärin kanssa, eikä sittenkää laajoille iho alueille
En kai nyt vaan ole aiheuttanut masu asukille mitään kamaluuksia? Tuntuu kyllä vähän höpsölle, että tuo yksi kerta nyt mitään aiheuttaisi :O

Menhit ja Ella-Viljami rv 14+3
Mä laitoin sitä kans kertaalleen tytön odotuksessa rv 40 tienoilla ja vasta jälkeenpäin tulin ajatelleeksi että mitäs mitäs pakkausselosteessa raskaudenaikaisesta käytöstä sanotaankaan... :headwall: Neuvolaan soittelin seuraavana päivänä ja terkan mukaan ainakaan yksittäisestä käytöstä ei pitäisi haittaa olla.

Yhteistyössä