***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

vivvi16:lla aivan ihana kumpu :heart: näyttää jotenkin niin tasaselta pyöreältä =)

Meillä neiti nyt 4:ttä päivää vatsataudissa. Pitäis kohta lääkäriin lähteä. Yheksältä on aika. Saa vaan tietty istua siellä pitkään. Oma selkä pakottaa taas kun neitiä on joutunut nostelemaan ja kantelemaan niin paljon.

Venla ja Tauno 15+0
 
:wave: en taas vähään aikaan olekaan kirjoittanut. Väsymys painaa iltaisin ja kuvotustakin on iltaisin. Rinnat alkanu turvota vähitellen :D (pienirintaisen unelma ;) :whistle: )
Ihania massukuvia joten minäkin innostuin ottamaan uuden.

SmileX ja massu rv:t 10-15?? :saint:
(RV:sta ei varmuutta, se ultra on vihdoin tulevana perjantaina!!! ehkäisyn lopettamisesta laskettuna 9+5 mutta se ei pidä paikkaansa...)

[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=1320787.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/00032/1320787.t.jpg[/IMG][/url]
 
Oi että ku ihania massuja!!!

Tänne ei mitään uutta, törkeen paha olo vaan... :x Pitäis tänään jaksaa omella huomiseks joulujuhlahame, mut tökkii ajatuski...

Mulla on ylihuomenna (tiistaina) neuvola, mut ei yhtään huvita mennä. Se akka oli aivan uskomattoman rasittava. :kieh: Luki vaan kaikki suoraan tietokoneelta, hirveellä vaudilla. Suunvuoroa ei saanu edes sen kysyessä jotai. Ja tajuton paasaus tupakoinnin haitoista raskauden aikana, ja kuinka se pitäääääää lopettaa, myös miehen. Ja me ei edes kumpikaan olla koskaan tupakoitu! Lopuks se sitte sano, et "No, nyt on sun vuoro. Onko kysyttävää?". Olihan mulla siinä niitä asioita läpikäydessä vaikka mitä kysyttävää, mut sitte ku olis yhtäkkiä tyhjästä pitäny ne kaikki muistaa, ni ei tietenkää tullu mitään mieleen. Ja paras oli, et siel istu joku harjottelija kyttäämässä, noin 30cm mun naamasta (ja mä en voi sietää sitä, et ihmiset tulee metriä lähemmäs). Yritä siinä nyt sitte. :$

Ja perjantaina on ultra! :heart: Voi ku kaikki vaan olis kunnossa...




 
Väsyttäääää!
Eiline men kaupoilla ja loppu pvä siivotessa...yöl nukuin 10h,mut nyt jo parin tunnin valvomisen jälkee iski ihan hullu väsymys :(
Onneks ei tarvii tehä mitää kummosta tänää.

Ens vkolla tulis se dopplerikin...ei malttas odottaa :whistle:
 
Mä olen saanut hirveen päänsäryn riesaksi :(
Osaksi varmaan johtuu kun niskat on ihan jumissa...
Mulla on tiistaina neuvolalääkäri,sillon saadaan taas kuunnella sydänäänet :heart: Ei malta odottaa...

Mukavaa (sateista) sunnuntaita kaikille!!!

Bamse 14+2
 
Mua ahdistaa kun mulla ei oo minkäänlaista mahanalkuakaan vielä, johtuu varmaan tosta omasta rasvakerroksesta, että ei näy :/
Ja muutenkin on alkanu pelottaan, että onko siellä mukana ketään. En oo kertaakaan vielä kuullu enkä nähny :'( torstaina ois np-ultra, sittenhän se selviää.

Tulee hieman kuiva joulu ku ei saa ees maksalaatikkoa syödä ja se on mun herkkua |O neuvolatäti sano, että saa sitä maistaa! ja pah, iskee vaan kahta kauheempi himo jos sitä lusikallisen suuhunsa laittaa :/

Ainut mihinkä oon tyytyväinen tällä hetkellä on se, että mun paino on tippunu 3kg :D

Koskahan sitä uskaltais pomolle kertoa asiasta? tai onko sitä ees pakko kertoo, kun vasta 2kk aikasemmin ku on äippälomalle jäämässä? muistinko oikein. Mulla kun ei oo sairaslomiakaan vielä ollu, niin oon pystynyt pitämään salassa =)

Mutta nyt syömään ja mukavat sunnuntain jatkot kaikille :wave:

Miss Piggy 11+1
 
Siis aivan ihania masunkuvia täällä!

Itsellä kasvaa varmaan selkäänpäin masu, kun ei vielä ole mitään näkyvissä. Iltaisin kyllä turvottaa kamalasti, mutta aamulla ei sitten ole mitään. Kiloja on kuitenkin kaksi tullut. Esikoisen aikana paisuin kuin pullataikina joka suuntaan ja äippähousut oli kuviossa jo tähän aikaan. Nyt ei ole käynyt vielä mielessäkään kaivaa esiin isompia vaatteita, kun kaikki tavishousut mahtuu.

On ollut tosi helppo pitää salassa tää raskaus tähän asti. Nyt on päätetty kertoa vauvauutisia, kun 12 vkoa tuli täyteen. Töissä en nyt ole, mutta esikoisesta kerroin joskus viikolla 16, kun oli jo maha selvästi näkyvissä.

Meille iski tuo pelätty vatsatauti ja tyttö oli oksentanu yöllä sängyntäydeltä, mutta ei herätellyt kuitenkaa meitä. Aamulla neiti sitten ihan hyväntuulisena tervehti sängystään, vaikka oli rypeny siinä oksennuksessa sitte koko yön. Eipä oo vielä mikään pysyny tytöllä tänään sisällä. Odotan tässä, että koskahan itseltä taas laatta lentää...

Pupukana 12+1
 
Nyt on käyty np-ultrassa,perjantaina.
Siellä se pikkuinen nasukki kelli. np 1.1mm, huh! ja pp mitta 6.4mm.
LA siirtyi aikaisemmaksi eli 15.6...eli nyt olisi rv13

Keskiviikkona raiviailin kaapista pois kaikki housut jotka ei enää mahdu päälle ja etin mamma-housut valmiiksi kaappiin odottamaan. Vielä on kuitenkin mutamat housut jotka mahtuu päälle ettei ihan juste tarvii mammiksiin turvautua...

PS: Profiilissa pitäis näkyä nasukin kuva =)

t. amati ja nasukki rv13
 
Kiitos Venla-05 =)

Olo on ollu hieman kiukkuinen ja itkuinen, mä ku luulin
et suurin myrsky oli ohi ja mitä vielä? :snotty:
Nukuin kyl taas ennätysmäisesti koko vlopun..
Päätä vaan särkee ajoittain, eikä mistään
tuu oikein mitään... Ei viitti vaan koko ajan syödä
panadolia tai muuta...

Tänään 14+0 täys =) :D

Vivvi+Puh 14+0
 
mullakin alkaa näkyyn masu, mutta viel niin vähä että huomaan sen vaan itse...mutta se kasvaa kokoajan, kun noita kasvukipuja on melkein kokoajan, ja se on alkanu vaikuttaan mun nukkumiseen, eli herään niihin ja en sit enään saa nukuttua, ja sen takia herään joka aamu niiin hemmetin aikasin...ja sen takia mulla on väsy...Viime viime yönä heräsin klo01.30 kun mulla oli kamala nälkä, eli nousin ylös ja söin parit leivät...onneks ei viime yönä ollu nälkä.

Joo-o, saas nähdä koska saan dobblerin, maksoin sen jo perjantaina illalla pois, ni oletan että se tulis tällä viikolla :D
Ollaan mun serkun kanss alettu käymään uimassa kerran viikos, ja se kyllä tekee hyvää, kun selkä ja niska on jäykkänä, varmaan aika pitkälti syystä että vartalo hakee uutta asentoa kun masu kasvaa =)

Olis jo joulu...ja tulis jo kunnon talvi ja lunta, ärsyttää tämä pimeys!!!
 
Huomenta =)

Kerrankin heräsin hyvällä tuulella.
Huomenna se neuvola vasta olikin, täti oli kirjoittanu
vaan lapulle että maanantai 11.12 ja toi 11 päivä on huomenna :x
Soitin sille ja kysyin kumpi päivä ja tietty huominen, vasta..huoh..
Luulin kuulevani sydämen tänään, mutta no onneksi ei oo enää
ku reilut 24 h :LOL:

Olo on mukava, ei päänsärkyä aamusta onneksi.
Ootteko ostellu jo vauvalle jotain?
Mun on tunnustettava, että tilasin jo vauvan sängyn :whistle:
Se on kyl paketissa edelleen ja anoppi oli ostanu
lomamatkallaan vauvalle jo vaatteita :D
Me hukutaan varmaan vauva"krääsään"...
Heh

mut nyt tää hirmu menee syömään aamupalaa.

Vivvi+Puh-Kuoma 14+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja vivvi16:
Huomenta =)


Ootteko ostellu jo vauvalle jotain?
Mun on tunnustettava, että tilasin jo vauvan sängyn :whistle:
Se on kyl paketissa edelleen ja anoppi oli ostanu
lomamatkallaan vauvalle jo vaatteita :D
Me hukutaan varmaan vauva"krääsään"...
Heh
:ashamed: joo, vaatteita vaatteita :D
ajattelin etten ota äitiyspakkausta tällä kerralla ollenkaan. Yritän ostaa sen makuupussin joltakulta joka siitä eroon haluaa sitten jossakin vaiheessa. Se oli oikeastaan syy edelliselläkin kerralla pakkauksen ottamiseen. niin paljon siitä jäi käyttämättä että nyt en ota niitä.

siksi hankin vähitellen vaatteita, yritän ostaa laatua ja vähän merkkiäkin :ashamed:
 
Huomenet!

vivvi kyseli hankinnoista... Tälle tulokkaalle ei olla vielä hommattu mitään eikä luultavasti paljoa tule hommattuakaan kun tuolta esikoiselta löytyy vaatetta ja kamaa. Jos jotain pientä mukavaa vaatetta tms. kaupassa kävelee vastaan, pitänee tietty ostaa =) Äitiyspakkaus otetaan tälläkin kertaa, meinaan säästää kullekin lapselle oman pakkauksensa muistoksi. Oli niin ihanaa saada se paketti ja kaikkia vaatteita tuli tytöllä pidettyä. Tämä v. -07 pakkaus onkin tosi nätti, värimaailma just mun mieleen :D

Väsymystä on ollut tänään ilmassa. Nukahdin ihan huomaamattani sohvalle n. vartiksi ja tyttö oli täällä sillä välin pannut tuulemaan. Keittiössä oli levitelty biojäteroskis ja kissan sapuskat oli myös levitelty pitkin poikin :headwall: Voi kun joku hakis tuon tättähäärän vaikka tunniksi ulos leikkimään ja mä nukkuisin sen ajan...

Nyt mukula päikkäreille ja äiti myös. Hyvät voinnit kaikille!

Kylkiluu 13+1
 
Heips Kaikille!

Taidan tuolta heinäkuisista siirtyä tänne puolen. :D Ultrassa on tänään kävästy ja lasketuksi ajaksi tuli 20.6 ja viikkoja olisi nyt 12+4 ja kaikki oli erittäin hyvin sydän,virtsarakot ja mahalaukut löytyi,kovasti mini siellä potkiskeli ja heilutteli :heart:

sit vähän tietoa itsestäni..

olen naimisissa oleva 25v neljän lapsen äiti ja yhden lapsen äiti puoli
tämä tuleva pienokainen on siis meidän perheen kuudes lapsi.. :heart:
ja synnytyssairaala tulee oleen EKKS.

mutta palaan myöhemmin kirjoittamaan lisää nyt on lähdettävä hakeen lapset kerhosta ja päikystä :wave: :wave:

T.Tuire ja Mini 12+4 :heart: :heart:
 
Miehä tilasin tälle tulokkaalle jo 3vkkoa sitte vaunut,matkarattaat ja syöttötuolin.
Oikeestaa kaik muu onki jo edellisiltä tallessa.
Äitiyspakkauksen otan...se on niin iso + tääl Suomes etten raaski jättää mahollisuutta käyttämättä.

AadaOlavi 13+3
 
Huomenta taas kaikille!

Vivvi16 kyseli hankinnoista, onko tullut jo ostettua jotakin? Itse hankkisin ne vaunut käytettyinä pari viikkoa sitten. Brion Kombit 2005. Ja nyt olen sitten löytänyt haluamani Brion sängyn, käytettynä sekin. Sen noudamme ensi viikonloppuna. Ja mukaan myyjä lupasi reunapehmusteet, pupujussikat katoksen, lakanoita ym asiaan kuuluvaa :) Innolla odotan että pääsemme hakemaan ne! Sitten tietty vaatteita mm. postimyyntien löytönurkista sekä lastenvaateliikkeiden alennuskoreista. Sen vuoksi olen liikkeellä näissä hankinnoissa "ajoissa", koska uutta/normaalihintaista koitan välttää viimiseen asti. Ennemmin koitan löytää käytettynä HYVÄKUNTOISIA/UUDENVEROISIA tai sitten just ALE/poistomyynneistä...

Äitiyspakkauksen ajattelin myös ottaa. Siinä on paljon tarpeellista ja mielestäni se on kannattavampaa ottaa kuin se rahasumma, joka on puolet pienempi... näin siis meillä!

NASU-masu 15+1

P.s. Mullakin on profiilissa ultrakuva viikoilta 12+3 :)
 
Hankinnoista.. olen tilannut Ellokselta starttipaketin kokoa 56 neutraalina värinä eli valkeana, enemmän ehkä pojalle sopiva mutta se poikatunne vaan vahvistuu koko ajan.. ja valkea sopii niin siihen juhannuksen ajankohtaan.. =)
Kokoa 50 kyllä kaipailin tytöllä kun tuntui hukkuvan 56 vaatteisiin, mutta eiköhän ne mene ne alun muutamat hetket.
Lisäksi vauvakirja on hankittu sekä uniriepu ja poikavärisiä ruokalappuja.
Äitiyspaketti on tarvikkeineen vielä viime vuodelta tallessa joten sitä on turha ottaa, ostetaan sitten sillä rahalla henkilökohtaista tulokkaalle. Esimerkiksi Oma Muistojen rasia jollainen myös esikoisella.. siellä on syntymäpäivän sanomalehti ja aikakauslehti + srk-lehti jossa kastettujen joukossa, ekat tutit, kotiutumisvaatteet, vauvakirja jossa mukana kaikki onnittelukortit ja valokuvia. =)
Ensin kokeillaan seisomalautaa ja jollei onnistu, niin ostetaan sisarusrattaat vasta sitten jos käytäntö niin sanelee.
Eipäs sitä paljoa muuta kuin muutama vaatekappale ja henk.kohtaisia tarvikkeita kuten tutteja tule varmaan etukäteen ostettuakaan kun kaikki tarvittava löytyy.
Täytyy avata tili kuten esikoiselle joten sinne loput jos jotain siitä suuresta summasta jää. :)
 
Hankinnoista: Pikkukakkoselle ostetaan uusi kaukalo. Esikoisen kaukalo myytiin heti kun ei mahtunu siihen, saatiin hyvä hinta uudenveroisesta kaukalosta.
Hoitopöytä oli lainassa esikoiselle, tän toisen kohdalla ostetaan oma hoitopöytä.
Tuplarattaat ostamme sitten keväällä, ollanki jo käyty ihailemassa Emmaljungan tuplia liikkeissä.

Vaatetta yms pientä tulee ostettua varmaan myöhemmin. Esikoiselta kyllä kaikki vielä tallessa, mutta mukava ostaa toisellekkin jotain "omaa".
Äippäpakkaus otetaan ehdottomasti.

Nt-ultrassa käyty, 5cm mittainen pikkuinen sielä potki ja heilutteli.
SYke +
Liikkeet ++
Turvotus 0,8mm

Äippä Ja nasu 11+6 :heart:
 
Onpas teillä ihanan tasaset masut... miulla näyttää vähän läskiseltä,välillä näyttää kyllä isommalta ku kuvassa. On se vähän kasvanu siitä mitä alkujaan oli, vaika en ihan langan laiha ollukkaan.......

profiilissa miun tänään otettu kuva eli rv13+1,kun en osaa vielä viestiin liittää kuvaa.. :D

Vauvalle olen hankkinu vain valkean kaulus-bodyn ja beiget potkarin alennuksesta,jo alku viikoilla. Käyvät sitten kummalle tahansa :)
Ja saatanhan mie ottaa sen äitiys paketinkin,pitäähän sitä jokaiselle uudelle vauvalle jotain omaa uutta olla :LOL:

amati ja nasukki rv13+1
 

Yhteistyössä