***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Nuista hankinnoista.. Mitään ei olla vielä osteltu, ajattelin sitten joulun jälkeisissä alennusmyynneissä pyöriä jonkin verran :D Esikoinen kun on, niin ei ole mitään edes edellisiltä jakaa.. Aika paljon on sukua, jotka ovat perheenlisäyksen lopettaneet joitakin vuosia sitten ja niiltä tulee varmasti aika paljon vaatteita yms saamaan. Oon kuitenkin myös vähän semmonen et on pakko ostaa myös mahdollisimman paljon uutta :D joutuupi kukkaro koetukselle.

Sitten äitiyspakkauksen otan kyllä varmasti.
Olen muuten miettinyt, että kun kelan sivuilla lukee et äitiysavustuksen saa jos on ennen neljännen raskauskuukauden loppua käynyt terveystarkastuksessa, niin mikä terveystarkastus se on? vai tarkoittaako se
esim jotain ensimmäistä neuvolalääkäri käyntiä vai mitä?
Torstainan neuvolaan ja toivottavasti kuulemaan taas pikkuisen sydämen lyönnit :heart:

Menhit ja Ella-Viljami rv14+6

(alko tuntuu kauheen isolta nuo rv:n numerot :eek: )
 
Se terveystarkastus tarkoittaa nimenomaan neuvolassa käyntejä. Sitten kun 22 viikkoa on täynnä saat neuvolasta todistuksen, jolla voi hakea äitiyspakkausta ja tietysti äitiys- ja vanhempainrahaa.

Kata rv 13+4
 
Täällä on vauvalle hankittu viime viikolla Lindexiltä neutraalia väriä oleva pieni "starttipaketti", jossa oli muutama vaate mukana. Ihan pakko oli ostoksilla jotakin ostaa. =) Aika vähän on minusta tarjolla vaatetta, mikä sopisi molemmille...

Mitään muuta en ole uskaltanut vielä mennä ostelemaan. Vaunut meillä juuri ostettiinkin kesällä (v.2006 Gessut), kun kyllästyin vanhoihin. Tulokashan on siis meillä jo kolmas lapsi...
Kaukalo täytyy jossakin vaiheessa ostaa ja joku lipasto tms. johon saa vauvan vaatteet. Hoitopöytää en taida tällä kertaa hankkia, kun se on ollut aina niin turha. Ainoa hyvä siinä on ollut se lipasto ja sekin liian pieni, kun meillä on ollut vain 2 laatikkoa. Tyttöjen vanhat kaukalot ollaan tosiaan myyty eteenpäin, eli sellainen kai tarvis löytää...Jonkinsortin käytetty autobaby tms.

Äitiyspakkauksen otan ihan ehdottomasti!
En vaan sitten tiiä, että saadaankos me sitten tämän vuoden pakkaus vai ensi vuoden? Eikö se maaliskuussa yleensä vaihdu??
 
Uudelle tulokkaalle ei ole hankittu vielä mitään =) Olen yrittänyt kiertää vauvanvaateliikkeet kaukaa, ettei tulis vielä hairahdettua. Anoppi pommittaa kyllä kovasti ja ihastelee vauvanvaatteita :kieh:

Meillä mahatauti onneks loppu neljän päivän jälkeen kun seinään. Eilen lääkäristä tullessa sanoi eteisessä, "kohta miä saan nakkisoppaa". Oli kyllä naurussa pitelemistä, kun neiti ei ollu suostunu syömää monee päivään mitään ja sit yhtäkkiä muistaa nakkisopan, joka on jääkaapissa.

Meillä hoitopöytä oli tosi kovassa käytössä esikon kanssa. Lieneekö sitten, kun sairaalassa kun oltiinse 3kk niin siellä tottui sitä käyttämään niin kähvelästi :heart: Esikolta on kaikki tallessa, kierrossa ollut, mutta kelpaa kyllä meille, joten mitään suurempia ei tartte hankkii.

Rakkapanuu: Oisko niin, että kela jakaa vanhat äitiyspakkaukset eka pois vaikka pakkaus olis jo vaihtunu?
 
Rakkapanuu: pakkaus tulee maaliskuussa näytille, 2007pakkauksia jaetaan niin kauan kuin riittää.
Esikoisesta la oli 14.08.08, panttasin ihan loppuun asti paperin viemistä kelalle. eli vein toukokuun lopussa, juuri oli tullut 2006 pakkaus jakoon.
ELi uskon että kesäkuiset saa sen 2007 pakkauksen.
 
Huh huh,, tähän asti oon kärsiny ummetuksesta ja yhtäkkiä
maha meni ihan sekaisin :ashamed:
Kun vaan ei tulis mahatautia :/

Mä otan kanssa äitiyspakkauksen ja ukolle sitten
ite tekeilen isyyspakkauksen, siitä tuleekin oikeen
persoonallinen paketti :LOL:
Seuraava ostos on vaunut, ne on katsottu jo valmiiksi.
Turvakaukaloa en oo vielä löytäny sellaista,
joka miellyttäs... =)
Mutta eikö tuokin aikanaan löytyne..
Täytyy tästä mennä huilamaan...

Vivvi+Puh-Kuoma 14+1

P.s. lisäsin kanssa profiiliin "puhin" kuvan 12+2
 
Iltaa!

Se olis sitten tänään tasan 12 raskausviikkoa täynnä :heart: Np-ultraa joudun odottelemaan vielä viikon verran, ensi maanantaina olis sitten se jännä päivä. Tämä viikko ei käynyt, kun mies on koko viikon työreissussa, tulee kotiin vasta pe-iltana ja haluaa kuulemma ehdottomasti olla ultrassa mukana.

Me ei olla ostettu tulokkaalle vielä mitään eikä toivottavasti ostetakaan vielä vähään aikaan :D Esikoiselta on tosiaan tallessa ihan KAIKKI, mitään en ole antanut eteenpäin, joten varsinkin tyttövoittoista vaatetta ja tavaraa on kaapit täynnä :whistle: Katsellaan sitten kesäkuussa, onko aihetta alkaa uusimaan vaatekertaa ;)

Nyt en malta taas enempää, Täydelliset Naiset alko just ja kun tyttökin on jo nukkumassa, taidan käyttää seuraavan tunnin tiiviisti television ääressä syöden jotain hyvää :p

Hulda rv 12+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä2006:
Rakkapanuu: pakkaus tulee maaliskuussa näytille, 2007pakkauksia jaetaan niin kauan kuin riittää.
Esikoisesta la oli 14.08.08, panttasin ihan loppuun asti paperin viemistä kelalle. eli vein toukokuun lopussa, juuri oli tullut 2006 pakkaus jakoon.
ELi uskon että kesäkuiset saa sen 2007 pakkauksen.
Niin varmaan voipi ollakin.
Tosin eipä mulla sitä vastaan mitään olekaan... En oikeastaan edes tiedä, millainen pakkaus tänä vuonna on ollut.
Mutta kiitos Teille infosta! :wave:
 
Auttakaas kanssasisaret selkävaivojen kanssa!!!
Alkaa palamaan hermot ihan tosissaan tämän säryn kanssa!
Aikaisemmissa odotuksissa selkä on kipeytynyt aina loppu metreillä, mutta HALOO! nyt ollaan vasta viikoilla 12+3!!!!
Vihloo välillä niin vietävästi lonkkiin ja alaselkään!
Saako tätä millään lievitettyä.
Lääkäri lupasi saikkuakin jo kirjoittaa, mutta enhän mä nyt vielä voi saikulle jäädä hyvänen aika!!!
 
Rakkapanuu, jopas :O Itsellä on jonkin verran selkäkipuja, mutta ei kyllä kovinkaan häiritsevästi. Varmaan olet jo koittanu jotain normaalia särkylääkettä, mutta enpä keksi muutakaan ehdottaa :/ Toivottavasti mokoma loppuu.
 
taas sama juttu....kasvukivut alkoi ja mä en saanu enään nukuttua...blaaah, pian alkaa taas päänsärky...kai.... :kieh: ...
En tajua, kai tämä on sitte normaalia...
Selkävaivoihin voi auttaa uinti tai ihan lämpökäärön laitto... =) entäs selän hellä venyttely...
Noh en ole tehnyt yhtään hankintoja, oon netistä katsellut pinnasänkyjä ja kaveri just eilen kertoi että voidaan lainata niiden keinuvaa sitteriä, muistan sen, se oli todella kiwa, toimii pattereilla ja se keinu ihan itse =) Ja sitte niillä on jotain esim bodyjä jotka saisin...ja joku sellanen lattia mobile....eli aika paljon mä meinaan ostaa tai lainaa käytettynä...ja suurin osa vaatteista ostan kirpputorilta...sielä kun on aina niitä vauvanvaatteita joita on ostettu kaupasta ja käytetty yhden kerran ja myyvät jollain 1-4eurolla...
Pinnasängyn haluan kyllä uuden, jos ei mistään löydy hyvässä kunnossa olevaa ja siihen kuuluu kaikki patjan ja sillee...kohtuu hinnalla...Mitäs muuta?...enpä ole muuta kerinny ajatteleen...printtasin täältä sen listan missä oli kaikki tarpeellinen, ni sitä joskus katselen ja mietin mitä vois ostaa jo nyt,,,,
Toivottavasti mun päänsärky ei palaisi että pääsen töihin...
 
Rakkapanuu mulla on ollu kaikista selkä todella huonossa kunnossa (paitsi esikoisesta..) ja aina jouduttu käynnistämään selkäsäryn takia,mutta mulla ainakin kokeiltiin ensin kaiken maailman konstit läpitte,kävin hierojalla ja fysioterapeutilla ja tukivyötäkin käytin sekä pelkkää vuodelepoa (mikä muuten oli aivan :kieh: ) nyt on selkä ollut ainakin tähän mennessä todella hyvässä kunnossa..*koputtaa puuta..*mutta katotaan miten käy,nuorimmaista kun ootin oli selkä jo ihan alusta lähtien huonossa kunnossa ja siinä oli kiva kivuta rappusia kolmanteen kerrokseen ylös ja alas,mutta onnesta nyt asutaan omakotitalossa.. ;)

mut mä puhuin asiasta neuvolassa ni ne pisti sieltä fysioterapeutilla käymään
ja suositeli että ottais hierojalle yhteyttä.. =)

vähän omaa (.)...
eilen kärsin aivan kamalasta päänsärystä ja vieläkin yrittää välillä päätä vihloa..panadol auttaa hirveesti näihin migreenisärkyihin.. :headwall:
kaks panadolia otin eilen ja nukkumaan mentiin pää kipeenä.. |O
huomenna olis lääkärineuvola,mut saas nähä mitä siittä tulee kun pitää
tytöt ottaa mukaan.. :/

no mutta nyt aamupalan tekoon.. :wave: :wave:
 
Rakkapanuu: mulla on ja ollu selkä kipee lähes koko raskauden ajan. Ei oo kivaa. Nyt oon ollu jo pitkään saikulla ja selkä helpottanu. Ainut oli vaan kun esikko oli mahataudissa ja joutu kanteleen ja nostelemaan tosi paljon, niin nyt ei kärsi taas yhtää. Lepo ja hiljanen liikunta on auttanu pikkasen. Mul ei ainakaan oo hyvä jos ihan sängyssä on.

Onko kellään muulla sellasta, jos on pikkasen kauemmin pystyssä, esim. tiskaa tai imuroi niin heti vetää kohtu ihan kovaks ja on sellasen ikävän tuntunen? Ens viikolla ois kiva mennä töihin, mut en tiiä uskallanko kun ei tarvi tosissaan kun esim. tunti kävellä kaupassa niin on jo koko päivän tuskanen olo. Samaten kun koulunkäyntiavustaja olen, niin kumartelua olis koko päivän ja täl hetkel ei taas selkä kärsi ees sitä, et hyvänyön pusun kumartuu antamaan esikolle. Tekis vaan kovasti mieli mennä töihin, mut jos siintä on hallaa, niin ei viittis :kieh:

Venla ja Tauno 15+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Rakkapanuu: mulla on ja ollu selkä kipee lähes koko raskauden ajan. Ei oo kivaa. Nyt oon ollu jo pitkään saikulla ja selkä helpottanu. Ainut oli vaan kun esikko oli mahataudissa ja joutu kanteleen ja nostelemaan tosi paljon, niin nyt ei kärsi taas yhtää. Lepo ja hiljanen liikunta on auttanu pikkasen. Mul ei ainakaan oo hyvä jos ihan sängyssä on.

Onko kellään muulla sellasta, jos on pikkasen kauemmin pystyssä, esim. tiskaa tai imuroi niin heti vetää kohtu ihan kovaks ja on sellasen ikävän tuntunen? Ens viikolla ois kiva mennä töihin, mut en tiiä uskallanko kun ei tarvi tosissaan kun esim. tunti kävellä kaupassa niin on jo koko päivän tuskanen olo. Samaten kun koulunkäyntiavustaja olen, niin kumartelua olis koko päivän ja täl hetkel ei taas selkä kärsi ees sitä, et hyvänyön pusun kumartuu antamaan esikolle. Tekis vaan kovasti mieli mennä töihin, mut jos siintä on hallaa, niin ei viittis :kieh:

Venla ja Tauno 15+2

No kun mullakin väliin mukamas supistelee kauhiasti! :eek:
Viikkoja ei vielä edes 13 kasassa. Välillä särkee tosi kovaa masua ja lonkkia... välillä on tosi paha ja tukala olo. Mikään ruoka ei oikein maistu. Vain kaikki "raikkaat" ja kylmät ruoat menee alas...
 
Tara84 oon todella pahoillani teidän puolesta. Ei voi edes kuvitella, miltä teistä tuntuu. Niin surullista. Koittakaa jaksaa.

Nyt mullaki tulee ihan tajuton paniikki. Oon jotenki koko ajan ollu tosi pessimistinen, enkä kunnolla osaa iloita vielä. Mulla siis nyt 12+1 eli samoilla viikoilla mennään Hirsimökin Hulda. Ja meilläki on ultra maanantaina. Hassua.

Eli viikko vielä odotettava ja sit saa toivottavasti huokasta helpotuksesta. Pelottaa aivan kamalasti.

Meillä ei mitään hankintoja oo edes vielä mietitty. Esikoinen on vielä niin pieni, että häneltä kaikki vanhat vaatteet ja tavarat tallessa. Poika jos tulee, niin tietenki vähän pitää vaatteita miettiä uusiks. Mutta mutta, se on vasta kesäkuun murhe. Tuplayhdistelmät on varmasti pakko hankkia. Esikoinen on vauvan syntyessä 1v4kk, eli ei vielä seisomalaudalla pysy.

No mutta kirjottelen sitte taas maanantaina ja toivottavasti hyviä uutisia.

Jaksamisia kaikille, jotka kärsivät säryistä ja kolotuksista. Kaikille raskausaika ei ole ihan niin herkullista.

emilija rv12+1
 
Rakkapanuu: Mulla ja kuulemma supisteluja :ashamed: Niin lääkäri ainaskin väitti. Kun en ite tiedä miltä supistelut tuntuu, esikosta ei ollu mitään sellasta. Mulla onneks uppoaa kaikki ruoka mikä vaan eteen tulee. Sitä ongelmaa ei ole enää.

Sain just havupallon tehtyy valmiiks =) Tuli aika nätti. Nyt vaan kun mies saa virrat kytkettyy pihapistokkeeseen niin saa valot palamaan. Vielä pitäs pihakuuseen hakee valot, niin sit ois kaikki. Joulukorttei pitäis alkaa kirjottamaan ja lahjoja paketoimaan. Ei yhtään kyllä innostais :(
 
Tara84:lle isot halit ja voimia :hug:

Minulla menee tosi hyvin, välillä pahoinvointia vieläki.. aamulla jos syö paljon/nopeesti nii ihan varmasti "saa" oksentaa, mut ku rauhassa yhen leivän syö nii ei mitään (mutta syöppä aina rauhassa :kieh: )

meillä muutto kiireimmillään, suurin osa tavaroista pakattu ja pe mennään kavereitten kans siivoaan se talo ja sitte eiku tavarat sisään ja joulun laittoon.. ihana pääsee sinne rauhottuumaan :heart: meillä "pikkusen" tila isonee 80neliöstä 211 neliöön + autokatos, varasto, verstas yhdistelmä.. eli mukava leväyttää tavarat sinne,, nla täti sano ettei saa "rehkiä" ja nostella, vaan enhän minä osaa olla "rehkimättä" :ashamed:

mut mukavaa joulun odotusta kaikille :flower:
 

Yhteistyössä