***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

joilla seksi maistuu vielä enemmän...mua siis alkaa oikeesti kauhistuttaan se että entä jos seksinhalu ei tulekkaan takaisin....Noh odottelen viikon ja sit jos ala tuntuu kiimalta ni teen kyllä asialle jotain...kaikkee on keksitty...Mä taas siis poden huonoa omatuntoa siitä ettei tee mieli!!!!!
Kai se on normaalia??? Kun oon kyllä todella aktiivinen sänkyhommissa muuten....huoh, tää on niin rankkaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
joilla seksi maistuu vielä enemmän...mua siis alkaa oikeesti kauhistuttaan se että entä jos seksinhalu ei tulekkaan takaisin....Noh odottelen viikon ja sit jos ala tuntuu kiimalta ni teen kyllä asialle jotain...kaikkee on keksitty...Mä taas siis poden huonoa omatuntoa siitä ettei tee mieli!!!!!
Kai se on normaalia??? Kun oon kyllä todella aktiivinen sänkyhommissa muuten....huoh, tää on niin rankkaa!!!
meillä on ihan samanlaista..seksi ei maistu niin ei maistu :ashamed:
nuorimmaista odottaessa se ei maistunut silloinkaan.. :snotty:
mutta onnesta mulla on tosi ymmärtäväinen mies :heart: :heart:
mulla on aina palanut seksihalut synnytyksen jalkeen takasin ja toivottavasti nyttenkin käy,jos niin käy sit teen asialle jotain... :whistle:
 
mulla on kyllä maailman ihanin mies...ei se edes ole painostanu taikka sitten kyselly...se kyllä ymmärtää.Ni sillä kannalla kaikki hyvin!
Mutta kun itseä ahdistaa...se ettei tee mieli..kai se sit siitä joskus..

Noh kai nämä tunteet on aika normaaleja ensiraskauden aikana...kun ei vaan tajua että se on normaalia... :kieh:
 
Aamua.

Meillä kyl seksi maistuis, mutta mä tapaan aina tippua ennen ku ukko kerkiää sänkyyn asti :LOL:
Vloput on sit enempi sitä hommaa varten.
Ei mun halut kyl oo muuttunu mihinkään.

Mua vaivaa taas järjetön väsymys!
On niin vetämätön olo
ja tänään lupasin leipoa piparit
nuorempien sisarusteni kanssa...
Oi voi mua hirvittää jo nyt... :$

Hmm... iltaisin ei enää tuu niiin helposti uni,
mutta tajuton nälkä iskee heti kun saan hyvän asennon :D

No nyt meen valmisteleen sen piparihetken.
Toivotaan, että selviän hengissä
4v pojan+10v,9vja 8v tyttöjen keskellä.

Vivvi+Puh-Kuoma14+4

 
Seksi maistuu. Vaihtelevin kausin välillä tekee paljon mieli ja välillä ei yhtään, samaa se oli pojankaan kanssa.

Käytiin eilen np-ultrassa ja kaikki on kunnossa! :heart:
Ihana tunne.Huomenna kontrolliultra NKL:ssa tän veritulpan takia ja tutkivat samalla myös vauvan. Jännä, että tää kontrolliaika on näin peräjälkeen, mutta mulla loppuu sairasloma 17. päivä, jonka takia pitää nyt myös tarkastuttaa käden tilanne. LA nyt 17.06.2008. Siirtyi parilla päivällä kun vauvan koko vastasi viikkoja 13+1 eli nyt mennään viikolla 13+2.

Housut puristaa ja pitää nytkin istua nappi auki. Tänään noudan postista paketin mammavaatteita H&M:sta! B)
 
Heipsan!

Kävin tänään aamulla toista kertaa neuvolassa - tällä kertaa oli lääkärineuvola. Ajat olivat myöhässä ja olin viimeinen potilas lääkärille äippäpuolella niin oli kyllä todellinen pikavisiitti! Sydänäänet kuitenkin kuunneltiin ja hyvin kuuluivat, vauvan syke 144. Menhit kirjoittelit että tosta sykkeestä vois spekuloida kumpi siellä olis, saanko udella että millä lailla?!? :) Kiinnostaa... tahtoo spekuloida... :LOL:

Sitten perus pissanäyte, puhdas oli ja paino oli pysynyt ihan samoissa kun viimeksikin viikoilla 11+2 punnittaesaa - nyt siis 15+4. Sitten tuohon neuvolakorttiin on näemmä merkattu kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3,5cm... ei kyllä kerro tällaiselle ummikolle YHTÄÄN MITÄÄN?!? Mutta kaikki oli siis hyvin ja vointikin on ollut hyvä, PAITSI...

... täällä vaivaa aivan hirveä päänsärky! Niskat ihan jumissa ja sieltä nousee ohimoille tykytystä ja takaraivo on kosketusarka. Muistuttaa siis hyvin pitkälti migreeniä mikä mulla oli ja vaivana pillerien syönnin aikana. Ensin otin yhden Panadolin 3 kertaa illan/yön aikana - ei mitään tehoa! Seuraavana päivänä uskaltauduin ottamaan 2 aina kerrallaan ja apua alkoi tulla. Lisäksi olen huomannut että kun pitää kaulan alueen ja niskan lämpinä, se auttaa huomattavasti!

Lisäksi lääkäri huomautti mulle vielä ravintolisien käytöstä, että tavallinen Multi-tabs tai vastaava ei oikein tahdo riittää raskauden aikana, vaan olis hyvä käyttää raskaus Multitabsia. Siinä on tarpeeksi foolihappoa, joka on todella tarpeen raskaudessa. Sitä olenkin napsinut yhden tbl päivässä, mutta lääkäri suositteli kahta, niin VARMASTI sitten saisi tarpeeksi. No, olen käyttänyt Möllerin sydämelle valmistetta lisänä, jossa on foolihappoa niin ajattelin jatkaa yhä tuolla Multitabs raskauden yhdellä tabletilla päivässä. Ja kalkki kanssa on käytössä, koska en voi juoda maitoa ja tästä lääkäri oli samaa mieltä että hyvä juttu, jatketaan samaan malliin. Raudasta ei ollut mitään puhetta, mutta kai mulla on sitten ollut arvot tarpeeksi hyvät ettei tarvitse. Niitä ei ollu meinaan kirjattuna äitiyskorttiin kun kattosin. Mites muilla, onko käytössä jotain vitamiini ja/tai kalkkilisää tai muuta nyt raskauden aikana?

Eipä tänne sitten ihmeempiä tällä kertaa. Seuraava neuvolakäynti on Tammikuun 10. päivä ja siitä seuraavalla viikolla onkin jo sitten toisen ultran vuoro!

Oikein hyviä vointeja kaikille! :heart:

NASU-masu 15+4
 
Tuli sitten se doppleri tänään :D ,mutta mutta en saanu ku oman sykkeen sillä kiinni :(
Tietty miul on jonkin ver tuota rasvakerrost tuos mahassa jos se sit häirittee,mene ja tiedä.Tuli kuitekii pikkase hätä...koitan myöhemmin uudestaa.
En viel paniikkia meinaa pienen voinnist saada...luulen et kaikki kuiteki ihan ok. 13+6
 
Niina83 Vaihettiinko teillä se laskettuaika ihan äitiyskorttiinkin, vaikka eroa oli vain muutama päivä? Meillä oli myös NP ultrassa eroa kolme päivää, mutta totesi vain että on niin pieni ero että ei aleta vaihtamaan... Mutta en sitten tullut kysyneeksi montako päivää eroa pitäisi olla, jotta "virallista" laskettua aikaa alettaisiin muuttamaan lippuihin ja lappuihin. Mäkin tilailin vaatteita H&M:ltä kun siellä oli niin hyvät alennukset - ei oo kyllä tulle vielä... niitä ootellessa :)

Ootteko muuten miettinyt että ensi vuosi on karkausvuosi ja on YKSI PÄIVÄ enemmän ensi vuonna. Eikä noi neuvolan ym systeemit laske sitä ollenkaan mukaan noihin laskettuihin aikoihin. Eli sekin jo tekisi heittoa meille kaikille yhden päivän aikaisemmaksi. Itsekin hypähtäisin toukokuun puolelle. Ja jos tuo ultra myös huomioitaisiin, mun laskettuaika muuttuis jo 4 päivää aikasemmaksi eli 28.5. Tosin harvat lapsethan ne maailmaan silloin tupsahtavat... ihan omat aikataulut tuntuvat olevan niillä :LOL:

NASU-masu 15+4

Ursulainen vinkiksi kun koitat metsästää sydänääniä seuraavan kerran, niin koita etsiä TOSI TOSI alavatsalta ja hiukan eri puoliltakin vielä, oikealta ja vasemmalta, niin eiköhän ne sieltä jossakin vaiheessa sitten kuulu, kun oikea kohta vaan löytyy :hug: Ja sekin kuulemma vaikuttaa että missä istukka sijaitsee, se sattaa vaimentaa ääniä tai estää niitä kuulumasta jos vauva onkin takana piilossa.
 
Minä otan myös päivittäin kalkkilisää kun on laktoosivaivaa eli maitoa ei tule juotua. Lisäksi otan nyt 2 kpl raskausajan Multitabsia, alussa yhden mutta terkka suositteli kahta, niissähän on muuten vähän rautaa. Lisäksi menee yksi Omega3 päivässä.

Täällä myös niska-hartiaseutu ihan jumissa ja ankara päänsärky ajoittain. Ei yksi Panadol kyllä oikein tepsi.. muistelen jonkun lääkärin sanoneen minulle viime raskaudessa kun lisänä oli vielä olkapääkipu, että noita Panadoleja saisi ottaa jopa 8 kpl päivässä.. :whistle:
Olen huomannut että aina kun menee pakkasen puolelle lämpötila niin kivutkin pahenee.

Ensi viikolla on neuvola joten pääsee kuuntelemaan sydänäänet ja otatuttamaan hempan, viimeksi piti aloittaa rautakuuri viikolla 18 mutta nyt on ollut tuota rautaa tuossa Multitabsissa joten näkee onko vaikutusta.. :)
Viimeksi terkka ennusti sykkeiden perusteella tyttöä ja tyttö tuli, saas nähä mitä tiistaina ennustaa.. :D

 
äitiäitiäiti mulle lääkäri sanoi tosta Panadolista ihan samaa, kaksi tablettia on aikuisella hyvä annos, ja saa ottaa 4 kertaa päivässä, eli 8 juuri sitten yhteensä. Se vaan tuntuu aika hurjalta määrältä, kun en ole tottunut ihan tuohon tahtiin särkylääkkeitä napsimaan. Mutta ei se kipukaan ja siitä kärsiminen varmasti hyväksi ole, niin aion kyllä turvallisin mielin luottaa lääkäriä että noilla annoksilla Panadolista ei ole haittaa. Turha sellaisesta tuskasta on kärsiä, kun apua saa!

Mulla myös ulkoilma vaikuttaa särkyihin. Kylmillä ilmoilla kärsin PÄIVITTÄIN polvi/nilkkasäryistä, kesällä ei mitään vaivaa! Ja polviinkin mulla auttaa lämpö, säärystimet polvissa on jokapäiväinen näky täällä +villasukat tietty on talvella vakiovaruste 24/h.

NASU-masu 15+4
 
NASU-masu: Kiitti neuvoista...täytyy yrittää iltasella viel pyydystellä pientä :heart:
Olin kuulevani istukan virtauksii tai silt ne kuulosti...nii voihan toinen olla siel takan jossai piilos.
Eiköhän nuo sykkeet täs parinvkon sisäl ala löytyy =)
 
Onkos ihan normaalia, että rv 13 maha turpoaa päivän mittaan tosi paljon? Mulla aamusin masu on aika pikkuinen, mutta illalla ihan jalkapallo! :eek:

Muutenpas täällä kärsitään iskias-kivuista... huhhuh. onneksi avopuoliso tietää jotakin lihaksista ja niiden venytyksistä ja ihmisen anatomiasta... osaa neuvoa hyviä vinkkejä venyttelyyn.

Mutta mullapa on tänään tiedossa herkku: muutaman tunnin päästä loppuu työvuoro ja sit meikä menee kosmetologille kasvohoitoon! NAM. =)

joululahjat melkein jo kaikki ostettu ja voi alkaa tosissaan fiilistelemään joulua... kun vaan tulis lunta!!!

:wave:
 
Sykkeistä oli taasen juttua. Kätilöanoppini on sanonut että 120-130 ois pojan syke ja tytön sitä korkeempi. Molemmilta tytöiltä mulla pyöri sykkeet 145-165 tienoilla nyt syke oli 130. Mutta en 100% oikein usko tohon. Sykehän riippuu niin paljon siitä nukkuuko vauva vai jumppaileeko...

Myös äitiyspakkauksista oli puhetta... Meillä tytöt syntyneet loppu 04/05 ja jussina 06/06 ja molemmat saivat "vanhat pakkaukset". Elokuun lopussa syntynyt kaverin lapsi sai uudemman version, joten Kela tosiaan vilauttaa jo maaliskuun tienoilla uutta pakettia mutta vanha jaetaan ensin pois ennenkuin siirrytään uutta pakettia jakamaan. Mä tykkään kans henkkoht ton -07 väreistä jonka uskon meijän saavan. Mitenköhän ruokalappu on korvattu kun siitähän oli Hesarissakin isot jutut että se sisälsi liikaa jotain haitallista ainetta? Tietty varmasti korvataan jolloin toisella ruokalapulla, milläs muullakaan. Tietty jos se -08 paketti on ihqu niin sitten tietty harmittaa....Onneksi vihreestä tykkään!

Oma napa: välillä jopa unohdan että olen raskaana. mahaa on ja eilen nukkumaan mennessäni olin tuntevinani joitain töytäisyjä masussa. Liekkö pikkuinen ollut kyseessä.

Ihana lukea teijän neuvola yms juttuja. meillä ainakin täällä kolmannen odotusta seurataan todella harvoin. Olen käynyt aloitusneuvolassa, np-ultrassa, lekurissa ja 3.1. mennään rakenneultraan, neuvolakerta on seuraavaksi 21.1. jolloin saan Kelaan menevän todistuksen käteeni ja se on ainut syy miksi neuvolakäynti pidetään juuri silloin.... Ihmeellistä ettei sen kummenmin mittoja tms tarkkailla vrt ekaa odottavilla.... Kait ne luottaa äidin vaistoon että jos jokin pielessä niin otat aiemmin yhteyttä.

Mulla tuntuu ettei paino nouse millään. Lekurikäynnillä johon ekasta kerrasta 6vkoa oli laihtunut 1kg ja tuntuu että vaa'an viisari ei värähdä yhtään. Toki hyvä juttu ettei painoa tule yhtään mutta tuntuu hassulta että kasvetaanko siellä mahassa oikein vaikka maha pullistuukin. Tuntuu että tämä raskaus imee hirmusti energiaa ja "syö" naista ei posket tuntuu olevan klommolla, pylly ja reidet pienentyneet.... Ei kai sitten tule jotain lopun repsahdusta???? En malttas oottaa millään tonne raknenneultraan, vaikka eihän sinnekään enää ole kuin muutama viikko. Kumpa sieltä jokin vinkki saataisiin kumpi on, vaikka 4Dhen mennäänkin kun kahesta aiemmastakin. jos on poika pääsis vauvanvaate ostoksille, joten ennenkuin sukupuoli on varmentunut en osta mitään uutta!

Mitens muuten teillä muilla kolmosta oottavilla, miten meinaatte tunkeutua samaan autoon koko lössi? Meillä kun isoin on kolmosen syntyessä just 3v niin oliko se niin että hän ei saa olla etupenkillä jossa airbag? Entä jos sen kytkee pois vai tuliko etupenkkiläisille uuden lain mukaan se jokin pituusraja 140cm vai muistelenko ihan väärin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Ootteko muuten miettinyt että ensi vuosi on karkausvuosi ja on YKSI PÄIVÄ enemmän ensi vuonna. Eikä noi neuvolan ym systeemit laske sitä ollenkaan mukaan noihin laskettuihin aikoihin. Eli sekin jo tekisi heittoa meille kaikille yhden päivän aikaisemmaksi. Itsekin hypähtäisin toukokuun puolelle. Ja jos tuo ultra myös huomioitaisiin, mun laskettuaika muuttuis jo 4 päivää aikasemmaksi eli 28.5. Tosin harvat lapsethan ne maailmaan silloin tupsahtavat... ihan omat aikataulut tuntuvat olevan niillä :LOL:
Kyllä meillä ainakin neuvolassa on otettu karkauspäivä huomioon laskettaessa laskettua aikaa. Eli koska viimeisten kuukautisten alkamispäivä oli minulla torstai (rv 0+0), niin 40+0 päivä on samoin torstai, vaikka ensi vuonna on yksi päivä enemmän. Laskettu aikahan lasketaan 40 viikon mukaan, eli kalenterikuukausien ja päivien.

Minulla ei muuten esikoisesta siirretty laskettua aikaa eteenpäin, vaikka eroa ultralla ja raskausviikkojen määrällä oli peräti 6 päivää.... Minulle silloin sanottiin, että 7 päivää on (täällä ) raja, että siirretään LA. Meillä siis menee automaattisesti kuukautisten mukaan, ellei ultrassa ole yli viikon heittoa.
 
Eihän niistä sykkeistä voi sanoa sukupuolesta mitään, onhan siitä tutkimuksiakin tehty etteivät juuri eroa ja siitähän tosiaan kiinni nukkuuko / liikuskeleeko.. mutta kiva kuulla veikkauksia. =)

Mitäs muuten tarkoitatte LA:n muuttamisella? Meillä th jätti neuvolassa avoimeksi kohdan todennäköisin laskettu aika ja np-ultrassa merkattiin siihen sitten se päivä joka erosi päivällä th:n merkkaamasta kuukautisten mukaisesta LA:sta.

Onko teillä muuten merkattu np-ultran turvotusluku äitiyskorttiin? Jos on, niin minne?
 
Niina 83:Oliko sulla itellä veritulppa ja miten se hoidettiin?Mulla on riski saada veritulppa ja joudun viikolla 25 aloittaa klexane-pistot,niin kun esikoisenkin kanssa...

Mä en oikein jaksa uskoa noihin sykkeisiin,tai siis että sen perusteella vois arvata sukupuolen.Mut kivaahan se on arvuutella oireiden yms perusteella kumpikohan sieltä olis tulossa.Mulla pojan sykkeet oli 150-160 alhasin tais kerran olla 140...Ja tälläkin tulokkaalla on korkeet sykkeet,mut muuten erilainen raskaus.

Mä oon ottanut päänsärkyyn kerralla 2 panadolia,kun ei siitä ainakaan mulle ole muuten mitään hyötyä.

Seksihalut alkaa pikkuhiljaa palailee :p Kyllähän ne melkein 3kk olikin poissa :snotty: Jospa näihin hormonivaihteluihin alkais jo vaikka tottua... :D

Bamse 14+6
 
meillä ainakin toisiks nuorimmaisesta (tyttö) sykkeet oli 130-155 välillä koko raskauden ajan.muista ne ei olekaan kirjannut niitä ylös ja en niitä muista :ashamed: mutta kuitenkin meillä on 1poika ja 3 tyttöä nyt ajattelin ottaa selvää kumpi tulee vaikka on vahva tunne että tyttö tulee ja mies näki unen että tytön synnytän :heart: :heart:
 
Hei kaikille!

Ehkä minä nyt uskalla ilmoittautua mukaan :) Taustalla olen lueskellut pitkään jo mutta kirjoittaa uskallan vasta nyt. Täällä odotellaan ensimmäistä ja viikkoja on nyt 12+1, laskettuaika 25.6. Alkuraskaudesta oli pahoinvointia, mutta se loppui viikolla 9 ja muutenkin katosi raskausoireet. Pientä väsymystä lukuunottamatta olen jaksellut hyvin.

Tänään oli toista kertaa neuvola ja samalla lääkärineuvola. Kaikki oli niinkuin pitääkin. Lääkäri katsoi ultralla pikkuisen ja siellä se virkeänä kuperkeikkaa heitteli :heart: Oli kyllä vaikuttava näky :heart: Sykekkin kuului 165 merkattiin papereihin. Maanantaina mennään nt-ultraan yksityiselle.

Minulla merkattiin neuvolakortin taakse muistilistaan down-seulan verikoe vastaus, meillä riskiluku oli 1:78000 eli aikasta pieni varmankin.
 
Kata-76 ok, nyt hokasin! Kiitti. Oon meinaan luullu että edellisten kuukautisten alkamispäivä ois 0+1, koska kuukautiskierronkin olen aina laskenut niin että alkamispäivä on kierron ensimmäinen päivä. Mutta tässä raskauden laskemisessa ei siis pädekään ilmeisesti sama logiikka?! Mutta se on varmaan nyt mua hämänny tässä, et oon luullu et karkauspäivää ei huomioida neuvoloiden laskureissa.

äitiäitiäiti
meillä todennäköisin laskettuaika kohta äitiyskortissa on yhä edelleen tyhjä. On merkattuna vain kuukautisten mukaan laskettuaika. Ja ultrassa kätilö vain totesi että pidetään laskettuaika siinä mikä se kuukautisten mukaan laskettuna on, että ero on päivissä niin vähän että ei aleta sitä muuttamaan. Sittenhän se vaikuttaisi taas siihen että miten viikkoja lasketaan jne. Ja sitä np-turvotuslukua meillä ei ole merkattu korttiin ollenkaan. Seuranta kohtaan vain on merkattu pvm ja millä viikoilla ultrassa on käyty.

Ursulainen Ihanaa kun löysit vauvan "piilosta". Se on aina niin ihanaa kuunneltavaa :heart:

Tervetuloa joukkoon NeitiA! :wave:

NASU-masu 15+4
 
ursulainen: kiva kun löysit vauvelin piilon. Mulla on sama ongelma. Taunolla on niin paljon tilaa vielä liikkua, ettei sitä saa kiinni. Harvoin kun löydän sykkeen, niin se on ihan alhaalla vasemmalla häpyluun päällä. siitä sen olen löytänyt silloin kun Tauno malttaa olla paikoillaan.

Jos sykkeeseen uskomista, niin meille on sitte toinen tyttö tulos. Syke huitelee siellä 150.

Venla ja Tauno 15+4
 
Ihanaa, nyt voi huokaista helpotuksesta kun on pikkuinen asukas nähty :heart: käytiin tänään np-utrassa ja siellä vintiö hyppi ja pomppi! Kyllä oli kasvolihakset kipeenä sen reissun jälkeen ku niin hymyilytti :D
Mulla tais mennä kaikki ohi, mitä se lääkäri kertoi, mut ainakin istukka on mulla takana ja se niskaturvotusluku oli 0,9. pää-perä mitta tais olla 51mm.
Raskauspäivissä mentiin yhdellä eteenpäin ja laskettuaika pysyy näin ollen samana.
Viikon päästä ois neuvolalääkäri ja rakenneultra 11.2

Joku kyseli noista vitamiini-yms lisistä, mulla on käytössä d-vitamiinitabletit ja kalkkitabletteja haen sitten jos tarvii.

Mulla on kans ollu noita selkävaivoja ihan kiitettävästi, mulla ne vaivas jo ennen raskautta että oon käynyt fysikaalisessakin. Pitäis nyt vaan ottaa itteä niskasta kiinni ja tehdä niitä liikkeitä mitä se määräs, mutta ku mä oon niin laiska |O
Ja mikä siinä on, että selänrentoutusasennon jälkeen sitä on entistä kipeempi eikä meinaa päästä lattialta enää ylös. Motivoi tosi paljon harjotteleen :/

mutta nyt syömään ja päiväunille

Miss Piggy 11+6
 
Täällä LA 30.6.08, tarkoitus pyöräyttää tuo sintti Hämeenlinnassa.
Vauvaa odoteltiin meille noin 4 kuukautta.

Tällä viikolla kuultuani sydänäänet tuntui, että sydän pakahtuu onnesta, maanantaina NP-ultraan ja vahvistamaan laskettu aika.


 

Yhteistyössä