***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Tervetuloa sirmu =)

Tuli noista sykkeistä mieleen et meillä oli viimeksi nlassa 148-152
ja mulla on tyttöolo. :heart:
Katsotaan nyt kumpi tämän kädenväännön voittaa
minä vai ukko :LOL:
Mä oon ky vedonnu äidinvaistoon ja väittäny tyttöä,
vaikka sama se on kuka sieltä ulos pullahtaa :)

Saatiin piparin leivottua muksujen
kaa ja nyt lähtee uus rinki...
Taikinaa kun jäi (yritin pimittää)

Mua on vihlonu tänään aika rankasti :eek:
Ja taas masu sekaisin...
No eikö se tästä...
Hoh hoijaa nyt piparivalvojaisiin..

Vivvi+puh-kuoma 14+4



 
Neuvola meni täällä hyvin vaikka jännittikin niin kamalasti aamulla ettei meinannut aamupala vatsassa pysyä :LOL:

Hyvin vahva syke löytyi helposti. 150 taisi olla, tyttö siis? ;) ken tietää :D
Pissa oli hyvä, hb 113 ja neuvolatäti tyrkkäs purkin D vitamiini ja kalsium juttua käteen.
Taidanpa tänää ostaa jotain kivaa huuto.netistä, jos löytyypi. Kaikki muumi aiheinen on aas ruvennut kiinnostamaan kamalasti :D

Meillä muuten np ultrassa laski täti uudestaan lasketun ajan, ja se siirtyi neuvola aikaa päivää aikaisemmaksi. Sanoi etteivät olleet osanneet neuvolassa laskea oikein :D
Se mitä nyt myöhemmin ihmettelin, oli kun siinä ultrassa kävin ja viikot merkattiin siihe 11+3, mutta sikiö vastas viikko 12. En sitten tiiä mikä merkitys tuolla on :D

Menhit ja Ella-Viljami rv 15+2
 
Äippä2006: Ei kyllä uskois, että tammikuussa ollaan puolessa välissä. Itselläni rakenneultra 15.1.08 ja silloin rv20+2. Tuntuupa hassulta :heart: Siitä alkaa viimeistään sitten paniikki. Siitä ei olis kun 6vko esikon syntymäviikoille. Ja pelko raskausmyrkytyksestä alkaa rv20 eteenpäin, mulla ainakin. Edellinen tuli tosi rajuna ja aikasilla viikoilla, mutta harvinaista on että se uusis niin aikasilla viikoilla. Mun kätilötuttu on kovasti yrittäny lohdutella että olin esikkoa odottaessa niin nuori ensisynnyttäjä, 25v :LOL:

Oikeesti uus paniikki aalto alkaa iskeä varmasti joulun jälkeen, mitä tuleman pitää. Nyt on kuitenkin hyvin luottavaisin mielin, niin erilainen on tää raskaus ollu kun esikon kanssa. Vielä ei edes oo mitään turvotuksia, mitä esikosta oli tosi aikasee, ja muutenkin tuntuu ihan erilaiselta.

Venla ja Tauno 15+5
 
täällä ihmetellään tuota pullahtanutta mahaa :D iha viikon aikana on tullu paljon paremmin näkyviin. Ei mun muistaakseni noilta kolmelta aikasemmalta iha näin aikaseen oo näkyny masua, mutta voin olla väärässäkin ku edellisestä raskaudestakin jo se yli 5vuotta ni en kaikkea iha muista :D
Eilen aloin katteleen meiän Pikkaselle vaunuja ja parit kivat löysinkin, mutta saa nyt sitte nähä mihkä päädytään kun iha tosissamme niitä aletaan etsimään. Myös kaukalo vaihtoehtoja kattelin... Ei vaan viitsi kauhean aikasin tuollasia hankkia ku ei oo paljoo tilaa säilytellä niitä ja on vielä sitte muuttokin edessä viimestään toukokuulla, ainakin toivottavasti :D Riippuu nyt sitte miten tuo tuleva isukki saa torpan rakennettua asumiskuntoon..
 
Neuvolakäynti takana, kaikki ok. Hb oli noussu hyvin 125, paineet hyvät. Vanhan uskomuksen mukaan ois ilmeisesti tyttö tulossa, syke 156. Kohdun korkeus iso viikkoihin nähen. Se oli 13cm. Kuulemma yleensä mittaus alotetaan rv20 ja sillon pitäis olla navan korkeudella ja nyt oli pikkasen yli. Ei kai tuosta mitään haittaa oo? Kun on toissynnyttäjä. No päivällä vielä lääkärikäynti, joka antaa sit tuomion, saanko mennä töihin. Toivottavasti :heart:

Venla ja Tauno 15+5
 
Huomenta taasen!

Käykääpäs kurkkaamassa tuolla alhaalla olevassa osoitteessa kiinalaista tyttö vai poika kalenteria:

http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf

Uskoo ken haluaa :) Eniten mua kiinnostaa te joilla on jo lapsia, niin pitääkö paikkansa heidän perusteellaan?

Tuon kalenterin perusteella meille oisi tulossa tyttö, samoin sykkeiden perusteella... Hauskaa tällainen arvailu :xmas:

NASU-masu 15+5
 
Meidän taloudessa taas ollaan aivan ihmeissään välineistöstä; vaunut (yhdistelmä vai ei?), sitteri, kaukalo, sänky, hoitopöytä, kantoliina, rintapumppu,...APUA :ashamed: Miten ihmeessä voi olla näin ulalla kaikesta. Kun lukee tätä kesä-äitien keskustelua, kaikilla tuntuu olevan homma hanskassa ja täysi näkemys asioista :) Oletteko ekaa odottavat valmistautuneet tähän jo vuosia ennakkoon?
 
Ton kalenterin mukaan tulis poika, mutta sormustestin mukaan tyttö =) Että arvaileppa nyt sit?
sykkeet oli 148-152 eli tyttöä ainakin nlan tätin mukaan...
ainahan tuo ei tosin pidä paikkaansa.
Ja kun tarkastin ton kiinakalenterin meidän äidin raskauksien mukaan
niin kaks seitsemästä menee oikein...
Munkin pitäs ton mukaan olla poika...

Huh huh.. on taas vihlonu kivasti mahaa.
Kaveri kai kasvelee siellä innokkaasti.
Yöllä se päätti ainakin kiusata kunnolla,
kun ei sopinu nukkua kyljellä (vihlo)
eikä selällä ja mahalle en osaa nukkua...
No onneksi sit päästiin sopuun =)

Tohon kysymykseen et onko valmistauduttu
ennakkoon niin ei oo ainakaan meillä.
Mä vaan kyselen äidiltäni noista
ja se vastailee mikä on tarpeen ja mikä ei :LOL:
Vaikka ostaisinhan mä mielelläni vaikka kaiken
mitä vauvalle saa jos vaan olis rahaa aina riittävästi =)
Vaunut tilasin, yhdistelmät.
Rintapumppua/kantoliinaa en tarvitse.
Eikä hoitopöytäkään oo pakollinen.
Mä kuitenkin vaihdan sitä vaippaa missä milloinkin =)

Nyt syömään (taas)

Vivvi+Puh-Kuoma 14+5

 
Mielenkiintoinen tuo kiinalainen raskauskalenteri. Esikoinen piti paikkaansa eli tyttö syntyi ja nyt näyttäisi taas tyttöä. Katsotaan sitten kesäkuulla...Vielä en tiedä sykkeen nopeudesta, kun kuulen ne ekaa kertaa vasta ens ke, mutta esikoisen syke oli 120-130, mikä neuvolatädin mukaan olis viitannut poikaan, mutta toisin kävi.

Noista vitamiineista oli juttua. Syön raskaus Multitabsia yhden päivässä ja jos muista, otan kaksi. Hemoglobiini pysyi ekassa raskaudessa hyvänä sen jälkeen kun aloitin syömään noita tabuja.

Ihan selvästi oon tuntevinani välillä jotain vatsasta, en kyllä usko vielä liikkeiden tuntemisiin, mutta jotain silti tuntuu. Esikoisen aikaan tunsin aikaisin pieniä hipaisuja viikoilla 14+6 ja siitä sitten vähitellen voimakkaampina. Niitä odotellessa. :)

Pupukana 12+6
 
Tänään se maaginen raja sitten tuli =) Siirrytään toiselle kolmannekselle =)

Kiinalaisessa raskauskalenterissa ei pitänyt paikkansa esikoinen, tyttö sano hän poika. Munkin pitäs ton mukaan olla poika :D Tämän tulokkaan sukupuoli ois myös poika.

Sykkeistä: Esikoisesta oli tosi korkeat lukemat 150-160 lähes joka neuvola käynnillä. Neuvola täti olikin kuulemma veikannut että tyttö olisi tulossa ;) Mulla oli puolesta välistä tunne et se on poika, niinkun sitten olikin :heart: Tästä raskaudesta ei vielä ole mitään aavistusta.

Omat ennustukseni olen kuitenkin tehnyt :D
Sen kummenpaa ajattelematta ennen esikoisen tärppiä ostin söpön vaalean sinisen pitkähihasen bodyn. Niin tuli talvipoika :heart: Nyt ostin kesällä vaaleapunaisen lyhythihaisen kukkabodyn. Jos nyt tulee tyttö niin ilmottaudun noidaksi :D

Olen ollut kuumeessa ja flunsassa :snotty: Ei yhtään kiva kun on ihan veto pois. Se hyvä puoli ollut että saanut nukkua ja maata vaan koko päivän ;) Huomenna ois kaverin synttärit. Toivottavasti olo ois jo parempi.

Maantain np-ultra jo vähän jännittää. Sitä odotellessa :wave:

Katbe ja pirpana rv12
 
Nonnii. Np-ultrassa käyty ja kaikki ok. HUH!!!! Mut laskettu aika muuttu, 24.6 ja viikkoja oliki jo 12+3. Huomenna sitte shoppaamaan. Oon jo alkanu tekeen isyyspakkausta, vaik ehkä vähän aikasta onki... :ashamed: Huomenna vielä viimeset ja joluks paketti tulevalle isälle. ;) Nyt syömään jäätelöä! :p
 
Ai niin..neuvola täti sai lasketuksi ajaksi 27.6 :/ Sama oli aikoinaan esikosta, että neuvolan laskut oli päivän enemmän kun netin laskureiden. No eipä tuo päivä kuiten se syntymäpäivä ole

pupukana: Mä olen kans tuntevinani liikkeitä :LOL: Kuiten ne on niin ylhäällä et vatsa se on vaan möyrynnyt, kun kipeenä tullut huonosti syötyä. Viimeksi tunsin viikol 17+6 Nyt toivottavasti aijemmin :heart:

Vitaamiineistä syön multitabs raskaus 2 päivässä, sekä kalaöljy ja bio-folin tabletin (foolihappoa) . Foolihaposta on sanottava et käsittääkseni siitä ei ole haittaa vaikka saisikin enemmän kun se 400-500mg. Joku tutkimus oli että raskaana olevan olisi saatava päivässä 800mg :eek: Oma päivä annokseni on nyt 700mg
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby



Sain toissapäivänä taavi-onni-lotan sydänäänet kuulumaan just ja just, mutta eilen ne kuului todella hyvin ja löysin paikan helpolla....alkaa varmaan pikkunen nousemaan lantiosta ylös...Serkun kanss vietettiin vähä niinku pikkujoulua, aamupäivällä oltiin uimassa ja sit käytiin rossos syömäs ja sit käytiin makuunis vuokraas parit leffat...leffojen jälkeen serkku halus kuulla sydänäänet...ni ne löytyi heti...olin taas niin onnellinen ku kuulin ne...hih =) ja serkun kanssa sit äänitettiin ne sydämentykytykset koneelle....ni mieheni ei ole kuullu niitä vielä ni, eilen illalla kuuli.. =) :heart: ...Me ollaan niin onnellisia :xmas: .....
 

Yhteistyössä