***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Tiivari:Istukan paikka vaikuttaa aika paljon millon ne liikkeet alkaa tuntumaan.Jos istukka on etuseinässä,niin liikkeet tuntee myöhemmin.
Meilläkin neuvolassa sydänäänet kuuntelee terkkari,ellei satu olemaan samalla kertaa neuvolalääkärin käynti.

Marleena:Mulla tulee kans välillä rytmihäiriöitä,tosin mulla niitä tulee välillä ilman raskauttakin.Välillä tuntuu että sydän hyppää kurkusta ulos... :/
Tiedä sit mistä johtuu...

Bamse 17+1
 
Odotan toista lastani syntyväksi kesäkuussa, la 13.6.
Olen käynyt aika ajoin ahkerastikin lukemassa näitä kesäkuulaisten viestejä, mutta taustalla on kummitellut kesäinen keskenmeno enkä siksi ole itse vielä tullut mukaan. NT-ultrassa kaikki oli hyvin ja mahakin jo vähän kasvanut, joten vähitellen sitä alkaa uskoa että kaikki menee ok.

Onko kellään muulla ollut issias kiusanaan? Minulla on ollut kesästä lähtien oikean pakaralihaksen vihlomista etenkin istumisen jälkeen. Myös yöllä vaivaa varsinkin kylkeä kääntäessä. On sitten kelju vaiva. Onko teillä hyviä vinkkejä vaivan lievitykseen?

Mukavaa loppuvuotta toivotellen,
Uppula, 16+1
 
Uppula tervetuloa mukaan. Mulla on samaa issias vaivaa mutta kummallakin puolella niin et välillä viiltää niin et meinaa mennä jalat alta. Neuvolasta kun kysyin niin tarjosivat fysioterapia käyntejä, mut en nyt viä mennyt. Oon keksiny et kun istun esim. sohvalla niin laitan toisen jalan koukkuun ja toisen sen päälle niin et kipeä kohta venyy, sattu aika paljon mut on ainakin minulla auttanut. Pian kyllä pitää keksiä joku toinen asento venyttää kun maha tulee tielle. :LOL:
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua - jouluhässäkkää ja muuta kiirettä! Nyt olenkin sitten ollut joulusta asti kipeänä. Kurkku aivan sairaan kipeä, nokka vuotaa ja nukkumaan mennessä alkaa hillitön yskiminen. Ja kun tuo lääkintäkin on aika rajoitettua raskausaikana niin eipä ole kyllä häävi olo!

Kateellisena täällä katselen teidän ihania masukuvia ja juttuja liikkeistä. Täältä ei löydy noihin aiheisiin oikein mitään kerrottavaa. Tavalliset housut menevät jalkaan eli mahaa ei juurikaan ole ja liikehdinnästä ei tietoakaan! Ultrassa todettiin että istukka on etuseinässä ja kun ensimmäinen raskaus on kyseessä, niin ehkä saan vielä odotella muutamia viikkoja... mutta kun tahtois jo NYT :LOL:

Me vietämme uuden vuoden ystäväpariskunnan luona. Heillä on 5 kuukautta vanha poika, joten tiedossa on rauhallista illan viettoa. Ja raketitkin näkyvät hienosti ihan sohvalta katsoen kun he asuvat kerrostalossa.

Seuraava neuvola meillä on 10. tammikuuta ja siitä sitten seuraavalla viikolla onkin jo varattava aika rakenneultraan. Kiva päästä taas kattelemaan nasun menoa ja josko sieltä sitten jo paljastuisi se sukupuolikin... Meillä mies ei halua tietää etukäteen ja itse taas haluan - saa nähdä miten sumplimme tuon asian ultrassa :)

NASU-masu 17+6

(piti oikein miettiä milläs viikoilla nyt mennään kun ei ole pitkään aikaan niitä mihinkään kirjoitellut... ;) )
 
Hei kaikille!
Täällä joulu sujui rauhallisesti, ja vuoden vaihdekin on tarkoitus viettää ihan oman perheen kesekn kotosalla. Yksi pieni raketti pakkaus on tytöille ostettu, että aavat katsella.

Mulla onkin rakenne ultra jo tammikuussa, 22 päivä, odottelen innolla! Masu ei oo pahemmin kasvanut, semmoinen pieni kumpu alavatsalla on, muttei näy päällepäin vielä. -ja hyvä niin, sillä emme ole vieläkään kertoneet vauvauutisia kenellekään. En tiedä miksi, mutta kertominen ei vain tunnu jotenkin ajankohtaiselta.

Mulla on supistellut aika paljon, ei se niin kipeää tee, mutta koko vatsa menee ihan kovaksi, ja tuntuu, ettei voi liikkua. Supistus kestääkin aika kauan, pitää ihan rauhassa maata, ja osottaa, että menee ohi. Noita siis tulee lähinnä makuulla ollessa, etenkään selällään ei kestä maata yhtään.

Mulla on myös vielkin huimausta, sekä joululahjaksi sain hirveät lonkka- lantio ja selkökivut. Vatsaa myös pingottaa niin, että on pakko usein vain heittäytyä maate, jalkeilla ei kertakaikkiaan jaksa olla, kun vihloo ja kolottaa jokapaikkaa.
Ilmeisesti kolmas perättäinen raskaus vaatii veronsa; tunnenkin kyllä vanhentuneeni yhen 50 vuotta näiden raskausviikkojen aikana...

Valitettavasti myös herään öisin, enkä saa enää unta, joten olen viimeisen viikon ajan nukkunut vain 2-3 tunnin yöunia. Hermot ovat koetuksella öisin sängyssä pyöriessä, mutten kyllä päivisin tunne itseäni väsyneeksi.

Hieman pelottaa, kuinka vaivaisesti raskausaika jatkuu. Olen kyllä täysin pulassa, jos kivut ja supistelut yltyvät, kun on 2 pientä lasta, läjä eläimiä ja kotityöt puiden ja veden kantoineen hoidettavana. Toki mies auttaa, mutta mieskin on päivät töissä...


...se siitä juoulurauhasta: äsken alkoi korviavihlova kirkuna, ja säntäsin katsomaan, taasko muksut on toistensa kurkuissa kiinni. Esikoinen oli sotkeutunut nukenvaunuistaan joulukuusen koristenauhoihin, ja koko kuusi oli kaatunut, jalkoineen päivineen. Koristeita ja havunnneulasia oli iloisesti ympäri huonetta, esikoinen (2v) seisoo katuneen kuusen vieressä vaunujaan kiskoen ja huutaa kuin palosireeni. Kuopus (1v) taas innoissaan on tarrannut kuusen koristeisiin kiinni, ja kiipeilee kuusen päällä.... :headwall: )

T. Huiskahäntä 17+5 (tai sinnepäin)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NASU-masu:
Heipsan pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua - jouluhässäkkää ja muuta kiirettä! Nyt olenkin sitten ollut joulusta asti kipeänä. Kurkku aivan sairaan kipeä, nokka vuotaa ja nukkumaan mennessä alkaa hillitön yskiminen. Ja kun tuo lääkintäkin on aika rajoitettua raskausaikana niin eipä ole kyllä häävi olo!

Kateellisena täällä katselen teidän ihania masukuvia ja juttuja liikkeistä. Täältä ei löydy noihin aiheisiin oikein mitään kerrottavaa. Tavalliset housut menevät jalkaan eli mahaa ei juurikaan ole ja liikehdinnästä ei tietoakaan! Ultrassa todettiin että istukka on etuseinässä ja kun ensimmäinen raskaus on kyseessä, niin ehkä saan vielä odotella muutamia viikkoja... mutta kun tahtois jo NYT :LOL:

Me vietämme uuden vuoden ystäväpariskunnan luona. Heillä on 5 kuukautta vanha poika, joten tiedossa on rauhallista illan viettoa. Ja raketitkin näkyvät hienosti ihan sohvalta katsoen kun he asuvat kerrostalossa.

Seuraava neuvola meillä on 10. tammikuuta ja siitä sitten seuraavalla viikolla onkin jo varattava aika rakenneultraan. Kiva päästä taas kattelemaan nasun menoa ja josko sieltä sitten jo paljastuisi se sukupuolikin... Meillä mies ei halua tietää etukäteen ja itse taas haluan - saa nähdä miten sumplimme tuon asian ultrassa :)

NASU-masu 17+6

(piti oikein miettiä milläs viikoilla nyt mennään kun ei ole pitkään aikaan niitä mihinkään kirjoitellut... ;) )
Meilläkin tuo sukupuolen kysyminen mietinnässä. Itse haluaisin tietää tulokkaan sukupuolen, mutta mies hieman hannaa vastaan. :|
En sitten tiedä, että kysytäänkö...vaikkakin täällä ei edes kaikki ultraajat sitä suostu kertomaan vaikka näkisivätkin...
 
Hei vaan kaikille!

Täälläkin odotellaan masun asukkia syntyväksi kesäkuussa. Toisen lapsemme la on 14.6. Kaikki on ok, paitsi välillä on pakko tunkea pää vessan pönttöön, jos ylipäätään olen hereillä. Mutta kai se tästä. On vaan niin erilaista, kun vertaan edelliseen raskauteen, jolloin olin elämäni kunnossa ja olisin voinut vaikka maratoonin juosta vielä viimeisilläni. ( Olisipa muuten ollut sekin näky :LOL: ) Nyt en viitsis edes 100m kävellä. Yhden päivän kun on pirteä, on vähintään kaks päivää koomassa...

-Maamuska 16+0-
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Hei vaan kaikille!

Täälläkin odotellaan masun asukkia syntyväksi kesäkuussa. Toisen lapsemme la on 14.6. Kaikki on ok, paitsi välillä on pakko tunkea pää vessan pönttöön, jos ylipäätään olen hereillä. Mutta kai se tästä. On vaan niin erilaista, kun vertaan edelliseen raskauteen, jolloin olin elämäni kunnossa ja olisin voinut vaikka maratoonin juosta vielä viimeisilläni. ( Olisipa muuten ollut sekin näky :LOL: ) Nyt en viitsis edes 100m kävellä. Yhden päivän kun on pirteä, on vähintään kaks päivää koomassa...

-Maamuska 16+0-
Tervetuloa joukkoon! :wave:
Toivotaan, että olosi alkaa pian helpottamaan!
 
heippatimoi. :wave:
tulin piiiitkästä aikaa tännekin jtn kirjotteleen. kiirusta ja kaikkee ollu.
mun LA aika on siis siirtyny 20.6. np-ultrassa kun käytiin ni kaikki oli hyvin ja kaveri kovin liikkuvainen.
nyt on EHKÄ pieniä liikkeitä hyvin satunnaisesti tuntunu. sellasia hivellyksiä ja kuplintaa lähinnä.
nyt on alkanu se vaihe et en tunne ollenkaan olevani raskaana.

sylis ja pähkinä 16+0
 
joulu oli ja meni ja lapset saivat ne lahjat mitkä on halunnutkin..
sukuloimaankin lähdettii joulupäivänä ja oltiin anoppilassa yötä.seuraavana päivänä piti lähteä kotiin,mutta nuorimman kummit halus meidät väkisin heille saunomaan ja yökylään =) noh tämä mamma viettikin koko tapaninpäivän illan kamalassa migreenissä vasta kolmen panadolin ja puolentoista tunnin unien rätin kanssa ja sauna tekivät tehtävänsä,mutta aikaa siihen kului sellaset 5h koko kärvistelyyn :/ .äippäpolillekin soittelin että mitä voin tehä kun koko ajan oksetti,mutta mitään ei tullut..todella kamala olo ja tuollainen migreeni ollut viimeks poikaa odottaessa. :x

huomenna onkin jo uus vuosi ja sitä vietetään ihan kotosalla lasten kanssa.ammutaan raketit ja herkutellaan ittemme ihan ähkyiksi asti :D

muuten ei ole olossa tapahtunu mitään erikoisen muutosta,paitsi nyt oon huomannut että metwursti tuoksastaa nokkaa tosi kamalalle :x
rakenne ultraankin pitäisi varata aikakin ja samalla sinne 4d ultraan kerta otetaan nyt se sukupuoli selville :D turvakaukalon olen jo hommannut ja uus patja tarvisi pinnikseen kävästä jyskistä katsomassa.kaksostenrattaat on jo,mutta otan tohon pihalle vielä toiset vaunut mihin saan vauvan nukkumaan.sitterikin on hakusessa..

mutta nyt huudellaan äitiä vessaan.. :wave: :wave:

T.tuire ja mini 15+2 (jo :eek: ) :heart: :heart:
 
Inhottaa kun tietää, ettei kakki ultraajat kerro tuota sukupuolta rakenneultrassa vaikka sen näkisivätkin :/ Haluttais niin kovasti tietää, eikä oikein meinais löytyä varoja tuohon 4D ultraan. Toivottavasti ipana ois iha haarat levällää, ettei ainakaa se ois syynä siihe ettei saatas tietää :D mut tosiaan siihen on vielä aikaa -_-
 
Ihanaa, täällä alkoi sataa lunta!! Johan sitä on odoteltukin. Kun vaan nyt tulis oikein kunnolla, että pääsis tämä mamma vielä hiihtämään...

Mulla on niin paikat jumissa, kun oon istunut tapaninpäivästä lähtien melkein koko ajan esikoisen kanssa kotona. Hänellä oli sitten kolme päivää 40 asteen molemmin puolin kuume ja hätähän siinä tuli. Lääkärissä ei löydetty mitään ja mikään lääke ei tepsinyt kuumeeseen. Ja nyt sitten oli yksi kuumeeton päivä välissä ja tänään kauheet näppylät eli vauvarokkoahan tuo sitten onkin. Hyvä, kun selvis!

ikionnellinen:täällä myös jomotusta alaselässä ja -vatsalla. Mä luulen, että tuo vatsa alkaa nyt vihdoin kasvaa. Ja rinnat kanssa..mitä oon odotellutkin. Esikoisen imetys kutisti mun rinnat ihan minikokoon, olis ihana taas saada kunnon melonit!! :LOL:

Uutena vuotena olis tarkoitus olla pitkästä aikaa oikein kotosalla ja olla vaan kaikessa rauhassa. Raketit on vielä kaupassa, mutta sapuskaa on kaapit pullollaan.

Nyt mä meen hetkeksi lepäämään!

pupukana 15+1
 
Hei :wave:

17+0 täys tänään :heart:
Eilinen meni ihan penkin alle, mulla oli hirveä migreeni :'(
Kärsin sängyssä maaten ja ukko kanto mulle panadolia
laitto äitinsä tuomaan sitä aivan erikseen,
sit se istu sängyn vieressä ja silitteli
vaikka sen kaverit istu meillä.
Lopulta se päätti et jätkät sai lähteä meiltä
kun mun pää oli niin kipeä... en kyl pyytäny niitä lähteen,
mut ukosta niin oli hyvä... suloinen.. :heart:
Oon ollu hemmetin väsyny,
kun nää pyhät nyt on menny vähä
äijillä ryypätessä... sinänsä oon miettiny
et mitä se mua liikuttaa istuuko ukko kaljoissa
vai selvänä, mutta jotenki se ottaa omaan kuulaan
ku pitää selvänä kuunnella niitä "Hemmetin-hauskoja-juttuja"..
Onneksi arki alkaa kohta! :)
Mä uskon muuten et tunsin liikkeitä
nyt on parina päivänä tuntunu ihan pieniä
semmosia "tökkäsyjä" masussa :heart:
Uskoisin suuresti niiden olevan liikkeitä?

Mutta nyt mä meen lepäilemään kanssa!
Ja ai nii venlalla ihana masu!!

Vivvi+Puh-muksu 17+0
 
Ihanaa, Sydänkäpynen ja muut mussukat! Löysinpäs teidät. Oon viimeks käyny lukemassa mammasivuja marraskuun alussa enkä ollut enää löytää oikeelle palstalle :D

Tekstiä on tullut niin paljon, etten kykene kaikkea lukea, mut onnellista joskin vähän tuskaistakin odotusta aistittavissa aalloilla... :heart: Itsellä kolmen kuukauden kokopäiväinen ellotus loppui melko seinään ja nyt nousee oksu kurkkuun enää hampaiden harjauksesta... Väsymyskään ei oo enää laisinkaan niin paha; ajoittain silti tuntuu, et voimat loppuu just siihen.
Issias ei oo vaivannut, mutta jaloissa on kylläkin hermosärkyä, onks muilla? Siihen ei taida pahemmin auttaa mikään.

Tässä nyt lyhyet kuulumiset, että tiedätte munkin olevan edelleen mukana B) Ja Sydänkäpynen, vaihtaisitko mun LA:ksi 25.6. kun päivittelet? Kiitos!

Hyviä ja paisuvia oloja kaikille!

Helmi mammaksi & Chichi/Raimo
 
Mulla on myös iskiaskipuja pakarassa ja alaselässä. Parhaiten auttaa kun venyttelee joka ilta. Eli viltti lattialle ja siihen pötkölleen, toinen jalka koukkuun ja toinen koukussa ristiin sen päälle ja sitten käsillä kiinni taaemmasta jalasta. (saitkohan tuosta mitään tolkkua...) ja kaikki muutkin pakaravenytykset on hyviä. kannattaa hakea vaikka googlesta kuvia sanalla pakaravenytys, jos mun selitys ei oikein auennut.. heh. :LOL:

).( Mut täällä masu kasvaa, musta tuntuu et se on viikon aikana plumpsahtanu oikein kunnolla esille! Kovasti liikkeitä odottelen ja tunnustelen, vielä ei ole kuulunut mitään... Saatiin joulupukilta muutama MAHTAVA vauvakirja, joita olen innolla lueskellut ja nyt osaan KAIKEN mitä pitääkin vauvaa hoitaessa :p

En malta oottaa et saan nyytin käsiini!

=)

Hyvää uutta vuotta kaikille! Ainakin mulle se tulee olemaan elämän mullistava vuosi - toivottavasti positiivisessa mielessä. Voimia ja piristystä: kohta alkaa kevät! Mahtavaa!!! :D

-ElinaMaria ja eskomarjatta (rv 15+3)
 
KIITOS ElinaMaria vastauksesta! Tuo venytys on tuttu jumpasta, eli selityksestä sai kyllä hyvin selvän.
Itselläni ei onneksi ainakaan vielä ole selkävaivoja, tässä pakarassakin on ihan tarpeeksi. Täytyy ruveta enempi venyttelemään jäykkiä jäseniään ja toivoa että helpottaisi.

Onnenpotkuja kaikille vuoteen 2008!!!
 
Täällä myös oli issiasvaivoja viime raskaudessa ettei töissä voinut olla aina välillä. Sattui niin paljon istuminen ja työ kun on istumatyötä.. nyt on ollut myös joinan päivinä ja töihin pitäisi palata loppiaisen jälkeen joten saas nähä. Täytyy ruveta venyttelee noita pakaralihaksia lisäksi, olen yrittänyt muistaa kävelylenkkien jälkeen venytellä reisilihaksia kun niitäkin joskus öisin vetää.. :whistle:

Kohta lähdetään ajelee veljen luokse uutta vuotta vastaanottamaan, siellä veljen kolmella 10 - 13 v. pojilla kuulemma jo sormet syyhyää koska pääsee paukuttelemaan, ja niitä raketteja kuulemma piisaa.. kiva nähdä esikoisen reaktio ilotulitukseen, viime vuonna joulun aikoihin alkoi nukkumaan yöt 11 h heräämättä ja nukkuikin aaton sitten (oli vain 3 kk). =)

Onnellista vuotta 2008 kaikille! :wave:

 
Hyppäisin minäkin kyytiin :) entuudestaan meillä kaksi poikaa kohta 7 vuotta ja nuorempi 1v 1 kk. Laskettu aika 16.6. gestatoodiabetes minulla ollut edellisissä raskauksissa ja sempä vuoksi sokereita seurailen jo nyt. Ja kaks tulee olemaan synnytys paikkana mikäli kaikki menee hyvin.
-Ansku rv 16+1-
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Hei vaan kaikille!

Täälläkin odotellaan masun asukkia syntyväksi kesäkuussa. Toisen lapsemme la on 14.6. Kaikki on ok, paitsi välillä on pakko tunkea pää vessan pönttöön, jos ylipäätään olen hereillä. Mutta kai se tästä. On vaan niin erilaista, kun vertaan edelliseen raskauteen, jolloin olin elämäni kunnossa ja olisin voinut vaikka maratoonin juosta vielä viimeisilläni. ( Olisipa muuten ollut sekin näky :LOL: ) Nyt en viitsis edes 100m kävellä. Yhden päivän kun on pirteä, on vähintään kaks päivää koomassa...

-Maamuska 16+0-
Meille ootellaan kolmosta ja huomasin et meillä on sama la. Eli 14.6.2008 =)

 

Yhteistyössä