***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

niin, strategiset mitat unohtui: pepusta päähän mittaa viikoilla 12+0 tasan 6 cm. LA ei muuttunut, vaan säilyi 30. kesäkuuta. Säilyy rapuna :) mies oli huolissaan ettei siitä vaan tulisi kaksosta :LOL: täytyy pitää jalat ristissä loppuodotusajan
 
Venlalla ihana masu :heart:

Huomenia vaan!

Mä oon ollu reipas ja siivosin koko kämpän
klo 7-9... varmaan iskee väsymys.
Mutta ei ainakaan vielä...

Paino ei nouse taas kävin aamulla
puntarissa ja edelleen 67kg...
Masu se vaan pullistelee.
Viikko vielä ja joulu on ovella...
saa jouluruokaa =)

Uutta kuvaa lisäsin.


Vivvi+Puh-Kuoma 15+1
 
Ihania masu kuvia teillä :heart: Minusta on kovasti alkanut tuntumaan ettei minun mahani pömpötys ole muuta kuin läskiä.. No kai sekin joskus sitten kauniisti ja kunnolla pyöristyy, kun kerta masussa asiat on kuitenkin kunnossa. Kumpa joulu tulisi pian niin pääsisi lomalle! Väsyttää niin kovin.

Menhit + Ella-Viljami rv 15+6
 
Ihania ultrauutisia!!
Venla ja Vivvi aivan ihanat masut teillä!Mullakin alkaa pikkuhiljaa masu näkymään,pitää ottaa kuva jossain vaiheessa.

Mä kokeilin tehdä ekaa kertaa imellettyä perunalaatikkoa :p tai sit :x saas nähdä kun parin tunnin päästä sen otan pois uunista...

Bamse 15+3
 
giia
Saakos vielä yksi uusi ilmottautua mukaan? Laskettuaika on 5.6 ja esikoista odotan. Tosin kaksi alkuraskauden keskenmenoa on takana. Ensimmäinen sattui viime tammikuussa ja toinen heinäkuussa. En ole aikaisemmin uskaltanut mihinkään odotusketjuun alkaa kirjoittelemaan, kun on ollut vaikeuksia uskoa, että tämä raskaus kestää. Nyt on kuitenkin viikkoja jo 15+3 ja kolme kertaa ultrattu ja tänään kuunneltiin sydänäänet, joten keskenmenon riski on todella pieni.

Giia 15+3
 
Heippa kaikille!

Oon ollu koko päivän yhtä hymyä. Ultrassa tänään kaikki hyvin. Vauva oli ihana ja imeskeli peukaloa, puristeli napanuoraa ja hörppi lapsivettä. Ihanaa katseltavaa. Niskaturvotus oli 1,5mm ja pää-perämitta 7,7cm. Elikkäs iso oli ja LA siirtykin aikasemmaks. Eli nyt laskettu aika 18.6. Ainut huono juttu on se, että tiedän milloin ovulaatio oli. Eli lapsi ei ole voinut saada alkuaan yhtään aikaisemmin kuin menkoista voi päätellä. Lapsi on siis ISO. Ainakin vielä. Toiset lapsethan yleensä syntyy aikasemmin kuin esikoiset, joten kai se kohilleen osuu. Esikoinen oli aika pieni, alle 3 kiloa. Ehkäpä tämä toinen on sitten jättiläinen.

Tänään on ollutkin oikein ultrapäivä tässä ketjussa. Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille.

emilija ja pönkä 13+5
 
Hei kaikki! ja tervetulotoivotus uusille tulijoille minunkin puolestani :flower:

Täällä vatsa senkuin kasvaa. Olin tuossa kokonaisen viikon pahoinvoimatta, vau! Mutta mutta.. eilen meni syömiset jouluostosten takia niukille ja kotiin tullessa oli niin kiljuva nälkä että ahdin itseni sitten ihan tuhannen täyteen. Mikäpä muu siitä seurasikaan kuin täysi tyhjennysrumba. Tänään onneksi ollut taas parempi olo. Jospa se tästä.

Mukavia ultrakuulumisia useilla, hyvä homma :heart:

Sitähän minun piti kysäistä, että olettekos jo tunteneet liikkeitä? Minä niin jo luulen välillä tuntevani. Illalla ja aamulla nukkumaan mennessä/ herätessä ihan oikealla alhaalla on sellainen elohiiren tapainen tunne. Oikeastaan se tuntuu siltä kuin hiiri puhaltelisi ilmakuplia. Voiko se olla meidän vauva kuka siellä möngertää? Siskoni sanoi tunteneensa näillä viikoilla samanlaista kutitusta. Nyt siis viikkoja 15+0.
voihan se olla että oma mielikuvitus vain haluaa tuntea suolen pyöräytyksetkin vauvan liikkeinä.

:LOL:
Viikko jouluun, ihanaa!
Mulla tosin koko ajan mielessä etten saa syödä kaloja ja silliä :headwall: , surettaa.
-Kylli ja vaavi 15+0- :wave:
 
emilja, täällä sama juttu! Pallopääki on ihan liian iso. Tai siis la:ta aikastettiin viis päivää, vaikka mä ihan takuuvarmasti tiedän milloin oli ovulaatio (testasin nimittäin 2 viikkoa :ashamed: ). Ja meillähän tää on vasta eka... Osaisko viisammat kommentoida?

Sellasta oon myös miettiny, et kuinka periytyväistä kaikki raskauteen liittyvä on? Meijän äiti nimittäin sai ensimmäisen 17v:nä ja toisen 22v:nä (saman ikäsenä ku mä (toivottavasti!) tän ekan maailmaan pukkaan ) ja molemmat n 3 viikkoa ennen la:ta! Onkohan tommoseen taipuvuus perinnöllistä? Ku monestihan joku taipumus voi olla periytyvä, vaik ei itse tauti/tila (ym.) oliskaa. Ymmärsköhän kukaan?

Onks muut huomannu, et ku tuli vauva mahaan, putos aivot päästä? ;) ei toimi muisti, ei puhekyky, ei o enään minkään tasosia lingvistisiä taitoja (ja mä oon muka kakskielinen - hah!), ei kordinaatiokykyä jne.

Ja vielä tervetuloa giialle! Onks ihan oikee nimi, vai nimimerkki, jos saa udella?




 
Iltaa!

Ultra kuulumisia täältäkin. Hyvin liikkuvainen kaveri oli :heart: näytti kun ois nyrkkeillyt ylöspäin =) Niskaturvotusta oli 1,7mm säikähdin sitä aluksi kun esikosta oli vain 0,4mm. Lääkäri kuiten vakuutteli että on ihan normaalissa rajoissa. Mittaa oli 59,7mm Hurjaa kuinka pieni, mutta silti jo jalat ja kädet.

Vieläkään ei näy maha pullottavan :headwall: On se kun haluais ison mahan ja yleensä sitä "lihomista" kammotaan :D

katbe 12+3
 
Mekin käytiin tänään niskapoimu-ultrassa. Jouduttiin käymään yksityisellä sillä täällä Oulussa tarjotaan tänän vuonna vaan rakenneultra, vuoden alusta muuttuuu niin, että tarjotaan pelkkä nt-ultra. Ultrakuvien laatu oli kyllä aivan omaa luokkaansa ja saatiin mukaan 14 kuvaa. Yksi kuvista oli 3D-kuva jossa näkyy piirteet aika selvästi. Lääkäri laski kaikki sormet ja varpaat, tarkisti aivot, selkärankan, vatsanpeitteet, napasuonet jne. Niskaturvotus oli 1,9mm kuulemma ihan normaali. Istukka sijaitsi takaseinässä alhaalla. Pää-perämitta oli 71mm joka vastasi viikkoja 12+5. Syke 164, tällä kertaa vauveli nukkui ja se piti herätellä yskimällä :heart: :LOL: Oli se kyllä ihmeellinen ja vaikuttava näky :heart: Tässä yksi kuva ultrasta jos onnistun sen linkittämään. [/img]
 
:wave: Myös meillä oli np-ultra tänään ja voi elämä, että vauva olikin liikkuvainen tapaus :heart: Ei esikoinen yhdessäkään ultrassa noin vauhdilla liikkunut... Kokoajan heilutteli käsiään ja oikoi jalkojaan ja käänsi kylkeäkin kätilön sanallisesta käskystä - hyvin koulutettu tapaus B) Kaikki siis kunnossa, LA pysyi samana, vaikka alkuraskauden ultrassa lääkäri veikkailikin 3pv "nuoremmaksi". Mukaan saatiin muistoksi kaksi kuvaa :heart:

Hulda rv 13+0
 
Tosi hyvän kuvan ootte saaneet NeitiA! :heart:

Täällä nyt viikkoja 13+3 ja masu on alkanut vähän kasvaa, tosin mustakin tuntuu, että se on vaan läskiä, mikä sieltä puskee. :ashamed:
Mammahousut oon jo ottanut käyttöön, kun muut tuntuu puristavan. Mulla maha tuppaa esiin kauheen ylhäältä verraten teitin masuihin. Musta se on aina ennenkin alkanut kasvaan niin ja neuvolassa on vaan sanottu, että ei se nuin kasva, kun se kasvaa tuolta alhaalta... mistähän tämä nyt sit johtuu? Nyt en tosin oo asiaa kysellyt, kun neuvolan täti on uusi, mutta mietin, että voisikohan se jotenkin liittyä kohdun sijaintiin tms.?

Eilen oli viimonen lattaritunti tälle vuodelle, enkä taida enää ensi vuoden puolella jatkaakaan. Muuten menee ihan hyvin, mutta nopeet hypyt ei enää tunnu mukavilta! :|

 
Mahtava ultrakuva NeitiA =) On se tosiaan hurjaa miten se näyttää niin ihmiseltä jo vaikka kokoa ei ole paljon mitään :heart: Tunne omaan lapseen vahvistuu että kappas, siellähän se meijän iivari-alma onkin ;)

On:tänään menossa 13+6 ja ekaa kertaa tunsin pientä liikettä masussa :p :)

Di ja nuttu
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Eilen oli viimonen lattaritunti tälle vuodelle, enkä taida enää ensi vuoden puolella jatkaakaan. Muuten menee ihan hyvin, mutta nopeet hypyt ei enää tunnu mukavilta! :|
*takertuu pikkuseikkoihin ;) * Harrastatko ihan "oikeita" lattareita vai Latinobiciä? Itse hurahdin Latinobiciin vuosi takaperin ja siitäasti on tanssittu - tosin nyt syksyllä huomattavasti vähemmän, kun oli niin mahdottoman paha oloa. Keväällä meinasin vielä tanssimaan lähteä, kurssi kestää maaliskuulle ja sen jälkeen vaihdan mammajumppaan :LOL: Kovasti tekisi mieli päästä tanssimaan ihan oikeita lattareita, täällä meillä ei vaan kunnon tanssikoulua ole, joutuu tyytymään vähän-sinne-päin :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hirsimökin Hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Eilen oli viimonen lattaritunti tälle vuodelle, enkä taida enää ensi vuoden puolella jatkaakaan. Muuten menee ihan hyvin, mutta nopeet hypyt ei enää tunnu mukavilta! :|
*takertuu pikkuseikkoihin ;) * Harrastatko ihan "oikeita" lattareita vai Latinobiciä? Itse hurahdin Latinobiciin vuosi takaperin ja siitäasti on tanssittu - tosin nyt syksyllä huomattavasti vähemmän, kun oli niin mahdottoman paha oloa. Keväällä meinasin vielä tanssimaan lähteä, kurssi kestää maaliskuulle ja sen jälkeen vaihdan mammajumppaan :LOL: Kovasti tekisi mieli päästä tanssimaan ihan oikeita lattareita, täällä meillä ei vaan kunnon tanssikoulua ole, joutuu tyytymään vähän-sinne-päin :/
Kyllä se kai ihan lattareita on. =)
Ihan alkeiskurssilla olen.
Se on sellainen kiertävä "koulu", lisätietoja pitäisi olla sivuilla: www.latinos.fi
Meillä on hirmu hyvä opettaja ja jotain on jäänyt oikein mieleenkin. :whistle: Saas nähdä, jatkanko sitten taas, kun "palaan normaaliin". Pari lippua jää harmittavasti käyttämättä nyt tän masun takia... :| Taidan koittaa vaikka myydä ne tai sitten menen mukaan vielä ensi vuoden puolella silleen puoli teholla. :D

 
NeitiA:lla on kyllä ihana ultrakuva! Ja mukavankokoisia masujakin löytyy.

Itsekin jo vilkuilin parien äitiyshousujen perään, jotka tuonne kaappiin on esikoiselta jäänyt. Ne näyttää niin isoilta, että täytyy ensin hankkia jotkut välikokohousut sitten, kun ei enää farkut mene jalkaan.

Meillä oli myös tänään np-ultra. Kaikki on masussa hyvin. Np oli 1,3 mm ja pp-mitta 68 mm. LA:ta ei tarvinnut muuttaa, vaikka ekalla neuvolakerralla ultralla terkkari oli sitä mieltä, että masuasukki olis ollut viikkoihin nähden pienempi.

Rakkapanuu ja Hirsimökin Hulda : Mä oon miettinyt kans, että kuinka rankkoja hyppyjä sitä enää uskaltaa tehdä jumpissa. Nyt alkaa jo vähä tuntua pienistäkin hypyistä. Kai sitä vaan pitää tarkkailla tuntemuksia...Meilläpäin ei noita mammajumppia oo yhtään tarjolla, mikä harmittaa...

Pupukana 13+2
 
Tosi ihana ultrakuva!!!...ja tosi ihania masuja!!!...mulla alkaa nyt kanss näkymään tuo vatsa...mutta mulla kanss jonkinverran on pehmusteita jo omasta takaa...ni ei se viel ihan näytä vauvamasulta...mutta pian!!

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

 
Mites muut joko ootte kertoneet sukulaisille, ystäville, työkavereille masuasukista? Minä oon kertonut muutamalle kaverille, työkaverit tietää kaikki on ollut pakko sanoa. Kummankaan vanhemmat meillä ei vielä tiedä mitään. Nyt aattelin uskaltaa jouluna kertoa. Meillä on sitten myös toinen uutinen kun mies kosi viikonloppuna sitäkään vanhemmat ei vielä tiedä :LOL:

Rupesin eilen vielä tarkemmin lueskelemaan nuita papereita mitka saatiin ultrasta ja siihen lääkäri oli kirjoittanut, että pää-perämitta vastasi viikkoa 13+2 (eilen) tänään olis siis 13+3, laskettua aikaa ei kuitenkaan muuttanut. Neuvolaan mukaan mulla olisi menossa 12+6 viikot tällä hetkellä.
 
Huomenta.

Kuulin tänään hyvin hyvin ikävän uutisen,
Kummipoika on mahataudissa, eli siis pian ollaan kaikki... :/
Ei hemmetti mä en jaksa...
Ei huvita yhtään alkaa oksennella ja maata kipeänä... ugh!
Mä jo kielsin kummipojan sisaruksia tulemasta meille
ja se kielto pitää jouluun saakka.
Mä viime jouluna makasin oksennustaudissa monta päivää
ja se on edelleen tuoreessa muistissa.
Ja kaiken lisäksi mä oksensin mielestäni riittävästi
raskauden alussa... :|

Viime yönä tuli sitten nukuttua melkein 12h.
Ukko oli loukkaantunut, ku kotiin tullessa menin
suoraan nukkumaan.. Aamulla nukuin pommiin.
Mulla vaan oli törkeä olo illalla ja menin sänkyyn,
seuraava herääminen aamulla...
tai kävin mä yöllä vessassa... ihanaa se on alkanu
yöravaaminen.

No toivotaan et selviän ilman mahatautia. =)

Vivvi+Puh 15+2 :heart:
 
NeitiA onnea kosinnasta :flower:

Meillä nyt kerrottu oikeestaan kaikille, viimeset sukulaiset saa tietää tulevasta kun saavat meidän joulukortin :) Saa nähä mitkä on reaktiot ja kui monta puhelinsoittoa tulee kun nuo saavat :D

Omasta olosta ei vieläkään ihmeitä...ällötys vaan jatkuu, mutta siihenkin jo aikas tottunu. Saa nähä ens vkolla neuvolassa, että onks paino noussu taas vai onko laskenu ku ei pahemmin tuo ruoka mee alas.

Hande ja Pikkanen 14+6 (jos en väärin laskenu)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Onks muut huomannu, et ku tuli vauva mahaan, putos aivot päästä? ;) ei toimi muisti, ei puhekyky, ei o enään minkään tasosia lingvistisiä taitoja (ja mä oon muka kakskielinen - hah!), ei kordinaatiokykyä jne.
Tuo on muuten ihan tieteellisestikin todistettu. Eli naisen aivot oikeasti hidastuu raskauden aikana. Samoin kuin älykkyysosamäärä laskee jokaisen raskauden myötä, ja erityisesti jos on poikalapsia niin sitten vielä enemmän.

Olen työssäni huomannut ihan saman, että kielihommat on yllättävän hankalia. Olen siis tutkija ja työssäni käytän toisena kielenä englantia ja se on mennyt ihan huomattavan huonoksi lähiaikoina. Toivottavasti tilanne sitten joskus korjaantuu. Muistelisin, että esikoisen kanssa muisti ym. aivotoiminnot palasi "normaaliksi" vasta n. vuosi synnytyksestä, mutta siihen varmasti vaikuttaa yövalvomiset ym.

Muuten olo ihan normaali, mahan kasvua ei juurikaan huomaa (eli ei voi ottaa nättejä massukuvia), koska tuota "esikasvatusta" on sen verran liikaa...

Ja meillä ihan kaikki tietää jo! On tienneet jo pitkään, kun olen aika huono pitämään omia asioitani pelkästään omana tietonani... :LOL:

Kata rv 14+5
 

Yhteistyössä