***Kesäkuun Vauvat 2008***joulu=)

Lääkärineuvolassa on nyt käyty; pissa ja paineet oli ok. paino mulla oli laskenut reilut 2 kiloa. Sisätutkimuksssa kaikki oli ok.
:heart: sykettä ei lääkäri meinannut millään saada kuuluviin, lopulta syke -pitkän etsinnän jälken- kuului hetken, ja katosi taas. En ole mikään herkkä huolestumaan, mutta vähänhän tuo syke jäi harmittamaan. :/
+ lääkäri kuitenkin sykkeen kohdalle neuvolakorttiin piirsi.

Uusi neuvola aika on onneksi jo 14.1.

 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Kovasti olette käyneet ultrassa ja niin täälläkin. Viimeviikolla kuultiin sydänäänet ja eilen oltiíin ultrassa. Siellä se polskutteli, vähä liikkeinen tosin oli et piti vähän töniä ja yskiä että se suostui liikkumaan. Osallistuin meidän sairaalan järjestämään tutkimukseen ja sit viel lääkäri teki mulle uuden ultran kätilön lisäksi ja sitten se kyllä viutoi siellä ihan täysillä. Mies sanoi että taitaa olla aamu-uninen kuten äitinsä.. heh!
Niskaturvotus oli 0,90 eli ok ja pituus 55mm.

Kävi sitten tosiaan niin että raskaus ei olekaan ihan niin pitkällä kun luultiin ja laskettu aika + viikot muuttui parilla viikolla eli putosin nyt sit pois tästä kesäkuun jengistä kun uusi la on 3.7.2008.

Miumukka + masu 11+6
 
Miumukka: Saahan täällä hengailla vaikka la menee ohi kesäkuun :heart: :wave: Minä alunperin laskeskelin että juu toukokuussa tulee vaavi mutta eipäs oltu ihan niin pitkällä meilläkään kuin luultiin. Se on semmosta hakuammuntaa aluks :)
 
Tänään oli lääkärineuvola, missä mua tutkittiin oikein kahden lääkärin voimin. Tulihan sitten varmasti hyvin tutkituksi. Toinen lääkäreistä oli opettelemassa hommaa ja onkin sitten seuraavat kerrat lekurina. Siis sellanen just valmistunut nuorimies, kun terkkarikin on just valmistunut...Siis varmaan työnsä osaavat, mutta jotenkin sitä kaipaisi hieman kokeneempia henkilöitä neuvolaan.

Kaikki oli hyvin. Olisin jo halunnut kuulla sydänäänet, mutta katsottiin ultralla sykettä ja kokoa. Olinhan mä nyt pari päivää sitten nähnyt ne np-ultrassa ja olisin tosiaan jo halunnut kuulla sykkeet, kun en ole vielä kertaakaan kuullut. Nyt pitää sitten odotella tuonne 17.1. saakka.Huoh!

Ihanaa, pian on joulu! Ihanaa joulunodotusaikaa kaikille!

pupukana 13+4
 
Kävin maanantaina neuvolas ja täälläkin kaikki hyvin, Sydänääniä oli tosi ihana kuunnella terkkari löysikin ne heti. Pari kertaa meinas alkaa naurattaan kun pikkunen potkasi niin et doppleri "paukku" :LOL: Verenpaine oli hyvä, mut rautaa sain purkin kun taas kerran niin kuin muissakin raskauksissa hb laskussa nyt siis oli 118. Valittelin neuvolatätille siinä sit iskias vaivaani joka ilmenee aina kun teen jotakin esim siivoan, eli tällä viikolla se on ollu jatkuvaa särkyä, kun on tullu siivoiltua. Kerto et tarvittaes saa lähetteen fysioterapeutille, joka näyttää venyttelyliikkeitä, mut en ny sit kuitenkaan vielä menny.

Joku tossa oli aikaisemmin autosta kyselly niin vastannen siihen et meillä varmaan tulee takapenkillä jonkin verran ahdasta, kun tää on kolmas lapsi, vaikka suht tilava auto onki elikkä Volvo xc 90, takana sivuilla on isofix kiinnikkeet niin varmaankin vauva menee jommalle kummalle reunalle ja sit isoin eli silloin 4,5 v menee keskelle pelkän korokkeen kanssa, en usko et turvavyöistuin kokonaisuudessaan mahtuu siihen kun keskimmäisellä on reunassa tavallinen turvaistuin kasvot menosuuntaan. No pitää katsoa tilannetta sitten kun saadaan turvkaukalo systeemi hankittua.

Mukavaa joulunodotusta kaikille, mä tossa juuri ennen kirjottamistani sain kaikki lasten joululahjat paketoitua ja hoksasin et taas on liikaa tullu ostettua, vaikka ei pitäny.

rv 15+1
 
Huomenta kaikille. Ihanaa kun ton esikon on saannu pois vaipoista. Nyt viikon ollu ilman univaippoja ja kuivana on pysyny, paitsi kun oli kuumeessa, niin pissi tuli housuun. Nyt sentään heräs kun oli märkä, mitä se ei syksyllä tehny :( No eipä oo enää kesällä kahta vaippalasta, onneks. Se olikin meiän tavote ja nyt on tavote saavutettu.

Tosta kuukausipinosta, mihin kuuluu ja mihin ei. Minäkin varmaan kuuluisin huhti- tai toukokuisiin, kun ei tää raskaus oo menemäs kuulemma loppuun asti missään nimessä :( Mut täytyy ajatella positiivisesti ja ottaa vastaan mitä tulee. Kunhan huhtikuun puolelle pääsee, niin sit on jo hyvin rv30+ eikä tarttis lähtä Hesaan synnyttämään. Ja olis jo Taunollakin paremmat mahollisuudet. Nää jutut pyörii koko ajan mun päässä ja kaikille siitä puhunkin. En tiiä onko hyvä, että avoimesti puhuu tollasia "pelottavia" juttuja, mut mun on pakko päästä purkamaan tai tuun hulluks.

Yleensä aattelen vaan muitten tunteita, kuten esikkoa hakiessa en uskaltanu synnyttäneiden osastolla puhua mitään vauvasta kun aattelin, että pilaan muiden äitien ihanat hetket kun kaikki oli nyyttien kanssa siinä ja itse ei tiennyt oliko oma enää hengissä :| Mut onneks kaikki meni hyvin, ei me varmaan muuten tässä tilassa oltais :) Tulipa purettua juttua....

Venla ja Tauno 16+4
 
Minkä ikäinen Venla teillä olikaan esikoinen?

Meillä on myös tavoitteena (esikoinen on vauvan syntyessä noin 1 v 9 kk) saada päiväkuivaksi, pois tutista (pääasiassa nyt vain nukahtamisessa ja vaunuissa), syömään omatoimisesti (lähinnä lusikan käyttö haltuun.. :) ) ja lasten sänkyyn. Reilun kuukauden on nukkunut nyt omassa huoneessaan pinnasängyssä. Pitäisi saada siis uuteen sänkyyn totuteltua ettei tunne vauvan "varastavan" hänen sänkyään. =)
Tekisi mieli ottaa yöksi viekkuun pinniksessä mutta kaikki nukkuu nyt paremmin.. tyttö oli monesti öisin silmät auki kuten minäkin kuunnellen miehen kuorsausta.. :whistle:

Onko muilla millaisia tavoitteita jos toinen vaippaikäinen nyt?

Nyt sen huomaa sen energisen keskiraskauden alkaneen, uni ei enää riitä edes kahdeksan tunnin yöuniiin kun kymmentäkin tuossa päikkyjen kanssa meni ja virtaa löytyy kävelylle ja siivoamiseen.. :)

 
Nyt esikko on 2v ja 10kk. Tutti ja tuttipullo+ päivävaippa läks tossa heinäkuussa. Meillä olikin toi pullo tosi RAKAS, kun ei imetyksellä ollu ollenkaan. (Sairaalassa ollessa ei voinnu tissiä antaa, kun ei tiedetty kuin paljo ois syönny, eikä jaksanu imeäkään, ja 3kk lypsettyäni meni nännit rikki :( ) 2-3vko olikin huutoa nukkumaan mennessä sellasen 3h per uni. Mut myö oltii ukon kans voittajia. Sydäntä raastavaahan se oli...

Täällä myös energiaa huomattavasti enemmän kun pari viikkoa sit. Ihan kiva kun jaksaa. Tosin kyllä sen illalla huomaa että on päivällä tehty, eikä päikkäreitä otettu. Tänään on tarkotus saada matot lattialle ja nyt on imuroitu. Pesu vielä ja sit sais puhtaat matot :D Supistelee vaan ikävästi, et täytyy piruvie levätä välillä...
 
Ja taas kun juuri eilen pääsin miehelle kehumaan, että viimeksi on tarvinnut oksentaa viime torstaina, eikös tuota tänäaamuna pitänyt pönttöä halailla :x Muuten olo on hyvä ja pirteä, olen jopa jaksanut siivotakin ihan oma-aloitteisesti :whistle: ;)

Onnea Venla kuivasta esikoisesta =) Meillä on moinen vielä tavoitteena. Tyttö osaa kyllä jo sanoa, kun on hätä, mutta syystä tai toisesta ei potalle tarpeitaan tee, pissii mieluummin potan viereen lattialle :/ Ostettiinkin nyt sellainen pöntönpienentäjä, jospa tyttö siihen innostuisi. Kunhan kesään mennessä asia olisi kunnossa, siihen olisin tyytyväinen.

Äitiäitiäiti kyseli muista tavoitteista: meillä olisi tarkoitus siirtää tyttö omaan huoneeseen nukkumaan nyt vuodenvaihteessa. Nukkuu nyt lasten sängyssä, joka on meidän sängyssä kiinni. Reilun viikon on nyt nukkunutkin ihan vain ja ainoastaan omassa sängyssään, ei ole yrittänytkään kammeta viereen pyörimään ja hyörimään. Ensin tahtoi nukkua päikkärit omassa sängyssään (ei siis suostunut olemaan vieressä) ja nyt on sitten asettunut omaansa myös öiksi. Tahtoo vaan nukkua niin levottomasti, että minä herkkäunisena en saa itse nukuttua, kun toisella puolella kuorsaa mies ja toisella ähkii lapsi. Vuodenvaihde on ollut muutenkin sellainen "etappi", vuosi sitten jätettiin yösyönnit ;)

Tuttipullon päälle meidän neiti ei ole ymmärtänyt ikinä ja tutitkin jäivät pois aika tarkkaan vuoden iässä. Ei oikein niidenkään tarkoitusta vissiin koskaan ehtinyt tajuamaan ;)

Viikonloppuna pidetään kaverin kanssa piirakkatalkoot, ahkeroidaan karjalanpiirakoita molempien koteihin :p Muuten loppuviikko ja viikonloppu meneekin siivoillessa, kaveripariskunta on tulossa kylään - siitä en ehkä ole niin innoissani, kun tiedän sen illan menevän varsin kosteissa tunnelmissa :|

Hulda rv 13+3
 
Huomenta =)

Mulla oli taas pää kipeä herätessä... no toivotaan,
että se menee pian ohi. Uskon tänä päänsäryn tulevan niskasta.
Mä huomasin eilen yhtäkkiä, että mun
itkuisuus ja "masennus" on hävinny? :D
Ei enää tuu itku niiiin helpolla ja ei mee hermotkaa
joka asiaan =) Hassua..

Mä näen aivan ihme unia.
Ne ei liity raskauteen juuri mitenkään,
mutta ykskin yö suojelin mahaani Hitleriltä :eek:
Useimmiten nää unet on enempi sellaisia
"jännittäviä" ja niistä jää aamulla
ärsyttävä tunne. :|

Vivvi+Puh-Kuoma 15+4
 
Vivvi, mulla myös helpottaa mielialojen kanssa, onneksi. Mies on ihan helisemässä, kun se ei polo tiedä mitä tehdä kun mielialat heilahtelee sieltä tänne. Sairaanhoitajien työtaistelu,kuten muutkin uutiset *joo ja itsenäisyyspäivä* oli tosi raskaita :LOL: Mä vollotin ihan täysillä kaikista uutisista ja voi sitä parkumista kun hoitajien ei tarvinnutkaan irtisanoutua :snotty: en myöskään itke (vaikkei se kaukana ole, hah) jokaisesta tunteellisesta laulusta, joka radiossa soitetaan.

Mies on tosiaan kauhuissaan ja varovasti kyselee milloin voi odottaa tämän hieman helpottavan.. VÄÄRÄ KYSYMYS jos verensokerit matalalla. Seuraus: tunnekuohu, itkua ja hyvät raivarit.

Huh, nyt on jo parempi!! Pahoinvointikin on melkein kokonaan loppunut. Vähän naurattaa kun ihmiset kyselee miten olen voinut.. joo tosi kivasti :LOL:
 
Mä en ois saanu katsoa sitä joulukonserttia, missä oli keskosvauvoja yms,, Pillitin niin törkeästi koko ohjelman, et mietin onko se edes enää normaalia :LOL:
Ja samoin ku katoin pikkuveljen kanssa Cars-Autot elokuvaa ni itkin lopussa ja tää 4v tuumas mulle, että: "ei tarvi itkee, ei mcqueen oikeesti hävinny". :LOL:

Kohta alkaa mun henk. koht. h******i
kun yks sukulais akka tulee tänne äidin luo 3 viikoksi...
Ja se akka ei oo mun suosikkeja..
mutta kai tuo aika menee, kun vaan on ns. off-tilassa
koko ajan.. :snotty:

Vivvi+Puh 15+4
 
En sitten päässy tänään sinne neuvolalääkärille kun se lääkäri oli sairastunu |O ja kun mä niin odotin sitä, että ois päässy kuunteleen sydänääniä ekaa kertaa :'( nyt sit ootellaan viikko, hitto :kieh:

taidan mennä nukkumaan :snotty:

Miss Piggy 12+6

ainiin ostin ihan ekan vauvantarvikkeen tänään :ashamed: vaaleanpunaisen potkupuvun, kun se katso mua niin anovasti kirpparilla :D toivottavasti väri on oikee :p
 
äitiäitiäiti, kyselit noista tavoitteista vaippaikäisen.
Meillä esikoinen on nyt 1v 10 kk ja tarkoitus olisi saada vaipan käyttöä ainakin vähemmälle ennen kakkosen syntymistä. Nyt oon kyllä tyytyväinen, kun tyttö ihan tosissaan on innostunut nyt tällä viikolla pottailusta ja kertoo joka kerta, jos tulee hätä. Toki yleensä liian myöhään, mutta haluaa potalle silti istumaan. Tähän asti potta on kesän jälkeen ollut lähinnä koristeena. Tästä on hyvä jatkaa. Tsemppiä kaikille muillekin kuivaksi opettelijoiden äideille! =) Ja onnea Venlalle menestyksestä tällä saralla!

Muita tavoitteita olisi ennen kesää saada tyttö nukkumaan yhtä hyvin jatkettavassa sängyssä kuin nyt. Hän on nukkunut kesästä asti omassa huoneessaan. Meillä loppui yöheräilyt heti kerrasta siihen, kun muutettiin eri huoneeseen nukkumaan. Itsekin oon niin herkkäuninen, ettei siitä nukkumisesta tahtonut tulla mitään, kun tyttö herätti parin tunnin välein. Ja nyt nukutaan sitten 12 h joka yö putkeen. Saa nähdä, kun sänky vaihtuu...
 
Me muutettiin tähän omakotitaloon viime helmikuussa, ja vähän sen jälkeen siirrettiin neiti omaan huoneeseen nukkumaan. Nukkuu yöt hyvin, useimmiten, mut ikävä kyllä herää yleensä klo6. Aluks pyrki öisin meiän sänkyyn ja otinkin, kunnes huomasin, ettei se sitä oikeesti enää tarvinnu. Se on vaan niin hyvä käyttämään hyväksi kaikkea, mistä vähänkään antaa periks. Liian fiksu :LOL:

No matot on lattialla ja kuusi sisällä. Ei vaan jaksettu tänään enää koristella sitä. Huomenna sitte. Nyt täytyy varmaan lähtä maate, jotta jaksaa huomenna ton neidin kanssa herätä. Hyvää yötä kaikille :heart:
 
Huomenta :D Taidanpa yksin haahuilla täällä. Mulla on nukkumatti kadonnut. Eilen ei meinannu millään saada unta illalla ja nyt sitte herään jo kuuden tunnin unilta :D Onkohan se energinen kolmannes nyt alkanu? Kyllä se vaatii verosakin. Heti herättyä pakottaa lonkat ja jalat, illalla jalkaterät ja selkä pakottaa, kun vissiin jaksaa tehä liikaa :/

No kunhan toi neiti tuolta herää niin pitäis lähtä metsästämään vielä mölkkypeliä ulkomaille joululahjaks :p Missään ei sitä kyllä enää oo. Mut täytyy yrittää...Sitä oli meinaan toivottu :LOL:

Venla ja Tauno 16+5

P.S. Onko muilla muuten ollu sitä, että pyörryttää ja sen jälkee tulee hirvee hiki? Kuuluuko asiaan?
 
Oltiin eilen neuvolas...ja kaikki oli aivan mainiosti...verenp oli 105/70, ja painoa oli tippunu 1kg, hassua... =) ja taavi-lotan sydän sykki 140 ja th sanoi että on aika rauhallinen vauva =)
Seuraava kerta onki sitten uä 24.1 klo10.30...silloin saadaan kuvia taavi-lotasta...

Tänään sit tasan rv14!!...rv15 alkaa huomenna...jipiii =) :heart:
 
Huomenta.

Ihanaa hiljaisuutta täällä kotona viel hetken,
kun muksut nukkuu. Kohta pitää nostaa ne kouluun. :)
Ei kyl huvittanu tänne tulla, ku tääl on toi sukulaisakka
ja mä en saa aamulla edes kahvia juoda rauhassa,
kun se jauhaa samaa levyä asiasta kun asiasta tunnin.
Mä oon sille kyl muutaman kerran sanonu,
että mulle ei saisi aamusta puhua mitään,
ku mulla ei mee ku hermot.
Mutta ei se sen jakeluun mee.
Lisäksi mua vähä pelottaa, kun se intoilee
meidän nelivuotiaan veljen kans.
Kaks kertaa se on sen vieny mun silmien alta
ja karannu meiltä.
Tää akka, kun ei oo ihan normaali
vaan se on kehistystasollaan jossain 12v tasolla välillä.
Tänä lomailu kertana mä päätin,
että jos poika katoaa kerranki niin mä
tumppaan tuon akan saman tien ensimmäiseen junaan
ja teen selväksi, että enää Koskaan ei tarvi meille tulla.
On sanoinkuvailematon tunne, kun 4kk lapsi
katoaa sängystä, kun just oot sen laittanu päiväunille.
Ja toisen kerran kun 2,5 v katoaa samalla tavalla. :(
Ei se akka pahaa tee, se ei vaan ymmärrä.
Mutta olisittepa nähny meidän äidin
ku se tuli sillon kotiin, ku soitin etten löydä poikaa mistään.
(löysin sen kuitenki ennen ku äiti tuli)
Se raivos ku apina, samoin pojan isä.

Itse ajattelin tässä et jos mun vauva
katoasi sängystä mä varmaan saisin slaagin.
Koska mä sain jo sillon ku poju katos.
Ja mä uskon, että äiti olis melkein voinu,
vaikka lyödä läsäyttää... :|
Ja mä ymmärrän kyl.

Mun pää ei oo enää kipeä, onneksi.
Jospa tänään sais tehtyä ne joulusiivotkin.
Sydänkäpynen ihania neuvolakuulumisia :heart:

Mutta tää menee aamupalalle!

Vivvi+Puh-Kuoma 15+5
 
Plääh, tämäaamu aloitettu taas pahoinvoimalla, juuri kun alkoi tuntumaan hyvältä :x :whistle:

Tänään ohjelmassa leivinuunin lämmitystä, piirakkapuuron keittoa ja sitten illalla ravintolaan syömään :p Eikä tarvitse edes itse maksaa - pitäähän ne pikkujoulut _ennen_ joulua järjestää :D

Tyttö ihastutti taas äsken, vaihdettiin vaippaa ja sitten neiti ilmoitti päättäväisesti "ei vaippaa, M hipsuttaa" =) Tahtoi siis hipsutella ympäriinsä ilman vaippaa - hyvä vaan, tämä tietää sitä, että jossainvaiheessa ilmoitetaan, että "Oho! Äiti tule katsomaan" ja sitten on pisut lattialla tai sitten tullaan kiireenvilkkaa luokse ja hoetaan "Kakka! Kakka!" ja sitten yritetään yhdessätuumin ehtiä pöntölle pissalle ja ennenkaikkea saada se pissa sinne pönttöön eikä pöntön viereen lattialle :D

Mutta nyt lisää puita uuniin, saadaan urakka loppuun ennen päiväunia.
Hulda rv 13+4
 
HUOH.
Tänään yritin soittaa sinne rakenneultraan aikaa eikä kukaan tietenkään vastannut -_- Seuraavan kerran sinne voikin soittaa vasta torstaina, jolloin ajan varaus onkin jo tuon paperin mukaan myöhässä viikon ja kaks päivää! Hiivatti.
Nyt pitäisi jotenkin pystyä piristymään. Hyvää joulun odotusta kaikille!! :xmas:
T: Menhit ja Ella-Viljami
 
Piti alkaa tänne pikaisesti kirjoittelemaan, kun ollaan tiputtu suorastaan toiselle sivulle! Liekö joulukiireet pitäneet meitä pois palstalta... Ihanaa, kun voi sanoa kaikkien lahjojen olevan jo ostettu ja muutenkin vähäiset jouluvalmistelut suht loppusuoralla. Nyt alkoi vielä töistä viikon loma, jotta mikäs tässä ollessa.

Omaan napaan ei kummempia, paitsi että vatsa kyllä kasvaa vauhdilla. Painokin on noussut muutaman kilon, ja koko ajan olis nälkä. Kävin ma neuvolassa ja onneksi sydänäänet kuuluivat. Muutenkin kaikki oli ihan ok.

Tunnelmallista joulua kaikille :xmas: !
 
Itellä tulee välillä luettua enemmän kuin kirjoitettua :)
Joululahjat tosiaan ostettu ja jouluruoat käytiin tänään ostamassa.
Limukat ja hyasintti vielä käydä tänään ostamassa,apteekista monivitamiini ku loppuu parin päivän päästä. Ja nuo apteekit taitaa kuitenki olla kiinni joulun aikana.

ON: Aamusin edelleen oksentaa, päivisin kuvottaa. Kahvia jos juo niin tulee 100% varmasti kuvotus. Silti sitä pitää juoda :D
Masu kasvaa mukavaa vauhtia, huomattavasti nopeampaa kuin esikoisen aikana.Ja viikot menee vauhdilla.

Joulua odotellaan...ihanaa seuraa ja ruokaa. Ja kun lapset saa lahjoja :heart:
Mun äidillä, isällä ja miehen vanhemmilla aina ollu tapana ostaa kaikille jotain.
Lapsille tietty eniten.

Äippä Ja Nasu 13+3 :heart:
 
giia
Rypäle Ei Giia ole oikea nimi. Taisin automainoksesta ton nimen keksiä.. =)

Joko tunnette liikkeitä? Täällä on masussa tuntunut pientä "juilintaa" ja aika varma olen että vauva mekastaa. Mikään muu ei tunnu niin hassula..

Joku kyseli autoista, meillä on tällä hetkellä toyota. En edes muista mallia :ashamed: Mutta vuoden vaihteen jälkeen ostetaan farmari volkkari(golf), koska koirat on pakko saada erilliseen loosiin, ettei pääse sitten vauvan päälle hyppimään.

Rauhallista joulun odotusta!

Giia ja Keppis 16+0
 

Yhteistyössä