Heipsan!
Kävin tänään aamulla toista kertaa neuvolassa - tällä kertaa oli lääkärineuvola. Ajat olivat myöhässä ja olin viimeinen potilas lääkärille äippäpuolella niin oli kyllä todellinen pikavisiitti! Sydänäänet kuitenkin kuunneltiin ja hyvin kuuluivat, vauvan syke 144.
Menhit kirjoittelit että tosta sykkeestä vois spekuloida kumpi siellä olis, saanko udella että millä lailla?!?
Kiinnostaa... tahtoo spekuloida...
Sitten perus pissanäyte, puhdas oli ja paino oli pysynyt ihan samoissa kun viimeksikin viikoilla 11+2 punnittaesaa - nyt siis 15+4. Sitten tuohon neuvolakorttiin on näemmä merkattu kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 3,5cm... ei kyllä kerro tällaiselle ummikolle YHTÄÄN MITÄÄN?!? Mutta kaikki oli siis hyvin ja vointikin on ollut hyvä, PAITSI...
... täällä vaivaa aivan hirveä päänsärky! Niskat ihan jumissa ja sieltä nousee ohimoille tykytystä ja takaraivo on kosketusarka. Muistuttaa siis hyvin pitkälti migreeniä mikä mulla oli ja vaivana pillerien syönnin aikana. Ensin otin yhden Panadolin 3 kertaa illan/yön aikana - ei mitään tehoa! Seuraavana päivänä uskaltauduin ottamaan 2 aina kerrallaan ja apua alkoi tulla. Lisäksi olen huomannut että kun pitää kaulan alueen ja niskan lämpinä, se auttaa huomattavasti!
Lisäksi lääkäri huomautti mulle vielä ravintolisien käytöstä, että tavallinen Multi-tabs tai vastaava ei oikein tahdo riittää raskauden aikana, vaan olis hyvä käyttää raskaus Multitabsia. Siinä on tarpeeksi foolihappoa, joka on todella tarpeen raskaudessa. Sitä olenkin napsinut yhden tbl päivässä, mutta lääkäri suositteli kahta, niin VARMASTI sitten saisi tarpeeksi. No, olen käyttänyt Möllerin sydämelle valmistetta lisänä, jossa on foolihappoa niin ajattelin jatkaa yhä tuolla Multitabs raskauden yhdellä tabletilla päivässä. Ja kalkki kanssa on käytössä, koska en voi juoda maitoa ja tästä lääkäri oli samaa mieltä että hyvä juttu, jatketaan samaan malliin. Raudasta ei ollut mitään puhetta, mutta kai mulla on sitten ollut arvot tarpeeksi hyvät ettei tarvitse. Niitä ei ollu meinaan kirjattuna äitiyskorttiin kun kattosin.
Mites muilla, onko käytössä jotain vitamiini ja/tai kalkkilisää tai muuta nyt raskauden aikana?
Eipä tänne sitten ihmeempiä tällä kertaa. Seuraava neuvolakäynti on Tammikuun 10. päivä ja siitä seuraavalla viikolla onkin jo sitten toisen ultran vuoro!
Oikein hyviä vointeja kaikille! :heart:
NASU-masu 15+4