**Kesäkuun mammat 2014** Syys-lokakuussa

sydänx3 minä! :D Kohta on kolme viikkoa takana tupakoimattomuutta. Ja yllättävän hyvin on menny.
Pari ensimmäistä päivää oli vaikeimmat, mut nyt on jo huomattaasti helpompaa. Tosin nyt tulee syötyä hirveesti (no, ei nyt kumminkaan niin paljoa) suklaata (ja joulutorttuja:D).

Meinasin sitte pyörtyä yöllä vessaan mennessäni. Tai no alkuyöllä. Kateltiin sohvalla elokuvaa ja lähdin menemään vessaan ja meinas lähtee jalat alta, mut onneks ol mies siin vieres ni huomas sen ja ns. otti kiinni. Kävi hakemassa sokeripalan ja suklaapatukan, että menee vähän tasasemmaks noi (mitenkä sattuikaan, et unohdin sen sanan..) Mut nyt on taas hyvä olo.
Mitä ny tissejä turvottaa ja aristaa.
Nyt on pakko muuten kysyä Onko teillä seksihalut lisääntyny vai vähentyny?

Omalla kohdalla tuntuu olevan vähän väliä mitä sattuu. Välillä lisääntyy oikeen kunnolla ja välillä ei tee mieli ollenkaan.

Ollaan menossa tänään mun siskolle ja ollaan nyt vähän kahden vaiheilla, että kerrotaanko nyt vai yritetäänkö pitää salassa. Sisko on itsekin saanu kaks lastansa pienellä ikäerolla (ikäeroa heijän lapsilla tosiaan vuos). Mutta katellaan. :)

Eipä muuta tänne.

Susanna#1 & Pupunen 6+5 <3
 
Samat ajatukset täälläkin. Ei voi iloita kun ei edes vielä tiedä onko masussa kaikki hyvin. Tai hetkittäin olen onnen huipulla kun mietin että vihdoinkin tärppäsi ja ihanaa jäädä kesän korvilla kotiin jne. Sitten taas on mieli maassa ja pelkään kaikkea. Uskon että paljon helpottaa kun pääsen ultraan ja jos siellä kaikki hyvin. Vaikka sitten saa alkaa pelätä onko vauva terve jne. Ja vielä tuo syksyinen synkkä ilma masentaa ja kun olo on niin vetämätön ettei tule edes kävelylenkeillä käytyä. Olo on koko ajan niinkuin olisi kunnon krapula, vaikka oksentaa ei ole tarvinnut. Ja tänäkin aamuna heräsin 5ltä kamalaan päänsärkyyn. Pelkään migreeniä kun en voi migreenilääkkeitä käyttää.
Romanssi rv 7+2. UÄ 3 päivän päästä!
 
HeippArallaa, tosiaan toi krapulamainen olo on kammottava ja ei mene koko päivänä ohi :/ itellä oli vielä torstaina megalomaanisen kammottava hammassärky ja itkua väänsin koko päivän kun ei panadol kamalasti auta :( onneksi pääsin pe aamuna hoitoon. Ja neuvolantäti sanoikin että olisin voinut buranan ottaa, myöskään panacodeista ei ole haittaa tilapäiskäytössä :) aika yllätys tuo panacod vaikka muistelinkin että siskolle on niitä juuri migreeniin määrätty, mutta jokaiselle kumminkin on omat lääkkeensä varsinkin raskausaikana :)
 
Mukaan ilmoittautumisyritys. Olen tässä pari viikkoa palstaa seuraillut, mutta koska olen reissussa ja iPadin varassa (joka jostain syystä ei suostu kirjoittamaan punaisella) en ole päässyt lisäämään itseäni.

Lyde / 31 / 2. / 18.6 / phks

Joten jos joku ystävällisesti viitsis kopioida ylläolevan punaiseksi?! Kiitos.

Me ollaan miehen kanssa pidemmällä Thaimaan reissulla ja tässä nyt mietin, et olisko mun mentävä sairaalaan käymään. Toista päivää kuumetta pitelee. En tiedä minkä verran kun ei ole mittaria. Inhottaa kun en osaa eritellä oireita, mikä kuuluu raskauteen (pahoinvointi/päänsärky) ja mikä liittyy tähän kuumeiluun. Ensi viikolla ollaan tulossa Suomeen, eli mietin pitäiskö vetkuttaa siihen saakka lääkäriin menoa ellei olo mene aivan mahdottomaksi. Mitä te muut tekisitte? Tuntuu, etten haluaisi hätiköidä liian herkästi, mutta samalla mietin ettei tapahdu mitään peruuttamatonta. Vinkkejä kaivataan. Onko muilla ollut ihan vaan raskaudesta johtuvaa kuumeilua ja voimattomuutta?
 
Viimeksi muokattu:
Pattayalla tällä hetkellä. Ollaan pyöritty ympäri maata ja tosiaan ensi torstaina tullaan takaisin.
Neuvola-aikaa pitäis varailla heti kun tullaan takaisin... =)Taidan käydä huomenna ostamassa sen kuumemittarin jos sama homma jatkuu.

Voi hyvinkin olla että kaikki tää kuuluu tähän alkuraskauteen, mutta on mennyt vähän hotellihuoneessa majailuksi tämä loppuloma.
 
Joo niin on. Iho kanalihalla. Kunhan olis vaan ihan peruskuume, eikä jonkun ikävämmän taudin oire.
En sitten malttanut odottaa huomiseen, kipaisin apteekissa. Tällä hetkellä näyttää +38,0. parasetamolia tänään mennyt jo 4...
Phuket on kyllä kiva paikka, vaikkakin nyt 5 viikon jälkeen pikkulämmöissä en haluaisi olla missään muualla kuin oman sohvan nurkassa viltin alla sairastamassa.
 
Minulla ainakin paleli, väsytti ja oli lämpöä koko syyskuun ennen plussausta. Lämpö on koholla edelleen ja iltaisin rupee palelemaan. Yöllä taas hikoiluttaa. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että nämä on ihan normaaleja raskausoireita. Toki, jos lämpöä on enemmän, niin sittenhän se on jotain flunssaa tai muuta.

Omat oireet ovat helpottaneet. Eilen oli helpoin päivä pitkään aikaan. Tänään sitten aamulla ei meinannut ruoka mennä alas ja nyt vähän jomottaa mahaan. Enin väsymys tuntuu kuitenkin jääneen pois.

Ens ke ultraan. :) Jännittää jo valmiiksi.

Nemelia ja Pirpana RV 7+2
 
Ettet vain olisi saanut mitään pöpöä, Lyde? Kerrot ottaneesi lääkettä 4xtänään
ja silti kuumetta on vielä noinkin paljon. Toki voi olla kyse normaalistakin flunssasta,
sitäkin kun on kamalasti liikkeellä ja alkuraskaudessa voi tosiaan sairastella enemmänkin,
liekö syynä heikentyvä vastustuskyky ja hormonien yhteisvaikutus? Mites olisi tulehdusarvojen mittauttaminen?

Osanotot Cinderella85:(

Ostin tänään koon 36 mammafarkut. Noh, nää on muuten hyvät, mutta kangasosa mahan
päällä ahdistaa ja puristaa :kieh: Koon 38 farkut ovat sitten jo jaloista ja peffasta löröt.
Ompelijalle suurennuttaa kangasosaa, kenties?? :confused:

cherrrye ja hippu 8+4
 
Moikka, mäkin ilmottaudun vihdoin mukaan. Plussaamisesta on jo useampi viikko ja oon keskustelua ahkerasti lueskellu. Nyt sit sain aikaseksi avata läppärin ja liittyä joukkoon :)

Aslaki / 25 / 1. lapsi / KOS

Eli nyt on rv 8+1 meneillään (kiitos turvotuksen, vatsa näyttää tosin siltä, että oltais huomattavasti pidemmällä..) ja pahimpana oireena (turvotuksen lisäksi) kuvotus. Viime viikolla väsytti sairaasti, mutta se on nyt jo vähän helpottanut. Tissit on tosi arat ja pinkeet. Miehen mukaan "valtavat" ;D Mulla ongelmana myös rytmihäiriöt. Nekin jo onneksi hieman helpottaneet viime viikosta.
Eka lapsi tulossa ja onnesta soikeena häntä odotellaan <3

Aslaki ja kahdeksas matkustaja 8+1
 
Lyde Mä kävisin lääkärissä näytillä, etenkin jos sulla vakuutus. Jos Panadolikaan ei laske kuumetta kunnolla, niin vaikuttais joltain infektiolta ja kun oot siellä ulkomailla, niin ehkä olis hyvä selvittää :) Varsinkin jos ei muuten selkeästi ole esim. flunssan oireita.
Voi olla vaikka ihan virtsatieinfektio joka ei vaan oireile niin selkeästi? Se voi raskaana ollessa helpommin levitä munuaisiin (ja raskauden aikana oireet ei välttis niin selkeitä ole).
 
Viimeksi muokattu:
Iltaa, maha on niin turvonnut :) Mutta muuten olo hyvä, tissit todella arat ja väsyttää aivan kamalasti. Eilen oli anopin hautajaiset, kyllä oli rankka päivä mutta nyt olo taas rupeaa pikku hiljaa helpottamaan, meillä kaikilla.

Eipä muuta :) Sanna-M rv 6+2
 
Heissan!!

Ja halit ja tsempit niille joita suru on kohdannut!

On jäänyt itselläkin kirjoittelu vähälle. Melkoinen putki töitä menossa ja tiistaina pääsee vasta vapaille :)
Meillä oli sitä vuotoa tuossa viikon verran ja päästiinkin sitten varhaisultraan viime keskiviikkona ja pieni sydän siellä kovasti pamppaili! <3
Vuotokin tuntui loppuvan kuin seinään sinä aamuna :D Pientä vaaleaa punaa on valkovuodon seassa näkynyt mutta muuten ei mitään.
ENNEN tätä aamua! Menin normaalisti vessaan kun oli kova hätä ja housut laskiessani huomasin että pikkuhousuihin oli tullut jonkun verran verta!!
TAASKO?!! :D Mitä ihmettä tämä nyt oikeen meinaa jos muutaman päivän on aina vuotamatta ja PAM!! taas uudestaan!!
Ihan heti en alkanut panikoimaan keskenmenoa koska vuoto olisi suurempaa ja kirkkaampaa sen tiedän, mutta ei se silti poista sitä tunnetta että jokin nyt mättää..
Oireetkaan eivät ole helpottaneet. Paha olo tulee aaltoillen, tissit on aivan järkyn kipeet, alaselkää juilii hetkittäin ja PALELEE!!!
Pakko vaan seurata tilannetta. Jos ihan kamalasti ajatukset ja pelot saa vallan niin mulla on lähete naistentautien polille johon pääsen ihan kunnon ultraan. Neuvolan ultrassa kyllä näkyi herneemme ja sen sydän mutta esim mittaamista ei voitu suorittaa kun oli niin vahna laite. Hoitaja omasta työkokemuksestaan kertoi että on sen kokoinen kuin pitääkin olla.

Kaiken tämän vauvailun lisäksi meille on vielä tulossa muutto toiselle paikkakunnalle!
Mieheni sai töitä kotikonnuiltaan Heinolasta ja sinne olisi tarkoitus muuttaa jouluun puolessa välissä :) Joten synnytykseni hoidan todennäköisesti Lahdessa?? Katsotaan sitä sen vaihtoa sitten myöhemmin!

Jeniita ja POKS 7+0!!
 
p.s. luin jostain että liika kahvinjuonti voi aiheuttaa vuotoa?? join eilen varmaan 6-7 kuppia kun olin hääkeikalla 7.00-20.00.. :D vai voikohan pitkät päivät istumatta aiheuttaa vuotoa? Omissa töissäni saan istuttua mutta en kehdannut ruoan laiton ohessa toisten häissä mennä istuskelemaan kun kaasoa ja bestmania ramppasi koko ajan..
 
Täälläkin on tullut nyt yöllä aika paljon juotua kahvia, yövuorossa kun oon :(. Ja kohta kotiin nukkumaan ja sitten vielä iltavuoro tänään kahvin voimalla. Muuten en juo kahvia, paitsi kun la-su teen näitä yövuoroja. Itsellä pahoinvointi lähti muutamaksi päiväksi, mutta nyt yövuorossa tuli todella huono olo. Maanantaina onkin sitten oma ja esikoisen neuvola :).
 
Susanna#1 täällä ainakin halut vaihtelee täysin oman olon mukaan. Pahan olon ja väsymyksen vallassa ei tee pätkääkään mieli. Viikonloppuisin on sitten muutama hyvä hetki jolloin miehellekin olisi käyttöä. Sitä vaan ei tietysti silloin näy.. Lisäksi olen huomannut että karskit miehekkäät miehet sykähdyttää eritavalla kuin normaalisti :) Normaalisti kun olen enemmän kauniiden poikien ja pukumiesten perään. Hormoonit taitaa vaikuttaa tähänkin :D

Olen muuten innostunut taas neulomaan kun tätä tvn edessä istuskelua alkaa olla liikaa. Jotain järkevää edes käsille tehtäväksi. Kun katselin kesken eräisten töiden kasaa, niin pääongelma näyttää olevan langan loppuminen kesken. Täytyy varmaan alkaa kokoamaan vähän värikkäämpiä sukka- ja lapaspareja.

NancyC ja alien bebe 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko vielä mukaan?

Tällä kertaa heitän pelot nurkkaan ja nautin odotuksestani alkumetreiltä saakka!

Surusilmät/ 25 /OYS / 2. lapsi /LA?

Meillä entuudestaan 13kk pojan viikari, jota ennen kohdattiin km rv20. Viime kuussa kävi tärppi mutta se ilo oli lyhyenlainen ja nyt raskauduttiin uudestaan heti km jälkeen. Toivottavasti tämä pysyy matkassa. Kokemukseni jälkeen raskausajat ovat olleet henkisesti todella vaikeita, mutta tällä kertaa en sure ennenkuin sille oikeasti syy on, eli iloisin mielin yritän tähän tulevaan odotukseen lähteä!

Plussattu on jokunen aika sitten haamuilla, tänään tuli vahvat viivat testiin. Km jälkeen kierrosta ei ole hajuakaan eikä ovulaation kohdasta tietoa, varhaisultraan ollaan menossa, siellä selviää missä mennään.
 
Tänä aamuna heräsin ensimmäistä kertaa huonoon oloon. Tuntui siltä, että voisin oksentaa - hyi! : / Esikoisen aikaan en oksentanut kuin muutaman kerran... toivottavasti nytkään ei ala laatta lentää päivittäin. Kammoksun oksentamista! :x Ei tekisi mieli syödä mitään, mutta kahvi onneksi upposi ja samoin mustikka-vihersmoothie. Pakko syödä ettei nyt ainakaan sen takia tule huono olo!

Elinasics 6+3

PS. Enää 4 yötä varhaisultraan! :kieh:
 
Kuumeiluun syy selvisi tänään. Oli pakko mennä lääkäriin kun olo alkoi heikkenee aika radikaalisti. Tuomio: denguekuume.

Nyt sitten ensin jännätään saanko lentää torstaina Suomeen ja heti sen jälkeen miten tämä vaikuttaa raskauteen?

Mulla on kaikki raskausoireet (paitsi kipeät tissit) jääneet tämän taudin alle.
 
Tämä pahaolo on jotain sietämätöntä. Tänään jouduin soittamaan töihin etten pysty millään tulemaan. Olen jo aamuyöllä aloittanut oksentaminen eikä se meinaa loppua. Mikään ei pysy sisällä ja huimaakin kovasti.
Viime viikolla jäin töissä kiinni kahdelle työkaverille raskaudesta kun juoksin kokoajan oksentamassa.
Toivottavasti tämä menee nopeasti ohi! jos ei niin pitää varmaan soitella neuvolaan ja pyytää saikkua. Onko kellään kokemusta miten hyvin/huonosti antavat neuvolasta saikkua pahoinvointiin?

kampanisu ja limppu 6+1
 
POKS 8+0! <3
Aika menee sittenkin aika hurjaa vauhtia! :O

Lyde, voi itku :( Mutta hyvä puoli on se, että taudinkuva selvisi. Pidetään peukkuja, että pääset Suomeen toipumaan ja mahaa kasvattelemaan <3 Onko tuohon tautiin joku lääke?

Ja edelleen toivotan tsemppiä ja jaksamista pahanolon kourissa kamppaileville!!
 
Täällä pidelty hiljaiseloa, tervetuloa kaikki uudet! :flower: Ja halauksia menetyksen kohdanneille. :hug:

Nyt taas uskaltaa kirjoitella, kun perjantaina kävin varhaisultrassa ja kaikki oli siellä niinkuin pitääkin, vastasi viikkoja. :heart: On ollut aika epätodellinen olo tän oireettomuuden kanssa. Okei, vois vaan nukkua koko ajan, mutta muuten. Nyt on "onneksi" sentään pahoinvointia välillä. :D Tissitkään ei ole yhtään kipeät! :O Maha näyttää varsinkin iltaisin siltä, kun ois viimeisillään, kauheeta turvotusta. Ja lisäksi kun ei ole viime kesän sektiosta ihan palautunut vatsa ennalleen (vaikka töitä on todellakin tehty!). : /

Hui Lyde, kuulostaa pahalta, toipumisia ja toivottavasti pääset lentämään Suomeen pian!

Täytyy nyt koittaa ajatuksella lukea teidän juttuja, kun on pieni "luova tauko" töissä menossa.. :whistle:

Maanu ja Möykky 8+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä