Kesäkuun lapsettomuushoitojen PLUSSAAJAT

Mai68, minulla on alkamassa vaihdevuodet aikaisemmin kuin normaalisti ja munasolutuotanto täysin olematonta.fsh arvot ajoittain todella koholla. Ihmiselle on syntymässä luotu tiettymäärä munasoluja ja kun niitä ei enää ole niin heikot on mahdollisuudet. Näin minä ainakin ymmärsin lääkäreiden puheista. Lisäksi kärsin jonkinlaisesta autoimmuuni sairaudesta ja siksi olen nyt tämän hoidon aikana käyttänyt myös pientä määrää kortisonia mahdollisen hylkimisreaktion vuoksi. punktiossa minulta saatiin neljä munasolua joista kolme hedelmöittyi, kaksi siis siirrettiin ja sitä yhtä ei kuulemma voitu pakstaa. Siksi ovat olleet hieman pessimistisiä hoidon onnistumisen suhteen. Julkiselta puolelta saimme lähtöpassit korkean fsh.n vuoksi helmikuussa.
Itse olinkin jo luopunut osittain toivosta ja keväällä oli riemu ylimmillään kun neljä munasolua kypsyi.
 
Voi Angelinaa :hug: Minä en ole koskaan kokenut keskenmenoa mutta luulen että tarkoitat sitä yhden mun kaverin tarinaa jolla tuli muutamat menkat vaikka olikin raskaana ja sai lopulta terveen pojan. Keskenmenoista olen sen verran lukenut että moni sen kokenut haluaa kaavintaan kun silloin vuoto loppuu nopeammin. Luulisin että jos sulla olisi keskenmeno niin vuoto loppuu aika nopsaan koska viikkoja on niin vähän vasta takana. Yritä jaksaa päivä kerrallaan ja lepää jos on mahdollisuus, munkaan mielestä ihan kaikki toivo ei vielä ole menetetty.
Onnea Roosan kahdelle pikkuiselle!
Kuu-ukolle mukavaa neuvola käyntiä (kuin se muuten näin aikasin on?)
Tytöt eikö meidän pitäisi olla onnemme kukkuloilla kun vihdoinkin raskaus on alkanut :D Minä ainakin yritän jo olla katsomatta joka kerta vessapapruun :eek: että joko vuoto alkaa, olenkin päättänyt olla raskaana ja jos vuotoa alkaa niin sille ei sitten voi mitään ja suren sitten..... ON mulla on tosi kipeät rinnat (valvottaa) ja alaselkä, ekaa kertaa tänään yökkäsin mutta mitään ei tullut huh, turvotus on edelleen mahassa aivan mahdotonta.
 
:hug: Angelina :hug:

Olen pahoillani. Toivottavasti epäilyt ovat turhia ja verikokeet näyttävät korkeita lukuja.

Hormonihirviö: Totta, pitäisi olla vain iloinen -- niin kauan kuin tätä onnea kestää, koskaanhan sitä ei voi tietää. Ja olenhan minä iloinen mutta samalla on kauhea menettämisen pelko, vaikkei se mitään autakaan. Pitää kai yrittää täyttää aikansa ja ajatuksensa kaikella muulla...

Roosa: Mulla on kans kohonnut FSH, ollut 15 ja 10,3 ja lääkäri oli sitä mieltä että munasarjat alkaa olla finito. Ikää mulla on vasta 31, joten oli melkoinen shokki. Lääkärin mukaan mulla ei ole vuottakaan aikaa tulla raskaaksi... Munasoluja saatiin vain kaksi isoilla annoksilla, mutta toinen niistä sinnitteli siirtoon ja riitti raskautumiseen.
=)

Voimia kaikille!!

:heart: Jiksu
 
Hormonihirviö: Mä, kun soitin lapsettomuusklinikalle plussasta ennen juhannusta, niin käskivät pikaisesti ottamaan yhteyttä neuvolaan ja sieltä ultraan äippäpolille lähetettä. Klinikka on kiinni koko heinäkuun, joten siksi en sinne voi mennä rv 7+ ja neuvolaan n. rv 8. Syy tähän kaikkeen on se edellisen lapsen kuolema kohtuun, joten todetaan mahdollisimman aikaisin, että tällä pienokaisella on kaikki hyvin. Olen mielelläni menossa, että tiedän että masussa on kaikki hyvin :heart: :saint:
 
Mut saa siis lopullisesti tiputtaa tästä ketjusta. Eilen taisi pikku muru tulla pois. Tuli sellaista kalvoa ja kunnon hyytymä. Tänään ei ole tullut vuotoa. Luulen että se oli siinä. Olen todella helpottunut että se epävarmuus loppui ja nyt päästään eteenpäin kohti uutta yritystä.
Mutta oikein hyvää jatkoa teille! Tulen joskus kurkkimaan mitä teille kuuluu jos sallitte :)
Toivottavasti teillä kaikilla menee odotus hyvin ja saatte oman nyyttinne syliin :heart:

Angelina
 
Angelina: Hyvä jos kaikki tuli pois itsestään niin pääset jatkamaan eteenpäin ilman mitään kaavintoja ja sensellaisia operaatioita. Kamala juttuhan tuo on, ja sama pelko on minullakin mielessä koko ajan. Mutta toisaalta positiivista on kuitenkin se, että plussasit, eli nyt tiedät että ihan varmasti voit tulla raskaaksi. Teillähän jäi pakkaseenkin kavereita, eikö niin? Halaus täältä ja toivottavasti pääset vähän nauttimaan kesästä. Ja syksyllä uusi plussa tikkuun. :hug:

Omaa napaa: Olin tänään hammaslääkärissä ja ensimmäistä kertaa tuntui oikeasti siltä että on raskaana kun sai ruksata paperiin että OLEN RASKAANA. Nuori mieshammaslääkäri oli vilpittömän iloinen ja löysi mun ikenestä jo raskaudenajalle tyypillisen laskimotukoksen (kuulostaa kamalalta mutta ei kuulemme haittaa mitään...). Lääkärin mukaan kannattaa hoitaa hampaat kuntoon heti alkuraskauden aikana, raskaus kun kuulemma saattaa tehdä tepposet hampaille ja laittaa ne tosi huonoon kuntoon. Eikä sitä sitten pidemmällä jaksa varmaan maata tuolissa porattavana. Multa löytyi pari uusittavaa paikkaa ja yksi pieni reikä, laitetaan kalusto kuntoon parin viikon päästä.

Kaikille oikein hyvää päivänjatkoa, meitsi lähtee rannalle esittelemään talvenvalkoista hipiää. :kieh:

B) Jiksu
 
:hug: Angelina ja voimia! Syksyllä ment sitten passiin uusin voimin kun tiedät että se plussa on ihan lähellä kunhan kaikki vaan menee niinkuin pitää.
Kuu-ukko meillä saa suoraan tilata ultraan ajan keskus-sairaalaan naikkarille kun on hoidoista plussannut, ei sinne tarvi mitään neuvola lähetettä. Ajattelin tilata sen neuvolan kun oon ultrasta saanu tiedon että kaikki on ok. Muutenkin meidän pikku terveyskeskus taitaa olla kiinni heinäkuun ja siellä on mukava täti jolle haluaisin mennä. kävin ostaan 2 uudet rintsikat (80 D, no huh) kun edelliset painaa aivan kauheena ja nännit on edelleen niin kipeät. Niin ja ostinhan isommat capri farkut, dolly topin ja pikkarit tietty liiveihin, collegehousut:) Mulla niin turvottaa tota mahaa että pakko ostaa isompia vaatteitä.
Jiksu voiko raskaana ottaa poraukseen puudutteen? Munkin pitäs suuta päivittää.... |O inhoon hampilääkäriä.
 
Hormonihirviö: Hammaslääkäri sanoi että voi laittaa puudutuksen vaikka raskaana onkin, että siitä ei ole haittaa. Mä en siltikään halua puudutusta, mun mielestä se lyhyt kipu on siedettävämpi kuin pistely ja sitten se että on loppupäivän puoli päätä puuduksissa. :kieh:

Jiksu :D
 
No niin eka neuvola takana ja mahdoton kasa opuksia mukana, joten pääsee taas opiskelemaan. Kaikki oli ok. Huomenna apteekkiin rautaa ostamaan.
Huomenna täytyy myös soittaa aika oman sairaalan äippäpolille aika ultraan. Ihanaa :heart:
 
Hei,

mitä maksaa alkuraskauden ultra yksityisellä? Mulla kun on aika vasta 31.7. omalle lääkärille niin tekisi mieli käydä kurkkaamassa jo vähän aiemmin. Oliko se viikolla 6 vai 7 kun sydänäänet näkyvät?

Sitten vielä noista raskausviikoista. Mikä päivä lasketaan hedelmöittymispäiväksi? Punktiopäivä, sitä seuraava vai siirtopäivä? :ashamed: Mie en vieläkään osaa laskea...

Jiksu B)
 
Mullekkaan ei ole kukaan kertonut miten lasketaan passissa mutta olen nyt ite tehnyt tälläsen laskelman että siirtopäivään mennessä on 2 viikkoa ja siihen kolmenpäivän alkio on 2+3 ja sitten lisään päivät eli nyt ois 5+4
Sää voisit laskea punktion päivään sen 2 viikkoa ja sitten 2 päivän alkio + sitten päivät päälle mitä on kulunut. Raskaus kiekko auttaa laskemaan päivät.
Jiksu ootpa reipas tyttö kun et ota puudutetta =)
ON Nukuin taas 11 tunnin yöunet eli päivästä menee päikkäreiden kanssa puolet nukkumiseen, edes kuumuus ei haittaa ja aamulla aina väsyttää vaikka nukkuis kuinka paljon.
HH+känkkis 5+4
 
Hormonihirviö: Musta tuntuu että näiden lapsettomuushoitojen, pistelyiden ja ronkkimisten ja punktioiden ja kaiken tämän piinan jälkeen mikään ei tunnu missään. Hampaan poraaminen on melkein ilo kaiken tämän kärsimyksen jälkeen! :LOL: Lapsettomuushoidot taitaa karaista!! :p

Jiksu, 4+5 :)
 
Uskaltaisinkohan tänne kirjoittaa,
olen vaan niin epäuskoinen, voinko oikeasti olla raskaana. Kolmisen vuotta yritysta takana ja nyt neljännellä pistoshoidolla onnistui.
Mulle annettiin polilta ultra-aika rv 6 ja siellä ei näkynyt vielä juuri muuta kuin ruskuaispussi :/ .
Ensiviikolla olisi uusi ultra ja pelottaa tuulimunaraskaus. Jospa sinne ei mitään elämää ilmesty. En tiedä miksi tuo eka ultra noin aikaisin tehtiin, kun hoitaja sitten totesi, että harvoin tähän aikaan mitään vielä näkyy.
En osaa nyt kommentoida muiden juttuja, mutta enköhän kärryille pian pääse.

hele76, rv 6+1
 
Hei!

Tervetuloa minunkin puolesta hele76!

Kitty: Tulehan kertomaan ultra kuulumisia...toivottavasti kaikki on hyvin!

Mulla on huomenna aamusta kahdeksalta ultra ja nyt kyllä rupee jännitys hiipimään esiin.
Tänään on nipistellyt ja vihlonnut aika reippaasti mahaa joka paikasta, toivottavasti se on vaan hyvä merkki.
Vessassa saa ravata jatkuvasti pissalla ja yöllä myös joka ei normaalisti kuulu tapoihini. Kauhea väsymys on päällä koko ajan. Niin ja ruokahalut on valtavat koko ajan pitäis olla laittamassa suuhun jotain. =)

Mai 5+6
 
Iltaa naiset!
Terveisiä ultrasta :attn:
Eilen oli siis se odotettu ja jännitetty eka ultra ....
Yksi masumatkari siellä köllötteli ja kai se nyt on vähitellen uskottava että kyytiläinen on matkassa,ja kaikki tähän asti hyvin. Kaverilla oli kokoa jo huimat 10mm! Siellä sen pikkuisen sydän pampatti jo hurjasti , ja täytyy tunnustaa että kyllä siinä tuli muutama kyynel vuodatettua, oli niin tunneherkkä hetki, kun en olisi ikinä uskonut että vielä makaisin ultrapöydällä kuuntelemassa pienen ihmeemme sydänääniä, viime vuosien follikkeli ultrien sijaan! Myös pari ultrakuvaa saatiin kotiinviemisiksi ja sitä nyt on suurennuslasin avulla tutkailtu ja ihan ilmiselvä oma ''ötökkämmehän'' siellä kellii :LOL:

Tässä näitä väliaika kuulumisia, olo on edelleen hyvä ja oireita ei oikeastaan ollenkaan. Tissikipukin rupeaa hellittämään. Lekurikin tokaisi vain että olehan nyt iloinen kun ei ole pahoivointia jne.
Kotiin kipaistiin apteekin kautta ja viitamiineja tuli mukaan foolihappoa ja monivitamiineja! Lugesteronit ja minidisperiini tabletti päivässä jatkuu kuulemma ainakin 12 viikolle asti.
 
Maille onnea ultraan =) on varmaan tosi jännää mennä kurkkimaan kyytiläistä. Minäkin oon saattanut jo 12 aikaan yöllä käydä eka pissalla ja tosi kova hätä vaikka 21-22 edelliset pisut pissannut
Hele toisilla ei tosiaan näy noin aikaisessa vaiheessa vielä elämää kohdussa, viikko 7 alkio kasvaa tuplasti eli silloin kyllä näkyy. Mullakin ultra rv7+2 vaikka kyllä ois kivempi käydä aikaisemminkin. Onneksi ultrat maksaa niin paljon että mielummin säästän ne rahat lomaan.
Kitylle onnea kyytiläiselle!
Eikö teitä muita turvota mahaa? Minähän oon tätä turbomahaa jo vaikka kuinka monesti ihmetelly, jos ois laitettu 2 alkiota niin epäilisin kaksosia mutta onneksi laitettiin vaan 1 alkio on tuo maha niin pinkeä =) Täytyy kohta mennä sänkyyn :/ kun tota unta helposti riittää 11 tuntia, pääsee sitten johonkin aikaan ylös aamulla.
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!

Ja tervetuloa uusille, ja Angelinalle erittäin syvä osanottoni, toivon sinulle pian uutta plussaonnea :hug:

Minä ilmeisesti roikun edelleen ketjussa, vuotoa ei näy ja tasaisen tappava väsymys vaivaa kaiken aikaa. Silti on tosi vaikeaa saada illalla unta :eek: En tiedä miksi, epätietoisuusko jäytää vai hormonit tekee kepposen :|

Muut oireet on satunnaisempia, välillä nipistelee rintoja ja vihloo lonkkia, selkää ja alavatsaa. Muttei ollenkaan kaiken aikaa, kuten esikon aikana. Kauhia turvotus on päällä, helle ei ainakaan helpota sitä.

Lamppis 4+6
 
Jep jep, mahaa turvottaa täälläkin. On tosi turpea ja ällö olo, varmaan noiden lugejenkin takia. Ei kai ne oikeesti voi jatkua viikolle 12 asti?!! Mä luulin että ne saa lopettaa kun käy lääkärissä ekaa kertaa. :eek: Voi yök, mua ei yhtään huvita seksikään niiden palleroiden takia, on jotenkin niin ällö olo. Pitää vissiin ryhtyä asennoitumaan uusiksi. :LOL:

Alavatsaa vihloo välillä ja aina ajattelen että voi ei, nyt alkaa menkat. Mutta ei ne ole alkanut kuitenkaan. Oksetusta ei ole ollut, himotuksia kyllä. Olen ihan koukussa omenoihin, etenkin kuivattuihin omppuviipaleisiin... :p How weird is that?

:heart: Jiksu, 4+5
 
Moikka!

Teitä on tosi monta plussaajaa ollut tuossa kesäkuun ketjussa. Ilolla olen ketjuanne seurannut. Onnea kaikille!

Meille tehtiin nyt kesäkuussa meidän 3 icsi ja kysyisin hieman oireitanne.
Mulla on nyt menossa pp8. Siinä pp3 tienoilla rinnat kipeytyivät Lugeista, mutta eilen rintojen arkuus loppui ihan täysin. Tänään ne ei ole enään edes pinkeät. Onko teistä kukaan saanut nyt plussaansa oireettomana. Tai että rinnat on vain alkuun kipeät? Ketjuanne lukiessa mulle tuli meinaan aika vahva fiilis, että tosi monella oli rinnat kipeenä ja masussa nippailuja/menkkamaisia tuntemuksia. Missä vaiheessa piinailua nämä oireet alkoivat? Alkaa olla epätoivoinen ja hirmu lannistunut olo. Eikö tämä vieläkään onnistu...
 
Mirkka : Mulla alkoi varmaan jo 2 päivää siirrosta oireilut siis rinnat arat, menkkajuilimiset, turvotus jne. Mutta mullahan näytti testi (acon10iu) jo pp8 haaleaa plussa (selvä kuitenkin). Luulen että nuo luget ja zumenonit teki nuo oireet nimittäin nyt nää rinnat ei oo enää arat vaan tosi kipeät nänneistä siis oikeesti kipeät että pitää illalla etsiä sopivaa nukkuma asentoakin. Toisilla ei tule mitään oireita että älä ole vielä huolissasi.
Jiksu nuo menkkaoireet on raskaus oireita ei siis vuotoa enteileviä =) Ei ole meilläkään pumpsuteltu muutamaan viikkoon, ei yksinkertaisesti haluta kun olo on niin turpea ja eipä mies oo ruinannutkaan (luget ei varmaan kiihota)
 
.. että menkkaoireet on raskausoireita eikä menkkaoireita mutta silti mä aina mietin että voi ei... :ashamed:

Rinnat on niin kipeät että pitää kans hakea sopivaa nukkuma-asentoa ja varoa ettei mikään vain kolhaise. Kokeilin juhlamekkoja eilen kun viikonloppuna on kaverien häät ja melkein itku tuli, mulla on niin kauhea maha että näyttää kuin olisin jo pidemmälläkin tässä raskaudessa... :eek: Pakko lähteä kaupungille kattomaan jotakin mahaapeittävää kolttua...

Jiksu :)
 
No mää nyt kuitenkin soitin neuvolaan että milloin mun pitäs tulla kun neuvola on meillä osittain kiinni heinäkuun ja kun aukeaisi niin olisin jo 10 viikolla. Sain ajan 24.7 neuvolaan ja neuvalatäti aikoi lähettää neuvola kortin mulle kotia jo ekaa ultraa varten joka on 17.7. Jotenkin outoa tilata näitä aikoja... että tämmöstä tällä kertaa.
 
Just joo sain tossa neuvola ajan varattua ja nyt alkoi punainen vuoto, ihme en ole edes pettynyt tuli vaan tosi surullinen olo. Miten mikään voisikaan ekalla kerralla onnistua.... Kipuja ei ole ja vuoto on vähäistä mutta kyllä tuntuu pitkältä ajalta odottaa ultrausta yli 2 viikkoa.
 
Hei!

Eka ultra takana...Lähinnä varattiin aikaa ultraan jo nyt näin aikaisin koska mulla oli niitä kipuja vatsassa. Lääkäri ultras ja sanoi ettei ihme ole jos on kipeä, koska siellä oli vielä kaksi isoa n. 2.4cm kokoista munarakkulaa. Nämä kuulema aiheuttavat kivun, mut ei tarvitse olla huolissaan.

Sydämmen ääniä ei vielä kuulunut/näkynyt...liian aikainen ultra näkemään syke. Lääkäri sanoi että näyttää siltä että siellä on kaksi, toinen vaan on pienempi. Todennäköisintä kuitenkin että todellisuudessa on vain yksi. No sen näkee sit myöhemmin.
Kohtu oli jo vähän kasvanut ja raskauden alku näyttää hyvältä. Kohdunulkopuolisesta raskaudesta mun tapauksessa ei ole pelkoa koska multa on poistettu munajohtimet.
Nyt joudumme sit odotteleen sinne 13. elokuuta että pääsen ultraan...siis kuukausi vielä...mitenhän mä jaksan...

Hormonihirviö: Toivotaan että vuoto on aivan harmitonta. Etkö vois mennä terveyskeskukseen tai jonnekkin että sut tutkittais että onko kaikki hyvin? Epätietoisuudessa olo on tosi inhottavaa...

Mai 6+0
 

Yhteistyössä