KESÄKUUN KULLANNUPUT

no niin, nyt voi minut poistaa tuolta listalta kokonaan :'( . Keskussairaalassa käyty polilla ja ultrasivat ja olihan se niin kuin epäiltiin et tuulimuna. Sikiöö ei löytynyt. Tarjosivat kontrollia viikonpäähän mutta kun kerroin että hedelmöitysajankohta on tiedossa ja että heittoa sinällään ei voi viikoissa olla niin tarjosivat heti lääkkeellistä tyhjennystä. Eli polilla heti 3 tabl naamaan ja kotona kolmen tunnin välein 2 tab kerralla kahtena eri kertana eli klo 13 + 16. Pitäisi laittaa kohtu tyhjeneen kunnolla.

Eli Hyvää odotusta kaikille ja pitelen teille peukkuja jotta odotus teillä sujuisi hyvin :) :wave:
 
haicu :hug:

Minä täällä taustalla käyny lukee teidän kuulumisia ja fiilistelly mukana ;) Poissakaan en osaa pysyä :ashamed:
No meillä uusi yritys käynnissä ja katse kohti tulevaa!!!

"iloisia pahoinvointeja" :wave:
 
Mietin jo äitiysraha juttujakin, jos vaikka raskaus loppuun asti sujuisi ja tajusin, etten saa kuitenkaan juurikaan enempää, kuin mitä se minimi on :/... viime vuonna oli äitiyslomalla minimirahalla ja nyt olen ollut töissä 8.6 lähtien ja varmaan ens vuoden tammikuun saan olla vielä, mutta sitten loppuu.. eli nuo minun työtulot ei vaikuta mitään oikeastaan :( voi kökkö.. no ei se auta sitten muu, kuin kitkutella vain silloin.. höh

Vähän aikaista miettiä, mutta mietin kuitenkin :D
 
Heips! :wave:

Tervetuloa uusille :flower:

Ja suuri pahoittelu km kokeneille, jaksamista eteenpäin :hug:

Täällä on ollu nyt ihan hyvä olo. Vähän närästystä oli tässä mutta pahoinvointi on nyt pysyny loitolla kuhan vaan syö tarpeeks usein. Väsyny olen, voisin nukkua ihan koko ajan.
Mulla olis vielä viikko neuvolaan, sillo on rv 8+5. Nopsaa tää aika menee ku nyt mennää jo rv 7:ssa :eek:

Mukavaa alkanutta viikkoa ja voikaa hyvin :flower:

Niisku- ja muru 7+5 :heart:
 
Hakaneula: Juu esikoinen oli meillä poika ja jatkuvasti oli tulehuksia, joten poikaa odotan tännekin, saa sitten nähdä näkeekö ultrassa sen, viimeinen vaavi kun meille on niin haluan panostaa vauvan tavaroihin sitten nyt :heart:

Huomenna neuvola, jaiks, jännittää :heart:

Mutzilla ja
 
Ultrassa käyty.
Lääkäri sanoi, että jos viikkoja on 6, näyttää normaalilta, eikä voida sykettä vielä nähdä. Sitä ei siis vielä näkynyt, vaan nippanappa sikiöpussi, oikeassa paikassa kylläkin.........
Menkkojen mukaan minulla siis 6+2, joten ehkä kaikki on ok. Toki hirvittää.
Antoi uuden ajan 3.11. ja silloin pitäis jo selvästi näkyä muutakin.
Jännät on paikat...
Kysyin, onko se sitten "mahdollisesti tuulimuna", sanoi, ettei sanoisi niin, vaan mieluummin sanoisi, että "vastaa viikkoa 6!" Jotenkin itsellä sellainen hytinä, että siellä on kaikki normaalisti, mutta "en halua sanoa sitä ääneen"...ei voi kuin toivoa. :heart:

Niiskuneiti...pientä pilkunviilausta... ;) sanoit, että olet viikolla 7...siis 7+han on 8.viikko! Ehkä tiesitkin sen tai tarkoitit jotain muuta, mut oli pakko kommentoida... :ashamed: :D

-Elettaria & lupaus Aslakista 6+2-
 
Laskeskelin sitä mahdollista hedelmöittymisajankohtaa ja on suuri mahdollisuus, että raskaus olisi viikonkin varhaisemmassa vaiheessa, mitä menkkojen mukaan katsotaan...joten kaikki on mahdollista...toivotaan parasta.

Ja jos joku luulee, että merkkaan kalenteriin jokaisen rakastelukerran, niin ei pidä paikkaansa. ;) Nyt vain jäi mieleen niin selvästi, kun niitä kertoja oli tasan kaksi koko kierron aikana.
 
Täällä ilmoittautuisi joukkoon vielä yksi innokas odottaja :)
Lasketuksi ajaksi laskurit näyttää 17.6.2010 eli nyt olisi niinku rv. 5+4.
Ennestään meillä on tyttö vm 2007.
Mitään suurempia oireita ei ole vielä ollut, mutta eipä niitä ollut esikoistakaan odottaessa, viluttaa ja väsyttää, siinäpä ne...
*muoks* Niin ja ikää on 24 ja sairaala pkks.
 
piprane ema ja haicu , olen pahoillani. mutta uusia mahdollisuuksia tulee joka kuukausi. :hug:

tervetuloa uudet!

se ois maanantai. arki koitti pitkän lomaviikon jälkeen.
masu on taas kasvanut. pahoinvointi on siirtynyt iltaan. varsinkin palleassa tuntuu painetta.
närästää. todella monet tietävät jo raskaudesta. ylihuomenna alkaa vko 8. ensi maanantaina neuvola. jännittää. mies tulee mukaan. kivaa. olen onnellinen raskaudesta. olisipa kaikki hyvin. kävimme katselemassa asuntoja. yksi lemppari löytyi jo. tällä viikolla vertaillaan pankkeja ja neuvotellaan asuntolainoista. jännittää saadaanko tarpeeksi.
(mies kävi selittämässä ummet ja lammet ja ajatus katkes).murrrr....
no lopetan tähän ja jatkan ens kerralla. moikka!
 
Heipähei,

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan. Ikää on 24. Täällä plussattu 25.9. haalealla viivalla. Varhaisajan ultrassa kävin puolitoista viikkoa sitten perjantaina, koska kestoa ei voi määrittää (vain yhdet menkat synnytyksen jälkeen), ja viikot näytti silloin 6+1. La siis 3.6. Nyt olis siis kasassa 7+4. Meille on tulossa toinen, esikoinen täytti juuri 7 kk. Ihanaa, että täällä oli muitakin, joilla pieni kotona. :heart:

Joku oli käynyt varhaisultrassa 6+0 viikolla. Itselläni oli sama tilanne, että viikot 6+1, eikä sykettä saatu vielä näkyville. Sikiön varjo näkyi ja ruskuaispussi lähtemäisillään pois. Mutta ei siis voitu vielä erottaa tuulimunasta. Nyt oli la-su ihan muutama tippa vuotoa, mutta en ole huolissani. Samoin oli esikoisesta. Toisilla voi kuulemma se ruskuaispussi vuotaa pois. Eka neuvolassa kävin viikko sitten, jolloin kohtu tuntui napakalta. Ensi viikolla uudestaan. Np-ultra sitten 5.11 (melko aikaisin, mutta gynen mukaan ihan ok).

Jaksamisia kaikille oireista kärsiville! Itselläni ollut kolmena päivänä aamupahoinvointia, yhdesti täytynyt oksentaa joka aamu. Nyt on kaksi päivää taukoa siitä. Sitten toisena on aivan ääretön väsymys, joka ei lähde nukkumalla. Mutta eipä se mitään. Esikoisesta oli jatkuva oksentelu aamusta iltaan, joka kesti sen kahdeksan ekaa raskausKUUKAUTTA. :D

Mutta hei, halaus kaikille ikäviä uutisia kohdanneille. Ja tarrasukkia matkaan kaikille. Tulen kommentoimaan paremmin teidän juttuja.

Mukavaa maanantaita!

-Minea ja pikkukakkonen
 
Hei!
Täältä uskaltautuisi mukaan toisen lapsukaisen odottaja. Laskettu aika olisi nettilaskureiden mukaan 7.6. Kävin viikko sitten varhaisraskauden ultrassa (n. 6+0) ja siellä pienen sydämenlyönnit jo näkyivät ja kuuluivat :).
Esikoisemme on nyt 1v 4kk:n ikäinen eli meillä olisi tulossa aika tarkkaan kahden vuoden ikäero.
Täällä näyttää monella olevan tuota pahoinvointia oireena. Itselläni ei esikoisesta ollut juuri ollenkaan, mutta nyt on lähes jatkuvasti etova olo. Syöminen auttaa aina hetkeksi, mutta sitten se taas jatkuu, huoh. Muuten olen selvinnyt aika pienillä oireilla, mitä nyt väsymys ja palelu välillä vaivaavat.
-Blackcurrant ja pikkuylläri

 
Alkuperäinen kirjoittaja Elettaria Cardamomum:
Niiskuneiti...pientä pilkunviilausta... ;) sanoit, että olet viikolla 7...siis 7+han on 8.viikko! Ehkä tiesitkin sen tai tarkoitit jotain muuta, mut oli pakko kommentoida... :ashamed: :D
Heh, joo tuli vaan vähä väärin tuolla sanottua. Tiedän kyllä, että on menossa 8 vko :) kiitos kuitenki huomautuksesta =)
Nii ja onnea ultrakuulumisista, eiköhän siellä elämää ole :flower:


Tervetuloa uudet mukaan! :wave:

OmaNapa Karsee närästys! |O Tais se mausteinen ruoka tän aiheuttaa, pitää kattoo vähä tarkemmin, ettei söis enää noin tulista ruokaa :ashamed:
 
Niin mä tarkoitin tuolla pahoinvoinnilla sitä, että olen huolestunu siitä, koska pahoinvointi on jo lähes loppunut ja sit sitä alkaa väkisinkin miettiä, että jos sitä alkiota ei enää olekkaan siellä, vaikka viikko sitten sydänäänet kuuluivat hyvin. Kun osaiskin olla huolehtimatta. Mutta lievää, tosi lievää etovaa oloa on ollu tänään taas.

Varasin neuvolan keskiviikolle. Tutkiiko ne siellä millään lailla, että onko siellä ketään, ultrataanko tai kuunnellaanko niitä sydänääniä jotenkin?Olis kyllä ihana jos sais kuulla tai nähdä, mut toisaalta vähän epäilen, että olisko meidän neuvolassa ultraa, tai onko niissä neuvoloissa ultria yleensäkkään. Kaikki tämä uutta minulle.

Mutta huomenna poksaa viikot, se on sit rv 9 jo. Yllättävän nopeasti aika on kuitenkin mennyt. Kunpa pääsis sinne rv12 ja sais alkaa masun näkyä vapaasti. Nyt yhtä turvotuksen peittelyä =)
Haicu, voi itkut. :hug:
 
Heippa kaikille =) mulla olis sit huome eka neuvola.. hiukan jännittää =) ja huomen starttais rv 8 =) onks teillä muilla jo semmonen olo et masu alkaa näkymää???? mulla on kyl tullu turvotusta mut nyt rupee olee iha semmone olo ku rupeis näyttää raskausmahalta... outoa... pientä etovaa oloa on ja iltasin iha kauhee vilu ja tissit niin kipeet ettei mahallaan oikee pysty olemaa enää... kerroin tänään töissä ja mitä mieltä ootte siitä kun olen vanhainkodissa töissä ja meillä on parilla asukkaalla clostridium niin muut hoitajat kielsivät minua hoitamasta kyseisiä asukkaita??
 
Tervetuloa kaikille uusille odottajille!

Olen pahoillani kaikkien niiden puolesta, jotka ovat saaneet huonoja uutisia. :hug:

ON: Tänään oli varhaisultra ja 14 mm pitkän sikiön pieni sydän sykki reippaasti :heart: Viikot pysyivät samoina kuin mitä olen itse todennäköisen hedelmöittymisen mukaan laskenut. Kätilö näki ruskuaispussissa myös toisen sikiön näköisen "otuksen" mutta sille ei sykettä löytynyt, joten totesi sen olevan luultavasti napanuora. (Itse ehdin jo hetken luulla että toiveeni kaksosista toteutuisi.)

Kaikille oululaisille tiedoksi: kaksi ultraa (siis myös rakenneultra) tarjotaan kaikille odottajille, joilla viikot ovat 21+6 tai vähemmän tammikuun alussa. Eli siis meille kaikille ainakin, jee!

toffo 7+5
 
Täällä ilmoittautuu varovasti joukkoon ekaa odottava ja laskurin mukaan laskettu aika 16.6 =)
Jännitää tosi paljon kun ei ihan lähipiirissä vauvoja ole viime aikoina tullut, niin tuntuu että on ihan pihalla kaikesta :/ Kertokaas heti alkuun miulle että mitä tarkottaa nuo teidän luvut esim 7+5.. Siis raskauden kestosta ne varmaa jotain kertoo, mutta mitä? Ja kyllä hävettää jo nyt kun kysyn :snotty:
 
Pohtijatar: Esikoisen raskausajalta muistelen, ettei ekalla neuvolakerralla tehty muuta kuin täyteltiin kaiken maailman kaavakkeita ja juteltiin. Ultraa ei ainakaan joka neuvolasta löydy. Sydänääniä kuunnellaan näin aluksi paikasta riippuen. Esikoisesta kuunneltiin neuvolassa vasta rv 14, mutta jossain saatetaan jo paljon ennemmin. Vaikka itsekin olen ihan hermoheikko, jos oireet vähenee, niin lohdutan silti, että pahoinvoinnin väheneminen on ihan normaalia. Pelko tulee aina, mutta kyllä sieltä uutta oiretta tulee tilalle. Minen ainakaan ollut esikoisesta mikään hehkeä odottaja ollenkaan. :D Tsemppiä!

Tervetuloa uusille mukaan! :wave:

Maywood: Älä häpeä kysymystä. Ei nämä ihan selviä ole ensikertalaiselle ja ainakaan palstailun alussa. Itselläni on nyt raskausviikko (eli rv) 5+6 eli raskautta on takana (viimeisistä menkoista laskien) 5 täyttä viikkoa ja 6 päivää. Huomenna siis on itselläni rv 6+0. Sinulla ilmeisesti rv 5+5 tänään, kun sun la on päivän omani jälkeen (minulla 15.6.). Näissä saattaa kyllä olla vähän heittoja, kun hedelmöityspäivä ei aina mene ihan näiden kaavioiden mukaan. Iloa ja onnea raskauteesi! =)

Itse muuten 6 vuotta sitten palstailun aloitettuani mietin aina pääni puhki, miten kaikkien laskettua aika on lauantaina. Vähän kesti blondilta huomata, että la tarkoittaakin laskettua aikaa. :LOL:

Toffo: Onnea ihanasta ultrahetkestä ja siellä näkyvästä sykkeestä! :heart:

Garden: Nyt vasta hoksasin, että mehän oltiin tuolla kuumepuolella samassa pinossa, apuja tarvitsevissa. Iloa ja hyvää oloa! :)

on: varoen iloitsen siitä, että ilta on mennyt paremmassa voinnissa. Pahoinvointi on ollut maltillisempaa varhaisillasta asti. Huomenna täytyy käydä neuvolassa antamassa verinäyte, josko olisi ok arvot pahoinvoinnista huolimatta, kun niissä häikkää oli päivystyksessä käydessä. Tuskin enää ongelmia.

Nyt tuutimaan! Hyvää yötä kaikille ja kauniita vauvaunia! :)
 
Kääk miten paljon juttua tullut! Jaksamista km:n kokeneille.
Unettomuus, ihmeelliset pelkotilat (meillä kummittelee!) ja hillitön närästys vaivaavat.

Tein pari huomiota edelliseen raskauteen (tyttö) verrattuna:

-pahoinvointi ei ole läheskään yhtä kovaa kuin viimeksi ja se ajoittuu lähes poikkeuksetta ilta-aikaan, mutta ei johda oikeasti oksentamiseen - juilii vaan mahassa ja joskus käy suussa, yök

-turvotus on "eteenpäin", kun viimeksi se oli "sivuille" (jouduin käyttämään raskaushousuja tosi aikaisessa vaiheessa, kun omat kiristivät iltaisin ikävästi - nyt omat housut tuntuvat jopa löysiltä, kun se maha pullottaa tossa edessä :LOL: )

-ei tee mieli makeaa, vaan rasvaista ja suolaista (tänään söin lusikalla margariinia rasiasta... :whistle: )

-kasvojen iho on paaaaaljon paremmassa kunnossa kuin viimeksi (oli niin tuskallisia ihonalaisia jättinäppyjä viimeks, että hyvä että kehtasin lähikaupassa käydä)

On siis vahva poikaolo, mutta senhän näkee siellä ultrassa...

Eilen tirautin kahden tunnin itkut. Onneks tyttö oli hoidossa mummilla, kun olis varmaan vähän ihmetellyt... Näitä luvassa lisää. Viime raskaudessa itkin kerran ihan hillittömästi sitä, että meidän koira on niin pieni! Mies siinä käkätti vieressä. Ilkimys.

Nyt nukkumaan, jos vaikka ne ullakon kummitukset antais mun nukkua. :eek:
 
Huomenta! Outoa kun ei oikeestaan mitään raskausoireita ole tullut. Hieman hajuaisti ehkä herkistynyt, mutta se siinä. Toivottavasti kaikki on hyvin pienellä.

Mulle voi laittaa tuonne listaan lasketuks ajaks 16.6, olin tainnu sen unohtaa kertoo :) Mulla on vahva poikaolo, ja poikaa kovasti toivotaankin :)

Pihlay ja kullannuppu 5+6
 
Pohtijatar: Meillä neuvolassa ei ainakaan oo ultraa. Sydänääniä saattavat kuunnella, siinäkin varmaan käytäntö vaihtelee missä vaiheessa yrittävät kuunnella. Katselin että mulla oli eka neuvola esikoisesta rv8+2 mutta en kyllä yhtään muista kuunneltiinko niitä silloin :ashamed: Niitä papereita tosiaan täytellään (meillä tosin terkka lähettää paperit kotiin että saa valmiiks täyttää ne) ja meillä ainakin sai kansion joka oli täynnä erilaisia esitteitä kaikesta raskauteen liittyvästä. Pissanäyte tutkitaan, verenpaine mitataan ja hemoglobiini myös, punnitus.
Ymmärrän niin hyvin tunteesi. Itse olin esikoista odottaessa alussa tosi huolissani että meneekö kaikki hyvin ja kävin jopa 2 kertaa varhaisultrassa. Vuokrasin vieläpä kotiin sellaisen doplerin jolla kuunnellaan sydänääniä. Sillä tosin ei heti alussa kuulu. Nyt olen onneksi pystynyt oleen rauhallisemmalla mielellä.
Maywoodille tervetuloa ja onnea!!
Soitin sitten eilen töihin ettäolen mahataudissa, ja olen nyt tämänkin päivän kotona. Meillä oli mies ja poika mahataudissa loppuviikon ja tiesivät töissä siitä, joten päätin sitten käyttää sitä hyväkseni.. Mutta en edes juuri valehdellut, kyllä tää olo on yhtä hirvee kun mahataudissa.. Eilinen päivä oli kyllä kaikista pahin tähän mennessä :whistle:
Neuvolankin sain varattua ja se on ens maanantaina eli rv8+6. Onneks on arkisin vapaapäiviä ettei tarvi miettiä töissä että mitä sanoo.
Mulla on muuten ihan tyttö olo. Oon pikkutytöstä saakka toivonu tyttöä, mutta kun aloin odottaa esikoista, mulla oli alusta asti ihan selvä poika olo ja poikahan sieltä tuli. Olisin ollu ihan ihmeissäni jos ultrassa ois sanottu että on tyttö. Nyt taas alusta asti on tuntunut tytöltä, toivottavasti pitää paikkansa (vaikka tietenkin se poika olis ihan yhtä rakas ja toivottu!)
Ihania noi mussupussun itkut :heart: Sä oot kyllä niiiiin raskaana!! :LOL:

-minttu ja pumpelo :heart: rv8+0 jee poks poks!!
 
Huomenta taas kaikille! Ja TERVETULOA UUDET! :heart:

Mussupussu, sait minut niiiiin hyvällä päälle... :D :D :D taidat olla raskaana juu.

Toffo, tuli vain mieleen tuosta "sikiön näköisestä otuksesta", että eilen lähes samoilla sanoilla sanottiin minulle ultrassa...siis lähinnä siellä näkyi vain "varjo raskaudesta", välissä häivähti ruskuaispussi vai mikä pussi se nyt onkin :ashamed: ja samalla lääkäri sanoi, että ihan kun ois hetken näkynyt jotain sikiön tapaista...siis tämän täytyy olla joko reiluhkosti varhaisemmassa vaiheessa tämä raskaus tai sitten siellä on se pelätty tuulimuna jälleen. Sen aika näyttää.

Zande, kyllä tuo alamaha on jo turvonnut ja kohtukin tuntuu kun koitan alamahaa, siis on todellakin paksunoloinen ja kireät housut olen saanut hyvästellä heti alkuun...tuntus oudolta, jos siellä ei olisikaan sikiötä ja silti kohtu on selvästi kasvanut jo ja turvottaa toki muutenkin. Mutta ehkä sekin olisi mahdollista. Mahallaan kun nukun, alamaha vastaa patjaan jo ihan selvästi, onko muilla tällasta?? Täytyy sanoa, etten muista, onko aiemmin (raskauksissa) ollut tässä vaiheessa NÄIN paksua oloa koskaan... :ashamed:

Närästystä löytyy täältäkin, pahoinvointia ei ole nyt juurikaan ollut, palelua senkin edestä ja heikotusta...

Jaksamisia pahoinvoiville ja ihan jokaiselle! :hug:

-Elettaria & lupaus Aslakista 6+3-
 
Huomenia!

Täällä sitten vaivat jatkuu edelleenkin ja oma lääkäri oli poissa, joten päivystykseen matka käy illemmalla,sekin oli niin täynnä et vasta kuuden jälkeen sai ajan...antoi ajan vasta kun sanoin et maha on ollut todella kipee viimisen viikon ja pelottaa vauvan puolesta :| jos on levinnyt tuo yli 3 viikkoa jatkunut tulehus kohtuun..

Lämmin lumi on meillä peittänyt maan, ihana herätä aamulla kun on paljon kirkkaampaa kun lumi maassa, ja het tuli halu laittaa valoja ikkunoihin, jos vaan tuonne parvekkeelle laittais miehelle nuo jääpuikot valoa antamaan tupakille...

Tänään ois sitten se ensimmäine neuvolakin :heart: kuulumisia kerron sitten iltapäivällä lisää

Mutzilla ja
 
haiculle super iso voima hali :hug: :hug:

ja kaikille uusille tervetuloa.

ja sitten omaan napaan mulla on kovia mahakipuja ollut enkä oo jaksanut uskoo että siellä masussa joku on. toisinaan yököttää kunnolla toisinaan ei mitään. tänään mulla oli se toinen ultra mä jännitin sitä aivan kamalasti ja kyllä kyynelet vierähti kun lääkäri sano että täällä jotain on kaiut,pussit kaikki näky.iso HUOKAISU toisin ihmetteli kun joku oli todella lähellä tätä papua mutta sano että se häviää siitä itekseen. viikot nyt vaihtu taas eli tänään olin vielä siinä uskossa että mulla on 8+4 mutta onkin nyt 7+4 eli laskettuaika siirty muutamalla päivällä ja on nyt 4.6.10
pavun alku tais olla 14mm kone oli rikki enkä saanut kuvaa mutta sanoinkin että mä en millään kuvilla tee yhtään mitään pääasia on että masussa on elämän alku.

eilen olin anopin ja miehen siskon joka saa pian vauvan shoppailemassa kirpputoreja no se rohmus kauheesti vauvatavaraa ja mua ärsytti kamalasti kun oli kaikkee tosi halvalla mm hoitopöydän ylisöpö alusta 1e huippukuntonen sitteri 5e äippä farkkulappuhaalarit 3e,äitiys farkkuhame 1,50 se rohmus niitä ja mä kuolasin vieressä ja kirosin kun sen piti ne ostaa samoiten vauvan vaatteita törky halvalla. meinasin et käyn tänään salaa ostamassa ku eilen ei voinut mutta kun joku rohmus jo itelleen kaikki ärghh!!

no anoppi katteli pariin otteeseen mun mahaa en tiä arvasko se mitään mut kysy mun tytöltä että oisko kiva jos äiti sais vauvan mä siihen totesin vaan et ei tänne mitään vauvoja enään tuu :D :D

tänttärä ja tirppa jälleen uudet viikot 7+4
 

Yhteistyössä