Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Meillä on Brion kaukalo ja olemme tykänneet (kaksi lasta). Kolmipistevyöt ovat kätevät talvella, kun käsiä ei tarvitse toppapuvussa pujotella vöihin. Toppapuvussa meillä kaukaloon mahtuu vielä kaksivuotias ihan jees. Ja kuitenkin kaukalo on niin kapea, ettei ruipelokaan muksu kesävaatteissa pääse möngertämään itseään vöistä ulos. Tosi moni käyttää kaukalon vöitä aivan liian löysällä ja silloin sieltä mahtuu ulos uhmis mönkimään helposti, mutta asiallisesti kiristettynä vaaraa ei ole.
 
Onnea kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille! Mä saan odotella ultraa vielä puolitoista viikkoa, tuntuu ikuisuudelta. Toivon, että vauva suostuisi näyttämään sukupuolensa. Aikaisemmissa raskauksissa en tiennyt sukupuolta, mutta nyt haluaisin tietää.

Hankintoja en ole vielä tehnyt, paitsi yhden myssyn joka maksoi 1, 20e. Muuten saan/ostan parilta ystävältä lähes kaiken. Vaunut joudutaan varmaan ostamaan muualta, varmaankin nekin käytettynä. Olen koko ajan ajatellut että rakenneukltran jälkeen alan sitten hankkimaan ja suunnittelemaan, ja sitten remontoidaan vauvan huone valmiiksi.

Olot on ollut ihan jees. Masu on kasvanut, ja alkaa jo olemaan vähän tiellä ja olokin sitten kömpelö. Liikkeitä tunnen edelleen tosi vähän ja harvoin, oliskohan se istukka edessä.. selvinnee sitten 5.2.

Annintähti 19+5
 
mimii: täälläkin oltiin sairaalas makaamas kun meni taju kauppareissulla,mulla nyt ilmeisesti vesimyrkytys?? oli juonut liikaa vettä ja syönyt liian vähän suolaa,suolatasapainohäiriö...ja sen lisäksi mulla on nyt b streptokokki aktiivinen sekä pissatulehdus,että näin täällä...antibiootteja popsitaan ja maitohappobakteereja+vichyä juodaan =D
ultrassa kävin myös sen verenvuodon takia ja mulla on ETINEN istukka edelleen eli suoraan kohdunsuun päällä ja tässä kävi nyt niin että jouduttiin peruu Turkin matka mikä ois ollut ens viikolla kun lääkäri ei antanut lupaa matkustaa!
uusintaultra sitten taas 2 viikon päästä ,nyt 19+3
 
evamaria no hö... :hug:

Siis mitä ihmeen kaukaloita teillä on, jos saatte kaksivuotiaatkin vielä kaukaloon?? Mulla on joku aukko sivistyksessä. Mä oon usein kuullut, että (varsinkin poikalapset) on jouduttu siirtään isompaan istuimeen jo 10 kk ikäisenä ja meilläkin tuo vuosi oli (mun mielestä tilavassa) Gracossakin aika maksimi.
 
evamaria onpahan taas kaikkee mahollista yhelle ihmiselle :hug:

Mulla muuten ultrassa todettiin olevan istukka edessä. Kuitenkin liikeet tuntunu jo viikolta 18+ ja potkut 19+ näkyny ja tuntunu mahan päälle. On siis selvästi meijän pitkäsäärisellä leidillä myös potkuissa voimaa :D Painoarviokin oli 380g. Hyvin siis kasvanu, vaikka itelle painoa tullu vasta 1,5kg.

LittleOne 20+2
 
rockstone :D Ihan perus Brio Primo ja sirpakka parivuotias. Oiskohan painoa nyt 11 kiloa ja pituutta ehkä 84 cm, en tiedä, kun neuvola on vasta kuukauden päästä. Mutta meni esikoinenkin siihen talvitamineissa, oli parivuotiaana rapiat 12,5 kiloa ja 87 cm.
 
rockstone Kerropa, kuinka kävi. Meillä on kaukalo edelleen varakäytössä, jos tyttö menee johonkin muuhun kuin omiin autoihimme ja hyvin mahtuu. Hiukan jää kädet törrölleen toppatamineissa, mutta sisävaatteissa tilaa on hyvin. Joo, jalat on koukussa, mutta niinhän ne saakin olla, kun pää on varmasti kokonaan kaukalon yläreunan alapuolella. suurin vastus kaukaloon laittaessa on "makuuasento", kun omissa autoissa on jo tottunut pystympään asentoon.

Ps. Meillä näyttää olevan nykyiset kuopukset hyvin saman ikäiset, meilläkin tulee justiinsa 23kk täyteen.
 
Voi miten kurjaa evamaria että jouduitye perumaan reissun! :(


Omaa napaa pikaisesti: mähän olen täälläkin ruikuttanut tuosta selkä ja iskias kivusta. Tänään pääsin luottohierojalle joka totes että oikeen jalan hermokanava oli ihan tukossa ja siitä johtui nuo kivut.

Jossain puolen tunnin käsittelyn jälkeen mulle tuli outo tunne (sitä ennen sattu ihan pirusti) ja sanoin että nyt on pakko nousta ylös samantien. Pääsin istualleen niin ensin tuli pahaolo, sit kylmä, sit tuskanhiki ja rupes koko kroppa tärisemään.
Hieroja totes että se pinne tais lähteä auki, ja tosiaan selkä on nyt kivuton.
Jalkoja vielä särkee mutta pitäs mennä ohi parissa päivässä.

Pääsin kotia ja kaaduin samantien suoraan sänkyyn ja nukuin 4 tuntia.

Ai niin, POKS POKS.

Limperi ja tyyppi 19 viiikkoa :)
 
Viimeksi muokattu:
Heipsis kaikille :wave:

Kyllä aika vaan rientää, kun moni jo rakenneultrankin käynyt.. vastahan me ihmeteltiin ja oltiin epäuskoisia pienestä ihmeestä =).

Imetys puhuttanut.. Mulle se on yks ihanimmista asioista vauva-arjessa. Olen imettänyt kaikkia sen puoli vuotta, tokaa ja kolmatta ihan täysimetyksellä. Maitoa tulee paljon ja ilmeisimminkin ravintopitoista, kun ei ole tarvinnut velljä yms. antaa ekaan puoleen vuoteen. Mun lapset kaikki herkästi reagoinut uusille ruoka-aineille, joten allergioidenkin vuoksi haluan pitkittää myös Rusinan imetystä mahd. pitkään. Toivon, että maitoa ed. tulee kun meijeristä :D. Muistan kyllä imetysongelmat ensimmäisen ja toisen syntymän jälkeen. Oma psyykentila vaikuttaa minulla ainakin ratkaisevasti maidon nousuun ihan alussa. Kahdesta ekasta imetys käynnistyi vasta koituduttua sairaalasta, siellä ahdisti ja itketti, kolmannesta heti synnyttyään. Minusta se on maailman parasta, kun pienkokainen imee tissiä ja on lähellä. Ainut mikä ehkä jopa pelottaa, on ne imetyksestä aiheutuvat jälkisupistukset, mitkä olivat kolamnnen jälkeen lähes yhtä kivuliaita kuin synnytysupparit :O. Yks mun kaveri joutunut näiden takia lopettamaan imetyksen kun ei kestänyt niitä kipuja. Itse koitan tuudittautua ajatukseen, että ei tainnut kestää kauaa, kun jäävät sitten pois.

(.) Kävin neuvolassa mittauttamassa hb:n väsymyksen takia, oli ok 133. Laittoi minut vaivojeni takia neuvolalääkärille, kävin torstaina. Teki sisätutkimuksen ja paikat onneksi kiinni jne., ja otti bakteeriviljelyt sieltä samalla. Sairauslomaa määräsi ilman mitään vaihtoehtoja 2 viikkoa. Menee mun loman päälle, että töihin paluu vasta joskus 18.2 jälkeen.. Koitan tässä nyt ottaa iisimmin ja huilailla, ulkoilla haluan päivittäin, jos nyt vaikka jaksaisi. Töiden lomassa ei ole ollut mitään mahkuja ulkoilla väsymyksen ja kolotusten vuoksi. Harmittaa toisaalta, hirveesti haluisin töissä olla.. vetos töitteni henkiseen rasittavuuteenkin, mikä pahentaa supisteluja. Että leppuutanpa piätäni ja ruhhooni siis parhaani mukkaan :LOL:.
Lääkäri mittas mun sf- mitan, ei ole vielä tässä raskaudessa mitattu, kun neuvolat yli 6 viikon välein vain.. Oli rv 20+2 20 cm.. huitelee siellä yläkäyrän yläpuolella :D, tuliskohan nyt enkat masun koossa?! Viime raskauden viimesin sf- mittaus tehtiin rv 37+4, jolloin ollut 37 cm, että eipä nuo käyrät tuolloinkaan riittäneet.. Möhömaha minä :LOL:. Nyt vaan ekaa kertaa istukka takaseinässä, liekkö vaikuttaa mahan kokoon?

Mukavaa viikonloppua kaikille. Me ollaan mihen kaa kaksin, tosin sillä töitä, mutta illasta ajateltiin leffaan kattoo se Vuonna- 85.. huonoksihan tuo on haukuttu joka paikassa, mut käyp kahtomassa.

Nelli ja Rusina 20+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei! Reissusta kotiuduttu viime yönä. :) Onnea kaikille rakenneultrakuulumisista. Tyttöjä ja poikia luvassa, ja ilmeisemmin kaikki terveitä! Upea homma...!

Meillä oli NIIIIN mahtavat säät reissussa, kokoajan +24-30 ja aurinko paistoi. Lapset puljas atlantissa, syötiin ja nautittiin. Lentokin meni hyvin. Supistuksia ei juurikaan ollut. Kyllä tuo aurinko näin keskitalvella tekee vain terää. Ens vuonna mennään sitten pariksi viikoksi. Onhan noi kanarian saaret sellanen turistirysä, mutta en jaksa noita mukuloita kauempaa lentokoneessa istuttaa. Kesällä suunniteltiin reissua Italiaan, sittenkun piiperoinen on syntynyt. :heart: Ollaan kaikki ihan ruskeita ja ennenkaikkea hyväntuulisia ja levänneitä. Söin aika huoletta vähän kaikkea. Raaka liha ja pehmeät juustot jäi syömättä. Jäätelöt, jukurtit sun muut söin. Länsimaahan se on kuitenkin, että eiköhän kaikki oo pastoröitua. Mahavaivoja ei ollut. Ja talviturkinkin heitin ;)

Luin pikaseen teidän fiiliksiä näistä tyttö ja poika odotuksista ja toiveista. Mullahan on siis kaksi poikaa ennästään ja voi että miten reippaita pieniä miehiä ovat. TOisaalta olen ihan täynnä tuota ikuista nahistelua ja painimista. Vähän kateellisena seurasin lentokentällä noita pieniä tyttösiä barbi repuissaan odottamassa lentoa... Hmm. Saa nähdä kumpi siellä on. Vielä 2,5 viikkoa!! AArgh. Miehen kanssa päätettiin tytölle jo nimi ja kutsutaan vauvaa sillä nimellä. :kieh: Jos tulokas onkin poika ni saa nähä jääkö tää työnimi.. Kait se pitää sit vaihtaa :LOL:

Tuulentyttö ja Pieni Salamatkusta etelänmatkaaja 18+3 (piti ihan hetki miettiä..)
 
Jaahas, täällä saa vissiin sitten odotella seuraavia kunnon yöunia 1,5 vuotta (ainakin). Mulla mennyt nyt kolme yötä jo ihan päin peetä. Heräilen jatkuvasti kun mikään asento ei ole hyvä. Kyljellään nukkuessa puutuu alakroppa ja alaselkä ja selällään nukkuessa rupeaa sattumaan selkään. Ohuen tyynyn laitoin yöllä sitten tuohon alaselän alle ja yritin selällään nukkua minkä pystyin. Hoh hoh, ois voinut nyt kyllä vielä vähän aikaa saada nukkua yöt kunnolla :(

Harkkasupistukset alkaneet myös. Tulee levossa ja rasituksessa, että pitää kai yrittää vähän höllätä ja välttää ton pojan nostelua. En muista kirjotinko tänne, mutta fb:n puolelle ainakin, että jumpatkin saa nyt jäädä. Ei pystynyt keskiviikkona oikein mitään tekemään, joten se siitä tossut. Jumppatossut naulaan syksyyn asti, ei voi mitään.

Ultraan olis nyt reilu viikko. Koko ajan rupeaa jänittämään että onko kaikki kunnossa. Se on jännä, että kun kaverit on niissä käyneet niin ei mulla ole pienintäkään epäilystä, että heillä ei olisi kaikki kunnossa, mutta kun kyse itsestä, niin olen ihan varma että jotain sieltä löytyy :(

Terese ja 19+6
 
Ei liity vauvoihin mitenkään mutta...

Mun piti saada tänään mies kotiin viikon jälkeen mutta ovat peruneet lennot kun on niin tuulista :/ Ajelin silti 100 km lähikaupunkiin kahvittelemaan kavereiden kanssa mutta takasin tullessa oli vähän jännää. Yhdessä kohtaa tuuli tuiskutti lunta tielle niin että välillä sai seuraavaa aurauskeppiä oikein hakemalla hakea. Se on ainut vaihtoehto edetä kun on pimeää eikä oo hajuakaan missä tie menee. Jospas loppuraskaudesta ei sitten enää lähdettäis yksin tienpäälle kun on myrskyvaroitus :p Täällä on vielä niin että eivät viitsi edes aurata jos on huonoa säätä tiedossa, vaikka kyseessä olisi valtakunnan päätie. Tuuli kun tuo lumen heti takaisin tielle. Sitten ei vaan mennä yhtään mihinkään. Ennen uuttavuotta oli niin huonot ilmat että jotkut kylät oli monta päivää saarroksissa kun teitä ei avattu. Sitten oli tämän näköstä kun ne vihdoin avattiin Siglfirdingur.is | Fr :)
 
Mä oon tässä muutaman päivän jo uskaltanut hiljaa mielessäni iloita pahoinvoinnin mahdollisesta lopullisesta poistumisesta, saas nähdä miten käyn kun uskallaan näin ääneen asian sanoa. :D Vissiin pariin viikkoon ei ole ollut.

Sen sijaan hormoniraivarit ovat palanneet.. Jestas miten on muutaman päivän ärsyttänyt ihan kaikki. En jaksa vastailla typeriin kysymyksiin, en siedä miehen pikku unohduksia tai muuta, mitä hän ei tee kuten minä itse teen, tai kuten haluan asiat tehtävän. Toivottavasti ei jää pysyväksi tilaksi loppuodotukselle..

Nemi 20+jotain.
 
  • Tykkää
Reactions: häpimama
Huomenia kaikille!!

Tuulentyttö: Tervetuloa takaisin lumiseen pohjolaan =)!! Kuullostaa ihanalle reissulle!

Miltsu87: Melko hurjalta kuullostaa nuo sun autoseikkailut myrskyn keskellä.. Pysyttelehän kotosalla ensi kerran niin ei mene vain ojaan, hui :O.

Neminka: Mulla on kanssa ollut ihan liian kauan noita hormoniraivareita.. kaikki ottaa päähän ja oon ollu oikea noita-akka välillä. Miehelle varsinkin :'(. Onneksi saatiin juteltua toissapäivänä ja viikonloppu oltu kaksin ja saatu parannettua parisuhdetta, ollutkin pitkiin aikoihin ihanaa. Mä toivon, että en ois sellanen enää! Mutta uskon tän huilailun nyt helpottavan kaikinpuolin vointia, myös hermo ja pää lepää, josko en ois niin inhottava, kun en ole niin väsynyt koko aikaa.. Mutta kun niillekkään ei mahda mitään, ne vaan tulee kun on tullakseen ja sitten on kauhee morkkis lopun päivää ja pahoillaan toisen puolesta. Vien samalla myös miheletä ilon tästä odotuksesta tätä menoa:headwall:...

(.) Vointi on suht hyvä, kun oon tässä nyt kolmatta päivää ihan joutavana ollut. Saa vetää pitkälleen kun huvittaa ja toimia oman voinnin ehdoilla. Eilen oli kirvelyä pissatessa ja juoksutti jatkuvaan veskiin.. mulla ei ole ikinä ollut vti:a, mutta jos nää uusii/jatkuu, pitää saada näyte antaa, voisi sitä siis olla nyt. Tänään kyllä helpompi sen suhteen. Te keillä ollu vti nyt raskauden aikana, onko alkanut yhtäkkiä vai hissukseen?

Mukavaa sunnuntaita! Mä lähen tyttärien kanssa Rölli elokuvan ennakkonäytökseen ip:llä, kivaa =)! Allu T on ihana :heart:

Nelli ja Rusina 20+5

PS. Se Vuonna -85 elokuva on minusta just niin huono mitä siitä kirjotetaan arvosteluja mediassa, ei toinna vaivautua..
 
On taas palstailu jäänyt :(
Jouduin viime viikon alussa sairaalaan ja siellä vietinkin tämän viikon maanantaihin asti :/
Minulla on ollut 3 virtsatulehdusta, olen alkanut tuntea kipeitä supistuksia ( yksi ennenaikainen synnytys takana rv 31) sen takia heti jouduin lepoin sitte vielä turpoan kuin.mikäkin tursake..
Siellä sairaaladsa.sitte tippaa ja täyslepoa :/

Rakenneultra tosiaan oli, kaikki oli onneksi pienellä hyvin. Painoa n. 390g ja pituutta n. 27cm. Ja me saatiin tyttölupaus! Perheessä onki 1 tyttö ja 2 poikaa :)

Olo on aika turta, pelkään vaan millon taas uusi virtsatie tulehdus pamahtaa :/ Supistuksia onneksi tulee harvemmin.

Katsu ja NAksu 22+0
 
Puoliväli täälläkin. Keskiviikkon ultra. Jännittää, että onko pienellä kaikki hyvin. Kovasti ainakin liikkuu. Jotenkin haikeana näitä pieniä liikkeitä tunnustelen, kun viimeistä kertaa tätä koetaan.
Pahoinvointia on edelleen lähes päivittäin. Mutta päivääkään en kadu, olisin tarvittaessa valmis kokemaan uudestaan. Mitä en olisi ikinä uskonut ajattelevani, sen verran horroria ne syksyn kolme kuukautta koomassa olivat.
Keskusteltiin miehen kanssa kerran, mun parvopaniikissa, että mitä jos se kaikista kauhein tapahtuisi. Mulle oli itsestään selvää, että yritettäisiin vielä uudestaan,mutta mies sanoi, ettei olisi enää valmis. Toki se on aina yleensäkin ensin suhtautuu negatiivisesti kaikkeen.

Voi evamaria, kuinka kurjaa, että on noin paljon harmeja. Meilläkin oli matkakuumetta, muttei uskallettu varailla, kun noissa tarjouslennoissa on niin huonot perumisehdot. Jospa sitten tukholmaan päästään. Syksyllä sitten koko poppoon kanssa uusi yritys.

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!

Kirjaa, että monilla on ollut lääkäriä/sairaalaa vaativia vaivoja. Mulla pahin vaiva taitaa olla tuo huonotuulisuus, jota ei edes pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan ollut. Nyt tuntuu, että lapset ja mies on tooosi ärsyttäviä, enkä malta olla sitä ilmaisematta varsin selkeästi. Ehkä mun pitää ottaa itseni palkitsemiskäytäntä, että kymmenen raivaritonta päivää ja olisin ansainnut esim. kasvohoidon.

Kaikkea hyvää teille kaikille!

Elselli 20
 
Kävin kattoo sen Vuonna 85-leffan ja mä kyllä tykkäsin :)

Muuten on sitten menny niin ja näin.. päivän muka parantelin flunssaa sillon tiistaina ja nytten on sitten taas päivä menny vuoteessa. Jotenki vaan haluis olla töissä mahd. paljon jos sattuu että joutuu sitten jäämään pidemmälleki saikulle tai jotain.. Kurjaa.

Mä en oo vieläkään oikeen tuntenu mitään selviä liikkeitä? Onko se ihan normaalia 18. viikolla?

Islannin lumituiskut näyttää olevan hieman eri luokkaa kuin täällä päin :D Kannattaa todellakin katsastaa myrskyvaroitukset! Heh.
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
kärhö odotitko siis ekaa vauvaa? Koska mulla ekassa raskaudessa liikkeet tuntui vasta rv 20. Joten ei hätää! :) lisäksi ne liikkeet voi olla aluks sellaisia, että ne saattaa helposti sekoittaa ihan tavalliseen mahan möyrimiseen.

Kävin tänään kaverin luona kylässä, hän on viimeisillään raskaana. Voi kun olisikin jo niin pitkällä! On kyllä kivaa, kun on useammalla perheellä lähipiirissä tulossa tänä vuonna vauvoja. Mä olen aina ollut tosi huono ystävystymään ja tuntuu, että on vaikea keksiä mitään juteltavaa, mutta nyt kun on lapsia ja lisää tulossa, niin on helpompaa olla sosiaalinen :)

Mutta millähän ihmeellä tän herkuttelun sais kuriin?! Mullahan siis tuli jo neuvolassakin sanomista painon noususta... Tänäänkin on mennyt pullaa ja keksejä ihan liikaa.. Jotenkin pitäis taas saada itsensä kuriin!

Dynamite ja pikku-Telle rv 19+4
 

Yhteistyössä