Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

imetyksestä: täytyy taas tunnustaa kuinka tyhmä ja tietämätön olen. Mulla ei ees käyny mielessä, että imettämättömyys ois joku vaihtoehto. :D aloin jo ajattelemaan, että eikös se kuole nälkään vai millä ihmeellä se pidetään hengissä jos ei maidolla.
joo huomaa kyllä, että ekaa lasta on tekemässä :D
mutta juu, mie ajattelin imettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Juliet83
Terveissi ultrasta! Masussa touhotti vilkas pieni POIKA! Melkoista kasvuspurttia oli ottanut kun nt-ultrassa oli pari-kolme päivää laskettua pienempi, nyt neljä päivää laskettua isompi! Istukka takana, kuten arvelinkin. Mittoja sain aika huonosti, en mitään painoarviota ja korttiin merkittiin pelkkää päämitta. En kyllä kysellytkään ja samapa tuo, ei siitä meidän geeneillä mitään mörssäriä kuitenkaan tule. Pääasia, että kaikki oli mallillaan. Tulokkaalla näyttäis olevan ihan mun isän sivuprofiili, että komee siitä ainakin tulee! :D

Mut sama juttu olojen kanssa, tuli jälleen päinvastaista, kuin tämä mamma kuvitteli! :D

Neminka ja Poika 19+6
 
imetyksestä Minä aion imettää tai siis haluan ja toivon, että se onnistuisi! :) Ensimmäinen kyseessä, niin uusi asia sekin, mutta jotenkin en osaa siitä yhtään stressata... Antaa mennä omalla painollaan ja jotenkin tosi luottavainen olo asian suhteen... ;) Mutta jokainen tekee omat valintansa, eikä niistä todellakaan pidä syyllistää... Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee!

Elba Tuon teorian mukaan mun olot pitäis paikkansa eli potkut tuntee oikeestaan aina oikeelle! :LOL: Ja poikaolohan mulla on... Mutta saapa nähdä kuin käy, kun monella täällä ei ole olot osuneet oikeaan! ;) Meinaa kyllä jännittää ja vielä pitäis niin kauan jaksaa odottaa!
 
Moikka,

Toinen ultra takana ja siellä polski nyt varmistuen POIKA!
Kaikki oli hyvin ja painoa n. 300g. Potkut tuntuu selvästi tod. näk. siksi kun istukka on takaseinässä niin kuin edellisessäkin.

Olen aivan touhua täynnä ryhtynyt ompelemaan tikkipeittoa vauvalle ja hommaamaan vaatteita ja syynäämään tori.fistä vaunuja.

En kerennyt lukea kuin muutaman imetysjutun mutta ykkösen kohtuu vaikeista ..lopulta ihan onnekkaista kokemuksista suosittelen lämpimästi rennosti asiaan suhtautumista. Korvike on ok! Tissi on ok! Syli on tärkein!

Halit kaikille:)

Mustikka ja pikkuinen 2
 
Uuh, söin kuin pieni eläin. Olikin kyllä hyvää ruokaa vaikka itse sanonkin :D On se vaan ihanaa kun on taas ruokahalua eikä tartte jokasen suupalan kohdalla miettiä että pysyykö se alhaalla vai ei.

Mulla on ollut tosi hyvä alkuviikko. Olen saanut tehtyä pitkään välttelemiäni asioita pois päiväjärjestyksestä ja valmistuminen ennen lapsen syntymää tuntuu nyt ihan realistiselta :) Oisko vihdoin alkanut se seesteinen keskiraskaus? Maanantaina olis sitten rakenneultra, maltan tuskin odottaa! Tiedän että sitten kaikki tuntuu taas niin paljon todemmalta kun näkee sen pikkutyypin :) Ja jopa ensimmäinen vaatekappale on alkanut käydä ahtaaksi, oi onnea!

Ja onnea pienistä pojista! Tytöistäkin tietty mutta just äskettäin tais olla vaan poikalupauksia. Poikaa kohti sitä taidetaan olla menossa täälläkin.
 
iitu85 se on hyvä, että perheessä toinen tykkää tehä noita vertailuja. Meillä molemmat intona lukemaan kaikenmaailman arvosteluja ja vertailuja. Ongelmaks syntyy sit se, kun pitää lopulta vielä vertailla keskenään löydetyt vertailut :D Koska tietty molemmat päätyy eri lopputulokseen, siinä mikä on paras :LOL:

Neminka itekin oon yrittäny saada potkuista videoo. Kyllä ne silmään näkyy, mutta videolle ei. Ei voi onneks olla mielikuvitusta, koska mieskin on ne jo nähny :D

Miltsu87 kai se vähän niin menee, että olis rikas tai köyhä, imettäis tai ei, niin taitaa se teidän vauva olla maailman onnellisin vaan kun saa olla oman äitin lämpösessä sylissä :heart:

Onneks noi kaikki hankintojen tärkeys ja huono-äiti ajatukset on vaan meijän omissa pääkopissa. Pikkunen ku taitaa olla aika vähään tyytyväinen. Onneks :heart:

rockstone täällä kanssa alotettu nännien karaistaminen. Vaikka ei kyllä tietoakaan siitä pystyykö edes imettämään. No onpahan sit ainakin nännit jotka kestä kovempaakin menoa :p

Puoliväliä juhlitaan täälläkin ja jänskätään tän päivän ultraa. Ihanaa nähä pikkunen!

LittleOne 20+1
 
Jestas kun aika juoksee! Puolimatka alkaa kilkutella nurkan takana, siitä kaksi viikkoa eteenpäin ja Kelakin laskee tämän vauvaksi. Siitä kuukausi ja paprut pitää olla palkanlaskijalle toimitettuna. Kaksi kuukautta lisää ja äippäloma alkaa ja siitä sitten se reipas kuukausi ja alkaa jakautuminen olla lähellä. Pitäisikö sitä alkaa jossain vaiheessa miettimään vauvaakin tai tarviiko se jotain?

18+6
 
Viimeksi muokattu:
Imetyksestä esikoisen kanssa maitoa ei tullut kunnolla, alusta saakka yleensä aina ensin imetin ja sitten annettiin pulloa lisäksi. Maitoa meillä on aina mennyt todella paljon. Olen aina pitänyt tärkeänä sitä Imetyksestä saatavaa läheisyyttä, siksi pullotkin on aina annettu sylissä, aina noin 9-10kk ikään saakka. Minusta oli hienoa, että isä ja mummot yms. pystyivät ruokkimaan vauvaa samalla tavalla kuin minäkin. Näin vauva sai helpommin ympärilleen monta läheistä ihmistä yhden sijaan. Kahden kuukauden päästä päätin lopettaa stressaamisen ja jatkuvan pumppailun. Nyt tietenkin toivon että maitoa tulisi enemmän, mutta aion silti antaa vauvalle myös pulloa. Tosin pullosta omaa maitoa jos tarpeeksi tulee.

Ai niin, en ole tuntenut vieläkään liikkeitä kun ehkä kerran, ja tänään 18+0. Kaikki oli viime viikolla ultrissa hyvin, joten pitäisi olla vieläkin. Alkaa silti huolestuttamaan kohta. Myös paino huolettaa, ensimmäisestä neuvolasta paino yhä -2kg, maha kyllä näyttää ja tuntuu kasvavan. Ensi viikolla vasta neuvola. Niin ja siis istukaa takana, toisin kuin viimeksi, jolloin liikkeet tuntuivat myöhään.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Mitäs on tuo nännien karaistaminen, kertokaa tyhmälle :D Imetyksestä ajattelin että tietenkin joo, mutta en tiedä siitä mitään joten ajatus voi varmaan muuttua sitten kesällä. Who knows.

Naene 21+2
 
Minulla taas imetys ei ole koskaan laihduttanut , ne kilot mitkä jäi raskaudesta karisi vasta sitten kun lopetti imetyksen. Mulla oli se maidontuotanto sellaista että kun syö riittävästi niin sitä tulee ihan kauheasti, mutta jos yhtään vähentää syöntiä niin ei sitten riitäkkään vauvalle..Joten en lihonut mutta en kyllä yhtään laihtunutkaan. Eikä saanut syöpötellä siis herkkuja kuitenkaan, ihan normisti söin. Siskot taas on molemmat 'kuihtuneet' imetyksen aikana, ois kelvannut itsellekin mut minkäs teet :)
 
Naene Siis se karaistaminen tarkoittaa sitä, että totuttaa rintoja jo valmiiksi siihen ärsytykseen, mitä imetys aiheuttaa. Toisilla menee nännit verille ja toisilla ei tunnu missään. Mulla teki ainakin imetys ekasta niin julmetun kipeetä (varsinkin eka imaisu toi aina ihan kyyneleet silmiin), että nyt olen koittanut valmistautua siihen. Jossain näin ohjeen, että pyyhkii niitä karhealla pyyhkeellä, itse nypellän muuten vaan :D Ja ovat sen jälkeen kyllä ihan hellänä. En tiedä sitten auttaako se mitään, mutta kokeilen nyt ainakin. Tätä karaistusta on joskus aikoinaan kai oikein neuvottu neuvolassakin, mutta nykyään tästä ei puhuta enää mitään johtuen varmaankin siitä, että se on niin yksilöllistä.
 
Moikka.
Tulin kyselemään onko kohtalotovereita mun vaivalle.. Sunnuntaista asti mua on pyörryttäny, siis ihan jatkuvasti. Aina kun nousen makuultani niin hyvä et tolpillaan pysyn. Lääkärissä olen jo kaks kertaa käyny eikä mitään vikaa löydy, ei arvoissa tai missään. eilen laittovat mut tippaan 5 tunniks mut ei avittanu. tuntuu et pää painaa 5o kiloo.. alkuraskaudessa mulla ei oikein mitään vaivoja ole ollut..

Mimmii vko 18
 
Esikoisen kohdalla ei imetys oikein ottanut onnistuakseen lastan takia. Pari kuukautta taidettiin yrittää jos jonkinmoista konstia ja välillä pullosta annettiin ennenkuin sitten luovutin kokonaan. Josko nyt toisen kohdalla onnistuisi paremmin. Muistaakseni painoa ei pudonnut imetyksen aikana, mutta sen jälkeen kyllä alkoi kiloja kertyä.

Kovasti odotetaan jo rakenneultraa..tuntuu tosin, että siihenkin on vielä ikuisuus. :D Odottavan aika on pitkä. Kovasti kaveri tuolla masussa pyörii ja potkii. <3

18+4
 
Onnea kaikille pojista ja tytöntylleröistä :) voi kun ensi tiistai tulisi nopeasti niin pääsisi itsekin näkemään pienen taas :heart:

Voi Mimmii! Todella paskamainen vaiva sulla tullut :( Itsellä ollut muutama pyörtyminen lähellä mutta nämä olleet aamulla jos en ole heräämisen jälkeen syönyt mitään. Sitten aina kontaten jääkaapille :D Toivottavasti menis sulla pian ohi!
 
Onnea kaikille tyttö ja poikalupauksista :heart: Mekin saatiin vahvistusta tänään rakenne ultrassa sukupuolesta. Kätilö piti tyttönä mutta sanoi että 100% varma ei ole. Mutta tämä oli jo toinen kerta kun tyttönä pitivät joten alan itsekkin siihen uskomaan :heart: vauva oli vilkkaalla päällä, paria päivää pienempi oli mitä mulla on viikot mutten ole huolissani koska loppuajasta kasvaa minun diabeteksen takia nopeasti. Painoarvio oli 311g.

Tiistaina taas kurkkimaan pientä äippäpolille :)

Kotiäiti & Nappula 20+1 :heart:
 
21+3 idag !
Parvorokosta kirjoittelin joku viikko sitten....eli mä sitten sairastin parvorokon melko tietämättäni. ennen joululomaa sen olen saanut pojan eskarista..kun siellä sitä oli. ja oireet ilmeni tammikuun alkupuolella...punaiseksi meni kädet,jalat,maha ja selkä. muutama pv ennen ihottumaa mulla oli pari pv pää kipeä, mitä mulla ei ole yleensä koskaan,ellen ole sairaaksi tulossa.
Poika sairastu itse vasta muutama pv sitten, posket punaiset ja mahassa pienenpieniä näppylöitä, ei kummempaa.
Mutta iso huoli itselläni, no 31pv mulla on aika naistentautien klinikalle...en tiedä mitä ne siel tekkee, onko kellään tietoa? Ottavatko näytteen että onko vauvalle tullut jotai?
jos joku haluaa tietää enempi parvorokosta raskausaikana ja muutenkin, tässä on hyvä linkki : http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/2977/parvorok.pdf?sequence=1

ja ultraan sain kans ajan helmikuun alusta..
mutta eipä tässä voi mitään tehdä itse. seurailla liikkeitä, ja mul on se dopleri jolla kuuntelen sillointällöin ääniä.
joku lääkäri oli tuumannu että olen kuitenkin ns "paremmilla viikoilla" ....
Mutta vauva liikkuu todella paljon, kutittelee tuolla alamahassa aina kun istahdan tietokoneelle :)
 
Viimeksi muokattu:
Hitsi, mie en osaa millään päättää ostaisko millasen turvakaukalon.. :/ Tärkein on et mukaan tulee isofix-telakka ja merkeistä olen miettinyt vähän Britax baby-safe plus tai Brio Primo.. osaisko joku auttaa mua asiassa!??

BF & tähtönen 18+3 (vielä 2 piiiitkää viikkoa ultraan :/)
 

Yhteistyössä