Heipsis kaikille :wave:
Kyllä aika vaan rientää, kun moni jo rakenneultrankin käynyt.. vastahan me ihmeteltiin ja oltiin epäuskoisia pienestä ihmeestä =).
Imetys puhuttanut.. Mulle se on yks ihanimmista asioista vauva-arjessa. Olen imettänyt kaikkia sen puoli vuotta, tokaa ja kolmatta ihan täysimetyksellä. Maitoa tulee paljon ja ilmeisimminkin ravintopitoista, kun ei ole tarvinnut velljä yms. antaa ekaan puoleen vuoteen. Mun lapset kaikki herkästi reagoinut uusille ruoka-aineille, joten allergioidenkin vuoksi haluan pitkittää myös Rusinan imetystä mahd. pitkään. Toivon, että maitoa ed. tulee kun meijeristä
. Muistan kyllä imetysongelmat ensimmäisen ja toisen syntymän jälkeen. Oma psyykentila vaikuttaa minulla ainakin ratkaisevasti maidon nousuun ihan alussa. Kahdesta ekasta imetys käynnistyi vasta koituduttua sairaalasta, siellä ahdisti ja itketti, kolmannesta heti synnyttyään. Minusta se on maailman parasta, kun pienkokainen imee tissiä ja on lähellä. Ainut mikä ehkä jopa pelottaa, on ne imetyksestä aiheutuvat jälkisupistukset, mitkä olivat kolamnnen jälkeen lähes yhtä kivuliaita kuin synnytysupparit :O. Yks mun kaveri joutunut näiden takia lopettamaan imetyksen kun ei kestänyt niitä kipuja. Itse koitan tuudittautua ajatukseen, että ei tainnut kestää kauaa, kun jäävät sitten pois.
(.) Kävin neuvolassa mittauttamassa hb:n väsymyksen takia, oli ok 133. Laittoi minut vaivojeni takia neuvolalääkärille, kävin torstaina. Teki sisätutkimuksen ja paikat onneksi kiinni jne., ja otti bakteeriviljelyt sieltä samalla. Sairauslomaa määräsi ilman mitään vaihtoehtoja 2 viikkoa. Menee mun loman päälle, että töihin paluu vasta joskus 18.2 jälkeen.. Koitan tässä nyt ottaa iisimmin ja huilailla, ulkoilla haluan päivittäin, jos nyt vaikka jaksaisi. Töiden lomassa ei ole ollut mitään mahkuja ulkoilla väsymyksen ja kolotusten vuoksi. Harmittaa toisaalta, hirveesti haluisin töissä olla.. vetos töitteni henkiseen rasittavuuteenkin, mikä pahentaa supisteluja. Että leppuutanpa piätäni ja ruhhooni siis parhaani mukkaan
.
Lääkäri mittas mun sf- mitan, ei ole vielä tässä raskaudessa mitattu, kun neuvolat yli 6 viikon välein vain.. Oli rv 20+2 20 cm.. huitelee siellä yläkäyrän yläpuolella
, tuliskohan nyt enkat masun koossa?! Viime raskauden viimesin sf- mittaus tehtiin rv 37+4, jolloin ollut 37 cm, että eipä nuo käyrät tuolloinkaan riittäneet.. Möhömaha minä
. Nyt vaan ekaa kertaa istukka takaseinässä, liekkö vaikuttaa mahan kokoon?
Mukavaa viikonloppua kaikille. Me ollaan mihen kaa kaksin, tosin sillä töitä, mutta illasta ajateltiin leffaan kattoo se Vuonna- 85.. huonoksihan tuo on haukuttu joka paikassa, mut käyp kahtomassa.
Nelli ja Rusina 20+4 :heart: