Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Sukupuoli asiaan pakko sanoa, että itselle usean vuoden lapsettomuuden jälkeen kumpi vaan on tervetullut! Eikä sukupuolella väliä, tällä hetkellä ajattelen ettei silläkään vaikka siinä joku pieni vikakin olisi, kunhan saan vaan vauvan kesällä syliin olen ikionnellinen! <3 Mutta tietenkin toivon, että pieni on terve, mutta elämästä ei ikinä tiedä... Se tämä lapsettomuus hoitoineen on valitettavasti/onneksi opettanut! Olin ennen myös sellainen ihminen, joka oli tottunut suunnittelemaan kaiken etukäteen ja toteuttanut asiat tietyssä järjestyksessä... Sitten vauvaa ei saanutkaan silloin kuin halusi, niin piti oikeesti miettiä elämää uudestaan... Mutta nyt 3,5v odotuksen jälkeen olen maailman onnellisin odottaja ja osaan arvostaa tätä aikaa ihan erilailla! :heart: Tosin olen joskus ajatellut, että tyttö esikoisena olisi ihana, mutta jostain syystä musta nyt tuntuu että tämä vauva on poika! :LOL:
 
Heippa!
Viikot ne senkun poksuu, nyt jo huidellaan 21.rv:tä...
Minulla oli lääkärinla suoistelujen vuoksi, kaikki oli onneksi ok. Nuori naislääkäri ultrasi ja kysyi haluanko kuulla sukupuolen - ja tytöltä kuulemma näytti <3 Tämä on sinänsä ihmeellistä kun miehen puolella on niin poikavoittoista (liekö kysymys harjoittelun puutteesta kuitenkin ;) ) meillähän on poika-tyttö-poika -sarja, joten olisihan se nyt looginen jatkumo sille... Rakenneultra on reilun viikon kuluttua, kysytään nyt vielä sielläkin, näyttääkö samalta. Jos kyllä, niin sitten lähtee vinot pinot poikavaatteita kiertoon!

Rakkauslapsi 20+3
 
Mulle ois sopinut pieni odottelu tämän kanssa niin pitäisin suutani soukemmalla :D Nyt on asiat paremmin, eilen oli paska päivä mutta tänään taas parempi. Ahdisti eilen kun kävin kaupoilla katsomassa jotain vaatetta pienelle. Tyttöjen vaatteet on kaikki ihan kamalia! Pojilla on kaikki koirat ja kirahvit ja ihanat jutut! Ostin tytölle poikien rekeistä sitten, sorry. Mutta katoin että värit on unisex-tyyppiset. Valkoiset joissa on niitä koiria ja kirahveja :)

No ostin mä yhden yökkärin jossa on punainen hymyilevä tatti :D Muuten ne tyttöjen puolen vaatteet oli kyllä mielestäni todella, todella rumia. Miksi vaatteet on tehty näin epäreilusti.

Naene 20+5
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Juliet83 Mulla on tismalleen samanlainen olo! Vauvaa alettiin yrittää 3v sitten ja ehdittiin kevyisiin hoitoihin asti ennen ensimmäistä plussaa. Sitten tuli kolme keskenmenoa peräkkäin. Mulle on aivan sama kumpi sieltä tulee, kunhan vihdoinkin saisimme vauvan syliin asti. Ja tietysti toivomme tervettä lasta, mutta tässä kohtaa olisimme valmiita erityislapseenkin. Tietysti jos rakenneultrassa selviäisi joku niin paha vika, ettei vauva voisi mitenkään elää kohdun ulkopuolella, niin sittenhän sitä joutuisi todella harkitsemaan.. Täytyy vaan pitää peukut ja varpaat pystyssä, että tällä kertaa meilläkin onnistuu! :)
Täytyy silti muistaa, että toisilla se plussa napsahtaa helposti ja on vielä helppo raskauskin. Silloin ehkä ajatusmaailma on hivenen erilainen kuin sinulla tai minulla :)
 
iitu85 Juuri näin ja ymmärrän kyllä että me odottajat ollaan erilaisia... :) Omassa elämässäkin sen saanut huomata, että kavereilla jotka raskautuneet helposti on todella vaikeaa ymmärtää lapsettomuuden tuskaa... Mutta toisaalta niinhän se menee jokaisessa asiassa, että vaikea ymmärtää sellaista asiaa, mitä ei ole itse kokenut! Mua kans jännittää rakenneultra kovasti, toivottavasti siellä on kaikki pienellä hyvin! Aika samoilla linjoilla olen sun kanssa, että jos todella paha rakennevika eikä elinmahdollisuuksia kohdunulkopuolella, silloin vasta harkitsisin raskaudesta luopumista tosissaan... Kyllä tämä on ollut niin rankka taival... Me kerittiin käydä inseminaatiot ja yksi koeputkihedelmöitys, ennenkuin tämä luomuihme yllätti! :heart: Meillä ei yhtään alkanutta raskautta aikaisemmin koko yrityksen aikana ennen tätä... :| Ja nyt tuo ihana ihme tuolla potkiskelee, kun tässä tätä kirjoittelen, niin ihmeellistä! :heart:

Vaatteista Mä tykkään kans suuri kuvioisista vaatteista ja mun mielestä tyttöjäkin voi ihan hyvin niihin pukee... :) Tällä hetkellä olen ostanut aika neutraaleja vaatteita. Seuraavat vaateostokset ajattelin tehdä vasta sit rakenneultran jälkeen, kun tietää kumpi sieltä tulee... Saapa nähdä osuuko mun tunne oikeaan! :D

Juliet 16+5
 
Viimeksi muokattu:
Oon niin samaa mieltä noista vaatteista. Saan oksennuskohtauksen tyttöjen puolella ja huomaan että kaikki tähän asti hankitut vaatteet ovatkin sini-valkoisia... Yrittääköhän alitajunta kertoa mulle jotain... :)

Hööpi ja pikkukinkku 19+4
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Hih, mä olen fiksoitunut pöllökuoseihin. :D

Musta on ihanaa ostaa poikien beige/ruskea kauden jälkeen tyttömäisiä juttuja. Värikkäitä jutskuja. :)

Meilläkin siis toivottiin yhteistä lasta vuodesta 2008.. Meille sanottiin, että luomuna raskaaksi tulo ei mahdottomuus, mutta aika epätodennäköistä. Ja nyt me saamme poikajoukkoomme tytön. :heart: En voisi olla onnellisempi. Toisaalta nyt toivon, että kaikki menee hyvin loppuun saakka. Aika rankkoja noi minun synnytykseni olleet.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene
Laitoin ekan koneellisen vauvanvaatteita pyykkikoneeseen :) Ostin fb:n kirpparilta ison säkin vaatteita 30e:lla, siinä oli yli 30 bodya, varmaan 10 housut, kokopukuja ... Ihania vaatteita, koko ajan kaikki tuntuu todellisemmalta. Nyt pitäis vaan löytää joku rako jostain kaapista johon ne saa mahtumaan :D
 
Moikka..
Mites teillä liitos kivut onko jo alkanut?
Mulla nyt ihan hirveet ollu loppu viikosta lähtien ja tässä mietin jaksanko miten töissä huomenna olla kun perhepäivä hoitoa pidän :| Miten te muut ootteko vaan ollut vai jäänyt sit saikulle hyvä et käveleen välil pääsee kun niin sattuu :(

maja12+masuasukki 17+1
 
Voi apua miten erilaisia mielipiteitä voikaan olla :LOL:

Mä taas koen henkisen oksennusrefleksin poikien vaatteista. Vihaan varsinkin niitä kaikkia hirviö-/autorättejä! Voi hirveää... Mä kans aikalailla puen pojan sitten varmaan just niin unisex vaatteisiin kuin vain voi. :D Mä oon kyllä aina tykännytkin niistä beigeistä vaatteista jne. Ja henkkamaukasta löytyy pikkujätkillekin todella tyylikkäitä vaatteita (välillä).
En tiedä oonko maininnut täällä, mutta mies rakastui uuden äitiyspakkauksen vaatteisiin niin paljon, että lupasin et noh jos poika tulee niin otetaan se... Sen verran pirtsakalta näytti.

Supistuksista mulla on muuten kans asiaa. Mua on nyt parin viikon verran supistellut (kivuttomasti) aina iltaisin, on sinne väliin eksynyt pari kipeämpääkin supparia. Vaikka nämä todennäköisesti ovat ihan normaaleja juttuja, niin silti aika hassua, kun viimeksi ne alkoivat joskus rv 24-25 jälkeen. :p

maja12, liitoskivut ovat alkaneet tälläkin... Tsemppiä sinne niiden kanssa!
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Noista vaatteista... mä oon ostanu vaan pojalle vaatteita :whistle: Laitoin tonne mun blogiin kaikki vaatteet mitä on tullu haalittua shoppailureissuilta. Mitenköhän käy? Joudunko laittamaan noi kaappiin oottaa poikaa vai? :D Meidän pieni Hemmo: 19+4 ja vauvanvaatteet
Tyttöjen vaatteet ei hirmusesti mua innosta, ja ne ei todellakaan tuu olemaan pinkkejä tai vaaleanpunaisia meillä, jos tyttö luvataan torstaina :D

Lindacandy ja Hemmo 19+6 :heart:
 
lindacandy Oho, sä oot todella innostunut poikien vaatteista! :D

Itse en ole vielä kertaakaan käynyt vauvaosastoilla, mutta tiedän jo valmiiksi että tykkään enemmän poikein vaatteista kuin tyttöjen vaatteista.

Oli mahassa kumpi vaan, niin yritän ostaa neutraaleja. Lähinnä sen takia, että veljenvaimo osti esikoiselleen, tytölle, kaikki tosi tyttömäisiä vaatteita ja sitten kun vuosi myöhemmin tulokas olikin poika, niin silleppä puettiin vaan niitä samoja vaatteita. Ja edelleen, poika 6v, on kotona usein punaisissa sukkahousuissa, pinkissä paidassa tms. En voi mitään, mutta mun silmiin tuo ottaa. Mä olen itse perheen nuorin ja on mullakin ollut veljien vanhat vaatteet käytössä, mutta emmä kyllä poikaa pukis jatkuvasti punaseen...
 
No jopas ootte innostuneet vaatteiden ostosta :LOL: Mitä kokoja te ootte ostaneet? Esikoinen kun kaksi vuotta sitten syntyi niin silloin musta kaikki babybabykoot oli kyllä musta hyvin neutraaleja värejä, sellasia jotka meni molemmille. Koosta 62 alkaen rupes olemaan sitten noita tyttöjen/poikien kuoseja/värejä enemmän. Ja esikoista odottaville vinkiksi että sitä pientä vauvaa on tosi hankala käsitellä, joten suosittelen kyllä ostamaan niitä kietaisubodeja ja puolipotkareita ens alkuun.

Terese ja rv 19+0
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
(.) Aika hassua: Sydänäänet on kokoajan kuuluneet oikealta puolelta tai keskeltä. Nyt jos tunnen jotakin möngerrystä, niin tuntuu että vauva punkeaa itseään oikealle puolelle. Menee oikea puoli alamahasta ihan kovaksi ja samaan aikaan vasenpuoli "lässähtää" :D
Potkut taas tuntuu lähes poikkeuksetta vasemmalla puolella :D
Mitä kummaa se tuolla masussa puuhastelee ja miksi se puuhastelee sen vain oikealla puolella. Istukka on ihan ylhäällä keskellä, ehkä inan etupuolelle päin. Eli ei siis sekään pitäisi vaimentaa kumpaakaan puolta kohdusta.
Meidän pieni mönkijäinen :heart:
 
Lindacandy sulla tosiaan on aika hyvä läjä jo tossa :LOL: Mä rakastuin täysin tuohon yhteen Pluto-villapaitaan, aivan loistava!

En kyllä itsekään kykenisi pukemaan pojalle pinkkejä hepeniä mitenkään. Mutta kyllä pyrkisin pukemaan kuopukselle samoja vaatteita kuin esikoisellekin. Hankalaa on kyllä löytää hyviä neutraaleja kuoseja, pitäisi olla tyttörekki, poikarekki ja unisex-rekki!
 
Noista vakuutuksista taas, onko joku ottanut pohjolasta vauvavakuutuksen? kun omavastuu näyttää olevan 10% kuluista/kausi, sehän voi pahimmassa tapauksessa tulla itselle todella kalliiksi. Siis jos ajattelee lääkärikulut, tutkimukset, hoidot ja lääkkeet. Jos taas vakuutuksen haluaisi esim. tapiolaan jossa kiinteä 100e/kausi niin pitäisi sitten kotivakuutuskin vaihtaa sinne, menee kyllä niiiiiiin hermo kun näitä miettii!
 
pohjolassa mun mielestä ihan ok hinta tai siis kallishan se on mutta kallimpiakin on. Tuntuu vaan todella tyhmältä tuo omavastuu 10% kuluista. Olen nyt päättänyt että joku vakuutus otetaan kun miehellä ollut lapsena todella paljon allergioita, korvatulehduksia (putkitettu myös), nykyäänkin pölypunkit ja varastopunkit, siitepölyt yms. ihottumaa ja astmaa. Itsellä ei taas ole mitään mutta kun nuo ovat osittain kuitenkin periytyviä ja pääkaupunkiseudulla kun ei neuvolasta saa edes ketään kiinni saman päivän aikana niin pakko tässä on varautua siihen että saa lapsen nopeasti hoitoon. Kiitos takaisinsoittopalvelun!
 
Aion ostaa sitten rakenne-ultra jälkeen vähän "järkevämpiäkin" vaatteita :D Siis semmosia kietasumallisia :D Ja aion noita pienimpiä hankalasti puettavia vaatteita pitää sitten vieraillessa ja täälleen kun ovat niin hienoja ettei ihan äidin iloks vaa viitti pitää :LOL: Ja tosiaan meillä on kokoja kans 68 kun olen alesta löytänyt muutamalla eurolla esim. noita housuja ja jäljellä on ollu vaa 68 :D mutta siis aika paljon löytyy myös 62 :) 56 ja 50 on oikeestaa aika vähän kun niitä ei oo löytyny kivoja kuoseja. Ja joka tapauksessa rupean kunnolla shoppailemaan noita vaatteita vasta rakenne-ultran jälkeen :D Nyt oon vaa alesta repiny noita mukaan :D

vähän myös poksahdan
Lindacandy ja Hemmo 20+0 :heart: :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka ja Hööpi
Ihanaa uutta viikkoa kaikille mammakavereille :flower:

Minäki käyn monta kertaa päivässä lukemassa teidän juttujanne kännykällä, ja tuntuu että pystyn kyllä samaistumaan niin monen teidän ajatuksiin tästä raskaudesta ja sen ihanuudesta/kurjuudesta :) Itsekin 1½ vuotta lapsettomuudesta kärsineenä olen maailman onnekkain ihminen että tuo pieni ihme kasvaa tuolla massussa oli se sitten tyttö tai poika. Pääasia että saamme oman esikoisemme syliin kesäkuussa. Toivottavasti vauva on terve, se on ainut asia mitä toivomme. Lapsettomuus on jättänyt lähtemättömän jäljen minuun ja tulee varmasti aina vaikuttamaan ajatuksiini ja tunteisiini.

Elba voi sinäkin vielä pähkäilet noita vakuutuksia.. sama homma täällä. Kaikki sanoo että "tietenkin otat vakuutuksen". Mutta entä jos en? Miten niin tietenkin? Meillä on yksi auto, ja kun mies on päivällä töissä, minun pitää mennä joko kävellen terveyskeskukseen 1 km päähän tai lähteä linja-autolla yksityiselle 10km päähän. Meillä on tällä hetkellä vakuutukset if:ssä, mutta jos otetaan vauvalle vakuutus, niin sieltä sitä ei ainakaan oteta. Ollaan menossa miehen kanssa Lähi-Tapiolaan keskustelemaan ja pyytämään tarjousta vakuutuksista. Saapa nähdä.. Ahdistaa koko juttu. Kun jos nyt ei oteta sitä vakuutusta, niin tuntuu että oon varmasti jotenkin kirottu ja kaikki maailman allergiat ja sairaudet osuu meidän kohdalle.

Mun unimaailma on ollut aivan kummallinen tämän raskauden aikana. Näen tosi pelottavia ja rankkoja unia. Viikonloppuna näin unta että olimme mieheni kanssa menossa rakenneultraan. Odotimme aulassa vuoroamme ja siellä oli myös toinen pari odottamassa. Sillä toisella naisella oli todella iso maha, vaikka oli samoilla viikoilla kuin minä. Lääkäri tuli hakemaan molemmat parit sinne tutkimushuoneeseen ja sanoi että nyt on alkanut sellainen uusi käytäntö että ultrataan kaksi äitiä samalla kerralla. Ensiksi juttelimme lääkärin kanssa ja lääkäri kysyi miten vauva potkii. Vastaisin että eihän se vielä hirveästi potki, vaan ennemminkin hipsuttelee. Toista naista vauva potki sisuskaluihin jo niin kipeää, että oli keuhkot revennyt (?). Noh, lääkäri vaan totesi että jos potkut ei tunnu vielä tässä vaiheessa selvästi, niin se on varma merkki siitä että se vauva kasvaa palasina siellä kohdussa. Jalat ja kädet on erikseen muusta vartalosta joten siksi potkuja ei tunnu. Minä itkin tuolilla ihan hysteerisesti ja lääkäri alkoi ultraamaan ensin sitä toista naista, koska hänen vauvansa oli ainakin elossa. Heräsin sitten siihen kun oli tullut minun ultrausvuoro ja lääkäri levitti geeliä mahalleni. En ehtinyt nähdä mitä siellä näkyi :'( Ei ole mitenkään mukava herätä itkuisena tällaisten unien jälkeen, varsinkin kun rakenneultraan on vielä reilu 2 viikkoa aikaa...

Tulipa pitkästi tekstiä. Lukekoon ken jaksakoon :)
 
Sukupuolesta. Itselleni on jotenkin vieras ajatus, että pettyisin vauvan sukupuoleen. Ymmärrän kyllä senkin, että joillekin se voi olla isokin pettymys ja että se on ihan normaalia ja aika yleistäkin! Ja Naene hyvä kun uskalsit jakaa ajatuksesi, varmasti helpottaa oloa! Ja huomaat, että samanlaisia ajatuksia on niin monella muullakin ollut. Esikoisesta toivoin itse tyttöä, jotenkin kun odotin yksin niin ajattelin että ehkä on naisena helpompi kasvattaa yksin tyttöä kuin poikaa. Mutta jos sieltä poika olisi tullut, niin en mä varmaan pettynyt olisi ollut ja varmasti olisi ollut yhtä rakas. Tänkin vauvan kohdalla ehkä toivon sitä tyttöä, mutta nyt tuntuu että toivon vain sen takia, kun mulla on jo yksi tyttö. Mutta luulen, että jos ultrassa luvataan poikaa, niin innostunkin siitäkin ihan hirveesti :D Saa nähdä!

Vaatteista. En ole mitään vielä hankkinut. Musta tytöille ja pojille löytyy molemmille ihania, mutta myös niitä kamalia vaatteita. Mitä olen katsellut vaatteita, niin kyllä mun mielestä tytöillekin löytyy paljon muunlaisiakin vaatteita, kuin vain niitä vaaleanpunaisia ja röyhelöisiä juttuja. Itte tykkään omalle tytölle ostaa esim. harmaita, joissa on jotain kivoja kuvioita, beigejä, valkoisia, mutta myös niitä vaaleanpunaisia, koska se itse tykkää niistä :D Ja päiväkotiin mun mielestä kannattaa esim. laittaa niitä ei-niin-ihania vaatteita, koska ainakin mun tyttö sotkee edelleen aika lailla niitä vaatteitaan, vaikka on siis jo 4-vuotias. Tosin se taitaa olla sieltä hajamielisimmästä päästä lapsia, aina rähmällään jossain ja aina lusikasta tippuu jotain matkalla suuhun yms. :)

Ja Lindacandy olet hankkinut ihania vaatteita!

Meillä tyttö tykkää ihan hirveesti prinsessaleikeistä, kotileikeistä, ponileikeistä, mutta myös sotaleikeistä, ninjaleikeistä, autoleikeistä yms. "poikien" leikeistä. Mun mielestä lapsi saa leikkiä juuri niitä leikkejä, joista se nauttii enkä näe että itse kieltäytyisin ostamasta jotain lelua, siksi että se ärsyttää mua itseäni. Toivottavasti en nyt ärsytä ketään näillä puheilla, olen vaan sitä mieltä, että ei oteta niin vakavasti noita vaate- ja lelujuttuja ;)

Vakuutuksista. Me ei varmaankaan oteta. Tai en tiedä haluaako mies ottaa, kun sen lapsilla ilmeisesti on ollut vakuutukset. Esikoiselle en ottanut vakuutusta ja ihan hyvin ollaan pärjätty, vaikka sille se korvakierre sitten osuikin. Meillä pääsee hyvin julkiselle puolelle ja hoitoon olen ollut tyytyväinen. Ainakin täällä päin korvien putkitukseenkin ollaan päästy nopeasti molemmilla kerroilla. Mutta varmaan aika paljon vaihtelee paikkakunnan mukaan tuo julkinenkin puoli?

Täällä on vihdoin ja viimein voimistunut liikkeet! Jouluaattona tosiaan tuntunut ekat hipaisut, mutta vasta nyt pari päivää on tuntunut oikein kunnolla potkut ja muutaman kerran jopa ulkopuolelle. Tosin aina, kun mies yrittää jotain tuntea, niin vauva lopettaa liikkumisen tai hipaisee niin hiljaa ettei varmana tunnu ulkopuolelle mitään. Mies-raukka, kun niin malttamattomana odottaa :D

Linneat 18+1
 
heips taas pitkään aikaan :wave:

Lueskelin tuossa monta sivua, mutta nyt omanapaisesti pikaisesti rakenne uä:n kuulumiset ennen töihin lähtöä.
Kaikki oli pienellä hyvin, vastas viikkoja. Siro, kapeapäinen vauveli tulossa, kuten muutkin olleet. Istukka on ekaa kertaa mun raskauksissa takaseinämässä, nt- uä:ssä oli vielä edessä, mutta voi kohdun kasvaessa kiepsahtaa kuulemma taakse. Ilmankos mä tunnen, ja oon jo kauemmin tuntenut, liikkeet ja kyljen käännöt niin selvästi, ja tuntee mieskin jo päällepäin =). Sukupuolta me ei haluttu tietää ja vältteli hyvin sen alapään. Aina kertoi, kun meni alas, katto vaan tarvittavat eli virtsarakon ja munuaiset, muutoin ei tuolla pörräillyt anturallaan. Tyttöolo mulla on, mutta en yhtään varmaksi odota just jompaakumpaa.
Vointi on tosi väsynyt. Issias ja alaselkävaivat vaivaavat eniten ja tekevät olosta hankalan. Ultraaja kätilö kehoitti herkästi saikulle jäämään, että varmistuu riittävä lepo eikä vapaapäivät mene aina vaan toipumiseen työputkesta. Katsellaan..

Nyt poistun syömään ja töihin. Palaan paremmalla ajalla.

Nelli&Rusina 19+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä