Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Isyyslomista/vapaista kun täällä jo joku puhuilin, niin miten ne nyt oikein menee? Työkaveri kertoi, että isän saamat vapaat piteni, mutta ei osannut kertoa että onko jotain äidin "työssäoloehtoa" siinä.

Eli paljonko isä saa lomia ja miten ne saa pitää, yhtä aikaa äidin kanssa äitiyslomalla, vaiko osa silloin, ja vanhempainvapaalla?

Onko viisaampia? Kelan sivuilla piipahdin tosiaan siis vain piipahdin, mutta en kärsi olla siellä yhtään lukemassa kapulakieltä jota ei ymmärrä :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa,

Jotenkin elämä menee vaan vauhdilla, eikä ehdi ja muista täällä käymään. Vkoja on 17+5 ja hotsittaisi niin päästä tarkistelemaan jo rakenteita. Mietin, jos menisi jo nyt Brunolla, onko teillä haisua, näkyykö tässä vaiheessa esim. sydän jo kunnolla? Olen käynyt kahdessa edellisessä raskaudessa ja tiedän, että parempi mitä myöhemmin, mutta ei jaksaisi malttamattomana odottaa...
 
rockstone myös meidän kaveri pariskunnalle annettiin selkeä poikalupaus, mutta tulikin sit yllätys synnärillä :D mut eihän noista voi koskaan tietää...varmaa aika harvinaista kuitee. Ja tuntuu, et jos tyttöä luvataan, ni vois kuvitella et harvemmin sinne se pippeli jostain ilmestyy, mut poikalupauksia voidaan tehdä, kun tytöillä voi häpyhuulet ja klitoris olla sen verran turvonneet, että pippeliks luullaan, vai? mitä muut ootte kuulleet? :) Itsekin yritetään vähän unisex väreillä mennä :) mut silti kiva tietää kumpi tulee, jos sattuu näkymään :)

Onnellinen minulle kerrottiin niin hyviä kokemuksia vakuutuksesta, että sen takia otin. Könttä summan maksoi 113€ otti sen missä vaiheessa raskautta tahansa, mut tietty kannattaa ottaa mahd pian jos ottaa, ettei kerke tulla mitään oireita, jotka vois estää vakuutuksen saannin. Minulle siis perusteltiin siten, että jos vauva on vaikka maitoproteiini allerginen synnyttyään, niin joutuu hakemaan apteekista sairaan kallista jauhetta/juomaa minkä joutuu itse maksamaan ilman vakuutusta..monta tonnia voi siihen upota helposti! Ja sit jos synnyttyä huomataa joku pieni "vika" tai sairaus lapsessa, niin sitten sitä ei enään saa lapsivakuutukseen, koska se sairaus on ollut jo olemassa vakuutusta hakiessa. :/ Et mun mielestä yks satanen ei ollut paha hinta näitä juttua ajatellen :) saati sitten mitä kaikkea muuta vielä voi näiden esimerkkien ulkopuoleltakin löytyä ja tulla...

Äitiysloma alkaa vappuna :p mulla on tässä vielä 14 viikkoa putkee työharjoittelua (mm. synnyttäneiden vuodeosastolla, äitiyspolilla ja synnärillä), jonka jälkeen alkaa MAMMALOMA :p kunhan vaan tän pyristyksen vielä jaksais mahan kanssa!! Ei malta odottaa, et koko kesä vapaata vauvan kanssa :heart: täydellistä :heart:

BF & tähtönen 17+2

Lisäys: pissaleikkejä leikitty, eli soodatesti tehty täällä myös :D mulla kyllä sihis ja kupli, mutta sillee pienesti...et kuinkas isoja suhinoita ja kuplintaa pojan kanssa olis odotettavissa?? :D
 
Viimeksi muokattu:
Joku kyseli kannattaako mennä Brunolle näillä viikoilla.

Me oltiin eilen ja kaikki rakenteet tutkittiin tarkasti. Tutkimus kesti reilu 30min ja maksoi 198e. Sydämestä näytti väreillä virtaukset ja mukaan tuli lappu, joka eritteli kaikki rakenteet. Olen tänään katsonut myös DVDtä, jonka sain mukaani. Tai no saimme.
Meille tulee tyttö. Bruno sanoi, ilman epäröintiä ilman, että kysyimme (toki kysyi meiltä, kiinnostaako tietää). Käsittääkseni tyttö katsotaan munasarjoistakin. En nyt mene vannoamaan.

Olen erittäin tyytyväinen, että menin Brunolle. Nyt voin nauttia rauhassa raskaudestani. :)
 
Äitiysloma alkaa 20.4, loppuun asti ajatttelin töissä yrittää ja jättää lomat myöhemmälle. Nyt taas on työmotivaatioitakin, kun pahoinvointi ohi ja haluaa ettei sijaiselle jää kamalast keskeneräisiä asioita..

Isyysvapaasta minun ymmärtääkseni poistui "vanhenpainvapaa rasite". Eli molemmat voisivat olla yhteensä 54 arkipäivää kotona vaikka yhtäaikaa.

vakuutus asia on meillä jäänyt ihan puolitiehen, jos sitä ensiviikon vapailla jaksaisi tutustua ja laittaa hakemusta menemään. Meillä on kummankin suvussa sen verta allergioita, että niiden takia jo halutaan vakuutus. Julkisella kuitenkin oman kokemuksen mukaan on vaikea päästä allergia tutkimuksiin, kun tarvetta olisi..

Murkku & pallero 21+1
 
sanuk Meillä on muutkin vakuutukset if:ssä, joten sen takia saatii vähän myös keskittäjän alennusta, mut tai olla vaan 10%. Paljos muut on niistä maksellut?? Ja saattaahan vakuutuksissa olla eri sisältöjäkin mitä korvaa ja mitä ei! Tuolla ei ollut kun tuo yksi vaihtoehto, ni sillä mennään :) pitää vielä tutustua tarkemmin mitkä kaikki sit siihen kuuluu, et voiko sit yksityisellä juosta ihan vapaasti :D
 
Me maksamme vuodessa joku 300-450€ vakuutuksesta ja tämä siis kertaa kaksi. En tiedä tarkkaa summaa, kun mies ne maksaa. Useampi satanen kuitenkin. Toinen on Op-pohjolassa, jossa lisäksi 2xauto, 2xasunto, minun tapaturma ja matkustus. Toinen Aktiassa ja se oli Pohjolaa korkeampi ja ilman omavastuuta.
 
..Mulla ei sooda pihissyt ollenkaan.. Voi hyvää päivää tätä arvailun määrää. Mun muksut totes tänään et vauvan ois parempi olla poika, koska tyttö ei välttämättä vois meillä ees asua :p Tää vauva on siis mun miehen eka, ni se nyt on vain täpinöissään poikaa tekemässä. Mutta jos tää on poika ja sit vielä Luoja suo sen neljännen, ni huh voi olla painetta saada se tyttö :D Tai sitten ei.

Pakkaillaan täällä matkalaukkuja, perjantaina ois lähtö. JOtenkin ärsyttävästi hermostuttaa koko matka. Syön varmaan pieniä kiviä koko reissun. : / Ärsyttävää kun tää raskausajan ruokavalio on rajoittava. Varsinkin mulle, joka tykkää syödä kaiken vähän raakana ja epämääräsenä :D Ja mielellään löllöjuustot ja raa'at osterit kanssa. Ja sushia. Ahhh. Lento myös hermostuttaa, vaikka mulla on ollu monta raskaana olevaa kaveria pitkilläkin lennoilla. Mutta tuleepa sekin sitten koettua. Saa nähä tuleeko koti-ikävä, en oo oikein oma itseni tällai raskaana. Normaalisti hirveä reissuapina.

Tänään pokspuks 17! Niin siistiä. Rakenneultraan neljä viikkoa.

TuulenTyttö ja TuulenTytär (pissitestin mukaan) ;)))
 
  • Tykkää
Reactions: Kotiäiti-88
Hei vaan kaikille ja anteeksi, kun tulen kuokkimaan teidän ketjuun :) Pakko on tähän Babyfever1 kirjoitukseen kommentoida:
"Minulle siis perusteltiin siten, että jos vauva on vaikka maitoproteiini allerginen synnyttyään, niin joutuu hakemaan apteekista sairaan kallista jauhetta/juomaa minkä joutuu itse maksamaan ilman vakuutusta..monta tonnia voi siihen upota helposti!"

Itselläni on maitoproteiiniallerginen vauva ja hänellä on vakuutus Ifissä. Vakuutus ei korvaa apteekin maitojauheita, koska ne on ravintovalmisteita eikä lääkkeitä. Tietääkseni näin on lähes kaikissa vakuutusyhtiöissä. Korvauksen jauheista saa Kelalta, kun B-lausunto on sinne lähetetty ja kela-kortissa merkintä sairaudesta.
Ihanaa odotusaikaa kaikille <3
 
Heips! :wave:

Me käväistään rakenneultrassa eilen koko perheen voimin (vanhinta poikaa lukuunottamatta) ja kaikki oli vauvalla hyvin.
Tyttöä luvattiin meille :heart:
Minulla siis ennestään 7v, 5v ja 2v pojat ja miehellä 14v poika ja 12v tyttö.
Vaikea on vielä aatella itseään tytön äitinä, kun ennestään pelkkiä poikia, mut onhan tässä nyt aikaa totutella ajatukseen :) Keskimmäiseni kysyi hauskasti, kun ultraan oltiin menossa, että kuka saa kurkata ensimmäisenä, että onko tyttö vai poika :LOL:
4D-ultraan aion kyllä vielä ajan varata, kun en ole sellaisessa ennen ollut ja tämä jää hyvin varmasti meidän viimeiseksi lapseksi. Saa sitten vielä varmistuksen tuosta sukupuolesta. Nimi on meillä valmiina jo molemmille sukupuolille.
Meidän ei mitään suuria hankintoja tarvitse tehdä, kun vaunut ja pinnasänky on poikien vanhoja ja vaatteita on vaikka kuinka paljon nettikauppani jäljiltä. Pieniä hankintoja toki tarvitsee tehdä, esim. sitteri, hoitoalusta jne.
Äitiyspakkaus otetaan, kun sen olen ottanut vaan esikoisestani ja niitä ei ole enää mitään tallella.
Vakuutus hankitaan vauvalle todennäköisesti myös, kun sellainen on kaikilla muillakin lapsilla. Omilla pojillani siitä ei kyllä ole ollut mitään hyötyä, koska eivät ole mitään suurempaa sairastaneet :)
Oma olo on jo paljon parempi, kun on tämän viikon saanut olla sairaslomalla ja lepäillä eli varmaankin koitan mennä ensi viikolla töihin.

Eipä tänne nyt muuta kummempaa...
-Niiskuneiti ja tyttö? 19+5-
 
Tulin vain poksumaan ja oma napailemaan! 19+0!
Meillä tasan viikon päästä ultra ja ei millään jaksaisi odottaa enään tuota viikkoa että saa nähdä oman pienen nyytin ja jos vielä vaikka sukupuoltakin vilauttelisi :)
Kuinka tarkasti te olette "kuulostelleet" vauvan liikkeitä, kun niitä ensimmäisiä tunsitte, vai tuntuuko ne vaikkei juuri tunnustelisi/kuuntelisikaan niitä? Ensimmäistä kun odottelen ja istukka etuseinämässä, niin luulen tunteneeni muutaman potkun, mutta en mitään säännöllistä.
 
Miijane: siis täh onko se ultra noin kallis??=P tuliko tuosta summasta sulle sitä kelakorvausta? vielä viime vuonna 4D-ultra oli 170eur kelakorvauksen jälkeen....viikoilla 18+0-23+6...noh oli miten oli huomenna ollaan menossa Brunolle ultraan viikoilla 18+3 ja sydäntä ja rakenteita kattelees...jännittää...!
 
Tasan viikon päästä rakenneultra. Jaksaa jaksaa...
Ihan niin kun ois havaittavissa tyttöenemmistö näissä rakenneultralupauksissa? =)

Me laitettiin jo paperit vetämään vakuutuksesta. Tulis 270e odotusajalta ja keskittämisen ansiosta n.90e/vuosi ensimmäiset vuodet. Oon kuitenkii lueskellu aiheesta vaikka ja mitä...ja ruvennu nyt miettimään jos jätettäisiinkin ottamatta kyseinen vakuutus ja laitetaan sekin raha säästöön pahan päivän varalle. Ehtii onneks vielä hetken miettiä.

Esim tosta linkistä löytyy ihan hyvää asiaa vakuutuksesta puoleen jos vastaankin...
Sairauskuluvakuutus vauvalle?

LittleOne 19+1
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Maikkii täällä myös esikoisen odottaja... ensimmäiset liikeet, jotka oli lähinnä elohiiri mahassa :D tuntu todellakin vaan jos oli tyyliin puoli tuntia paikallaan ja oikeen "kuulosteli", eikä todellakaan joka päivä bongannu. Nyt sunnuntaina 18+4 tuntu sit ne ekat potkut ja niitä nyt tullu joka päivä. Eikä niitä kyllä missaa. Maha nytkähtää ja tuntee kuinka tyyppi tosissaan mojauttelee. Näkyy siis jopa tiukan paidan läpi. Mutta tietenkin taas näissäkin yksilökohtaista eroa... Mutta näin täällä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkii
Maikkii itse tunsin selvät potkut ekan kerran 17+5, ei tarvinut kuulostella vaan istuin paikallani ja tunsin monta peräkkäistä potkua. Aiemmin olin tuntenut hipaisuja ja pientä muljuntaa mutten ollut varma onko vauva vai suoli :D Sen jälkeen ollut selviä joka päivä ja eilenkin kun menin nukkumaan pienellä oli tunnin jumppa hetki <3 nämä tuntuu siis ihan vatsan läpi kädellä kun kokeilee. Jos sinulla istukka edessä voi olla ettei läpi tunnu vielä pitkään aikaan, näin ainakin kaverillani oli. Tunsi itse välillä kun vauva liikkui ja potki mutta mahan läpi tuntui vasta kun vauva oli paljon isompi.
 
Meillä mietittiin illalla nimiasioita. Tytön nimi on täysin hakusessa. Oikeastaan syynä on noiden jo olevien tyttöjen nimet. Mitä kukkia teille tulee mieleen, jotka loppuvat -kki? Päivikki olisi aivan ihana rotlan jatkoksi, mutta kun se ei ole kukka. Meillä nuo kukat siis päättävät nimen. Pojalle nimi olisi koko valmiina, mutta kun se mieluisin kutsumanimi on jo serkkuni nimi... Plääh.

Potkut tuntee hyvin päältä aiemmin, jos ei ole etuseinäistukkaa. Etuseinäistukka blokkaa todella hyvin liikeaistimuksia todella pitkään. Esikoisesta oli takaseinäistukka tästä ja edellisestä istukka on napaa vasten. On joitain pieniä kohtia mahassa, joista tunnen liikkeet, mutta on niin tuurin kauppaa, sattuuko lapsi liikkumaan muutamaan päivään juuri näillä alueilla. Kokemuksesta toisaalta tiedän, että loppuraskaudestakin istukka vaimentaa liikkeitä, jolloin se on jo ihan mukavaakin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä