Kesäkuun kullannuput tammikuussa <3

Hello!!!

Onnittelut rakenneultra kuulumisista,ja tervetuloa uudet!!!

(.):Vatsa kasvaa kovaa vauhtia,
tunteet on välillä tosi pinnassa ja paniikki meinaa iskeä jos ei tunnu paljoa liikkeitä päivän aikana,
neuvolassa kyl sanottiin että ei näillä viikoilla kaikki liikkeet tunnu..no joo joo,mä tiedän mut silti;)

Rakenneultra on ens to,viikkoja sillon 20+1,
jännittää aika kovasti,
ja mietityttää että pitäiskö kysästä sukupuolta vai jättää ylläriks??..

Äippä & masunasu rv.19+4
 
ihan niin kun rockstonella. Itekin saanu kivut (lantiokivut) pidettyä poissa urheilemalla. Hiihto vetreyttää lantion totaalisesti. Hiihtokauden alettua olo ollu mitä loistavin. Pitääpä koputella puuta... :whistle:

lentämisestä ollu puhetta... Pitää tosiaan hommailla lääkäriltä lappusta, koska kotimaan lentoja tulee varmasti aina kevääseen asti. Ulkomaille pyyhälletään seuraavan kerran syksyllä, kun pikkunen on jo matkassa mukana :heart:

Eilen alesta nappastu mukaan mammahousut. Maha saa siis luvan kasvaa lisää, lisää ja lisää :)
 
Oon niin tohkeissani siitä että meillä kesäkuisilla alkaa olemaan jo rakenne-ultria :LOL: Meillä on vasta 24.1. Mikkelissä rakenne-ultra ja sen jälkeen pidetäänkin lomaa koulusta, kun auto menee korjaamolle Vantaalla. Hui, että jännittää onko siellä kaikki hyvin ja kumpi siellä potkii :) Tosi vahva poikaolo on :)

Painoa ei oo vieläkään tullut lisää, 6 kiloa on lähtenyt :eek: Mitenköhän on, haittaako tuo pikkusen kehitystä jotenkin? Neuvolassa vaan kysy etten varmasti oo pihtaillu ruuan kanssa, mutta enhän minä nyt normaalia enempää :eek:

Meille tulee huomenna hoitopöytä ja sitten onkin melkein kaikki isot hankinnat tehty. Isoihin hankintoihin voi vielä lukea koliikkikeinun (Haluan ehdottomasti Gracon Sweetpeacen) ja siinä ne kaikki sitten ois. Hirmusesti menee rahaa vielä noihin pinnasänky juttuihin kun pitää hommata niitä stokken omia, kun muut ei halua nätisti istua tohon sleepiin. yhyy.

Mekin yritetään sitten syksyllä päästä käymään ulkomailla. :)


Lindacandy ja Hemmo 18+6 :heart: Huomenna pääsee taas poksahtelemaan.
 
Päivitykset tehty, rääkäskää jos jotain jäi huomaamatta.

Niiskuneidille tsemppiä kipujen kanssa! :hug:

Täällä myös viikon verran potkut tuntuneet todella selvästi ja toissapäivänä mieskin tunsi potkut vatsan päältä :heart: Taitaa tulla futispelaaja meijän pienestä, sellasta sarjapotkintaa ollut. Eilenkin jaksoi riehua ja potkia koko päivän :D Eli ei istukka ainakaan edessä ole kun niin selvästi kaikki tuntuu.

Huomenna olis sitten toinen neuvolakäynti. Saas nähdä miten sen tädin kanssa tällä kertaa menee..

 
Viimeksi muokattu:
Pe
Täällä mahaa ei juurikaan näy, ihmettelen sitä koska kyseessä jo neljäs lapsi. Neuvolassakaan en ole vielä "joutunut" käymään. Ultrassa la aikaistui neljällä viikolla ja rakenne ultra siis jo reilun kolmen viikon päästä.
Minkäs kokosia muilla mahat on?

Pe ja nassikka 16+4
 
Pe Minulla maha tupsahti esiin 1,5 vk sitten ihan yks kaks. Oli parina päivänä kovat vatsalihaskrampit ja nähtävästi vatsalihakset hävis taistelun vauvaa vastaan :D Nyt on jo sen kokoinen pömpötys että ihmiset huomaa heti että olen raskaana. Viikkoja on nyt kasassa 18+4.
 
Miltsu87 Minäkin olen kova neulomaan, mutta en oikein tiedä mitä vauvalle neuloisin. Ainakin toivoisin tänne Suomeen ensikesäksi enemmän asteita, kuin ne teidän +6'c :D Ja toisaalta talveksi voin neuloa sitten syksyn mittaan, kun tiedän onko meillä tyttö vai poika...
Mulla ei ole vielä tullut mieleen mitään vauvalle kesäksi neulottavaa, mutta en ole kyllä mitään ohjeitakaan vielä selaillut.
Loppuraskaudesta saatan ommella vauvalle vaatteita sekä äitiyslaatikon reunoihin ne röyhelöt, mikäli silloin vielä ollaan sitä mieltä, että vauva nukkuu alkuun siinä.

Onkos joku jo tehnyt itse jotakin vauvalle?

-iitu 16+6
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
tuulentyttö Meille karun tien kulkijoille raskaus ei ole helppoa. Ensin pelkää ihan tavallista keskenmenoa, sitten myöhäistä keskenmenoa; sitä, että lasta ei lasketakaan vauvaksi, sitten pelkää keskosuuttta ja viimeiseksi napanuoraa. Synnytyskomplikaatioista ja kätkytkuolemapelosta puhumattakaan.

iitu En ole vielä kudinta vauvalle virittänyt, varmaankin sitten alan miettimään, kun vauva on virallisestikin vauva (rv 22 täynnä). Toivonmukaan pieni suostuu vilauttamaan ultrassa, on kutimenvalinta helpompaa ;) Villatakkia ja tossuja tarvitsee kesävauvakin, eikä villamyssykään huono ole. Meillä itseasiassa noilla isommillakin on villahousut ja -takin edelleen ympärivuotisesti olemassa. Talvella villahousut toimivat automatkoilla toppatakin kanssa tosi hyvin, eikä lapsi paistu. Kesällä villatakki taas antaa ihanasti kevyttä lisälämpöä. Vauvalle pitänee jotkut villavaippahousut tehdä, ihan vaan siksi, kun olen toisillekin tehnyt. Tarpeeksihan niitä jo olisi ;)
 
  • Tykkää
Reactions: iitu85
Eilen ekan kerran tunnettu POTKUT! :heart:
Aikasemmin siis semmosia hipasuja, liikehdintää, niin kun kala uis mahassa :) Eilen kuitenkin jysäytti oikeen kantaiskun, että koko alamaha nytkähti. Potkuista saatiin nautiskella vielä illallakin ja mieskin pääs tuntemaan iskut :heart:

Ei vois todellisemmalta vauva enään tuntua. En siis todellakaan osaa enään pelätä mitään tai kuvitella, että tuo tyyppi tuolla mahassa ois mitään muuta kun meijän ihka oma vauva! :heart:

Mulla ei kutimet kourassa pysy : / Onneks tuleva mummo kutoo senkin eestä. Sen sijaan kävin Marimekosta hamstraamassa kangasta ja ompelen ite petivaatteet pinnikseen.

LittleOne 18+5
 
Huomenna rakenneultra Brunolla, Jorvissa 4.2. Mä en oikeasti luota kätilöiden tekemiin ultriin. Mulla tosiaan lääkitys, joka saattaa vaikuttaa vauvan kasvuun, niin haluan Brunon silmien alle. Monesti Bruno tehnyt löydöksiä, joita kätilöt eivät ole huomanneet. :) Tämä ei siis ole mikään epäluottamuslause kätilöille, enemmänkin oman huolen vaikutusta.

Meidän tulokas on jotenkin parkkeerannut vasemmalle. Potkut tuntuu siellä masunkin läpi, mies pitää iltaisin kättä miun mahalla. :) Huomenna nähdään meidän "Usko:" Huh, jänskättää. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Hei taas

Kärsiikö kukaan muu toistuvista päänsäryistä? Varasin tänään ajan neuvolalääkärille edellä mainitusta syystä. Minulla on päänsärkyherkyyttä ollut oikeastaan aina, ajoittain migreeniäkin. Nyt raskauden aikana migreenikohtauksia on alkanut tulla ihan liian usein, eikä Para-Tabs 1g eikä Panacod juuri auta. Nytkin on kolmas peräkkäinen särkypäivä menossa. Ikävää tässä on se, että mitään ei jaksaisi tehdä, ja pakko kuitenkin olisi, sillä neljän lapsen kanssa pyykkiä on pestävä joka päivä, ruoka on pakko laittaa ja siivouksesta ei voi tinkiä, kun on kissoja ja koirakin talossa. Jos olisin tällä hetkellä töissä, olisin varmasti ollut jo monet kerrat sairaslomalla päänsärkyjen takia.

Joulunpyhinä sain äitipolilta ohjeeksi pyytää lähetteen neuron puolelle, jos säryt jatkuu, ja jatkuuhan ne. Viikossa on päivä tai kaksi kun ei koske päähän.

Harmistunut Kultatiuku rv 18+0: /
 
Mulla vissiin maha ottaa kunnon kasvuspurttia. On tässä juilinu ja repiny muutenki, mut tänään tuntuu ku koko vatsanahka repeis vasemmalta, todellisuudes varmaankin vatsalihakset siel joutuvat väistymään. On se kumma, justhan ne on venytetty kertaalleen, luulis olevan elastiset, mutta ei!. :D

18+4, tai jotain..
 
Pe mulla p12, t9 ja p7 ja miehellä t12. Ennen vauvojen syntymää kerkee kyllä täyttää p8 ja t10.

Nää kävi eilen kattoos 7 paikkasta autoo ja kiva se oli. Parin päivän sisää selvii tuleeko se meille :)

Kultatiuku mulla ei toistuvasti oo päänsärkyjä mut ihan tarpeeks usein eikä niihi tunnu mikää auttava :/. Aurallinen migreeni vaivan elämän aikan toisinaan mut sellasia nyt ei oo ollu.

Mulla ei kutimet pysy ollenkaa kädessä mut nuo mummot kyllä hoitaa sen puolen. Eikä kyllä muutenka osaa itte mitää ommella yms. Paitsi napin paikallee :D :D

Maha jatkaa kasvuaa. Ittestä tuntuu et se iso mut muiden mielest ei oo :D Ottaen huomioon senkin että niitä kaksi kasvamassa :)

18+1
 
täällä ei masu ole kasvanut juurikaan rv 12 jälkeen omasta mielestäni ja ne repäsykivutkin olivat vain parin päivän juttu..jospa nyt tuliskin pienempi masu kun edellisillä kerroilla =D täällä ei siis tällä hetkellä mitään raskausoireita tai kipuja-ei oikein usko olevansa raskaana kun potkujakaan ei tunnu vielä ja huomena poksuu viikot 18..mulla on ihan salee TAAS etuseinäistukka..niiku kaikis muiskin raskauksissa...
Pe: mulla on tyttö 4v.,poika 2v. ja poika 11kk =) eli neljäs tulossa...
mistähän löytäis kolmosten rattaat..sellaisille ois käyttöä pian ainakin =P
mulla on ultra femedassa Brunolla nyt perjantaina kun viikot ois 18+3 ja tämä sen takia just kun oli sitä niskaturvotusta 2.48 ja raja oli noilla viikoilla millä kävin 2.6...katsotaan löytyykö mitään poikkeavaa..
 
Pe
Viime viikolla ostettiin rattaat ja huomasin et jossain nettikaupassa on tosiaan myynnissä rattaat kolmelle =)
Meillä kaikki lapset ehtii juhlia synttäreitään ennen vauvan syntymää, toivottavasti myös tuo nuorimmainen. :D
Auto tulee tuottamaan päänvaivaa kesällä, mies vaihtoi sen juuri viime kesänä, kun ei oltu vielä tehty "virallista"
päätöstä tästä neljännestä. Eli auton vaihto tulee eteen jossain vaiheessa, mun isä tosin ehdotti meille minibussia.Mulla jäi väliin toi np ultra, kun raskaus olikin pidemmällä kuin tiedettiinkään, mutta en ole kauhean huolissani siitä.
 
Pe minulla on tyttö 4v. Miehellä on poika 7v. ja tyttö 4v. Eli ensimmäinen (ja viimeinen) yhteinen lapsi :)

Mulla on nyt alkanut supistelemaan jonkin verran. Tai ainakin luulen niin, en ole ihan täysin varma onko supistuksia vai ei. Siis tulee sellainen vähän tukala olo ja vatsa tuntuu epämiellyttävälle. Vaikea sanoa, kovettuuko se kohtu vai ei..
Huomenna onneksi neuvola, niin voin kysäistä että haittaako, jos niitä jo näin aikaisin tulee. Esikoisesta jouduin sairaslomalle jo joskus rv 25-26 ehkä, kun supisteli ja kohdunkaula oli lyhentynyt ennen aikojaan.

Ensimmäiset kunnon potkut tunnettu täälläkin! Ihan mahtavaa! Jouluaatosta asti odottanut, että koska ne hipaisut muuttuu potkuiksi ja nyt vasta pikkuinen päättänyt ilmoitella vähän enemmän itsestään. Mutta aika harvakseltaan vieläkin tuntuu.

Kultatiuku voimia sinne kestää kipua! Todella kurjaa tuollainen toistuva päänsärky :hug:

Täällä maha jatkaa ihanasti kasvuaan! Työkaveri kysyi, että onko siellä 1 vai onko kuitenkin 2, kun noin nopeasti on pompannut maha esiin. :rolleyes: Omasta mielestäni se on kyllä vielä niin söpö ja pieni massu.

Linneat 17+1
 
Mä olen vähän kateellinen teille, joilla liikunta on auttanut kipuihin. Mullakin liitoskivut vaivaa välillä aika inhottavasti eli kaikki asennon vaihtamiset, kävelyt ym. sattuu todella ikävästi. Ja huomasin, että mulla liikunta vain pahentaa kipua. Tosiaan jos poljen vaikka crosstrainerilla, niin myöhemmin tekee tiukkaa nousta edes sohvalta ylös.

Auttaako se tukivyön pitäminen noihin liitoskipuihinkin?
 
Enkä näköjään saa asioitani samaan viestiin.

Mulla vaihtelee koko ajan tyttöolot ja poikaolot. Välillä on tosi vahva tyttöolo ja seuraavana päivänä tuntuukin, että ehkä se onkin poika!
Mies oli sitä mieltä vahvasti, että tulee poika, mutta sitten hän näki unta jossa meille tuli tyttö, joten nyt hänkään ei enää osaa päättää :D
Odotan mielenkiinnolla sitä ystävänpäivän rakenneultraa..
 
4s poika tulollaan
Tänään ultrassa käyty ja kovasti pikkuinen liikkui ja vilkutteli :) Olikohnyt 20+0 !!!

Mutta sitten, pojan eskarissa parvorokkoa. Onneks meil oli pitkä joululoma ja poika kerkesi joulun jälkeen yhden päivän olla eskarissa, kunnes otin hänet sieltä pois. No nyt tuli minun verikoe-vastaukset että vielä pitää ottaa uusi näyte sillä:
Parvorokkovirus-IgG 'harmaalla' eli raja-arvoalueella: immuniteetti epävarma.Parvorokkovirus-IgM positiivinen:
tuore (lähiviikkojen) parvorokkovirusinfektio om
mahdollinen.
Jepjep....Eli en tiedä olenko sairastanut parvorokon vai en.
Mutta onneksi olen kotona niin pystyn pojan pitämään myös kotona.
Pitänee huomenna taas soitella että menee taas viikko kotosalla..
Kirjoittelen kuulumisia kunhan saan tietää taas arvot, olenko sairastanut parvorokon lapsena, sairastinko sen tietämättäni nyt vai mitä täs oikein on meneillään...
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä