.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Tervetuloa uusille!

Pikkujoulut onnellisesti takana, kukaan ei avoimesti kyseenalaistanut vesilinjaani ruokailussa. Miehen mielestä maha on paisunut siihen malliin, ettei se jätä arvailuille sijaa.

Olo on heikko edelleen, vaikka oksentaa ei ole enää tarvinnut. Tänään ja huomenna edessä tilanteita, joissa tarvii vaan hymyillä naama vihreänä ja olla juovinaan kahvia. Ensi perjantaina ultra ja sitten voikin pikkuhiljaa kertoa ensin omille lapsille.

Kaikki varusteethan vauvalle meillä on olemassa, koska mitään en ole heittänyt pois, mutta eilen bongasin jotain, mitä on pakko saada. Nimittäin vauvan riippukeinu/sänky. Jospa siitä olisi apua vauvan uniin. Meillä molemmat lapset ovat olleet huonounisia helposti hereille säpsähtäviä hitaasti nukahtavia (paitsi kantoliinaa). Pakkomielteitä ehdin kehitellä varmati useampiakin.

Liityn teihin huonounisiin. Uni ei tule, vaikka sohvalla on kuoleman väsynyt, niin sänkyyn päästyä olo on levoton ja pyöriskelen. Viideltä herään, enkä edes oikein murehdi mitään, mutta unesta voi vain haaveilla. Pinna on unen puutteen vuoksikin hieman kireähkö.

Jaksamista ihanaiset!

Elselli 10+6

Ps. Mun tiedot taitaa edelleen puuttua:

Elselli/la 16.6/37/3.lapsi/kos
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Heippa kaikille! Tänne on tullut paljon tekstiä, äsken sain kahlattua kaikki läpi ja nyt koitan jotain taas kirjoittaakin.

Vakuutus mekin varmasti otetaan jo raskauden aikana, otettiin molemmille lapsillekin silloin aikoinaan. Helppoa sitten mennä yksityiselle jos tarve vaatii.

Oireet on mulla vähentyneet. pahoivnoitia ei juuri ole edes ollut, lievää ällötystä tosin kyllä. Rinnat ei enää niin kovin kipeät, ja ehkä jo aavistuksen väsymyskin ajoittain helpottaa. Uniongelmia on edelleen, herään aamuyöstä vessaan ja sitten en saakaan enää unta. Sitten menee päivä silmät ristissä ja pinna kireällä. Iho mulla on edelleen huonossa kunnossa.

Neuvolassa laskettua aikaa aikaistettiin päivällä, eli oliskin 16.6. Ja ens keskiviikkona on np-ultra kättärillä. Ilmoitan sitten muokattavaksi uuden lasketun ajan jos se muuttuu.

Nyt ollaan jo kerrottu muutamille raskaudesta, molempien vanhemmat tietää ja perjantaina kerrottiin lapsille. Pojat otti asian ihanasti ja isompi poika 9v itki liikutuksesta ja onnesta <3

Mä en ole edelleenkään kuullut sydänääniä kertaakaan. En käynyt ar-ultrsassa eikä ekassa neuvolassa kuunneltu, enkä omista kotidopleria. Kuulen ne sitten toivon mukaan keskiviikkona siellä ultrassa. Mun mies on työmatkalla silloin niin kysyin oman äidin mukaan tueksi. Toivottavasti saa tulla mukaan tutkimushuoneeseen.

Meillä mies lähtee huomenna pikäksi aikaa työreissulle, tulee vasta itsenäisyyspäiväksi kotiin. Siihen saakka on sitten oltava yh.

Mukavaa sunnnuntaita kaikille!

Annintähti 11+
 
Mä tossa tajusin että aika pöljästi tulee menemään lomat - viime vuoden lomia vielä käyttämättä ja uudethan pajahtaa päälle sitten huhtikuussa. Huhtikuussa mä en enää uskalla mihinkään kauemmas ehkä matkata, joten se olisi mentävä tässä kohta. Mutta miehellä on lomaa 0 päivää, joten menisin yksin.

Onko muita jotka haaveilevat jostain reissusta ennen tätä skidiä? Jos jollekin tulee mieleen joku mesta missä on tarpeeksi lämmin talvella, ruokahygieniataso hyvä, mutta lennot ei ole kovin pitkiä niin vihjatkaa :) Mulle tulee mieleen vaan joku Dubai, joka ei kuitenkaan ole kiinnostaa-listalla kovin korkealla. Mutta lienee melko turvallinen paikka.

Mulla tuota vatsaa ei voi enää olla huomaamatta. Huolestuttaa töissä jengin lässytys mun mahdollisesta raskaudesta tosi paljon. Ja kämpän myynti on mennyt ihan penkin alle ja koira kuoli ja mies kuorsaa joten senkin takia mä lähen hetkeksi hengittämään jonnekin muualle :D

Naene 12+4
 
Annintähti , me ollaa sit ehkä samaan aikaan kättärillä kesäkuussa :wave: ihan sama laskettu aika neuvolan mukaan. Itse sain kaikilla laskureilla 17.6.

Vakuutuksesta, otetaan ennen syntymää, jos vain suinkin sen meille myöntävät. Tässä raskaudessa mulla on todella korkea rasausdiabeteksen riski ja joudun kahteen kertaan sokerirasitukseen. N. 10 kg on ylipainoa kun taas esikkoa odottaessa olin normaalipainon ihan alarajoilla. Lisäksi äidin puolen suvun naisilla on melkein kaikilla diabetes, oma äiti mukaan lukien. Tästä syystä sain jo ekalla neuvolakäynnillä todella tarkat ruokaohjeet mitä olenkin yrittänyt noudattaa. Tuloksena paino on jopa tippunut pari kiloa. Kaikki sokerit on pannassa, jopa hedelmäsokeri, max. kolme hedelmää saa syödä/päivä.

Me ei olla käyty alkuraskauden ultrassa, eikä neuvolassa suostunut edes yrittämään kuunnella sydänääniä :( Joten sitäkin suuremmat odotukset on perjantain np-ultraa ajatellen! :heart: Viime odotuksessa, eri kunnassa, kuunneltiin ihan joka kerta sydänäänet, ekan kerran jo viikolla 8+.

Taidan lähteä vielä kirpputorikierrokselle, olen jo nyt hamstrannut hävettävät määrät äitiysvaatteita ja imetyspaitoja kirppareilta :ashamed: mutku halvalla saa :whistle:
Yhteenkään vauvannuttuun en ole vielä sortunut, eiköhän sekin tapahdu np-ultran jälkeen, jos ja KUN kaikki on kunnossa!

Sateetonta sunnuntaita kaikille!

Kananugetti ja tyyppi ilman työnimeä vielä 11+0(pox)
 
  • Tykkää
Reactions: Annintähti
Naene -- Mä olen lähdössä reissuun pikapuoliin, kohde vain kysymysmerkki.

Lensin työkseni reilut 7 vuotta ja kiertelin maailmaa sitten vapaillakin. Dubai on toki turvallinen ja hygieniataso on loistava.
Egyptissä mahatauti yllättää usein.
Kanarian eri saaret on reilun 6 tunnin matkan päässä, mutta ei oikein iske ainakaan minua.
Gambia on kuin Afrikan Intia, siisti paikka silti. Välilasku tosin Kanarialla.
Intiaankaan ei kamalan kauan lennä. Tosin sielläkin aika korkea vaara saada joku mahapöpö.
Itse olen käynnyt yksin ja lapsien kanssa Thaimaassa, koskaan ei ole mtään pöpöjä tarttunut, mutta lentoaika on kyllä sitten hieman pidempi.
Floridaankin on nyt kivasti lentoja.
Onhan sitten vielä Malagan alue, tosin ilmat ei ehkä pärjää noille muille kohteille.
Jordania ja Israel on nyt aika räjähdysherkkiä alueita, muuten kyllä sinne suuntaisin.

Riippuu onko tuo 6-7 tuntia sulle lentoajassa se maksimi, jos ei suosittelen noita hieman pidemmällä olevia kivoja kohteita.

MJ ja möhkis 10+
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkeistä Miijane!! Kun yksin matkaan niin jätän Intian väliin, sieltä on saatu sen luokan pöpöjä joita en nyt tahtoisi :p Egyptistä sama stoori. Gambiaan varman tarttisi malarialääkkeet joista en ole ihan varma(?). Israelissa just oltiin.
Kanariansaaret ja Malaga jääkööt muille ihan suosiolla...

Kuuden tunnin lento olisi varmaan just passeli. Jos pidempään pitäisi lentää niin menisin kyllä Karibian puolelle mieluiten! Ilmoita mihin te meette ehkä siitä saa ideoita :) Oon myös googletellut jotain elämysmatkoja mutta en tiedä mihin kaikkeen ne paksunaolevan huolii mukaan.
 
Kap Verde kävi mielessä kanssa mutta sinne taas on pidempi lento. Ei siinä muuten mitään mutta jos jotain outoja tuntemuksia tulisikin niin ei se yksin olisi ehkä maailman kivointa. Vaikka muuten yksin mielellään menen ja tulen muutoin.
Finskillä on huomiseen asti ihan ok pistetarjous Dubaihin joten kai se sinne mentävä! Pitää vaan keksiä tekemistä tarpeeksi :)
 
Musta Dubai on kaikessa suhteessa ihana paikka, vaikkakin tekemällä tehty. Mä tykkään siitä, kun se on niin siisti ja turvallinen.

Vesipuistoa, shoppailua, aavikkojuttuja, aurinkoa, lisää aurinkoa, shoppailua ja lähialueilla kiertelyä. Nähtävyyksiä jonkun verran.

Mulla ei ole koskaan tullu aika siellä pitkäksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Kananugetti meilläkin on sama laskettu aika ja eka ultra perjantaina Kättärillä. Mulla onneksi aamulla. Mäkään en ole käynyt ar- ultrassa, enkä omista kotidopleria. Neuvolassa en edes kysynyt sydänäänten kuuntelemista, koska ei niitä ääniä olisi luultavasti kuulunut. Mulla on tuota vatsanpeitettä vähän liikaakin... Jotenkin vain luulen kaiken olevan hyvin, kovin hyvin mun intuitiot ei kyllä ole pitäneet paikkaansa.

Elselli
 
Uusi raskausviikko lähti taas käyntiin, eli tänään 11+0 :) Nt-ultraan olis aikaa 9 päivää, jännitys tiivistyy.

Mä en ole kanssa vielä sydänääniä kuullut tässä raskaudessa ts. niitä ei ole kuunneltu. Doppleria en aio hankkia tuomaan lisää stressiä kun stressaan jo liikaa muutenkin (luonteenpiirre).

Annintähti ainakin kirjoitteli, että mies tekee reissuhommia. Ymmärsinkö oikein? Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia? Mun mies on kanssa reissutyössä. Saattaa olla joskus kolmekin viikkoa pois kotoa :( Vertaistukea olen yrittänyt aina silloin tällöin etsiskellä, mutta huonolla menestyksellä. Eka lapsi kun syntyi, niin olin kyllä aika rikki kun mies lähti ekaan työreissuun. Vähän nyt jännittää myös miten arki lähtee rullaamaan, kun lapsia on kaksi ja lisäksi koira..

Naene Mun täytyy ihailla sun rohkeutta reissata yksin :) Musta ei olis ikinä siihen. Jo mun lentopelko on eka ongelma reissuun lähdössä. Mä olen kanssa katsellut tota Kap Verdeä sillä silmällä, että sinne olis joskus kiva päästä. Tää talvi/alkukevät on tosi tylsää aikaa matkailun kannalta kun missään lähellä ei ole oikein lämmintä :(

Terese ja rv 11+0
 
MiiJane, onnea sydänäänistä! Millä viikoilla olet nyt ja kuinka kauan etsit? Joku sanoi täällä että voi mennä 10 minuuttia ennenkuin löytää..?

Mulla on doppleri paketissa tuossa eteisessä. En uskalla vielä kaivaa esiin. Ehkä ens viikonloppuna kun viikkoja yli 10.. Tai loppuviikosta. :LOL: Tai ehkä huomenna, en tiedä. Olis se vaan ihanaa kuulla, mutta pelottaa että ei kuulu ja meen sit taas pitkin seiniä.

Olikohan ton rakkineen ostaminen ihan vihoviimeinen virhe.. Matkustelusta on puhuttu ja me ollaan tammikuussa lähössä lasten kanssa kanarialle. Kaamee turistirysä, mutta vaakakupissa painaa siisteys, lapsiystävällisyys, turvallisuus, aurinko ja lyhyt lentomatka. Ihanaa päästä pois täältä hetkeksi, vaikka Ruotsiin. :D Vihaan syksyä ja pimeyttä sekä talvea ja kylmyyttä.

Tuulentyttö ja Toivotoukka 9+3
 
Me haluttais reissuun ennen kuin esikko täyttää 2 syksyllä, mut oikein ei ole varaa, eikä kesällä kannata Suomesta mihinkään lähteäkään. Paitsi jos on kuten viime kesä.. Ja toisaalta tuskin pienen rääpäleen kanssa sit muistais reissusta mitään. Pitää katsoa nyt keväällä.

Mulla on tissit viimein heränneet raskauteen. Vain tosin kuppikoon kasvu, mut perhana että nännit on herkät ku vähän hipaisevatkin väärässä kulmassa johonkin!
 
Mun tissit heräs raskauteen jo kuukaus sitten. Oli hirveää tajuta ettei viime vuoden talvitakki mene enää tisseistä kiinni (valmiiksi jo aika isot). Oon sitten kaivellu kaapeista kaikki löysät paidat, koska mitkään hirveen tiukat ei mee enää tissejen kohdalta kiinni ja mahakin näyttää vähän... no, hyvin ruokitulta. Farkut ja farkkulegginsit on mennyt jo pois käytöstä koska mikään ei mee enää kiinni ja farkkulegginsit painaa inhottavasti. Mä kysyn nyt vaan että tuleeko se hehku millon? Oon tässä ootellu jo tovin, kun naama on täynä näppylöitä, silmät punottaa siitä ripsien värjäyksestä ja näytän mammutilta. :D

Me ei olla lähössä reissuun, kun on koulut ja sitten muutto vielä edessä. Niin lyhyt joululomakin että siinä just just kerkeää kiertämään sukulaisten luona :D Ja muutenkin, en tiiä uskaltaisinko lähteä lentämään nytten, oon niin vainoharhanen ja katon liikaa 'lentoturmatutkintaa' :D
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille!
Täälä poksui eilen 11+0:heart:Yllättävän äkkiä kyllä aika mennyt.Monet puhuneet reissauksesta, itsellä kanssa aikamoinen matkakuume, jonnekin olis pakko päästä.Tuota Floridaa ollaan miehen kanssa mietitty, mutta lento tosiaan on se mikä arveluttaa.Ajankohta olis varmaan tammi-helmikuu niin että kumpu ei vielä kamalasti olisi tiellä:)

Neminkaa
komppaan tissiasiassa:nännit on ihan järjettömän arat.Tänä aamuna suihkussa vesipisaratkin teki kipeetä!

Tänään olis myös veriseula labrassa.Toivottavasti tulokset ovat sit valmiina ens viikon ultraan mennessä:)

Inkkunen 11+1
 
Täällä mies on enemmän ja vähemmän kotona. Viime talvena tammikuu-huhtikuu kaikki arkivkot poissa. Nyt syksyllä ollut pari pvää vkosta poissa. Lisäksi tekee pitkää päivää eli hoidan jokatapauksessa lapset yksin. Se ei ole kuitenkaan se suurin stressi, vaan lumi, koska meillä on lähes 100m omaa tietä mäen päälle. Autolla ei siis mäkeä ylös pääse, jos pihaa ei ole kolattu/aurattu.

Me olimme miehen kanssa juuri n. kk sitten kaksin Etelä-Afrikassa. Keväällä oltiin lasten kanssa Rodoksella. Nyt ei kyllä yhtään ole matkakuumetta... Mies ehdotti jouluostosreissua Dubliniin, mutta sillekin tulee hintaa kahden maksullisen lapsen kanssa.

Mulle iski tajuton flunssa. Lapset olleet monta vkoa nuhassa, joten ihmekös tuo. Tänään jätettiin menot menemättä ja relataan kotona.
 
täällä ei oo tissit kasvanut ei sit yhtään =P masu kasvaa hurjaa vauhtia mutta muuten tuntuu kun ois laihtunut,kun yhtään kiloja ei oo tullut..noi kolme pientä lasta pitää mut kiireisenä =) kauhee nälkä koko ajan ja olenkin syömässä jatkuvalla syötöllä..pikaruoka menee turhankin hyvin alas..salaatit ei maistu..onneks sentään hedelmät menee =)
me ollaan lähössä Ruotsiin ens kuussa ennen Joulua ja sitten otetaan joku äkkilähtö etelään myöskin..oon niin paljon reissannu että mulla on kans aivan auki että mihin sitä menis..noh raskaana olen ollut Kyproksella,Dubaissa ja Egyptissä ja en mä ainakaan sairastanut yhtään vatsatautia noilla matkoilla vaikka normisti mun vatsa on todella herkkä =P Mä kyllä varmaan lähen nyt Kap Verdeen (en oo käynyt), Floridaan (olen ollut sielä 3kk),Madeiralle (olen käynyt) tai Kanariansaarille (olen käynyt mutta en diggaa!!) Dubai on kans sellainen minne en kyllä uudestaan lähtis mutta olihan sielä ihan kiva kerran käydä..sielä kaikki voimakkaat hajut tuli niin voimakkaasti mun nokkaan eyttä mulla oli sielä niin huono olo koko ajan ja kohde oli aika kallis sekä lennot että ostokset...siisti paikkahan tuo on,sitä en kiellä!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Tuulentyttö minua on myös nyt vaivannut jatkuva keskenmenon pelko. Ja juurikin siitä syystä, että oireita on niin hirmuisen vähän. Ainoa selkeä oire on nuo kipeät tissit ja erityisesti nännit. Ja tosiaan repäisykipuja on usein. Muuten ei oikein mitään.. Paha olo tosiaan iskee vain hampaita pestessä. Mulla on huomenna ensimmäinen neuvolakäynti (eli huomenna rv 9+6), mietin että suostuuko terkka kuuntelemaan jo näillä viikolla ja jos suostuu niin kuuluuko sieltä vielä mitään..
Mulla tämä pelko varmaan johtuu paljolti siitä, että mulla on PCOS eli polykystiset munasarjat -syndrooma, raskautumiseen tarvitsen lääkkeitä avuksi (ei tule kuukautisia enkä ovuloi muuten) ja tätä vauvaa yritettiin yli vuosi ennen kuin tärppäsi. Mikä näihin pelkoihin auttaisi? :|

Puhuitte miesten reissutöistä. Mulla on päinvastainen tilanne, ollaan melkein 24/7 yhdessä miehen kanssa, kun ollaan samalla työpaikallakin. :D Mutta esikoiseni tein yksin ja vielä sairaalassa olin aivan into piukeana menossa kotiin vauvan kanssa. Mutta kun päästiin vihdoin kotiin, iski ihan omituinen paniikki ja levoton olo, että apua tuossa tuo nyytti nyt tuhisee, mitä ihmettä mä sen kanssa teen?? Äkkiä siihen kyllä tottui ja siihen pikkuiseen tutustui. Voi niitä aikoja :heart:

Pitääkö ensimmäisellä neuvolakerralla antaa pissanäyte? Mietin, että menenkö sinne rakko täynnä vai en.

Unettomuus vaivaa vaan edelleen..... Mukava tietää etten ole ainut.

Neminka ihana juttu tuo, kun isoisäsi silitti masuasi!

Voi näitä raskaushormoneja.. Mä olin lauantaina elokuvissa siskoni ja ystävien kanssa ja voi hyvänen aika, minua itketti KOKO elokuvan ajan. Se oli aika omituista.
 
Kotiäidit, miten olette järjestäneet ultran ajaksi lastenhoidon? Tolkuttoman vaikeeta saada ketään keskellä arkipäivää, kun kaikki kaverit, suku ja kummit ovat töissä.. Mun isä pääsee EHKÄ, ei osannu vielkään varmaks sanoa ja ylihuomenna olis jo aika! Muuten jää sitten mieheltä vauva näkemättä, minkäs sille sitten mahtaa. Eikä hänkään ollut viel viikko sitten varma, pääseekö irtautumaan töistä, niin siinähän olis sit ihmetelty miten ultrataan, kun lapsia ei toimenpidehuoneessa suvaita.
 

Yhteistyössä