.:: Kesäkuun kullannuput marraskuussa ::.

Mä olen vähän turhan kärkäs koko ajan. Tosin siitä on nyt hyötyä koska moni asia menee nyt päin vittua ja nehän korjataan ja siinä tahdissa mitä ollaan aiemmin sovittu. Mutta saattaa kohta mieskin lähteä kävelemään kun löydän kritisoitavaa asiasta kuin asiasta. Mites tässä saisi rauhoituttua ei varmaan mitenkään.
Eikä siis väsytä pätkän vertaa, ei ole väsyttänyt viikkoihin. Mä painan menemään kuin höyryjuna ja suuntaan jos toiseen tulee täyslaidallisia.

Kääntöpuolella kun naurattaa niin sitten nauretaan kovaa ja kunnolla. Ihan olen vielä tervetullutta seuraa sentään lounastauolla.

Eikös tämän pitänyt olla jotenkin seesteistä aikaa.

Naene 11+3
 
Tänään olikin sitten mukava päivä töissä.. Aamulla heti pitkä palaveri ja tuijotin seinää ja nielin oksennusta. Ihan kamalaa.. Että se siitä oireiden puutteesta. :O Milloinkahan ihmiset arvaa tän mun tilan. Sitä Naenen energistä oloa odotellessa. =) Mutta kyllä tä kestää jos pienellä on kaikki hyvin.
 
Kiitoksia kaikille <3

Täällä väsymys ihan hurjaa.. Paino on tippun pari kiloa?!?! Maha kuitenkin hieman kasvan. Sano ultras et mul taaksepäin kallistun kohtu et ei het näy niin hyvin mahan kasvu. No mietin sit et kuin iso oisin jos kohtu olis toisin :D Kun tää kuitenki näkyy..Oisko siinä osa syy väsymykseen myös.. Kun ei siis pahan olon takia hirveest pysty aina syömää. Ja nuo kaksi pientä kuitenkin vie oman osuutensa.

Lapsiluku tosiaan meillä täynnä näiden jälkeen! :LOL: . Mulla tosiaan ennestään ne kolme ja miehellä yksi :).

Niskapussiultra meillä 29.11 ja sitten neuvolalääkäri 12.12.

Meillä eilisen ultran jälkee muille kertomista hieman tehty eli nyt tietää mun molemmat siskot, vanhemmat sekä mummo. Kaikilla hieman loksahtan suu auki kaksosista mutta ihan hyvin muuten otti asian :).

Ja hei, mulle vois tänää päivittää iäksi 29v :)

Joku tuossa mainitsi että seksi lisääntyn ja haluu jatkuvasti; täällä ihan sama :D

Häpimama ja toukat 9+5
 
Tiistaina kävin neuvolassa ja mulla kans otettiin bakteeriviljely virtsasta, kun sillä tutkitaan, ettei mitään tulehduksia ole! Ja raskauden myös joudun joka kerta neuvolassa käydessä antamaan virtsanäytteen, josta tutkitaan valkuaista ja sokereita ja tulehduksia. Valkuaisarvon nousu voi viitata raskausmyrkytykseen.
Juteltiin ja täyteltiin papereita tunnin verran neuvolassa ja kivasti myös huomioi iskää :) pidin myös jutustelusta, että en kokenut käyntiä turhaksi ollenkaan :) samalla sai kysellä, jos jotaa erikoista kysyttävää.
Joku sanoi asikasemmin, et jättäis seuraavassa raskaudessa ensikäynnin väliin, jos vain voisi, niin eihän sinne mikään pakko olekkaan mennä, valinnainen siis on :)
Dopplerilla ei ole äänet vieläkään kuuluneet :( toivottavasti kaikki hyvin!!
Tosiaan tiistaina kävin neuvolassa ja tänään tuli kutsu np-ultraan, joka on 7.12, jolloin on 11+4. :p

hööpi 4x1g max. para-tabsia/vrk :)

ONNEA häpimama!!! :flower: :rolleyes:

HYVÄÄ VIIKONLOPPUA!! :)

BF & tähtönen 8+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Mitäs ne ruoka-aineet nyt olivatkaan, joita tulisi välttää`? Kuinka orjallisesti olette niitä noudattaneet? Mun tekee hirveesti mieli pestoa ja pastaa ja jostain luin, että ei sitä pestoakaan saisi syödä. Toinen intohimo on ilmakuivattu kinkku. :D
 
Eipä kai siinä pestossa mitään(?), mutta ilmakuivattu kinkku ei ole käynyt missään kuumassa kypsymässä vaan se on kypsytetty ihan vaan huoneenilmassa pitkän prosessin päätteenä. Että jos periaatteena oli että vain kuumakypsennettyä lihaa niin sitten tuo ei ole sitä. Mutta onko tuo edes se periaate :D

Miielestäni ilmakuivatettua kinkkua ei suositella, mutta mietin että voisin ostaa sitä silti ja syödä kypsennettynä esimerkiksi broilerin ympärille kiedottuna, uunin kautta suuhun! Sitä mä olen unelmoinut hitusen. :p
 
Pestossa on parmesaanijuustoa, joka valmistetaan usein pastoroimattomasta maidosta, mutta koska kyseessä kovajuusto, joka kuumennetaan valmistuksen aikana, ei listeriabakteeri voi elää siinä. Joten hyvällä omalla tunnolla voi syödä ja nauttia.

Mä olen niin kyllästynyt tähän oksentamiseen ja kaiken energian ja elämänilon vievään pahoinvointiin. Kaksi päivää on ollut myös järkkynjännityspäänsärkyseurana. Valivali.
Päätin, että ainakin alkuviikon olen saikulla. Nyt loppui töissä kärvistely.
Sain ajan nt-ultraan parin viikon päähän. Tuli neljä arkipäivää ekan neuvolakäynnin jälkeen.

Onnittelut tuplista häpimamalle!

Elselli 9+4
 
Eilen eka neuvola ja kesti melkein 2h. Ihan turha käynti sinällänsä.

Outoa..

Neuvolassa annettiin seuraava aika vasta 9.1.13 - eikö pitäisi olla joku lääkärikin?

Espoossa ei ekalla kerralla kuunnella sydänääniä, koska kuulemma aiheuttaa turhaa huolta, jos niitä ei saada kuulumaan.

Verikokeessa käyn ultran jälkeen, joka on 3.12.

Mulla on tyroxin lääkitys, joten joudun nyt ylimääräisiin verikokeisiin, samoiten kuin sokerirasitukseen isojen lapsien takia.
Ihmettelen, miksi neuvolassa kehotettiin syömään mm.lightyogurtteja ja rasvatonta maitoa. On kuiteskin tehty tutkimuksia, jossa juuri noi lighttuotteet on niitä pahimpia.
Mä kyllä jatkan hyväkarppausta ja en tosiaankaan rupea mitään rasvatonta maitoa juomaan.

Mielialat on menny ihan miten sattuu. Itkeskelen koko ajan ja sainkin sairaslomaa tähän kamalaan väsymykseen. Nukuin 12h ja sitten päälle vielä reilun kolmen tunnin päikkärit. Olen ihan hirveän väsy koko ajan ja mahaakin jomottaa.

Mies ehdotti, että mentäis neuvolaan keskustelemaan näistä kummankin tuntemuksista. Kuiteskin meidän tilanne aika outo (asumusero) ja miehelle tässä hieman enemmän pureskeltavaa (aikuiset lapset). Toisaalta ihanaa, että hän on valmis työstämään tätä asiaa.
Eilen neuvolassa puhuin ja sieltä saa kuulemma vaikka minkälaista keskusteluapua.

MJ ja möhkis 9+2
 
Hei kaikki,
Olen ollut niin työ- ym. Kiireinen etten ole ehtinyt edes lukemaan kuulumisianne. Toivottavasti kaikki ovat edelleen mukana??
Pahoinvoinnin vuoksi oksennan nyt 2-3krt viikossa, mikä on aika kohtuullista kohdallani. Syömistä on oltava saatavilla vähän väliä, muuten menee huonoksi olo äkkiä. Kamalinta on oksentaa ennen ruokaa, kun ei ole mitään oikein tulemaankaan...
Maha on pullistunut niin, että pakko tässä on suunnata lähimpään h&m:ään sovittelemaan houtsuja (kun vaan ehtisi) sillä vaihtoehdot alkavat käydä vähiin :O

Mutta mikä ihaninta, odotan yhdessä sekä siskoni, että mieheni veljen vaimon kanssa :heart: tällaista en olekaan ennen kokenut :)

Rakkauslapsi 11+1
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja häpimama
mäkin käyn joka päivä lukemassa näitä juttuja täällä mutta en oo jaksanut oikeen kirjoitella eikä olis kauheesti aikaakaan kun mulla on nää 3 pientä kersaa täällä joita yksin hoidan kun mies töissä koko ajan (urakkatyö)..
täällä naama kukkii ihan kauheesti,siksikin veikkaan että tälläkertaa ois tyttö tulossa..
täällä oksentaminen on jäänyt jess ja muutenkin huono olo tulee vain sillointällöin..
mä en ole kyl koskaan miettinyt kauheesti raskausaikana mitä pitän suuhuni mutta kun syö kohtuudella niin tuskin noista (mitä ei sais syyä) mitään haittaa on..ainakin mulla on 3 tervettä lasta jo..
eilen kerroin kaikille raskaudesta..yhtäkkiä tuli vaan sellainen tunne että miks ei vois kertoa ja sit päätin lisätä fb masukuvan =P
täällä 9+3 nyt =) ja np-ultra on 29.11
 
Mj, voimia kimuranttiin tilanteeseenne. Meinaatteko jatkaa asumuserossa vai muuttaa yksiin? Onko rakkautta jäljellä? Itse uskon aina että, jos on rakkautta niin on toivoakin :heart: voimia!

Elselli Kiitos pesto infosta, kiva kuulla et ihan kaikki ei oo kiellettyä :) Babyfever harvoin kai äänet noin aikaisin kuuluukaan.. Sen takia meilläkään ei ekassa nvolassa ees kuunnella, ni ei tule turhaa huolta. Toisaalta mulla eka nvola on vasta rv 10 tasan, joten voiskoha sitä uskaltautua kuunteluttaan? :xmas:

Elba: onnea sydänäänistä ja häpimamalle onnea kaksosista. Evamaria ja Naene, ootte kyl tosi rohkeita kun uskallatte kertoa kaikille. Ihan kadehdin. rakkauslapsi minäkin odotan samaan aikaan miehen veljen vaimon kanssa- Hän ei vain sitä tiedä.. Jouluna kerron jos kaikki menee nniinkuin pitää. :)

Omaa napaa: Eilinen päivä oli tosi järkky pahoinvoinnin suhteen, nyt sitten ei ehkä niin paha. Mutta oloja kuitenkin. Kaksi viikkoa vielä neuvolaan ja vähintään kolme np ultraan.. Montahan kajahdusta sitä ehtii tulla ennen sitä. :confused:

Mulla ei ole finneja yhtään (joku niistä mainitsi). Pikemminkin iho ja hiukset on tosi hyvässä kunnossa, tuskin tarvii meikkiä tai mitään töihin. Onneksi olen jaksanut töissä käydä ihan kohtuu hyvin, tosin mun työ ei ole kauhean fyysistä, joten pääsen kohtuu helpolla. (en olisi jaksanut esim. hoiturin hommia vetää tässä kunnossa) Mua ärsyttää kun kaikissa muissa kaupungeissa tuntuu ultrat ja neuvola-ajat hoituvan ja meillä vaan saa ootella. Ja tätikin vastaa puhelimeen 30 minuuttia päivässä. Ja silloin ei onneksi kovin monet muutkin soittele..

Tuulentyttö ja jokapäivä rakkaampi toivotoukka 8+1
 
Minulla on muuten np-ultra 27.11 elikäs 12+5 ja toinen nla-käynti heti perään 13+0. Rakenneultra-ajan saa kuulemma tuolla ultrassa, täytynee ottaa kalenteri mukaan.

Meille rantautui ikävä yskätauti viikko sitten, nyt olen kuunnellut kurlutusta toisessa keuhkossa muutaman päivän ja viime yönä oli kamalia yskänkohtauksia... Nukuin mynthon suussa aamuun asti, se helpotti vähän. Saapa nähdä onko minusta ensi viikolla töihin...

Aiotteko muuten kysyä sukupuolta? Mieheni on perinteisesti vastustanut sitä, mutta keskimmäisen kohdalla asia vain paljastui noin rv 34 ultrassa :whistle: Minun toisaalta tekisi mieli kysyä... Jostain syystä nyt on alusta asti ollut tyttöolo. En osaa tarkemmin selittää miksi, mutta näin on ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa viikonloppua kaikille! :) Niin ne viikot vaan etenee, vaikka välillä tuntuukin että aika mateleen kun odottelee jotain tulevaa..

Täällä kuunneltiin eilen kotona dopplerilla ja löytyikin heti, tosin nyt oli vähän helpompi alkaa paikkaa etsimään verrattuna ensimmäiseen kertaan. Tiistaina olisi sitten nt-ultra, ei jaksais millään odottaa.

Ruoka-aineista on taas puhuttu. Välillä tuntuu, että eihän sitä uskalla mitään syödä kun tuntuu että kaikki on kielettyä. Oon kyllä syöny varmaan sellastakin mitä ei ois saanu, eilen esim. ravintolassa aurajuustodippiä...:p Jostain luin, että inkivääriä ei saisi syödä, mitenkähän sen kanssa on. Nyt alkaa kuitenkin olemaan myös pipareiden kulta-aika :) Neuvolassa täti sanoi, että kyllä aika huoletta uskaltaa melkein mitä vaan syödä, kunhan kohtuudella syö. Esim. niistä kalarajoituksista se sanoi, että Ruotsin puolella ei sellaisia rajoituksia edes ole, en sit tiedä..

En tiedä onko tämä raskaus tuonut tullessaan vai mistä johtuu, mutta tuntuu että oma vastustuskyky on heikentynyt paljon. En ole koskaan (siis oikeasti koskaan) kipeä ja nyt olen. Sitten tuntuu että koko ajan vois ottaa särkylääkkeen johonkin vaivaan päänsärkyyn, hammassärkyyn jne. Kun en koskaan ole sellaisiakaan joutunu syömään niin harmittaa vietävästi. Yritän olla ottamatta. Onko muilla muuten aihetta hammaslääkäriin näin raskausaikana? Mun pitäis mennä paikkaan pari reikää, pelkään kuollakseni. No ainakin neuvolassa sanottiin että puudutuksen voi huoletta ottaa, mutta kun tarvisin rauhottavankin mutta sitä ei voi ottaa. Pakko kai ne on käydä hoitaan alta pois, ettei tuu mitään lisävaivoja niistä.

Itsellä vielä menee päivällä vanhat vaatteet mutta onneks kotona voi pitää iltaisin lökäreitä, silloin alkaa turvotus olemaan melkoista. Kokeilin kyllä hennesillä mammahousuja kun en ole koskaan kokeillut ja melko hassuilta tuntuivat. Kuinka paljon niihin kannattaa ottaa kasvuvaraa, ettei tarvisi monia ostaa sitä mukaa kun maha kasvaa?

En muista kun on niin paljon tekstiä kuka kirjoitti mitäkin mutta ainakin häpimamalle tuplaonnea, varmasti melkoinen uutinen jossa hetkeksi sulattelemista :)

haavevauva 11+0
 
sukupuolesta täällä toivotaan tyttöä niin että pää räjähtää (vaikka eihän tällaista pitäisi kehdata sanoa ääneen) ;) Siksikin haluan tietää sukupuolen, jotta ehdin "toipua mahdollisesta pettymyksestä". En osaa sanoa miksi tyttö on niin tärkeä, mutta olen kauan aikaa sitten nähnyt muutaman tosi voimakkaan unen, jossa pitelin omaa tyttövauvaa sylissä. Ja ehkä naaman kunnosta voisi ajatella, että toiveeni olisi toteutumassa...

Ja lisätään nyt vielä, että jos se on poika, niin en minä sitä laitokselle jätä :D
 
Viimeksi muokattu:
Sukupuolesta täällä toivotaan poikaa! Miehen kanssa tosin vaan arvuteltu tyttönimiä, liekö niitä jotenkin helpompi pyöritellä? Mulla on isoveli joten se tuntuu jotenkin hyvältä idealta että olisi isoveli. :)

Mulla oli tosi pitkään pakara jumissa, se oli ainoa kremppa. Nyt oon uskaltautunut takaisin body step ja body attack-tunneille. Lähti pakara aukenemaan! Tiedossa on ettei välttämättä kauaa niissä kasvavan mahan takia tälläkään erää pärjätä, mutta tissit ei enää huuda leipää! Oon ihan hirveen iloinen kuin aurinko kun pääsi takaisin sinne muiden sekaan. Flunssaa ei ole näkynyt, se on ollut muilla töissä mutta oon säästynyt. Käytän tosin salaa ihan hirveesti käsidesiä :D

Maanantaina np-ultra!!!! Oispa kaikki niinkun pitääkin :)

Naene 11+4
 
Tuulentyttö kyseli suhteemme tilasta.

Rakkautta on ja jopa liikaakin. Kumpikin haluaa suhteemme toimimaan ja sen eteen teemme nyt töitä. Minusta edistystä on tapahtunut paljonkin. Arvostan nyt miestäni enemmän ja harmittaa omat töppäilyt matkan varrella.

Arkemme oli rankkaa yhdessäasuessamme. Paljon tapahtui sellaista, mihin me emme pystyneet vaikuttamaan lainkaan ja nämä asiat sitten hiersivät suhdettamme.

Sydämeni pohjasta toivon, että saamme asiat kuntoon.

Hirveä ikävä miestä koko ajan. Äsken hän yllätti minut, tulemalla tänne. :)
Olemme viettäneet ihania hetkiä taas yhdessä ja olen itse tajunut, kuinka paljon häntä rakastan. Historiaa on vain aika vaikea muuttaa, ja kunnes se on kunnolla käsitelty, olemme tässä pisteessä.
 
Haluutteko, et päivitän noita oloja listaan? :)

Mul on kyl tyttöolo, eli sen perusteella varmaan poika tulossa. :D Miehellä on poikaolo ja se oli oikeassa myös esikoisesta. Varsinaista toivetta mulla ei ole, molemmissa on puolensa, eikä mulla ole mitään tarvetta saada olla äiti molemmille sukupuolille.

Hööpi, teille tulee tyttö! Muiden raskaudet mä oon aina arvannu, joten tämä on varma tieto! :D

Me ei selvitetä sukupuolta. Ja nimiä on mietitty molemmille sukupuolille. Miks poikien nimet on kaikki joko tylsiä ja tavallisia, tai sit sopivat paremmin naapurin lemmikille kuin ihmislapselle..
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Meinaan kyllä rakenneultrassa ottaa selville sukupuolen.. Vauva henkilöityy paremmin minun mielestäni.

Sitähän sanotaan, että tyttö vie äitinsä kauneuden mukanaan.. Että jos on kovin hehkeänä ni tulis poika. ;) Tiedä noita. Keskenmenoputken jälkeen lapsen terveys on ykkösasia. Ja pojille ja miehelle äiti on sitten aina se prinsessa, jos ei siskoja ole. Minusta kahden pojan äitinä oleminen on just jees. :heart:
 
Itselle voi ainakin laittaa että on poikaolo. Alusta saakka on siltä tuntunut ja jos tuo "poikasiittiöt nopeampia" pitää paikkansa niin poika olisi tulossa. Poikaystävä toivoo poikaa, itselle ei väliä kunhan olisi terve :) Me halutaan tietää sukupuoli, en jakseta olla jännityksessä.

Meillä tietää asiasta jo koko suku! Itse en ehtinyt kertoa kun vanhemmilleni, poikaystävä kertoi veljelleni ja sitä kautta ilmeisesti levinnyt jo ruotsiin saakka tämä tieto :D

Viime viikolla alkoi täällä kuvotus ja huono olo. Yökkimistä ollut joka päivä ja tänään vatsahapot nousi aamulla hampaita pestessä. Oksentanut en ole vielä, yritän aina nieleskellä pahan olon pois :D Hajut tekee TOSI pahaa ja pienempikin haju tuntuu ottavan nenään. On se kumma kun toisilla helpottaa niin toisilla alkaa..

MiiJane paljon voimia ja tsemppiä! Meillä on takana muutaman vuoden kestänyt on/off suhde kun saatiin asiat niin solmuun että hankittiin omat asunnot. Jossain vaiheessa laitoin välitkin poikkikin muutamaksi kuukaudeksi että sain rauhassa miettiä mitä elämältäni haluan. Yhteistä tietä kuljettu 13 vuotta ja tuo "ero" teki meille kaikkine huonoinekin asioineen pelkkää hyvää. On itketty ja huudettu mutta saatu asiat paremmiksi kuin koskaan. Nyt rauhallista eloa kestänyt jo muutaman vuoden ja kaikki on helpompaa kun on oppinut kunnioittamaan toista eikä pidä toista enää itsestään selvyytenä. Kaikki on mahdollista kun vaan kumpikin sitä haluaa :)
 
12+0!!!

Oireita on kyllä :D Oksennan vielä joka aamu ja pitkin päivää näräsä hurjasti :( Väsymyskin on lisääntynyt ja eri ruokalajit tekee pahaa.
Paljon herkempi kuin yleensä pienetkin asiat itkettää :D
Kumpaakaan OLOA ei ole vielä.
Muille kertomine äidilleni kertosin ja isälle ottivat asian iha hyvin, ovat he jo sentään 5 lapsen isovanhemmat :) miehen vanhemmille kerrotaan ensi viikolla kun mennään. Muille tutuille ym. Pari viikon päästä.

Lähdetään tästä ulos ja sitte syömää :)

Katsu ja nöhki 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi

Yhteistyössä